Hava Durumu

#Mobilite

TOURISMJOURNAL - Mobilite haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mobilite haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Stellantis Çinli Leapmotor'un stratejik hissedarı oldu Haber

Stellantis Çinli Leapmotor'un stratejik hissedarı oldu

Stellantis ile Leapmotor, Çin'de ve dünya genelinde rekabetçi, yüksek verimliliğe sahip bir elektrikli araç mobilite merkezi yaratmayı amaçlayan stratejik bir küresel ortaklık oluşturuyor. Markadan yapılan açıklamaya göre, dünyanın en büyük otomotiv gruplarından biri olan Stellantis, geliştirdiği yüksek teknolojili, rekabetçi ürünleriyle olduğu kadar satın alma ve iş birlikleriyle de büyümeye devam ediyor. Bu kapsamda Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden Leapmotor ile görüşmelerini sürdüren Stellantis N.V., şirketin yaklaşık yüzde 20'sini satın almak için 1,5 milyar avro civarında yatırım yapmayı planladığını açıkladı. Bu yatırım Stellantis'i önemli bir hissedar haline getirecek. - İlk küresel elektrikli araç işbirliği olacak Anlaşma, aynı zamanda Leapmotor International'ın oluşumunu da kapsıyor. Bu, Leapmotor ürünlerinin Çin dışında ihracat ve satışının yanı sıra üretimi için özel haklara sahip olan Stellantis liderliğinde bir ortak girişim anlamına geliyor. Ortaklık, Leapmotor'un Çin'deki satışlarını daha da artırmayı ve Stellantis'in küresel ticari gücünden yararlanarak Avrupa'dan başlayarak diğer bölgelerde Leapmotor markasının satışlarını önemli ölçüde hızlandırmayı amaçlıyor. Stellantis, karşılıklı yarar sağlayan sinerjileri daha fazla keşfetme olanağıyla birlikte temel Dare Forward 2030 elektrikliye geçiş hedeflerini karşılamaya yardımcı olmak üzere Leapmotor'un Çin'deki son derece yenilikçi, uygun maliyetli elektrikli araç ekosisteminden yararlanmayı planlıyor. Ortak girişim, sevkiyatlara 2024'ün ikinci yarısında başlamayı planlıyor. - Ortak girişimin CEO'su Stellantis'ten İki şirket, Leapmotor'un elektrikli araç ürün seçeneklerinin Stellantis'in güncel teknolojisi ve ikonik marka portföyünü tamamlayıcı nitelikte olduğunu ve küresel müşterilere daha uygun fiyatlı mobilite çözümleri sunacağını öngörüyor. Stellantis, Leapmotor Yönetim Kurulu'nda iki koltuğa sahip olacak ve Leapmotor International ortak girişiminin üst yöneticisini (CEO) atayacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis CEO'su Carlos Tavares, 'Çin'deki yetenekli elektrikli araç start-upları arttıkça, Leapmotor gibi verimli ve çevik yeni nesil elektrikli araç oyuncusu, Çin'deki ana akım segmentlere daha fazla hakim olacak. Bizimkine benzer, teknoloji odaklı, girişimci bir zihniyete sahip, etkileyici yeni elektrikli araç oyuncularından biri olan Leapmotor'un, küresel genişleme planlarını desteklemede öncü bir rol üstlenmesinin zamanının geldiğine inanıyoruz. Bu stratejik yatırım sayesinde iş modelimizde bir boşluğu doldurabilir ve Leapmotor'un hem Çin'de hem de yurt dışındaki rekabet gücünden yararlanabiliriz. Bay Zhu Jiangming'e ve şirketin tüm ekibine, bu yeni fırsatı yaratırken sağladıkları işbirliği için teşekkür etmek istiyorum.' ifadelerini kullandı. - Teknolojik ve ticari sinerji oluşacak Bugünün, Leapmotor'un tarihindeki en büyük dönüm noktası olduğunu ifade eden Leapmotor kurucu ve CEO'su Zhu Jiangming de 'Bu ana, Bay Tavares ve ekibiyle birlikte tanık olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Kapsamlı deneyimlerimiz sonucunda geliştirdiğimiz teknolojilerimizle Leapmotor, sınıfının en iyi elektrikli araç ürünlerini en rekabetçi maliyetlerle pazara sunuyor. Hızla gelişen bu ortamda, güçlü oyuncuların oluşturduğu kazan-kazan ortaklıklarına inanıyoruz. Stellantis ile birlikte teknoloji ve ticari sinerji oluşturarak, yenilikçi ve yaratıcı olmaya devam ederek, Leapmotor elektrikli araçlarını küresel pazara sunacağız.' açıklamasında bulundu. Açıklamaya göre, Çin'in en büyük ve en hızlı büyüyen segmenti orta ve üst düzey pazarlar. Bu pazarlara odaklanan Leapmotor, 2022'de yaklaşık 111 bin adet NEV teslim ederek Çin'de NEV otomobil üreticileri arasında ilk sıraya yerleşti. Leapmotor, gelecek 3 yıl içinde, batarya elektrikli araç ve menzil uzatıcılı elektrikli araç güç-aktarma sistemleri olan, 3 yüksek üst seviye ölçeklenebilir platforma sahip, tek bir teknik mimariyle A'dan E'ye segmentlerin tamamını kapsamayı planlıyor. Leapmotor, 'Hücreden Şasiye' teknolojisini büyük ölçekte uygulayan dünyanın ilk salt elektrikli araç şirketi olarak dikkati çekiyor. Ayrıca 'Dört Yapraklı Yonca' Leap 3.0 merkezi kontrollü yeni elektrik ve elektronik mimarisi, akıllı elektrikli araçların temel bileşenleri arasında kesintisiz ve verimli bir işbirliği sağlıyor. Benzersiz dikey entegrasyon modeli, ölçeklenebilirliği en üst düzeye çıkararak Leapmotor'un müşteri ihtiyaçlarına hızlı bir şekilde yanıt vermesini amaçlıyor. - Elektrikliye geçişe 50 milyar avrodan fazla yatırım 2021'in başlarında kurulan ancak bir asırdan daha uzun bir deneyimi bünyesinde barındıran Stellantis, 14 ikonik otomotiv markasına ve iki mobilite şirketine sahip bulunuyor. Şirket ve bünyesinde barındırdığı markalar 30'dan fazla ülkede, 130'u aşkın pazarda müşterilere temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite özgürlüğü sağlamayı amaçlıyor. Stellantis, 2022 yılında 179,5 milyar avro net gelir ve 16,8 milyar avro net karla 6 milyonun üzerinde araç teslimatı gerçekleştirdi. 2023 yılının ilk yarısında şirketin net geliri 98,4 milyar avro, net karı 10,9 milyar avro oldu ve yüzde 14,4 ile sektördeki en yüksek düzeltilmiş faaliyet geliri (AOI) marjlarından birine ulaştı. Stellantis, Dare Forward 2030 hedeflerine ulaşmak için gelecek 10 yılda elektrikliye geçişe 50 milyar avronun üzerinde yatırım yapacak. Şirket, 2030 yılına kadar Avrupa'da yüzde 100 binek otomobil batarya elektrikli araç satış karmasına ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yüzde 50 binek otomobil ve hafif ticari araç batarya elektrikli araç satış karmasına ulaşmayı hedefliyor. Stellantis, bu satış hedeflerine ulaşmak için, Kuzey Amerika ve Avrupa'daki 6 batarya üretim tesisinin desteği de dahil olmak üzere yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesini güvence altına alıyor. Stellantis, 2038'e kadar tüm kapsamlar dahil olmak üzere, kalan emisyonların tek haneli yüzdesel telafisi ile net sıfır karbon şirket olma yolunda ilerliyor. Bu stratejik hamleye paralel olarak Stellantis, Çin'deki yabancı markalar için hafif varlıklı iş modeline bağlılığını sürdürüyor.

Stellantis ile Samsung SDI’dan ABD’ye ikinci batarya tesisi yatırımı Haber

Stellantis ile Samsung SDI’dan ABD’ye ikinci batarya tesisi yatırımı

Stellantis ile Samsung SDI ortak girişimi, ABD’de yeni bir batarya tesisi kurmak üzere 3,2 milyar doların üzerinde yatırım yapacaklarını açıkladı. Stellantis'ten yapılan açıklamaya göre, otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından Stellantis ile Samsung SDI, StarPlus Energy ortak girişiminin bir parçası olarak Kokomo Indiana’nın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ikinci batarya üretim lokasyonu olacağını açıkladı. Yeni StarPlus Energy tesisinin yıllık 34 gigawatt saat (GWh) kapasiteyle 2027 başlarında üretime başlaması bekleniyor. Ortak girişim şirketi, 3,2 milyar doların (2,8 milyar avro) üzerinde yatırım yaparak, Kokomo ve çevresinde 1.400 yeni istihdam yaratacak. Her iki tesis için toplam yatırım 6,3 milyar doların (5,5 milyar avro) üzerinde olacak ve toplam 2 bin 800 yeni istihdam sağlanacak. Yıllık 33 GWsa üretim kapasitesiyle 2025'in ilk çeyreğinde açılması planlanan ilk StarPlus Enerji giga fabrikasının inşaatı ise halen devam ediyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Stellantis Kuzey Amerika COO’su Mark Stewart, Batarya ekosistemlerinin elektrikliye geçiş stratejilerini temelini oluşturduğunu belirterek, 'Ortaklarımız Samsung SDI, Indiana Eyaleti ve Kokomo Şehri iş birliği ile altıncı dev fabrikamızı Kokomo’da kuruyoruz. Kuzey Amerika markalarımızla sunduğumuz batarya elektrikli araçlar (BEV), herkese temiz, güvenli ve uygun fiyatlı mobilite sunma ve 2038 yılına kadar net sıfır karbon hedefine ulaşma çabamızda önemli bir rol oynuyor.' ifadelerini kullandı. - 'ABD’nin elektrikli araçlar çağına geçişini hızlandırmada katkıda bulunacak' Samsung SDI Başkan ve Üst Yöneticisi (CEO) Yoon-ho Choi 'StarPlus Energy’nin ikinci batarya fabrikasının inşaatı ile Samsung SDI'nın Kuzey Amerika’daki en büyük elektrikli araç batarya üretim üssünü kuracaklarını, üstün teknolojilere sahip Samsung SDI bataryalarıyla çalışan Stellantis araçların ABD’nin elektrikli araçlar çağına geçişini hızlandırmada katkıda bulunacağını bildirdi. Indiana Valisi Eric Holcomb,Indiana’nın ekonomisi iyiye gittiğini aktararak, 'Stellantis ve Samsung SDI’nın yeni yatırımı, sermaye yatırımını, yaratılan yeni istihdamı ve bu ortak girişimin önümüzdeki on yıllar boyunca Kokomo ve Indiana eyaleti üzerinde yaratacağı etkiyi iki katına çıkaracak. Bu karar, Indiana halkını, mobilitenin geleceğini yenileme ve geliştirmenin tam merkezine yerleştiriyor; Indiana’nın yarının küresel ekonomisindeki lider konumunu güçlendiriyor.' değerlendirmesinde bulundu. Kokomo Belediye Başkanı Tyler Moore ise 'Topluluğumuza olan bağlılıkları ve yatırımları için Stellantis, Samsung SDI ve ortak girişimleri StarPlus Energy’ye en içten şükranlarımızı sunuyoruz. Bu ikinci batarya tesisinin eklenmesi, Kokomo’yu Kuzey Amerika’daki en büyük elektrikli araç batarya üreticilerinden biri olarak konumlandırırken, Kokomo’nun otomotiv üretiminde de en ileri seviyede kalmaya devam etmesini sağlıyor.' yorumunu yaptı. Verilen bilgiye göre, Stellantis, Dare Forward 2030 stratejik planının bir parçası olarak 2030'a kadar Avrupa’da binek otomobillerin tamamında batarya elektrikli araç (BEV) satış karması ve Amerika Birleşik Devletleri’nde binek otomobil ve hafif ticari araçta yüzde 50 BEV satış karmasına ulaşmayı planlıyor. Şirket, bu satış hedefine ulaşmak için, yaklaşık 400 GWsa batarya kapasitesi sağlıyor. Stellantis, 2038'e kadar, net karbon sıfır şirket olma yolunda ilerliyor.

Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı Haber

Kia, yeni elektrikli SUV modeli EV5'i tanıttı

Kia, yeni kompakt elektrikli SUV modeli EV5'in örtüsünü Çin'de düzenlenen Chengdu Otomobil Fuarı'nda kaldırdı. Adından da anlaşılabileceği üzere EV6'nın altında konumlandırılan yeni Kia EV5, tasarımın olarak markanın yedi kişilik büyük SUV modeli EV9'dan ilham alıyor. Yeni Kia EV5, beklendiği gibi ilk olarak Çin'de satışa sunulacak ve ardından kademeli olarak diğer pazarlara da gönderilecek. Otomobilin motor ve bataryasına ilişkin detaylar henüz açıklanmadı. Söz konusu detayları Ekim ayındaki "Kia EV Day" etkinliğinde öğreneceğiz. Kia EV5'in tasarımı aylar önce tanıtılan konsept çalışmasıyla neredeyse aynı. Fark olarak, otomobilin asıl karakterini oluşturan gündüz LED'lerinin ortasındaki hava girişlerinin yerine farlar gelmiş. Fütüristik tasarıma sahip jantlar (21 inç'e kadar), konsepttekine göre küçülmüş. Bunlara ek olarak tamponlarda da ufak değişiklikler yapılan modele daha büyük yan aynalar ve gizli kapı kolları entegre edilmiş. Kia EV5, genel görünüm olarak EV9'un konsantre hali şeklinde nitelendirilebilir. Kompakt modelin ölçülerine baktığımızda 4615 mm uzunluğa ve 2750 mm aks mesafesine sahip olduğunu görmekteyiz. Bu bağlamda, içten yanmalı motorlu kardeşi Sportage ile benzer proporsiyona sahip olduğunu söylemek mümkün. Kia, yeni EV5 ile modern tasarım, konfor ve sürdürülebilirliğin yanı sıra pratikliğe de önem veren aileleri hedefliyor. Kia'nın bu hedefi, iç mekanda kendisini hemen belli ediyor. Koreli üretici, ön taraftaki sürücü ve yolcu koltuklarını orta konsol üzerinde birleştirip kanepe görüntüsü vererek oturma odasına benzer bir hava oluşturmak istemiş. Buna ek olarak, parlaklığı sürüş modları ve güvenlik yardımcılarıyla bağlantılı olarak ayarlanabilen 64 renkli ambiyans aydınlatmasına da yer vermiş. Konsoldaki direksiyon simidi, bitişik ekranlar ve ortadaki fiziksel tuşlar EV9'u anımsatsa da, genel olarak tasarımda gözle görülür bir değişiklik söz konusu. Yukarıda belirttiğimiz gibi teknik detaylar henüz belli olmasa da, daha önce Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı tarafından yayınlanan belgeler sayesinde en azından Çin'de satılacak versiyonun bazı özelliklerini biliyoruz. Buna göre, EV5'de 215 hp (160 kW) güç ve 310 Nm tork üreten bir elektrik motoru ön tekerleklere güç verecek. Söz konusu versiyonda BYD'nin bıçak tipi lityum demir fosfat pilleri bulunacak ancak kapasite ve menzil henüz belli değil. Elektrikli araç pazarında daha fazla söz sahibi olmak isteyen Kia, yeni EV5'in yanı sıra EV4 isimli daha küçük bir model üzerinde çalışıyor. Böylece şirket, Niro EV, EV4, EV5, EV6 ve EV9 modelleriyle çok daha geniş bir kitleye hitap ediyor olacak.

Karsan "Electric Evolution" stratejisiyle iki ödül birden kazandı Haber

Karsan "Electric Evolution" stratejisiyle iki ödül birden kazandı

Karsan, Electric Evolution stratejisiyle Global Business & Finance Magazine'den iki ödül ile döndü. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Karsan, yüksek teknolojili üretim gücü ve inovatif çalışma anlayışıyla dünya çapında ödüller kazanmaya devam ediyor. Ürettiği modellerle özellikle Avrupa ülkelerinde ulaşım altyapısının dönüşümünde 'öncü' rol üstlenen Karsan, ürünleriyle kazandığı ödüllere yenilerini ekledi. Markanın elektrikli araç yolculuğunu anlatan 'Electric Evolution' konsepti, Karsan'ın geleceğin teknolojileriyle bugünün ihtiyaçlarını bir araya getirdiği toplu taşıma sektörünün dönüşümünde öncülük ediyor. 'Electric Evolution' konseptiyle Global Business & Finance Magazine'den iki ödül birden kazanan Karsan, 'Avrupa'nın En Çok Tercih Edilen Elektrikli Ulaşım Sağlayıcısı' ve 'Türkiye'nin En İlham Veren Ulaşım Çözümleri Sağlayıcısı' dallarında ödüllendirildi. Açıklamada görüşlerine yer verilen Karsan Üst Yöneticisi (CEO) Okan Baş, Karsan olarak elektriğin evrimine yön verirken 'Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde' vizyonu ile hareket ettiklerini belirterek, 'Sıfır emisyona sahip, doğuştan elektrikli ve otonom araçlarımızla, karbon ayak izini azaltıyor, sessiz, temiz ve güvenli bir yolculuk deneyimi sunuyoruz. Son 5 yıl içinde, 6 metre e-JEST ile başlayan elektrikli yolculuğumuza 8 metre e-ATAK ile devam etmiştik. Avrupa'da üst üste yıllardır sınıfının lideri konumundaki bu iki modelimizden öğrendiklerimizi, büyük otobüs sınıfına da taşıyarak 10-12-18 metre boyutlarında e-ATA modellerimizi devreye almıştık. Yüzde 100 batarya elektrik teknolojisine sahip ürün yelpazemizi, geleceğin mobilite teknolojisi olan sürücüsüz Seviye 4 Otonom e-ATAK ve hidrojen yakıt hücreli e-ATA Hydrogen modellerimizle genişlettik. Yeni bir ödül ile daha taçlandırılan Electric Evolution adını verdiğimiz bu yolculuğumuz ile Karsan olarak elektrikli mobilite dönüşümüne öncülük etmekten mutluluk duyuyoruz.' ifadelerini kullandı. Karsan'ın Electric Evolution stratejisi kapsamında sadece batarya elektrikli araçlar üretmediğini vurgulayan Baş, otonom ve hidrojen yakıt hücre teknolojisine sahip modelleriyle de sektöre öncülük etmeye devam ettiklerini aktardı. Baş, 'Ayrıca kendini kanıtlamış modellerimizden yüzde 100 elektrikli e-JEST, üst üste üç yıldır Avrupa'da pazar lideri konumunda. Aynı şekilde e-ATAK da iki yıldır üst üste Avrupa'nın pazar lideri. Yüksek teknolojili yenilikçi ürünlerimizle mobilitenin geleceğinde hep bir adım önde olmaya yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz.' değerlendirmesinde bulundu.

Siemens kârlı büyümesini yılın üçüncü çeyreğinde de sürdürdü Haber

Siemens kârlı büyümesini yılın üçüncü çeyreğinde de sürdürdü

Siemens AG'nin 2023'ün üçüncü çeyreğinde siparişleri karşılaştırılabilir bazda yüzde 15 artarak 24,2 milyar avroya yükseldi ve bir kez daha çok yüksek bir seviyeye ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Siemens AG, 2023'ün üçüncü çeyreğinde tüm endüstriyel iş kollarında güçlü gelir artışıyla kârlı büyümesini sürdürdü. Açıklamada, şirketin büyük projeler ve sistemler kapsamındaki sipariş ivmesinin güçlü bir performans gösterdiği ifade edilirken, sipariş-satış oranında 1,28 gibi başarılı bir rakama ulaşıldı ve bakiye siparişler 110 milyar avro ile bir kez daha rekor seviye çıktı. Siemens, 2023 mali yılı için grup seviyesindeki beklentiyi teyit ederek, yüzde 9 ila yüzde 11 arasında gelir artışı ve Siemens Energy yatırımı hariç olmak üzere, satın alma fiyatı dağıtımı muhasebesi öncesi hisse başına kazanca (PPA öncesi EPS) ilişkin 9,60 ila 9,90 avro beklentisini sürdürdü. Açıklamada görüşlerine yer verilen Siemens AG Başkanı ve İcra Kurulu Başkanı Roland Busch, bu çeyrekte de kârlı büyüme elde ettiklerine dikkati çekerek, 'Tüm iş kollarımızdaki rekabet gücümüzü ortaya koyduk. Özellikle Çin’de ve kısa dönemli işlerde talebin normalleştiğini gördük. Bir kez daha güçlü ve dirençli bir finansal performans ortaya koyduğumuz için çok memnunum. Yüksek değerli büyüme yaratma ve müşterilerimizin dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik yolculuklarını hızlandırma stratejimizi uygulamaya devam ediyoruz.' ifadelerini kullandı. Siemens AG Finans Direktörü Ralf P. Thomas da üçüncü çeyrekte de iş kollarının güçlü performansını yansıtmaya devam ettiğini aktardı. Thomas, 'Moody's'in kredi notumuzu yükseltmesi de finansal gücümüzün bir diğer göstergesi. Hissedarlarımız, müşterilerimiz ve çalışanlarımız için değer yaratmaya devam etmemizi sağlayacak ideal bir konumdayız.' değerlendirmesinde bulundu. - Endüstriyel İş Kolları net gelir artışı sağladı Siemens, 2023'ün üçüncü çeyreğinde gelirini karşılaştırılabilir bazda yüzde 10 artırarak 18,9 milyar avroya yükseltti. Bu rakam 2022'nin ikinci çeyreğinde 17,9 milyar avroydu. Siparişler de karşılaştırılabilir bazda yüzde 15 artarak 24,2 milyar avro seviyesini görürken bu rakam 2022 üçüncü çeyrekte 22 milyar avro seviyelerindeydi. Endüstriyel İş Kollarındaki kâr, Akıllı Altyapı ve Dijital Endüstrilerdeki önemli kâr artışı da dâhil olmak üzere 2,8 milyar avro olarak gerçekleşti. Açıklamada, 2022’nin üçüncü çeyreğindeki kârın Yunex'in satışından elde edilen 739 milyon avroluk kazancı da kapsadığı aktarıldı. 2022 üçüncü çeyreğinde yüzde 17 olan kâr marjı yüzde 2023'ün üçüncü çeyreğinde 15,3 olarak gerçekleşti. Net gelir, Siemens Energy AG hisselerindeki değer düşüklüğü ve Rusya ile ilişkili etkiler nedeniyle 2022'nin üçüncü çeyreğinde 1,5 milyar avroluk net zararın ardından, dördüncü çeyrekte 1,4 milyar avroya yükseldi. Siemens Energy yatırımı, 2023'ün üçüncü çeyreğinde esas olarak Siemens Energy'nin vergi sonrası zararına katılım nedeniyle 0,6 milyar avro zarar kaydetti. Buna karşılık gelen PPA öncesi EPS 1,78 avro olarak kaydedildi. Siemens Energy yatırımından kaynaklanan zarar hariç tutulduğunda, PPA öncesi EPS 2,60 avro olarak gerçekleşti. Grup düzeyinde sürdürülen ve durdurulan faaliyetlerden elde edilen serbest nakit akışı 3 milyar avro ile olağanüstü bir seviyeye ulaştı. Bu rakam 2022 ikinci çeyrekte 2,3 milyar avro seviyesindeydi. Bu kayda değer iyileşmenin başlıca nedeni, tüm endüstriyel iş kollarındaki güçlü nakit girişlerinin yanı sıra Endüstriyel İş Kollarında yaratılan 3,1 milyar avroluk çok güçlü serbest nakit akışıydı. - Akıllı altyapı ve dijital endüstrilerde güçlü kâr artışı Dijital endüstriler iş kolunda gelir, karşılaştırılabilir bazda toplam yüzde 11 artarak 5,3 milyar avroya ulaştı. Büyümenin kaynağında özellikle fabrika otomasyonu ve proses otomasyonu başta olmak üzere otomasyon iş kolu bulunuyor. Siparişler, önceki dönemlerde proaktif müşteri satın alımlarından yararlanan otomasyon iş kollarındaki siparişlerdeki gelişmeler nedeniyle karşılaştırılabilir bazda yüzde 35 azalarak 4,1 milyar avroya geriledi. Siparişler Çin başta olmak üzere tüm bölgelerde azaldı. Buna karşılık, imzalanan büyük sözleşmeler sayesinde yazılım iş kolundaki siparişler arttı. Kâr yüzde 24 artışla 1,1 milyar avroya ulaşırken, kâr marjı yüzde 21,1 olarak gerçekleşti. Her iki artış da daha yüksek kapasite kullanımı ve yüksek marjlı ürün bileşenlerinin bulunabilirliğinin artmasıyla birlikte ürün seçkisinin daha elverişli hale gelmesi sayesinde mümkün oldu. Akıllı Altyapı iş kolu siparişleri 5,4 milyar avro ile 2022 yılının üçüncü çeyreğindeki en yüksek seviyeye yaklaştı. Bu dönemde özellikle kısa dönemli işlerde proaktif müşteri satın alımları etkili olduğu belirtiliyor. Siparişlerdeki artışın başlıca nedeni, veri merkezlerine yönelik bir dizi büyük sipariş ve batarya üreticileri ile güç dağıtım müşterilerinden gelen siparişler sayesinde elektrifikasyon iş kolunda kaydedilen kayda değer büyümenin olduğu aktarılıyor. Gelir tüm iş kollarında karşılaştırılabilir bazda yükselerek toplamda yüzde 15 artışla 4,9 milyar avro seviyesini gördü. Özellikle elektrikli ürünler ve elektrifikasyon iş kollarında güçlü büyüme kaydedildi. Kâr yüzde 37 artarak 769 milyon avroya ulaştı. Kâr marjı 2022'nin üçüncü çeyreğindeki yüzde 12,9'a kıyasla yüzde 15,6 olarak gerçekleşti. Mobilite iş kolu, 8,3 milyar avro ile yine rekor düzeyde bir çeyrek sipariş alımı gerçekleştirdi. Bu güçlü artış, Mısır'da anahtar teslim bir raylı sistemin ilk hattı için 2,5 milyar avroluk bir siparişin ve Almanya'da banliyö trenleri için 2,1 milyar avroluk bir siparişin alınması da dahil olmak üzere bir dizi önemli sözleşmenin imzalanması sayesinde kaydedildi. Gelir karşılaştırılabilir bazda yüzde 12 artışla 2,6 milyar avroya yükseldi. Bileşenlerin daha kolay bulunur olması sayesinde bakiye siparişlerin tamamlanma oranının artmasıyla birlikte büyüme kaydedildi. Bu büyümeye tüm iş kolları katkı sağladı. - Grup düzeyindeki beklentiler teyit edildi Verilen bilgiye göre, Siemens grubu özelinde Siemens, kur çevrimi ve portföy etkilerinden arındırılmış olarak yüzde 9 ila yüzde 11 aralığında karşılaştırılabilir gelir büyümesi ve 1’in üzerinde bir sipariş-satış oranına ulaşma beklentisini sürdürüyor. Dijital Endüstriler iş kolu, 2023 mali yılında yüzde 13 ila yüzde 15 arasında karşılaştırılabilir gelir artışı elde etmeyi bekliyor. Kâr marjının ise yüzde 22 ila yüzde 23 arasında olması bekleniyor. Akıllı Altyapı iş kolu, 2023 mali yılında karşılaştırılabilir gelir artışında yüzde 14 ila yüzde 16 arasında büyüme ve yüzde 14,5 ila yüzde 15,5 aralığında kâr marjı beklentisini sürdürüyor. Mobilite iş kolu ise 2023 mali yılında karşılaştırılabilir gelir artışında yüzde 10 ila yüzde 12 arasında büyüme ve yüzde 8 ila yüzde 10 aralığında kâr marjı beklentisini koruyor. Siemens, 2023 mali yılının ilk dokuz ayında net gelire 902 milyon avro ve buna karşılık gelen 1,14 avroluk PPA öncesi EPS katkısı sağlayan Siemens Energy yatırımı hariç olmak üzere, endüstriyel iş kollarındaki kârlı büyümenin 2023 mali yılında PPA öncesi EPS’yi 9,60 ila 9,90 avro aralığına yükseltmesi beklentisini sürdürüyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.