Hava Durumu

#Metaverse

TOURISMJOURNAL - Metaverse haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Metaverse haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kaspersky, çalışanların metaverseye bakışını araştırdı Haber

Kaspersky, çalışanların metaverseye bakışını araştırdı

Kaspersky araştırmasına göre, Türkiye'deki çalışanların çoğunluğu metaversenin internetin geleceği olduğuna ve tüm sektörlerde devrim yaratacağına inanıyor. Kaspersky'dan yapılan açıklamaya göre, araştırmaya katılanlardan sadece çok azı metaverse kavramına şüpheyle yaklaşıyor ve bunun gelip geçici bir trend olduğunu düşünüyor. Birçok çalışan şirketlerinin halihazırda metaverse ile ilgili projeleri olduğunu veya bu tür projeler için özel planları olduğunu belirtiyor. Ancak metaverse ile birlikte yeni siber güvenlik zorluklarının ortaya çıkacağını da göz ardı etmemek gerekiyor. Metaverse, fiziksel ve dijital gerçeklikleri birleştiren, sanal ve bağlı bir evreni simgeliyor. Metaverse içinde insanlar sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi sürükleyici teknolojiler aracılığıyla etkileşime girebiliyor, sosyalleşebiliyor, çalışabiliyor ve diğer faaliyetlerde bulunabiliyor. Metaverse genellikle çevrim içi ve çevrim dışı dünyalar arasındaki sınırları bulanıklaştıran ve sosyal, ekonomik ve eğlence deneyimleri için sınırsız olanaklar sunan yeni nesil internet olarak tasavvur ediliyor. Kaspersky uzmanları, metaverse gibi yeni kavramların getireceği siber riskler getirdiği konusunda uyarıyor. Bunlar arasında içeriği manipüle etmek için VR başlıklarının saldırıya uğraması, metaverse ortamında kazanılan sanal varlıkların çalınması ve sanal ekonomilerin tehlikeye atılması gibi örnekler yer alıyor. Öte yandan, yeni gizlilik endişeleri de söz konusu olabiliyor. Kullanıcıların eylemleri, tercihleri ve davranışları hakkında kimlik hırsızlığı veya gözetim için kullanılabilecek kapsamlı veriler bu ortamlardan toplanabiliyor. Böylesine geniş ve birbirine bağlı bir dijital alanda bireylerin mahremiyetini korumak önemli bir mücadele konusu haline gelebilir. Kaspersky, şirketi geleneksel ve sanal ortamlarda siber tehditlere karşı korumak için kuruluşların, çalışanlar arasında düzenli siber beceri kontrolleri yapması ve yetkinliği artırmaya yönelik eğitimler sunması gerektiğini belirtiyor. Kaspersky Güvenlik Farkındalığı portföyü, personeli eğitmek için esnek yollar sunuyor, kolayca özelleştirilebiliyor ve her boyuttaki şirketin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ölçeklendirilebiliyor. - Metaverse, siber riskleri de beraberinde getiriyor Açıklamada görüşlerine yer verilen KasperskyOS İş Geliştirme Lideri Victor Ivanovsky, metaverse ile gerçek dünyadaki nesneler ve cihazlar arasında bağlantı kurmak söz konusu olduğunda, teknik olarak IoT'nin meta dünyadaki artan öneminden ve yeni rollerinden bahsedildiğini belirtti. 'Her Şeyin İnterneti'nin küresel siber suçlar açısından çekiciliğinin arttığını aktaran Ivanovsky, şunları kaydetti. 'Bu nedenle IoT satıcıları, cihazlarında yeni nesil bir siber güvenlik yaklaşımlarını uygulamayı düşünmeliler. Kaspersky, cihazların tehlikeye atılmalarını neredeyse imkansız hale getirecek doğuştan gelen, yerleşik koruma ile tasarlanıp geliştirilmesine olanak sağlayan Siber Bağışıklık yaklaşımına öncülük ediyor. Örneğin Kaspersky IoT Secure Gateway, endüstriyel IoT ağlarında, akıllı şehirlerde ve metaverse sınırlarındaki diğer modern kullanım durumlarında nesnelerin interneti için güvenli bir ağ geçidi olarak hizmet vermek üzere tasarlandı.'

Perakende sektörü dönüşüyor: Öne çıkan yeni 4 dijital trend Haber

Perakende sektörü dönüşüyor: Öne çıkan yeni 4 dijital trend

2022 yılına hızlı giren perakende sektörü, yüksek enflasyon, kârlılık sorunu ve kira artışı gibi problemlere çözüm bulmaya çalışıyor. Diğer taraftan pandemiyle hızlanan dijitalleşme rüzgarı sektörü değiştirmeye devam ediyor. Akıllı mağazalar, e-ticaret, alışveriş deneyiminin iyileştirilmesi ve metaverse teknolojileri sektörün gündemindeki önemli başlıklar arasında yer alıyor. Gıdadan hazır giyime, teknolojiden mobilyaya pek çok iş kolunu kapsayan perakende sektörü yaklaşık 1,8 trilyon TL ciroyu aşan hacmiyle Türkiye'nin lokomotif sektörleri arasında yer alıyor. Geçen yıl ertelenen alımların alışverişe dönüşmesi ve yabancı turist harcamalarının etkisiyle canlanan sektör, pandemi koşullarının yavaş yavaş ortadan kalkmasıyla büyümesine hız verdi. Organize perakendenin ciro büyüklüğü kartlı harcamalar üzerinden takip ediliyor. Bankalararası Kart Merkezi'nin (BKM) verilerine göre, Türkiye'de 2020'de yerli ve yabancı kartlarla toplam 1 trilyon 170 milyar TL'lik harcama yapılmıştı. 2021'de aynı tutar yüzde 54 artışla 1,8 trilyon TL'ye ulaştı. 2022 yılı da perakende sektörü için hareketli geçiyor. BKM verilerine göre 2021'in ilk çeyreğinde 349 milyar TL olan kartlı harcamalar bu yıl yüzde 85'in üzerinde artışla 651 milyar TL'ye ulaştı. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yüksek oranlı artışın büyük kısmının enflasyon kaynaklı olduğunun altını çiziyor ve devam ediyor: "Tüketicinin fiyat artışı beklentisi ile ihtiyaçlarını öne çekmesi nedeniyle satışlar nisan ve mayısta da genel olarak iyi gitti, ancak maliyetleri fiyata yansıtamayan markalar için marj giderek daralıyor." MALİYET ARTIŞLARI Piyasada canlılık devam etse de tablo o kadar pozitif değil. Zira maliyetler ve giderler şirketler karşısında önemli bir sorun olarak duruyor. Özellikle organize perakende için kira ve AVM'lerdeki genel giderler ciddi bir maliyet kalemi oluşturuyor. Bazı AVM'lerde kiranın yüzde 20'sine varan oranlarda genel gider faturası kesiliyor. Öncel, AVM'lerde kontrolsüz ve şeffaf olmayan genel giderlerden şikâyet ederken, üstüne bir de özellikle cadde mağazalarının kiralarında yasal sınırın üzerinde keyfi artışlarla karşı karşıya kalmaya başladıklarını söylüyor. Kira artışlarının önümüzdeki aylarda perakendeci için çok daha yakıcı bir sorun haline geleceğine dikkat çekiliyor. Yüzde 70'e dayanan tüketici enflasyonunun frenlenmesi, özellikle sabit ve dar gelirli kesimlerin alım gücünün daha da düşmemesi için BMD'nin bazı önerileri var. Öncelikle konut ve işyerlerindeki kira artışlarında TÜFE ortalamasına bir üst sınır belirlenmesi talep ediliyor. Mülk sahiplerine kira gelirleri için belli bir süre vergi muafiyeti ya da indirim getirilmesi diğer önemli başlık olarak öne çıkıyor. Üçüncü konu ise AVM'lerde maliyetlere doğrudan yansıyan genel giderlerle ilgili yönetmeliğin perakende sektörünün beklentileri doğrultusunda tamamlanarak bir an önce yürürlüğe girmesi. Sinan Öncel, "Medyadan takip ettiğimiz kadarı ile Ankara'da da kira artışlarını frenlemek için yasal düzenleme konusunda çeşitli seçenekler üzerinde çalışıldığını öğrendik. Konutların yanı sıra işyeri kiralarındaki artışa getirilecek bir sınırlama cadde mağazalarında karşı karşıya kaldığımız yasal oranın üzerinde ve keyfi kira artışlarını dizginleyebilir" diyor. AVM'LER DÖNÜŞÜYOR Organize perakendeye nefes aldıran konu da turistlerin yaptığı alışveriş. Ege ve Akdeniz'deki turizm merkezleri ile İstanbul'daki bazı AVM'lerdeki mağazalarda cironun yarıya yakını turist alışverişinden geliyor. TL değer kaybettiği için Türkiye'de fiyatlar yabancılar açısından çok cazip. Bu da Türkiye'yi bir alışveriş noktası haline getiriyor. Bu değişimi BKM verileri ortaya koyuyor. 2021'in ilk çeyreğinde 19,7 milyar TL olan yabancıların kartlı harcaması bu yıl yüzde 186 artışla 57,1 milyar TL'ye ulaşmış durumda. Öncel, yaz aylarında yabancı alışverişinin çok daha canlı olacağını öngördüklerini söylüyor. Pandemi döneminde büyük darbe alan AVM'ler de 2022'de toparlanma sürecine girdi. 100 milyar dolarlık yatırım değeri ve bünyesindeki mağazalarla birlikte 600 bin kişilik bir istihdam sağlayan sektör, 2022 yılını cirolarda ortalama yüzde 30'luk bir büyüme ile kapatmayı hedefliyor. Bugün Türkiye genelinde 445 AVM var. 2021 yılında dört yeni alışveriş merkezi açıldı. 2022 yılında da proje ve finansman modeli tamamlanmış ve inşaatı devam eden 3-4 yeni alışveriş merkezinin açılması bekleniyor. AVM'ler değişen müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda gerek mimarisini gerekse mağaza karmasıyla sürekli dönüşüp değişiyor. Sosyalleşmeye daha fazla alan açan AVM'lerde açık alanların payı artıyor. Klasik alışveriş deneyiminin yanı sıra ortak çalışma alanları, güzellik ve bakım merkezleri, kreşler, sanat kursları ve spor tesisleri gibi ekstra hizmetleri bünyesinde barındırankonseptler öne çıkıyor. DİJİTALLEŞME RÜZGARI Pandemiyle hızlanan dijitalleşme rüzgarı sektörü değiştirmeye devam ediyor. Akıllı mağazalar, e-ticaret, alışveriş deneyiminin iyileştirilmesi ve metaverse teknolojileri sektörün gündemindeki önemli başlıklar arasında yer alıyor. 2020 yılında yaklaşık yüzde 165 oranında artış gösteren e-ticaret pazarı, 220milyar TL hacmi yakaladı. E- ticaret pazarının, 2025 yılının sonunda 638 milyar TL değere ulaşması bekleniyor. Mobil e-ticaret pazarı da bu büyümeden pozitif etkileniyor. Mobil, pandemi öncesi toplam e-ticaret pazar büyüklüğünün yüzde 41'ine sahipken pandemiyle birlikte bu oran yüzde 53'e yükseldi. Mobil e-ticaretin, toplam e-ticaretteki pazar payının 2025 yılında yüzde 80'e ulaşacağı tahmin ediliyor. 'KPMG Perspektifinden Perakende Sektöründe Dijitalleşme Trendleri ve Dijitalleşme Işığında Yatırımlar' raporuna göre sektörde fiziksel ve dijital iş modelleri arasında dinamik bir gelişim söz konusu ve bu gelişime paralel olarak mağazalar yeni teknolojilerle donatılarak dijital dünya ve teknolojileri ile uyumlu hale geliyor. KPMG Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektör Lideri Gökhan Kaçmaz, "Dijitalleşmenin kalıcı bir trend haline gelmesiyle birlikte sektörde inovasyon önceliğini koruyor. Çok kanallı perakendecilik sektörde bir standart haline geldi. Fiziksel alışveriş için talep devam ediyor ve perakendeciler de müşteri deneyimini dönüştürmek üzere akıllı mağaza uygulamalarını devreye alıyor" diyor. Akıllı mağaza uygulamaları yaygınlaşıyor. Tahminlere göre küresel akıllı mağaza pazarı 2021 yılında 22,6 milyar dolardan, yıllık ortalama yüzde 25'lik bir büyüme kaydederek, 2026 yılında 68,8 milyar dolara ulaşacak. METAVERSE LÜKSÜ ETKİLEYECEK Diğer taraftan metaverse sektörde dengeleri değiştirecek gibi duruyor. Özellikle lüks tüketim sektöründe çok ciddi büyüme fırsatı sunan bir alan olarak da öne çıkıyor. Sektör analistleri metaversete lüks tüketim ürünleri talebinin 2030 yılına kadar 50 milyar dolara ulaşabileceğini öngörüyor. KPMG'nin yaklaşık 1000 kişiyle gerçekleştirdiği lüks tüketici araştırmasına katılanların yüzde 58'i metaverse platformuna aşina ve araştırmaya katılan her 2 kişiden 1'i sanal bir ürün satın alabileceğini belirtiyor. Lüks markalar yeni gelir kaynakları elde etmek, yenilikçi ürünleri test etmek, mevcut müşterilerinin bağlılığını artırmak ve yeni müşteriler kazanmak için dijital ürün ve hizmetlerden faydalanması beklenebilir. Bunların yanı sıra NFT de lüks markalar için kârlı bir gelir kaynağı oluyor. Sanal dünyada, sahiplik ve ayrıcalık hissini besleyen yeni kavramları oluşturan NFT'ler genellikle, kimlik oluşturmak ve alıcılara değerli olarak algılandığı bir toplulukta güvenilirlik sağlamak için kullanılıyor. 300 milyar dolar değerindeki NFT piyasası içerisinde, lüks sanal/hibrit koleksiyon ürünleri kategorisinin 2030 yılına kadar payını 25 milyar dolara yükseltmesi bekleniyor. NFT görece düşük maliyeti ve verdiği benzersizlik hissiyle lüks markalar için çok önemli bir fırsat sunuyor. Kaynak Ekonomist

Metaverse deneyim alanı Otokoç Metazone ziyarete açıldı Haber

Metaverse deneyim alanı Otokoç Metazone ziyarete açıldı

 Otokoç Otomotiv, sürdürülebilir Web 3.0 stratejisi ve vizyonu ile bu yeni dünyada birçok ilki barındıran projesi Otokoç Metazone'u, Decentraland -111,10 koordinatlarında yayına aldı. Otokoç Otomotiv'den yapılan açıklamaya göre, Decentraland'de 7 parsel kullanımıyla Türkiye'de de en büyük alana sahip olması dikkati çekiyor. Otokoç Otomotiv, Web 3.0 iletişimini devam ettireceği, alana özel kampanyalar düzenleyeceği, şirket içi etkinliklere ev sahipliği yapacağı, farklı markalarla iş birliği yapılabilen, sanat ve iş dünyası ile entegre olabilen Otokoç Metazone'u oluşturdu. Bu deneyim merkezinin yer aldığı alanın tamamında, 7 parselin 4 parselinde ana yapı, 2 parselinde iki ayrı silindir bina ve 1 parselinde billboard yer alan park alanı bulunuyor. Otokoç Metazone'da ana yapıyı oluşturan her katta farklı bir tema ziyaretçileri karşılıyor. Giriş katında, şirketin 9 ülkede faaliyet göstermesine ithafen 9 dilde 'Merhaba' ile karşılayan ve tüm Otokoç Otomotiv markalarının yer aldığı Otokoç World Zone yer alıyor. Birinci katta 2. el araç satışı ile ilgili sadece Metaverse'ye özel kampanyaların kurgulanacağı Otokoç Showroom Zone, ikinci katta marka iş birlikleri, sponsorluklar ve sosyal sorumluluk projelerinin olduğu Otokoç Co-Creation Zone bulunuyor. Otokoç Metazone'un teras katında ise sosyal etkileşim ve deneyim için tasarlanmış Otokoç Social Zone yer alıyor. İkinci binada Otokoç Agile Zone ve üçüncü binada ise Otokoç Art Zone bulunuyor. Son parselde ise dijital billboard ve Otokoç Metapark park alanı ziyaretçileri karşılıyor. "Bilgi, avantaj, eğlence, sosyal etkileşim, sanat, agile çalışma, park, reklam alanı gibi birçok farklı temayı bir araya getirdik" Açıklamada görüşlerine yer verilen Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak, deneyimin kelime anlamından öteye geçtiğini belirterek, 'Hayatın her alanında farklı bir deneyim, hatta oyunlaştırma söz konusu. Markalarımızla da gerçek anlamda sürdürülebilir deneyim paralelindeki gelişmelere uzun süre, 'öncü olarak nasıl entegre oluruz' felsefesiyle baktık ve nihayetinde dünyada da birçok alanda muadili olmayan ve Web 3.0 vizyonumuzun bir ürünü olan bu çalışmaya imza attık. Metaverse'de yer alma ve NFT üretmenin ötesinde, her anlamda gerçek topluluklar ve faydalar ekseninde çalıştığımız işlerin başlangıcında olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.' ifadelerini kullandı. Otokoç Otomotiv olarak Web 3.0'daki gelişmeleri yakından takip ettiklerini aktaran Kaynak, şunları kaydetti: "Otokoç Metazone deneyim merkezi ile geleceği bugünden kurgulamanın ve öncü olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Otokoç Metazone'de 11 markamız ve fütüristik yaklaşımımız ile kullanıcılara en iyi deneyimi yaşatmak için yola çıktık. Bilgi, avantaj, eğlence, sosyal etkileşim, sanat, agile çalışma, park, reklam alanı gibi birçok farklı temayı bir araya getirdik. Amacımız ziyaretçilerin tekrar gelebileceği, keyif alacağı ve fiziksel dünyamız dışında da kendini ifade edebileceği bir yer yaratmaktı. Bugün geldiğimiz noktada Otokoç Metazone'nin buna hizmet edeceğine gönülden inanıyoruz. Web 3.0 ile ilgili çalışmalarımız ve yatırımlarımız bundan sonra da devam edecek. Otokoç Metazone'nin kapsayıcı içeriği ile hem Cumhuriyetimizin 100. yılı hem de Otokoç Otomotiv'in 95. yılı olan zaman diliminde hayata geçmesinden ötürü ayrı bir mutluluk yaşıyoruz. Buna özel NFT çalışması da gerçekleştirmeyi planlıyoruz." Verilen bilgiye göre, Otokoç Otomotiv; NFT, metaverse ve DAO (Merkeziyetsiz Otonom Organizasyon/Decentralized Autonomous Organization) üzerinde projeler üretmek üzere başladığı Web 3.0 yolculuğunda, ilk olarak 2022 yılında dev Fenerbahçe forması ile Avis'in Fenerbahçe sponsorluğuna istinaden kulübün yeni sezonunu kutlamıştı. Otokoç Otomotiv, marka iş birlikleri üzerinden yaratılacak sinerji ile Web 3.0 dünyasının dinamiklerini birlikte keşfetmeyi amaçlıyor. Otokoç Art Zone'de yer alacak ve yakın zamanda açıklanacak olan sanatsal iş birlikleri ile birlikte Otokoç Social Zone'de Otokoç Metazone'nin teras katı, sosyal etkileşim ve eğlence odaklı düzenlendi ve Divan Pub şeklinde tasarlandı. Otokoç Metazone'ye gelen kullanıcılar, Divan Pub'da keyifli zaman geçirerek birbirleriyle etkileşime girebilecek. Otokoç Otomotiv'in Agile çalışma prensibiyle hazırlanmış Otokoç Agile Zone'de Otokoç Otomotiv çalışanları agile çalışmayı metaverse'de deneyimleyebilecek. Otokoç Art Zone'de ise iş birliği yapılan markalar, kendi çalışmalarını gerçekleştirip NFT koleksiyonlarını sergileyebilecek. Otokoç Metazone'de ayrıca, metaverse reklamları için bir billboard ve park alanı yer alıyor. Bu alanda da markalar, Web 3.0 topluluklarına mesajlarını ulaştırabilecek. Odağına insanı alan ve müşterilerine en kaliteli hizmeti sunabilmek için her alanda kendini yenilemekte ve geliştirmekte Otokoç Otomotiv, bu yaklaşımı doğrultusunda yaptığı Web 3.0 hamlesiyle geleceğin dünyasına şimdiden adım atıyor, kullanıcılara ve markalara çok katmanlı bir deneyim imkanı sunuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.