Hava Durumu

#Marina

TOURISMJOURNAL - Marina haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Marina haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Marinalarda Tekne Bağlama Ücretleri Cep Yakıyor Haber

Marinalarda Tekne Bağlama Ücretleri Cep Yakıyor

MUĞLA (İHA) - Türkiye’nin en güzel koylarına ev sahipliği yapan Muğla, deniz turizminin gözde merkezlerinden biri. Ancak marina ücretlerindeki artış, tekne sahiplerinin tepkisini çekiyor. "Başka ülkelerde çok daha uygun fiyatlarla hizmet alabiliyoruz. Türkiye'de bir çözüm bulunması gerekiyor" diyen tekne sahipleri, çözüm bekliyor. Muğla'da Marmaris ve çevresindeki 10’dan fazla marinada bağlama ücretleri, teknelerin boyutlarına göre hesaplanıyor. Günlük bağlama ücretleri en az 5 bin TL’den başlıyor ve elektrik-su gibi ek giderlerle maliyetler katlanıyor. Bu durum sadece lüks yat sahiplerini değil, teknesinde yaşamak isteyen emeklileri de zorluyor. Yıllık ücretlerin milyon lirayı aşması sektörde büyük tartışma yaratıyor. "TABAN-TAVAN FİYAT BELİRLENMELİ" Yelken eğitmeni Atilla Gökova, Türkiye’deki marina fiyatları ile ilgili bilgi verdi. Gökova, "Şu an Türkiye'deki marina fiyatları, dünyanın en pahalı marinası olan Monako ile kıyaslandığında bile daha yüksek seviyede. Belediye ve özel sektör marinalarında fiyat serbestliği kontrolsüz şekilde artmış durumda. Devlete ait marinaların da bu fiyat bandına gelmesi amatör denizciliği bitiriyor. Örneğin, benim yarıştığım teknenin değeri 3 milyon TL. Ancak yıllık marina bağlama ücreti 800 bin TL'ye ulaştı. Devletin müdahale ederek taban ve tavan fiyat uygulaması getirmesini bekliyoruz" dedi. "YÜKSEK FİYATLAR AMATÖR DENİZCİLİĞİ BİTİRİYOR" Gökova, fiyat artışlarının küçük bütçeli tekneleri zorladığını, büyük teknelerin bile Yunanistan’a yöneldiğini söyledi. Bu durumun Türkiye’nin marinacılık sektörüne zarar verdiğini ve devletin vergi kaybına yol açtığını vurguladı. "FİYATLAR SEBEBİYLE MARİNAYI TERK ETTİM" Başka bir tekne sahibi Tunca Çalışkan, 7 yıl önce 5 bin Euro’ya bağlama yaptığı marinada şimdi 17 bin Euro artı KDV talep edildiğini ifade ederek, "Artışlar çok ani ve kontrolsüz. Özellikle genç denizciler ve yelken okulları bu maliyetler karşısında ayakta kalamıyor" dedi. Denizciler, artan ücretlerin amatör denizcilik ve deniz sporlarını olumsuz etkilediğini belirterek, devletin fiyatları denetlemesini ve sektöre destek vermesini bekliyor.

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor Haber

Marmaris'te Yat Kiralama Sektörü Yeniliklerle Büyüyor

MUĞLA (İHA) - Dünyanın önde gelen tatil destinasyonlarından biri olan Muğla’nın Marmaris ilçesinde, yat kiralama sektörü pandemi sonrası dönemde değişen taleplere uyum sağlamak için yenilikler geliştiriyor. İzole tatil ihtiyacıyla büyüyen sektör, artık teknelerinde su sporları ve eğlence aktiviteleri gibi ek hizmetler sunarak rekabetin içinde güçlü bir yer edinmeye çalışıyor. "SATIN ALMAK YERİNE KİRALAMAK DAHA AVANTAJLI" Marmaris’te yat kiralama işi yapan kaptan Onur Şahin, 2024 yılının beklentilerin üzerinde geçtiğini, 2025 için de rezervasyonların şimdiden yüzde 40 oranında dolduğunu ifade etti. Şahin, "Teknelerimize jetski kiralama, dalış eğitimleri ve balıkçılık gibi ek hizmetler ekledik. Bugünlerde tekne satın almak yerine kiralamak çok daha avantajlı. Marina fiyatları ve bakım masrafları nedeniyle 10 haftalık kiralama maliyeti, bir tekne satın alma masraflarına eşdeğer. Zaten çoğu insan yılın 10 haftasından fazlasını teknede geçirmiyor" dedi. PANDEMİ SONRASI TALEP DEĞİŞİMLERİ Sektörün bir diğer temsilcisi kaptan Ahmet Mert Karabolat, pandemi döneminde izole tatil arayışıyla artan talebin, pandemi sonrasında eski seviyelere gerilediğini belirtti. Yüksek maliyetler nedeniyle bazı firmaların faaliyetlerini durdurduğunu ya da teknelerini satmak zorunda kaldığını vurguladı. REZERVASYONLARDA ERKEN HAREKET AVANTAJLI Konsept yenilikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı hedefleyen firmalar, yüksek maliyetlere rağmen dikkat çekmeye devam ediyor. Karabolat, "Geçtiğimiz sezon teknelerimizin tamamı doluydu. 2025 sezonu için de yüzde 40 rezervasyon tamamlandı. Müşteri beklentilerini karşılamak için teknelere farklı eğlence konseptleri eklemeye devam ediyoruz" dedi. Pandemi döneminde izole tatil ihtiyacıyla gelişen yat kiralama sektörü, Marmaris ve çevresinde inovatif çözümlerle yerli ve yabancı tatilciler için cazip bir seçenek olmayı sürdürecek.

Uluslararası Yatçılık Kongresi Marmaris'te Kapılarını Açtı Haber

Uluslararası Yatçılık Kongresi Marmaris'te Kapılarını Açtı

MUĞLA (İHA) - Türkiye Yat Kaptanları ve Çalışanları Derneği'nin düzenlediği 6. Uluslararası Yatçılık Sektörü Kongresi, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar’ın katılımıyla Muğla’nın Marmaris ilçesinde başladı. Etkinliğe, 1000’den fazla yat kaptanı, sektör temsilcisi ve firma katılacak. 3 gün sürecek kongre boyunca sektörün geleceği ve yatırım planları masaya yatırılacak. Siteler Mahallesi'nde bir otelde gerçekleşen kongrede, sektör firmalarının ürünlerini sergilediği stantlar da ilgi gördü. Kongrenin sunuculuğunu ünlü belgeselci Savaş Karakaş üstlenirken, Türkiye Yat Kaptanları ve Çalışanları Derneği Başkanı Yusuf Ziya Karagöz, Sivil Toplum İlişkiler Genel Müdürlüğü Dış İlişkiler ve Bilgi İşlem Daire Başkanı Fahrettin Kaya, Muğla Valisi İdris Akbıyık ve Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Konuşmaların ardından, katılımcılara plaket takdim edilerek kongrenin resmi açılışı gerçekleştirildi. YATÇILIKTA GELECEĞİN ROTASI ÇİZİLİYOR Türkiye Yat Kaptanları ve Çalışanları Derneği Başkanı Yusuf Ziya Karagöz, kongre ile sektördeki tüm paydaşları bir araya getirmeyi amaçladıklarını belirtti. Etkinlikte yüzlerce kaptan ile birlikte yurt içi ve yurt dışından 100'e yakın firmayı bir araya getirdiklerini belirten Karagöz, "3 gün boyunca sektörü değerlendirip, önümüzdeki yılların planlamasını konuşacağız" dedi. Sivil Toplum İlişkiler Genel Müdürlüğü Dış İlişkiler ve Bilgi İşlem Daire Başkanı Fahrettin Kaya, "Gerçekten bugün kamu ve sivil toplum iş birliğinin çok güzel bir örneğine şahitlik yapıyoruz. Proje desteği verdiğimiz birçok sivil toplum kuruluşunun programlarına davet edilip katılıyoruz. Ama gerçekten bu kadar iyi organize olmuş, sektörün tüm paydaşlarının bir arada bulunduğu bu kongre için çok teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı. MUĞLA VALİSİ'NDEN MAVİ YOLCULUK VURGUSU Muğla Valisi İdris Akbıyık, Muğla’nın mavi yolculuğun merkezi olduğunu belirterek, yat turizminin hem ekonomik kalkınmaya hem de yerel istihdama büyük katkı sağladığını ifade etti. Vali Akbıyık, Milas Ören’de Akdeniz’in en büyük yat bakım ve onarım tesisinin açıldığını, ayrıca Fethiye’deki kruvaziyer limanı ve çekek yeri projelerinin hızla devam ettiğini kaydetti. "Mavi Nesil' projesiyle, denizcilik sektöründe nitelikli personel yetiştirmek için çalışmalar yürütüldüğünü ekledi. Vali Akbıyık, denizlerin korunması için sürdürülebilir turizm anlayışına ihtiyaç olduğunu belirterek, ekosistemi destekleyici çalışmalara devam edildiğini vurguladı. Konuşmasının sonunda, orman yangınları sırasında Türkiye Yat Kaptanları ve Çalışanları Derneği’nin verdiği destek için teşekkür etti. "DENİZCİLİĞİ MİLLİ ÜLKÜ OLARAK GÖRÜYORUZ" Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Türkiye’nin denizcilikteki hedeflerine dikkat çekti. Pandemi sonrası artan tekne ve yat kullanımının, sektörde barınma, bakım ve personel ihtiyacını artırdığını belirten Ünüvar, bu ihtiyaca yönelik yatırımların sürdüğünü açıkladı. Bölgenin coğrafi avantajının, yat turizmi için büyük fırsatlar sunduğunu, yenilikçi ve çevreci teknolojilere yapılan yatırımlarla sektörü güçlendirdiklerini belirtti. Ünüvar, Bodrum-Ören ve İzmir-Çaltılıdere gibi bölgelerde yeni imal ve çekek alanları oluşturduklarını, marina kapasitesini artırarak tonoz sistemlerini yaygınlaştırdıklarını belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin 141 bin aktif gemi insanıyla uluslararası denizcilik sektöründe güçlü bir konuma sahip olduğunu söyledi. Türk denizciliğinin dünya çapında eğitim kalitesini yakalamış durumda olduğunu açıklayan Ünüvar, denizciliği milli bir ülkü olarak görüp mavi vatanı koruma hedefimizle çalışmaya devam edeceklerini vurguladı. KONGRENİN ÖNE ÇIKAN İSİMLERİ Açılış etkinliğine Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Durmuş Ünüvar, Muğla Valisi İdris Akbıyık, Türkiye Yat Kaptanları ve Çalışanları Derneği Başkanı Yusuf Ziya Karagöz, Marmaris Kaymakamı Nurullah Kaya, Muğla İl Emniyet Müdürü Ali Canbolat, Güney Ege Sahil Güvenlik Komutanı Yarbay Akın Coşkunlar, Aksaz Deniz Üs Komutanı Tuğamiral Neslim Eski, Marmaris İlçe Jandarma Komutanı Binbaşı Berker Dongul, ilçe ve bölge liman başkanları, dernek yönetim kurulu üyeleri, kaptanlar ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı. 3 gün sürecek kongrede, sektörün geleceğiyle ilgili önemli kararların alınması ve denizcilik sektörüne katkı sağlayacak projelerin planlanması bekleniyor.

2025 Mavi Bayrak Başvuruları 16 Aralık'a Kadar Devam Edecek Haber

2025 Mavi Bayrak Başvuruları 16 Aralık'a Kadar Devam Edecek

ANTALYA (İHA) - Alanya Belediyesi’nin koordine ettiği 2025 Mavi Bayrak başvuru süreci resmi olarak başladı. Başvurular, 16 Aralık Pazartesi gününe kadar kabul edilecek. 2024 sezonunda Alanya’da 66 tesis plajı, 6 halk plajı, 1 engelsiz halk plajı, 3 yat ve 1 marina Mavi Bayrak ödülüne layık görüldü. Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) Antalya Koordinatörlüğü ile iş birliği yapılarak, denetime hazır tesislerde incelemeler gerçekleştirildi ve ödül teslim süreçleri gerçekleştirildi. 2025 sezonu için başvurular ise yoğun bir şekilde devam ediyor. Mavi Bayrak programı, turizmde kalite standartlarını yükseltirken çevresel sürdürülebilirlik için de önemli bir rol oynuyor. Başvurular, çevre eğitimi, çevre yönetimi, güvenlik, donanım ve hizmet standartlarına uygunluk şartlarını içeriyor. İşletmeler, başvurularını güncellenmiş çevrimiçi sistem üzerinden (http://www.mavibayrak.org.tr/) yapabiliyor. Başvuru dosyalarına çevre eğitim etkinlikleri, bilinçlendirme çalışmaları, deniz suyu analiz raporları, hassas doğal alanlara dair bilgiler ve diğer destekleyici belgeler ekleniyor. Bu başvurular, uluslararası jüri tarafından değerlendirildikten sonra Alanya’nın çevre bilincinin artmasına ve turizm kalitesinin daha da yükselmesine katkı sağlayacak şekilde sonuçlandırılıyor. Mavi Bayrak süreci ile ilgili detaylı bilgi almak veya destek talep etmek isteyenler, Alanya Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü ile iletişime geçebiliyor.

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti Haber

Martı Otel, Net Karını %214 Artırarak Yükselişe Geçti

Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla büyük bir artış göstererek satışlarını %86 oranında artırarak 905,4 milyon TL’ye, net karını ise %214 artışla 427,8 milyon TL’ye çıkardı. Bu güçlü performans, turizm sektöründeki büyümeyle birleşen Martı Otel’in başarılı operasyonel stratejilerinin bir sonucu olarak dikkat çekiyor.   KONAKLAMA SAYILARINDA ÖNEMLİ ARTIŞ 2024 yaz sezonu, özellikle Almanya, İngiltere ve Rusya gibi ana kaynak pazarlarından gelen turist sayısındaki artışla öne çıktı. Bu dönemde, ülkemizin turizm sektörü hem yoğun taleple karşılaştı hem de enflasyonist ortam ve Türk Lirası'nın döviz karşısındaki güçlü duruşu gibi maliyet baskılarına rağmen olumlu sonuçlar elde etti. Deniz turizminde ise artan liman bağlama talebi doğrultusunda fiyatlarda yükseliş eğilimi devam etti. Tüm bu etkenler, Martı Otel’in başarılarının temellerini oluşturdu.   GECELEME SAYISI VE CİRODA YÜKSELİŞ Yoğun geçen yaz sezonunun etkisiyle Martı Otel İşletmeleri’nin cirosu geçen yılın aynı dönemine göre Euro bazında %35 oranında artarken, aynı dönemde konaklama tesislerinde geceleme sayısında %22’lik bir artış yaşandı. Bu artışta, özellikle İngiltere ve Almanya'dan gelen turistlerin talebinin önemli bir rolü oldu. Ayrıca, çevrimiçi kanallar ve doğrudan satışlar, şirketin toplam satışlarının yaklaşık %50’sini oluşturdu ve bu oran, 2023 yılına göre ciddi bir artış gösterdi.   FİNANSAL PERFORMANS: CİRO VE KAR ARTIŞI Martı Otel, 2024 mali yılı özel hesap dönemi ilk altı ayında dikkat çekici bir finansal performans sergiledi. Şirketin cirosu, geçen yılın aynı dönemine göre %86 artışla 905,4 milyon TL’ye yükseldi. Aynı dönemde şirketin FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi karı) ise %160 artarak 151,5 milyon TL’den 394,4 milyon TL’ye ulaştı. Brüt karlılığı ise %31 artarak 354,2 milyon TL’ye çıktı. Esas faaliyet karı ise %146’lık bir artışla 204,1 milyon TL olarak gerçekleşti.  ŞİRKETİN ÖZKAYNAKLARI VE KAYNAK YAPISI Martı Otel İşletmeleri’nin konsolide özkaynakları, geçen yılın aynı dönemine göre %70 artış göstererek 11,1 milyar TL’ye yükseldi. Aynı dönemde, toplam kaynaklar ise %53 artarak 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Şirketin kısa vadeli borçlarında yaşanan azalma ve likidite oranındaki %105’lik artış da, finansal sağlığın güçlendiğini gösteriyor. Borç-özkaynak oranında ise %27 iyileşme sağlandı.   DURAN VARLIKLARDA VE MARİNA İŞLETMECİLİĞİNDE ARTIŞ Martı Otel’in konsolide duran varlıkları, 2024 yılının ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre %50 artarak 15,1 milyar TL’ye ulaştı. Şirket ayrıca marina işletmeciliğinde gözlemlenen talep artışının ve fiyatların bu talebe paralel olarak yükselmesinin devam edeceğini öngörüyor.   2025 SEZONU İÇİN BEKLENTİLER VE PLANLAR Martı Otel İşletmeleri A.Ş., 2025 sezonunda geceleme sayısında %15’ten fazla bir artış beklentisi taşıyor. Şirket, özellikle Almanya, İngiltere ve Polonya pazarlarında gözlemlenen talep artışının yanı sıra, Rus pazarında elde edilen ivmenin devam edeceğini öngörüyor. İç pazarda da erken rezervasyon dönemindeki canlılık, şirketin büyüme beklentilerini pekiştiriyor. Ayrıca, 2024 sezonuna yönelik yapılan renovasyonların ve artırılan doğrudan satışların fiyatlara olumlu yansıması bekleniyor.   Martı Otel, pazar çeşitliliğini artırmayı ve çevrimiçi kanallar ile doğrudan satışları daha da artırmayı hedefliyor. Şirket, marina işletmeciliğinde de talep artışının devam edeceği ve fiyatların bu artışa paralel şekilde yükseleceği öngörüsünde bulunuyor. Ayrıca, enflasyonun etkilerinin minimize edilmesi amacıyla satın alma planlamasına yönelik stratejiler geliştirilmesi planlanıyor.   Şirket, gelecekteki beklentilerini, mevcut verilere dayalı olarak açıkladı. Ayrıca, makroekonomik, finansal ve jeopolitik risklerin, gerçek performansı etkileyebileceği konusunda dikkatli bir yaklaşım sergilendiği görüldü.

D-Marin, Dubai’deki beşinci marinasını açıyor Haber

D-Marin, Dubai’deki beşinci marinasını açıyor

D-Marin, Dubai Holding ortaklığıyla Dubai'de açılacak olan Port De La Mer Marinası’nı işletmeye hazırlanıyor. D-Marin’in bölgedeki beşinci D-Marin marinası olan ve son teknoloji marinası, Dubai’yi lüks yat sahipleri için uluslararası bir destinasyon haline getirecek. La Mer'in kuzey yarımadasının ucunda yer alan Port De La Mer,, doğal güzelliklerle çevrili bir adada yer alıyor. Dubai'nin en gözde konumlarından birinde bulunan bir adada yer alan Port De La Mer, sunduğu birçok birinci sınıf yemek, alışveriş, eğlence, dinlence ve ağırlama olanakları ile canlı ama rahat bir yaşam tarzı vadediyor. 2030 YILINA KADAR KARBON AYAK İZİNİ %42 AZALTMAYI HEDEFLİYOR D-Marin, marina yönetimi konusundaki yaklaşımını ve vizyonunu Port De La Mer'e taşıyacak. Marina, D-Marin'in BM Küresel İlkeler Sözleşmesi ve Sürdürülebilir Kalkınma Grubu ile uyumlu olan çevresel, sosyal ve yönetişim (ESG) ilkelerine olan bağlılığından da yararlanabiliyor. Bu doğrultuda D-Marin'in uluslararası Bilime Dayalı Hedefler girişimine katılarak, 2030 yılına kadar karbon ayak izini %42 oranında azaltma hedefiyle önemli bir sorumluluk üstleniyor. Buna ek olarak D-Marin, müşterilerine gelişmiş ve zahmetsiz bir yatçılık deneyimi sunan yenilikçi dijital çözümlerini de hayata geçirmeyi planlıyor. 40 METREYE KADAR OLAN YATLAR İÇİN 32 RIHTIM İÇERMESİ PLANLANIYOR Port De La Mer'in birinci aşamasının Ekim 2024’te faaliyet geçmesi ve toplam uzunluğu 40 metreye kadar olan yatlar için 32 rıhtım içermesi planlanıyor. Ayrıca marinanın, önümüzdeki yıllarda 80 metreye kadar olan yatları ağırlayabilecek şekilde genişletilerek, toplamda 160 rıhtım kapasitesine ulaşması hedefleniyor. “DUBAİ'DEKİ YAT SAHİPLERİ İÇİN EŞSİZ BİR MARİNA” Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan D-Marin Dubai Genel Müdürü Selçuk Balcı, "Port De La Mer, bir marinadan beklenenler konusunda yeni standartlar belirliyor.  Port De La Mer'i çevreleyen tüm proje, konut toplulukları, rekreasyon alanları ve marinanın kendisi de dahil olmak üzere Akdeniz'den esinlendi. Burası Dubai'deki yat sahipleri için gerçekten eşsiz bir marina. En yüksek standarttaki marina deneyimlerini ve yeniliklerini sergilerken Dubai Holding ile ortak çalışmayı dört gözle bekliyoruz” dedi. “PORT DE LA MER, DÜNYA ÇAPINDA LÜKS MARİNALAR İÇİN YENİ BİR ÖLÇÜT OLUŞTURACAK” Port De La Mer’in, Dubai'nin önde gelen küresel eğlence ve turizm destinasyonlarından biri olarak konumlanması adına stratejik bir kilometre taşını temsil ettiğini belirten Dubai Holding Genel Müdürü Khalid Al Malik ise  “Port De La Mer, Jaddaf Waterfront, Marasi Bay ve Marina Al Seef Dubai ve Marsa Al Arab gibi önemli sahil destinasyonlarımızdaki mevcut marinalara eklenecek ve dünya çapında lüks marinalar için yeni bir ölçüt oluşturacak. Örnek yönetimi ve sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığıyla tanınan D-Marin ile süregelen iş birliğimiz, mükemmellik ve yeniliğe olan ortak bağlılığımızın altını çiziyor. Birlikte, dünya standartlarında tesisler sunarak, yeni standartlar belirliyor ve Dubai'nin küresel yatçılık camiasında ön sıralarda yer almasını sağlıyoruz” ifadelerine yer verdi.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.