Hava Durumu

#Orhan Belge

TOURISMJOURNAL - Orhan Belge haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Orhan Belge haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde" Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme Bir Mücevher Gibi, Onu Parlatmak Bizim Elimizde"

İzmir (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme turizminin tanıtımının uluslararası fuarlarda büyük önem taşıdığını belirtti. Belge, "Çeşme, parlayan bir mücevher gibi. Onu parlatmak bizim elimizde" dedi. ÇEŞTOB'un Çeşme Belediyesi ile iş birliği yaparak katıldığı uluslararası turizm fuarlarının bölge turizmine katkı sağladığını vurgulayan Belge, İngiltere, Hollanda, Almanya ve Azerbaycan gibi ülkelerdeki fuarlara katılmanın, mevcut tesislerin ve bölgenin etkin tanıtımını yapmalarına olanak tanıdığını ifade etti. Belge, "Zamanla bu potansiyeli daha da artırabiliriz. Her ne olursa olsun, Çeşme'nin güzelliklerini korumalı ve geliştirmeliyiz" şeklinde konuştu. YERLİ VE YABANCI TURİST ORANINDA EŞİTLİK HEDEFİ Belge, Çeşme'nin yıl boyunca yaşanacak bir yer olması gerektiğine dikkat çekerek, "Havasıyla, deniziyle, suyuyla, kültürü ve gastronomisiyle her mevsim canlı kalmalı. Kış döneminde fuar katılımları da büyük önem taşıyor, hem yurt içinde hem de yurt dışında Çeşme'nin tanıtımı için fırsatlar sunuyor. Benim için yurt içi ne kadar önemliyse yurt dışı da o kadar önemli. Çeşme'de yerli ve yabancı turist oranının yüzde 50 - yüzde 50 olmasını hedefliyoruz. Ancak şu anda bu oran yüzde 75 yerli, yüzde 25 yabancı olarak seyrediyor. Bu oranı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmamız gerekiyor" dedi. Çeşme'nin turizm alanındaki köklü deneyimiyle daha fazla yabancı turist çekebileceğini de vurguladı. FUARLARIN TANITIMDA KRİTİK ROLÜ VAR Belge, Çeşme'nin kendine has kimliği olduğunu, bu farkı ziyaretçilerin hemen hissettiğini belirterek, "Çeşme'nin ne yurt içinde ne yurt dışında hiç bir bölge ile kıyaslanmaması gerektiğini düşünüyorum. Çeşme'nin tanıtımı için fuarlar kritik rol oynuyor. Önümüzdeki günlerde yurt dışı fuar katılımları başlıyor. İlk fuar 5 Kasım'da Londra'da gerçekleşecek olan WTM (World Travel Market) Fuarı. Bu fuarda, TGA (Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı) standında, Londra'daki acentelerle birebir görüşme planlıyorum" dedi. Sonrasında gerçekleştirilecek İzmir Fuarı, Hollanda'daki Utrecht Fuarı ve Almanya'daki ITB Turizm Fuarı için planlarından bahsetti. TANITIM ÇALIŞMALARI SÜREKLİ OLMALI ÇEŞTOB Başkanı, geçen yıl İstanbul’daki Turizm Fuarı'nda yaptıkları görüşmelerde tanıtım eksikliğini fark ettiklerini vurguladı. "Türkiye'de Bodrum veya Çeşme gibi yerleri herkesin bildiğini düşünsek de, yurtdışında durum böyle değil. Çeşme'nin değişik pazarlara da ihtiyacı var. Ben pandemiden önce Çin ve İran'a gittim. Çeşme'yi tanıtan Çince ve İran dilinde broşürler dağıttık. Konsolosluklara bıraktık. Pandemi döneminde burada Çinli turistler vardı. Denize olta atmadan balık kıyıya kendi kendine gelmez. Bu yüzden tanıtım için çok çalışmalıyız" dedi. Belge, Çeşme'nin tarihi ve kültürel zenginliklerinin de tanıtımda ön plana çıkarılması gerektiğini belirtti. 2025 HEDEFLERİ YÜKSEK TUTULMALI Belge, 2025 sezonunun hazırlıklarının şimdiden yapılması gerektiğini vurgulayarak, "Tanıtım faaliyetlerini son dakikaya bırakmamalıyız. Çeşme'nin güzelliklerini doğru bir şekilde tanıtarak, potansiyelini ortaya koymalıyız. Daha önce yapılan hatalardan ders almalı, aynı yanlışları tekrarlamamalıyız" dedi. Çeşme'nin sunduğu turizm hizmet kalitesinin yurt dışında bulunamayacağını ifade etti. ÇEŞTOB Başkanı, bu yıl Çeşme'de akılda kalan olumsuz bir olay olmadığını belirterek, Belediye Başkanı Lal Denizli ve Kaymakam Mehmet Maraşlı dahil olmak üzere yerel yönetimdeki isimlerin desteklerinin önemine de değindi. Ayrıca, bölgedeki etkinliklerin turizm potansiyelini artırmada önemli rol oynadığını ve hedeflerin her zaman yüksek tutulması gerektiğini ifade etti. Ekim, Kasım aylarının otelciler için kontrat ayları olduğunu hatırlatan Belge, "Ardından 'early booking' dediğimiz erken rezervasyon süreçleri başlar, Ocak ayının sonuna kadar devam eder, bu süreç bittiğinde biz önümüzdeki sezonun nasıl geçeceğinin fotoğrafını görebiliyoruz" diyerek konuşmasını tamamladı.

ÇEŞTOB Başkanı: Çeşme’yi Adalarla Karşılaştırmak Büyük Haksızlık Haber

ÇEŞTOB Başkanı: Çeşme’yi Adalarla Karşılaştırmak Büyük Haksızlık

Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge, Yunanistan'ın Sakız Adası ve Çeşme'nin karşılaştırılmasından yakınarak, “Bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü. Çeşme'deki bu hizmeti Sakız Adası'nda bulamazsınız. Şu anda onlar fiyatları yükseltmişler ve bize gelen duyumlara göre de artık yavaş yavaş ayaklarını kesti insanlar. Sezon başlamadan algı başlıyor. Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet” dedi. Ünlü tatil merkezleri, yaz sezonunu artık yavaş yavaş kapatıyor. Ünlü tatil merkezlerinden İzmir'in Çeşme ilçesinde otellerdeki rezervasyonlar yüzde 30'lara kadar düşerken, Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Orhan Belge 2024 sezonunu değerlendirdi. "Tam hedeflerimize genel olarak ulaştık mı? Değil" Belge, 2024 yılında hedeflere tam olarak ulaşılamadığını ifade ederek, 2025'ten umutlu olduklarını belirtti. Orhan Belge, “Bizim hedeflerimiz hep 2019 üzerineydi. 2019'da çok iyi bir sezon geçirmiştik. Daha sonra pandemiyle beraber bu düşüşe geçmişti ama 2022, 2023 hareketlendi, 2024'te neredeyse 2023'ü yakaladı. Tam hedeflerimize genel olarak ulaştık mı? Değil. Bizim tek hedefimiz; 2019 yılını yakalamak ve geçmek. Bunu 2025 yılında inşallah başaracağız. Biliyorsunuz Türkiye genelinde enflasyondan dolayı sıkıntılar oldu. İnsanlar seyahat özgürlüklerini aza indirmeye çalıştılar; yani yılda dört kere seyahat eden misafirlerimiz iki defa ya da bir defa gelir oldu. Ben bunun şu anda 2024 sonu itibarıyla düşüşe geçeceğine ve 2025 yılının erken rezervasyonlarında bunun yukarıya doğru artış göstereceğine inanıyorum” dedi. "Bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü" Ünlü tatil merkezlerindeki “pahalılık” tartışmalarına değinen ÇEŞTOB Başkanı Belge, Türkiye'deki turizm merkezlerinin Yunan adalarıyla karşılaştırılmasından da şikayet etti. Belge, “Sadece Çeşme'ye özgü bir enflasyon yok. Türkiye'nin gerçeği ancak bizi adalarla karşılaştırmak, elma ile armudu karşılaştırmaktan bile kötü. Elma ile armut yine birbirine yakın. Çeşme'nin bu destinasyon hizmetini Sakız Adası'nda bulamazsınız. Zaten şu anda onlar da fiyatları yükseltmişler ve bize gelen duyumlara göre de artık yavaş yavaş ayaklarını kesti insanlar. Maalesef bir algı oluşturuldu. Çeşme'de herkese uygun tatil imkanı var. Benim genel müdürlüğünü yaptığım dört firma var, dört işletmem var ve bir tanesi de pansiyon. Yazın 2 bin liraya da kalacağınız otel var Çeşme'de, 14 bin liraya da, 10 bin liraya da, 8 bin liraya da. Restoranlar da aynı; yani her restoran farklı ve şu anda kanunen her restoran fiyat listesini koyuyor mu? Koyuyor. Herkes görüyor mu? Görüyor. Arz talep bu. Eğer herkes gidiyorsa, sonra da fişini çekip yayınlamak, algıdan başka bir şey değil” ifadelerini kullandı. “Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet” Belge, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Bayram süresince 18 bin, 20 bin Sakız Adası'na giriş var ama bize 1 milyon kişi geldi. O konuyla ben hiçbir şekilde karşılaştırmıyorum. Bakın sezon bitiyor, algı bitiyor. Sezon başlamadan algı başlıyor. Bu Çeşme'ye yapılmış çok büyük bir hakaret, ihanet. Çeşme çok farklı bir destinasyon. Eylül ayında denizimize girenler var, ekim ayında da girecekler, kasım ayında girecekler. Bunun havası hiçbir yerde yok. Sezon bitti, algı bitti. Bakın Çeşme, İzmir, Ege, Antalya, Bodrum, Marmaris nereyi sayarsanız sayın Türkiye'deki turizm ne İspanya'da var ne Yunanistan'da var.”

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: “Çeşme, kıskanılan bir yer” Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: “Çeşme, kıskanılan bir yer”

Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) yeni başkanı Orhan Belge, verdiği ilk demecinde, “Hiçbir zaman Çeşme’nin aleyhine bir kelime bile etmedim, etmeyeceğim. ‘Çeşme pahalı’ diyorlar. Türkiye pahalı, Çeşme değil. İnsanlar bunu ayırt etmiyor. Çeşme, kıskanılan bir yer. Güzel kıskanılır, çirkin kıskanılmaz” dedi. 24 Ağustos tarihinde gerçekleştirilen ÇEŞTOB olağan genel kurul toplantısında yapılan tüzük değişikliği ve seçimin ardından, yeni seçilen yönetim kurulu, ilk toplantısını gerçekleştirdi. Yönetim kurulu toplantısında, Orhan Belge oybirliği ile başkan seçildi. Yönetim kurulu toplantısının ardından ilk demecini veren ÇEŞTOB Başkanı Belge, “Bizim için elzem olan 2025 yılı aidatları ile fuarları görüştük. Çeşme Kaymakamlığı ve Çeşme Belediyesi ile işbirliği içinde fuarlarda neler yapabileceğimiz konusunda görüş alışverişinde bulunduk. Hep savunduğumuz gibi sadece yerli turist yetmez. Yabancı turiste de ihtiyacımız var. En kısa süre içinde Kaymakamımızı ve Belediye Başkanımızı ziyaret edeceğiz. Yönetim kurulu toplantılarımızı her ay yapmaktan çok 2-3 kişi bile bir araya gelsek önümüzdeki yol haritasını çizeceğiz. Ayrıca 15 Eylül’e kadar da bir otelimizde, tüm üyelerimiz ile bir araya geleceğiz. Üyelerle yönetim kurulu hep birbirinden uzak kalmışlar. Onu ortadan kaldırmak için çalışacağız” diye konuştu. “Çeşme’nin pahalı olduğu algısını gündemden nasıl uzaklaştırdığımı göreceksiniz” Çeşme’nin pahalı olduğu algısı ile ilgili ilk ve son kez konuştuğunu vurgulayan Belge, “Bir daha Çeşme’de pahalılık algısı yapılmayacak. Bu algıyı gündemden nasıl uzaklaştırdığımı da göreceksiniz. Çeşme farklı bir yer. Farklı bir destinasyon. Çeşme’ye gelen de bu farkı anlıyor. Biz kimseyle yarışta değiliz. Sadece kendimizle yarıştayız” diye belirtti. ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge, açıklamalarını şöyle tamamladı: “2024 sezonu, ekonomik zorluklar nedeniyle beklediğimiz gibi geçmese de 2023 yılını yakaladık. Ama bizim amacımız 2019 sezonunu yakalayıp, geçmek. Eğer olağanüstü bir şey olmazsa 2025’te bunu başaracağımıza inanıyorum. Ekonomide de çarklar yerine oturuyor. İnsanların geçen seneki fiyatlara bakışı ile bu seneki fiyatlara bakışı olumlu yönde farklı. Maliyetlerin de ne olduğunu herkes biliyor. Şunu unutmayalım; Çeşme’deki hizmet hiçbir yerde yok. Bunu ben söylemiyorum, bunu; 8-10 ülke dolaşan ve yanımıza gelen arkadaşlarımız, tanıdığımız, tanımadığımız insanlar söylüyor. Çeşme çok farklı bir yer. Çeşme’deki pansiyondan beş yıldızlı otele kadar hepsi tertemiz ve güler yüzlü personeli var. Doğal güzellikleri de Çeşme’yi farklı bir destinasyon yapıyor”

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu Haber

Çeşme'de yılbaşı kutlamak moda oldu

Yılbaşı tatili 2 gün olmasına rağmen, Çeşme’deki otel, restoran ve eğlence yerleri rezervasyonları şimdiden yüzde 80’leri aştı. Turizmciler, yılbaşındaki doluluk oranlarının yüzde 100’e ulaşmasını bekliyor. Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı Yakup Demir, 2 günlük tatile rağmen Çeşme’ye talebin çok yüksek olduğunu belirterek, "Özellikle Alaçatı’da yılbaşı kutlamak bir değer oldu. Alaçatı’da yılbaşı ile birlikte anıları tazelemek ve bir takım paylaşımlarda bulunmak, genel olarak İzmir ve yakın bölgedeki insanlar için çok önemli oldu. Açık olan otellerimizdeki doluluklar hızla ilerliyor. Rezervasyonlar yüzde 70-80’leri aşmış durumda. Daha 2 haftamız var. Bu demek oluyor ki otellerimizde önemli bir doluluk olacak. Bu doluluklar restoranlara da yansıyacak. İnsanlara, Çeşme’nin yaz ve kış yaşanabilir olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Yani 'Çeşme’yi kışın da yaşayın' diyoruz. Belki yaz yoğunluğunu göremiyoruz ama bu sakinlikleri de güzel bulan tatilcilerimiz var. Alaçatı’daki sörf istasyonlarımız hala çalışıyor. Alaçatı sokakları hafta sonları gayet güzel. Güzel bir kış mevsimi geçireceğimizi umut ediyoruz" diye konuştu. "Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık" Çeşme’nin de katıldığı ve standının ödül aldığı Travel Turkey İzmir hakkında da bir değerlendirme yapan ÇEŞTOB Başkanı Demir, "Pandemi sonrası bu yıl da Çeşme Belediyesi ile birlikte Travel Turkey İzmir fuarındaydık. Fuar, her yıl olduğu gibi güzel geçti. Çeşme standı çok ilgi gördü. Oldukça verimli 3 gün geçirdik. Katılımcıların ve ziyaretçilerin her biri standımıza gelerek standımızı çok beğendiklerini söyledi ve bolca fotoğraf çekildi. Çeşme’mizi en güzel şekilde tanıttık. Şimdi sırada Utech Fuarı, İstanbul EMITT Fuarı, Berlin ITB Fuarı var. Hollanda’nın kurtuluş festivaline Çeşme’yi tanıtmak için gideceğiz. Şimdi onun üzerinde çalışıyoruz. Çeşme, çok popüler bir destinasyon. Çeşme ve Alaçatı deyince herkesin yüzü gülüyor. Akıllarına tatil geliyor. Bunu daha da geliştirip güzelleştireceğiz" şeklinde konuştu. "Kasıma kadar sezonu taşımalıyız" Geçtiğimiz sezonda pandemi öncesindeki 2019 sezonunu yakaladıklarını belirten Demir, "Belki sezonumuz kısa diye yakınıyor ve üzülüyoruz ama maalesef deniz, kum ve güneşe bağlı destinasyonlarda sezon bitince sakinlik başlıyor. Mayorka’da da İbiza’da da böyle. Ancak bunu bir tık ileriye götürmek için çalışmamız gerekiyor. Havalar güzel gittiği için kasım ayında bile denize girildi. En azından kasıma kadar sezonu taşımamız gerektiğine inanıyoruz" ifadelerini kullandı. "Rusya’dan Japonya’ya kadar tatil kapısı Çeşme olacak" Yaz sezonuna şimdiden hazırlanmaya başladıklarını ifade eden Demir, şöyle konuştu: "Yaz aylarında daha çok yabancı turistin olacağını görüyoruz. Tabii önümüzde bir seçim var. Bu seçim nedeniyle ister istemez erken rezervasyonlarda bir bekleme süreci olacaktır ama özellikle Antalya ve Fethiye’de erken rezervasyonlarda yurt dışı piyasaya, özellikle İngiltere’ye rezervasyon durdurma mesajları çekilmeye başlandı. Bunun yansımaları Çeşme’ye de olacak. Bizim hedefimiz de özellikle Avrupa ve dünyanın diğer ülkeleri olacak. Rusya’dan Japonya’ya kadar kendi iradesi ile gelen insanlarımızın tatil kapısı Çeşme olacak." "Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir" Ege Turistik İşletmeciler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve ÇEŞTOB Başkan Yardımcısı Orhan Belge de "Yılbaşında Ayvalık, Foça, Gümüldür’deki arkadaşlarımız da yüzde 70 doluluğa ulaştığını söyledi. Çeşme’de de durum aynı. Yılbaşı rezervasyonlarına her gün üzerine koya koya gidiyoruz. Çeşme’de yüzde 100 doluluğa ulaşacağımıza inanıyorum. Çünkü talepler devam ediyor. Çeşme’de ve Alaçatı’da, yılbaşında sokak eğlenceleri çok revaçta ve herkes bunu biliyor. Çeşme’de her bütçeye göre yılbaşı bütçesi ayrılabilir. 'Çeşme pahalı' spekülasyonu var. 250-300 liradan başlayan büyük otellerde 3 bin liraya kadar varan konaklama fiyatları var. Herkes dilediği gibi konaklamayı satın alıp yılbaşı tatilini geçirebilir. Yurt dışından da 2-3 gün Noel tatilini geçirmek için gelmek isteyen misafirlerimiz var. Onlarla da görüşme halindeyiz. 2023 yılına çok renkli bir şekilde girip, Cumhuriyetimizin 100. yılında turizmin müthiş bir atağa geçeceğini, bölgemiz için de çok iyi olacağına inanıyorum" dedi. "Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik" Turizm fuarlarının Çeşme’nin tanıtımı için çok önemli olduğunu da vurgulayan Belge, "Uzunca bir pandemi döneminden sonra İngiltere’deki fuarda turizmciler olarak acenteler ile buluştuk. İngiltere’de verimli bir turizm fuarı geçti. Ondan sonra Selanik’teki turizm fuarına geçtim. Orada, daha önce olmadığı kadar Türkiye’ye talep vardı. Bu çok dikkatimi çekti. En son olarak da Travel Turkey İzmir’de bir araya geldik. Geçen sene de bir araya gelmiştik ama maskelerin gölgesindeydi. Pandemiden sonra çok verimli bir fuar geçirdik. 2023 yılı için erken rezervasyonlarımız başladı. Misafirlerimizin bir an önce rezervasyonları kendileri için çok iyi olur" diye konuştu. "Çeşme’yi dünya markası yapmak adına adımlar atıldı" ÇEŞTOB Yönetim Kurulu Üyesi Ebru Biner Tuğgan ise, "Bu sene 16.'sı düzenlenen Travel Turkey Fuarı’nda, Çeşme adına çok güzel görüşmeler yapıldı. Özellikle Çeşme’de turizm sezonunun uzatılması ve pazar çeşitliliğinin artırılması adına yurt içi ve yurt dışı acentelerle çok verimli görüşmeler yaptık. Çeşme Turistik Otelciler Birliği ve Çeşmeli otelciler olarak Çeşme destinasyonunu hem yurt içinde hem de yurt dışında tanıtmak için fuarlarda etkin olarak bir takım projeler üzerinde çalışıyoruz. Dolayısıyla Çeşme’yi bir dünya markası yapmak adına bir takım adımlar atıldı. Umarım bunun meyvelerini 2023 sezonunda ve sonraki sezonlarda topluyor olacağız" ifadelerine yer verdi. "Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak" Çeşme’nin dopdolu bir yılbaşı tatiline hazırlandığını belirten Tuğgan, şöyle devam etti: "Pandemi döneminde yılbaşı eğlencelerine ara verilmişti. Dolayısıyla bu sene 2023’e girerken otellere çok talep olduğunu görüyoruz. Çeşme civarındaki otellerde doluluk yüzde 70-80’leri buldu. Bu durum Çeşme için oldukça memnuniyet verici. Eğer misafirlerimiz erken davranmazlarsa ve son dakikaya bırakırlarsa Çeşme’de yer bulamayabilir. Çeşme’de her bütçeye uygun yer alternatifi de bulunabilir. 5 yıldızlı otellerimizden küçük otellerimize kadar çok fiyat çeşitliliği, hizmet çeşitliliği de gelen misafirlerimize sunuyoruz. Çeşme, 2023 yılına girerken yine çok eğlenecek ve çok kalabalık olacak diye düşünüyoruz."

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı Haber

Birçok zincir otel İzmir’e yatırım kararı aldı

16. TTI İzmir Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi kapsamında sektör temsilcilerinin katılımıyla söyleşiler devam ediyor. Fuarın ilk günü “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” ve “İzmir ve Ege Bölgesi’nde Kruvaziyer Turizmi” başlıklı söyleşiler gerçekleştirildi. Katılımcılar, İzmir’in turizm potansiyeli ve 2023 yılından beklentileri hakkında bilgiler verdi Moderatörlüğünü İzmir Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Melih Kayacık’ın yaptığı “İzmir’de şehir otellerinin nabzı nasıl atıyor?” başlıklı söyleşide Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz ve Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge konuşmacı olarak yer aldı.  “ŞEHRİN POTANSİYELİNİ ÖNGÖREREK YENİ OTELLERİN AÇILMASI MUTLULUK VERİCİ” Swiss Otel Grand Efes Genel Müdürü Rıza Elibol, “Biz iş insanı oteliyiz, tatil oteli değiliz. Otelimizde konaklayan misafirlerimizin yüzde 60 Türk, yüzde 40’ı yabancı. Son yıllarda birçok zincirin İzmir’e yatırım yapma kararı almasını çok sevindirici buluyorum. Bu güzel şehrin potansiyelini öngörerek yeni otellerin açılması bizler için de mutluluk verici. İlerleyen dönemlerde bu ilginin artacağını ve daha birçok uluslararası zincirin bu güzel şehirde yer almasını temenni ediyorum. Yeni marka otellerin İzmir’e gelmesi, İzmir ekonomisine de büyük katkı sağlıyor. 16. TTI İzmir Fuarı, Türkiye’nin en büyük turizm fuarı olmakla beraber bu yıl ayrı bir güzelliği var, katılımcı sayısı da çok güzel. Dostların tekrar bir araya gelip birbirlerini ziyaret etme şansını elde ettiğimiz bu güzel fuarda temenni ediyorum ki seneye şehrimizde yeni açılacak oteller de yerlerini alacaklardır. Fuarımıza hep beraber sahip çıkacağız” diye konuştu. “AMACIMIZ İZMİR’E YENİ BİR VİZYON KATMAK” Bu ay sonunda hizmete girecek Hyatt Regency İzmir’in Genel Müdürü Zafer Canbaz, “Otelimiz alışveriş merkezi olan İstinye Park içerisinde bulunmakta. Bizim amacımız hem alışveriş merkezi içerisinde bulunan lüks markalarla ve bu markaların gücü ile şehir dinamiğine bir parça katkı sağlamak. Otelimizin vizyonu misafirlerimizin kendilerini rahat, iyi, mutlu hissedeceği bir ortam yaratmak. İzmir’in bilindik yüzüne yeni bir yüz katmaya çalışıyoruz. Otelimizi öne çıkartırken bulunduğu şehir İzmir’in tarihini ve turizm destinasyonları herkesin bildiği kısımlar. Biz İzmir’e yeni açılan otelimizle İzmir turizmine lüks alışveriş ve çeşitli restoranlarıyla yeni bir hikâye yazmaya çalışıyoruz, tüm bilinenlerin yanında bilinmeyenleri sunuyoruz” dedi. “2023’DEN UMUTLUYUZ” İzmir Palas Genel Müdürü Aydın Tokbaş, “Otelimiz 95 yıllık tarihiyle İzmir’in en köklü tesislerinden biri. Şehir otelciliği genellikle tatil amaçlı olmadığı ve iş için konaklama olduğundan misafirlerimizi rahat ettirmek onların iş planlamalarını rahat yapmaları birincil hedefimiz oluyor. Turizm sektöründe 2023 yılından çok umutluyuz. Sağlık turizmi alanında acenteler vasıtasıyla misafirlerimiz daha yoğun oluyor. Önümüzdeki yıl sağlık turizmi alanında planlamalarımız ve sosyal projelerimiz var. Uluslararası her marka otel İzmir’e geldiğinde gözler doğal olarak İzmir’e dönüyor. Her gelen marka başka markanın dikkatini çekiyor ve yatırım yapmak anlamında İzmir’e göz kırpıyorlar” şeklinde konuştu.  “İZMİR TURİZMİ BÜYÜMEYE SON DERECE MÜSAİT” Marriott İzmir Genel Müdürü Sercan Korkusuz, “Marriott olarak İzmir’de yeni bir oteliz. Marriott çatısı altında misafirlerimizin beklentilerine cevap verecek, onlara lüks deneyimini yaşatabilecek bir ürün sunma gayreti içerisindeyiz. Bana göre İzmir turizmi büyümeye çok müsait, talebin giderek artacağı ve ürünlerin çeşitleneceği çok büyük bir Pazar. Türkiye’nin farklı yerlerindeki deneyimimden sonra İzmir’de bunu gördüm. Burada çok kıymetli otellerimiz var. Biz de bu anlamda diğer kıymetli paydaşlarımızla birlikte İzmir’in büyümesine ve gelişmesine katkı vermek istiyoruz” diye konuştu.  "İZMİR ÇOK GÜZEL BİR YER VE BU BAŞARIYI HAK EDİYOR" Boyalık Beach Hotel Genel Müdürü Orhan Belge, “Ülkelerde turizm, ekonomilerin jeneratörüdür. Bacasız sanayi de denilen turizmin potansiyeli, her geçen gün hem ülkemizde hem de dünyada gittikçe artmakta. Otelimiz, Çeşme’de sezon yazla kısıtlı gibi görünse de kışın da hem termal turizmi hem de kongre turizmi için misafirlerimizin tercih ettiği bir tesis. Turizm de benim otelim, senin otelin olmaz. Hepimiz başarınca ve hepimiz iyi olacağız ki İzmir kalkınabilsin. Çünkü İzmir çok güzel bir yer ve bu başarıyı hak ediyor” dedi.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.