Hava Durumu

#Otel

TOURISMJOURNAL - Otel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

El Değmeden Hazırlanan Sushi Roll’a Antalya’da Büyük İlgi Haber

El Değmeden Hazırlanan Sushi Roll’a Antalya’da Büyük İlgi

2020 yılında Antalya OSB Toptancılar Sitesi’nde Japonya’dan ithal son teknolojik ekipmanlarla faaliyete geçen Sushimate, Türkiye’de bir benzeri olmayan üretim tesisiyle dikkat çekiyor. Tüm ürünler, el değmeden ve sertifikalı kalite standartlarına uygun şekilde üretiliyor.   Gıda güvenliği ve hijyen konularında taviz vermeyen Sushimate, orijinal Japon tariflerini tecrübeli ekibiyle buluşturuyor. Maki, Nigiri, Sashimi, Mini Roll gibi geniş bir ürün yelpazesiyle hem otellere hem restoranlara günlük taze ürün dağıtımı yapılıyor.   TÜRK DAMAK TADINA UYGUN SUSHİ Sushimate Pazarlama Sorumlusu Kemal Öksüz ile yaptığımız röportajda, sushi denemeye önyargılı kişilerin bile ürünlerinden memnun kaldığını belirtti. Türk damak tadına hitap etmek için kızarmış iç dolgulu çeşitlere ağırlık verdiklerini ve çiğ malzeme kullanmadıklarını vurguladı.    Günlük ortalama 4 bin roll üretim kapasitesine sahip olan tesis, talebe göre üretim kapasitesini artırabiliyor. 50’nin üzerinde otelle çalışan Sushimate, özellikle otel şeflerinin işini kolaylaştırıyor. Öksüz, "Normalde sushi hazırlığı için 8 saat harcanırken bizim ürünlerimizle bu süre 1 saate iniyor" dedi.       Son yıllarda bu lezzetin Türkiye’de giderek popülerleştiğini söyleyen Öksüz, pazarda büyük bir büyüme gördüklerini ve talebin artışının sürdüğünü ifade etti. Sushimate, bölgedeki otel, restoran, kafe ve Migros gibi zincir marketlerle çalışarak ürünlerini her gün taze şekilde tüketiciyle buluşturmaya devam ediyor.

Türk Lezzetleri Amerikalı Şeflerin Gözdesi Oldu Haber

Türk Lezzetleri Amerikalı Şeflerin Gözdesi Oldu

İZMİR (İHA) - Türk lezzetleri, Amerikalı şeflerin menülerinde daha fazla yer bulmaya başladı. Ege İhracatçı Birlikleri, Ticaret Bakanlığı desteğiyle 5 yıl önce başlatılan Turkish Tastes isimli TURQUALITY Projesi ile ABD’ye Türk gıda ihracatını artırmayı hedefliyor. Proje, ABD’ye gıda ihracatını 800 milyon dolardan 1,5 milyar dolara çıkarmayı başardı. Ege İhracatçı Birlikleri’nin Türkiye’de ağırladığı Amerika Aşçılar Federasyonu’nun eski Başkanı Thomas Macrina, Türk ürünlerinin tazeliği ve lezzetini överek, "Türk zeytinyağını diğer ülkelerin zeytinyağlarından ayırt edecek konuma geldim. Türk kuzusu dünyada tartışmasız 1 numara. Türkiye’deki kuzu etinin lezzeti dünyanın hiçbir yerinde yok. TURQUALITY Projesiyle kurduğumuz güçlü bağlar, Türk ihraç ürünlerinin ABD pazarında daha güçlü temsilini beraberinde getirecek. Çok yakında ilk zeytinyağı siparişimizi vereceğiz. Türk markalı zeytinyağları ABD’ye gidecek. Zeytinyağlarını kuru meyve barları takip edecek" dedi. Menülerinde levrek, zeytinyağı ve kuru incir gibi ürünlere sıkça yer verdiğini belirtti. ABD’nin önde gelen şeflerinden ve Chef Hall of Fame üyesi ve US Foods Üst Düzey Yöneticisi Anthony M. Rizzo, "Türkiye’deki insanların üretimdeki becerileri bizim ABD pazarında işimizi kolaylaştırıyor. Türk üreticilerinin hijyen ve sürdürülebilirliği ciddiye almaları ABD pazarında Türk gıda ürünlerinin daha fazla temsilini sağlayacak. Türk gıda sektörünün ABD pazarında ihracat hacmini 5 milyar dolara çıkarma hedefi son derece gerçekçi" ifadelerini kullandı. TURQUALITY PROJESİ İLE GÜÇLÜ BAĞLAR KURULUYOR Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı Hayrettin Uçak, TURQUALITY Projesi kapsamında Amerikalı şefler, üniversiteler ve satın almacılarla güçlü bağlar kurulduğunu belirterek, "Türkiye geneli ABD’ye gıda ihracatımız 2018 yılında 708 milyon dolar iken 2023 yılı sonunda 1 milyar 712 milyon dolara ulaştı. 2024 yılı sonunda 2 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. TURQUALITY Projemizin sonunda 5 milyar dolara yükselmek için büyük adımlar atıyoruz. Bu yolculukta Amerikalı şeflerin bizimle hareket etmesi çok kıymetli. Projemize verdikleri destek için teşekkür ediyoruz" dedi. ABD ve Japonya’daki fuarlarda Amerikalı şeflerle ortak etkinlikler düzenlenecek. 2025’te Japonya’daki Foodex Japan Fuarı’nda Türk mutfağı tanıtılacak. TÜRK BALIĞI ABD SOFRALARINDA Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Türk somonunun ABD’ye ihracatında artış olduğunu ve Türk mutfağının protein odaklı beslenme alışkanlıklarıyla ön plana çıktığını dile getirdi. Turkish Cargo ile taze balık ihracatının da son yıllarda hızlandığını dile getirdi. Girit, "Levrek ve çipurada Avrupa birincisiyiz. ABD’ye ihracatta da levrek ve çipura öne çıkıyor. Son dönemde Türk somonu ihraç etmeye başladık. Peynir ürünlerimiz yöresel marketlerde raflarda yerini alıyor. Düzenli olarak bal ve yumurta ihraç eder hale geldik. Protein esaslı beslenme obeziteyi engelliyor. Ürünlerimizin içindeki değerli yağ asitleri beyin fonksiyonlarına direkt katkı sağlıyor ve akıllı nesillerin yetişmesini sağlıyor" dedi. ŞEFLER TÜRK MUTFAĞINA HAYRAN KALDI Türkiye’ye gelen Amerikalı şefler, İzmir Katip Çelebi Üniversitesi ve Yaşar Üniversitesi’nde öğrencilerle bir araya geldi. Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü Başkanı Prof. Dr. Seda Genç, Türk ürünlerinden oluşan kahvaltı menüsünün Amerikalı şefler tarafından büyük ilgi gördüğünü belirtti. Seda Genç, "Yaşar Üniversitesi Gastronomi ve Mutfak Sanatları Yönetici Şefi Selin Güloğlu önderliğinde, Türkiye’nin gıda ihracatında öncü markalarından Pınar’ın ABD pazarında yer alan ürünlerinden öğrencilerimiz tarafından hazırlanan kahvaltı menüsünde simit, boyoz, karakılçık ekmeği, menemen, peynir çeşitleri ve höşmerim yer aldı. Öğrencilerimiz, Amerikalı şeflere İzmir’in lezzetlerini sundu" diyerek konuşmasını tamamladı. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mehmet Emre Güler, Amerikalı şeflerin Turkish Tastes projesini benimsemesinin Türk gıda ürünlerinin uluslararası tanıtımına büyük katkı sağladığını ifade etti. Yaşar Üniversitesi'nde düzenlenen programa, Yaşar Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Levent Kandiller, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Bedri Girit, Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Melih İşliel, ve Yaşar Üniversitesi Uygulamalı Bilimler Yüksek Okulu Müdürü Prof. Dr. Ferika Özer'in aralarında bulunduğu isimler katılım sağladı.

Bodrum’da Turizm Sezonu Tüm Yıla Yayılacak Haber

Bodrum’da Turizm Sezonu Tüm Yıla Yayılacak

MUĞLA (İHA) - Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, ilçenin turizm potansiyelini artırmak için çeşitli projelerin hayata geçirildiğini açıkladı. Turizm sezonunun uzatılması, nitelikli personel eksikliği ve gıda enflasyonunun etkileri gibi konulara değinen Dengiz, 2025 yılı için çalışmaların hız kazandığını belirtti. 2024 YILI HAREKETLİ GEÇTİ Bodrum, 2024 yazında yoğun ilgi görerek otel doluluk oranlarını yüzde 90 seviyelerine çıkardı. Yılbaşında da benzer hareketlilik bekleniyor. Hazırlıkların başladığını belirten Dengiz, gala yemekleri ve konserlerin planlandığını söyleyerek, "Otellerde kapasite sınırlı olduğu için rezervasyon yaptırmak çok önemli. Son dakikaya bırakmamak gerekiyor. Bu tür organizasyonlar, kış aylarında turizmi canlı tutmak adına büyük önem taşıyor" dedi. DİREKT UÇUŞLAR ARTIYOR İngiltere ve İrlanda’dan başlayan direkt uçuşların büyük talep gördüğünü belirten Dengiz, Almanya’dan da kış sezonu uçuşları için çalışmalar yapıldığını açıkladı. Ancak sadece uçuşların yetmeyeceğini vurgulayarak, "Bodrum'da yaşamın 12 ay canlı kalması gerekiyor. Dükkanlar, barlar ve publar açık olmalı. Bu şekilde, Bodrum her mevsim cazibesini koruyabilir" ifadelerini kullandı. SARIYAZ PROJESİ BAŞARILI OLDU 15 Eylül-15 Ekim arasında uygulanan "Sarıyaz" projesinin turizm sezonunu uzatarak doluluk oranlarını artırdığını aktaran Dengiz, bu tür projelerin turizmin yıl geneline yayılması için kritik olduğunu belirtti. NİTELİKLİ PERSONEL VE GIDA ENFLASYONU Turizm sektöründe personel eksikliğine dikkat çeken Dengiz, "Bodrum'da birçok otel, personel bulmakta zorlanıyor. Sektörde çalışanların eğitimine daha fazla önem verilmesi ve yerel yönetimlerin destek sağlaması gerekiyor. Ayrıca, kamu kurumlarının turizme yönelik bakış açısında da iyileştirmeler yapılmalı" yorumunda bulundu. Gıda maliyetlerindeki artış hakkında da konuşan Dengiz, "Bu yıl gıda enflasyonu yüzde 70'in üzerindeydi. Oteller olarak aldığımız maliyetleri fiyatlara yansıtmamak için çabaladık, ancak sabit döviz kuru hesaplamaları oldukça zorlaştırdı. Bu durum turizm sektörüne ciddi bir baskı oluşturuyor" dedi. OTEL KAPASİTESİ KONTROL EDİLMELİ Dengiz, otel sayısındaki kontrolsüz artışın altyapıyı zorlayacağını ve "otel enflasyonu" riski doğuracağını belirtti. 1 milyondan fazla turist ağırlayan bölgede, turizm zabıta biriminin daha etkin çalışması gerektiğini vurguladı. TANITIM FUARLARI KRİTİK ÖNEM TAŞIYOR Bodrum’un turizm fuarlarında tanıtımının sürdüğünü aktaran Dengiz, İzmir Turizm Fuarı’nda önemli çalışmalar yapıldığını belirterek, 2025 yılı için projeleriyle Bodrum’u daha ileriye taşıyacaklarını söyledi. "Bodrum'un turizmde hak ettiği yeri alması için elimizden geleni yapıyoruz. Hem yerel yönetimlerle hem de sektör temsilcileriyle iş birliği içinde çalışarak Bodrum'u daha iyi bir noktaya taşıyacağız" diyerek konuşmasını tamamladı.

Demiray: Haber

Demiray: "Turizmde Kurtuluş Doların Enflasyonla Uyumu"

Dedeman Hotels & Resorts International (DHRI) Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Demiray, turizm sektöründe 2024'te sıkı para politikaları nedeniyle kârdan feragat ettiklerini söyledi. "2025 yılında yüzde 30 enflasyon hedefleniyorsa dolar da yüzde 30 realize olmalı. Bugün geldiğimiz noktada dolar 35 TL’lere dayanmış durumda. Önümüzdeki yıl 42 TL civarına gelmesi gerekiyor. Turizm sektörü başka türlü ayağa kalkamaz, ayakta da kalamaz" dedi. 2024 yılı turizm için zor geçerken, artan girdi maliyetleri ile döviz kuru arasındaki fark, sektörün kârlılığını düşürdü. Demiray, "2024 yılında kârdan fedakarlık ettik. Yüzde 10 ile 15 arasında kârlılıklarımız eridi. Bu durum para sıkılaştırma politikasından kaynaklı. Özellikle bizim birlikte çalıştığımız tekstil sektörü dolar ve eurodan dolayı büyük darbe yedi. Yurt dışına döndüler. İnsanlar toplantılarını, eğitimlerini, ötelediler. Öteleyince turizm sektöründe iptaller çok yaşandı. Bununla birlikte kamu da sıkılaştırmaya gitti. Devlet de ihaleleri iptal etti. Tüm bunlar turizmcileri olumsuz etkiledi" dedi. "DOLAR ENFLASYON ORANINDA ARTIŞ GÖSTERMELİ" Demiray, doların enflasyona paralel artması gerektiğini vurgularken, "Eğer Türkiye'de 2025 yılında yüzde 30 enflasyon hedefliyorsak doların da yüzde 30 realize olması, devalüe edilmesi gerekiyor. Bugün geldiğimiz noktada dolar 35 TL’ye dayanmış durumda. Önümüzdeki yıl yüzde 30 enflasyon mu öngörüyoruz o zaman doların 42 TL civarına gelmesi gerekiyor. Bunun da kademeli olarak gerçekleşmesi lazım" dedi. Kademeli artış olmadığında, çalışan ve enerji maliyetlerinin hızla yükseldiğini vurguladı. Turizmci, fiyatları bir anda yüzde 30-40 oranında artıramadığından kârlılık oranını düşürünce birçok otelin bu durumla başa çıkamadığını savundu. "2025’İN İLK YARISINDA HER ŞEYİ DUYABİLİRİZ" Demiray, 2024'te 270’e yakın otelin konkordato ilan ettiğine işaret ederek, 2025’in ilk 6 ayında daha fazlasının olabileceğine dikkat çekti. "Bunun nedeni de plansızlık ve yanlış yönetim şekli. Biz sistem yapmıyoruz, sistemin bir parçası olamıyoruz. Sistem olmadığı için de maliyet yönetimi doğru fiyatlamayla pekişmiyor. Bizim önce neyi sattığımızın maliyetini bulup sonra fiyatları belirlememiz gerekiyor. Eski bakkal usulü yapıyor çoğu işletme. Hala bütçesi olmayan oteller var" yorumunda bulundu. "BÖLGESEL ASGARİ ÜCRET ŞART" Demiray, asgari ücretin yüzde 30’un üzerine çıkmaması gerektiğini savunarak, Turizm sektörünün bu artışı yönetemeyeceğini söyleyen Demiray, asgari ücret artışı yüzde 45 olursa, otel maliyetlerinin 2.200 TL’yi aşacağını belirtti. Oda fiyatının en az 5.000 TL’ye çıktığı durumda da konaklayacak misafir bulunamayacağını ekledi. Demiray, bölgesel ücret sistemine geçilmesini önerdi. "BODRUM’DA BİR TOP DONDURMA 1500 TL" Demiray, turizmdeki "fahiş fiyat" tartışmalarına da değindi. "Fırsatçılık her sektörde var. Bodrum’da bir top dondurma 1500 TL. Bu artık ayıp. Devlet denetimlerini, işini bilen liyakatli insanlarla sıklaştırırsa bu iş çözülür" dedi.

Yeni Yatırımlarla Büyüyen Şahinler Holding Haber

Yeni Yatırımlarla Büyüyen Şahinler Holding

Şahinler Holding, tekstil, turizm ve ambalaj alanında yeni yatırımlarla atılım yapmaya hazırlanıyor. Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Şahin, "Elazığ’da ve Mısır’da tekstil fabrikası yatırımlarımız var. Turizmde de Kapadokya’da yeni bir otel yatırımı için çalışmalarımız sürüyor. Ambalaj sektöründe de yeni fabrika için çalışıyoruz" dedi. Şahinler Holding, tekstil, giyim, inşaat-gayrimenkul, serbest bölge işletmeciliği, catering, spor, ambalaj ve turizm gibi çeşitli sektörlerde faaliyet gösteriyor. Şirket, yeni yatırım planlarını, Şahin’in "Sıfırdan Zirveye" adlı kitabının tanıtım toplantısında paylaştı. Toplantıda Şahin, gelecek dönemde planlanan projelerden bahsetti. Antalya’da düzenlenen tanıtım toplantısında Şahin, toplamda 8 sektörde faaliyet gösteren Şahinler Holding’in yeni yatırım hedeflerinden bahsetti. 10 bin kişiye istihdam sağlayan holdingin, tekstil, turizm ve ambalaj alanında yeni yatırımlar için çalışmalara başladığı bildirildi. TEKSTİL ALANINDA YATIRIM ATAĞI Elazığ’da kurulacak tekstil fabrikası 1000 kişiye iş imkânı sağlayacak. Bu fabrika ile daha uygun maliyetle üretim yapılıp, Avrupalı müşterilere daha rekabetçi fiyatlarla üi fiyatlarla xfcrün sunulacak. Trakya’daki mevcut fabrika da faaliyetlerine devam edecek. Şahin, Türkiye’deki ekonomik şartlar nedeniyle çok sayıda tekstil şirketinin yurt dışında üretime yöneldiğine dikkat çekti. Şahinler Holding, Mısır’da 60 milyon dolarlık ciro hedefiyle yeni bir işletme kurdu. Burada 20 milyon adetlik üretim kapasitesine ulaşılacak ve 3 bin kişiye istihdam sağlanacak. Şahin, "Yurt içinde de yurt dışında da yatırım yapıyoruz. Şirket olarak yumurtaları farklı sepetlere koyuyoruz. Firmalarımızın da bunu yapması gerekiyor" dedi. KAPADOKYA’YA YENİ OTEL GELİYOR Turizm alanındaki büyük projelerden biri de Kapadokya’da yeni bir otel açılışı olacak. Şahinler Holding, 4 bin yatak kapasitesine sahip beş otelle 12 ay boyunca kesintisiz hizmet veriyor. Yeni otel ile birlikte yatak kapasitesinin ve istihdam sayısının artması planlanıyor. AMBALAJDA GERİ DÖNÜŞÜM YATIRIMI Ambalaj sektöründe de yeni bir fabrika kurma çalışmaları devam ediyor. Fabrikada geri dönüşümle köpük tabak, çatal-bıçak ve streç film üretilecek. Bu tesis, 10 bin metrekarelik kapalı alanda faaliyet gösterecek ve aylık 350 ton üretim kapasitesine sahip olacak. YENİLENEBİLİR ENERJİ VE SÜREKLİ BÜYÜYEN HEDEFLER Şahinler Holding, yenilenebilir enerji alanında da yatırımlar yapıyor. GES projeleri ile toplam 6,2 milyon dolar yatırım yaptıklarını belirten Şahin, 2025 yılına kadar 21 milyon kWh elektrik üretmeyi hedeflediklerini söyledi. Bu projelerle 5 bin 200 ton karbondioksit salınımını önlediklerini de sözlerine ekledi. ASGARİ ÜCRET DEĞERLENDİRMESİ Şahin, Türkiye’deki ekonomik görünümle ilgili de görüşlerini paylaştı. Şahin, "Birçok yerde işten çıkarmalar var. Asgari ücret konusu da tartışılıyor. Yüksek bir zam verilirse şirketler zorlanacak, düşük verilirse insanlar sıkıntıya düşecek. Bu durumda da teşvik verilerek yüksek zam yapılması doğru olacaktır. İhracat yapan firmaların da çok sıkılmaması gerekiyor. Enflasyonu kışkırtmayacak projeler geliştirilerek ilerlenmesi şart" yorumunda bulundu.

Zigana’da Kar Şöleni Yoğun Kar Yağışıyla Başladı Haber

Zigana’da Kar Şöleni Yoğun Kar Yağışıyla Başladı

GÜMÜŞHANE (İHA) - Türkiye’nin sahile en yakın kayak merkezlerinden biri olan Zigana Gümüşkayak Kayak Merkezi, yoğun kar yağışıyla birlikte sezonu erken açtı. Gümüşhane’nin Torul ilçesinde, 2 bin 50 metre rakımda bulunan merkezde kar kalınlığı 1 metreye ulaşırken hafta sonu kayak severler ve aileler tesise akın etti. Beyaz örtünün tadını çıkarmak isteyen ziyaretçiler, kayak, kızak ve doğa yürüyüşü gibi aktivitelerle eğlenceli vakit geçirdi. "ZİGANA HER ZAMANKİ GİBİ BÜYÜLEYİCİ" Ailesiyle birlikte tesisin tadını çıkaran Mustafa Berat Ergin, sezonun ilk kızak deneyimini yaşadığını belirtti. "Kar oldukça yoğun ve hava soğuk ama Zigana her zamanki gibi çok güzel. Abimle birlikte kızak kaydık, yürüyüş yaptık ve çok eğlendik" dedi. KAYAK EĞİTİMLERİNE BÜYÜK İLGİ Pistler, ünlü kayakçı Muzaffer Demirhan’ın adını taşıyan 700 metre uzunluğundaki T-Bar pist, bin 200 metre uzunluğundaki Kadırga pisti, 200 metrelik acemi eğitim ve 250 metrelik orta seviye baby liftlerin olduğu alandan oluşuyor. Kayak antrenörü Yunus Avşar Yılmaz, Zigana’daki eğitimlere bu yıl yoğun bir talep olduğunu vurguladı. 4 yaşından 25 yaşına kadar 120 sporcuya eğitim verdiklerini belirten Yılmaz, 40 sporcunun da yarışmalarda yer alan tecrübeli sporculardan olduğunu söyledi. Yılmaz, "Güzel bir kar yağışıyla 2 hafta önce sezonu açtık. Bu hafta çok güzel bir kar yağdı ve eğitimlerimize devam ediyoruz. Bu yıl talep çok yüksek. Yarıyıl tatiline kadar, hatta daha sonra pistteki kara göre çalışmalarımız sezon boyunca devam edecek. Ocak ayının ilk haftasında burada il birinciliği yapacağız. Dereceye giren sporcularımızı federasyonumuzun belirlediği tarihte yarışmalara götüreceğiz" diye ekledi. Yılmaz ayrıca Zigana’nın coğrafi konumunun avantajlarına dikkat çekerek, "“Zigana Dağı kayak turizmi için çok elverişli bir dağ. Bunun yanında sahile en yakın kayak merkezi olarak da özel bir konuma sahip. Elimizden geldikçe bu sporu tabana yayıp milli sporcular, musabık sporcular yetiştirmek istiyoruz. Bu sporu halkımıza, milletimize sevdirmek istiyoruz. Elimizden gelen her şeyi bu uğurda yapmaya çalışıyoruz. Ben eski milli sporcuyum. Bir dönemde milli takım antrenörlüğü de yaptım. Biz de bu Gümüşhane'nin Zigana Dağı'nda yetiştik, ekmeğimi de bu sayede kazanıyorum" dedi. TESİSLER VE EĞLENCE DOLU AKTİVİTELER Zigana Gümüşkayak Kayak Merkezi işletmecisi Abdullah Eroğlu, kar yağışıyla birlikte tesisteki yoğunluğun arttığını belirtti. Eroğlu, "Kayak sezonumuzu açtık. Dün ve bugünkü kar yağışıyla beraber pislerimizde kar yeteri seviyeye ulaştı. Tüm kayak severleri Zigana'ya bekliyoruz. Tesisimiz bütün pistleriyle, restoranı, otel kısmı, kafeteryası, tüm hizmetleriyle hazır bir şekilde misafirlerini bekliyor. Tesisimize şu an yerli yabancı turistler geliyor. Hafta sonu yerli ağırlıklı, hafta içi daha çok yabancı ağırlıklı çalışıyoruz. Her gün dışarıda bir çoban ateşimiz, müzik eğlencemiz oluyor" ifadelerini kullandı. Eroğlu, tesiste 150 yatak kapasiteli otel, 300 kişilik restoran, 200 takım kayak ve snowboard ekipmanıyla eksiksiz bir hizmet sunduklarını ifade etti. Güvenlik önlemleriyle birlikte misafirlerin keyifli ve kazasız bir sezon geçirmesini hedeflediklerini belirtti. "KAYAK ÇOK ÖZEL BİR SPOR" Zigana’da kayak sporuna gönül veren 16 yaşındaki Rana Taşdelen ise 6 yıldır bu sporla ilgilendiğini söyledi. Kayak yapmanın hem eğlenceli hem de herkesin yapamadığı özel bir aktivite olduğunu belirten Taşdelen, yarışmalarda Zigana’yı temsil etmenin kendisini heyecanlandırdığını ifade etti. Doğa ve sporun iç içe olduğu Zigana Gümüşkayak Kayak Merkezi, ziyaretçilerine eşsiz bir deneyim sunmaya devam ediyor. Hem amatör hem profesyonel kayakçılar için uygun pistleri, karla kaplı dağları ve huzurlu atmosferiyle Zigana, kış sporları severlerin vazgeçilmez adreslerinden biri haline gelmiş durumda.

Universal, Umusic Otelleri ile Turizmde Ezber Bozuyor Haber

Universal, Umusic Otelleri ile Turizmde Ezber Bozuyor

Universal Music Group (UMG), "Bir müzik plak şirketi iyi bir otel markası yaratabilir mi?" sorusundan yola çıkarak yeni Umusic Otelleri’nde bir gecelik konaklama için 400 dolar ödemeye razı olacağınıza inanıyor. Bu oteller, otel konaklamasını, eğlenceyi ve yerel müzik mirasını bir araya getiren "kültürel merkezler" olma iddiasında. Umusic Otelleri zinciri, ilk tesisini Madrid’de açtığından bu yana bir yıldan fazla zaman geçti. Bu nedenle, markanın stratejisini öğrenmek için markanın başkanı Jordi Solé ile görüşüldü. Universal Music Group (UMG) ve yatırımcı Dakia Entertainment Hospitality Group tarafından oluşturulan Umusic Otelleri'nin, Avrupa, ABD ve Latin Amerika’da yeni oteller planladığını söyleyen Solé, dünya çapında 200 otel açma potansiyeli gördüklerini belirtti. MADRID’DEKİ OTELLER Miami’deki otel markası merkezinden konuşan Solé, Avrupa, ABD’nin doğu ve batı kıyıları ve Latin Amerika’yı kapsayan bir aylık iş seyahatinden yeni döndüğünü belirterek, Umusic Otelleri’nin şu anda Madrid’de, Eylül 2023’te açılan Umusic Hotels Teatro Albéniz adlı bir otelinin bulunduğunu hatırlattı. Solé'ye göre, Madrid’deki ikinci tesis ise yenilenme aşamasında olup 2027’de açılacak. Her iki Madrid otelinde de restore edilmiş tarihi tiyatrolar yer alıyor. Solé, gelecekteki projelerin de arenalar, stadyumlar, tiyatrolar veya gece kulüpleri gibi canlı müzik ve eğlence alanlarını içereceğini söyledi. CANLI TURİZM TRENDİNE YÖNELİK ADIM Umusic markası, 2025’in önemli trendlerinden biri olan "canlı turizm" dalgasından faydalanıyor. Umusic Hotel Madrid’in misafir odalarında tavanlara yerleştirilmiş küçük Bluetooth Marshall amfi hoparlörler bulunuyor. Otelde bir plak kütüphanesi, çatı katı barı ve bir müzik mekanı yer alıyor. Otel, ünlü sanatçılar için konserlere, albüm tanıtımlarına ve partilere ev sahipliği yaptı. Toplumla etkileşim ve yeni yetenekleri desteklemek de otelin önemli hedefleri arasında. Ayrıca, yerel okullarla da ortaklıklar yapılıyor. OTEL YATIRIMCILARININ İLGİSİ Otel yatırımcıları için Solé, "Sadece oda ve yeme-içme gelirleri değil, aynı zamanda eğlence gelirleri de sunan farklı bir teklif sunuyoruz" dedi. Umusic Hotels Teatro Albéniz, İspanyol gayrimenkul yatırım ortaklığı Silicius’a ait olup 2024’ün ilk yarısında yüzde 4,7 kira geliri artışı bildirdi. Yeni bir markanın farkındalığını yaratmak zaman alsa da Solé, otelin başlıca rezervasyon kaynaklarını; kurumsal toplantılar ve etkinlikler, online seyahat acenteleri ve Universal’ın kendi ağı olarak sıraladı. Solé, "UMG’nin dünya çapında 7.000 sanatçısı ve 70 plak şirketi var. Sadık hayranlardan oluşan muazzam bir veri tabanı bulunuyor. Doğrudan tüketiciye yönelik rezervasyonların çok etkili olduğunu kanıtladık" dedi. TURİSTLER İÇİN NAKİT AVI ELEŞTİRİLERİ Müzik hayranları, genellikle "anti-kurumsal" görüşte oldukları için, yeni otel markasının 400 €’luk gece başı fiyatı bazıları tarafından "turistler için nakit avı" olarak görülebiliyor. Umusic, her tesisin topluluk etkileşimi ve yeni yeteneklerin desteklenmesi vaadini gerçekten yerine getirmesini sağlamak için marka yönetimine önem vermek zorunda. Bir sonraki Taylor Swift, Drake veya başka bir Universal sanatçısı Madrid’de konser verdiğinde, Solé, bu hayranların otelde kalmalarını umuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.