Hava Durumu

#Online Satış

TOURISMJOURNAL - Online Satış haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Online Satış haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor Haber

Öğretmenlikten Girişimciliğe: Ünlü Markaları Türkiye'ye Getiriyor

Türk Dili ve Edebiyatı mezunu Osman Adanır, öğretmenliği bırakıp girişimcilik yapmaya karar verdi. 2009 yılında kurduğu Mezoklinik, bugün Türkiye’nin önde gelen medikal estetik şirketleri arasında yer alıyor. Küresel medikal estetik pazarı, teknolojik gelişmeler ve minimal invaziv yöntemlere olan talebin artışıyla büyüyor. 2023’te 15.5 milyar dolar büyüklüğe ulaşan bu sektörün, yıllık yüzde 10-12 oranında büyümeye devam edeceği öngörülüyor. Türkiye’de ise medikal estetik pazarı 450 milyon dolarlık bir hacme ulaştı. Her yıl ülkeye sağlık turizmi kapsamında gelen 360 bin-400 bin hasta arasından yüzde 40’ı estetik işlemler yaptırıyor. ESTETİK TERCİHLERİ VE TRENDLER Uluslararası Estetik Plastik Cerrahlar Birliği (ISAPS) verilerine göre, en çok tercih edilen cerrahi işlemler liposuction, meme büyütme ve burun estetiği. Cerrahi olmayan uygulamalarda ise dolgu, cilt sıkılaştırma ve epilasyon öne çıkıyor. OSMAN ADANIR VE MEZOKLİNİK’İN YOLCULUĞU 1979 yılında Şanlıurfa’da doğan Osman Adanır, kalabalık bir ailede büyüdü ve ticaretle uğraşan babasının yanında edindiği tecrübelerle girişimciliğe adım attı. Üniversite eğitimini tamamladıktan sonra kısa süre öğretmenlik yapan Adanır, 2009 yılında kardeşiyle birlikte Mezoklinik’i kurarak medikal estetik sektörüne girdi. SEKTÖRE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR Adanır, şirketi kurdukları dönemde medikal estetik sektörünün henüz profesyonel bir yapıya kavuşmadığını belirtiyor. Geçmiş dönemde doktor dışı uygulamaların daha yaygın olduğunu, hem sektörü bilinçlendirmek hem de güven oluşturmak için yola çıktıklarını belirten Adanır, 15 yıl içinde sektörde 20 kat büyüme yaşandığını vurguluyor. GLOBAL DİSTRİBÜTÖRLÜKLER VE HEDEFLER Mezoklinik’in şu anda İngiltere, ABD ve İspanya gibi ülkelerden 7 farklı distribütörlüğü bulunuyor. Şirket, 25 saha temsilcisiyle doktorlara bire bir bilgilendirme yapıyor. Ayrıca, dermokozmetik ürünlerini son tüketicilere ulaştırmak için çevrim içi satış kanalları ve pazar yerlerinde de faaliyet gösteriyor. ONLINE SATIŞLARI ARTIRMA PLANI Şirketin online satışlarının toplam içinde yüzde 1’lik bir paya sahip olduğunu belirten Adanır, bu oranı yüzde 30’a çıkarmayı hedefliyor. "Yatay büyüme yerine, yeni ürünlerle dikey büyümeye odaklanacağız" diyen Adanır, gelecekte şirketin hacmini daha da artırmayı planladıklarını ifade ediyor. Ekonomik koşullar nedeniyle karlılıkta düşüş yaşadıklarını belirten Adanır, satış adetlerinde bir azalma olmadığını, müşterilere ödeme kolaylığı sunarak, süreçleri sürdürülebilir hale getirdiklerini ekledi.

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı Haber

Kapıda Nakit Ödemede Patlama: 1,6 Milyon Siparişte Kullanıldı

İSTANBUL (İHA) – Türkiye’de e-ticaretin yükselen trendi "Kapıda Nakit Ödeme" oldu. 2023 Temmuz ayından bu yana 500'e yakın e-ticaret ve perakende platformundan verilen siparişlerde bu ödeme yöntemi kullanılarak 1,6 milyondan fazla işlem gerçekleştirildi. Özellikle İstanbul, İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa'da yoğun ilgi gören bu hizmet, müşterilere daha esnek bir alışveriş deneyimi sunuyor. HEPSİJET'İN "KAPIDA NAKİT ÖDEME" HİZMETİNE YOĞUN İLGİ 81 ilde hizmet veren HepsiJET, e-ticaret deneyimini kolaylaştırmak için devreye aldığı "Kapıda Nakit Ödeme" seçeneğiyle büyük ilgi topladı. Bu hizmet sayesinde müşteriler, online alışverişlerinde teslimat sırasında ödeme yapabiliyor. HepsiJET, 500'e yakın e-ticaret ve perakende firmasıyla yaptığı iş birliği sayesinde bu seçeneği daha geniş kitlelere sunmayı başarıyor. Müşteriler, popüler alışveriş platformlarından verdikleri siparişlerin ödemesini, ürün teslim edildiğinde nakit olarak yapabiliyor. Bu yöntem, ödeme sürecini esnekleştirirken, tüketicilere siparişi kontrol etme fırsatı da tanıyor. HEPSİJET GENEL MÜDÜRÜ: "YENİLİKÇİ ÇÖZÜMLER ÜRETİYORUZ" HepsiJET Genel Müdürü Atilla Alver, "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine ilişkin yaptığı açıklamada, "HepsiJET olarak, müşterilerimize ve iş ortaklarımıza yenilikçi çözümler sunmak için varız. ‘Kapıda Nakit Ödeme' hizmeti, alışveriş deneyimini daha esnek ve zengin hale getirerek hem müşterilerimize hem de iş ortaklarımıza önemli avantajlar sunuyor" dedi. Alver, müşterilerin teslimat sırasında ürünü kontrol etme fırsatı bulduklarını, herhangi bir sorun olmadığında ise ödemelerini hızlıca nakit olarak yapabildiklerini belirtti. Bu yenilikle müşteri memnuniyetini artırdıklarını dile getiren Alver, tahsilatlı kargo operasyonunu geliştirme ve büyütme hedefiyle hareket ettiklerini söyledi. EN FAZLA KAPIDA NAKİT ÖDEME İSTANBUL'DA YAPILDI "Kapıda Nakit Ödeme" hizmetine Türkiye genelinde ilgi büyük olurken, İstanbul bu yöntemi en çok kullanan il oldu. 81 ilin tamamında kullanılabilen bu ödeme yöntemi, büyükşehirlerdeki kullanıcılar tarafından daha çok tercih edildi. İstanbul’un ardından İzmir, Ankara, Antalya ve Bursa, kapıda ödeme yöntemini en çok kullanan iller olarak öne çıktı. 1,6 MİLYON TESLİMATTA NAKİT ÖDEME TERCİH EDİLDİ HepsiJET'in verilerine göre, "Kapıda Nakit Ödeme" yöntemiyle 1,6 milyondan fazla teslimatta ödeme yapıldı. Kullanıcıların artan ilgisi, e-ticaret sektöründe ödeme seçeneklerinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. HepsiJET, bu yöntemle hem müşterilere hem de e-ticaret firmalarına avantaj sunduklarını belirterek, hizmetin daha da genişleyeceğinin sinyalini verdi. Müşterilerin alışveriş esnasında daha fazla esneklik ve güven aradığı günümüzde, kapıda nakit ödeme yöntemi, e-ticaretin vazgeçilmez bir parçası olmaya aday görünüyor.

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte Haber

2025’te Turizmde İç Pazar Artışı ve Yeni Pazarlar Hedefte

2025 yılı için turist sayısındaki artış beklentisine ilişkin yapılan ankette, turizmcilerin yüzde 54’ü bu yıla kıyasla "yüzde 5-10 artış" öngörürken, yüzde 17’si "aynı kalır", yüzde 16’sı ise "yüzde 10-20 artar" tahmininde bulundu. Daha iyimser olan yüzde 6’lık bir kesim, artışın "yüzde 20-30" arasında olacağını belirtti. Turist sayısında azalış bekleyen turizmcilerin oranı ise yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kaldı. Anket sonuçları, erken rezervasyon oranlarında da yükseliş sinyalleri verdi. Katılımcıların yüzde 42’si erken rezervasyonların yüzde 5-10 oranında artmasını beklerken, yüzde 19’u bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağını tahmin ediyor. Bununla birlikte, katılımcıların yüzde 27’si oranların 2024 ile aynı seviyede kalacağını düşünüyor. Turizmcilerin yüzde 60’ı, 2025 yılında online satışların yüzde 5-10 arasında artacağını tahmin ediyor. Daha iyimser bir görüşe sahip olan yüzde 30’luk kesim ise online satışlarda yüzde 20 ve üzeri bir büyüme bekliyor. ONLİNE SATIŞ VE AVRUPA PAZARINDA ARTIŞ TAHMİNLERİ Avrupa pazarına dair öngörüler de olumlu yönde. Ankete katılan turizmcilerin yarısından fazlası, 2025’te Avrupa’dan Türkiye’ye yönelik turist hareketinin yüzde 5-10 oranında artacağını düşünüyor. Katılımcıların yüzde 22’si Avrupa pazarının aynı seviyede kalacağını tahmin ederken, yüzde 16’lık bir kesim bu artışın yüzde 10-20 düzeyinde olacağını öngörüyor. Avrupa pazarında düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük; yalnızca yüzde 2-3 seviyesinde kalıyor. RUSYA VE İÇ PAZARDAN BÜYÜK TURİST BEKLENTİSİ Anket sonuçları, Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) pazarında, özellikle Rusya, Ukrayna, Belarus, Letonya ve Moldova gibi ülkelerden gelen turist sayısında artış öngörüyor. Katılımcıların yüzde 46’sı bu pazardan gelecek turist hareketinde yüzde 5-10 artış beklerken, yüzde 31’i mevcut seviyenin korunacağını düşünüyor. Yüzde 14’lük bir kesim ise bu artışın yüzde 10-20 arasında olacağına inanıyor. Düşüş bekleyenlerin oranı ise oldukça düşük görünüyor. 2025 için iç pazar da olumlu beklentilere sahip. Turizmcilerin yüzde 37’si, yerli turist sayısında yüzde 5-10’luk bir artış öngörüyor. Yüzde 29’u iç turizm akışının aynı düzeyde kalacağını belirtirken, yüzde 14’lük bir kesim ise yerli turist sayısında yüzde 5-10 oranında bir azalma bekliyor. YÜKSEK FAİZLER TURİZM SEKTÖRÜNÜ ZORLUYOR Anket sonuçlarına göre, 2024 yılındaki yüksek faiz oranları turizm sektörünü ciddi şekilde etkiledi. Katılımcıların yüzde 46’sı, bu dönemde kredi kullanamadığını ifade ederken, yüzde 24’ü krediye erişimde zorluk yaşadığını belirtti. Borçlarını yeniden yapılandırmak zorunda kalanların oranı ise yüzde 9 olarak kaydedildi. TURİZMCİLERİN TGA’DAN BEKLENTİSİ: 12 AY AKTİF TANITIM Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’ndan (TGA) turizmcilerin yüzde 50’si, turizmin 12 ay boyunca hareketliliğini sağlamak için spor, kongre, sağlık ve doğa sporları gibi alternatif turizm çeşitlerinin daha fazla tanıtılmasını talep ediyor. Bu çeşitliliğin, sektörün sürdürülebilirliği ve yıl geneline yayılması açısından kritik önemde olduğu vurgulanıyor. Anket sonuçları, Türkiye’de turizmin sürdürülebilir bir geleceğe odaklandığını ortaya koyuyor. Sektör temsilcilerinin öncelikli gördüğü ihtiyaçlar arasında kişi başı turizm gelirinin artırılması, yeni pazarlara erişim sağlanması, destinasyonlarda kalite artışı ve turistik bölgelerin korunması yer alıyor. Ayrıca, algı yönetimi, lobi faaliyetlerinin güçlendirilmesi ve finansa erişimin kolaylaştırılması da öne çıkan diğer beklentiler arasında. İKLİM KRİZİ TURİZMİ ETKİLİYOR Katılımcıların yüzde 33’ü iklim değişikliğinin kısa ve orta vadede turizme etkisinin hissedileceğini öngörürken, yüzde 30’u bu etkinin uzun vadede ortaya çıkacağını düşünüyor. Yüzde 28’lik bir kesim ise iklim krizinin etkilerinin şimdiden görülmeye başladığını ifade ediyor. SÜRDÜRÜLEBİLİR MODELLER ÖNEM KAZANIYOR Ankete katılanların yüzde 61’i sürdürülebilir turizm modellerine büyük önem verdiklerini ve uygulamaya geçirdiklerini belirtiyor. Ancak yüzde 17’lik bir kesim, mecburi kriterlerin ötesinde adım atmayı düşünmediğini ifade ederek daha sınırlı bir yaklaşım sergiliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.