Hava Durumu

#Ödül

TOURISMJOURNAL - Ödül haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ödül haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Göcek MarinTurk Marinalarına Mavi Bayrak Haber

Göcek MarinTurk Marinalarına Mavi Bayrak

İşlettiği tesislerde yüksek sorumluluk bilinci ile doğal yaşamdaki tüm canlı türleri için sürdürülebilir yaşam şartlarının korunmasını hedefleyen MarinTurk’ün iki işletmesi, 51 ülkede uygulanan Mavi Bayrak’la ödüllendirildi. Göcek Büngüş Koyu’nda bulunan MarinTurk Village Port ile aynı beldedeki Poruklu Koyu'nda yer alan MarinTurk Exclusive; çevre, eğitim, güvenlik ve erişilebilirlik gibi birçok kritere sahip olduğu ve bu kriterlere uyumlu sürdürülebilir faaliyetleri nedeniyle ödül almaya hak kazandı. Fahir Çam: “Bu ödül hem çevreye bağlılığımızın nişanı hem de yüksek kaliteli hizmetimizin göstergesi” MarinTurk Genel Müdürü Fahir Çam, dünya çapında tanınan ve çevreye duyarlı turizmin simgesi haline gelen bu uluslararası ödülü kazanmaktan dolayı mutlu olduklarını ifade ederek şunları söyledi: “Göcek MarinTurk Marinaları olarak, çevreye duyarlılığımızı ve sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığımızı bir adım daha ileriye taşıdık ve Mavi Bayrak Belgesi'ni almaya hak kazandık. Bu ödülle çevremize olan sorumluluğumuzu yerine getirmeye yönelik çalışmalarımızı bir kez daha teyit etmiş olduk. Bu başarı, titizlikle yürüttüğümüz çevre yönetim politikalarımızın ve ekibimizin özverili çalışmasının sonucudur. Mavi Bayrak Belgesi, yalnızca çevreye olan bağlılığımızın bir nişanı değil, aynı zamanda misafirlerimize sunduğumuz yüksek kaliteli hizmetin de bir göstergesi. Bu başarıyı gururla paylaşırken, çevreye olan bağlılığımızı daha da ileriye taşımak için çalışmaya devam edeceğiz.” Özellikle yaz dönemlerinde, yoğun olarak charter firmaları ve özel yat sahiplerinin ilgi odağı haline gelen Göcek ve çevresinin bağlama yeri ve kara park ihtiyacını karşılamak amacıyla hizmet veren marinalardaki tüm hizmetlerde çevresel sürdürülebilirlik esas alınıyor. Mavi Bayrak uluslararası alanda ilk kez Fransa’da, Avrupa Birliği’nde 1987, ülkemizde 1993 ve Avrupa kıtası dışındaki ülkelerde 2000 yılında uygulanmaya başlandı. Bugün 30’u Avrupa’da olmak üzere dünyada 51 ülkede Mavi Bayrak ödülleri veriliyor. Mavi Bayrak Ödül Programı, bağımsız sivil toplum örgütü olan “Foundation for Environmental Education-FEE” tarafından yürütülüyor.

Türk lezzetlerini ABD'de tanıtan Turkish Tastes’e Amerikalı şeflerden büyük ödül Haber

Türk lezzetlerini ABD'de tanıtan Turkish Tastes’e Amerikalı şeflerden büyük ödül

Amerika'da aşçılığın oskarı kabul edilen American Chef Academy Honor Society’in Arizona, Phoenix’teki Ödül Töreni’ne, Turkish Tastes Projesinin ödülünü almak için Ege İhracatçı Birlikleri adına Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit ve Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Turkish Tastes Ambassador Kazım Gürel katıldı. Turkish Tastes Projesi 2023 yılında da Amerika Aşçılar Federasyonu’ndan ‘Yılın Endüstri Partneri Ödülü’nü kazanmıştı. Amerika Aşçılar Federasyonu (American Culinary Federation - ACF) tarafından düzenlenen 2024 konvensiyonunda ABD’li şefler için hazırlanan Türk lezzetlerine akın vardı. Girit: “ABD pazarında 5 milyar dolar ihracat hedefine ilerliyoruz” Kuru meyve, zeytin, zeytinyağı, su ürünleri ve hayvansal mamuller, odundışı orman ürünleri, hububat bakliyat yağlı tohumlar, meyve sebze mamulleri sektörlerini kapsayan Ticaret Bakanlığı destekli Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesiyle Türkiye’nin ABD’ye gıda ürünleri ihracatını 5 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini dile getiren Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, 2019-23 yılları arasında Türk gıda ürünlerinin ABD’ye ihracatında 708 milyon dolardan 1 milar 712 milyon dolar seviyesine ulaştıklarını, bu başarıda gıda satın almasında kilit role sahip olan şeflerle kurdukları güçlü bağların itici güç olduğunu vurguladı. Amerika Aşçılar Federasyonu’nun ABD’de Executive şef ünvanını veren en üst düzey kuruluş olduğunu ve 17 bin üst düzey şef üyesi olduğunu paylaşan Girit, “2022 yılından beri Amerika Aşçılar Federasyonu - American Culinary Federation - ACF ile Turkish Tastes Projemiz kapsamında yoğun bir iş birliğimiz var. Dünyanın bir numaralı Turizm ve Otelcilik okulu olan Las Vegas Üniversitesi müfredatına Türk Mutfağı ve Türk ürünlerine yer verilmesi üzerine iş birliği başlattık. Amerikalı şefler Türk mutfağını bilerek mezun olacaklar. Amerikalı şefleri Türkiye’de ağırladık. Gıda ürünlerimizin üretim süreçlerine şahitlik etmelerini sağladık. Önümüzdeki dört yılda yapacağımız çalışmalarla ABD’ye gıda ihracatımızda 5 milyar dolar hedefimize ulaşacağımıza inanıyoruz. ACF’nin ‘En İyi Ortak Kuruluş Ödülü’ motivasyonumuzu güçlendirdi” diye konuştu. Gürel: “Şefler, satınalma süreçlerine direkt etki ediyor” Turkish Tastes Turquality Projesi kapsamında Amerika Aşçılar Federasyonu (American Culinary Federation - ACF) tarafından düzenlenen 2024 konvensiyonuna katıldıkları bilgisini veren Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Turkish Tastes Ambassador Kazım Gürel, etkinliğe 1300 kişinin katıldığını, 17 bin üst düzey şef üyesi olan Amerika Aşçılar Federasyonu üyesi şefler arasında otel, restoran, country club, distribütör ve diğer şirketlerde satın alma sürecine doğrudan etki eden çok sayıda kişi bulunduğuna dikkati çekti. Etkinlik kapsamında organize edilen açılış davetinde 1000 kişi için Turkish Tastes TURQUALITY Projesi kapsamındaki 6 sektörün ürünlerinden hazırlanan menülerle tadım aktiviteleri yapıldığı bilgisini veren Gürel, “800 üst düzey şefin katıldığı bir oturumda Turkish TastesABD Ulusal Büyükelçi Şefi ve ACF eski başkanı Tom Macrina, Turkish Tastes ABD Ulusal Büyükelçi Şefi, ACF eski Başkanı, Amerika Şef Akademisi Başkan Vekili Reimund Pitz ve Turkish Tastes ABD Denver Bölge Büyükelçi Şefi ve ACF Batı Bölgesi Başkan Yardımcısı Greg Matchett Türk ürünleri ile dünya mutfaklarından seçtikleri bir tariflerinin sunumunu gerçekleştirdiler. 100 kişilik özel bir katılımcı gurubuna 6 sektörümüz ve ürünlerimize ilişkin detaylı bir bilgilendirme yaptık” şeklinde konuştu. Etkinlik kapsamında gerçekleştirilen ve 1 gün süren fuarda Turkish Tastes standının büyük ilgi gördünü dillendiren Gürel, fuar alanında ürün ve tariflerin gösterimi için yer alan ana sahnede Executive Pasta Şefi Chrissy Jensen’in Türk Kuru meyvelerinden şeker kullanımını azaltarak hazırladığı tatlı tariflerinin etkinlikte büyük ilgi gördüğünü, Su ürünleri sektörünün parlayan yıldızı Türk somonunun da 1200 kişinin katıldığı öğle yemeğinde menüde yerini aldığını sözlerine ekledi. Türkiye’nin Los Angeles Ticaret Ataşesi Ali Said Dolu, Amerika Aşçılar Federasyonu (American Culinary Federation - ACF) 2024 konvensiyonunda Türk delegasyonuyla birlikte yerini aldı.

Brandverse Awards’tan Tadelle ve Sarelle’ye ödül Haber

Brandverse Awards’tan Tadelle ve Sarelle’ye ödül

Tadelle, Marketing Türkiye ve Boomsonar iş birliğiyle düzenlenen Brandverse Awards’ta, ‘Gıda Şirketleri’ kategorisinin ‘Veri Analitiği’ alanında Altın ödülün sahibi oldu. Sarelle ise, “Önce Sarelle Sonra Gülümse” kampanyası ile ‘Yeniden Doğan Markalar’ kategorisinde Bronz ödüle layık görüldü. Ödüller, 24 Haziran tarihinde İstanbul’da düzenlenen törenle sahiplerine verildi. Tadelle, Altın ödülün sahibi oldu Brandverse Awards’ın ‘Veri Analitiği’ kategorisine aday olan markalar, sosyal medya hesapları üzerinden bir yıl boyunca elde ettikleri etkileşim üzerinden değerlendiriliyor. Uluslararası danışmanlık şirketlerinden Deloitte Türkiye’nin katıldığı değerlendirme sürecinde aday markalar; sosyal medyadaki takipçi sayıları, takipçi artışları, paylaştıkları ileti sayıları, ileti türleri, elde edilen etkileşim ve etkileşim türleri gibi birçok farklı alanda inceleniyor. Tadelle, söz konusu değerlendirme sürecinin ardından ‘Gıda Şirketleri’ kategorisinin ‘Veri Analitiği’ alanında Altın ödül almaya hak kazandı. Son yıllarda tüketicilerin talep ve ihtiyaçları doğrultusunda dijital iletişime ağırlık veren marka, bu kapsamda ilgi çeken sosyal medya kampanyaları yürütüyor. Son dönemde “çikolataya doymak istediğimde” sloganıyla dikkat çeken marka, sosyal medyada trendleri takip eden içerikleri, farklı yarışma kurgularını ve projeleri aktif şekilde kullanıyor. Sarelle, “Önce Sarelle Sonra Gülümse” kampanyası ile ödül aldı Türkiye’nin köklü çikolata markalarından Sagra’nın doğal içerik ve kaliteyi bir arada sunduğu geleneksel ürünü Sarelle, Brandverse Awards’ta ödüle layık görülen markalar arasında yer aldı. Deloitte Türkiye’nin katıldığı değerlendirme sürecinde, “Yeniden Doğan Markalar” kategorisine aday olanların; strateji ana bölümünde yapılan tüm iletişim faaliyetleri ve kampanyalarının ardında yer alan, işin başarıya ulaşmasını sağlayan özgün ve etkili marka stratejileri ele alınıyor. Marka, kapsamlı değerlendirmelerin ardından “Önce Sarelle Sonra Gülümse” kampanyası ile “Yeniden Doğan Markalar” kategorisinde Bronz ödülün sahibi oldu.  

Rönesans Holding'e EMEA Finance'tan ‘En İyi Enerji Anlaşması' ödülü Haber

Rönesans Holding'e EMEA Finance'tan ‘En İyi Enerji Anlaşması' ödülü

Bugüne kadar global ortakları GIC, Meridiam Infrastructure, Sojitz, Samsung C&T, TotalEnergies ve grubun azınlık hissedarlarından Dünya Bankası kuruluşu IFC ile birlikte Türkiye'ye 8 milyar euronun üzerinde yatırım yapan Rönesans Holding, stratejik büyüme alanı olarak gördüğü yenilenebilir enerjide 2023 yılında TotalEnergies ile ortaklık gerçekleştirmişti. "2028 yılına kadar 2.000 MW'lık yatırım planlıyoruz" Rönesans Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Enerji Grup Başkanı Emre Hatem TotalEnergies'in yenilenebilir enerji alanında büyümek için Türkiye'yi ana ülkelerden biri, Türkiye'de ise Rönesans Enerji'yi iş ortağı olarak seçmesinin çok önemli ve değerli olduğunu söyledi. Bu güç birliğinin Türkiye'de yenilenebilir enerji alanında bugüne kadar yapılmış en büyük iş ortaklıklarından biri olduğuna dikkat çeken Emre Hatem, “Bu ortaklığın Rönesans Holding için olduğu kadar, enerji sektörü ve Türkiye için de çok önemli bir gelişme olduğunu EMEA Finance'tan aldığımız ‘Best Energy Deal' ödülüyle bir kez daha görmüş olduk. Ortaklık sonrasında sektörün en büyük 3 yeşil enerji şirketinden biri olma hedefiyle yatırımlarımıza da hız verdik. Rönesans Enerji olarak 2028 yılına kadar 2.000 MW'lık yeşil enerji yatırımı yapmayı planlıyoruz. İnşaatına başladığımız ve geliştirmekte olduğumuz projelerle ilk etapta 2026 sonunda 726 MW kurulu güce ulaşmayı hedefliyoruz. Beş yıl içinde de Türkiye'nin Ulusal Enerji Planı'na göre hedeflenen yeşil enerji yatırımlarının yaklaşık yüzde 7 ila 10'unu Rönesans Enerji olarak gerçekleştirmeyi amaçlıyoruz” diye konuştu. Rönesans Holding EMEA Finance tarağından düzenlenen Achievement Awards 2022'de de Rönesans Sağlık Yatırım'ın EBRD'den sağlık altyapı yatırımlarında kullanmak üzere aldığı 75 milyon euroluk uzun vadeli finansmanla ‘En Başarılı Uzun Vadeli Finansman' ödülünün sahibi olmuştu.

Kâmil Koç'a Brandverse Awards'tan ödül Haber

Kâmil Koç'a Brandverse Awards'tan ödül

Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen Brandverse Awards'ta, 2024 yılının kazanan markaları belli oldu. Deloitte Türkiye'nin uzmanlığı ile markaların sosyal medya performanslarının istatiksel olarak sosyal medya marka endeksine göre incelendiği SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri'nde şirketlerin 1 Nisan 2023 – 1 Nisan 2024 döneminde dijitalde yaptıkları tüm kampanya ve iletişim faaliyetleri ele alındı. Türkiye seyahat sektörünün önde gelen firmalarından Kâmil Koç da sosyal medya alanındaki önemli çalışmalarıyla SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri'nde geçen yılın ardından bu yılda da sosyal medyanın ‘En'leri arasında yer aldı. Şirket, önemli sosyal medya yönetimiyle Brandverse Awards Karayolları Ulaşım kategorisinde ‘Gümüş' ödülün sahibi oldu. 8 ayrı kategoride başarıya ulaşan markalar, 24 Haziran'da İstanbul'da düzenlenen özel bir törenle ödüllerini aldı. “Dijital uygulamalarımızla yolculuğu keyfe dönüştürüyoruz” Kâmil Koç Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Direktörü Jan Sarıgül Işık, dijitalde yenilikleriyle sektöre öncülük ettiklerini belirterek, şunları söyledi: “Değişen dünyayla birlikte seyahat sektöründe de tüketici davranışları önemli bir değişim gösteriyor. Bugün artık konfor kadar iletişim araçlarının kullanımı ve bu alanda sunulan imkanlar yolcular için önemli bir tercih sebebi oluyor. Şirket olarak biz de bir taraftan en son teknolojiye sahip çevre dostu otobüslerle yolcularımıza konforlu bir seyahat sunarken, diğer yandan da seyahatlerinin özel anlara dönüşmesine yönelik uygulamaları hayata geçiriyoruz. Özellikle dijital yeniliklerimizle seyahatlerini eşsiz bir deneyime dönüştürmek için çalışıyoruz. Son olarak geçen yıl Kâmil Koç Multimedya uygulamamızı yol arkadaşlarımızın hizmetine sunduk. Çok olumlu geri dönüşler aldığımız bu uygulamayla yol arkadaşlarımıza eğlenceyi kişiselleştirme fırsatı sağladık. Yolcularımız cep telefonlarına indirdikleri uygulama ile haberden belgesele, müzikten spora seyahatleri boyunca diledikleri yayını kendilerine göre özelleştirip, kesintisiz bir şekilde izleyebilme imkanına sahip oldular. Bunun yanında iletişim araçlarını da efektif şekilde kullanmaya devam ediyoruz. Özellikle sosyal medya araçlarını aktif bir şekilde kullanarak, yolcularımızla etkin bir iletişim sağlıyoruz. Markamızla ilgili haber ve duyuruların yanı sıra yeniliklerimizi, güzergahlarımızdaki güzellikleri de bu kanallar aracılığıyla yol arkadaşlarımızla paylaşıyor, onları da bu güzelliklerin parçası haline getirmeye çalışıyoruz. Aynı zamanda bu kanallar üzerinde bize ulaşan görüş, öneri ve istekleri hızlı bir şekilde çözüme kavuşturarak, yolcularımıza en iyiyi sunmaya gayret ediyoruz. Sağladığımız bu online iletişim sayesinde yol arkadaşlarımızla aramızda çok güçlü bir bağ oluşturmuş durumdayız. Yolcularımızın marka sadakatine de pozitif katkı yapan tüm bu çalışmalar sayesinde bugün ülkemizin en çok tercih edilen markası olmanın gururunu yaşıyoruz. Yol arkadaşlarımızı da ekosistemimizin içine kattığımız bu güçlü iletişim stratejimizin bugün ödülle taçlandırılmasından da çok mutluyuz.”

Turkcell'in çocuklara özel çevre kitabına ödül Haber

Turkcell'in çocuklara özel çevre kitabına ödül

Turkcell, sürdürülebilirlik başlığı altında projelerini hayata geçirmeye devam ediyor. Çevre bilincinin çocuk yaştan itibaren yerleşmesini desteklemek amacıyla, Bilişim Sanayicileri Derneği (TÜBİSAD) ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) iş birliğinde hazırlanan “Karınca Bacak ile Dev Yaprak” isimli çocuk kitabı, halkla ilişkiler sektörünün önde gelen programlarından Altın Pusula'da “Sponsorluk İletişimi-Çevre” kategorisinde ödüle layık görüldü. Bu yıl 22'ncisi düzenlenen Altın Pusula ödül töreni, 26 Haziran akşamı İstanbul'da gerçekleşti. “Turkcell olarak amacımız, çevre bilincini 7'den 70'e tüm topluma yaymak” Turkcell Kurumsal İletişim, Medya ve Marka Yönetimi Direktörü Mustafa Alcan, böylesi prestijli bir organizasyonda ve bu kadar anlamlı bir başlıkta ödül kazanmaktan büyük mutluluk duyduklarını ifade ederek şöyle konuştu: “Enerji yönetimi ve sürdürülebilirlik, şirket stratejimizin temel direklerinden birini oluşturuyor. İnsan odaklı ve çevreye duyarlı bir şirket olarak, tüm süreçlerimizde çevresel, sosyal ve yönetişimsel etkimizi pozitif yönde artıracak şekilde kendimizi ve tüm ekosistemimizi dönüştürüyoruz. Bu sürece tüm paydaşlarımızı dahil ederek ortak değer üretiyor, daha iyi bir dünyanın peşinde birlikte koşuyoruz. Yeşil ve temiz bir gelecek bilincini, 7'den 70'e toplumun tüm kesimine yaymak için kararlılıkla çalışıyoruz. Ülkemizin yarını olan çocuklarımızın, gezegenin yarını için bilinçlenmesini sağlamak ve farkındalık oluşturmak amacıyla hayata geçirdiğimiz projemizin ödüllendirilmesi, bizi hem çok sevindirdi hem de daha iyisini yapmak üzere motive etti.” 2022'de başlatılan proje kapsamında, Sebahat Söylemez tarafından yazılıp oyuncu Melis Sezen tarafından gönüllü olarak seslendirilen “Karınca Bacak ile Dev Yaprak” isimli döngüsel elektronikler kitabını bitiren çocuklara, Turkcell mağazalarına getirdikleri tekno atıkları karşılığında ‘Döngüsel Elektronikler Sertifikası' verildi.

En başarılı ihracatçılar ödüllerini aldı Haber

En başarılı ihracatçılar ödüllerini aldı

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB) 2023 yılının en başarılı ihracatçılarını ödüllendirdi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Şehit Ömer Halisdemir Konferans Salonu’nda gerçekleştirilen ödül törenine ihracatçı birlik başkanları yanı sıra sektörün önde gelen firma ve derneklerinin temsilcileri katıldı. İhracatın lideri Banvit oldu Birlik toplam ihracatında ilk sırayı Banvit alırken, Şen Piliç ikinci, Has Tavuk ise üçüncü oldu. Paktavuk, Kemal Balıkçılık, Dardanel Önentaş, Bu Piliç, Orallar Zirai Ürünler, Fokacı Su Ürünleri ve Sahra Gıda ise toplamda en fazla yapan ihracatçı firmalar arasında yerini aldı. Sektörel bazda bakıldığında ise Beyaz Et kategorisinin ihracat lideri Banvit olurken, Balıklar ve Su Ürünleri kategorisinde Kemal Balıkçılık, Yumurta kategorisinde Pak Tavuk, Süt ve Süt Ürünleri kategorisinde Ak Gıda, Kırmızı Et Ürünleri kategorisinde Rapak ve Arı Ürünleri kategorisinde Yılmaz Gıda zirvenin sahibi oldu. Konuşmasında Türkiye’nin gıda ihracatını değerlendiren İSHİB Yönetim Kurulu Başkanı Müjdat Sezer, son 12 aylık dönemde su ürünleri ve hayvansal mamuller ihracatının 3.7 milyar dolar olarak gerçekleştiğini bildirdi. Sezer, başta Irak, Rusya, Venezuela, İtalya, Birleşik Arap Emirlikleri ve Suriye başta olmak üzere; İSHİB üyelerinin son 12 ayda 1 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini söyledi. Hedef pazarlar içinde olan Çin ve Japonya’ya ihracatın artırılması için yoğun bir tanıtım çalışması yaptıklarını kaydeden Müjdat Sezer, kanatlı ürünleri ihracatının Avrupa Birliği ülkelerine açılmasını sağlamak için ise hükümetten destek beklediklerini sözlerine ekledi. Konuşmasında gıda sektöründe ihracat kısıtlamalarına da değinen İSHİB Başkanı Müjdat Sezer, sektör olarak bu konunun yeniden gözden geçirilmesi için ekonomi yönetimine başvurduklarını, belirterek, “Günübirlik alınan ve hemen uygulamaya geçilen kararlar, uluslararası pazarlarda firmaları zor duruma düşürüyor. Sektörü krize sokmamak adına beklentimiz, kısıtlamanın acil olarak tümüyle kaldırılması yolunda. Eğer bu mümkün olamıyorsa en azından tüketicilerin yoğun olarak satın aldığı, zaten maliyet fiyatının da altında sunulan bütün tavuk dışındaki tüm ürünlerin kısıtlamasının acilen kaldırılması gerekmektedir” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.