Hava Durumu

#Meta

TOURISMJOURNAL - Meta haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Meta haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Meta'nın geliri yılın ikinci çeyreğinde arttı Haber

Meta'nın geliri yılın ikinci çeyreğinde arttı

Meta, nisan-haziran dönemine ait bilançosunu açıkladı. Buna göre, şirketin bu yılın ikinci çeyreğinde elde ettiği gelir, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 11 artarak 32 milyar dolara çıktı. Şirket, böylelikle 2021'in son çeyreğinden bu yana ilk kez çift haneli gelir artış oranı bildirdi. Meta, 2022'nin aynı döneminde 28,8 milyar dolar gelir elde etmişti. Meta'nın net karı da bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 16 artışla 7,8 milyar dolara yükseldi. Şirket, 2022'nin ikinci çeyreğinde 6,7 milyar dolarlık net kar açıklamıştı. Şirketin 2022'nin ikinci çeyreğinde 2,46 dolar olan hisse başına karı da bu yılın aynı döneminde 2,98 dolara ulaştı. Meta çatısı altındaki Facebook'un günlük ve aylık aktif kullanıcı sayısı, bu dönem de artışını sürdürdü. Facebook'un günlük aktif kullanıcı sayısı, haziran ayı itibarıyla yıllık bazda yüzde 5 artarak 2,06 milyara yükseldi. Sosyal paylaşım sitesinin aylık aktif kullanıcı sayısı da aynı dönemde yüzde 3 artışla 3,03 milyar oldu. "Heyecan verici yol haritasına sahibiz" Açıklamada görüşlerine yer verilen Meta Üst Yöneticisi Mark Zuckerberg, iyi bir çeyrek geçirdiklerini belirterek, uygulamalarında güçlü etkileşim görmeye devam ettiklerini ifade etti. Zuckerberg, Llama 2, Threads, Reels, yeni yapay zeka ürünleri ve bu sonbaharda piyasaya sürülen Quest 3 ile bir süredir gördüğü "en heyecan verici yol haritasına" sahip olduklarını vurguladı.

Twitter'ın rakibi Threads, kullanıcı rekoru kırdı Haber

Twitter'ın rakibi Threads, kullanıcı rekoru kırdı

BBC’nin haberine göre, 5 Temmuz’da 100 ülkede App Store ve Google Play Store üzerinden kullanıma sunulmaya başlanan Threads, kısa süre içinde rekor seviyede kullanıcıya ulaştı. Open AI'ın ChatGPT uygulaması tarafından kırılan rekorun yeni sahibi Threads oldu. Threads, 5 günden kısa bir sürede 100 milyon kullanıcıya ulaştı. Uygulama, Avrupa Birliği'nin (AB) veri gizliliği mevzuatı nedeniyle Birlik ülkelerinde henüz kullanıma açılmadı. Threads, çarşamba günü kullanıma açılmıştı Meta, Twitter'a rakip yeni sosyal medya platformu Threads'i 5 Temmuz'da kullanıma sunmuştu. Meta, arayüzü Twitter ile benzerlik gösteren Threads ile ilgili yaptığı açıklamada, Threads'in metin içeriklerini paylaşmak ve herkese açık sohbetlere katılmak için Instagram ekibi tarafından oluşturulmuş yeni bir uygulama olduğunu bildirmişti. Yeni platformda karakter sınırının 500 olduğu belirtilen açıklamada, bağlantılar, fotoğraflar ve 5 dakika uzunluğunda videoların da paylaşılabileceği kaydedilmişti. Twitter, Threads nedeniyle Meta'yı dava etmekle tehdit etmişti Threads kullanıma açılmasının ardından yoğun ilgi görürken Twitter, Threads nedeniyle Meta'ya karşı yasal işlem başlatma uyarısında bulunmuştu. Twitter'in avukatı Alex Spiro, Zuckerberg'e gönderdiği mektupta, Meta'nın Twitter'in ticari sırlarını ve diğer fikri mülkiyetini sistematik, kasıtlı ve yasa dışı şekilde kötüye kullandığına dair ciddi endişe duyulduğunu belirtmişti. Meta'nın geçen yıl eski Twitter çalışanlarını işe aldığına işaret eden Spiro, şirketin kasıtlı olarak bu çalışanları birkaç ay içinde Meta'nın "taklit" Threads uygulamasını geliştirmeleri için görevlendirdiğini iddia etmişti. Twitter'ın sahibi Elon Musk da Twitter'dan yaptığı paylaşımda, "Rekabet güzel, hile değil." değerlendirmesinde bulunmuştu. Meta'nın İletişim Direktörü Andy Stone ise Twitter'ın avukatının mektubuna yanıt olarak Threads'in mühendislik ekibindeki hiç kimsenin eski bir Twitter çalışanı olmadığını belirtmişti. Kaynak : Ekonomist

‘’Yapay zekâ cihazları Türkiye’ye gelecek’’ Haber

‘’Yapay zekâ cihazları Türkiye’ye gelecek’’

Dünyada 1 milyar insanı metaverse'e bağlamak isteyen Meta, yapay zekâ tabanlı işlere yatırımlarım artırıyor. Meta Türkiye Ülke Direktörü İlke Toptaş, 2024'te yapay zekâ tabanlı ürünlerin Türkiye'ye geleceğini ve iş ortaklarıyla ekosistemi büyüteceklerini söylüyor. 11 - 24 Haziran 2023 tarihli sayıdan Dünyanın en büyük sosyal medya platformu şirketlerinden olan Meta'nın dört ana işi olan Facebook, Instagram, WhatsApp veya Messenger'ı ayda 3,81 milyar insan kullanıyor. 2022 son çeyreğinde globalde 32,2 milyar dolar gelir elde eden Meta, Türkiye'de de büyümesini sürdürüyor.  Meta Türkiye Ülke Direktörü İlke Toptaş, Türkiye'de KOBİ ve start up'ları destekleyecek programları devreye alarak onların Meta platformlarını kullanarak işlerini büyütmesini ve ihracatı artırmalarını sağlamayı hedeflediklerini söylüyor. İlke Toptaş, sorularımızı yanıtladı. Facebook'un Meta olarak konumlanmasıyla metaverse kavramı en popüler konu haline geldi. Metaverse'te ne kadar yol alındı ve önümüzdeki süreçte neler göreceğiz? Teknolojinin gelişmesiyle iletişim kurma yolları aslında zenginleşti ve üç boyutlu dediğimiz sosyal mobil teknolojilerinin gelişmesiyle AR ve VR kanallarıyla beraber metaverse'e doğru gidiyor. Bizim gittiğimiz vizyon noktası da bu.  Dolayısıyla insanları birbirine bağlarken en yeni teknolojilerle bir yandan da birliktelik hissini de onlara vermeye çalışarak sosyal bağlantıyı güçlendirmeye çalışıyoruz. Metaverse sadece Meta'nın veya benzer teknoloji firmalarının değil tüm ekosiste-min işi. Bir ekosistemin bu evreni oluşturmasıyla beraber çok büyük bir fırsattan bahsediyoruz. Türkiye için nasıl bir fırsat yaratabilir? Türkiye için metaverse'ün 2035 yılında yaklaşık 38 milyar dolarlık ekonomiye katkısının olacağı öngörülüyor. Bu değerli bir ölçek. Biz 1 milyar insanı metaverse teknolojilerine bağlamak istiyoruz. Bu evrenin milyarlarca dolarlık yepyeni bir ekonomiyi ortaya çıkarması mümkün.  Fiziksel ürünlerin aslında artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerle dijitale doğru yansıyan kısımlarının olması bir fırsat. Örneğin sen bugün bir ayakkabı alıyorsun, belki avatarına metaverse ortamında aynı markayla gireceksin ve alacaksın gibi...Sanal ekonominin de çok ciddi bir şekilde büyüyeceği bir noktaya doğru gidiyoruz. Sizin yatırımlarınızın ne kadarı sanal evrene ait? Bizim yatırımlarımızın belli bir kısmı şu anda geleceği inşa etmeye yönelik ama aslında tüm yatırımlarımızın yüzde 80'i uygulamalarımız ve ana işimizde. Yüzde 20'lik kısımla da geleceği şu anda inşa etmek için çok ciddi adımlar atıyoruz. Bu Türkiye'de de aynı oranlarda mı? Biz yeni şeyleri belli bir pazarda önce pilot olarak yaparız hatalar varsa onları öğreniriz, sonra globalleştiririz. Türkiye'de de yatırım oranlarında benzer rakamlar için konuşabiliriz ama mesela Türkiye'de cihazlarımızın gelmesine daha var. Bizim planlarımız içinde aslında 2024 yılının içerisinde bu adımları atmak var. Hangi cihazlar gelecek ve nasıl bir değişim yaratacak? Meta Quest uygulama mağazamız var. Buradan uygulamayı indirdiysen artık VR gözlüğünün üzerinden devam ediyorsun. Örneğin ben en çok fitness uygulamalarını kullanıyorum. Bu öyle bir teknoloji ki karşı karşıya futbol oynadığınız zaman topa vurma ve hareket etme anını hissedebiliyorsun.  Quest'ten başka bir örnek de iş birliği yaptığımız Ray-Ban Stories akıllı gözlükle telefon edebiliyorsun, müzik dinleyebiliyorsun, video ile fotoğraf çekebiliyorsun. Bunları normalde mobil cihazlarınızdan yapmaya çalışıyoruz ama bu gözlükle o anı da kaçırmadan yapma şansımız oluyor.  İnsanların hem hayatlarını hem de sosyal mobil teknolojilerde birbirlerine bağlanmalarını destekleyici cihazlar gibi düşünebilirsiniz. Cihazlar ülkemize geldiği zaman stratejisi belli olsun, mutlaka burada da iş birlikteliklerini değerlendirmeyi çok isteriz. Türkiye'ye yatırım planlarından bahsedebilir misiniz? Bizim aslında işimiz başkalarının da işini büyütmek. Türkiye'de yaptığımız yatırımlara da hep bu eksenden bakıyoruz. Dünyada yaklaşık 200 milyondan fazla reklam verenle, iş ortağıyla çalışıyoruz ve bu iş ortaklarına baktığınız zaman bunun içerisinde KOBİ'ler ve start up'lar çok büyük bir kesimi oluşturuyor. KOBİ'lerimize ve girişimcilerimize ne kadar çok destek olursak onlar o kadar işlerini büyütmüş olur.  İlerleyen dönemde bunları daha da artırmak istiyoruz. Örneğin biz şu anda Türkiye'de KOBİ'lerin yüzde 77'sine ulaşıyoruz. İşletmelerimiz bizim platformlarımızı kullanmasının nedenini dünyaya açılmak ve ihracat yapabilmek olarak gösteriyor. Türkiye'deki işletmelerimiz için ihracatı destekleyen, bizim platformlarımızı daha iyi öğrenmelerini destekleyecek programları artırmak istiyoruz. Bu programların kapsamı nedir? Bu programlara bazen alt başlıklar açıyoruz. Bunlardan biri kadın programımız. Girişimciler bizim platformlarımız üzerinden nasıl ürünlerini farklı ülkelere satabilir, satmak için hangi modelleri kullanmaları lazım, finansal yönetim gibi eğitimlerle kadın girişimcileri destekledik.  2018'de yaptığımız araştırmada 209 bin istihdam yarattığımızı ve o dönemki rakamlarla yaklaşık 15 milyon TL'lik bir katkımız olduğunu görmüştük. Türkiye'de KOBİ ve start up dünyasına destek vermenin çok önemli olduğunu düşünüyoruz. Bir de globalde ürün tarafında önceliklerimiz var tabii. Yapay zekâ yatırımlarını artırmayı istiyoruz. 2023 yılının ilk yarısı zorlayıcı bir dönem oldu ama sizin yıl sonu için büyüme ve beklentileriniz nedir? 2023'ün daha iyi bir yıl olacağına inanmak istiyorum. Meta için çok iyi başladı ve bunun böyle devam edeceğini düşünüyorum. İki şeyde büyümeye bakıyorum. Birincisi kullanıcı rakamlarımız. Yaklaşık 3,81 milyar insan her ay Facebook, Instagram, WhatsApp veya Messenger'ı kullanıyor.  Bu inanılmaz bir ölçekte büyüyor. Diğeri de tabii ki bizim reklam verenlerin işlerinin büyümesi. Şu anda o büyüme oranlarına baktığımız zaman da Türkiye'de iyi bir yerde görüyoruz. Büyüme oranlarını tutturmak ve dengeyi korumak bizim için önemli. 2024 için hedef ve beklentiniz nedir? Artık herkes bütçeleme yapma işlerini haftalığa indirdi. Biz günlük yapma noktasındayız. O nedenle 2024'ü şu an öngörmek çok zor ama Meta'nın şu ana kadar anlattığım bütün yatırımlarına aynı bu eksende devam etme arzusundayız. Bahsettiğim yapay zekâ tabanlı ürünlerin Türkiye'ye daha çok getirilmesi ve tüm ekosistemdeki paydaşların penetrasyonunun yükseltilmesini hedefliyoruz. “KEŞİF EKONOMİSİNE ODAKLANIYORUZ” ’Bizim kısa vadede en çok odaklandığımız alan keşif ekonomisi. İş ortaklarımız için nasıl talep yaratabileceğimize bakıyoruz. Örneğin daha senin aklında sinemaya gitmek yokken senin aklına sinemaya gitmeyi nasıl sokabiliriz? Biz aslında bu tarz teknolojilere çalışıyoruz.  Yapay zekâ da bu teknolojilerimizle çok destekli çünkü bizim kullanıcılarımızı aslında tanımaya çalışıyor ve tanıdıkça onlara daha iyi şeyler önererek keşfettiriyor. Biz de aslında bu şekilde net olarak bir talep yaratmış oluyoruz ve bu da bizim için ek değer. Buna keşif ekonomisi diyoruz.’’ Kaynak : Ekonomist

Zuckerberg'in çalışanı lüks gemide 12 yıllık bilet aldı Haber

Zuckerberg'in çalışanı lüks gemide 12 yıllık bilet aldı

Pandemiyle birlikte hayatımıza iyice yerleşen ‘evden çalışma’ seçeneği, insanlara farklı yerlerde yaşama şansı da sunarken, 28 yaşındaki Austin Wells bunu bir adım daha ileri götürdü. Meta’da çalışan Wells, 2025’te yapımı tamamlanacak ‘MV Narrative’ cruise gemisinin bir kamarasını 12 yıl için kiraladı. CNBC’ye konuşan Wells, 12 yıl için 300 bin dolar öderken (Yaklaşık 5 milyon 500 bin lira), geminin ömür boyu oda satışı seçeneğinde ücret 1 milyon dolardan başlıyor. Welss’in 12 yıllığına satın aldığı odayı aylık olarak kiralamak isteyenler 4500 doları gözden çıkarması gerekiyor.28 yaşındaki adamın yaptığı ödeme aylara bölündüğünde ise cebinden çıkacak para 2083 dolara düşüyor. Bu ücret, Manhattan’da benzer bir dairenin sadece kirasıyla bile karşılaştığında çok düşük kalıyor. 6 kıtayı 1000 günde dolaşacak olan gemi, her limanda 3 gün demir atarken, Wells gemideki yeme-içme, havuz, temizlik, sağlık hizmetleri ve barlar gibi tüm imkanlardan faydalanabilecek. ABD’nin batı kıyılarında geçerli olan saat diliminde çalışacak olan Welss, bunu da avantaja çevirmeyi planlıyor. Welss, saat farkının fazla olduğu bölgelerde seyahat ederken gündüz gezip, ABD’de mesainin başlayacağı akşam saatlerinde ise bilgisayar başına oturmayı hedefliyor. MV Narrative, bir -dört yatak odalı dairelere ve stüdyolara sahip. 2024 yılında denize inecek olan gemide ayrıca 5,8 milyon sterline satılan iki katlı çatı katları da bulunuyor. Gemideki olanaklar arasında 10.000 kitaplık bir kütüphane, üç havuz, bir spa, bir sinema ve 20 bar ve restoran bulunuyor. MV Narrative bu kapsamda gemiler için en uygun fiyatlı olanlardan biri. Son zamanlarda, 8.1 milyon sterlinden başlayan fiyatlarla ultra lüks daireler sunacak olan Somnio adlı çarpıcı bir yüzer apartman dairesinin çizimleri açıklandı. Ama denizde yolcu gemisinde yaşamak isteyenler için  tek seçenek o değil. Utopia ve The World konut gemileri şimdiden alıcıları cezbetti. Utopia için 4,4 milyon dolar(3,2 milyon sterlin) ve The World 2 milyon dolardan (1,4 milyon sterlin) başlıyor. Kaynaklar: NTV.com.tr, dailymail.co, CNBC

Meta’dan ABD’ye haber içeriklerini kaldırma tehdidi Haber

Meta’dan ABD’ye haber içeriklerini kaldırma tehdidi

Sosyal medya devi Meta, Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasası teklifinin kongreden geçmesi durumunda ABD’deki haber içeriklerini Facebook’tan kaldırmakla tehdit etti. ABD merkezli, Instagram, Facebook ve Whatsapp’ın sahibi sosyal medya devi Meta, ABD Senatosunun Gazetecilik Rekabet ve Koruma Yasa (JCPA) teklifine karşı çıktı. Haber kuruluşlarına Facebook ve Google gibi sosyal medya şirketleriyle daha büyük bir reklam geliri payı için toplu pazarlık yapma yetkisi veren tasarıya ilişkin Meta’nın sözcüsü Andy Stone sosyal medya üzerinden açıklama yaptı. Stone, “Eğer Kongre’den ulusal güvenlik mevzuatının bir parçası olarak kötü düşünülmüş bir yasa teklifi geçerse, haberleri platformumuzdan tamamen kaldırmayı düşünmek zorunda kalacağız” dedi. Haber paylaşımının gelirinin küçük bir kısmını oluşturduğunu belirten Meta, zor durumda olan haber kaynaklarına internet trafiği sağladığını iddia etti. Minnesota Senatörü Amy Klobuchar tarafından sunulan yasa teklifinin şu anda iki partinin de desteğine sahip olduğu biliniyor. Amerikan basın meslek birliği News Media Alliance, Kongre’yi tasarıyı kabul etmeye çağırarak yerel gazetelerin büyük teknoloji şirketleri tarafından kullanılmaya ve suistimal edilmeye direnemeyeceğini aktardı. Özellikle yerel haber kuruluşları pandemi sırasında zorluk çekerken Meta büyük kar elde etmişti. Avustralya’da haber içerikleri kaldırılmıştı Avustralya’da Mart 2021'de yürürlüğe giren benzer bir yasanın ardından ülkede Facebook haber akışına erişim kısa süreliğine kapatılmıştı. Meta'dan yasaya ilişkin yapılan açıklamada, "Facebook için haberlerden elde ettiğimiz ticari gelir çok az. Haberler, haber akışında görülen içeriğin yüzde 4'ünden daha azını oluşturuyor" ifadeleri kullanılmıştı. Şirket büyük tepkiler sonrası kararını çekmek zorunda kalmış, Avusturalya hükümetiyle anlaşmaya varmıştı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.