Hava Durumu

#Mesut Yar

TOURISMJOURNAL - Mesut Yar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mesut Yar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tourism sector will grow with Digital Transformation Haber

Tourism sector will grow with Digital Transformation

HOMS Global A.Ş General Manager Gökhan Uçarkaya, who spoke at the panel called 'Burada Turizm Çok', which brought together the tourism sector, made a presentation titled “Digital Transformation in Tourism”. Gökhan Uçarkaya emphasized that developing technology is now leading people to mobility and that digitalization is also important in the tourism sector. Uçarkaya said, “As the Gonca group, we have been in the IT hotel and tourism sector for about 25 years. We have experienced many different things in 25 years, innovations have come. 'Getir' appeared, channels such as booking.com and book engine appeared. It's been quick to get to where we are today. But it was also difficult to adapt. Every industry needs different technologies. The pandemic actually taught us something, now mobility has gained importance. For example, it is possible to order easily in restaurants with QR codes. In the light of our experience, we have determined that there are basic things required for the technology to be established in Turkish tourism. It is possible to summarize these elements as loyalty, operations and income. We have seen that things do not work without loyalty, without proper management of the operation and without income. We have to integrate it into technology. The tourism industry is a 24-hour live business. Think of hotels as a town with 3,000 customers and 1,000 employees. We invested in mobile to keep them together and operate the process. We moved this business out of the Gonca group and established a structure called HOMS Global (Hotel, Hospitality Management Solutions). We have determined our aim as making the product a brand in all destinations in the world and carrying this mobility abroad with Turkish initiative and intelligence.” WE EXPORT TECHNOLOGY Noting that as HOMS Global, they have become an R&D and P&D company by including the tourism sector components, Gökhan Uçarkaya gave the following information: “We have developed a cooperation with a Technopark and combined with those who receive training on tourism, we have become an R&D and P&D company. We have made it a new business model on exporting technology to the world. We wanted to create a technological pool and platform that would unite tourism professionals, academics and students who may be in the service sector. We developed new products by bringing together the spin off projects in Tourism Tech, which was made by Bilim University in Antalya. As you know, investment in tourism requires large sums of money. If tourism managers and academics can internalize the rapid cycle on the technology side, bringing beautiful and profitable models to life will be a big step for the sector.”

Turizm Sektörü Dijital Dönüşümle Büyüyecek Haber

Turizm Sektörü Dijital Dönüşümle Büyüyecek

Turizm sektörünü buluşturan 'Burada Turizm Çok' isimli panelde konuşan HOMS Global A.Ş. Genel Müdürü Gökhan Uçarkaya “Turizmde Dijital Dönüşüm” başlıklı bir sunum gerçekleştirdi. Gökhan Uçarkaya gelişen teknolojinin insanları artık mobiliteye yönlendirdiğini ve turizm sektöründe de dijitalleşmenin önemli olduğunu vurguladı. Uçarkaya, “Yaklaşık 25 yıldır Gonca grubu olarak bilişim otel ve turizm sektöründe yer alıyoruz 25 yılda birçok farklı şey yaşadık, yenilikler geldi. Getir çıktı, booking.com, book engine gibi mecralar çıktı. Bugünlere gelmemiz hızlı oldu. Fakat ayak uydurması da zor oldu. Her sektörün farklı teknolojilere ihtiyacı var. Pandemi aslında bize birşeyler öğretti, artık mobilite önem kazandı. Mesela Qr kodlarla kolayca restoranlarda sipariş verilebiliyor. Deneyimlerimiz ışığında Türk turizminde teknolojinin yerleşmesi için gereken temel şeyler olduğunu tespit ettik. Bu unsurları sadakat, operasyon ve gelir üçlemesini olarak özetlemek mümkün. Sadakat olmadan, operasyonu doğru yönetmeden ve gelir olmadan işlerin yürümediğini gördük. Bunu teknolojiye entegre etmek zorundayız. Turizm sektörü 24 saat canlı bir iş kolu. Otelleri 3 bin kişi müşteri, bin kişi de çalışan olan bir kasaba gibi düşünün. Bunları bir arada tutabilmek ve süreci işletmek için mobile yatırım yaptık. Bu işi Gonca grubunun dışına taşıdık bu sistemi HOMS Global (Hotel, Hospitality Management Solutions) diye bir yapı kurduk. Amacımızı dünyadaki tüm destinasyonlarda ürünü marka yapıp bu mobiliteyi Türk girişimiyle ve zekasıyla yurtdışına da taşımak olarak belirledik” ifadelerini kullandı. TEKNOLOJİ İHRAÇ EDİYORUZ HOMS Global olarak turizm sektörü bileşenlerini de işin içine dahil ederek bir Arge ve Ürge firması haline geldiklerini kaydeden Gökhan Uçarkaya şu bilgileri verdi: “Bir Teknoparkla işbirliği geliştirdik ve turizm üzerine eğitim alanlarla birleştirerek Arge ve Ürge firması haline geldik. Dünyaya teknoloji ihraç etmek üzerine yeni bir iş modeli haline getirdik. Turizm profesyonellerini, akademisyenleri ve hizmet sektöründe var olabilecek öğrencileri birleştirecek bir teknolojik havuzu ve platform oluşturmak istedik. Antalya'da Bilim Üniversitesi'nin yapmış olduğu Tourism Tech içindeki spin off projelerini bir araya getirerek yeni ürünler geliştirdik. Bildiğiniz üzere turizmde yatırım büyük paralar istiyor. Yaşam toprak üstünde ama teknoloji artık bulut üzerinde. İnsanları topraktan buluta taşımak gerekiyor. Yani teknoloji tarafındaki hızlı döngüyü turizm yöneticileri ve akademisyenler içselleştirebilirlerse güzel ve karlı modelleri yaşama geçirmek sektör adına çok önem taşıyor”

Hatice Öz Tourism Journal Panelinde konuştu Video Galeri

Hatice Öz Tourism Journal Panelinde konuştu

Tourism Journal organizasyonuyla düzenlenen "Burada Turizm Çok" panelinde ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İht Kom. Başkanı Hatice Öz ile gerçekleştirilen "Antalya ve Turizm" oturumu. TÜRKİYE DÜNYANIN TURİZM BAŞKENTİ, ANTALYA İSE TÜRKİYE’NİN TURİZM BAŞKENTİ Tourism Journal haber sitesimiz tarafından düzenlenen, Mesut Yar ile 'Burada Turizm Çok' isimli panelde konuşan ATSO Yönetim Kurulu Üyesi ve TÜRSAB Sağlık İht Kom. Başkanı Hatice Öz, Antalya'nın Dünya sağlık turizmi başkenti potansiyeline sahip olduğunu söyledi. Hatice Öz, “Antalya turizmsiz; turizm Antalyasız olmaz. Çünkü Antalya turizmin başkenti. Antalya'da ticaret ve ekonomisi de turizmsiz olmaz. Çünkü turizmle iç içe geçmiş bir şehiriz. Turizm gelirleri hem toplam ekonominin hem cari açığın hem de istihdamın en büyük merhemlerinden biri konumunda” diye konuştu. ANTALYA’DAKİ İSTİHDAMIN YÜZDE 30’U TURİZMDEN Antalya’daki turizm sektörünün çok ciddi bir istihdam yarattığını ve birçok iş kolunu da beslediğini dile getiren Hatice Öz, “2022 istihdam raporlarında Antalya'da toplam 842 bin sigortalı çalışanın yüzde 30'u yani 250 bin civarı turizmde çalışıyor. Kentimizde 20 bin 500 yabancı uyruklu çalışan da var. Onların da %47'si turizm sektöründe çalışıyor. Turizm sektörü istihdam için çok kıymetli. Antalya'da turizm sektöründe hizmet vermek için özel, kamu ve vakıf üniversiteleri ve meslek liselerinde eğitimli insan kaynağı yetiştiriyoruz. Antalya’da turizme bağlı 40 civarında sektör bulunmakta. Turizmle ilgili her karar onları da etkilemekte. 1980 de 10 bin civarında turist ağırlamışız. O tarihlerde 5 bin 600 yatak varken şimdi 700 bin yatağımız var. Bu yıl 16 milyona yakın turist hedefimiz bulunuyor. Bunlar çok önemli rakamlar” TURİZM 12 AYA YAYILMALI, SAĞLIK TURİZMİNİN DE ÖNÜ AÇIK Antalya’da turizmin 12 aya yayılmasını gerekliliğini vurgulayan Hatice Öz, sözlerine şöyle devam etti: “Antalya bu konuda çok önemli bir yer. Sağlık turizmi çok kıymetli ve önemli bir potansiyeli var. Gastronomi için iyi bir destinasyon. Kongre ve spor turizme için de otellerin altyapısı çok uygun. Bu konuda işbirliği yapmak isteyen herkese kapımız açık. Sağlık turizminden önce de turiste sağlık hizmetini zaten veriyorduk. Bu konuda oldukça iyi olduğumuz biliniyordu. Medikal turizm Türkiye ve Dünya için çok kıymetli 20 sene öncesine kadar Amerika gibi gelişmiş ülkelere yapılıyordu. Şimdi oralardan ülkemize geliyorlar. Orada bu hizmetler çok pahalı. Ülkemize kalite ve maliyet avantajı nedeniyle talep görüyor. Katma değerli bir ürün. Normal turist 800 - 900 dolar civarında para bırakırken; sağlık turizminde bunun 10 katına kadar çıkabiliyoruz. Biz bunu her şey dahil hizmetiyle ve deneyimli sağlık ekibiyle verebiliyoruz. Sağlığı çok iyi yapıyoruz, turizmi çok iyi yapıyoruz, sağlık turizmini niye yapamayalım. Coğrafi anlamda birçok ülkenin orta noktasındayız. Birçok destinasyona uçan havayolları şirketlerimiz var. Antalya’dan dünyanın neredeyse her yerine ulaşabiliyorsunuz” HIZLI TREN PROJESİ ATSO olarak, her Antalyalı’nın gelirini artırmak ve kent ekonomisini de güçlendirmek istediklerini kaydeden Hatice Öz, “ATSO'nun amaçlarından biri birim başına gelirlerini de artırmak. Antalya’da hızlı tren projemiz var. Hızlı tren projesi aslında 2013 yılında konuşulmaya başlanan bir proje. Bu proje bizim için çok önemli ve bir an önce hayata geçmesini arzuluyoruz. Antalya'yı Eskişehir'e bağlanan ve Afyon'a bağlayan iki ayrı hattan oluşuyor. Eskişehir hattı bizim için çok önemli Bursa İstanbul ve İzmir'e bağlanması da kolay. Üstelik Antalya'ya gelen turistleri de o bölgeye bağlamak imkanımız doğacak. Bu nedenle bir imza kampanyası başlattık. Projenin ÇED raporları ve güzergahları hazırlandı. Sadece yatırım içine alınması gerekiyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.