Hava Durumu

#Orta Koridor

TOURISMJOURNAL - Orta Koridor haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Orta Koridor haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor Haber

Ankara-İstanbul Arası 80 Dakikaya İniyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle bir araya gelerek Türkiye’nin ulaştırma ve haberleşme yatırımları hakkında kapsamlı bir sunum yaptı. Etkinlikte, mega projelerden uluslararası ulaştırma koridorlarına kadar birçok konuda açıklamalarda bulunan Uraloğlu, özellikle Ankara-İstanbul arasına yapılacak süper hızlı tren projesinin detaylarını paylaştı. SÜPER HIZLI TRENLE 80 DAKİKADA İSTANBUL Bakan Uraloğlu, Ankara-İstanbul arasında planlanan yeni tren hattının 344 kilometre uzunluğunda ve saatte 350 kilometre hıza sahip olacağını belirtti. Proje tamamlandığında, iki şehir arasındaki seyahat süresinin 80 dakikaya ineceğini belirten Uraloğlu, "Milli maç 90 dakika, bizim Ankara-İstanbul seyahatimiz 80 dakika olacak" ifadelerini kullandı. ORTA KORİDOR VE KÜRESEL ULAŞIM AĞLARI Türkiye’nin uluslararası ulaştırma koridorlarının merkezinde bulunduğunu vurgulayan Uraloğlu, Orta Koridor’un önemine dikkat çekti. Çin’den çıkan yüklerin Orta Koridor üzerinden 18 günde Londra’ya ulaşabildiğini, buna karşın Süveyş Kanalı üzerinden giden yüklerin 35 günde, Ümit Burnu’ndan dolaşanların ise 45 günde gittiğini belirtti. Ayrıca, Türkiye’nin Avrupa ile Asya arasında kritik bir bağlantı noktası olduğunu vurgulayan Uraloğlu, Zengezur Koridoru’nun devreye alınarak Türk dünyasına daha hızlı bir ulaşım imkanı sunulacağını söyledi. KALKINMA YOLU PROJESİ Ulaştırma yatırımlarının sadece ulaşımı değil, aynı zamanda sanayi ve ticareti de geliştirdiğini belirten Uraloğlu, Kalkınma Yolu Projesi’nin Basra Körfezi’nden Türkiye’ye ve Avrupa’ya yük taşımada kritik bir rol üstleneceğini ifade etti. Proje kapsamında 2 bin 100 kilometrelik bir güzergahın Türkiye’den geçeceğini belirten Bakan, bu yolun Avrupa ve Uzak Doğu arasındaki lojistik süreçleri hızlandıracağını söyledi. DEMİRYOLLARINDA BÜYÜK ATILIM Türkiye’nin demiryolu ağını 13 bin 919 kilometreye çıkardıklarını ifade eden Uraloğlu, 2 bin 251 kilometrelik yüksek hızlı tren hattı ile Türkiye’nin Avrupa’da altıncı, dünyada sekizinci büyük hızlı tren işletmecisi olduğunu belirtti. Devam eden demiryolu projeleri tamamlandığında, 48 saat içinde Türkiye’nin her noktasına trenle ulaşılabileceğini vurguladı. KARBON AYAK İZİNİ AZALTAN ULAŞIM HAMLELERİ Karayolu taşımacılığının karbon emisyonunu artırdığını belirten Uraloğlu, bu nedenle demiryolu yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade etti. "Karayolu taşımacılığında karbon emisyonu azaltmamız çok daha uzun zamana ihtiyaç duyuyor. Ama demiryollarında böyle değil. Elektrikli hatlarla beraber bunu daha pratik yapabiliyoruz. Türkiye'de karbon ayak izini hesaplayan ilk Bakanlık biziz" diye ekledi. 23 YILDA 290 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA YATIRIMI Son 23 yılda ulaştırma alanına 290 milyar dolarlık yatırım yapıldığını belirten Bakan Uraloğlu, bölünmüş yol ağının 6 bin 101 kilometreden 29 bin 730 kilometreye çıktığını, otoyol uzunluğunun 3 bin 796 kilometreye ulaştığını ve köprü ile tünel projelerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu, 1915 Çanakkale Köprüsü ve Zigana Tüneli gibi projelerin Türkiye’ye önemli kazanımlar sağladığını vurguladı. İSTANBUL HAVALİMANI DÜNYANIN ZİRVESİNDE Türkiye’nin havalimanı sayısını 26’dan 58’e çıkardıklarını belirten Uraloğlu, Türkiye’nin 175 ülke ile havacılık anlaşması olduğunu ve dünya genelinde en fazla noktaya uçan ülke konumunda bulunduğunu ifade etti. İstanbul Havalimanı’nın Avrupa’da ikinci, dünyada yedinci sırada yer aldığını, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın ise Avrupa’da 11. sırada olduğunu söyledi. DENİZCİLİKTE BÜYÜME VE YENİ LİMAN PROJELERİ Türkiye’de aktif olarak 217 liman bulunduğunu belirten Uraloğlu, elleçlenen yük miktarının 531 milyon tona ulaştığını söyledi. Filyos Limanı’nın önemli bir lojistik merkez haline geldiğini, İzmir'de Yeni Foça Yat Limanı ve İstanbul'da Haliç Kompleksi gibi projelerin de hayata geçirildiğini ifade etti. İNTERNETTE BÜYÜK GELİŞİM Haberleşme alanında da büyük yatırımlar yapıldığını belirten Uraloğlu, geniş bant internetin 2002’de hiç yokken bugün 96 milyon aboneye ulaştığını kaydetti. Türksat 6A ile ilgili konuşan Uraloğlu, "Sivil ve askeri haberleşmede kendimizi daha güvende hissedeceğiz. Dünyadaki 11 uydu üreticisinden birisi olduk. Türksat 6A ilk test yayınını TRT World ile gerçekleştirdi. Herhangi bir problem yok" dedi. 5G internet için Galatasaray-AZ Alkmaar maçı sırasında ilk denemesinin yapılacağını söyleyen Uraloğlu, 2026 yılında ihalesinin yapılacağını aktardı. Ayrıca, 16 yaş altı çocukların sosyal medya erişimi düzenlemesinin yolda olduğunu belirtti. Bakan Uraloğlu, ulaştırma ve haberleşme alanındaki yatırımlarla Türkiye’yi 2035, 2053 ve 2071 hedeflerine hazırladıklarını vurgulayarak, ülkenin kalkınma hamlesine katkı sunmaya devam edeceklerini belirtti.

Ulaştırmada 290 Milyar Dolarlık Dev Yatırım Haber

Ulaştırmada 290 Milyar Dolarlık Dev Yatırım

ANKARA (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gazi Üniversitesi'nde düzenlenen U-Fest Civil Ankara 2025 etkinliğinde gençlerle buluşarak, ulaştırma ve altyapı yatırımları hakkında bilgi verdi. Türkiye'nin 23 yılda ulaştırma alanına yaklaşık 290 milyar dolar yatırım yaptığını belirtti. TÜRK DÜNYASIYLA BAĞLANTIYI GÜÇLENDİRİLİYOR Türkiye’nin jeopolitik önemine vurgu yapan Bakan Uraloğlu, ülkenin 4 saatlik uçuş mesafesiyle 67 ülkeye ulaşabildiğini söyledi. Orta Koridor’un kritik bir konumda olduğunu belirterek, "Çin'den çıkan bir yük Londra'ya kadar orta koridordan 18 günde gidebilirken, güney koridor dediğimiz, şu anda Süveyş Kanalı'nda 25 günde giden kalkınma koridoru var. Zengezur Koridoru'nu hayata geçirmeye çalışıyoruz, doğrudan bir yaklaşım noktasında bir alternatif elimizde olsun. Türk dünyasına kestirme bağlanalım istiyoruz. Orta koridorun çok önemli bir noktasındayız" dedi. KARBON AYAK İZİNİ AZALTACAK PROJELER Ulaşımın çevresel etkilerine de değinen Uraloğlu, kara yolu taşımacılığının karbon salımını artırdığını, bu yüzden demir yolu yatırımlarına önem verdiklerini ifade etti. Türkiye’de karbon emisyonunu hesaplayan ilk bakanlık olduklarını belirten Uraloğlu, "23 yılda biz ulaştırma alanında yaklaşık ülkemizde 290 milyar dolarlık yatırım yaptık. Türkiye gibi bir ülke için gerçekten çok büyük bir rakam. Yabancı muhataplarımıza bunu söylediğimde şaşırıyorlar. Bugün geldiğimiz seviye, ulaştırma yatırımlarının ciddi katkısının olduğu bir seviyedir" dedi.

Küresel ticarette ‘Orta Koridor’ fırsatı Haber

Küresel ticarette ‘Orta Koridor’ fırsatı

Çin'i Avrupa'ya bağlayan Orta Koridor projesi, yıllık 600 milyar dolarlık ticarete ev sahipliği yapıyor. Rusya-Ukrayna savaşı ve Süveyş Kanalı'ndaki güvenlik endişeleri Orta Koridor'u cazip hale getirirken, Türkiye'nin küresel ticaretteki stratejik önemini de artiracak. 31 Mart - 13 Nisan 2024 tarihli sayıdan Pandemi sonrasında küresel ticarette taşlar yerinden oynarken, doğu-batı ekseninde yeni ticaret yollarının kurulması gerektiği fikri de güçlendi. Son iki yılda Rusya-Uk-rayna savaşı, Azerbaycan-Ermenistan savaşı, Süveyş Kanalı'nda ticaret gemilerine yapılan saldırılar ve son olarak İsrail'in Gazze'yi işgali, Çin'den Avrupa'ya uzanan mevcut ticaret rotalarına olan güveni sarsmış durumda. Bu noktada Pekin'den başlayıp Londra'ya uzanan 'Orta Koridor'un önemi giderek artıyor. Türkiye'den başlayarak Kafkaslar bölgesine, buradan da Hazar Denizi'ni aşarak Türkmenistan ve Kazakistan üzerinden Orta Asya ve sonrasında Çin'e uzanan Orta Koridor, tarihi İpek Yolu'nun canlandırılması projesinin en önemli bileşenlerinden biri haline geldi. 600 MİLYAR DOLARLIK TİCARET 2017 yılında faaliyete geçen demiryolları hatlarının etkisiyle yıllık 600 milyar dolarlık ticarete ev sahipliği yapmaya başlayan Orta Koridor'un yakın gelecekte Rusya üzerinden Polonya'ya ulaşan Kuzey Koridoru ve Çin'in Zhejiang limanı üzerinden Hint Denizi ve Basra Körfezi'ni geçerek Londra'ya ulaşan Güney Koridoru'ndan daha fazla tercih edilmesi bekleniyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı verilerine göre, bir yıl içinde Çin'den Avrupa'ya giden 10 milyon konteynırın yüzde 96'sı denizyoluyla, ancak yüzde 4'ü Kuzey Koridoru olarak adlandırılan Trans-Sibirya Demiryolu hattı üzerinden sevk ediliyor.  Orta Koridor ise Avrupa ile Asya arasında bir ticaret yolu olarak Kuzey Koridoru'na oranla daha hızlı ve daha ekonomik bir rota sunarken, 2 bin kilometre daha kısa olduğu için teslimatlarda 15 günlük avantaj yaratıyor. "RO-PAX KAPASİTESİ ARTIRILMALI" Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aras, Orta Koridor'un en güvenli ve hızlı güzergah olmasına rağmen, şu an en az kullanılan rota olduğuna dikkat çekiyor.  Yeni dönemde Zengezur ve Azerbaycan bölgesinin Orta Koridor'un tercih edilmesinde ana aktör olacağına işaret eden Aras, "Bunun gerçekleştirilmesi için de en önemli faktörler Hazar Denizi'nde düzenli Ro-Pax (yolcu ve mobil tekerlekli ürünlerin taşınması) seferlerin yapılması, Ro-Pax gemilerinin kapasitesinin artırılması, seferlerin öngörülebilir ve taşıma ticaret erbabı tarafından seyredilebilmesi ve gözlemlenebilmesi olacak" diyor.  Aras, Türkiye-Gürcistan ve Türkiye-Nahcivan arasındaki sınır geçiş işlemlerinin iyileştirilmesinin sürece olumlu katkılar sağlayacağını sözlerine ekliyor. DEMİRYOLU HAYATİ ÖNEMDE Rusya'nın doğu ile batısı arası büyük mesafeleri kat edebilmek adına önemli bir rol üstlenen Trans-Sibirya demir yolları ve Çin'in 'Kuşak ve Yol' projesinde olduğu gibi, Orta Koridor için de demiryolu taşımacılığı hayati önem taşıyor. Türkiye de bu coğrafyada demiryolu taşımacılığının güçlendirilmesi için adımlar atıyor.  Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, şubat ayı başında yaptığı açıklamada, Orta Koridor'un yakın gelecekte daha da güçleneceğini belirterek, "Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ile Orta Koridor üzerinde kesintisiz demir yolu altyapısını oluşturduk. Demiryolu taşımacılığı ile ilgili projeleri de destekliyoruz" dedi.  Orta Koridor projesinin Çin'in Kuşak ve Yol projesinin önüne geçmesi için 2021 yılında Avrupa Komisyonu tarafından da 300 milyar Euro'luk kaynak ayrıldı. Bu kaynak AB ülkelerinin doğudaki ticaret ortakları arasındaki ulaştırma ve lojistik altyapısının güçlendirilmesine harcanacak. ZAYIF HALKA HAZAR DENİZİ UND'de Başkan Yardımcılığı ve İcra Kurulu Başkanlığı yaptığı dönemde uzun yıllar Orta Koridor projesi üzerine çalışan West Line Global Lojistik Genel Müdürü Fatih Şener, son yıllardaki gelişmelerin etkisiyle hem batı ülkelerinin hem de Asya ülkelerinin yeni ticaret yolları arayışına girdiğine işaret ediyor.  Bu kapsamda Orta Koridor projesinin önem kazandığını ancak hala pratikte bazı sorunlar yaşandığını kaydeden Şener, "Orta Koridor'un zayıf halkası Hazar Denizi. Çünkü Hazar Denizi'ndeki Ro-Ro taşımacılığı, yani TIR'ları gemiyle karşıdan karşıya geçirme hizmeti, Akdeniz'deki Ro-Ro taşımacılığına nazaran beş kat daha pahalı" diye konuşuyor. Öte yandan Orta Koridor üzerindeki Türki Cumhuriyetlerdeki demiryolu altyapısının yetersiz ve birçok yerde AB standartlarından uzak olduğunu ifade eden Fatih Şener, "Dolayısıyla Orta Koridor'un demir yolu ayağında fiyat, tarifeli sefer ve altyapı sorunları devam ediyor. Avrupa Birliği şu ana kadar bölgeye 18,1 milyar Euro altyapı yatırımı yaptı. Bu yatırımlar hızlanırsa Orta Koridor hızla büyüyecektir" değerlendirmesinde bulunuyor. Hangi ticaret yolu nereden geçiyor? Orta Koridor: Türkiye'den başlayarak Kafkaslar bölgesine, buradan da Hazar Denizi'ni aşarak Türkmenistan ve Kazakistan'ı takiben Orta Asya ve ÇHC'ye ulaşan Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor (Orta Koridor), tarihi İpek Yolu'nun canlandırılması projesinin en önemli bileşenlerinden birini oluşturuyor.Kuşak ve Yol: Çin'in tarihi İpek Yolu güzergahında Doğu-Batı ticaretini yeniden canlandırma hedefiyle 2013'te başlattığı Kuşak ve Yol Girişimi, altyapı, ulaştırma, enerji, iletişim ve diğer alanlardaki bağlantılılık projeleriyle yeni küresel ağlar oluşturmayı hedefliyor.Kuzey-Güney Koridoru: Uluslararası Kuzey-Güney Ulaştırma Koridoru (INStC) 7 bin 200 km uzunluğunda gemi, demiryolu ve karayolları üzerinden Hindistan, İran, Afganistan, Azerbaycan, Rusya, Orta Asya ve Avrupa'yı birleştiren bir yük taşıma rotası olarak küresel ticaret için en önemli girişimlerden biri olarak görülüyor. “Türkiye’nin stratejik önemi artacak” BOZKURT ARAN / TEPAV TİC. ÇALIŞMALARI MRK. DİREKTÖRÜ "Çin'den Avrupa'ya uzanan coğrafyada ortaya çıkan çatışma ve gerilimler Orta Koridor'un önemini giderek artırıyor. Ancak onlarca ülkeyi ilgilendiren bu ticaret yolu için ülkelerin ciddi bir uyum ile kurallar koyması, güvenliği sağlaması ve altyapıyı daha da geliştirmesi gerekiyor. 2023 yılında Orta Koridor'dan geçen mal miktarı yüzde 34 arttı.  Her geçen yıl bu oran artıyor. Çin mallarının Avrupa'ya erişiminin kolaylaşması Türkiye'nin küresel ticaretteki rolünü zayıflatmaz, aksine güçlendirir. Türkiye'nin Orta Koridor'un gelişmesi ile stratejik önemi artacak. Bu noktada Türki Cumhuriyetler ile bir söz ve eylem birliği içinde olunması da Türkiye'nin gücünü artıracaktır.” ŞERAFETTİN ARAS / UND BAŞKANI “En güçlü ve en hızlı güzergah” "Kuzeyde Rusya-Ukrayna Savaşı, güneyde İsrail’in Filistin'e yönelik saldırıları, Suriye ve Irak’taki süreçler nedeniyle Orta Koridor’un önemi artmış durumda. Bu güzergah Avrupa, Afrika ve Karadeniz bölgesini Orta Asya'ya bağlayan stratejik bir hat konumunda.  Türk Devletleri Teşkilatı üyesi ülkeler için de transit geçiş noktası olacak olan Orta Koridor güzergahı, Çin ve Avrupa'yı multimodal taşımacılık çözümleriyle Orta Asya, Hazar Denizi ve Güney Kafkasya güzergahı üzerinden birbirine bağlayacak. Orta Asya'nın en güçlü ve en hızlı güzergahı olabilecek. Orta Koridor, gerekli adımların atılması halinde dünya tedarik zincirinde istikrar ve lojistik hızı sağlayan, dünyanın en önemli tedarik zinciri koridorlarından biri olma potansiyeline sahip.”

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.