Hindistan’da Seyahat Trendi: Maneviyat ve Canlı Etkinlikler
Manevi turizm, MakeMyTrip için önemli bir büyüme alanı haline geldi. Varanasi, Tirupati ve Ayodhya gibi geleneksel hac merkezleri güçlü kalmaya devam ederken, yeni ruhani destinasyonlar da popülerlik kazandı.
MakeMyTrip’in Kurucu Ortağı ve CEO’su Rajesh Magow, "Hac seyahatleri yıl boyu devam ediyor. Bunun bir sezonu yok" diyerek, bu talebe uygun olarak platformlarında erişimi ve kolaylığı artıran özellikler sunduklarını belirtti. Bu özellikler arasında tekerlekli sandalye dostu konaklama seçenekleri, dini yerlere yakınlık filtreleri ve vejetaryen yemek seçenekleri bulunuyor.
MakeMyTrip'in kiralık evler hizmeti de Varanasi ve Ayodhya gibi şehirlerdeki artan arz sayesinde hac şehirlerinde önemli bir büyüme kaydetti.
CANLI TURİZM DE YÜKSELİŞTE
Magow, ayrıca büyük ölçekli konserler ve etkinliklerden kaynaklanan turizm talebindeki artışa dikkat çekti. "Canlı Turizm" olarak adlandırılan bu fenomen, 2025 Megatrendlerinden biri olarak kabul ediliyor.
Mumbai’deki Coldplay konserini örnek veren Magow, katılımcıların yüzde 75'inin şehir dışından geldiğini söyledi. "Bu, seyahat için yeni bir talep alanı yaratıyor" dedi.
KONAKLAMA SEKTÖRÜNDE PATLAMA
MakeMyTrip, konaklama deneyimini geliştirmek için teknolojiyi kullanarak AI destekli sohbet botu "Myra"yı daha yetenekli hale getirdi. Platform, bin 850’den fazla şehirde oda satışları yaparak 2019 öncesine kıyasla büyüklüğünü ikiye katladı.
Son on ayda, Tier 2 ve Tier 3 şehirlerde 120 yeni markalı otel açıldı ve 8 bin oda eklendi. Şirket, bu genişlemeyle yeni pazarlardaki talebi karşılamayı hedefliyor.
Magow, bu strateji hakkında, "Bu eğilimlerden kaynaklanan hacim payımız geçmişte düşük kaldı. Bunlar yeni fırsatlar ve bu özel seyahat ihtiyaçlarını hem B2B hem de B2C kanallarında karşılamak için iyileştirmeler yapıyoruz" ifadelerini kullandı.
HİNDİSTAN'IN ARTAN SEYAHAT TUTKUSU
MakeMyTrip’in üçüncü çeyrek başarısının temelinde Hindistan seyahat sektöründeki sürekli büyüme yatıyor. Artan gelir seviyeleri ve tüketici davranışlarının değişimi, bu büyümeyi destekleyen önemli faktörler arasında yer alıyor.
2024’ün ilk yarısında 15 milyon Hintli yurtdışına seyahat etti. Bu, bir önceki yıla göre yüzde 14, 2019’a kıyasla ise yüzde 12’lik bir artış anlamına geliyor. Son araştırmalara göre, Hintli tüketicilerin yüzde 62’si seyahat ve eğlence harcamalarını artırmayı planlıyor.
MakeMyTrip, üçüncü çeyrekte 267,4 milyon dolar gelir elde ederek yüzde 26’lık bir büyüme kaydetti. Düzeltilmiş işletme kârı 46 milyon dolarla rekor seviyeye ulaşırken, net kâr 27,1 milyon dolar olarak gerçekleşti.
Uluslararası rezervasyonlar, özellikle Güneydoğu Asya ve BDT (Bağımsız Devletler Topluluğu) bölgelerinde hızla artmaya devam ediyor. Magow, "Uluslararası giden işimiz üçüncü çeyrek boyunca daha hızlı büyüyor. Uluslararası uçak bileti gelirimiz sektör büyümesini geride bıraktı. Uluslararası otel gelirimiz de yıllık yüzde 63 arttı. Bu, en hızlı büyüyen iş segmentlerimizden biri oldu" dedi.