Hava Durumu

#Manchester City

TOURISMJOURNAL - Manchester City haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Manchester City haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

THY'den, Şampiyonlar Ligi finali için iletişim çalışmaları Haber

THY'den, Şampiyonlar Ligi finali için iletişim çalışmaları

THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre, dünyanın en fazla ülkesine uçan THY, ana sponsoru olduğu turnuvanın finalinde gerçekleştirdiği birçok iletişim faaliyetiyle Türkiye'nin tanıtım misyonuna katkı sunuyor. İlk kez 3D animasyon videosunu LED ekranlarda kullanan THY'nin bu çalışması her gün İstanbul Havalimanı'nda yolcuların geçiş noktası olan Dış Hatlar Giden Yolcu alanında bulunuyor. Karaköy ve Kadıköy gibi kentin tarihi yerlerinde yerel sanatçıların resmettiği dev duvar resimleri de futbolseverlerin beğenisine sunuluyor. Beş videodan oluşan "Epic Challenges" serisi de geçtiğimiz günlerde Ronaldinho'nun Boğaz'daki şutuyla sona erdi. THY, dünyanın önemli spor mecralarından Bleacher Report Football ile hazırladığı animasyon filmini de sosyal medya hesaplarında paylaştı. Twitter hesabından takipçileri ile finale dair bir anket de gerçekleştiren THY, ankette daha yüksek oy alan Manchester City'nin renkleriyle İstanbul'un iki kıtasını birbirine bağlayan üç köprüsünü ışıklandırdı. Futbol mecrası "433" ile THY, maçtan canlı yayın yapacak Bu arada, tüm hesaplarında 80 milyonun üzerinde takipçisi bulunan futbol mecrası "433" ile THY, final günü boyunca maçtan canlı yayın yapacak. Birçok uluslararası sosyal medya fenomeni ve ünlü isim de final maçı kapsamında THY ile İstanbul'da işbirliği gerçekleştirecek. Manchester City ile Inter Milan arasında yarın oynanacak final maçında kullanılacak forma, krampon, şort, top gibi hatıra eşyalar, Turkish Airlines Lounge Business'taki UEFA Şampiyonlar Ligi Finalleri sergisinde yerini alacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, 7 kıtadan milyonlarca futbolseveri İstanbul'da, bayrak taşıyıcı şirketin resmi sponsorluğunda buluşturmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtti. Bolat, "Dünyanın en önemli spor organizasyonlarından UEFA Şampiyonlar Ligi'nin finali İstanbul'da gerçekleşecek. Sponsorluğumuz kapsamında sene boyu birbirinden ünlü birçok isim ve marka ile iletişim faaliyeti gerçekleştirdik. Ülkemizin bayrak taşıyıcısı olmanın getirdiği sorumlulukla markamızın sesini duyurmaya gururla devam edeceğiz." ifadelerini kullandı

Avrupa futbolunun zirvesi hem keyif verecek hem kazandıracak Haber

Avrupa futbolunun zirvesi hem keyif verecek hem kazandıracak

Dünyanın önde gelen spor organizasyonlarından UEFA Champions League (Şampiyonlar Ligi) Finali, 10 Haziran 2023 tarihinde Atatürk Olimpiyat Stadyumunda gerçekleştirilecek. Inter Milan ve Manchester City arasında gerçekleşecek final öncesi İstanbul'da UEFA Champions League ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri kupa tanıtım törenini gerçekleştirdi. "EKONOMİK KATKI TEK HAFTA SONU İLE KISITLI DEĞİL" Mastercard global marka elçisi Portekizli eski milli futbolcu Luís Figo'nun da katılım gösterdiği törende İstanbul’da gerçekleşecek final maçının ekonomik açıdan kente katkısına ilişkin bir analiz paylaşıldı. Çalışmaya göre 10 Haziran’da oynanacak maçın Türkiye’ye cuma-pazar günlerini kapsayan üç günlük dönemdeki yaklaşık getirisi 75 milyon Euro’ya ulaşacak. Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, "Türkiye’nin geçtiğimiz seneki 44 milyar Euro’luk toplam turizm geliri ve İstanbul’un aynı dönemde toplam turist harcamalarındaki yüzde 40’lık payını göz önüne aldığımızda, finalin oynandığı hafta sonu, taraftarların 75 milyon Euro’luk harcama gerçekleştireceğini ön görüyoruz. Ancak bu katkı yalnızca bu kadarla sınırlı kalmayacak, organizasyonun ülke tanıtımına katkı ile turizme de önemli katkı sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. "HARCAMALARIN %80'İ KREDİ KARTI İLE OLACAK" Yaptıkları çalışmada, finalin İstanbul’daki turist harcamalarında yaklaşık yüzde 48’lik bir artış sağlayacağını hesapladıklarını vurgulayan Gürdal, “Buradan yola çıkarak turistlerin Türk ekonomisine günlük yaklaşık 285 Euro kazandıracağını ön görüyoruz. En çok harcama artışının konaklama, giyim ve yeme-içme sektörlerinde görülmesini bekliyoruz. Son üç final incelendiğinde, taraftarların yüzde 47'sinin finalin yapıldığı şehir dışına da seyahat ediyor. Final şehirlerinde yaptıkları harcamalara ek olarak, ülkeye yüzde 23 ekstra gelir de sağlıyorlar. Türkiye'ye gelecek 75 milyon Euro'luk gelirin yüzde 80'inin kredi kartı ile harcanacağını da ön görüyoruz” yorumunu yaptı. "İTALYANLAR İSTANBUL VE ÇEVRESİNDE, İNGİLİZLER GÜNEY BÖLGELERDE HARCAMA YAPIYOR" Finalin İtalyan ve İngiliz takımları arasında oynacağını belirten Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Çağrı Süzer ise, “Futbol bugün sadece bir spor değil, doğrudan ve dolaylı olarak etki ettiği sektörlerle birlikte dev bir endüstri. Futbolun hem yerel hem küresel anlamda ülke ekonomilerine de katkı sağladığı bir gerçek. Yaptığımız incelemelerde İtalyanların genellikle İstanbul ve çevresinde harcama alışkanlıkları olduğunu, İngiliz turistlerin ise ağırlıklı olarak Güney bölgelerimizde harcama yaptığını görüyoruz. Yani İngiliz taraftarların maç sonrasında tatillerine devam ederek Güney'e kayabileceğini söyleyebiliriz" dedi. "ESNAFIN TEKNOLOJİK ATILIMLARI YAKINDAN TAKİP ETMESİ LAZIM" Ödeme sistemlerinin de futbolun bu dev ekosistemi içinde futbolseverlerin, taraftarların en fazla etkileşim içinde olduğu sektörlerden biri olduğunu belirten Çağrı Süzer, "Futbol tutkusu ülkemizde ön planda ve taraftarlık olgusu, kitleleri takım tutmanın ötesinde marka tercihlerine, alışveriş alışkanlıklarına kadar etkiliyor. Gelecek turistlerin büyük ölçüde alışverişlerini kartla yapacakları ön görülüyor. Artık cebimizdeki telefonlarımız birer pos makinesi haline geldi. Esnaf teknolojiyi yakından takip ederek kazancını yükseltebilir" şeklinde konuştu. "TÜRKİYE'DE MAÇ GÜNLERİ 3,5 KAT FAZLA HARCAMA YAPILIYOR" Türkiye'de de özellikle derbi maçlarında harcamaların arttığını vurgulayan Süzer, “Bugün 4 büyük kulübümüzle anlaşmalı taraftar kartlarımız bulunuyor. Taraftar kart sahibi müşterilerimize baktığımızda, örneğin derbi günlerinde takımların mağazalarından, normal zamanlara göre yaklaşık 3,5 kat daha fazla alışveriş yaptıklarını görüyoruz. Ortalama bir taraftar kartın toplam restoran harcaması derbi gününde yüzde 23 artıyor” vurgusunu yaptı. "GALATASARAY DERSEM, DİĞERLERİ KIZACAK" Kupa tanıtım töreninde soruları yanıtlayan Portekizli eski milli futbolcu Luís Figo, "Türkiye'ye bu ilk gelişim değil. Şehri de gezme imkânı buldum ve çok keyifli vakit geçiriyorum. Türk futbolunu da takip etme imkânı buluyorum, Galatasaray'ın şampiyonluğa çok yakın olduğunu biliyorum. Orada vatandaşım Sergio Oliviera var. Aynı şekilde Fenerbahçe'nin başında da yakın dostum Jesus var. O da buradaki ilk sezonunda şampiyonluk yolunda çok iyi bir iş çıkartıyor. Portekiz olarak burada ülkemizi çok iyi şekilde temsil ettiğimiz düşünüyorum" şeklinde konuştu. Figo, Türkiye'de oynayacak olsaydın hangi takımı seçerdin sorusu üzerine, "Galatasaray dersem diğerleri kızacak o yüzden politik olmalıyım, milli takım diyorum" dedi. Kaynak : Habertürk

Futbolda en çok kazanan 20 kulübün lideri, Manchester City Haber

Futbolda en çok kazanan 20 kulübün lideri, Manchester City

Futbol dünyasında en çok kazanç sağlayan 20 kulübün 2021-22 sezonundaki toplam geliri, bir önceki yıla göre yüzde 13 arttı. Deloitte tarafından açıklanan Futbol Para Ligi raporuna göre, 2021-22 sezonunda en çok kazanç sağlayan 20 kulübün toplam geliri, bir önceki döneme göre yüzde 13 artarak 8,2 milyardan 9,2 milyar avroya çıktı. Araştırma, futbolu da durduran Kovid-19'un olumsuz etkilerinin aşıldığını ortaya koydu. Artış, salgının vurduğu iki sezonun ardından taraftarların dönüşüyle gerçekleşti. 2020-21’de 111 milyon avro olan maç günü geliri, geçen sezon 1,4 milyar avroya yükseldi. Listede en iyi 20 ve 30'a giren kulüplerin yarısından fazlasını tek ülkenin (İngiltere) takımları oluşturdu. İlk 30’a girenlerin 16’sını İngiltere Premier Lig kulüplerinin oluşturduğu listenin zirvesinde, geçen yıl 731 milyon avro gelir elde eden Manchester City yer aldı. Listeye İspanya’dan 5, İtalya ve Almanya’dan üçer, Fransa, Portekiz ve Hollanda’dan birer ekip girdi. Real Madrid’in 713,8 milyon avroyla ikinciliğe yerleştiği sıralamada Liverpool 701,7 milyon avroyla üçüncü, Manchester United 688,6 milyon avroyla dördüncü oldu. Liverpool, Para Ligi'nde en büyük hamleyi yapan kulüp oldu. Kulüp, yedincilikten üçüncülüğe sıçrayarak Para Ligi tarihindeki en iyi sıralamasına yerleşti. Para Ligi'nin en güçlü kulüplerinden Barcelona ve Real Madrid'in gelirleri, henüz pandemi öncesi seviyelere ulaşamadı. Bu kulüplerin gelirleri, 2018-19'a kıyasla sırasıyla 203 milyon ve 43 milyon avro azaldı. 2018-19 sezonundan bu yana ilk kez yeni bir kulüp, Para Ligi'nde ilk 10'a girdi. Arsenal, 2021-22 sezonunda İtalya ekibinin neredeyse üç katı olan maç günü geliri sayesinde, 9'uncu basamaktan 11’inci sıraya düşen Juventus'un yerini aldı. Premier Lig'in 6 büyük kulübünden 5'i, yeni ortaklıkların kurulması, konserler ve stat turları gibi maç günü dışı etkinliklerin geri dönmesi nedeniyle avro bazında yüzde 15 veya daha fazla artış bildirdi. Taraftarların dönüşü, kulüplerin genel gelir dağılımını pandemi öncesi seviyelerle uyumlu hale getirdi. 2021-22'de ilk 20 kulüp, gelirlerinin yüzde 15'ini maç günü etkinliklerinden, yüzde 44'ünü yayınlardan ve yüzde 41'ini ticari kaynaklardan elde ederken bu oran 2018-19'da kaydedilen dağılımla neredeyse aynı oldu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.