Hava Durumu

#Müşteri Hizmetleri

TOURISMJOURNAL - Müşteri Hizmetleri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Müşteri Hizmetleri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek Haber

Türk Gezginler, 2025'te Sezon Dışı Tatilleri Değerlendirecek

2025 yılı için turizm trendlerine dair önemli ipuçları sunan "Ticket to Travel 2025" (Seyahate Bilet) araştırması, dünya çapında 21 bin 374, Türkiye’den ise 2 binden fazla katılımcıyla gerçekleştirildi. Türk katılımcıların yüzde 77’si, yüksek sezon dışında tatil yapmayı planladığını belirtirken, özel fiyat tekliflerinin tatil rotası seçiminde büyük rol oynayacağı da ortaya çıktı. Araştırmaya göre, 21 bin 374 yetişkinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırmanın sonuçları, Türk gezginlerinin yüzde 53’ünün 2024 yılına kıyasla 2025’te daha fazla tatil yapmayı planladığını gösteriyor. Öte yandan, yüzde 11’inin ise tatil sıklığının azalacağı ifade ediliyor. YENİ SEYAHAT TRENDLERİ 2025’te aile köklerini keşfetmeye yönelik yapılan seyahatler, yüzde 47 oranında bir artış gösterecek. En yaygın sebep ise, katılımcıların yüzde 52’sinin aile büyüklerinin nerede ve nasıl yaşadığını öğrenmek istemesi olacak. Yeni yılın dikkat çeken diğer bir seyahat trendi ise cesaret isteyen tatiller olarak öne çıkıyor. Araştırma katılımcıları, tatilde cesur davranacakları aktiviteler arasında zip lining ve skydiving gibi yüksek adrenalinli aktiviteleri (%51), tırmanışı (%45) ve sıra dışı yiyecekler tatmayı (%38) sıralıyor. Yapay zeka kullanımı, 2025’te tatil planlamasında daha yaygın hale geliyor. Türk gezginlerin yüzde 41’i yapay zeka kullanırken, 18-24 yaş arasındaki Türk gezginlerin yüzde 64’ü ve 25-34 yaş arasındakilerin ise yüzde 68’i yapay zeka teknolojisinden faydalandığını belirtiyor. Konaklama tercihleri açısından, Türk gezginler için temizlik (%97), fiyat (%94), konum (%94), müşteri hizmetleri (%94) ve yemek seçenekleri (%94) ön planda bulunuyor. Bu özelliklerin mükemmeliyeti, tatil planlamasında en önemli faktörlerden biri olmaya devam ediyor. SEZON DIŞI TATİL PLANLANIYOR Yüksek sezon dışında tatil yapmayı tercih eden Türk gezginlerin yüzde 77’si, sezon dışı tatil yapmayı planladığını söylüyor. Bu tercihin yüzde 44’ü, tatilin daha uygun fiyatlarla yapılabilmesi gerekçesiyle tercih ediliyor.

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı Haber

United Airlines uçuşlarında yapay zeka kullanmaya başladı

United Airlines, yapay zeka müşteri hizmetleri sohbet robotunu etkinleştirerek yolcularının uçuş öncesi ve sonrası yüksek deneyim sağlamalarını hedefliyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” açıklamasını yaptı. Havayolu şirketlerinin yaptığı önemli inovasyon alanlarından biri de yapay zeka uygulamalarına geçiş. Amerikan havayolu şirketi United Airlines, yolcuların seyahat deneyimini artırmak adına üretken yapay zekayı kullanmaya başladı. United Airlines uçmayı kolaylaştırmak için yapay zekayı nasıl kullanıyor? United Airlines uçağına bindiğinizde, kapı görevlileri, uçuş görevlileri ve uçağınızın zamanında kalkmasını sağlamakla ilgilenen diğer kişilerden oluşan, bir yolcu olarak sizin asla fark etmeyeceğinizi umduğunuz pek çok işi koordine eden bir sohbet odasını kullanıma soktu. Bir uçuş rötar yaptığında, kısa mesaj yoluyla ve United uygulamasına açıklama içeren bir mesaj ulaşacak. Bu mesaj yapay zeka tarafından oluşturuluyor. Bu arada, dünyanın dört bir yanındaki ofislerdeki sevk memurları, mürettebatın FAA yönetmeliklerine aykırı olmadan yasal olarak uçağı uçurabilmesini sağlamak için bu gerçek zamanlı verilere bakıyor. 2022'de United'ın CIO'su olan Jason Birnbaum, bunun gerçekleşmesini sağlayan tüm teknolojiden sorumlu olan 1.500'den fazla çalışandan ve yaklaşık 2.000 yükleniciden oluşan bir ekibi yönetiyor. Birnbaum, United'a katılmadan önce GE'de 16 yıl geçirdi ve teknoloji yöneticiliğinden Budapeşte merkezli GE Tüketici ve Endüstri'nin CIO'su konumuna yükseldi. 2009 yılında GE Healthcare Küresel Tedarik Zincirinin Başkanı oldu. 2015 yılında United'a Dijital Teknolojiden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak katıldı ve burada United'ın ilk yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı hizmetlerinden ve uçuşların tüm operasyonel sürecini dijitale taşınmasından sorumlu yönetici oldu. United'ın CIO'su, United'ın yapay zeka konusunda oldukça iyimser olduğunu söyledi. Birnbaum “Seyahat endüstrisinde yapay zekanın hem müşteri hem de çalışanlar için kullanılabileceği birçok farklı alanı olduğunu düşünüyorum.” dedi. Birnbaum, örnek vererek “Uçağınız rötar yaptı. Peki beni, New York yerine Philadelphia'ya götürebilir misiniz? Beni yakına getirebilir misin? Bu gibi sorunların çözümünde etkileşimin yapay zeka için harika bir kullanım örneği olduğuna inanıyoruz.” açıklamasını yaptı. Pilotlar için yapay zeka mı? Birnbaum'un ekibi, uygulamada gecikme hikayelerini otomatik olarak yazan sistemi oluşturduktan sonra üretken yapay zeka teknolojisini nerede kullanabileceğini düşünüyor ki şirketin bir sonraki planı, üretken yapay zekayı kullanacağı alanın, pilotların genellikle kalkıştan önce verdiği kısa brifing alanı olması bekleniyor.

Enerjisa Enerji, ikinci müşteri hizmetleri merkezini Osmaniye'de açtı Haber

Enerjisa Enerji, ikinci müşteri hizmetleri merkezini Osmaniye'de açtı

Enerjisa Enerji, ilkini Ankara Söğütözü'nde kullanıma sunduğu müşteri hizmetleri merkezlerinden ikincisini Osmaniye'de açtı. Şirketten yapılan açılamaya göre, müşterilerin kısıtlı zamanlarında işlemlerini daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için özel olarak tasarlanan Osmaniye Müşteri Hizmetleri Merkezi, çalışan konforunu artırırken müşteri beklentilerini karşılamayı hedefliyor. Enerjisa Enerji'nin tamamı yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen temiz ve yeşil enerji kullanan müşteri hizmetleri merkezleri, kağıt tasarrufu sağlayacak dijital ekranlar ve yeni nesil kiosk ile sürdürülebilirlik vizyonunu müşterileriyle buluşturmayı amaçlıyor. Merkezlerinde kullanıma sunduğu farklı hedef kitlelerine hitap eden özel tasarlanmış modüler bekleme alanları ve yeni nesil dijital ekranlarıyla Enerjisa Enerji, müşterilerinin konforlu bir ortamda bilgilenmelerini sağlıyor. Ayrıca şirket, ebeveyn odası, engelli hareket alanları, işaret dili bilen müşteri temsilcisi desteği ve daha birçok uygulamayla engelsiz müşteri deneyimini Osmaniye'deki merkezinde de hayata geçirerek, müşterilerinin tamamına kesintisiz ve eşit erişim sağlamayı planlıyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Enerjisa Enerji Perakende Satış Şirketleri Genel Müdürü Ersin Esentürk, şirket olarak deprem bölgesinde verilen hizmetlerin çok kıymetli olduğunu belirterek, 'Biz bu bölgeye her zaman en kaliteli şekilde hizmet veren bir şirketiz ve dün de vardık, bugün de varız, yarın da burada tüm gücümüzle olmaya devam edeceğiz. Burayı iyi tanıyor ve müşterilerimizin ihtiyaçlarını detaylı şekilde analiz ederek doğru yaklaşım ve çözüm önerileri sunuyoruz.' değerlendirmesinde bulundu. Esentürk, Osmaniye'de depremden zarar görmüş eski merkezin yerine işlemlerin kesintisiz bir şekilde devam edebilmesi için şirketin konteyner hizmet merkezini konumlandırdığını anımsatarak, 'Buraya yeni bir soluk olacak ve konfor sağlayacak yeni bir merkezi tasarlamak için kolları sıvadık. Müşterilerimizin beklentilerini dikkate alarak tasarladığımız yeni konseptimizi Osmaniye'ye taşıma çalışmalarımızı kısa sürede tamamladık. Bugün görüyoruz ki müşterilerimiz kısıtlı zamanlarında buraya geldiğinde işlemlerini kolay ve hızlıca tamamlayabiliyorlar.' ifadelerini kullandı. Enerjisa Enerji'nin 'Herkes için daha iyi bir gelecek' ilkesiyle hareket ettiğini ifade eden Esentürk, şunları kaydetti: 'Osmaniye Müşteri Hizmetleri Merkezimizde hem yüzde yüz yenilenebilir enerji kaynaklarından üretilen temiz ve yeşil enerjiyi kullanılacak hem de kağıt tasarrufu sağlayacak dijital ekranlarla sürdürülebilirlik odaklı çözümler sunuyoruz. Bu yeni konsept için emeği geçen tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyor ve tüm Osmaniyelilere hayırlı olmasını temenni ediyorum.'

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.