Hava Durumu

#Müşteri

TOURISMJOURNAL - Müşteri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Müşteri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yılbaşı Rezervasyonunda Mağdur Olmamak İçin Dikkat Haber

Yılbaşı Rezervasyonunda Mağdur Olmamak İçin Dikkat

Yılbaşı kutlamaları için otel ve restoranlar yoğun bir tanıtım sürecine girdi. Ancak bu dönemde dolandırıcılar da boşta durmuyor. Popüler işletmelerin internet sitelerinin görüntülerini ve isimlerini kopyalayan dolandırıcılar, tüketicilere cazip teklifler sunarak e-posta ve mesaj yoluyla ulaşıyor. Bu tür yöntemlerle tüketicilerin parasını ele geçirmeye çalışan dolandırıcılara karşı dikkatli olmak çok önemli. SÖZLEŞMELER DİKKATLE OKUNMALI Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, yılbaşı döneminde otel ve tatil rezervasyonlarındaki artışa dikkat çekerek tüketicileri uyardı. Kılıç, son dakikaya bırakılan rezervasyonlarda dolandırıcılık riskinin arttığını belirterek, "Otel rezervasyonu yapmadan hizmet sağlayıcının sunduğu sözleşme dikkatle okunmalı. İptal ve değişiklik koşullarını önceden öğrenmek, oluşabilecek sorunların önüne geçebilir" dedi. Kılıç ayrıca, internet üzerinden yayımlanan sahte ilanların arttığını belirterek tüketicileri dikkatli olmaları konusunda uyardı. BELGELER SAKLANMALI Rezervasyon yaparken bilinen ve güvenilir platformları tercih etmenin önemine değinen Kılıç, daha önce olumsuz geri bildirim alan veya şikayet edilen sitelerden uzak durulmasını tavsiye etti. Rezervasyon onay e-postaları, ödeme belgeleri ve sözleşmelerin saklanmasının önemine vurgu yapan Kılıç, "Bu belgeler, ileride yaşanabilecek sorunlarda önemli yasal dayanak olacaktır" dedi. Belgelerin, hakların korunması ve tazmin taleplerinin desteklenmesi açısından büyük öneme sahip olduğunu belirtti. GÜVENİLİR SİTELER SEÇİLMELİ Türkiye Lokantacılar ve Pastacılar Federasyonu Genel Başkanı Sayit Karabağlı, yılbaşı öncesi rezervasyonlarda yoğun bir artış olduğuna işaret etti. Karabağlı, bilinen ve güvenilir işletmelerin tercih edilmesini tavsiye ederek, "Güvenilir sitelerden rezervasyon yaptırılmalı, işletme sahipleri ve müşteriler aynı günün sabahı rezervasyonlarını teyit etmeli. Çünkü kötü niyetli insanlar farklı isimler kullanarak rezervasyon yaptırmakta, sonra gelmeyerek işletmeye zarar vermektedir" dedi. Rezervasyon teyidi yapılmayan durumlarda, müşterilerin özel günlerinde kapıda kalma riskiyle karşı karşıya kalabileceğini söyledi. YETKİLİLER DAHA SIKI DENETİM YAPMALI Ergün Kılıç, sadece tüketicilerin değil, yetkili kurumların ve sektör temsilcilerinin de bu dönemde sorumluluk taşıdığını belirtti. Denetim ve piyasa gözetimi faaliyetlerinin artırılmasının önemine değinen Kılıç, "Piyasa gözetimi ve denetiminden sorumlu kuruluşlar, bu sorunları işletmelerin inisiyatifine bırakmamalı. Haksız ticari uygulamalara karşı tüketicilerin korunması için daha sıkı önlemler alınmalı. Esnaf odaları ve sektörel kuruluşlar, üyelerinin yasalara uygun hareket etmesini sağlamak amacıyla iç denetim mekanizmalarını devreye sokmalı. Kurallara aykırı hareket eden işletmelere yönelik uyarılar yapılmalı ve gerekirse disiplin işlemleri uygulanmalıdır" uyarısında bulundu. Tüketicilere de şikayetlerini yetkili kurumlara iletmeleri konusunda çağrı yaptı.

Müşterinin pazarlık şansı kalmıyor, ucuza tatil yapamıyor Haber

Müşterinin pazarlık şansı kalmıyor, ucuza tatil yapamıyor

Satışlarda birkaç alternatifin olduğunu belirten Şahin, bunlardan birinin de son zamanlarda sektörü sıkıntıya sokan, tek bir acenteye verilen yetki ile yapılan satışlar olduğunu dile getirdi. Şahin “Bir acente, sezon başında gelip herhangi bir otel ile tek yetkililik sözleşmesi yapmak istiyor ve otel de bunu kabul ediyor. Çünkü acenteden yüksek fiyattan satış garantisi alıyor. Otel de bu avantajı kullanmak istiyor. Böylece Türkiye’de o acenteden başka hiçbir acenteye satış yaptırmıyor” dedi. Diğer acenteler zora giriyor Bu durumun piyasadaki rekabeti ortadan kaldırdığına dikkati çeken Şahin “Tek bir acente, tek bir fiyattan satış yapıyor. Ortada başka bir seçenek kalmıyor. Sonuçta son kullanıcıya, misafire gidecek fiyat yüksek kalıyor. Bu da oteller pahalı imajı oluşturuyor. Ama aynı otel, 10 acente ile anlaşsa, birinin hacmi yüksektir, indirim alır. Biri yıllardır otelle çalışıyordur, daha iyi fiyat alır. Diğeri yüksek sezon değil de düşük sezon satışlarını alır. Tek yetkililikte maalesef bu seçenekler kenarda bırakılıyor” ifadelerini kullandı. Diğer bir olumsuz sonucun da müşteri kanadında yaşandığını kaydeden Şahin “Burada müşterilerimizin ekonomik kaybı oluyor. Pazarlık yapma şansı kalmıyor. Çünkü tek kişi satıyor” diye konuştu. Söz konusu acentelerin bu şekilde Rekabet Yasası’nı da çiğnediğinin altını çizen Şahin “Türkiye’de 15 bin civarında seyahat acentesi bulunuyor. Hem acentelerimizin hem de vatandaşlarımızın haklarını korumak için yurt içi pazarın önemli bir bölümünü kontrol eden tekelciliğe karşı TÜRSAB olarak, Rekabet Kuruluna başvurduk. Eğer bu durum ortadan kalkarsa, oteller diğer acentelere de yönelecek. Böylece yeni, daha makul, rekabetçi fiyatlarla aynı oteli tekrar satmaya başlayabiliriz. Turizm’de tekel biterse, vatandaşlarımız kendi ülkesinde bütçesine uygun tatil yapar” açıklamasında bulundu. Birden fazla oyuncu olmalı Müşteriyi yüksek, pahalı fiyata zorlamamak adına rekabet şartlarının serbest bırakılması gerektiğini belirten Şahin “Rekabet şartının serbest bırakılması da piyasada birden fazla oyuncu olması demek. Bir veya birkaç oyuncu ile bir piyasa oluşmaz. Bütün acentelere eşit hak verilmeli. Hepsi otelle anlaşabilmeli” diye konuştu. Günübirlik evlere denetim Türkiye Gazetesi'nin haberine göre, turizmde kayıt dışılığa da geçit verilmiyor. Yapılan denetimlerle günübirlik evler üzerinden haksız kazanç elde edenlere göz açtırılmıyor.  Antalya’da polis ekiplerince günübirlik kiralanan evlere yapılan eşzamanlı denetimlerde anlık veri göndermeyen 26, konaklama kaydı yapmayan üç olmak üzere toplam 29 işletme ile kayıt dışı günübirlik kiralama yaptığı tespit edilen sekiz kişiye ceza uygulandı. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.