Hava Durumu

#Orta Doğu

TOURISMJOURNAL - Orta Doğu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Orta Doğu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Spor ve Turizm Başkenti Erzurum, 2025’te Rekorlara Hazır Haber

Spor ve Turizm Başkenti Erzurum, 2025’te Rekorlara Hazır

Erzurum, "Avrupa Kış Sporları Başkenti" ve "2025 Turizm Başkenti" unvanlarını alarak turizm sezonuna umut dolu bir başlangıç yaptı. Türkiye’nin en popüler kış turizmi merkezlerinden biri olan Palandöken, doğal kar ve suni karlama olanaklarıyla sezona erken başlayıp geç kapatmasıyla dikkat çekiyor. Bu özellikleriyle otellerdeki doluluk oranları, geçen yılın yüzde 30 oranını aşarak aralık ayında yüzde 50’yi geçti. Ocak ve şubat aylarında ise büyük etkinliklerle rekor misafir ağırlanması hedefleniyor. TURİZMCİLER ARALIKTAN UMUTLU Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Kuzeydoğu Anadolu Bölge Başkanı Nuh Şenol, Palandöken’de pistlerin yüzde 90’ının açık olduğunu ve Rusya, Avrupa, İran, Nahcivan ve Gürcistan gibi ülkelerden rezervasyon aldıklarını belirtti. Misafirlerin kayak yapmanın yanı sıra termal kaplıcalardan, zipline ve lastik rafting gibi aktivitelerden de faydalandığını ifade eden Şenol, "Birçok firma toplantı ve seminerler için de Erzurum'u tercih etmeye başladı. Bu bizleri çok mutlu etti, turizmciler aralık ayından çok memnun" dedi. HEDEF 1 MİLYON TURİST Ocak ve şubatta yüzde 90 doluluk beklediklerini söyleyen Şenol, sezonda 1 milyondan fazla turist hedeflediklerini aktardı. Ayrıca Katar, Bahreyn ve Kuveyt gibi Orta Doğu ülkelerinden de yoğun ilgi olduğunu ve bu unvanların Erzurum’un uluslararası görünürlüğünü artırdığını vurguladı. Palandöken’in bölgede "bacasız fabrika" olarak nitelendirildiğini dile getiren Şenol, turizmin hem ekonomik hem de istihdam açısından büyük bir katkı sağladığını belirtti. "BU SEZON REKORLAR BEKLİYORUZ" Kayak otellerinden birinin genel müdürü Bora Kanber, Palandöken’in modern altyapısı, gece aydınlatmalı pistleri ve hava limanına yakınlığı ile öne çıktığını ifade etti. Kanber, bu sezon organizasyonlar ve kayak yarışmaları sayesinde otellerin doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaşacağını yineledi. Başka bir otel müdürü Ömer Akça ise yılbaşı rezervasyonlarının tamamen dolduğunu ve 2025 sezonunun son 10 yılın en yoğun dönemi olacağını belirtti. Erzurum’a artan ilgiden dolayı turizmcilerin oldukça memnun olduğunu sözlerine ekledi. Palandöken’e kayak yapmaya gelen Ebru Boztekin, pistlerin güvenli olmasından dolayı burayı tercih ettiklerini ve aralık ayındaki yoğunluğa şaşırdıklarını ifade etti.

Canpolat: Haber

Canpolat: "Emlak Piyasası Durgun, Ev Almanın Tam Zamanı"

MERSİN (İHA) - Mersin Emlakçılar Odası Başkanı Mehmet Sinan Canpolat, Suriye'de Esad rejiminin düşmesiyle başlayan geri dönüşlerin emlak fiyatlarına etkisi hakkında değerlendirmelerde bulundu. Canpolat, Mersin'in Suriye, Orta Doğu, Rusya ve Ukrayna'dan göç alan bir şehir olduğunu belirterek, fiyatların stabil kalacağına işaret etti. Canpolat, 2024 yılının emlak sektörü açısından durgun geçtiğini ifade etti. Bu durumun iki temel nedeni olduğunu belirterek, "Bunlardan biri bankaların mevduat faizlerini yüksek tutması, yatırımcının, vatandaşın paralarını mevduatta değerlendirmesi. İkinci konu da halkımızın yüzde 80-90'ı konut kredisiyle alım gerçekleştirdiği için yaklaşık bir yıldır, hatta bir yıldan fazla bir süredir hem kamu bankalarının hem özel bankaların konut kredi faizlerinin yüksek tutması" dedi. 2025 yılı için öngörülerini paylaşan Canpolat, konut kredisi faizlerinin 2’nin altına düşmesi halinde piyasada canlanma beklediklerini vurguladı. EV ALMAK İÇİN DOĞRU ZAMAN Ev sahibi olmak isteyenler için önemli bir çağrıda bulunan Canpolat, "Mevduat faizleri yüksek olabilir, oradan ciddi gelir elde edebilirler. Ama şu an gayrimenkul almanın, ev almanın, yatırım yapmanın tam zamanı. Çünkü fiyatlar, gerçekten günümüz şartlarında çok afaki ya da balon fiyatlar değil. Şu anki mevcut fiyatlar uygun ve şu an ev almanın tam zamanı. Eğer aradan 2-3 ay geçer, konut kredi faiz oranları düşerse bu rakamları yakalayamayabiliriz" diye konuştu. SURİYE'YE DÖNÜŞ ETKİSİ HAKKINDA KONUŞMAK İÇİN ERKEN Suriye'deki geri dönüş hareketliliğine de değinen Canpolat, Mersin’de 300-350 bin civarında Suriyelinin yaşadığını ve bu süreçte kesin bir değerlendirme için erken olduğunu belirtti. Şehirde Orta Doğu, Rusya ve Ukrayna'dan gelenler olduğundan fiyatların aynı seviyede kalacağını aktardı. Canpolat, geri dönüşlerin arz-talep dengesini rahatlatabileceğini ancak İstanbul ve Ankara gibi şehirlerden gelebilecek tam tersi bir göç senaryosunun piyasayı zorlayabileceğini ifade etti. SATILIK KONUTLARDA DOLANDIRICILIK UYARISI Elektronik İlan Doğrulama Sistemi'nin (EİDS) 1 Ocak 2025'te kiralık taşınmazlarda zorunlu hale geleceğini söyleyen Canpolat, satılık ilanlarda ise uygulamanın askıya alındığını belirtti. Vatandaşları sahte ilanlar ve dolandırıcılık konusunda uyaran Canpolat, "Vatandaşlar, sosyal medyada ya da internet portallarında sunumu yapılmayan, mal sahibini görmediğiniz ilanlara kayıt için istenen kapora, IBAN'a para gönder noktasında hiçbir yaklaşımda bulunmasınlar. Hemen en yakın adli mercilere ya da gerekli yerlere müracaat etmeleri kendileri açısından iyi olacaktır" diyerek dikkatli olunması gerektiğini vurguladı.

Türkiye, Turizm Gelirinde Dünya Devleriyle Yarışıyor Haber

Türkiye, Turizm Gelirinde Dünya Devleriyle Yarışıyor

Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO) açıklamasına göre, 2024’ün ilk dokuz ayında yaklaşık 1,1 milyar turist uluslararası seyahat etti. Bununla birlikte küresel turizm sektörünün pandemi öncesi seviyelerin yüzde 98’ine ulaştığı bildirildi. Türkiye, yüzde 41’lik büyüme oranıyla gelirini en çok artıran ülkeler listesinde ikinci sırayı aldı. Birleşmiş Milletler (BM) Dünya Turizm Örgütü’nün merkezi İspanya’nın başkenti Madrid’de bulunuyor. Örgütün son Dünya Turizm Barometresi’ne göre, ekonomik, jeopolitik ve iklim zorluklarına rağmen, sektörün tarihindeki en büyük krizden yıl sonuna kadar tam bir toparlanma öngörülüyor. Raporda, uluslararası turizm gelirlerinin de olağanüstü bir şekilde arttığına dikkat çekiliyor. Verilere göre, çoğu destinasyon 2019’a kıyasla çift haneli büyüme kaydederken, ziyaretçi harcamaları varışlardan daha da güçlü bir artış gösterdi. Bu durum, milyonlarca iş ve küçük işletme üzerinde doğrudan bir etki yaratırken, birçok ekonominin ödemeler dengesi ve vergi gelirlerine de katkıda bulundu. BÖLGELERE GÖRE BÜYÜME ORANLARI 2024’ün ilk dokuz ayında bölgesel turizm performansı dikkat çekici bir gelişme kaydetti. Avrupa’da pandemi sonrası talep ve küresel kaynak pazarlarının desteğiyle, Asya ve Pasifik bölgelerindeki destinasyonlar toparlanmaya devam etti. Hava ulaşımındaki artış ve vize kolaylıkları, uluslararası seyahatleri teşvik eden diğer faktörler arasında yer aldı. Bu dönemde Orta Doğu, 2019’a kıyasla yüzde 29'luk bir artışla rekor büyümesini sürdürdü. Avrupa yüzde 1, Afrika yüzde 6 artış kaydederken, Amerika kıtası pandemi öncesi varışlarının yüzde 97’sini geri kazandı. Asya ve Pasifik bölgesi ise 2023’teki yüzde 66'lık toparlanmanın ardından 2019 seviyelerinin yüzde 85'ine ulaştı. Bu bölgede uluslararası seyahatlerde kademeli ancak dengesiz bir toparlanma gözlendi. Kuzey Yarımküre'deki yaz sezonu genel olarak güçlü geçti ve dünya çapındaki varışlar, 2024’ün üçüncü çeyreğinde pandemi öncesi değerlerin yüzde 99’una ulaştı. Türkiye’nin turizm gelirindeki artışı bu döneme damgasını vurdu. TÜRKİYE, TURİZM GELİRİNİ YÜZDE 41 ARTIRARAK KÜRESEL ZİRVEDE Dünya genelinde turizm geliri açısından yüzde 59'luk artışla Japonya, yüzde 41'lik artışla Türkiye ve yüzde 27'lik artışla Fransa gibi ülkeler öne çıktı. İspanya (+%36) ve İtalya (+%26) da güçlü gelir artışları bildirdi. Birleşik Krallık (+%43), Kanada (+%35) ve Avustralya (+%18) gibi ülkeler de Haziran 2024'e kadar önemli kazanç artışları sağladı. Dünyanın en çok turizm geliri elde eden ülkesi olan Amerika Birleşik Devletleri, Eylül 2024’e kadar yüzde 7 büyüme kaydetti. BM Dünya Turizm Örgütü’ne göre, uluslararası turist varışlarının 2024’te 2019 seviyelerine tamamen ulaşması bekleniyor. Ayrıca, uluslararası turizm gelirleri 2023’te zaten pandemi öncesi seviyelere yaklaşmıştı. Türkiye'nin gösterdiği bu performans, küresel turizmdeki konumunu güçlendirdi ve sektördeki lider ülkeler arasında olduğunu yeniden kanıtlamasını sağladı.

Martı Otel İşletmeleri 2024'te Rekor Büyüme Sağladı Haber

Martı Otel İşletmeleri 2024'te Rekor Büyüme Sağladı

Martı Otel İşletmeleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Narin, 2024 ve 2025 turizm sezonuna ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. 2024’ün şirket için başarılı geçtiğini vurgulayan Narin, özellikle ciro, kârlılık ve müşteri konaklamalarında büyük artışlar kaydettiklerini söyledi. Emre Narin, "Sektör iyi bir yılı geçirdi. Martı Otel İşletmeleri özelinde ise bu dönem ciromuz Euro bazında yüzde 35 artış gösterdi. Gecelemelerde ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 22 artış kaydettik. Bu artışları da turizm hareketlerinin yükselmesine, tesislerimizde yaptığımız yenileme yatırımlarına ve dış pazarlarda yaptığımız pazarlama çalışmalarına bağlıyoruz" açıklamasında bulundu. 2024’TE ZORLUKLAR: MALİYET ARTIŞI VE KÂRLILIK DARALMASI 2024 yılı, yüksek hacimli bir turizm sezonu olmasına rağmen sektör genelinde kârlılıkta daralma, kritik bir sorun olarak öne çıktı. Narin, bu sorunun kökeninde artan maliyetlerin olduğunu belirtti. Narin'e göre maliyetler, 2022 Haziran’dan bu yana euro cinsinden yüzde 70 arttı, fakat artan maliyetleri yabancı müşteriye yansıtmak zorlaştı. Narin, bu sorunun çözümü için enflasyonun düşmesini umut ettiklerini ve Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in TIF 2024 konferansında belirttiği enflasyon düşüş trendinin sektöre olumlu yansıyacağını ifade etti. YENİLEME VE FİNANSMAN DESTEĞİ İHTİYACI Emre Narin, turizm sektörünün sürdürülebilir büyümesi için yenileme yatırımlarının şart olduğunu dile getirdi. Otellerin, 10 yılda bir yenilenmesi gerektiğini ve bu yenileme sürecinin maliyetlerinin yüksek olduğunu belirten Narin, sektördeki özkaynak sıkıntısına dikkat çekti. Pandemi sonrası özkaynak sıkıntısı yaşayan sektörün, devlet destekli finansman modellerine ihtiyaç duyduğunu ifade eden Narin, "Dünyada özellikle de Orta Doğu’da ve Suudi Arabistan özelinde çok ciddi turizm yatırımı yapılıyor. Yeni ürünler ve destinasyonlar piyasaya giriyor. Bizim de bu yeni yatırımlarla rekabet edebilmemiz için yenileme çalışmaları yapmamız gerekiyor ki, hem elimizdeki müşterileri muhafaza edebilelim hem de yenileri için çekici olalım" dedi. 2025, DAHA İYİ BİR YIL OLACAK 2025 yılı için olumlu beklentilerini dile getiren Narin, jeopolitik bir sorun yaşanmazsa 2025’in 2024’ten daha iyi geçeceğini tahmin ediyor. Bu kapsamda, enflasyonun düşmesini ve daha stabil bir finansal ortamını, turizm sektörünün performansını artırabilecek unsurlar arasında görüyor. Narin, erken satın alma stratejisi ile maliyetleri kontrol altına almayı planladıklarını ve önceden yapılan planlamalarla maliyet baskısının etkisini azaltacaklarını ifade etti. Bu adımlar, 2025'te kârlılık açısından daha güçlü bir yıl geçirilmesini sağlayabilir. DOĞRUDAN SATIŞ ARTACAK, DİNAMİK SATIŞ MODELİ ÖNE ÇIKACAK Martı Otel İşletmeleri, 2024'te doğrudan satışlarının toplam satış içindeki oranını artırmayı başardı. Dinamik satış modeli ile doğrudan satışların daha fazla önem kazandığını belirten Narin, Rusya, İngiltere ve Almanya'nın ana kaynak pazarları olmaya devam ettiğini söyledi. Narin, "Otelciler ve tur operatörleri her zaman aynı gemideyiz. Sektörün bu hale gelmesinde tur operatörlerinin katkısı çok büyük. Fakat gelinen noktada dünyadaki dijitalleşme alanındaki gelişmelerle 'dinamik satış' olgusu çok öne çıktı. Artık müşteriler çevrim içi olarak hem otelini hem ulaşımını satın almak istiyor" dedi. Bu değişen müşteri alışkanlıkları, otellerin dijital dönüşümlerini hızlandırmasını gerektiriyor. HER ŞEY DAHİL SİSTEMİ KALDIRILAMAZ, AMA "HER ŞEY DAHİL 2.0" GEREKİYOR Emre Narin, Her Şey Dahil sisteminin Türkiye turizmi için vazgeçilmez olduğunu vurguladı. Bu sistemin, Türkiye'nin dünyada lider ülkeler arasında yer almasını sağladığını belirten Narin, "Bu sistemi uygulamaya başlayalı 30 sene oldu. Bu geçen zamanda dünyada müşteri algısı da çok değişti. Günümüzde kendimiz ve gelecek nesiller için sürdürülebilirlik kavramı en önemli konu. Bilindiği gibi "Her Şey Dahil"de çok fazla israf olabiliyor. Bunu artık müşteri de görüyor ve değişmesini istiyor" diyerek sisteme "Her Şey Dahil 2.0" adıyla adeta format atılması gerektiğini belirtti. Daha az yemek çeşidi, daha sade menüler ve sürdürülebilir bir hizmet anlayışı ile bu sistemin yenilenmesini önerdi. HER ŞEY DAHİL İLE TÜRK MARKALARI YURTDIŞINA AÇILMALI Emre Narin, Türk otel zincirlerinin dünyada büyüme stratejisini de ele aldı. Narin'e göre, Türkiye'nin "Her Şey Dahil" modeli, yurt dışında otel zincirleri tarafından işletme modeli olarak yaygınlaştırılabilir. Narin, "Dünyadaki en büyük 5 otel zincirinin geldikleri büyüklüğün arkasında, işletme alarak ve franchise vererek büyümek yatıyor. Bu zincirler, otellerin bina ve arsalarına sahip olarak büyümediler. Başka ülkelere gidip başkasının malını işleterek ya da son dönemde artan bir şekilde franchise vererek büyüdüler" diye ekledi. Bu kapsamda, özellikle Suudi Arabistan’ın 800 milyar dolarlık turizm yatırımı planladığı bölgeye dikkat çeken Narin, Türk otel zincirlerinin bu bölgeye hizmet ihraç etmesinin büyük bir fırsat olduğunu söyledi.

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi Haber

Bodrum'da 1 Milyon Turist Hedefi Aşıldı, Gözler 2025'e Çevrildi

Bodrum, 2024 turizm sezonunu başarılı bir şekilde tamamlayarak 1 milyon yabancı turist hedefini aştı. Türkiye’nin gözde turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum’da, 1 Aralık itibarıyla dış hatlar üzerinden 1 milyon 5 bin yabancı turistin geldiği açıklandı. Buna ek olarak, İstanbul ve Ankara üzerinden iç hatlarla Bodrum'a ulaşan turist sayısının da 100 bini geçtiği belirtildi. Sezon öncesinde konulan 1 milyon turist hedefi, birçok olumsuzluğa rağmen gerçekleştirildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) ve Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) yetkilileri, bu başarıyı değerlendirmelerinin ardından 2025 yılı için yeni hedeflerin belirlendiğini duyurdu. İNİŞLİ ÇIKIŞLI SEZONUN ARDINDAN REKOR GELDİ 2024 turizm sezonu, inişli çıkışlı bir seyir izledi. Yunan adalarına vizesiz geçiş imkanı ve Bodrum’un pahalı olduğuna dair algı nedeniyle, özellikle temmuz ayında otellerin doluluk oranı yüzde 50'nin altına düştü. Ancak, ağustos ayında hareketlilik yeniden başladı ve "sarı yaz" olarak adlandırılan sonbahar dönemi ile kayıplar telafi edildi. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, "Bu yıl Bodrum’un hedefleri arasında daha fazla turist çekmek, konaklama tesislerinin doluluk oranlarını artırmak, maliyetlerimizi korumak ve sezonu uzatmak yer alıyordu. Bu hedeflere ulaştığımızı söyleyebiliriz. 2024 sezonunda 1 milyon yabancı turist sınırını aştık. Bu rakama deniz yoluyla gelen 100 bini aşkın yolcu da eklendi" dedi. Dengiz, iç pazardaki yerli turistlerin, kara yoluyla gelenlerin ve günübirlik konaklamaya gelenlerin bu sayıya dahil edilmediğini vurguladı. Bu da sezonun, hedeflerin üzerinde kapandığının bir başka göstergesi oldu. LONDRA-BODRUM DİREKT UÇUŞLARI SEZONU UZATACAK Bodrum, kış turizmi için de önemli bir adım attı. 1 Aralık itibarıyla Londra-Bodrum direkt uçuşları başladı. Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Dengiz, "Bu uçuşlar için bir yıldır çalışıyorduk. Milas-Bodrum Havalimanı'nın gayretleriyle uçuşlar başladı. Haftada iki defa uçak seferi var ve bu, nisan ayına kadar sürecek" dedi. Londra uçuşlarının kış turizmine katkı sunacağı belirtilirken, İrlanda-Bodrum arası uçuşların da devam ettiği ifade edildi. Dengiz, yeni uçuş hatlarının açılması için fuarlarda tanıtım yapıldığını, Bodrum'un dört mevsim turizme açık bir destinasyon haline getirilmesinin hedeflendiğini vurguladı. 2024'ÜN ZORLUKLARINA RAĞMEN YÜZDE 5 BÜYÜME 2024 sezonu, Avrupa Futbol Turnuvası, TL'nin aşırı değerlenmesi, sosyal medyada Bodrum'un pahalılığıyla ilgili dezenformasyonlar, Ukrayna-Rusya savaşı ve Filistin-İsrail çatışmaları gibi pek çok belirsizlikle başladı. Ancak bu zorluklara rağmen Bodrum, turist sayısında geçen yıla göre yüzde 5'lik bir artış kaydetti. BODER Başkanı Dengiz, "Yurt içi turistlerin tatil planlama tercihlerinde bakıldığında ülkemizdeki tatil bölgeleri arasında Antalya’dan sonra ikinci sırada yer alan bir Bodrum var. Almanya, İngiltere, Polonya, Rusya ve Orta Doğu ülkeleri gibi ülkelerden gelen ziyaretçiler, Bodrum'un popülaritesini artıran faktörlerdir" dedi. 2025 TURİZM POLİTİKALARI: SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE EKOTURİZM 2025 turizm sezonuna dair beklentiler de açıklandı. BODER Başkanı Dengiz, 2025 yılı için sürdürülebilir turizm politikalarının odak noktası olacağını belirtti. Bu kapsamda, çevre dostu projeler, dijitalleşme, yerel kültürün korunması ve ekoturizm gibi alanlarda çalışmalar yapılması planlanıyor. Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (BOYD) Başkanı Sabahattin Duman, "Sadece rakamlara değil, sunduğumuz benzersiz deneyimlere de odaklanmalıyız. Ekoturizm ve sürdürülebilir turizm konularında önemli adımlar atıyoruz. Bölgeye daha fazla doğa dostu proje çekmeyi hedefliyoruz" dedi. BODRUM’UN TURİZM POTANSİYELİ: DÖRT MEVSİM TATİL MERKEZİ BODR Başkanı Sabahattin Duman, "2024 yılı için koyduğumuz hedeflerden biri, Bodrum’da dört mevsim turizm anlayışını daha da yaygınlaştırmaktı. Sezonun ilk yarısı hayal kırıklıkları ve belirsizliklerle geçti, neredeyse temmuz ortalarına kadar tam bir doluluk yaşandığını söyleyemeyiz. Ağustos başında doluluklar doyuma ulaştı. "Sarı yaz" olarak adlandırdığımız güz dönemi dolulukları ilk yarıdaki kayıpların telafisini sağladı" dedi. Duman, bu yıl Bodrum’un otel doluluk oranlarının yüzde 90’a ulaştığını vurgularken, sadece rakamsal başarıyla değil, sundukları benzersiz turizm deneyimleriyle fark yarattıklarını söyledi. PERSONEL SORUNU VE YAPISAL SORUNLAR Sektör, bu başarıların yanı sıra bazı yapısal sorunlarla da mücadele etti. BOYD Başkanı Sabahattin Duman, turizm işletmelerinin nitelikli personel bulma ve konaklama sorunlarıyla karşı karşıya kaldığını belirtti. Kaliteli personel bulmakta zorlandıklarını ve bulunan personelin konaklaması için de yeterli imkan sağlayamadıklarını ekledi. Bu sorunun çözümü için çeşitli projeler üzerinde çalışıldığını kaydeden Duman, turizm sektöründe yaşanan yapısal sıkıntıların 2025 yılı hedeflerine ulaşmada önemli bir engel olabileceğini ifade etti.

Ticaret Bakanı Bolat: Haber

Ticaret Bakanı Bolat: "Türkiye, Irak’ın Batı'ya Açılan Kapısıdır"

İSTANBUL (İHA) – Türkiye-Irak Ekonomik ve Ticaret Ortak Komitesi (JETCO) 1’inci dönem toplantısı İstanbul’da gerçekleştirildi. Ticaret Bakanı Ömer Bolat, Türkiye’nin Irak için Avrupa ve Batı’ya açılan kapı olduğunu belirterek, "Geçen yıl itibariyle, Irak’a 12,8 milyar dolar ihracat yapmıştık. İkili ticaret hacmimiz ise Irak’ın da yaptığı ihracatla 20 milyar dolara ulaşmıştı. Irak bugüne kadar yaklaşık, 35 milyar dolar değerinde üstlenilen bin 111 proje ile Türkiye’nin dünyada en fazla proje üstlendiği 3’üncü ülke konumundadır. İlerleyen zamanlarda da Irak’ta alt yapı ve üst yapı kapsamında önemli projeler gündeme gelecektir" açıklamasını yaptı. Bakan Bolat, toplantıda ikili ticaret ilişkilerinin yanı sıra, karşılıklı yatırımların ve Kalkınma Yolu Projesi’nin önemine değindi. Irak’a yapılan ihracatın, Türkiye’nin toplam ihracatındaki payının son 10 yılda yüzde 5’in üzerinde olduğunu belirten Bolat, bu yıl hedefin 30 milyar dolarlık ticaret hacmi olduğunu söyledi. Bolat, toplantının oldukça verimli geçtiğini vurgulayarak, özel sektör firmalarının aktif katılımı ile JETCO protokolünün imzalanmasının önemli bir adım olduğunu ifade etti. Ayrıca, Irak’ın Türkiye için Orta Doğu ve Körfez’e açılan kapı olduğunu ve ilerleyen yıllarda Irak’ta önemli alt yapı ve üst yapı projelerinin gündeme geleceğini belirtti. JETCO toplantısının ardından "İş Dünyası Yuvarlak Masa Toplantısı" düzenlendi. Bu toplantıda, iki ülkenin öncü firmaları bir araya getirilerek iş faaliyetleri ve gelecek planları hakkında değerlendirmeler yapıldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.