Hava Durumu

#Marka

TOURISMJOURNAL - Marka haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Marka haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kadınların Kalbini Kazanan Markalar Belli Oldu Haber

Kadınların Kalbini Kazanan Markalar Belli Oldu

Türkiye İtibar Akademisi ve İstanbul Kent Üniversitesi iş birliğiyle hazırlanan "Kadın Marka Tercih Endeksi" bu yıl ikinci kez açıklandı. Araştırma, kozmetikten otomotive, bankacılıktan mobilyaya kadar 40 sektörde kadın tüketicilerin en çok tercih ettiği markaları ortaya koydu. Türkiye İtibar Akademisi Başkan Yardımcısı Özüm Acar, kadınların satın alma kararlarındaki etkisine vurgu yaparak, "Ailedeki ya da toplumdaki yeri fark etmeksizin, tüketim kararları kadının söz sahibi olduğu bir alandır" dedi. 40 SEKTÖR İÇİN 6.800 KADINLA GÖRÜŞÜLDÜ Araştırma, 23 Eylül-11 Ekim 2024 tarihleri arasında, Türkiye genelinde bilgisayar destekli telefon arama yöntemiyle gerçekleştirildi. 18-55 yaş arası 6.800 kadınla görüşülen çalışma kapsamında 1.000 marka değerlendirildi ve dereceye giren 250 marka belirlendi. Bursa Teknik Üniversitesi’nin raportörlüğünde yürütülen çalışma, kadınların farklı sektörlerdeki tercihlerini analiz ederek pazarlama stratejilerine önemli bir katkı sağladı. SEKTÖR BAZINDA DERECEYE GİREN MARKALAR Araştırmanın sonuçlarını açıklayan İtibar Akademisi Direktörü Arlin Tavit, kadınların favori markalarını sektörler bazında şu şekilde sıraladı: Akaryakıt: Aygaz, Aytemiz , Bp, Opet, Petrol Ofisi, Shell, Türkiye Petrol Araç Kiralama: Avis, Budget, Getir, Otoplus, Sixt, Tiktak, Yolcu360 Alkolsüz İçecek: Beypazarı, Coca Cola, Çaykur, Dimes, Fanta, Pepsi, Uludağ Altın Ve Mücevherat: Altınbaş, Atasay, Blue Diamond, Koçak, Pandora, So CHIC, ZEN Pırlanta Bankacılık: Akbank, Denizbank, Garanti, QNB Finansbank, Türkiye İş Bankası, Vakıfbank, Ziraat Bankası Beyaz Eşya: Altus, Arçelik, Beko, Bosch, Profilo, Samsung, Vestel Beyaz Et: Banvit, Beypiliç, CP, Erpiliç, Gedik, Namet, Şenpiliç Bebek Ve Çocuk Ürünleri: Civil, Dalin, Ebebek, Panço, Prima, Soobe, Uni Baby Bisküvi, Şekerleme Ve Çikolata: Eti, Kahve Dünyası Gofrik, Nestle, Şölen, Torku, Lotus, Ülker Cilt Bakım: Bioderma, Cosmed, Cream Co, La Roche Posay, Sinoz, The Ceel, The Purest Solutions Elektronik Eşya: Apple, Arçelik, Bosch, LG, Philips, Samsung, Vestel Erkek Giyim: Beymen Club, Calvin Klein, D`S Damat, Hugo Boss, Kiğılı, Les Benjamins, Mavi Elektronik Perakende: Arçelik, Bosch, LG, MediaMarkt, Philips, Teknosa, Vestel Dijital Bankacılık Uygulaması: Akbank, Denizbank, Enpara, QNB Finansbank, TEB, Türkiye İş Bankası, Ziraat Bankası Fast Food (Yerli): Aspava, Bereket Döner, HD İskender, Komagene, Köfteci Yusuf, Tavuk Dünyası, Terra Pizza Fast Food (Yabancı): Burger King, Domino's Pizza, KFC, McDonald's, Popeyes®, Sbarro, Starbucks Kadın Çanta: Beymen, Guess, MANC, Pierre Cardin, Stradivarius, Tommy Hilfiger, Vakko Kadın Giyim: H&M, Imannoor, Koton, LC Waikiki, Mango, Mavi, Zara Kağıt Havlu Ve Tuvalet Kağıdı: Familia, Focus, Maylo, Papia, Selpak, Sleepy, Solo Kargo: Aras Kargo, GKN Kargo, MNG Kargo, PTT Kargo, Sürat Kargo, UPS Kargo, Yurtiçi Kargo Küçük Ev Aletleri Ve Ankastre: Arçelik, Arzum, Dyson, Fakir, Karaca, Kumtel, Philips Makarna: Arbella, Barilla, Filiz Makarna, Mutlu Makarna, Nuh’un Ankara, Oba Makarna, Pastavilla Mobilya: Bellona, Doğtaş, Enza Home, İstikbal, Kelebek, Lazzoni, Mondihome Mutfak Ve Banyo Tezgahı: Cosentino, Çimstone, Dekton, Franke, IKEA, Silestone, Vitra Otomobil: BMW, Ford, Honda, Kia, Mercedes-Benz, Peugeot, Toyota Pizza (Yerli): Domino's Pizza, Memo döner pizza, Pasaport Pizza, Pizza Lazza, Pizza Time, Tadım Pizza, Terra Pizza Pizza (Yabancı): Domino's Pizza, Italian Dİ'PİZZA, Little Caesars Pizza, Papa Johns, Pizza Hut, Pizza Time, Sbarro Porselen Ve Züccaciye Ürünü: Emsan, Güral Porselen, Karaca, Korkmaz, Kütahya Porselen, Madame Coco, Porland Sağlıklı Atıştırmalık: Fellas, Frosse, Haphug, Humm Organic, Mogida, Wefood, Züber Sigorta: AgeSA, Aksigorta, Allianz, Anadolu Sigorta, AXA Sigorta, Generali, Koru Sigorta Süpermarket: A101, BİM, File, Metro, Migros, Onur Market, ŞOK Süt Ve Süt Ürünleri: Dost, Eker, İçim, Pınar, Sütaş Torku, Ünal Spor Giyim: Adidas, Decathlon, Hummel, Nike, Oysho, Puma, Skechers İç Giyim: Calzedonia, Dagi, Penti, Pierre Cardin, Seher Yıldızı, Suwen, Tutku Ev Tekstili: English Home, Karaca, Madame Coco, Özdilek, Sarev, Taç, Yataş Kadın Hijyen Ürünleri: Beije, Kotex, Molped, Nivea, Orkid, Rexona, Sleepy Kozmetik: Flormar, Golden Rose, Gratis, Kiko Milanİo, Loreal, MAC, Nivea Şampuan Ve Saç Bakım Ürünü: Bioblas, Bioxcin, Clear, Elidor, Gliss, Pantene, Urban E Ticaret Sitesi: Amazon, Cimri, Getir, Hepsiburada, Sahibinden, Trendyol, Yemek Sepeti Vitrifiye Ve Seramik: Bien, Çanakkale Seramik, Ege Seramik, Hitit Seramik, Kale Seramik, NG Kütahya Seramik, VitrA

Türkiye sağlık turizminde marka olacak Haber

Türkiye sağlık turizminde marka olacak

Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Genel Başkanı Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut, Türkiye'nin 2024 yılında sağlık turizmi alanında bir marka haline geleceğini söyledi. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu Yönetim Kurulu adına yazılı bir açıklama yapan Genel Başkan Prof. Dr. Aysun Bay Karabulut, Türkiye’nin sağlık alanındaki başarısı ile sınırları aşarak uluslararası bir sağlık üssü konumuna geldiğini ifade etti. Özel hastanelerin acil servislerinin vatandaşa açılmasından aile hekimliği uygulamasına, kanser tarama merkezlerinden mega proje Şehir Hastaneleri’ne varana kadar sağlık alanında gerçekleştirilen birçok reformlar ve uygulamalar ile Türkiye’nin yurt dışında sağlık turizmi alanında aranılan ülke konumuna geldiğini belirten Karabulut, “Sağlık alanında yapılan bu reformlar sayesinde Türkiye 2024 yılında sağlık turizmi alanında bir dünya markası haline gelecektir" dedi. Ankara Sağlık Turizmi Federasyonu olarak, Ortadoğu, Afrika, Avrupa, Asya, Amerika, Latin Amerika ve Orta Asya Türk devletlerinde Türkiye'nin sağlık alanında gerçekleştirmiş olduğu reformları ve sağlık yatırımlarını tanıtmaya öncelik vereceklerini de belirten Prof. Dr. Karabulut, "Bu ülkeler ile hükümetimizin ve Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığının bilgileri dahilinde sağlık turizmi alanında anlaşmalar yapacağız. Sağlık alanında faaliyet gösteren Türk şirketleri ile yurt dışında sağlık alanında faaliyet gösteren yabancı şirketlerin koordinasyonunu sağlayacağız. Ülkemize gelen yabancı hastaların da bürokratik işlemlerinin hızlandırılmasına yardımcı olacağız. Sağlık turizminin tıp turizmi, termal turizm, yaşlı turizmi ve sporcu turizmi gibi birçok bölümü vardır. Sağlık turizminde tüm bu alt bileşenlerin entegrasyonu markalaşmak açısından çok önemlidir. Ülkemizin coğrafi konumu, ileri teknoloji ile donatılmış ve uluslararası standartlara akredite olmuş sağlık kuruluşları, sektörde yetişmiş eğitimli insan gücü, kaplıcaları ve doğal kaynaklarıyla sahip olduğu bu potansiyel sayesinde Türkiye’nin sağlık turizmi alanında dünyada çok daha önemli bir konuma ulaşacağı bir gerçektir. Bir turist gittiği ülkeye ortalama 800 dolar gelir bırakırken, sağlık turisti bunun 10 katı kadar bir gelir oluşturur. Bu nedenle bir taraftan yaşlı ve engelli bakım merkezleri, termal kaplıcalar ile sporcu turizmine yönelik sağlık kuruluşlarının sayısını artıracak faaliyetlere destek verirken, diğer taraftan da bu sağlık kuruluşlarının kalitesini ve teknoloji seviyesini artıracak çalışmalara yoğunlaşacağız” ifadelerine yer verdi.

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka Haber

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek yılı 10,5 milyon satışla tamamladı. Geçen yıl Macaristan hariç tüm AB pazarları genişlerken birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları kaydedildi. AA muhabirinin ACEA'dan derlediği bilgilere göre, AB'de benzinli otomobiller 2023 yılında yüzde 35,3'lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022'deki yüzde 36,4'lük pazar payına kıyasla hafif bir düşüş yaşadı. 2023 yılında dizel otomobil satışları ise 1,4 milyon adede ulaştı ve pazar payı 2022'deki yüzde 16,4'ten yüzde 13,6'ya geriledi. AB'de hibrit otomobil satışları ise 2022'ye kıyasla yüzde 29,5 artışla 2,7 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller toplam otomobil pazarının dörtte birini oluşturdu. Elektrikli otomobiller üçüncü en popüler seçenek oldu Tam elektrikli otomobil satışlarına bakıldığında ise elektrikli otomobiller, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Elektrikli otomobil satışları 2022'ye kıyasla yüzde 37 artarak, 1,5 milyon satışa ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı da yüzde 14,6 ile yüzde 13,6 seviyesinde sabit kalan dizeli geride bıraktı. Benzinli otomobiller yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit otomobiller yüzde 25,8 pazar payı ile ikinci sırayı aldı. AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artışla, 10,7 milyon adede ulaşacağı ön görülüyor. Toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin, yani iki milyondan fazlasının, elektrikli olması bekleniyor. En çok satılan markalar AB ülkelerinde 2023 yılındaki otomobil satışlarında Volkswagen Grubu 3 milyon 324 bin 705 adetle ilk sırayı aldı. Şirketin piyasadaki toplam payı yüzde 25,9'u buldu. Onu en yakın 2 milyon 128 bin 625 adetle Stellantis Grubu izledi. Bu grubun pazar payı yüzde 18,2 seviyesinde kaydedildi. Renault Grubu ise 1 milyon 242 bin 293 adet otomobil satışıyla yüzde 9,7 paya ulaştı. Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB'de satış lideri marka 1 milyon 357 bin 139 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 828 bin 484 satışla ikinci, 733 bin 176 satışla Audi üçüncü oldu. Ardından 728 bin 991 satışla BMW ve 682 bin 498 adetle de Mercedes sıralandı. Geçen yıl Tesla'nın AB'deki satışları ise 366 bin 326 seviyesinde kayıtlara geçti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları en önemli markalar olarak öne çıkıyor. AB'den küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor. ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor. Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor. Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması: Haber

BMD Başkanı Öncel'den Cumhuriyet'in 100. yılı açıklaması:

 Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla açıklama yayımladı. Öncel açıklamasında, 100 yıl önce ilan edilen Cumhuriyet'in sadece siyasal bir rejim değişikliği anlamına gelmediğine, aynı zamanda vatandaşlığa geçişi, aydınlanmayı, ekonomik kalkınmayı, özetle Türkiye'yi çağdaş uygarlıklar düzeyinin üstüne çıkarma vizyonunu ifade ettiğini belirtti. Sinan Öncel, şu değerlendirmelerde bulundu: 'Gazi Mustafa Kemal, askeri ve siyasi zaferlerin iktisadi zaferlerle taçlandırılmadığı sürece kalıcı olamayacağını, temelleri sağlam bir demokrasi inşa edilemeyeceğini biliyordu. Bu bilinçle Cumhuriyet ilan edilmeden aylar önce İzmir İktisat Kongresi'ni topladı. Kongrede alınan kararlar uyarınca bir yandan milli sermayenin gelişmesinin önü açılırken diğer taraftan sanayileşme hamlesi başlatıldı. 1923'te ülkedeki sanayi tesislerinin sayısı bir elin parmaklarını geçmezken, tüm yokluklara rağmen 15 yılda uçak fabrikası dahil onlarca sanayi tesisi inşa edildi.'' ''Atatürk'ün bize gösterdiği hedefe kararlılıkla ilerlediğimiz yolculukta 100 yılda çok büyük mesafe kat ettik. Sayıları her geçen gün artan markalarımız, dünyanın dört bir yanında Türkiye'yi temsil ederek en değerli ihracat kalemlerini oluşturuyor.'' diyen Öncel şöyle devam etti: ''Organize perakende sektörünün büyümesine katkı sunmak ve markalı ekonominin gelişimine destek olmak için 2001'de kurulan BMD'nin çatısı altındaki 203 üyemize ait 506 marka, 110 ülkede 17 bini aşkın mağaza ve satış noktası ile ülkemizin tanıtım elçileri gibi çalışıyor. Gittikleri ülkelerde kendi kategorisinde pazar lideri olan markalarımız var.' Atatürk'ün yarattığı Türkiye markası ile esaret altındaki birçok ulusa ilham kaynağı olurken tüm dünyanın takdirini topladığına dikkati çeken Öncel, şunları kaydetti: 'BMD olarak biz de O'ndan aldığımız ilhamla markalı ekonomimizi geliştirmek ve küresel ölçekte Türk markaları çıkarmak için çalışıyoruz. Çünkü Atatürk'ün idealindeki 'müreffeh Türkiye'yi ancak markalı ekonomi ile inşa edebileceğimizi biliyoruz. Bütün çalışmalarımızı bu bilinçle yürütürken hedeflerimizi ve Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e bağlılığımızı bir kez de O'nun manevi huzurunda kayda geçirmek için 7 Ekim Cumartesi günü Anıtkabir'i ziyaret ettik. Yönetim Kurulu üyelerimiz, markalarımızın temsilcileri, çalışanlarımız ve aileleri ile birlikte hem Atatürk’e hem de O’nun nezdinde tüm silah arkadaşlarına saygımızı ve minnetimizi bir kez daha dile getirdik. Atatürk'ün bilime ve güzel sanatlara verdiği önemi hepimiz biliyoruz. 24 Ekim'de de markalarımızın temsilcileri, iş dünyasından ve medyadan konuklarımızın katıldığı özel bir etkinlikte Büyük Önder'i, tiyatro ve müziğin gücüyle andık ve anlattık. Cumhuriyetimizin ilk 100 yılı tüm üyelerimize ve vatandaşlarımıza kutlu olsun.'

Underwater archeopark is being built with real artifacts are exhibited Haber

Underwater archeopark is being built with real artifacts are exhibited

The 'Kerpe Underwater Archeopark Project' in Kocaeli has been accepted by the Support Program of the Eastern Marmara Development Agency (MARKA). In the project, which is the first in Turkey, an underwater archeopark will be built for the first time, where real artifacts will be exhibited. The "Kerpe Underwater Archeopark Project", which was prepared by the Ministry of Culture and Tourism, the General Directorate of Cultural Heritage and Museums, under the leadership of Kocaeli Governorship, Kocaeli Provincial Directorate of Culture and Tourism and in partnership with the Kandıra Municipality and Kocaeli Museum Directorate, is the project of the Eastern Marmara Development Agency (MARKA). ) It was accepted by the 2022 Rural Development Financial Support Program. With the implementation of the Kerpe Underwater Archeopark Project, an underwater archeopark project will be realized for the first time in our country, where real artifacts will be exhibited. On the other hand, when the Kerpe Underwater Museum and Archeopark area comes to life, it will be among the firsts in the world. In the world, only Italy and Croatia have an underwater museum or archeopark where real artifacts are exhibited. The first scientific underwater excavation Archaeological underwater excavations and research studies have been carried out on the Black Sea coast of Kocaeli since 2020 by the Kocaeli Museum Directorate in the direction of the permissions of the General Directorate of Cultural Heritage and Museums. The excavations in Kerpe attracted attention as it was the first scientific underwater excavation carried out from the Black Sea coast of Turkey. The data obtained as a result of the excavations showed that the port of Kerpe was an important center where the Black Sea commercial activities could be monitored continuously, being at the center of the Black Sea's east-west oriented maritime trade route in Antiquity. In addition, thanks to the planned archeopark project, it is expected to make a great contribution to the promotion of the region by providing the integration of archaeological diving tourism with national and international tourism networks.

Gerçek eserlerin sergilendiği sualtı arkeoparkı yapılıyor Haber

Gerçek eserlerin sergilendiği sualtı arkeoparkı yapılıyor

Kocaeli’de 'Kerpe Sualtı Arkeoparkı Projesi', Doğu Marmara Kalkınma Ajansı'nın (MARKA) Destek Programı çerçevesinde kabul edildi. Türkiye’de ilk olma niteliği taşıyan proje çerçevesinde ilk kez gerçek eserlerin sergilendiği sualtı arkeoparkı yapılacak.  Kültür ve Turizm Bakanlığı, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü koordinasyonu ve izinleri istikametinde, Kocaeli Valiliği, Kocaeli İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü öncülüğünde ve Kandıra Belediyesi’nin Proje Ortaklığı çerçevesinde Kocaeli Müze Müdürlüğünce hazırlanan “Kerpe Sualtı Arkeoparkı Projesi “Doğu Marmara Kalkınma Ajansının (MARKA) 2022 Yılı Kırsal Kalkınma Mali Destek Programı çerçevesinde kabul edildi. Bu çerçevede Kerpe Sualtı Arkeoparkı Projesinin hayata geçmesiyle birlikte ülkemizde ilk kez gerçek eserlerin sergilendiği bir su altı arkeopark projesi yapılacak. Öte yandan, Kerpe Su Altı Müzesi ve Arkeopark alanı, hayata geçmesi durumunda dünyadaki ilkler arasında da yerini alacak. Dünyada yalnızca İtalya ve Hırvatistan’da gerçek eserlerin sergilendiği bir su altı müzesi veya arkeopark parkuru bulunuyor. İlk bilimsel su altı kazısı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün izinleri istikametinde Kocaeli Müze Müdürlüğü tarafından 2020 yılından itibaren Kocaeli'nin Karadeniz kıyılarında arkeolojik su altı kazı ve araştırma çalışmaları sürdürülüyor. Kerpe’de yapılan kazı çalışmaları, Türkiye'nin Karadeniz kıyılarından yürütülen ilk bilimsel su altı kazısı olması açısından dikkat çekmişti. Yapılan kazılar sonucunda elde edilen veriler; Kerpe Limanının, Karadeniz'in Antik Çağdaki doğu-batı yönlü deniz ticaret rotasının merkezinde yer alarak Karadeniz ticari faaliyetinin devamlı olarak izlenebildiği önemli bir merkez olduğunu göstermişti. Ayrıca yapılması planlanan arkeopark projesi sayesinde arkeolojik dalış turizminin ulusal ve uluslararası turizm ağlarına entegrasyonu sağlanarak, bölgenin tanıtımına büyük bir katkı sağlaması bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.