Hava Durumu

#Marmaray

TOURISMJOURNAL - Marmaray haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Marmaray haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

2024’te 279 Milyon Yolcu Raylı Sistemleri Tercih Etti Haber

2024’te 279 Milyon Yolcu Raylı Sistemleri Tercih Etti

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, TCDD Taşımacılık’ın 2024 yılı verilerini paylaşarak toplamda 279 milyon 426 bin 382 kişinin raylı sistemlerden faydalandığını açıkladı. Yüksek Hızlı Tren (YHT) ile 12 milyon 463 bin 297 kişi seyahat ederken, bölgesel ve ana hat trenleri toplamda 10 milyon 721 bin 613 yolcu taşıdı. Şehir içi raylı sistemlerde ise 256 milyon 241 bin 472 yolcu hizmet aldı. MARMARAY VE İSTANBUL METROLARINDA YOĞUN KULLANIM İstanbul’da, Marmaray başta olmak üzere Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Halkalı-Bahçeşehir hatları toplamda 231 milyon 808 bin 773 yolcu taşıdı. Yalnızca Marmaray, Gebze-Halkalı arasında 218 milyon 886 bin 16 kişiye hizmet verdi. ANKARA’NIN BAŞKENTRAY’I ÖNE ÇIKIYOR Başkent Ankara’daki Sincan-Kayaş hattı ile entegre çalışan Başkentray, 2024 yılında 24 milyon 432 bin 699 yolcuyu ağırladı. Bakan Uraloğlu, "YHT ile entegre olarak hizmet veren Sincan-Kayaş hattımızda yolcu sayısı da sürekli artıyor. Başkentray ile yıl boyunca 24 milyon 432 bin 699 yolcuya hizmet verdik" açıklamasında bulundu. MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ YÜKSEK SEVİYEDE Yüksek hızlı tren kullanıcıları arasında yapılan anketlere göre, yolcuların yüzde 88,2’si YHT hizmetlerinden memnun olduğunu ifade etti. Yüzde 95,9’u YHT ile yeniden seyahat edeceğini belirtirken, yüzde 93,9’u bu ulaşım türünü tavsiye etti. Bakan Uraloğlu, müşteri memnuniyetini yüzde 100 seviyesine çıkarmayı hedeflediklerini vurguladı.

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon Haber

Demir Yolunda Yolcu Rekoru: 11 Ayda 256,4 Milyon

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 Ocak-Kasım döneminde demir yolu taşımacılığı verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, Marmaray, Başkentray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer raylı sistem hatlarında toplamda 256,4 milyon kişinin seyahat ettiğini belirtti. "Marmaray 201 milyon, Başkentray 22,1 milyon, YHT'ler ise 11,5 milyon yolcuya hizmet verdi" dedi. MARMARAY 11 AYDA 201 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin trafik sıkışıklığını çözmedeki önemine vurgu yapan Uraloğlu, Marmaray’ın İstanbul’da kritik bir rol üstlendiğini ifade etti. Uraloğlu, "2024 yılı kasım ayında Marmaray'ı 19 milyon 315 bin 901 kişi kullanarak ulaşımını daha hızlı ve güvenli bir şekilde gerçekleştirdi. 11 aylık Ocak-Kasım döneminde ise 201 milyon yolcuya ulaştık" dedi. Marmaray'ın şehir içi ulaşımı hızlandırarak yolculuk konforunu artırdığını da ekledi. BAŞKENTRAY'DAN REKOR KULLANIM Ankara’da ise Başkentray hattının şehrin doğusunu ve batısını birbirine bağladığını belirten Bakan, kasım ayında 2 milyon 358 bin yolcunun bu hattı kullandığını söyledi. "Başkentray ile kasım ayında 2 milyon 358 bin 168 yolcumuza, yılın ilk 11 ayında ise 22,1 milyon yolcuya hizmet verdik" diye belirtti. Ayrıca 20 Kasım’da 94 bin 84 yolcu ile rekor kırıldığını ekledi. KENT İÇİ RAYLI SİSTEMLER 234,8 MİLYON YOLCU TAŞIDI Kent içi raylı sistemlerin 226 milyon yolcuyla Marmaray, Başkentray, Sirkeci-Kazlıçeşme ve Halkalı-Bahçeşehir hatlarında yoğun kullanım gördüğünü belirten Uraloğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Hattı’nın da 8,8 milyon yolcuyla katkı sağladığını ifade etti. Ocak-Kasım döneminde bu hatlar toplamda 234,8 milyon yolcu taşıdı. YHT VE BÖLGESEL TRENLER YOĞUN İLGİ GÖRDÜ Yüksek Hızlı Trenlerin (YHT) kasım ayında 1 milyon 62 bin 546 yolcuya hizmet verdiğini aktaran Bakan Uraloğlu, "11,5 milyon yolcumuz ise Ocak-Kasım döneminde YHT'ler ile seyahat etti. Bu dönemde bölgesel ve anahat trenlerimizi ise toplam 10,1 milyon yolcu kullandı" dedi. Demir yolu yatırımlarının karşılığını aldıklarını belirten Uraloğlu, bu hizmetlerin daha geniş kitlelere ulaşması için çalışmalarını sürdüreceklerini kaydetti.

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı Haber

Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde Dev Adım: TBM ile Kazılar Başladı

İSTANBUL (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sarıyer-Kilyos Tüneli'nin kazı çalışmalarının hızlandığını duyurdu. Bakan Uraloğlu, projenin, karayollarında Tünel Açma Makinesi (TBM) kullanılan ilk proje olduğunu belirterek, "Makinemiz, İzmir YHT hattı T-1 Tüneli ve Avrasya tünelinden sonra 13,65 metrelik çapı ile Türkiye'deki en büyük 3. TBM'dir. Proje tamamlandığında seyahat süresi 5 dakikaya inecek, yıllık toplam 2,1 milyar lira tasarruf edeceğiz" dedi. 7 KİLOMETRELİK ÇİFT TÜP TÜNEL, BAĞLANTI YOLLARIYLA 8,2 KİLOMETREYE ULAŞACAK Sarıyer-Çayırbaşı Tüneli çıkışından başlayıp Kuzey Marmara Otoyolu (KMO) Uskumruköy Kavşağı’na bağlanacak olan Sarıyer-Kilyos Tüneli, 7 kilometrelik çift tüp tünel ve bağlantı yollarıyla toplam 8,2 kilometrelik bir güzergâha sahip olacak. Tünelin yüzde 62’si 13,65 metre çapındaki TBM ile, yüzde 38’i ise Yeni Avusturya Tünel Metodu (NATM) ile delme-patlatma yöntemiyle kazılacak. TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK 3. TBM’Sİ İŞ BAŞINDA Projenin en dikkat çekici unsurlarından biri, 13,65 metrelik çapıyla Türkiye'nin en büyük 3. TBM’sinin kullanılması oldu. 3 bin 250 ton ağırlığındaki dev makine, Çin’den Türkiye'ye 9 bin 291 deniz mili mesafe kat ederek 90 günde getirildi. 109 araçla taşınan makine, tünel içindeki 26 metre yüksekliğinde, 30 metre genişliğinde ve 75 metre uzunluğundaki özel bir mağarada monte edildi. Proje, mühendislik açısından önemli bir sembol niteliği taşıyor. Yapılan mağara yapısı, tünelcilik sektöründe Türkiye'nin bugüne kadar gerçekleştirdiği en büyük yeraltı yapısı olma özelliği taşıyor. İLERLEME YÜZDE 33’E ULAŞTI Sarıyer-Kilyos Tüneli'nde kazı çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. Bugüne kadar sağ tüpte 2 bin 511 metre, sol tüpte 2 bin 018 metre olmak üzere toplam 4 bin 529 metrelik ilerleme sağlandı. Bu, projenin yüzde 33’ünün tamamlandığı anlamına geliyor. Çalışmalarda, 850 kişilik bir ekip görev yapıyor. SEYAHAT SÜRESİ 5 DAKİKAYA DÜŞECEK Bakan Uraloğlu, tünel sayesinde seyahat süresinin 35 dakikadan 5 dakikaya ineceğini belirtti. Bu gelişmenin, İstanbul'un kuzey bölgesinde trafiği rahatlatmasının yanı sıra İstanbul Havalimanı, Sarıyer, Levent ve Maslak arasındaki bağlantıyı güçlendireceği ifade edildi. Ayrıca, Kilyos, Demirciköy, Uskumruköy, Gümüşdere, Zekeriyaköy ve Kısırkaya mahallelerinde yaşayan vatandaşların İstanbul’un merkezine ulaşımının kolaylaşacağı vurgulandı. YILLIK 2,1 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANACAK Tünelin tamamlanmasıyla yıllık 2,1 milyar lira tasarruf hedefleniyor. Bunun 1,7 milyar lirası zamandan, 400 milyon lirası ise akaryakıttan sağlanacak. Projenin çevresel faydaları da göz ardı edilmeyecek boyutta. Seyahat süresindeki azalma ve araç trafiğinin azalması sayesinde, yıllık 32 bin ton karbon emisyonu azaltılarak çevreye katkı sağlanacak. TAMAMLANDIĞINDA ÜCRETSİZ HİZMET VERECEK Bakan Uraloğlu, tünelin tamamlanmasının ardından ücretsiz hizmet vereceğini açıkladı. Ayrıca, tünelin olası bir afet durumunda İstanbul’un tahliye yollarından biri olarak kullanılacağı belirtildi. Bu nedenle projenin, yalnızca ulaşımı hızlandırmakla kalmayıp, aynı zamanda İstanbul’un afet ve kriz yönetimi altyapısına da katkı sunacağı ifade edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Uraloğlu, "Bu tür büyük büyük projeler, sadece beton ve çelikten ibaret değildir. Bu projeler, aynı zamanda bir milletin azmi, çalışkanlığı ve geleceğe olan inancının da birer sembolüdür. İşte bugün burada, bu sembollerden biri daha olan Sarıyer Kilyos Tüneli'nde TBM kazısını başlatarak yeni bir eşiği daha atlıyoruz. Bu tünel, sadece iki noktayı bir araya getirmekle kalmayacak, aynı zamanda İstanbul'un ve ülkemizin ulaşım ağını güçlendirecek, ekonomik gelişmeye katkı sağlayacak ve vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artıracaktır" diyerek, projede emeği geçen tüm mühendislere, işçilere ve yüklenici firmalara teşekkür etti.

Bakan Uraloğlu: Haber

Bakan Uraloğlu: "Seyahat Süresi 4 Saatten 1,5 Saate İnecek"

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Halkalı-Ispartakule Demiryolu Hattı'nın ışık görme törenine katılarak, projeyle ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Bakan Uraloğlu, tamamlandığında mevcut hat kapasitesini 4 kat artıracaklarını ve yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresinin ise 8,5 saatten 3,5 saate düşeceğini belirtti. Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, toplamda üç etaptan oluşuyor. Bunlar; 153 kilometrelik Kapıkule-Çerkezköy etabı, 67 kilometrelik Çerkezköy-Ispartakule etabı ve şu an tamamlanan 8,4 kilometrelik Ispartakule-Halkalı etabı. Bakan Uraloğlu, tüm etapların tamamlanmasıyla Türkiye'nin hızlı tren hattı kapasitesinin büyük ölçüde artırılacağını vurguladı. "SEYAHAT SÜRESİNİ 4 SAATTEN 1.5 SAATE DÜŞÜRMEYİ PLANLIYORUZ" Bakan Uraloğlu, "Tüm etapların tamamlanmasıyla; mevcut hat kapasitesini 4 kat artırmayı hedefliyor, yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1,5 saate, yük taşıma süresini ise 8,5 saatten 3,5 saate düşürmeyi planlıyoruz" dedi. Ayrıca 6,4 kilometrelik çift tüp TBM tüneli, 634 metre uzunluğunda 2 adet aç-kapa tünel ve 1,38 kilometrelik açık hattın altyapı ve üstyapı çalışmalarının devam ettiğini açıkladı. Projenin 2025 sonunda tamamlanması hedefleniyor. "İSTANBUL'U KAPIKULE HATTINA ENTEGRE EDECEĞİZ" Bakan Uraloğlu, İstanbul'u Kapıkule hattına bağlayacak bir hattın inşaatına da devam edildiğini belirterek, "Çalışmalarımız tamamlandığında Ispartakule'den devam edecek 67 km'lik hatla, İstanbul'u mevcut Halkalı İstasyonu'ndan yolcu ve yük hizmetlerini sağlayacak şekilde Çerkezköy ilçesine oradan da Kapıkule Hattı'na entegre edeceğiz. Halkalı - Çerkezköy demiryolu hattımız ulusal demiryolu ağımızın önemli bir parçasını oluşturacağı gibi Marmaray'ın devamı olarak Halkalı'dan sonrası için bir banliyö hattı gibi de çalışacak" diye belirtti. Halkalı-Ispartakule hattının tamamlanmasının ardından, İstanbul’un raylı sistem ağı daha da genişleyecek. Marmaray, Yüksek Hızlı Tren (YHT) ve diğer metro hatlarıyla birleşerek, 3.1 milyon İstanbullunun ulaşımını kolaylaştıracak. Bakan Uraloğlu, yeni hattın bölgedeki vatandaşların günlük ulaşımını daha ekonomik ve hızlı hale getireceğini belirterek hattın geniş yayılım ağını anlattı. Bakan Uraloğlu, demiryolu uzunluğunun 2003 yılında 11 bin kilometre olduğunu, son yapılan yatırımlarla bu uzunluğun 13 bin 919 kilometreye çıktığını da duyurdu. Ayrıca, Avrupa ile olan demiryolu bağlantılarının güçlendirileceğini ve ticari hareketliliğin artacağına dikkat çekti.

Türkiye Kart ile 18 Şehirde Entegre Ulaşım Dönemi Başlıyor Haber

Türkiye Kart ile 18 Şehirde Entegre Ulaşım Dönemi Başlıyor

İstanbul'da toplu ulaşım sisteminde Türkiye Kart uygulamasına geçiliyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın Türkiye Kart uygulaması, Marmaray, Sirkeci-Kazlıçeşme Raylı Sistem Hattı, Halkalı-Bahçeşehir Banliyö Hattı ve Gayrettepe-İstanbul Havalimanı-Arnavutköy Metro Hattı gibi önemli hatlarda devreye giriyor. İstanbul Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin (UKOME) aldığı bu karar ile kent içi ulaşımın entegre edilmesi ve vatandaşlara ulaşım kolaylığı sağlanması amaçlanıyor.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, uygulamanın bu hatlarda entegrasyon sağlayacağını ve kullanıcıların tek bir kart ile seyahat edebilmesinin mümkün olacağını belirtti. Bakan Uraloğlu, "81 ildeki toplu taşıma kartlarını tek bir kartta toplayacak olan Türkiye Kart'ı pilot iller olan Konya, Kayseri, Gümüşhane, Yozgat ve İstanbul’da Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nda kullanıma açmıştık. 2024 yılının sonuna kadar sisteme dahil olan il sayısını 18’e çıkartacağız" diyerek yıl sonuna kadar yeni illerin sisteme dahil edileceğini belirtti. Ankara’da Başkentray, İzmir’de İZBAN, Rize, Kocaeli, Aksaray, Tokat, Karabük, Uşak, Kahramanmaraş, Nevşehir, Kilis, Çorum ve Gaziantep gibi şehirlerde de entegrasyon çalışmaları devam ediyor.  Türkiye Kart’ın devreye girmesi için UKOME kararının onaylanmasının ardından BELBİM teknik çalışmaları yürütecek. Türkiye Kart, PTT iş yerlerinden temin edilebiliyor ve şemasız kartlar için 40 lira, debit ve prepaid (ön ödemeli) kartlar için ise 60 lira gibi uygun fiyatlarla sunuluyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.