Hava Durumu

#Moda

TOURISMJOURNAL - Moda haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Moda haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital Haber

LC Waikiki’den Teknoloji Atağı: LCW Digital

İSTANBUL (İHA) - Türkiye’nin önde gelen moda perakende markalarından LC Waikiki, dijital dönüşüm yolculuğunda yeni bir adım atarak LCW Digital’i kurdu. Şirketin yüzde 100 iştiraki olan LCW Digital, moda ile teknolojiyi buluşturarak sektörde yenilikçi bir fark yaratmayı hedefliyor. 5 kıtada, 60 ülkede 1.300’den fazla mağazası ve 25 lojistik merkeziyle faaliyet gösteren LC Waikiki, 800 kişilik BT ekibiyle yapay zeka, üretken yapay zeka, iş zekası, bulut bilişim ve e-ticaret gibi alanlarda projeler geliştiriyor. Şirket, e-ticaret, lojistik, mağazacılık, tedarik zinciri ve planlama gibi birçok alanda teknoloji çözümleri sunuyor. Bu çözümleri, Türkiye’deki iki veri merkezi ve iki büyük bulut hizmet sağlayıcı üzerinden gerçekleştiriyor. LCW Digital, bu stratejiyi bir üst seviyeye taşımayı ve teknoloji dünyasında öncü bir oyuncu olmayı hedefliyor. LCW Digital yalnızca LC Waikiki’nin ihtiyaçlarını karşılamakla kalmayacak, aynı zamanda Türkiye’nin teknoloji ekosistemine de katkıda bulunacak. Üniversite-sanayi iş birliklerini güçlendirme, inovasyon kültürünü destekleme ve Ar-Ge projeleriyle sektöre değer kazandırma gibi misyonlarla yola çıkan LCW Digital, ulusal ve uluslararası pazarlarda LC Waikiki’nin konumunu daha da ileriye taşımayı planlıyor. LC Waikiki Dijital Dönüşüm ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdürü Şerafettin Özer, şirketin teknolojide global trendleri yakından takip ettiğini belirterek, "LC Waikiki olarak perakende sektöründe ve moda dünyasında öncü bir marka olarak konumlanıyoruz. Şimdi LCW Digital ile bu liderliği teknoloji alanına da taşıyoruz. Halihazırda güçlü teknoloji ekibimizle pek çok yenilikçi projeye imza attık. Ancak artık bunu bir adım ileriye taşıyarak, dijitalleşme ve Ar-Ge odaklı bir yapıya kavuşuyoruz. LCW Digital ile sadece kendi iş süreçlerimizi daha da güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda ülkemizin teknoloji geliştirme kapasitesine katkı sağlayacağız. Bu hamle, moda ve teknolojinin kesişim noktasında nasıl bir fark oluşturabileceğimizi gösteren güçlü bir örnek olacak" dedi. Yeni girişimle birlikte LCW Digital, yapay zeka ve üretken yapay zeka ekseninde veri odaklı karar alma süreçlerini optimize eden, e-ticaret ekosistemine yenilikçi çözümler sunan ve müşteri deneyimini geliştiren projelere imza atmayı hedefliyor. LC Waikiki, bu hamlesiyle moda ve teknoloji sektörlerinde liderlik konumunu güçlendirmeyi amaçlıyor.

Trendyol ve Sagaza Studio’dan yeni koleksiyon Haber

Trendyol ve Sagaza Studio’dan yeni koleksiyon

Bu doğrultuda Trendyol ve Sagaza Studio 65 parçadan oluşan İlkbahar-Yaz Koleksiyonunu tanıttı. Dünyada önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, ünlü moda markası Sagaza ile ilkbahar - yaz sezonu için özel bir koleksiyon hazırladı. 65 zamansız parçadan oluşan koleksiyonda, günün her saatine uydurulabilecek şık ve rahat tasarımlar yer alıyor. Yapılan açıklamaya göre; siyah, mavi ve tarçın tonlarının hakim olduğu koleksiyonun ilham kaynağı ise, modanın başkenti Paris’in lüks sokak stili. Koleksiyon, genç, dinamik kendine güvenen, ne istediğini bilen, sportif ama aynı zamanda lüks yaşantılarından ödün vermeyen gençlerin tarzını yansıtıyor. Verilen bilgilere göre, ilk kez curve büyük beden seçenekleri de bulunan koleksiyonda, yeni parçalardan biri de en çok günlük giyimde kullanılabilecek sportswear olarak dikkat çekiyor. Kumaş olarak, poliviskon, tül ve poplinin ağırlıkta olduğu koleksiyondaki günlük kıyafetlerin en büyük özelliği, ufak dokunuşlarla geceye de taşınabilir oluşları. Sokakta, ofiste ya da bir etkinlikte giyilebilecek, sportif ile şıklığı buluşturan koleksiyon, hem şık hem rahat hissettiren bir ürün yelpazesinden oluşuyor. Sagaza Studio Baş Tasarımcısı Zelia Kaçar, koleksiyonda kendini genç hisseden ve kendini ifade ederken konforundan ödün vermeyen herkese ulaşmak istediğini ifade etti. Sagaza’nın daha geniş kesimlere ulaşabilmesi için Trendyol’un en iyi partner olduğunu ifade eden Kaçar, “Tasarımcı olarak benim için en önemlisi Sagaza’daki kalıpsal ve tasarımsal çizgimi standart olarak bu iş birliğine taşımam oldu. Sagaza ile Trendyol’un tasarım ekiplerinin uyum içerisinde çalışması çok değerliydi. Beni anlayacak, bana ilham verecek, üretim sırasında benim işçiliğimi ve kumaş kalitemi yansıtabilecek üreticilerle buluşabilmek çok önemliydi. Trendyol ekibi bu konularda benim vizyonuma güvendi ve her konuda önümü açtı” ifadelerini kullandı. Kaçar, Sagaza kadınlarının bu iş birliği koleksiyonu ile buluştuklarında, Sagaza’nın tasarım gücünü ve kalitesini hissedeceklerini ve günün her anında giyebilecekleri parçalara sahip olacaklarını sözlerine ekledi.

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor Haber

DeFacto, bu yıl Avustralya ve Güney Amerika pazarına açılmayı hedefliyor

DeFacto Üst Yöneticisi (CEO) İhsan Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğunu belirterek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' dedi. İhsan Ateş, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, global ölçekteki büyümelerini sonucu olarak Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) ile yollarının kesiştiğini ve ortaklık anlaşmasına imza attıklarını dile getirdi. Ateş, 'EBRD, sağlam finansalları olan ve aynı zamanda da sürdürülebilirliği odağına yerleştiren kurumlarla iş ortaklığı yapıyor biliyorsunuz. Dolayısıyla bu yatırımla şirketimize ve büyüme potansiyelimize duyduğu güveni ortaya koyarken sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla da markamıza değer katacak.' değerlendirmesinde bulundu. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankasının, dünyanın önde gelen finans kuruluşlarından biri olduğunu aktaran Ateş, 'Şirketimize 1,1 milyar TL yatırım yaparak azınlık hisselerini aldı. Şüphesiz bu ortaklık sadece bizim için değil tüm perakende sektörü için de önemli bir adım. Bu ortaklık bizim uzun yıllardır sürdürdüğümüz globalleşme başarısının da en somut göstergelerinden biridir.' açıklamasını yaptı. Ateş, Defacto'nun bugün 5 kıtada 93 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olduğuna işaret ederek, 'Cumhuriyetimizin 100’üncü yılında 100 ülkede olacak ve 100 yeni mağaza açacağız. Bu yıl 2 yeni kıtaya da giriyoruz, Avustralya ve Güney Amerika.' diye konuştu. 2027 yılında 180 ülkede olmayı hedeflediklerini aktaran Ateş, 'Bu yılki büyüme hedefimiz ise 3 haneli. Hedefimiz sıçrayarak büyümek ve odağımız her zaman olduğu gibi müşterimizi kendimize aşık etmek. 2022’de önceki yıla göre iki kattan fazla büyüdük ve 11 yeni ülkeye girdik.' açıklamasını yaptı. Ateş, 'Sürdürülebilirlik EBRD ile müşterek hassasiyetimiz. Bu yıl üretimimizin yüzde 35'ini 'sürdürülebilir ürünlerden yapacağız. Hedefimiz 2023 yılında yüzde 90 ve 2050 yılında da karbon ayak izini sıfırlamak hedefindeyiz.' dedi. - 'Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz' Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası Türkiye Başkan Vekili Hande Işlak ise EBRD'nin sermaye piyasalarının derinleşmesine büyük önem verdiğini ve büyümekte olan şirketlerin sermaye ortaklığı yoluyla yaptığı yatırımların EBRD için stratejik bir önem taşıdığını ifade etti. Türk şirketlerinin ve Türk markalarının küreselleşmesinde rol almaya ve onları bu yolculukta desteklemeye büyük önem verdiklerini kaydeden Işlak, 'Bu ortaklığımız sadece DeFacto için değil, bütün perakende sektörü için oldukça önemli bir yatırım olacağına inanıyoruz. Türk şirketleri küreselleşme potansiyeli ile yabancı yatırımcılar için cazip ve büyüme potansiyeli yüksek fırsatlar sunmaya devam ediyor. Biz de DeFacto'yla olan bu ortaklığımız ile bu fırsatı yakaladığımıza inanıyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. Işlak, EBRD'nin bugüne kadar Türkiye'de 17 milyar avroya yakın yatırım yaptığını hatırlatarak, şunları aktardı: 'Türkiye rakamlardan da anlayacağınız üzere bizim için çok önemli bir operasyon ülkesi ve öyle de olmaya devam edecek. EBRD olarak Türkiye'de önemli bir potansiyel görüyoruz. Özel sektörü daha dayanıklı hale getirmek için yatırım yapmaya, yeşil ve kapsayıcı projelere öncelik vererek Türkiye ekonomisine destek sağlamaya devam edeceğiz. EBRD olarak tüm aktivitelerimizi artık Paris Anlaşması'na uygun hale getirdik. Yeşil enerji, sürdürülebilir üretim gibi konular finansman sağlamaya öncelikli alanlarda olacak. EBRD olarak yeşil ve kapsayıcı bir gelecek için Türk şirketlerinin yatırımlarını güçlendireceğiz ve Türk şirketlerinin yanında olmaya devam edeceğiz.'

Suudi Arabistan'da Haber

Suudi Arabistan'da "Moda Haftası" düzenlendi

Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’daki Al-Faisaliah Otel'de 3 gün süren uluslararası tasarımcıların katıldığı Mütevazı Moda Haftası’nda dünyanın dört bir yanından moda tutkunları bir araya geldi. Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’daki Al-Faisaliah Otel’de dünyanın dört bir yanından tasarımcıların katıldığı moda defilesi düzenlendi. Mütevazi Moda Haftası çerçevesinde 17 Aralık’ta başlayan ve 3 gün süren defileye birçok moda tutkunu ve sosyal medya fenomeni katıldı. “Geleceğe Ait Kökler” temalı moda haftasında 32 farklı defilenin yanı sıra markaların kendi kültürlerini yansıttıkları özel gösteriler de düzenlendi. Türkiye, Fas, Çekya, Nijerya, İtalya ve Birleşik Krallık'tan tasarımcıların katıldığı defilede Suudi Arabistan moda markası The String öne çıktı. Mütevazi Moda Haftası CEO’su Türk moda tasarımcı Özlem Şahin Ertaş, “Riyad'ın modanın bir sonraki başkenti olacağına inanıyoruz. Mütevazi olmanın tam zamanı ve tüm lüks markaların bunu hedeflediğini görüyoruz. Bence hepimiz dünyanın dört bir yanından gelen tüm bu güzel tasarımcılarla beraber gerçek mütevaziliğe değer kazandırma sorumluluğunu almalıyız. Bir araya gelip işbirlikleri kurabileceğimiz ve yeteneklerimizi öne çıkarabileceğimiz bir platform yoktu. Modayı demokratikleştirmenin zamanı gelmişti” dedi. Mütevazı Moda Haftası ilk kez 2015’te İstanbul’da yapılmıştı. Londra, Dubai, Amsterdam, Jakarta'da da gerçekleştirilen etkinlik, ilk kez Riyad’da gerçekleştirilmiş oldu. Birçok marka modadaki mütevaziliğe değer kazandırdı Podyumda göz kamaştıran Suudi Arabistan markası Foulard, defiledeki ilk koleksiyonunda gece kıyafetlerini sergiledi. Emevi hanedanlığının nötr renklerinden, desenlerinden ve mimarisinden ilham aldığı görülen giysiler beğeni topladı. Foulard'ın kurucusu Sara Rayess, "Mütevazi modanın bir yaşam tarzı olduğunu düşünüyorum ve her tesettürlü kadın kendi tarzında zarif ve tarz görünüyor. Burada tasarımları sergilemek ve tasarımcıları desteklemek bir gün uluslararası standart sağlayacak” dedi. Markanın direktörü olan ve yenilikçi tasarımlar yaparak mühendislik geçmişini kullanan Sawsan Mahmoud ise, "Bir şey inşa etmek için bir temel olmalı. Tarihimizi, kültürümüzü, değerlerimizi, mirasımızı, yani tüm bunları yeni nesillerin kabul edeceği ve beğeneceği modern bir şekilde canlandırmak çok güzel” şeklinde konuştu. İngiliz moda markası Daska'nın CEO'su ve Müslüman tasarımcı Maryam Khan ise modadaki mütevazi teriminin birçok anlama geldiğini belirterek, vücudun belirli bölgelerini örtmek veya tamamen örtmek anlamına gelebileceğini söyledi. Khan defileye ilişkin, "Kadınlara bir seçenek sunmak çok önemli. Böylece farklı markalara ve çevrimiçi platformlara bakmak zorunda kalmazlar. Burası tam onlar için” ifadelerini kullandı. Khan markasının büyük bedenlere hitap ettiğini, renk, tasarım ve çok yönlülüğü içerdiğini vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.