Hava Durumu

#Mastercard

TOURISMJOURNAL - Mastercard haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mastercard haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Küresel Turizm Liderleri Jamaika'daki Zirvede Buluşuyor Haber

Küresel Turizm Liderleri Jamaika'daki Zirvede Buluşuyor

Bu yılki üçüncü Küresel Turizm Dayanıklılık Konferansı ve Expo etkinliği, turizm sektörünün sürdürülebilirliği ve dijital dayanıklılığına odaklanacak. Jamaika Turizm Bakanı Edmund Bartlett'in liderliğinde düzenlenen etkinlik, 17-19 Şubat tarihlerinde Princess Grand ve Princess Senses otellerinde gerçekleştirilecek. Bartlett, etkinlikte yapay zeka, siber güvenlik, artırılmış ve sanal gerçeklik gibi yenilikçi teknolojilerin turizme entegrasyonunun ele alınacağını belirtti. Ayrıca, dijital teknolojilerin mavi ekonomiyle entegrasyonu ve sürdürülebilir deniz turizmine etkisi de özel bir oturumla incelenecek. DİJİTAL ÇÖZÜMLER VE DAYANIKLILIK ÖNE ÇIKACAK Bartlett, uluslararası turizm yatırımlarını teşvik edecek finansal mekanizmaların da konferansta ele alınacağını söyledi. "Dijital mükemmeliyete yatırım yapmak ve yapay zekayı kaynak yönetiminde kullanmak, turizmin geleceği için kritik öneme sahip" dedi. Siber güvenliğin önemine vurgu yapan Bartlett, Karayipler'deki birçok ülkenin dijital tehditlerle başa çıkacak donanıma sahip olmadığını belirtti. Geçen yıl Jamaika’da havacılık sektörünü etkileyen bir siber saldırının turizmde aksamalara neden olduğunu hatırlattı. TURİZM TOPLUMLARI DÖNÜŞTÜRÜYOR Bartlett, turizmin, dünya genelinde ekonomik büyümenin lokomotifi olduğunu ifade etti. "Turizm, dünya çalışanlarının yüzde 11’ini istihdam ediyor ve küresel GSYİH’nın yüzde 10’unu oluşturuyor. Sakin balıkçı köylerini canlı ticaret merkezlerine dönüştürüyor" dedi. Ödüllü "The Travel Show" programının sunucusu Rajan Datar’ın sunuculuğunu yapacağı konferans, Dünya Bankası, Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü (UNWTO), American Airlines, Mastercard gibi önemli kuruluşların temsilcilerini ağırlayacak.

2023 yılında turist sayısı yüzde 15 büyüdü Haber

2023 yılında turist sayısı yüzde 15 büyüdü

Mastercard, Türkiye'de 2023 yılına ait güncel turizm raporunu yayımladı. Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarının Türkiye’de ve seçilmiş diğer ülkelerde gerçekleştirilen POS harcamalarına göre hazırlanan rapor kapsamında 2022 ve 2023 yıllarının 12 aylık dönemleri karşılaştırıldı.  Türkiye’de yabancı menşeli kartlarla yapılan işlemlerde, 2023 yılında bir önceki yıla kıyasla adet bazında yüzde 12, ciro bazında ise yüzde 63’lük bir büyüme görüldü. Turist sayısındaki yıllık büyüme ise yüzde 15 olarak kayıtlara geçti. Aynı dönemde kartlı turizm harcaması işlem hacminde ve işlem sayısında lokomotif ödeme yöntemi banka kartı (debit) oldu. Ciro bazlı kart tipi kırılımı ise yüzde 57 banka kartı ve yüzde 43 kredi kartı olarak gerçekleşti. İşlem adedi bazında ise yüzde 67 banka kartı ve yüzde 33 kredi kartı kullanıldı.  Yabancı kartların büyüme hızı Türkiye’nin batısında yoğunlaştı Kartlı turizm harcaması işlemlerinde geçen yıla kıyasla market harcamalarının artış trendi devam ederken, yabancıların Antalya’da yaptığı harcamaların büyüme hızı diğer illerin önüne geçti. Kartlı turizim harcaması işlemlerşnde şehir bazlı ciro dağılım sırasıyla İstanbul (%46), Antalya (%20), Muğla (%9), İzmir (%4), Aydın (%2) ve diğer iller () şeklinde oldu. Sektör bazlı ciro dağılımı ise mücevherat/duty free/deri ürünler (%20), giyim (), otel (), restoran (12), market (%8) ve diğerleri (%27) oldu.  Turistler Antalya ve Muğla’da en çok otel, diğer illerde mücevherat/duty free/deri ürünleri harcaması yapıyor Yabancıların en çok harcama yaptığı beş şehirden biri olan Muğla’da yabancılar en çok otel harcamaları yaparken diğer illerdeki lokomotif mücevherat/duty free/deri ürünleri oldu. Türkiye’de harcama yapılan bireysel yabancı kartların ülke bazlı dağılımı ele alındığında, İngiltere menşeli kartlar ciroda zirvedeki yerini korudu. Ciro bazlı yıllık en büyük beş ülke sırasıyla İngiltere (%46), Almanya (), Amerika (), Hollanda (%5) ve Suudi Arabistan (%5) oldu. Bu ülkelerin 2023 yılında 2022 yılına kıyasla yıllık büyüme oranları ise İngiltere (%35), Almanya ( ) Amerika (), Hollanda (%8) ve Suudi Arabistan (%33) oldu.  Rapora yansıyan önemli sonuçlar özetle şöyle; Türkiye’de en çok harcamayı yapan yabancıların Türkiye’deki çeyrek spesifik harcama alışkanlıklarında büyük bir değişiklik olmadığı görüldü. Buna göre harcama yapılan sektörler genel olarak sağlık, mücevherat/duty free/deri ürünleri, restoran, giyim ve otel şeklinde oldu. Yabancıların diğer ülkelerde ilgi gösterdikleri sektörler ile Türkiye’de en çok harcama yaptıkları sektörlerin benzer olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre yabancı turistlerin neredeyse yarısı Türkiye’ye en fazla ziyareti %42 oranla yılın üçüncü çeyreğinde gerçekleştiriyor. İngilizler sırasıyla, market, restoran giyim; Almanlar sırasıyla giyim, otel ve restoran; Amerikalılar sırasıyla otel, restoran ve market; Hollandalılar sırasıyla benzin, restoran ve giyim; Suudi Arabistanlılar ise mücevherat/duty free/deri ürünler, giyim ve otel alanında harcama yaptı. İngiltere menşeli kartlarda hacmin büyük kısmı debit kartlardan geçerken, ciro büyüklüğünde Antalya otel, İstanbul ise mücevherat/duty free/deri ürünleri ile ön plana çıktı. Almanya menşeli kartlarda hacim çoğunlukla debit kartlardan geçerken, ciro büyüklüğünde Antalya ve İstanbul, mücevherat/duty free/deri ürünleri ve giyim sektörlerleriyle ön plana çıktı. Amerika menşeli kartlarda hacim çoğunlukla kredi kartlarından geçerken, yüzde 65 ile ciroda en büyük payı alan İstanbul’da mücevherat/duty free/deri ürünleri ve otel yoğun talep gördü. Hollanda menşeli kartlarda hacim çoğunlukla debit kartlarından geçerken, cironun yüzde 50’sini oluşturan İstanbul ve Antalya’da restoran ve mücevherat/duty free/deri ürünleri yoğun talep gördü. Suudi Arabistan menşeli kartlarda hacmin büyük kısmı kredi kartlarından geçerken; giyim, otel ve restoran sektörleri yoğun talep gördü.

2023'ün ilk 9 ayında yabancı turistlerin harcamaları arttı Haber

2023'ün ilk 9 ayında yabancı turistlerin harcamaları arttı

Mastercard'ın 2023'ün ilk 9 aylık harcama verilerini açıkladığı rapora göre, bu dönemde yabancı turistlerin kartla yaptığı harcamalar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 20 artarken, turist sayısındaki artışa bağlı olarak işlem yapan kart sayısında ise yüzde 25 artış görüldü. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Mastercard, Türkiye'de 2023 turizm sezonu güncel raporunu yayınladı. Mastercard ve Maestro logolu yurt dışı kartlarının Türkiye'de ve seçilmiş diğer ülkelerde gerçekleştirdiği POS harcamalarına göre hazırlanan raporda, 2022 ve 2023'ün ilk 9 aylık dönemlerine ait sonuçlar karşılaştırıldı. Mastercard'ın raporuna göre, 2023'ün 1 Ocak–19 Eylül döneminde Türkiye'yi ziyaret eden yabancı turistlerin yaptığı fiziksel harcamalar, bir önceki yıla kıyasla yüzde 19 artış gösterdi. Harcama kırılımları incelendiğinde, işlem yapan kart sayısının yüzde 25 artışa, toplam kartlı işlem tutarının ise yüzde 12 artışa ulaştığı görüldü. Bu yükselişi sağlayan ana faktörün turist sayısındaki artışa bağlı işlem yapan kart sayısındaki artış olduğu tespit edildi. - En çok harcama yapılan il İstanbul İlgili dönemin il bazlı POS harcamalarına bakıldığında, İstanbul yüzde 16 büyüme gösterdi. Ayrıca Türkiye'deki toplam harcamanın yüzde 51'i de İstanbul'da gerçekleşti. İstanbul'u yüzde 22 büyüme ile Antalya takip ederken Muğla ise yüzde 32 büyüme ve toplam turist harcamasından yüzde 9 pay ile hala turistlerin favori destinasyonlarından biri olduğunu gösterdi. Türkiye'de gerçekleştirilen yabancı turist harcamalarının yüzde 50'si İngiltere, Almanya, ABD, Suudi Arabistan ve Hollanda'dan gelen turistler tarafından gerçekleştirildi. İngiliz turistlerin harcamaları, geçen yıla göre yüzde 34 artış ve toplam harcamalarda yüzde 18 payı ile öne çıktı. Geçen yıla kıyasla en yüksek büyüme yüzde 298 ile Suudi Arabistan'da görülürken, bu ülkeden gelen turistlerin harcamalardaki payının yüzde 4 olarak gerçekleştiği görüldü. En yüksek kart başına harcama ise 1.280 dolar ile Kuveyt kartlarında gerçekleşti. Harcamalardaki payı yüzde 18 ile en yüksek ülke olan İngiltere'yi sırasıyla yüzde 12 ile ABD ve yüzde 11 ile Almanya takip etti. - Konaklama sektörü zirvedeki yerini koruyor Harcamalardaki sektörel dağılımlara bakıldığında ise geçen sene payı en yüksek olan konaklama, bu sene de 187 dolar ortalama işlem tutarı ve yüzde 26 harcama payı ile yerini korudu. Ortalama işlem tutarı giyimde 94, markette 16, restoranda 24 dolar olarak gerçekleşti. Yine sektörel kırılıma bakıldığında toplam harcamaların yüzde 26'sı konaklama, yüzde 15'i giyim, yüzde 12'si market, yüzde 10'u da restoranlarda yapıldı. Değerlendirilen ülkeler arasında sağlık sektöründeki en yüksek harcamalar miktarında da yine Türkiye birinci oldu. Türkiye'deki turistlerin bu sektör özelinde aldıkları hizmet tipleri kart işlem tutarlarını yüzde 20 artırıyor. - Giyim sektöründe en yüksek pay yine Türkiye'de Giyim sektörünün Türkiye'deki toplam turist harcamalarındaki payı geçen sene yüzde 20, bu sene yüzde 15 olarak hesaplansa da diğer turistik destinasyonlarla kıyaslandığından Türkiye hala giyim sektöründe en çok harcama yapılan ülke olarak kalmayı başardı. Giyim sektörü harcamasındaki ülke kırılımına bakıldığında Türkiye'den sonra yüzde 14 ile İtalya, yüzde 11 ile Fransa, yüzde 8 ile İspanya, yüzde 7 ile Yunanistan geliyor.

Card expenditures in tourism broke a 'record' Haber

Card expenditures in tourism broke a 'record'

Visa Mediterranean Tourism Analysis, which examines the expenditures of tourists in Spain, France, Italy, Portugal, Greece, Malta and Croatia, which have a coast on the Mediterranean together with Turkey, revealed that Turkey is the most growing market among these countries in 2022. According to the analysis, the number of card visitors in these countries in the Mediterranean basin in 2022 increased by 17 percent compared to 2019, the last "normal" year before the epidemic, while it increased by 43 percent in Turkey. While the expenditures of tourists with their cards grew by 43 percent in the Mediterranean basin, this rate reached 90 percent in Turkey. While expenditures per card increased by 22 percent in the Mediterranean basin, this growth was 32 percent in Turkey. The figures pointed out that Turkey is the Mediterranean's star in tourism in 2022. Most card spending is in Istanbul According to Visa Mediterranean Tourism Analysis, the first 3 tourism corridors to visit Turkey in 2022 were tourists from England, America and Germany. Tourists from America, England and Saudi Arabia made the top three with their cards. However, when we look at those who spend the most per card, the Gulf countries came to the fore. According to Visa Mediterranean Tourism Analysis, Istanbul was the city where tourists spend the most in 2022. Istanbul was followed by Antalya and Muğla. While tourists from America and Gulf countries spent the most with their cards in Istanbul, those from England and Germany in Antalya, and those from England and America in Muğla were the ones who spent the most with their cards. According to the analysis, one out of every 5 tourists who visited Turkey in 2021 chose Turkey again in 2022. One of the important insights provided by the analysis in terms of tourism strategy is that tourists who come to the country for the second time spend about twice the average tourist expenditure on a foreign currency basis. According to Visa Mediterranean Tourism Analysis, in 2022, retail shopping is leading by 43 percent in the expenditures of tourists in Turkey. In this respect, Turkey differs from other Mediterranean countries where touristic accommodation and eating and drinking are at the forefront. The second important expenditure category in Turkey was accommodation and food and beverage, which accounted for 37 percent of tourist expenditures. The health sector, on the other hand, drew attention as the third largest category, accounting for 7 percent of tourist expenditures visiting Turkey. "Analysis reveals many strategic insights" Sertan Şener, Head of Consultancy and Analytics, Visa Southern Europe, whose views were given in the statement, stated that the analysis provided invaluable insights about the spending trends of foreign tourists in the country as a result of the analysis of Visa's card spending data, and said: "The analysis reveals many strategic insights in terms of the tourism sector, from the higher tourism income left by the tourists who revisit our country, to Turkey's prominence in retail shopping and health tourism. We hope that this information will shed light on all stakeholders of the tourism industry in developing strategies for the conscious targeting of certain tourist segments and spreading the season over 12 months in order to increase the tourism revenues of our country.”

Расходы по карте в туризме поставили «рекорд» Haber

Расходы по карте в туризме поставили «рекорд»

Анализ Visa средиземноморского туризма, в котором изучаются расходы туристов в Испании, Франции, Италии, Португалии, Греции, Мальте и Хорватии, которые помимо Турции имеют выход к Средиземному морю, показывает, что Турция является самым растущим рынком среди этих стран в 2022 году. раскрытый. Согласно анализу, количество посетителей карты в этих странах Средиземноморского бассейна в 2022 году увеличилось на 17 процентов по сравнению с 2019 годом, последним «нормальным» годом перед эпидемией, а в Турции оно увеличилось на 43 процента. Если в Средиземноморском бассейне расходы туристов по картам выросли на 43 процента, то в Турции этот показатель достиг 90 процентов. В то время как расходы на карту увеличились на 22 процента в Средиземноморском бассейне, этот рост составил 32 процента в Турции. Цифры указывают на то, что Турция станет звездой средиземноморского туризма в 2022 году. Больше всего трат по картам в Стамбуле Согласно анализу Visa средиземноморского туризма, первыми тремя туристическими коридорами, посетившими Турцию в 2022 году, были туристы из Англии, Америки и Германии соответственно. Среди тех, кто больше всех потратил по картам, в тройку лидеров вошли соответственно туристы из Америки, Англии и Саудовской Аравии. Однако, когда мы смотрим на тех, кто больше всего тратит на карту, на первый план выходят страны Персидского залива. Согласно Visa Mediterranean Tourism Analysis, в 2022 году Стамбул был городом, в котором туристы проводят больше всего времени. За Стамбулом следуют Анталия и Мугла соответственно. В то время как туристы из Америки и стран Персидского залива больше всего тратили со своими картами в Стамбуле, туристы из Англии и Германии в Анталии, а также из Англии и Америки в Мугле ​​были теми, кто тратил больше всего со своими картами. Согласно анализу, каждый пятый турист, посетивший Турцию в 2021 году, снова выбрал Турцию в 2022 году. Одним из важных выводов, полученных в результате анализа с точки зрения туристической стратегии, является то, что туристы, которые приезжают в страну во второй раз, тратят примерно в два раза больше, чем средние туристические расходы в иностранной валюте. Согласно анализу Visa средиземноморского туризма, в 2022 году розничные покупки занимают 43 процента в расходах туристов в Турции. В этом отношении Турция отличается от других средиземноморских стран, где туристическое размещение, еда и питье находятся на первом месте. Второй важной категорией расходов в Турции были проживание, еда и напитки, на долю которых приходилось 37 процентов туристических расходов. Сектор здравоохранения, с другой стороны, привлек внимание как третья по величине категория, на которую приходится 7 процентов расходов туристов, посещающих Турцию. «Анализ раскрывает множество стратегических идей» Сертан Шенер, руководитель отдела консалтинга и аналитики Visa Southern Europe, мнение которого было включено в заявление, заявил, что анализ предоставил бесценную информацию о тенденциях расходов иностранных туристов в стране в результате анализа данных о расходах по картам Visa. и сказал: «Анализ раскрывает множество стратегических выводов, от более высоких доходов от туризма, оставляемых туристами, которые повторно посещают нашу страну с точки зрения туристического сектора, до известности Турции в сфере розничных покупок и оздоровительного туризма. Эта информация должна быть сознательно ориентирована на определенные туристические сегменты. чтобы увеличить доходы от туризма в нашей стране. Мы надеемся, что это прольет свет на все заинтересованные стороны туристического сектора в разработке стратегий для расширения сезона на 12 месяцев». Источник : Dünya

Turizmde kart harcamaları ‘rekor’ getirdi Haber

Turizmde kart harcamaları ‘rekor’ getirdi

Türkiye'nin yanı sıra Akdeniz'e kıyısı olan İspanya, Fransa, İtalya, Portekiz, Yunanistan, Malta ve Hırvatistan'daki turistlerin harcamalarını da mercek altına alan Visa Akdeniz Turizm Analizi, Türkiye'nin 2022'de bu ülkeler arasında en çok büyüyen pazar olduğunu ortaya koydu. Analize göre 2022'de Akdeniz havzasındaki bu ülkelerdeki kartlı ziyaretçi sayısı, salgın öncesi son "normal" yıl olan 2019'a göre yüzde 17 artarken, Türkiye'de yüzde 43 yükseldi. Turistlerin kartlarıyla yaptığı harcamalar Akdeniz havzasında yüzde 43 büyürken, bu oran Türkiye'de yüzde 90'ı buldu. Kart başına harcamalar ise Akdeniz havzasında yüzde 22 artarken, Türkiye'de bu büyüme yüzce 32 olarak gerçekleşti. Rakamlar 2022 yılında Akdeniz'in turizmdeki yıldızının Türkiye olduğuna işaret etti. En çok kartlı harcama İstanbul'da Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre 2022'de Türkiye'yi ziyaret eden ilk 3 turizm koridoru sırasıyla İngiltere, Amerika ve Almanya'dan gelen turistler oldu. Kartlarıyla en çok harcama yapanlarda ilk üçe sırasıyla Amerika, İngiltere ve Suudi Arabistan'dan gelen turistler girdi. Ancak kart başına en çok harcama yapanlara bakıldığında Körfez ülkeleri öne çıktı. Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre 2022'de turistlerin en çok harcama yaptığı il İstanbul oldu. İstanbul'u sırasıyla Antalya ve Muğla takip etti. İstanbul'da kartlarıyla en çok Amerika ve Körfez ülkelerinden gelen turistler harcama yaparken, Antalya'da İngiltere ve Almanya'dan gelenler, Muğla'da ise İngiltere ve Amerika'dan gelenler en çok kartlı harcama yapanlar oldu. Analize göre, 2021'de Türkiye'yi ziyaret eden her 5 turistten biri 2022'de yine Türkiye'yi tercih etti. Analizin turizm stratejisi açısından sağladığı önemli içgörülerden biri de ülkeye ikinci defa gelen turistlerin, döviz bazında ortalama turist harcamasının yaklaşık iki katına yakın harcama yapması oldu. Visa Akdeniz Turizm Analizi'ne göre, 2022'de turistlerin Türkiye'de yaptıkları harcamalarda perakende alışverişler yüzde 43 ile açık ara önde geliyor. Türkiye bu yönüyle, turistik konaklama ve yeme-içmenin ön planda olduğu diğer Akdeniz ülkesine göre ayrışıyor. Türkiye'de ikinci önemli harcama kategorisi ise turist harcamalarının yüzde 37'sini oluşturan konaklama ve yeme-içme olarak gerçekleşti. Sağlık sektörü ise Türkiye'yi ziyaret eden turist harcamalarının yüzde 7'sini oluşturan üçüncü büyük kategori olarak dikkati çekti. "Analiz, pek çok stratejik içgörüyü ortaya koyuyor" Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Güney Avrupa Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, analizin, Visa'nın kart harcama verilerinin analiz edilmesi sonucu, yabancı turistlerin ülkedeki harcama eğilimleriyle ilgili çok değerli içgörüler sağladığını belirterek, şunları kaydetti: "Analiz, turizm sektörü açısından ülkemizi tekrar ziyaret eden turistlerin bıraktığı daha yüksek turizm gelirinden, Türkiye’nin perakende alışveriş ve sağlık turizminde öne çıkmasına kadar pek çok stratejik içgörüyü ortaya koyuyor. Bu bilgilerin, ülkemizin turizm gelirlerinin artması için belli turist segmentlerinin bilinçli olarak hedeflenmesi ile sezonun 12 aya yayılmasına yönelik stratejiler geliştirilmesinde, turizm sektörünün tüm paydaşlarına ışık tutacağını umuyoruz.” Kaynak: Dünya

Avrupa futbolunun zirvesi hem keyif verecek hem kazandıracak Haber

Avrupa futbolunun zirvesi hem keyif verecek hem kazandıracak

Dünyanın önde gelen spor organizasyonlarından UEFA Champions League (Şampiyonlar Ligi) Finali, 10 Haziran 2023 tarihinde Atatürk Olimpiyat Stadyumunda gerçekleştirilecek. Inter Milan ve Manchester City arasında gerçekleşecek final öncesi İstanbul'da UEFA Champions League ana sponsoru Mastercard ve ödeme ekosisteminin büyük oyuncularından Garanti BBVA Ödeme Sistemleri kupa tanıtım törenini gerçekleştirdi. "EKONOMİK KATKI TEK HAFTA SONU İLE KISITLI DEĞİL" Mastercard global marka elçisi Portekizli eski milli futbolcu Luís Figo'nun da katılım gösterdiği törende İstanbul’da gerçekleşecek final maçının ekonomik açıdan kente katkısına ilişkin bir analiz paylaşıldı. Çalışmaya göre 10 Haziran’da oynanacak maçın Türkiye’ye cuma-pazar günlerini kapsayan üç günlük dönemdeki yaklaşık getirisi 75 milyon Euro’ya ulaşacak. Mastercard Türkiye ve Azerbaycan Genel Müdürü Avşar Gürdal, "Türkiye’nin geçtiğimiz seneki 44 milyar Euro’luk toplam turizm geliri ve İstanbul’un aynı dönemde toplam turist harcamalarındaki yüzde 40’lık payını göz önüne aldığımızda, finalin oynandığı hafta sonu, taraftarların 75 milyon Euro’luk harcama gerçekleştireceğini ön görüyoruz. Ancak bu katkı yalnızca bu kadarla sınırlı kalmayacak, organizasyonun ülke tanıtımına katkı ile turizme de önemli katkı sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. "HARCAMALARIN %80'İ KREDİ KARTI İLE OLACAK" Yaptıkları çalışmada, finalin İstanbul’daki turist harcamalarında yaklaşık yüzde 48’lik bir artış sağlayacağını hesapladıklarını vurgulayan Gürdal, “Buradan yola çıkarak turistlerin Türk ekonomisine günlük yaklaşık 285 Euro kazandıracağını ön görüyoruz. En çok harcama artışının konaklama, giyim ve yeme-içme sektörlerinde görülmesini bekliyoruz. Son üç final incelendiğinde, taraftarların yüzde 47'sinin finalin yapıldığı şehir dışına da seyahat ediyor. Final şehirlerinde yaptıkları harcamalara ek olarak, ülkeye yüzde 23 ekstra gelir de sağlıyorlar. Türkiye'ye gelecek 75 milyon Euro'luk gelirin yüzde 80'inin kredi kartı ile harcanacağını da ön görüyoruz” yorumunu yaptı. "İTALYANLAR İSTANBUL VE ÇEVRESİNDE, İNGİLİZLER GÜNEY BÖLGELERDE HARCAMA YAPIYOR" Finalin İtalyan ve İngiliz takımları arasında oynacağını belirten Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı ve Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Murat Çağrı Süzer ise, “Futbol bugün sadece bir spor değil, doğrudan ve dolaylı olarak etki ettiği sektörlerle birlikte dev bir endüstri. Futbolun hem yerel hem küresel anlamda ülke ekonomilerine de katkı sağladığı bir gerçek. Yaptığımız incelemelerde İtalyanların genellikle İstanbul ve çevresinde harcama alışkanlıkları olduğunu, İngiliz turistlerin ise ağırlıklı olarak Güney bölgelerimizde harcama yaptığını görüyoruz. Yani İngiliz taraftarların maç sonrasında tatillerine devam ederek Güney'e kayabileceğini söyleyebiliriz" dedi. "ESNAFIN TEKNOLOJİK ATILIMLARI YAKINDAN TAKİP ETMESİ LAZIM" Ödeme sistemlerinin de futbolun bu dev ekosistemi içinde futbolseverlerin, taraftarların en fazla etkileşim içinde olduğu sektörlerden biri olduğunu belirten Çağrı Süzer, "Futbol tutkusu ülkemizde ön planda ve taraftarlık olgusu, kitleleri takım tutmanın ötesinde marka tercihlerine, alışveriş alışkanlıklarına kadar etkiliyor. Gelecek turistlerin büyük ölçüde alışverişlerini kartla yapacakları ön görülüyor. Artık cebimizdeki telefonlarımız birer pos makinesi haline geldi. Esnaf teknolojiyi yakından takip ederek kazancını yükseltebilir" şeklinde konuştu. "TÜRKİYE'DE MAÇ GÜNLERİ 3,5 KAT FAZLA HARCAMA YAPILIYOR" Türkiye'de de özellikle derbi maçlarında harcamaların arttığını vurgulayan Süzer, “Bugün 4 büyük kulübümüzle anlaşmalı taraftar kartlarımız bulunuyor. Taraftar kart sahibi müşterilerimize baktığımızda, örneğin derbi günlerinde takımların mağazalarından, normal zamanlara göre yaklaşık 3,5 kat daha fazla alışveriş yaptıklarını görüyoruz. Ortalama bir taraftar kartın toplam restoran harcaması derbi gününde yüzde 23 artıyor” vurgusunu yaptı. "GALATASARAY DERSEM, DİĞERLERİ KIZACAK" Kupa tanıtım töreninde soruları yanıtlayan Portekizli eski milli futbolcu Luís Figo, "Türkiye'ye bu ilk gelişim değil. Şehri de gezme imkânı buldum ve çok keyifli vakit geçiriyorum. Türk futbolunu da takip etme imkânı buluyorum, Galatasaray'ın şampiyonluğa çok yakın olduğunu biliyorum. Orada vatandaşım Sergio Oliviera var. Aynı şekilde Fenerbahçe'nin başında da yakın dostum Jesus var. O da buradaki ilk sezonunda şampiyonluk yolunda çok iyi bir iş çıkartıyor. Portekiz olarak burada ülkemizi çok iyi şekilde temsil ettiğimiz düşünüyorum" şeklinde konuştu. Figo, Türkiye'de oynayacak olsaydın hangi takımı seçerdin sorusu üzerine, "Galatasaray dersem diğerleri kızacak o yüzden politik olmalıyım, milli takım diyorum" dedi. Kaynak : Habertürk

Больше всего денег туристы потратили в Невшехире. Haber

Больше всего денег туристы потратили в Невшехире.

Расходы туристов выросли на 65% в долларовом выражении Согласно результатам Отчета о туризме MasterCard за 2022 год, который был разработан, чтобы пролить свет на информацию о туризме; Операции с иностранными картами в Турции увеличились на 225% в турецких лирах и на 65% в долларовом выражении по сравнению с аналогичным периодом прошлого года. Стамбул, Анталия и Мугла вошли в тройку самых посещаемых городов, а Невшехир стал местом с наибольшим ростом туристических расходов. По сравнению с январем-октябрем прошлого года общая сумма расходов в долларовом выражении увеличилась за аналогичный период текущего года. Невшехир стал городом с самыми высокими темпами роста, с увеличением расходов на 5% при повышенном интересе туристов из стран Европы и Азиатско-Тихоокеанского региона. В 2022 году больше всего туристов приехало к сказочным дымоходам из Австралии, Италии, Англии, Индонезии и Испании. Больше всего туристов в Турцию приехало в Стамбул (43%), Анталию (20%) и Муглу (8,7%). Первая тройка стран M,U»Ui »fyl» HıraafcV по расходам международных карт в Турции; Германия (), Великобритания () и США (). Среди 10 стран, путешествующих в Турцию; Жители Саудовской Аравии, удвоившие свои расходы по сравнению с прошлым годом, достигли самых высоких темпов роста, увеличившись в 9,5 раз. Турция является вторым наиболее предпочтительным направлением для кувейтцев, и ее расходы выросли на 82% по сравнению с прошлым годом. Средние расходы кувейтцев на одну карту составляют 1749 долларов, что примерно в 3 раза превышает общий средний показатель в четырех секторах, где больше всего тратят ближневосточные туристы; одежда и аксессуары (40%), жилье (22%), рынки и торговые центры (7%), продукты питания и здоровье/косметика (6%).

Turistler en çok Nevşehir'de para harcamış Haber

Turistler en çok Nevşehir'de para harcamış

Turist harcamaları dolar bazında %65 arttı  Turizm içgörülerine ışık tutmak amacıyla hayata geçirilen 2022 MasterCard Turizm Raporu sonuçlarına göre; Türkiye'deki yabancı kart işlemleri geçen yılın aynı dönemine kıyasla TL bazında %225, dolar bazında ise %65 arttı. İstanbul, Antalya ve Muğla en çok ziyaret edilen ilk 3 il, Nevşehir turist harcamalarının en çok arttığı destinasyon oldu. Geçen yılın Ocak-Ekim periyoduna kıyasla bu yılın aynı döneminde dolar bazlı toplam harcama tutarı arttı. Nevşehir, Avrupa ve Asya Pasifik ülkelerinden gelen turistlerin yoğun ilgisiyle harcamalarda 5'lik artışa ulaşarak, en yüksek büyüme oranının sahibi şehir oldu. 2022'de peri bacalarına ençok turist, Avustralya, İtalya, İngiltere, Endonezya ve İspanya'dan geldi. Türkiye'ye en çok turist, İstanbul (% 43), Antalya (%20) ve Muğla'ya (%8.7) geldi. Yurtdışı kartların Türkiye'deki harcamalarında ilk üç M,U»Ui »fyl» HıraafcV ülke; Almanya (), İngiltere () ve ABD (). Türkiye'ye seyahat eden 10 ülke arasında; geçtiğimiz yıla kıyasla harcamalarını katlayan Suudi ArabistanlIlar 9.5 kat artışla en yüksek büyüme oranına ulaştı. Türkiye Kuveytlilerin en çok tercih ettiği ikinci destinasyon, harcamaları geçen yıla göre %82 arttı. Kuveytlilerin kart başına harcama ortalaması bin 749 dolarla ile genel ortalamanın yaklaşık 3 katı, Ortadoğulu turistlerin en çok harcama yaptığı dört sektör; giyim ve akse- " suar (%40), konaklama (%22), market ve AVMTer (%7), yemek ve sağlık/kozmetik (yüzde 6) oldu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.