Hava Durumu

#Mercedes-Benz

TOURISMJOURNAL - Mercedes-Benz haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mercedes-Benz haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı Haber

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı

İstanbul (İHA) – Mercedes-Benz, 2024 yılı Ocak-Ekim dönemi itibarıyla otomobil satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 oranında artırarak 22 bin 715 adetlik satış gerçekleştirdi. Şirket, böylece premium segmentteki liderliğini sürdürdü. En çok tercih edilen model olarak C-Serisi öne çıktı. Şirket, hafif ticari araç segmentinde de yüzde 13'lük bir büyüme elde ederek 7 bin 607 adetlik satış yaptı. Mercedes-Benz'in 2024’ün ilk 10 ayında Sprinter ve Vito modelleriyle tarihindeki en yüksek satış rakamlarına ulaşıldı. BEKDİKHAN: "2025 YILI, OTOMOBİL SATIŞLARI ADINA DAHA ZORLU GEÇECEK" Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, 2024 yılındaki performanslarını değerlendirirken, satışların 2023 yılı düzeyine paralel gerçekleştiğini belirtti. Yıl sonuna kadar, belirlenen öngörülerin ötesinde bir satış rakamı hedeflediklerini ifade etti. 2025 yılı için ise küresel daralma etkisiyle daha zorlu bir dönem öngördü. Bekdikhan, elektrikli modellerin artan satışlarının 2025’te otomotiv sektöründeki dönüşümü hızlandıracağını da sözlerine ekledi. BEKDİKHAN: "AMBITION 2039 İLE HEDEFİMİZ NET KARBON NÖTR BİR FİLO OLUŞTURMAK" Mercedes-Benz, elektrikli araç segmentinde büyümeyi sürdürdüklerini ve 2024'te Türkiye’de yenilenen modelleriyle sektördeki liderliğini pekiştirdiğini duyurdu. Bekdikhan, "Ambition 2039 ile hedefimiz net karbon nötr bir otomobil filosu oluşturmak ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl Türkiye'de yenilenen EQA ve EQB, güncellenmiş EQS ve EQE 280'i satışa sunduk. Son olarak elektrikli G-Serisi'ni de ürün portföyümüze ekledik. 45 yıldan bu yana sahip olduğu ikonik köşeli tasarımını koruyarak kendi DNA'sına sadık kalmaya devam eden G-Serisi, şimdi tamamen elektriklendi. Yeni elektrikli G-Serisi, sahip olduğu 116 kWsa kapasiteli batarya ile 450 kilometreye ulaşan menzil sunuyor” dedi. Ayrıca, Türkiye’de her 6 araçtan 1’inin elektrikli olduğu belirtildi. EQB modeli, Türkiye'deki en çok satan elektrikli araç olarak öne çıkıyor. AKDENİZ: "HAFİF TİCARİ ARAÇLAR TARİHİMİZİN EN YÜKSEK ADETLERİNE ULAŞTIK" Mercedes-Benz, hafif ticari araç segmentinde de büyümesini sürdürüyor. Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufak Akdeniz, "Geçtiğimiz yılın aynı döneminin yaklaşık yüzde 13 üstüne çıkarak 7 bin 607 adet araç sattık. Yılın ilk 10 ayında Sprinter ve Vito satışlarımızda hafif ticari araçlar tarihimizin en yüksek adetlerine ulaştık" açıklamasını yaptı. Bunun yanında şirket, elektrikli hafif ticari araçlara olan talebin hızla artacağını öngörüyor. Elektrikli Sprinter ve EQV'nin Türkiye’ye sunulmasıyla birlikte, çevre dostu taşımacılık çözümleri konusunda önemli bir adım daha atılacak.

2024 Yılı Elektrikli Otobüs Şampiyonu: Mercedes-Benz eCitaro G Haber

2024 Yılı Elektrikli Otobüs Şampiyonu: Mercedes-Benz eCitaro G

Mercedes-Benz eCitaro G, Hannover’de gerçekleştirilen 2024 IAA Transportation etkinliği kapsamında, “Omnibusspiegel” dergisi tarafından düzenlenen elektrikli otobüsler arası karşılaştırmada “2024 Yılı Elektrikli Otobüs Şampiyonu” unvanını kazandı.  Ödül, “Omnibusspiegel” dergisinin yayıncısı ve sorumlu yayın müdürü Dieter Hanke ile derginin editörü Kirsten Krämer tarafından, Daimler Buses CEO'su Till Oberwörder ve Daimler Buses Pazarlama, Satış ve Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Mirko Sgodda'ya takdim edildi.  Daimler Buses CEO'su Till Oberwörder, konu hakkında yaptığı açıklamada, "Omnibusspiegel” tarafından düzenlenen elektrikli otobüs karşılaştırmasının sektördeki en kapsamlı uygulamalardan biri olduğunu vurguladı. Mercedes-Benz eCitaro G’nin bu testte galip gelmesinin kendileri için bir memnuniyet kaynağı olduğunu belirtti. Oberwörder, “2024 Yılı Elektrikli Otobüs Şampiyonu” ödülünün, Mercedes-Benz otobüslerinin başarısında emeği geçen ekibe büyük bir övgü olduğunu ifade etti ve bu başarının, müşterilere en iyi otobüsleri ve hizmetleri sunma konusunda kendileri için bir teşvik kaynağı olduğunu dile getirdi. 2024 Nisan ayında yapılan yarışmada, 40’tan fazla uluslararası gazeteci ve taşıma şirketi temsilcisi, otobüsleri yolcu konforu, sürüş deneyimi, işçilik ve bakım kolaylığı gibi kriterlere göre değerlendirdi. Değerlendirmeler, Bonn bölgesinde dört gün süren test sürüşleri ve atölye kontrolleri sırasında gerçekleştirildi. Mercedes-Benz eCitaro G, tüm kategorilerde en yüksek puanı alarak şampiyonluğa ulaştı. Test aracında, optimum direksiyon özellikleri ve yüksek stabilite sunan dinamik Bükülme Açısı Kumandası (ATC) yer alırken, ayrıca Akustik Araç Uyarı Sistemi (AVAS), Radar Tabanlı Yan Dönüş Asistanı ve Çarpışma Önleyici Fren Asistanı gibi gelişmiş sürüş asistan sistemleri de bulunuyor.

Kâmil Koç, otobüs filosuna Mercedes-Benz marka 33 adet araç ekledi Haber

Kâmil Koç, otobüs filosuna Mercedes-Benz marka 33 adet araç ekledi

1926 yılından bu yana faaliyetlerine devam eden Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş., Mercedes-Benz Türk Koluman Bayisi aracılığıyla 33 adet Tourismo 16 2+1 araç yatırımı yaparak araç filosunu güçlendirdi. Ankara Koluman Gölbaşı Park Alanı’nda düzenlenen teslimat törenine Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Direktörü Osman Nuri Aksoy, Mercedes-Benz Türk Otobüs Filo Satış Grup Müdürü Burak Batumlu, Mercedes-Benz Türk Otobüs Satış Operasyonları Grup Müdürü Özgür Taşgın, Mercedes-Benz Türk Otobüs Filo Satış Koordinatörü Taylan Özyiğit, Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. Genel Müdürü Çağatay Kepek, Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. Operasyon Direktörü Mehmet Türkyılmaz, Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. Filo Yönetim ve Raporlama Grup Müdürü Tayfun Akgün, Kâmil Koç A.Ş. Kıdemli Filo Bakım Yöneticisi Fehmi Topçu, Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş Kıdemli Filo Uzmanı Fatih Evren, Koluman Ticari Araç Pazarlama ve Satış Direktörü Ali Türkay Saltık, Koluman Otobüs Grup Satış Müdürü Fevzi Kaplan, Koluman Ankara Otobüs Satış Müdürü Hakan Öztekin, Koluman İstanbul Otobüs Satış Müdürü Şafak Şimşek ve Koluman İstanbul Otobüs Satış Danışmanı Uğur İşgören katıldı. Kuruldukları günden bu yana şehirlerarası yolcu taşımacılığı sektörüne değer katma hedefiyle çalıştıklarını belirten Kâmil Koç Otobüsleri A.Ş. Genel Müdürü Çağatay Kepek, törende şöyle konuştu: “98 yıllık yolculuğumuzda, sektörün gelişimine katkı sunmanın yanı sıra standartların yükseltilmesine de öncülük yapıyoruz. Yol arkadaşlarımıza daima en iyi hizmeti, en iyi araçlarla sunmaya gayret ediyoruz. Bu yüzden yolcu memnuniyetini ön planda tutarak, konforlu ve kaliteli seyahat deneyimine sürekli yatırım yapıyoruz. Bir taraftan hizmet kalitemizi geliştirirken, diğer yandan en yeni teknolojiye sahip araçlarla filomuzu büyütüyoruz. Yeni araç yatırımlarımızda ise, yolcularımıza kaliteli ve konforlu seyahat deneyimini bir arada sunabileceğimiz, doğa dostu ve son teknolojiye sahip araçları tercih ediyoruz. Mercedes-Benz bu anlamda başarısını kanıtlamış, küresel bir marka. Dolayısıyla filomuzu Mercedes-Benz marka otobüslerle güçlendirmekten memnunuz. Mercedes-Benz Türk ile uzun yıllara dayanan iş birliğimizin önümüzdeki dönemde güçlenerek devam etmesini temenni ediyor, yeni araçlarımızın markamıza ve tüm yol arkadaşlarımıza hayırlı olmasını diliyoruz.” Koluman Ticari Araç Pazarlama ve Satış Direktörü Ali Türkay Saltık yaptığı konuşmada, “Kâmil Koç ile uzun yıllara dayalı, güven temelinde şekillenen güçlü bir iş birliğimiz var. Bu süre zarfında, sektördeki gelişmeleri yakından takip ederek, müşterilerimize en iyi hizmeti sunmaya odaklandık. Bunun sonucunda da olumlu geribildirimler elde ettik. Bugün teslim ettiğimiz otobüslerle de Kâmil Koç’un vizyonunu ve öncü rolünü desteklemeye devam edeceğiz” dedi. Mercedes-Benz Türk Otobüs Pazarlama ve Satış Direktörü Osman Nuri Aksoy “Şirket olarak yolcu taşımacılığı sektörünün gelişimine katkı sunmayı çok önemsiyoruz. Bu doğrultuda, her zaman ileriye yönelik adımlar atarak, otobüslerimizi geliştiriyor, konforlu seyahat deneyimleri yaşatacak otobüslerimizi müşterilerimize sunuyoruz. Müşterilerimiz Mercedes-Benz yıldızına sahip otobüsleri tercih ederken, sahip oldukları teknik donanımlar kadar, onlara her koşulda verdiğimiz güveni de satın alıyorlar. Yolcuların ve kaptanların memnuniyeti bizim de memnuniyetimiz anlamına geliyor ve bizleri daha iyisini gerçekleştirmek için motive ediyor. Yolcu ve sürücü memnuniyetini her zaman önceliğine alan bir firma olarak, Kâmil Koç ile olan iş birliğimizi iki vizyoner markanın bir araya gelmesi olarak nitelendiriyor; sunulan tüm ürün ve hizmetlerde yüksek memnuniyet oluşturacağımıza inanıyoruz. Bu anlamda; uzun yıllara dayalı iş birliğimizin artarak devam edeceğine inanıyorum” diye konuştu. Mercedes-Benz Türk Otobüs Filo Satış Grup Müdürü Burak Batumlu ise şunları söyledi: “Bir işletmenin koyduğu hedeflere ulaşma doğrultusunda emin adımlarla ilerleyebilmesi için doğru zamanda doğru planlamalar yapabilmesi ve bu planları uygulayabilmesi çok önemli. Kâmil Koç firması ile Koluman bayimiz ve bizler 2024 yılı sezon öncesi yatırımı planlanan araçların satış görüşmelerine 2023 yılında başladık. Sunduğumuz ön ödemeli sistem dahilinde anlaşmalarımızı 2023 yılında yaptık. Şimdi geriye dönüp bakıldığında doğru zamanda doğru planlamalar yapılması durumunda sezon başında araç tedariğinin ne kadar mümkün olabileceğini de bizlere göstermiş oluyor. Başta markamızı tercih ettikleri için Kâmil Koç yönetimine ve Koluman yönetimi ve çalışanları olmak üzere karşılıklı güven ve anlayışa dayalı bu iş birlikteliği için emeği geçen herkese teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.

Mercedes-Benz’in dijital teknolojileri CES 2024’te Haber

Mercedes-Benz’in dijital teknolojileri CES 2024’te

Dünyanın önde gelen teknoloji firmalarının en son gelişmeleri sergilediği CES 2024, Las Vegas’ta gerçekleştirildi. Mercedes-Benz’in standında tanıtımını gerçekleştirdiği MBUX Sanal Asistan, seyahat edenlerin konforu için üretken yapay zekâ ve proaktif zekâyı kullanırken Mercedes-Benz araçlarında sürüşe uygun müzik önerileri sunan MBUX SOUND DRIVE yoğun ilgi gördü. Mercedes-Benz, müşteri deneyimini dönüştürecek dijital geliştirmelerini 9-12 Ocak tarihleri arasında ABD’nin Las Vegas kentinde düzenlenen, 4 binden fazla şirketi ve 130 binden fazla ziyaretçiyi ağırlayan dünyanın en önemli teknoloji fuarlarından biri olan CES 2024’te tanıttı. Bu dijital gelişmelerin merkezinde, üretken yapay zekâ ve gelişmiş 3D grafikler kullanan yeni bir MBUX Sanal Asistan yer alıyor. Bu sayede etkileşimler daha doğal, sezgisel ve kişiselleştirilmiş hale geliyor. Şirket içinde sıfırdan geliştirilen yeni Mercedes-Benz İşletim Sistemi (MB.OS) üzerinde çalışan MBUX Sanal Asistan, önemli bir dijital deneyimin önünü açıyor. Verilen bilgiye göre; CES 2024'te tanıtılan MBUX Sanal Asistan, bir Mercedes-Benz'in şimdiye kadarki en insan benzeri arayüzü olarak MB.OS'i temel alarak, sürücü ile doğal ve empatik bir etkileşim kuran yeni bir yüz sunuyor. Müşteri ihtiyaçlarına uyum sağlayarak hayatı kolay, rahat ve konforlu hale getirmek için üretken yapay zekâ ve proaktif zekâ kullanıyor. Gelişmiş üç boyutlu oyun motoru grafiklerinden de yararlanan MBUX Surround Navigasyon, rota rehberliğini ve yardımı bir araya getiriyor. MB.OS'in alan entegrasyonuyla birlikte çalışan bu gelişmiş özellik, otomobilin çevresini gerçek zamanlı olarak gerçekleşen durumlarla eşleştirerek sürücüyü bilgilendiriyor. Sürüş tarzıyla ritim içinde müzik Mercedes-Benz, CES 2024'te eğlence özelliğini de tanıttı. Mercedes-AMG’nin, piyasaya sürmek için Amerikalı girişimci will.i.am ile iş birliği yaptığı MBUX SOUND DRIVE, sahip olduğu gelişmiş yazılımla müziğin sürüş özelliklerine gerçek zamanlı olarak tepki vermesini sağlarken hassas 'araç içi sinyaller' aracılığıyla da araç donanımını müzik yazılımına bağlıyor. Hızlanma ve frenlemeden enerji geri kazanımı ve direksiyon açısına kadar önceden belirlenmiş parametreler dışında diğer araç içi 'sinyallerle' de senkronize olabilen MBUX SOUND DRIVE, örneğin sert hava koşullarında stresi azaltmak ve konsantrasyonu artırmak için rahatlatıcı ritimler sağlamak amacıyla ön cam yağmur sensörlerine uygun çalışabiliyor. Mercedes-Benz, Audible ve Amazon Music ile de güçlerini birleştirerek araç içi hikâye anlatımında Dolby Atmos'un özelliklerinden yararlanıyor. Bu iş birliği ile araç içindekiler sesli kitaplar, podcast'ler ve müziği kapsayan dinamik, konser salonu gibi bir ses deneyiminin merkezinde yer alıyor. Yeni Mercedes-Benz E-Serisi ve CLE Coupe ve Cabriolet müşterileri için üçüncü nesil MBUX’ın uzaktan güncellenmesi yoluyla 2024 yılının 3. çeyreğinde başlaması planlanıyor. Audible ve Amazon Music hesapları olan müşteriler her iki uygulamaya ve Dolby Atmos'ta bulunan ilgili içeriklere de erişebiliyorlar. Elektrikli G-Serisi ile G-TURN Mercedes-Benz, CES 2024’te merakla beklenen ikonik G-Serisi’nin tamamen elektrikli, kamuflajlı prototipi ile tanıttı. G-Serisi bu kez yeni elektrikli versiyonu ile 720 derecelik dönüş özelliğini G-TURN gösterisinde sergileyerek ilgi gördü.

Stellantis'ten yeni batarya gigafabrikası Haber

Stellantis'ten yeni batarya gigafabrikası

Stellantis, TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte Automotive Cells Company'nin Avrupa’da planlanan 3 fabrikadan ilki olarak, Fransa'nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki batarya fabrikasının açılışını kutladı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Stellantis, elektrikli mobiliteye geçiş sürecini son sürat devam ettiriyor. Bu kapsamda Stellantis, TotalEnergies ve Mercedes-Benz ile birlikte Automotive Cells Company'nin (ACC) Avrupa'da planlanan üç fabrikadan ilki olarak, Fransa'nın Billy-Berclau Douvrin kentindeki batarya fabrikasının açılışını kutladı. 2020'de Stellantis ve TotalEnergies/Saft tarafından kurulan ACC'ye Mercedes-Benz 2022'de ortak oldu. İlk üretim kapasitesi 13 gigawatt-saat (GWsa) olan ve 2030'da 40 Gwsa’e yükselecek olan tesis, minimum karbondioksit ayak izi ile yüksek performanslı lityum-iyon bataryalar sağlayacak. - 2030’a kadar 400 Gwsa güvence altında Fransa'daki açılışı yapılan ilk ACC batarya Gigafactory (gigafabrika), Avrupa'daki 3 üretim tesisinden ilki ve bu tesis 2023 bitmeden faaliyete geçecek. Gigafactory, Stellantis'in 2030'a kadar Avrupa'da batarya üretim kapasitesini 250 GWsa'e çıkarma hedefine katkıda bulunacak ve şirketi, Stellantis markalarının tamamı için, müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayan batarya teknolojileri paketi sunma misyonunda daha da ileriye taşıyacak. Stellantis, Avrupa ve Kuzey Amerika'daki beş5 gigafabrika ve ek tedarik sözleşmeleriyle 2030'a kadar yaklaşık 400 GWsa kapasiteyi güvence altına alıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Üst Yöneticisi (CEO) Carlos Tavares, 2020’de bu ortaklığa başlarken, mobilitede elektrikliye geçiş planlarına güç katacak elektrikli araç bataryaları geliştirmek için iddialı bir zaman çizelgesi hazırladıklarını bildirdi. Stellantis olarak 'Dare Forward 2030' stratejisini uygulamaya devam ettiklerini belirten Tavares, '2038'e kadar net sıfır karbon hedefimize doğru ilerliyoruz. Stellantis, ileri teknoloji elektrikli araç çözümleriyle Avrupa’da elektrikliye geçiş hamlesine aktif olarak katkıda bulunuyor. Ayrıca sürdürülebilir bir gelecek noktasında Fransa'yı destekliyor. Avrupa'nın rekabet gücünü güçlendirmek için, birlikte güçlü bir koalisyon oluşturduğumuz için, ACC'ye dahil olan herkesi tebrik ediyorum.' ifadelerini kullandı. - BEV model sayısı 1 yılda ikiye katlanacak Stellantis'in bugün itibarıyla pazarda 24 adet BEV (batarya elektrikli araç) modeli bulunuyor. Şirket, 2024 sonunda bunu neredeyse ikiye katlayarak 47'ye çıkaracak. Stellantis, 2030'a kadar dünya genelinde 75'in üzerinde BEV ve küresel BEV satışının 5 milyon olmasını hedefliyor. Stellantis’in elektrikli araçları; Peugeot e-208 ve Fiat 500e, Fransa'da en çok satan ilk 5 ve Avrupa'da ilk 10 arasında yer alıyor. Batarya kimyaları sürekli olarak gelişiyor. Şirket, geniş müşteri tabanının farklı ihtiyaçlarını karşılamak, temiz, güvenli ve ulaşılabilir fiyatlı mobilite sağlamak üzere tüm teknolojileri araştırıyor. Factorial'ın katı hal batarya teknolojisi ve Lyten'in lityum kükürt bataryaları gibi umut verici yenilikçi çözümler, herkes için daha sürdürülebilir bir elektrikli araç deneyimi yaratarak gelişmiş araç performansı ve müşteri deneyimi sağlamaya yardımcı olacak. - Stellantis çalışanlarına 400 saatlik batarya kursu Verilen bilgiye göre, batarya üretiminin yanı sıra Stellantis, ACC, Metalurji Endüstrileri Birliği, eyalet ve bölge, beceri geliştirme ve yeniden beceri kazanma programının bir parçası olarak Douvrin Batarya Eğitim Merkezi'ni kuruyor. Stellantis çalışanları, 400 saatlik bir kursla batarya üretiminde yeni beceriler kazanacak ve Hauts-de-France bölgesinin elektrikliye geçişi için sektörde rekabet etmesine yardımcı olacak. 2025'e kadar batarya üretim tesisine en az 600 çalışan katılacak. Stellantis, 2030'a kadar Avrupa'daki binek batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 100’e ve ABD'deki binek ve hafif ticari batarya elektrikli araç satış karmasında yüzde 50'ye ulaşmayı planladığını duyurdu. Stellantis, 2038'e kadar, kalan emisyonların tek haneli yüzde telafisi ile tüm kapsamlar dahil, net sıfır karbon bir şirket olma yolunda ilerliyor.

Uluslararası şirketlerden deprem yardımları Haber

Uluslararası şirketlerden deprem yardımları

Uluslararası şirketler depremin yaralarını sarmak için seferber oldu Dünya Bankası, Amazon, IKEA Vakfı'ndan giyim markalarının ana şirketi Inditex'e kadar pek çok uluslararası şirket ve finans kuruluşu Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası maddi ve ayni destek sağlamak için gayret gösteriyor Türkiye’de faaliyet gösteren uluslararası şirketler, Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen vatandaşların yaralarını sarmak için seferber oldu. Çok sayıda uluslararası şirket, bölgedeki depremzedelere bir an önce yardım elinin uzatılmasına katkıda bulunmak için peş peşe kapsamlı yardım kararlarını duyurmaya devam ediyor. -Dünya Bankası Dünya Bankası, 11 ili etkileyen büyük can kayıplarına, yaralanmalara ve önemli hasara yol açan yıkıcı depremlerin ardından kurtarma ve toparlanma çalışmalarına yardımcı olmak için 1 milyar 780 milyon dolarlık kaynak sağlanacağını bildirdi. Banka açıklamasında, depremzedeleri desteklemek için 1 milyar dolarlık kaynağın da hazırlandığını duyurdu. - IKEA Vakfı IKEA Vakfı deprem bölgesine iletilmek üzere Sınır Tanımayan Doktorlar'a 10 milyon avro bağışladı. Vakıf, depremlerden etkilenenlere acil desteği artırmak için sosyal medya hesabından çağrıda bulundu. - Chobani ABD'li yoğurt markası Chobani'nin CEO'su Hamdi Ulukaya, merkezi ABD'de bulunan sivil toplum kuruluşu Turkish Phlilantrophy Funds aracılığıyla başlatılan Türkiye Deprem Fonu'na 1 milyon dolar bağışladığını açıkladı. Ulukaya, buna ek olarak, fonda toplanacak 1 milyon dolara karşılık 1 milyon dolar daha bağış yapacağını bildirdi.  -Allianz Group Allianz Group depremzedelerin ihtiyaçlarının karşılanmasına destek olmak amacıyla 6 milyon avro bağışladığını açıkladı. Şirket ayrıca çalışanları ve bağlı acentelerinin bağışlarına 1 milyon avro ekleme yapacağını bildirdi. - EBRD Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) çalışanları başlattıkları kampanyada 11 Şubat saat 10.25 itibarıyla 137 bin 795 bin sterlin bağış topladı. Bağış kampanyası devam ediyor. - SOCAR Türkiye SOCAR Türkiye, depremlerden etkilenen vatandaşların ihtiyaçlarının karşılanması için 55 milyon lira değerinde bağış fonu oluşturduklarını duyurdu. Şirketin açıklamasında, Hatay, Adıyaman, Gaziantep, Kahramanmaraş ve Şanlıurfa'daki Hazar akaryakıt istasyonlarından tüm ambulans, itfaiye araçları, AFAD ve diğer kuruluşların arama kurtarma araçlarına ücretsiz benzin ve motorin sağlandığı kaydedildi. AFAD'a 6,4 milyon lira tutarında temel ihtiyaç malzemesi iletilirken 3,5 milyon lira nakdi bağış yapıldığı aktarılan açıklamada, 'Ahbap'a 2 milyon lira tutarında nakdi bağış gerçekleştirdik. Göç İdaresi Başkanlığı yönlendirmesiyle bölgeye iletilmek üzere 500 bin lira tutarında malzeme (su, çocuk bezi, ped) temin ettik. Deprem bölgelerindeki emniyet ve jandarma ekiplerine gönderilmek üzere Aliağa İlçe Emniyet Müdürlüğü'ne 500 bin liralık gıda desteği sağlandı.' ifadeleri kullanıldı. Enerji Ticareti Derneği'nin konteyner temini için 5 bin dolar tutarında bağış gerçekleştirildiğine işaret edilen açıklamada, şu ifadelere yer verildi: 'Aliağa Kaymakamlığı yakıt tankeri için 30 bin litrelik motorin temin edildi. SOCAR Türkiye Gönüllüleri olarak çalışma arkadaşlarımız katılımıyla yardım kampanyası başlattık. Çalışanlarımızın 8 Şubat itibarıyla başta Ahbap Derneği ve AFAD olmak üzere yaptığı bağış tutarı 1 milyon lirayı aştı. Bursagaz arama kurtarma ekibimizde (BURAK) yer alan çalışma arkadaşlarımız, arama kurtarma çalışmalarına katılmak üzere Kahramanmaraş'a gitti. İzmir'den temel ihtiyaç malzemesi ile dolu 90 kişilik 2 otobüs, Kayseri'den 15'er kişilik 3 otobüs deprem bölgesine destek amacıyla yola çıktı.' SOCAR Türkiye'nin Grup şirketi Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı (TANAP) aracılığıyla Hatay'da 3000 kişiye 10 gün boyunca günde 2 kez sıcak yemek servisi imkanı sağlanırken, 2000 soğuk kumanyanın da deprem bölgesine ulaştırıldığı bilgisi paylaşıldı. - Chery Chery Automobile, ısıtıcı, battaniye, kışlık yorgan, içme suyu, hazır yiyecek gibi acil durum malzemeleri içeren yardım tırını deprem bölgesine gönderdi. Chery, felaketten etkilenen bölgelere acil yardım sağlamak üzere harekete geçti. Kahramanmaraş merkezli toplamda 10 ili etkileyen depremlerin ardından Chery International, sosyal sorumluluğunu aktif olarak yerine getirme vaadiyle aksiyon aldı. Chery International'ın üst düzey liderleri, Chery'nin Türkiye'deki iştirakinin çalışanlarına depremden etkilenenlerin ihtiyaçlarını ivedilikle temin etmek için 100 bin dolara eşdeğer acil durum malzemeleri satın alınması ve deprem bölgesine ulaştırılması için talimat verdi. Chery'nin, ısıtıcı, battaniye, kışlık yorgan, içme suyu, hazır yiyecek dahil olmak üzere acil durum malzemeleri içeren yardım tırı bölgeye doğru yola çıktı. - Deutsche Telekom Alman telekom şirketi Deutsche Telekom, Almanya'dan Türkiye ve Suriye'ye yapılan aramaları 15 Şubat'a kadar ücretlendirmeyeceğini duyurdu. Deutsche Telekom'dan yapılan açıklamada, yıkıcı depremlerden etkilenen Türkiye ve Suriye halkına taziyede bulunuldu. Açıklamada, Almanya'dan Türkiye ve Suriye'ye 6 Şubat-15 Şubat tarihlerinde yapılan arama ve gönderilen SMS'lerden ücret alınmayacağı bildirildi. Türkiye ve Suriye'deki müşterileri için veri dolaşımlarının da 15 Şubat'a kadar ücretsiz olacağı belirtilen açıklamada, Deutsche Telekomun depremzedeler için 'Aktion Deutschland Hilft'e (Almanya Yardım Ediyor) 1 milyon avro bağışta bulunacağı kaydedildi. - Amazon Amerikalı e-ticaret devi Amazon, depremden etkilenenler için yardım çalışması başlattı. Şirketin internet sitesinden yapılan duyuruda, Kızılay ile diğer yardım kuruluşlarının acil ihtiyaçlarını karşılamaya yardımcı olmak için harekete geçildiği bildirildi. Bağışlanan yardım malzemelerini şirketin İstanbul'daki lojistik merkezinden depremden etkilenen bölgelere göndermeye hazırlanıldığı kaydedilen açıklamada, mağdurların sadece deprem ile değil soğuk kış şartlarıyla da mücadele ettiği anımsatıldı. Açıklamada, bağışların battaniye, çadır, ısıtıcı, mama, çocuk bezi, bebek maması, ilaç ve diğer acil durum ihtiyaç maddelerini içerdiği kaydedildi. - Binance Kripto para borsası Binance depremlerden en çok etkilenen bölgelerde bulunan kullanıcılarına 100'er dolar değerinde BNB bağışlayacağını açıkladı. - Rosatom Rusya Devlet Nükleer Enerji Kuruluşu (Rosatom) tarafından yapılan yazılı açıklamada, Akkuyu NGS projesi çalışanlarının depremlerden zarar gören vatandaşlar için yardım topladığı belirtildi. Şirketlerin giysi ve temel ihtiyaç ürünleri topladığı bilgisine yer verilen açıklamada, bunların bölge yetkilerine teslim edildiği belirtildi. Santralin inşaatında çalışan şirketlerin de 200 personel ve vinç, kamyon ve traktör gibi 80 parça ekipmanı bölgeye gönderdiğine işaret edilen açıklamada, 60'tan fazla otobüsün Adana havalimanına doktorların taşınması için temin edildiği kaydedildi. Akkuyu Nükleer AŞ Genel Müdürü Anastasia Zoteeva, yaşanan felakete kayıtsız kalmanın mümkün olmadığını belirterek 'Türk halkının acısını paylaşıyoruz. Hayatını kaybedenlerin ailelerine başsağlığı, yaralılara acil şifalar diliyor ve tabii ki enkaz altında kalanların kurtarılmasını temenni ediyoruz.' ifadesini kullandı - Rus metalürji şirketi MMK Rusya’nın en büyük metalürji şirketlerinden MMK, başta Hatay olmak üzere deprem bölgelerindeki vatandaşlara yardım sağlıyor. Türkiye'de de faaliyet gösteren MMK’dan yapılan yazılı açıklamada, şirketin depremden etkilenen çalışanlarına ve bölge sakinlerine konaklama, gıda, sıcak su ve tıbbi destek sağladığı belirtildi.Şirketin başta Hatay olmak üzere deprem bölgelerindeki vatandaşlara yardımcı olmak için yoğun çalışma yürüttüğüne işaret edilen açıklamada, yaklaşık 10 bin kişiye sıcak yemek sağlandığı kaydedildi. Yaklaşık 1000 kişiye konaklama sağlandığı bilgisine yer verilen açıklamada, MMK’ya ait fabrikadaki tıbbi odanın vatandaşların tedavisi için kullanıldığı ifade edildi. Açıklamada, bölge yetkililerin talebiyle arama kurtarma ekiplerine de çeşitli ağır ekipmanların sağlandığı ve gerekli tüm desteğin sağlanmasına devam edileceğinin altı çizildi. - Sun Express SunExpress, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Kayseri, Malatya ve Mardin kalkış ve varışlı tüm yurt içi uçuşlarını 13 Şubat'a kadar ücretsiz olarak gerçekleştirecek. Şirket açıklamasına göre, Türk Hava Yolları ve Lufthansa'nın ortak kuruluşu SunExpress, arama-kurtarma ve sağlık ekiplerini deprem bölgesine en kısa sürede ulaştırmak amacıyla resmi kurumlarla koordineli olarak 93 uçuş gerçekleştirirken özel uçuşlara devam ediyor. Şirket, AFAD başta olmak üzere tüm resmi yetkili kuruluşlar aracılığıyla gelen yardımların deprem bölgesine ulaştırılması amacıyla ücretsiz yurt içi kargo hizmeti vermeyi sürdürüyor. SunExpress deprem bölgesindeki illere yaptığı uçuşlarda bilet fiyatlarını da sabitledi. Şirket, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Kayseri, Malatya ve Mardin kalkış ve varışlı tüm yurt içi uçuşlarını 13 Şubat'a ücretsiz gerçekleştirecek. SunExpress, 28 Şubat'a kadar olan Adana, Diyarbakır, Elazığ, Erzurum, Gaziantep, Hatay, Malatya, Mardin, Kars, Kayseri, Samsun, Trabzon ve Van kalkışlı/varışlı tüm yurt içi ve yurt dışı uçuşlarda ücretsiz bilet değişikliği ve iptal hakkı sunuyor.  -Vodafone Şirketten yapılan açıklamaya göre, 13 ildeki Vodafone müşterilerine yönelik destek paketi tanımlandı. Afet bölgesinde fatura borcu nedeniyle GSM hatları kapalı ya da kısıtlı olan müşterilerin hatları acil iletişim ihtiyaçları için açıldı. AFAD çalışanlarına, afet bölgesindeki Vodafone Çağrı Merkezi, yatırımcı ve bayi çalışanlarına da ücretsiz dakika ve mobil internet yüklendi. Bölgedeki arama kurtarma çalışmalarına katılmak üzere Vodafone Türkiye Arama Kurtarma ekibi yola çıktı. Ayrıca, Türkiye Vodafone Vakfı üzerinden acil ihtiyaçlar için yardım çalışmalarına başlandı. - Apple ve Google Teknoloji şirketi Apple Üst Yöneticisi Tim Cook, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, depremde hayatını kaybedenler için taziyelerini sunarken, 'Apple, yardım ve kurtarma çabalarına bağışta bulunacak.' ifadesine yer verdi. Google da yardım ve toparlanma çabalarına bağışta bulunacağını belirtti. - ICBC Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) Türkiye iştiraki ICBC Turkey, 10 ili etkileyen depremler sonrası destek için harekete geçti. Bankadan yapılan açıklamada, Türkiye bankacılık sektöründe faaliyet gösteren ICBC Turkey'in, depremin ardından bölgeye destek için harekete geçerek depremzedeler için 1 milyon lira nakdi yardım desteğinde bulunduğu bildirildi. Açıklamada, 'Kahramanmaraş merkezli ve 10 ili etkileyen yıkıcı depremden etkilenen vatandaşların ve ağır kış şartları koşullarında kurtarma faaliyetlerini yürüten ekiplerin acil ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla ICBC Turkey olarak 1 milyon lira nakdi yardım desteği veriyoruz. Böylesi bir felaket sonrası yapılacak her türlü desteğin hayati önem taşıdığına inanıyoruz. Bir kez daha bu vesileyle hayatını kaybedenlere başsağlığı, yaralılar için acil şifalar dileriz.' ifadeleri kullanıldı. - Mercedes-Benz Alman otomotiv markası Mercedes-Benz, Alman Red Cross'a (GRC) Türkiye ve Suriye'de depremden etkilenen insanlar için 1 milyon avro bağışlayacağını açıkladı. Bağışın acil insani yardım için kullanılacağı ifade edildi. Şirket ayrıca çalışanları arasında da bir bağış kampanyası düzenleyecek. -Inditex Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho ve Zara Home markalarının ana şirketi Inditex, Türkiye ve Suriye'de meydana gelen depremlerin neden olduğu insani acil duruma destek olmak amacıyla Kızılay'a 3 milyon avro bağışladığını bildirdi. Ekonomik yardımın yanı sıra Inditex, Kızılay ve AFAD'a 500 bin dış giyim ürünü sağladığını ve bunların ilk kısmının depremden etkilenen insanlara dağıtılmak üzere bölgeye gönderilmeye başlandığını belirtti. - Tesco ve Marks & Spencer İngiltere merkezli marketler zinciri Tesco 100 bin sterlin, Marks & Spencer 50 bin sterlin olmak üzere, The Sun gazetesi tarafından başlatılan yardım kampanyasına toplamda 150 bin sterlin bağış yaptı. - Siemens Siemens AG ve Siemens Healthineers acil yardım faaliyetlerine katkıda bulunmak için 1 milyon avro bağışta bulundu. Şirket çalışanlarının bağışlarının toplamı kadar da ekleme yapacağını duyurdu. - Boeing Boeing, Amerika Red Cross aracılığıyla 500 bin dolar bağışta bulunacağını ve çalışanlarının bağışları miktarında da ekleme yapacağını bildirdi. - Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası da AFAD'a 50 bin avro bağışta bulunduğunu açıkladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.