Hava Durumu

#Mete Vardar

TOURISMJOURNAL - Mete Vardar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mete Vardar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Jolly’den Haber

Jolly’den "Gücümüz Birliğimiz" Temalı Acenteler Zirvesi

Turizm sektörünün öncü markası Jolly, her yıl heyecanla beklenen "Acenteler Zirvesi"ni bu yıl "Gücümüz Birliğimiz" mottosuyla Antalya’daki Nirvana Cosmopolitan Hotel’de düzenledi. Türkiye’nin dört bir yanından gelen acentelerin katıldığı etkinlik, Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve CEO Mert Vardar ile tüm departman yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirildi. 2025 HEDEFLERİ VE İNOVASYON STRATEJİLERİ Nirvana Cosmopolitan Hotel Convention Center’da gerçekleşen toplantıda, Jolly’nin 2024 hedefleri ve gerçekleştirdiği projeler değerlendirildi. "2025’te Gücümüz Birliğimiz" teması çerçevesinde düzenlenen panel ve sunumlarda, Jolly’nin inovasyon ve başarı odaklı yol haritası detaylı bir şekilde ele alındı. Acentelerden gelen sorular yanıtlanırken, sektörün geleceği için iş birliği ve yenilik vurgusu yapıldı. DİJİTALLEŞME VE DÖNÜŞÜMDE ACENTELERİN ROLÜ Etkinlikte Serdar Kuzuloğlu, dijitalleşen dünyada acentelerin değişen müşteri beklentilerine nasıl yanıt verebileceği üzerine etkileyici bir konuşma yaptı. Kuzuloğlu, bu dönüşümde acentelerin üstlenmesi gereken rollerle ilgili önemli ipuçları sundu. GALA YEMEĞİ VE CENK EREN’İN PERFORMANSI Toplantının ardından Cosmos Theatre’da düzenlenen görkemli gala yemeği, Türk müziğinin sevilen ismi Cenk Eren’in performansıyla renkli anlara sahne oldu. Etkinlik, katılımcılar için unutulmaz bir deneyim yarattı. Jolly Acenteler Zirvesi, bu yıl da iş birliği ve yenilik ruhunu taçlandırarak, turizm sektöründe geleceğin şekillenmesi adına önemli bir çaba gösterdi.

Yeni sezonda “süper erken rezervasyon” başladı Haber

Yeni sezonda “süper erken rezervasyon” başladı

Türkiye’de 2025 yılının süper erken rezervasyon yılı olması bekleniyor. Bu yıl sezonda TL bazında neredeyse yüzde 100, döviz bazında da yüzde 25 artan oda fiyatlarının önümüzdeki yılda da artmaya devam edeceği bekleniyor. Bu nedenle her yıl biraz daha öne çekilen ‘erken rezervasyon’ döneminin 2025 yılı için daha da hareketli geçeceği tahmin ediliyor. Sektör temsilcileri, erken rezervasyona ayrılan odaların satışa çıkar çıkmaz satılmasını öngörüyor. Özellikle yabancı turistin erken rezervasyon konusunda daha atak olduğu belirtiliyor. “ERKEN REZERVASYONLARIN ÖNEMİNİN DAHA DA ORTAYA ÇIKACAĞI BİR YIL OLACAK” Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, 2025 yılında da fiyat artışlarının devam edeceğini belirterek “Türkiye turizmi kaliteli ve bunu kabul ettirmek için bir geçiş yılı olacak. Bu anlamda zor ama altından kalkabileceğimiz bir yıl geliyor. Erken rezervasyonların öneminin daha da ortaya çıkacağı bir yıl olacak” diyerek erken rezervasyonun önemine dikkat çekti.  Antalya’da yaklaşık 17 milyon turist ağırladıklarını kaydeden Kavaloğlu, “Her turist yaklaşık 9,5 geceleme yapıyor. Dünyanın en çok ziyaret edilen şehirlerinden biri İstanbul diğeri ise Antalya. Şu anda kişi başı geceleme fiyatlarımız 105-107 dolarları buldu. Hedefimiz İspanya gibi 125 dolarları yakalamak. 2025 yılı çok daha parlak bir yıl olacak” diye konuştu. “FİYAT ARTIŞLARI TALEBİ DÜŞÜRÜYOR” Almanya’da faaliyet gösteren turizm satış şirketi Schmetterling CEO’su Ömer Karaca, Almanya’da 2024’ün çok hızlı başladığını hatırlatarak, 2025’te de aynı sürecin yaşanmasını beklediğini ifade etti. Almanya’da birçok operatörün Türkiye satışlarında rekor kırdığını söyleyen Karaca, “Eskiden erken rezervasyon diyorduk şimdi süper erken rezervasyon diye ifade ediyoruz" dedi. Türkiye’yi de çok hızlı satmaya başladık. bence 2025 bizim için çok heyecanlı geçecek” şeklinde konuştu. PAKET TURLARININ YARISI JOLLY'DEN Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar da Jolly’nin Türkiye’de satılan paket turların yüzde 50’sini oluşturduğunu belirterek, 2025 yılında Türkiye’de iyi bir tatil yapmak için erken rezervasyonun öneminin daha da arttığını ifade etti. 

Mete Vardar, “her şey dahil” sistemini değerlendirdi Haber

Mete Vardar, “her şey dahil” sistemini değerlendirdi

Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, katıldığı bir canlı yayında, 2024 yaz sezonu ve bayram tatiline ilişkin değerlendirmede bulundu. Bayram tatilinde özellikle doğa ve termal otellerdeki doluluğun yüzde 90’ı aştığını söyleyen Mete Vardar, “Bayram tatili yaklaşık 1 ay önce 9 gün önce belirlendi. Bazen bu tip tatiller son dakikaya kalıyor. Okulların ara tatiliyle denk gelmesi ve yaz sezonun başladığı dönem olması nedeniyle çok yoğun bir talep var. Normalde 3-4 geceleme varken bu sene 5-6 gecelemelere çıktı. Doğa ve termal otellerdeki doluluk yüzde 90’a çıktı. Hava şartları da gayet iyi gidiyor. O yüzden güzel bir bayram bir tatili geçirilecek” ifadelerini kullandı. “Yan pazarlar ana pazar olmaya başladı” 2024 yaz sezonuna ilişkin değerlendirmede bulunan Vardar, şunları söyledi: “2024 yılında çok yoğun bir talep görüyor ülkemiz. Türkiye, pandemi sürecini en iyi atlatan ülkelerden biri tanesiydi. Hem gelen misafirlerin sağlıkla ilgili önlemlerini alırken turizm sertifikası ile beraber sezona başladık.  Geçen sene 54 milyar dolar döviz girdisi oldu. Turizm 50 farklı sektöre kaynak yaratıyor. Cari açığa da büyük katkısı var. Özellikle 2023 çok iyi bir seneydi. Bu veriler 2024 ile ilgili beklentimizi daha önemli bir noktaya getirdi. 2024 yılında 60 milyon turist, 60 milyar dolar turizm geliri hedefimiz var. Yurt dışında çok sayıda fuara katılıyoruz. Almanya’da düzenlenen ITB Berlin Turizm Fuarında şunu gözlemledik; Türkiye ilk defa İspanya’yı geçmiş durumdaydı erken rezervasyon sarışlarında. Almanya’dan çok iyi bir talep var. İngiltere’den de çok büyük bir talep söz konusu. Rusya,  Ukrayna ile arasındaki sorunları hala çözemedi,  bu nedenle geçen senelerle ayı rakamları yakalayacağız gibi görüyoruz. Yan pazarlar ana pazarlar olmaya başladı. Yeni pazarlar olmaya başlıyor. Gün geçtikçe ülkemize talep artıyor. Dünyanın en iyi turizm ülkelerinden birisiyiz. Geçmişte yaşanan olaylar zaman zaman sekteye uğratabiliyor. Gün geçtikse çok daha iyi olacak. 100 milyon turist gibi bir hedefimiz var. Bu hedefi bulduğumuz zaman çok daha iyi olacaktır.” “Otellerin güzel olması yeterli değil” Otellerin güzel olmasının yeterli olmadığını ifade eden Vardar, “Otellerimiz çok güzel. Her şey dahil sistemi değişsin mi, değişmesin mi diye tartışıyoruz. Ama genel itibariyle bakılırsa bu hizmeti Türkiye çok iyi veriyor. Çok gezen bir insanım Türkiye’deki otel yatırımları dünyanın hiçbir yerinde yok. Misafire verilen o hizmet hiçbir yerde yok. Otellerin çok güzel olması her şey değil. Biz kişi başı harcamayı 1000 dolara getiremedik. Gelen turist otele geliyor ve çıkmıyor. Ne yazık ki otellerimizdeki güzellik dışarıda şehirlerimizde aynı karşılığı vermiyor. Akdeniz ve Bodrum’da altyapı sorunları yüksek seviyede devam ediyor. Biz turizm yapacaksak sadece otel yatırımlarıyla bir noktaya getiremeyiz. En önemli konularımızdan birisi destinasyon tanıtımdan çok oteller ön plana çıkmaya başlıyor. Bu durum sadece bugünle ilgi değil 40-50 senedir yoğun bir şekilde turizm yapıyoruz. Ne yazık ki uzun vadeli planlamalar yapılmadığı için bunun sıkıntılarını yaşıyoruz” şeklinde konuştu. “Yerli turistin tatilin lüks değil ihtiyaç olduğunu hissedebilmeli” Erken rezervasyon kampanyaları ile yerli turiste tatilin lüks değil bir ihtiyaç olduğunun hissettirilmesi gerektiğini söyleyen Vardar, “Tüm sektördeki cesaretli davranan seyahat acentelerine teşekkür ediyorum. Banka POS maliyetleri ciddi arttı. Hem o konularda destek anlamında, yüzde 25’ini şimdi öde, geri kalanını 10 gün kala kapat kampanyalarıyla seyahat acenteleri bu maliyetleri kendisi kapatıyor. Erken rezervasyonlarda tatilin lüks değil ihtiyaç olduğunu daha çok hissedebilmeli” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.