Hava Durumu

#Marriott

TOURISMJOURNAL - Marriott haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Marriott haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye'deki zincir oteller: 2024'ün EN İYİ listesi Haber

Türkiye'deki zincir oteller: 2024'ün EN İYİ listesi

2024 YILINDA TÜRKİYE'DE KAÇ OTEL VAR Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın Ocak 2024 verilerine göre ülkede toplam 1.790.976 yatak kapasitesiyle 21.013 sertifikalı otel faaliyet gösteriyor. Turizmdatabank.com'un haberine göre, 2024 yılında toplam 159.612 yatak kapasiteli çok sayıda otel projesi yatırım aşamasında. Son altı ayda (Ağustos 2023'ten bu yana) Türkiye'nin oda stoku yatak hacminde %0,5, tesis sayısında ise %4,2 arttı. Türkiye'nin tüm illeri arasında en fazla oda ve yatak sayısı Antalya'dadır. Şu anda 615 bin yataklı 2.492 otel var (2023 yazına göre %0,5 daha fazla, 3.000 yatak eklendi). İstanbul'da daha fazla otel var (2.931), ancak bunlar kentsel ve Antalya tatil beldesindeki kadar geniş değil. İstanbul'un Ocak 2024'teki toplam yatak kapasitesi 244 bin yer (Ağustos 2023'te 239 bin, altı ay +%2). Türkiye'nin Ege kıyısındaki ana tatil beldesi Muğla'da 2.642 sertifikalı otel bulunmaktadır (Ağustos 2023 itibarıyla +%1). Burada Antalya'dakinden daha fazla otel var, ancak otellerin kendisi daha küçük - toplamda 217 bin yatak var (altı ayda 1.000 yatak eklendi). Türkiye'nin otel sıralamasında dördüncü sırada bir diğer “Ege” ili olan İzmir yer alıyor. Yatak sayısı 81 bini aşan (Ağustos 2023'e göre +%1,2) 1.703 otel mülkü bulunmaktadır. 2024 YILINDA TÜRKİYE'DE KAÇ ZİNCİR OTEL VAR VE PAZAR PAYI Ocak ayında, Türkiye Otelciler Birliği'nin (TÜROB) Türkiye'deki zincir otellere (hem uluslararası hem de Türk zincir markalarına) ilişkin verileri içeren yeni bir araştırması yayınlandı. Bu belgeye göre Türkiye'de faaliyet gösteren 67 zincir otel markasının toplam 722 otel ve 157.495 odası bulunuyor. Bunlara, bazı nedenlerden dolayı çalışmada atlanan 68. zincir olan Swandor Hotels & Resorts'u da ekleyebiliriz. Türkiye'de 1.385 odalı iki oteli var. Toplam 724 otel ve 158.880 oda Buna göre Türkiye genelinde zincir otellerin payı %3,44 (21.013 otelden 724'ü) düşüktür. Ancak toplam yatak kapasitesindeki payları çok daha fazladır. Bir odada ortalama 2 yatak olduğunu varsayarsak, Türkiye'deki zincir otellerde yaklaşık 318 bin yatak bulunmaktadır ve bu oran halihazırda ,7'dir (ülkedeki her altıncı yatak). İlginçtir ki TÜROB'a göre 2019'a göre Türkiye'deki zincir otel sayısında yüzde 15, oda sayısında ise yüzde 8 artış yaşandı. RESORT ZİNCİRİ ODA ODA HACMİ PREMİUM OTELLER Türkiye'deki zincir oteller arasında niceliksel olarak şehir otelleri çoğunluktadır: 470'i “resort” oteli iken 251'i bulunmaktadır. Ancak tatil otellerinde daha fazla oda var; şehir mülklerinde 74.343 odaya karşılık 84.537 oda. Zincir otellerin coğrafyası genel olarak Türkiye'deki otellerin genel dağılımına karşılık gelmektedir: 221 zincir otel İstanbul'da, 157'si Antalya'da ve 73'ü Muğla'da bulunmaktadır. Bu sektörde en yaygın iş modeli, tanınmış bir otel markasının (321 mülk) franchise'ının satın alınmasıdır. Diğer 257 zincir otel ise sahibine ait ve doğrudan sahibi tarafından yönetiliyor, 79'u şu veya bu zincirin yönetimi altında ve 65'i kiralanıyor veya kiralanıyor. TÜRK OTEL ZİNCİRİ MARKALAR ANTALYA'DA, ULUSLARARASI MARKALAR İSTANBUL'DA GÜÇLÜ Aşağıdaki tablodan Türkiye'nin en büyük otel zincirleri listesinde ilk 10 sıradaki yedi hattın uluslararası otel markalarının (Wyndham, Hilton, Accor vb.) yer aldığı görülmektedir. Ancak yerel zincirler gelişme hızını artırıyor: örneğin, Crystal Hotels (ev sahibi Kilit Global'e ait) zaten dördüncü sırada, Marriott'un önünde, tanınmış Türk zinciri Delphin Hotels TOP'un 9. sırasında yer alıyor. 10 ve Coral Travel tur operatörüne bağlı Coral Group Hotels (eski adıyla OTI Hotels & Resorts). Bir tuhaflık daha var: İstanbul'da uluslararası otel markaları ağırlıkta. Antalya tatil beldelerinde lider zincir markalar Türk'tür ve burada kesinlikle hakimdirler. TÜRKİYE’DEKİ TUR OPERATÖR ZİNCİRİ OTEL MARKALARI KONUMUNU GÜÇLENDİRİYOR Tur operatörü markalarının otel zinciri işinde giderek daha önemli bir rol oynadığı dikkat çekiyor. Böylece Coral Grup Otelleri oda kapasitesi açısından halihazırda 10'uncu sırada (3867 oda) Türkiye'nin en büyük 10 otel zinciri arasında yer alıyor. Anex Group'un (Anex ve Intourist tur operatörlerini de içeren) sahibi olduğu zincir markası Selectum, biraz geride kalıyor (11. sırada, 3.719 oda). PEGAS Touristik'e bağlı Swandor Hotels & Resorts'ta daha az (ama aynı zamanda çok sayıda - 2 otelde 1.385 oda) oda bulunmaktadır. Tur operatörü ağlarının geliştirme modelleri farklıdır: Bazı oyuncular için genişleme, hizmet kalitesi üzerinde kontrolü korurken franchise satışı yoluyla hakim olur; diğerleri için temel, nesnelerin yönetim altına alınmasıdır. ODA HACMİNE GÖRE TÜRKİYE’NİN (OCAK 2024 İTİBARIYLA) EN BÜYÜK OTEL ZİNCİRLERİ Yer Zincir Otel sayısı Oda sayısı 1 WYNDHAM HOTELS 105 15368 2 HILTON WORLDWIDE 77 13873 3 ACCOR HOTELS  62 13233 4 CRYSTAL HOTELS 16 8139 5 MARRIOTT 44 7674 6 TUI HOTELS & RESORTS 16 6801 7 IHG (InterContinental Hotels Group) 30 5383 8 RADISSON HOTEL GROUP 33 4876 9 DELPHIN HOTELS 7 4060 10 CORAL GROUP HOTELS 20 3867 11 SELECTUM HOTELS & RESORTS 8 3719 12 TITANIC HOTELS 10 3306 13 DEDEMAN INTERNATIONAL 25 3241 14 KAYA HOTELS 10 2848 15 EFTALIA HOTELS 6 2628 16 PALOMA HOTELS 8 2548 17 KİRMAN HOTELS 6 2456 18 BARUT HOTELS 8 2375 19 ANEMON HOTELS 24 2355 20 LİMAK HOTELS 7 2305 21 THE GREEN PARK 10 2179 22 ELITE WORLD HOTELS 9 2141 23 CLUB MED 3 1735 24 VOYAGE HOTELS 4 1528 25 PRINCE GROUP 3 1525 26 LIBERTY HOTELS 3 1523 27 NG HOTELS 4 1469 28 MAXX ROYAL RESORTS 3 1462 29 SWANDOR HOTELS 2 1385 30 MP HOTELS 3 1382 31 ROBINSON CLUB 4 1354 32 PALM WINGS HOTELS 5 1345 33 DİVAN GRUBU 10 1338 34 POINT HOTELS 5 1311 35 JURA HOTELS 6 1284 36 CORENDON HOTELS & RESORT 2 1256 37 ORKA HOTELS 9 1250 38 SÜRAL HOTELS 4 1236 39 LARISSA HOTELS 6 1214 40 PAPILLON HOTELS 3 1214 41 GLORIA HOTELS 3 1177 42 IC HOTELS 4 1159 43 THE MARMARA HOTELS 6 1138 44 SENTIDO HOTELS 4 1130 45 AKKA HOTELS 6 1118 46 MARTI HOTELS 5 1067 47 CACTUS HOTELS 6 1061 48 HYATT HOTELS 5 1023 49 GRAND YAZICI 3 1020 50 IP HOTELS 3 1018 51 ASKA HOTELS 3 966 52 RICHMOND HOTELS 4 813 53 KEMPINSKI HOTELS 3 673 54 ROTANA HOTELS & RESORTS 3 564 55 D. HOTELIER (Doğuş Group) 6 533 56 BARCELO HOTELS 3 515 57 TAKSİM INTERNATIONAL GROUP HOTELS 3 508 58 DOSSO DOSSI HOTELS 5 500 59 BEST WESTERN HOTELS & RESORTS 5 409 60 ERESİN HOTELS 3 349 61 AVANTGARDE COLLECTION 4 336 62 ARTS HOTELS 3 331 63 G HOSPITALITY 3 311 64 YAŞMAK HOTELS COLLECTION 5 246 65 FOUR SEASONS 2 236 66 MANDARIN ORIENTAL 2 220 67 SHANGRI LA 1 186 68 SOHO HOUSE 1 87

Два новых международных бренда для туризма в Анталии Haber

Два новых международных бренда для туризма в Анталии

Группа компаний Öz Hotels, председателем правления которой является Мехмет Челеби Оз, в настоящее время владеет 5 гостиничными предприятиями в Сиде, Аланье-Инжекуме, Окурджаларе и центре Антальи. Компания Öz Hotels решила работать с международными сетевыми гостиничными брендами в центральных отелях Антальи. В этом контексте, прежде всего, было заключено соглашение о франчайзинге с руководством Sheraton на построенный отель, расположенный на бульваре Лара – Бюлент Эджевит. Этот новый отель будет открыт в ближайшие месяцы под названием Four Points Express By Sheraton. Также было подписано соглашение с сетью Marriott на отель, работающий под названием Öz Hotels Antalya Hotel Resort & SPA. Благодаря соглашению о франчайзинге, подписанному между председателем Öz Hotels Мехметом Челеби Озом и менеджерами Marriott Internatinol Беркером Юртбулмушем и Бегюм Кая 19 декабря прошлого года, отель был включен в семью Marriott International. Было заявлено, что отель откроется в июне. Мехмет Челеби Оз, председатель совета директоров, сказал: «Прилагаются все усилия, чтобы как можно скорее перенести два международных отеля в составе Öz Hotels в Анталию и открыть их для обслуживания не позднее июня 2024 года. Надеюсь, это принесет пользу нашей группе, Анталии и нашей стране». Источник: Хабертюрк

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı Haber

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı

16. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi kapsamında sektör temsilcilerinin katılımıyla söyleşiler devam ediyor. Fuarın ilk günü “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” ve “İzmir ve Ege Bölgesi’nde Kruvaziyer Turizmi” başlıklı söyleşiler gerçekleştirildi. Katılımcılar, İzmir’in turizm potansiyeli ve 2023 yılından beklentileri hakkında bilgiler verdi Moderatörlüğünü İzmir Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Melih Kayacık’ın yaptığı “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” başlıklı söyleşide Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz ve Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge konuşmacı olarak yer aldı.  “ŞEHRİN POTANSİYELİNİ ÖNGÖREREK YENİ OTELLERİN AÇILMASI MUTLULUK VERİCİ” Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, “Biz iş insanı oteliyiz, tatil oteli değiliz. Otelimizde konaklayan misafirlerimizin yüzde 60 Türk, yüzde 40’ı yabancı. Son yıllarda birçok zincirin İzmir’e yatırım yapma kararı almasını çok sevindirici buluyorum. Bu güzel şehrin potansiyelini öngörerek yeni otellerin açılması bizler için de mutluluk verici. İlerleyen dönemlerde bu ilginin artacağını ve daha birçok uluslararası zincirin bu güzel şehirde yer almasını temenni ediyorum. Yeni marka otellerin İzmir’e gelmesi, İzmir ekonomisine de büyük katkı sağlıyor. 16. TTI İzmir Fuarı, Türkiye’nin en büyük turizm fuarı olmakla beraber bu yıl ayrı bir güzelliği var, katılımcı sayısı da çok güzel. Dostların tekrar bir araya gelip birbirlerini ziyaret etme şansını elde ettiğimiz bu güzel fuarda temenni ediyorum ki seneye şehrimizde yeni açılacak oteller de yerlerini alacaklardır. Fuarımıza hep beraber sahip çıkacağız” diye konuştu. “AMACIMIZ İZMİR’E YENİ BİR VİZYON KATMAK” Bu ay sonunda hizmete girecek Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, “Otelimiz alışveriş merkezi olan İstinye Park içerisinde bulunmakta. Bizim amacımız hem alışveriş merkezi içerisinde bulunan lüks markalarla ve bu markaların gücü ile şehir dinamiğine bir parça katkı sağlamak. Otelimizin vizyonu misafirlerimizin kendilerini rahat, iyi, mutlu hissedeceği bir ortam yaratmak. İzmir’in bilindik yüzüne yeni bir yüz katmaya çalışıyoruz. Otelimizi öne çıkartırken bulunduğu şehir İzmir’in tarihini ve turizm destinasyonları herkesin bildiği kısımlar. Biz İzmir’e yeni açılan otelimizle İzmir turizmine lüks alışveriş ve çeşitli restoranlarıyla yeni bir hikâye yazmaya çalışıyoruz, tüm bilinenlerin yanında bilinmeyenleri sunuyoruz” dedi. “2023’DEN UMUTLUYUZ” İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, “Otelimiz 95 yıllık tarihiyle İzmir’in en köklü tesislerinden biri. Şehir otelciliği genellikle tatil amaçlı olmadığı ve iş için konaklama olduğundan misafirlerimizi rahat ettirmek onların iş planlamalarını rahat yapmaları birincil hedefimiz oluyor. Turizm sektöründe 2023 yılından çok umutluyuz. Sağlık turizmi alanında acenteler vasıtasıyla misafirlerimiz daha yoğun oluyor. Önümüzdeki yıl sağlık turizmi alanında planlamalarımız ve sosyal projelerimiz var. Uluslararası her marka otel İzmir’e geldiğinde gözler doğal olarak İzmir’e dönüyor. Her gelen marka başka markanın dikkatini çekiyor ve yatırım yapmak anlamında İzmir’e göz kırpıyorlar” şeklinde konuştu.  “İZMİR TURİZMİ BÜYÜMEYE SON DERECE MÜSAİT” Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz, “Marriott olarak İzmir’de yeni bir oteliz. Marriott çatısı altında misafirlerimizin beklentilerine cevap verecek, onlara lüks deneyimini yaşatabilecek bir ürün sunma gayreti içerisindeyiz. Bana göre İzmir turizmi büyümeye çok müsait, talebin giderek artacağı ve ürünlerin çeşitleneceği çok büyük bir Pazar. Türkiye’nin farklı yerlerindeki deneyimimden sonra İzmir’de bunu gördüm. Burada çok kıymetli otellerimiz var. Biz de bu anlamda diğer kıymetli paydaşlarımızla birlikte İzmir’in büyümesine ve gelişmesine katkı vermek istiyoruz” diye konuştu.  "İZMİR ÇOK GÜZEL BİR YER VE BU BAŞARIYI HAK EDİYOR" Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge, “Ülkelerde turizm, ekonomilerin jeneratörüdür. Bacasız sanayi de denilen turizmin potansiyeli, her geçen gün hem ülkemizde hem de dünyada gittikçe artmakta. Otelimiz, Çeşme’de sezon yazla kısıtlı gibi görünse de kışın da hem termal turizmi hem de kongre turizmi için misafirlerimizin tercih ettiği bir tesis. Turizm de benim otelim, senin otelin olmaz. Hepimiz başarınca ve hepimiz iyi olacağız ki İzmir kalkınabilsin. Çünkü İzmir çok güzel bir yer ve bu başarıyı hak ediyor” dedi.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.