Hava Durumu

#Otel Dolulukları

TOURISMJOURNAL - Otel Dolulukları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otel Dolulukları haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi Haber

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi

Dolulukların yaz döneminde aylık bazda gerileme kaydettiğini belirten Eresin, “Yıllık bazda ise Türkiye genelinde 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise aynı düzeydeyiz. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz. Turizmin en büyük yatırımcıları olarak, maliyet artışları ve kurlar bizi zorluyor” dedi. Konaklama sektörünün Ocak-Ağustos 2024 dönemini kapsayan ilk 8 aylık dönemdeki dolululuk performansı belli oldu. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, 8 aylık dönemde Türkiye genelinde otel doluluklarının yüzde 61, İstanbul’da ise yüzde 64 olarak gerçekleştiğini açıkladı. Ocak-Ağustos 2023’te Türkiye genelinde otel dolulukları yüzde 58, İstanbul’da yüzde 64 olmuştu. Fiyatlardaki düşüş önemli Konaklama sektörünün ilk 8 aylık sonuçlarını değerlendiren TÜROB Başkanı Eresin, “Türkiye’ye yabancı ülkelerden gelişlerde herhangi bir sorun görünmüyor, düşüş yok, aksine yükselme var. Otel doluluklarında ve fiyatlarda ise özellikle yüksek sezon olarak adlandırdığımız yaz döneminde düşüş söz konusu. Yıllık bazda 8 aylık dönem itibariyle doluluklarda 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise 2023 ile aynı orandayız. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz” dedi. Yüksek sezondaki gerilemenin çeşitli nedenleri olduğunu dile getiren Eresin, şunları söyledi: “Savaşların konuşulduğu bir ortamda turizm hareketliliğinden bahsetmek çok zor. Ukrayna-Rusya ile İsrail-Filistin savaşının bir an önce sonlanması ve barışla sonlanmasını diliyoruz. Dünyadaki savaşların sona ermesi turizm hareketlerini ve bizim doluluklarımızı olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla en büyük beklentimiz dünyada barışın sağlanması. Öte yandan UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası ve Paris Olimpiyat Oyunları kaynaklı olarak, sadece Türkiye değil, dünya genelinde rezervasyon akışında bir yavaşlama olduğunu da biliyoruz. Tabii ki bu nedenler, yaz döneminde, tüm dünyayı olduğu gibi bizi de olumsuz etkiledi.” Turizmin en güçlü yatırımcısı otelciler Konaklama sektöründe yatırımların devam ettiğine işaret eden Eresin, şu ifadeleri kullandı: “Konaklama olarak, turizm sektörünün en önemli yatırım ayağını temsil ediyoruz. Yatırımlar pandemi döneminde bile kesintiye uğramadı. Yerli ve yabancı yatırımcılar ülkenin turizm potansiyeline inanıyor. Sürekli kötümser söylemlerle sektörü demoralize etmek ve yabancı rakiplerimize avantaj sağlamak bize dogru gelmiyor açıkcası. Türk turizmi yıllar öncesinden her türlü zorluğu test ederek bugünlere geldi. Her sektörde iniş ve çıkışlar olması normaldir. Sıkıntılar halının altına süpürülmemeli elbette, ama geçici bazı sıkıntıların kalıcıymış gibi dile getirilmesinin, çok karamsar yaklaşımların hem içeride hem dışarıda sektöre zarar verdiğini düşünüyoruz. Çok sayıda otelin konkordato ilan ettiği ve iflas ettiği yönündeki söylentilerin de teyid edilmemiş verilerle ortaya atılmış, tamamen hayal mahsulü ve spekülatif amaçlı olduğunu düşünüyoruz zira bize ulaşan bu konuya dair hiçbir bilgi yok.”   Maliyet artışı ve kur zorluyor “Hizmet ihracatcısı olarak, döviz cinsi kazancımız var ve döviz kurunun çok uzun zamandır sabit kalması, TL cinsinden artan maliyetlerin önüne geçilememesi büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor” diyen Eresin, “Maalesef otellerin maliyetleri artarken kazançları artmıyor ve önceden imzalanmış sözleşmeler nedeniyle eski fiyatların kullanımına devam ediliyor. Düşen oda fiyatlarının nedenlerini anlattım, ama fiyatlar düşmese de bugün döviz cinsinden verilen fiyatların geçen yıl ile aynı TL rakamlar olduğu gayet net izleniyor” diye konuştu. 90 milyar dolarlık sektör Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Sektör olarak yıllık belirlediğimiz hedefimizi yakalamaya odaklandık. Bu hedefe ulaşmak ve turizm sektörünün sürdürülebilirliğini sağlamak üzere başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere kamu ve özel sektörden tüm paydaşlarımızla uyum içerisinde, sektörün sorunlarına kalıcı çözümler bulmak üzere çalışmalarımızı durmaksızın sürdürüyoruz. Her yıl hedefimiz, bir önceki yılı geçebilmek. Bu yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığımızla aynı doğrultuda 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmak öncelikli hedefimiz. Turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak cari açığın kapatılmasına, ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz. Bir defa daha altını çizmek isterim ki, Türk turizmi toplam 2 milyon turist sayısından 50 milyona, 85 bin yatak kapasitesinden 1.5 milyon yatak kapasitesine ulaştı. Konaklama sektöründe yatırımların günümüzde toplam maliyeti yaklaşık 90 milyar dolara, istihdamdaki kişi sayısı da tarihi rekora ulaşarak yaklaşık 1.5 milyona çıktı. Turizmde her üç çalışandan biri konaklamada istihdam ediliyor. İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizmin açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır. Direkt olarak 54 sektörü etkileyen turizm bu özelliğiyle, ülkemizdeki her haneden en az bir kişiye doğrudan gelir yaratmaktadır. Turizm sektörümüz yılda yaklaşık 30 milyar doların üzerinde yaptığı satın almanın yüzde 95’ini Türkiye’den yapan, ekonominin lokomotif sektörleri arasındadır. Turizm vekonaklama ile ilgili yorumlar ve çalışmalar yapılırken tüm bu verilerin de göz ardı edilmemesi önemlidir.”

Bodrum'da Sarı Yaz başladı: Otellerdeki doluluk yüzde 90'a ulaştı Haber

Bodrum'da Sarı Yaz başladı: Otellerdeki doluluk yüzde 90'a ulaştı

Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum'da, turizm hareketliliği sürüyor. Turizmin incisi Bodrum'da hava sıcaklığı 37, deniz suyu sıcaklığı 26 derecelerde seyrediyor. Kente son 8 ay içerisinde kruvaziyerler ve hava yolu dış uçuşlarla 816 binin üzerinde yabancı turist gelirken, bu sayının diğer gümrük kapılarındaki verilerin açıklanması ile 1 milyonun üzerine çıkması bekleniyor. BODER Başkanı Ömer Faruk Dengiz, Deniz ve hava yoluyla 816 binin üzerinde yabancı turist geldi. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 8'e yakın bir artış gözlemlendi. Gümrük kapılarıyla ilgili veriler henüz açıklanmadı. O verilerle birlikte bu rakamın 1 milyonun üzerine çıkmasını bekliyoruz" dedi. 'Hareketliliği sürdürmek için çalışmalara başlayacağız' Bodrum'a en çok turistin İngiltere'den geldiğini ve en uzun süreli konaklamayı İngilizlerin yaptığını söyleyen Dengiz, Bodrum'a gelen yabancı turistler içerisinde İngiltere, ilk sırada yerini korudu; onu Rusya, Polonya ve Almanya takip etti. Bodrum'da ortalama 6 günlük konaklama süresiyle İngiltere yine başı çekmektedir. Turistlerin günlük kişi başı 90 doların üzerinde bir harcama yaptıklarını düşünüyoruz. Temmuz- ağustos arasında yoğun bir sezon geçirdik. İngiltere'den uçuşların 12 Kasım'a kadar uzatılma kararı alındı. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın özverili çalışması ve BODER'in işi takip etmesiyle çok iyi bir gelişme oldu. Kış döneminde ise haftada 2 gün uçuş ile İngiltere'den Bodrum'a turizm hareketliliğini sürdürmek için çalışmalara başlayacağız diye konuştu. Bodrum'da Sarı Yaz dönemi ile turizm hareketliliğinin devam ettiğini söyleyen Dengiz, Sezon bitmedi, tatilcilerin gizli şifresi olan kıştan son kaçış noktası olan Sarı Yaz dönemi başlıyor. 15 Eylül-15 Ekim arasında son bir periyot var. Güzel bir Sarı Yaz yaşayacağımızı düşünüyoruz. Okullar da açıldıktan sonra evli çiftler, emekliler ve gençler de bu dönemde tatil yapma imkanı sağlayacaklar" diye konuştu. Dengiz "Fiyatlar da oldukça uygun duruma geldi. Her dönemin bir fiyatı vardır. Bu dönemde oda, kahvaltı kişi başı fiyatlar 850 liradan başlıyor. A-B-C diye segmentlere ayırdığımız zaman oteller farklılık gösteriyor. C segment bir otel 850, B klasman bir otel yine oda, kahvaltı kişi başı 1500, A segmentine baktığımız zaman 2 bin 500'e çıkacaktır. Sarı yaz erken başladı, 5 Eylül itibarıyla başladı diyebiliriz. Eylül ayı içerisinde otellerde yüzde 90'nın üzerinde bir doluluk olacak gibi. Misafirlerimizin son avantajları değerlendireceklerini düşünüyoruz. Herkese hitap eden, her bütçeye uygun tatil avantajları sunacağız. Yakın zamanda Bodrum Yarı Maratonu, Bodrum Cup ve motor festivali var. Onların da verdiği bir hareketlilik olacaktır. Konserler de devam edecek, sezon bitmemiş oluyor" dedi. 

"Otel doluluklarında sıkıntı var, bunun geçici olduğunu düşünüyoruz" Haber

"Otel doluluklarında sıkıntı var, bunun geçici olduğunu düşünüyoruz"

NG Hotels Yönetim Kurulu Başkanı ve Hizmet İhracatçıları Birliği Turizm Sektör Komitesi Başkanı Hediye Güral Gür Bloomberg HT’de yayınlanan Üst Düzey programında Arzu Maliki’nin konuğu oldu. Gür, “Yatırımların tek bölgeye sıkışması arz-talepte sıkıntı yaratıyor. Otel doluluklarında sıkıntı var, bunun geçici olduğunu düşünüyoruz. Talep daralması yaşadığımız doğru” açıklamasında bulundu. Gür’ün açıklamalarında öne çıkanlar şöyle; “Hizmet ihracatı tamamen yurtdışından Döviz sağlayan, ihracatçı sektörlerin bir araya geldiği bir birlik ve TİM’in bünyesinde. Aslında henüz çok yeni 6 yıllık bir birlik. Birliğin altında 10 farklı sektör var, bunun içinde turizm en önemli lokomotif sektörlerden bir tanesi çünkü toplam hizmet ihracatının yüzde 49.5’ini turizm sağlıyor. Bunun dışında lojistik var, bilişim var, kültürel-eğlence sektörümüz var ki içinde dizileri barındırıyor bu da yurtdışında en büyük güçlerimizden bir tanesi. Sağlık sektörü var, eğitim var, gastronomi ve limanlar var. Gerçekten ihracatımıza katkı sağlayan sektörler var. Dünyada Türkiye mal ihracatında 30’uncu sırada ama hizmet ihracatı olarak da 23’uncu sıradayız. Hizmet ihracatından da aldığımız pay her gün artıyor. Biz de birlik olarak ihracatçılarımızı desteklemeye devam ediyoruz. 2023’te hizmet ihracatı olarak 101 milyar dolarlık bir ihracatımız oldu. 2024 için de 120 milyar dolarlık bir hedefimiz var. Umuyorum bu hedefte bir sapma olmaz ve biz bu dövizi ülkemize sağlarız” “Personelde sıkıntı yaşıyoruz” Hizmet ihracatında öne çıkan sorunlar hakkında değerlendirmede bulunan Gür, “ Bizim için en önemli sorun şu anda personel. Artık nitelikli personelin ötesinde sıfırdan başlatacağınız elemanda da sıkıntı yaşanıyor. Bu sıkıntılar pandemi döneminde başladı, çalışanlar otellerin ne zaman açılacağını bilmediği için başka sektörlere kaydılar” dedi. Gür, “Bunun dışında bir marka algımız var, bu marka algısının geliştirilmesi, yurtdışından daha zengin turistin Türkiye’ye getirilmesi üzerine çalışmalar yapılıyor. Bizim de tek güvencemiz ve desteğimiz Bakanlığımız ve Turizm Geliştirme Ajansı. Uzakdoğu ve Asya’dan gelen turist sayısı az bunu da artırmak için çalışmalar yapıyoruz. Amerikalı turistte de hedef 2 milyon turist. Zaten hedef biliyorsunuz turizmin 12 aya yayılması, kişi başı turizm gelirini arttırabilmenin yolu da buradan geçiyor.Yatırımların da tek bölgeye sıkışması ne kadar arz talep olacak konusunda dengede sıkıntı yaratıyor. Bakanlığın da turizmde yatırımda öncelikli bölgeleri var. Buralarda yatırım yapılması, kültür, inanç ve yayla turizmi için de yatırım yapılabilecek birçok destinasyon var. Yatırımların buralara kayması lazım” diye ekledi. “Otel doluluklarında sıkıntı var” Şu anda otel doluluklarında bir sıkıntı olduğunu söyleyen Gür, “Hepimiz bunun kalıcı olmayacağına inanıyoruz o yüzden de umudumuzu kesmiyoruz. Umarım ki bir dahaki sene yüzde 80 doluluk yaşayacağımız bir sene yaşarız. Fazla arz olduğu zamanda doluluklara yansıyor” dedi. “Türk turizmciler kapıda vize uygulamasının durdurulmasını mı istiyor?” sorusunu cevaplayan Gür, “Şu anda yükselen bir algı var işte Yunan Adaları çok güzel, daha uygun fiyatlı diye. Bundan faydalanmak isteyen tatilcileri de anlamak lazım yani bir şey diyemiyorum tabii ki… Burada da yine talebin iyi değerlendirilmesi lazım. Geçtiğimiz bayramda haberlere çıktı hep işte Rodos kapıyı kapattı ve birçok kişi kapıda kaldı. Özellikle bu tatilleri planlayan acentelerin de konuya hassasiyetle yaklaşması lazım. Bu aralar bazı misafirlerimizi kaptırıyor olabiliriz ama bunun da geçici olduğuna inanmak istiyorum. Şimdi tabii artan maliyetlerle turizmciler de bazı şeylere dayanmaya çalışıyorlar. Bunları dengeleyebildiğimiz zaman zaten her şey yoluna girecek” dedi. NG Hotels performansını değerlendiren Gür, “Biz de sıkıntılı zamanlardan payımızı alıyoruz. Geleceğe dönük de yatırımlarımıza devam ediyoruz. İnsan kaynağına da yatırım yapıyoruz. Geçen yıllarda hep ileriye dönük rezervasyonlar alırdık şimdi daha böyle son dakika rezervasyonlar geliyor. Tatilci bir hafta içinde karar veriyor. Bizim agresif bir büyüme stratejimiz hiçbir zaman olmadı, yani otel sayısından ziyade o otelde ne kadar mutlu misafir ağırlıyoruz ne kadar iyi iş yapıyoruz ona bakıyoruz. Şu anda 4 otelde hizmet veriyoruz. İnşaat izinlerini alma aşamasında olduğumuz 2 yatırımımız daha var. Bir de hep bir yurtdışı yatırım hayalimiz vardı, Suudi Arabistan ve Dubai radarımızda. Yurtiçinde de bir tane Antalya’da projemiz var, bir tane de Bodrum’da projemiz var” diye ekledi.

Günlük kiralık evler, otel doluluklarını yüzde 15 azalttı Haber

Günlük kiralık evler, otel doluluklarını yüzde 15 azalttı

Kayıt dışı kiralanan günlük evler, otellerde doluluk oranını azalttı. Sektör temsilcileri günlük kiralık evlerinde otellerle aynı vergi sistemine tabi olmasını ve bu evlerin denetlenmesini istiyor. Fiyatların aşırı yükselmesi nedeniyle tatilciler günlük kiralık evleri tercih etmeye başladı. Kayıt dışı günlük kiralık evler otellerde doluluk oranlarının azalmasına neden oldu. Tatil bölgelerinde de yaygınlaşan günlük kiralık evler nedeniyle turizm beldelerinde doluluk oranları yüzde 50-60’larda kaldı. Sektör temsilcileri yapılacak düzenlemelerle eşit şartların oluşmasını istiyor. Turizm acentesi işletmecisi Şebnem Akman Balta, "Enflasyon artışına bağlı olarak otellerdeki maliyetlerin artması turistlerin Akdeniz bölgesindeki diğer ülkelere yönelmesine neden oldu. Turistler özellikle Bodrum bölgesi yerine Akdeniz çanağındaki diğer ülkelere yöneliyor. Otellerde doluluk oranlarının istenilen seviyede olmaması nedeniyle gelirler düşük kaldı. Bodrum bölgesinde otellerin doluluk oranları yüzde 40 seviyesinde, Antalya’da yüzde 80 civarında, İstanbul’da da kültür turizmi nedeniyle doluluk oranları yüksek" dedi. "Günlük kiralık evlere denetimler artırılmalı" Günlük ev kiralama uygulaması ve günlük kiralık evlerin otellerde doluluk oranlarını yüzde 15 civarında azalttığını ifade eden Akman Balta, "Kayıt dışı olması sebebiyle de sağlıklı rekabet edilemiyor. Bu konutlarda güvenlik konusunda da problemler olabilir. Günlük kiralanan evlerin kontrol altına alınması gerekiyor, vergilendirmeye tabi tutulması gerekiyor. Turizm Bakanlığı bu konuyla ilgili çalışma başlattı. Her şey dahil konseptini günlük kiralanan evler etkilemiyor. Diğer orta ve alt segment için bakıldığında günlük kiralık evler tercih edilebiliyor. Turizmde sürdürülebilirlik istiyorsak nitelik ve niceliği de korumak istiyorsak kayıt dışı günlük kiralamalara dikkat etmeliyiz. Denetimleri artırarak bu sorunun önüne geçebiliriz’’ diye konuştu. "Otellerde personel çıkarmalar başladı" Dünyadaki olumsuz gelişmelerden ilk önce turizm sektörünün etkilendiğini söyleyen Akman Balta, "Pandemi döneminde, siyasi gelişmelerde ve savaş döneminde turizmin olumsuz etkilendiğini gördük. Sermaye sıkıntısı da turizmcileri etkiledi. Maliyetler her dönem daha fazla artıyor. Nitelikli personel ihtiyacından dolayı da giderler arttı. Zincir oteller dışındaki oteller personel çıkarmaya başladı. 2024 ve 2025’te turizm sektöründe çalışacak personel bulamayabiliriz. Turizmciler kaliteli hizmeti sağlamak zorunda, bunu sağlamak için Turizm Bakanlığımızın da teşvikler sağlaması gerekiyor’’ şeklinde konuştu.

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı Haber

Otel dolulukları yüzde 100'e yaklaştı

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı, Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı dolayısıyla turizm sektöründe çifte bayram yaşandığını, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını açıkladı. İşler, Ege Bölgesinin her kesime hitap eden fiyatları ve turizm çeşitliliği ile vatandaşın en çok rağbet ettiği bölgelerin başında geldiğine dikkat çekti. TÜROFED Başkan Yardımcısı ve ETİK Başkanı Mehmet İşler, Kurban Bayramı rezervasyon oranlarını açıkladı. Turizmde bayram bereketi yaşandığını belirten İşler, "Özellikle tatilin dokuz güne çıkartılması ve herkesin planlama yapması, turizm sektöründe pozitif bir etki sağladı. Turizmciler bunu olumlu karşıladı. Özellikle bu dokuz gün içerisindeki rezervasyonlarda, beşer günlük bir yoğunlaşma görüyoruz. Bu dokuz günün beş günü çok yoğun. Kimi yerlerde ilk beş gün kimi yerlerde son beş güne doğru bir tepe nokta görüyoruz. Şu bir gerçek ki, dokuz gün olmasının bir başka faydası da özellikle şehirlerden çıkışlarla, şehirlere dönüşlerde, insanlar daha erken veya daha geç çıkarak şehrin giriş ve çıkışlarındaki trafiğin rahatlamasını da sağlayacak. Hem biz turizmciler açısından dokuz günlük tatil olması hem de şehir giriş ve çıkışlarının trafik yoğunluğunu önlemek açısından fevkalade doğru bir karar oldu. Diyebiliriz ki, turizmci çifte bayram yaşıyor" dedi. İşler, konaklama tesislerinde doluluk oranlarının yüzde 100'e yaklaştığını da sözlerine ekledi. En çok rağbet gören bölge, Ege İç turizmde en çok rağbet gören bölgenin Ege olduğunu kaydeden İşler, "Çünkü Ege herkese hitap eden bir ürün yelpazesine sahip. Ege’nin özellikle yaşam tarzı, çok büyük bir çekim gücü oluşturuyor. Deniz kenarında gece saatlerine kadar canlı bir hayatı olan yaşam tarzı, iç pazardaki yerli turistten çok rağbet ve talep gören bir ürün olarak karşımıza çıkıyor. Burada İzmirlinin yaşam tarzının yanı sıra herkese hitap eden ürün yelpazesi de Ege’nin çekim ve cazibe gücünü artırıyor. Bin liraya da bin euroya da herkesin konaklayabilme imkanı, kalabilecekleri yerler var. Ege bu açıdan, bu zengin çeşitliliğinden dolayı da iç pazarda büyük talep görmektedir" diye konuştu. "İtalyanlarda yüzde 75 artış var" İç pazardan sonra dış pazarın gidişatının önemine vurgu yapan İşler, şöyle devam etti: "Seçim öncesine kadar ağır giden rezervasyon akışı, seçimden sonra normale dönmeye başladı. Özellikle iki ana pazarımız olan Almanya ve Rusya’daki rezervasyon akışları artmaya başladı. Akdeniz bölgesinde aynı çanakta olduğumuz İtalya’nın 2023 yılı oda rezervasyonlarının artışı da dikkat çekiyor. Geçen yıla oranla İtalyanlarda yüzde 75 artış var. Bu konuda da turizm pazarındaki çeşitliliğimizi yavaş yavaş artırarak bağımlı olduğumuz iki ana pazarın dışında diğer pazarlarda da yeni artışlara başladık. '2023 yılı tüm zamanların en iyi yılı olacak' diye biz şu anda hedefimizi koymuşken, bayram da son derece bereketli geçecek gibi gözüküyor. Şu anda Kurban Bayramı’nda hemen hemen doluluk oranları yüzde 100'e yaklaştı. Son dakika satışlarıyla şu anda hızlı bir satış grafiği görüyoruz. Bu yüzde 100 doluluklar içinde hemen hemen her bölgemizde son yerler için vatandaşlarımız rezervasyonlarını yaptırıyorlar diyebiliriz.” Vatandaşlara rezervasyon uyarısı Vatandaşların rezervasyonlarını mutlaka bildik acentalardan yaptırmaları gerektiğini ifade eden İşler, şu uyarılarda bulundu: "Ayrıca oteli arayarak confirme de edebilirler. Bu acentenin otelle çalışıp çalışmadığını kontrol etsinler. Çünkü her bayram özellikle rezidans, villa ve otel kiralamalarında hacker’ların sahte site yaparak vatandaşlarımızı dolandırdıklarını görüyoruz. Bu konuda da bayram vesilesiyle bir kez daha kendilerini uyarmak isteriz." "Tüm zamanların en iyi yılı" 2022 yılının turizmde tüm zamanların rekorlarının kırıldığı bir yıl olarak tarihe geçtiğini, rezervasyon verilerinin 2023 yılının bu rekorların yenileneceği bir yıl olacağını gösterdiğini belirten Mehmet İşler, “2023 yılında Türk turizmi belki de tüm zamanların en iyi yılını yakalayacak yeni bir rekora imza atıyor. Özellikle geçen senenin mayıs ayına göre Türkiye’de yüzde 16 artış, ilk 5 ayda ise yüzde 24 gibi fazla bir artışla sezona başladık. Bu, 2023 yılının 2022’den ve 2019’dan daha iyi olacağının büyük bir göstergesi. Burada en önemli pazarlarımız olan Rusya ve Almanya yine ardı ardına olarak ilk iki sırayı paylaşıyor. Ama görünen o ki rezervasyon akışı bundan sonra hem deprem hem seçim hem de sınavlardan sonra havaların da hızlı bir şekilde ısınmasıyla devam edecek. Yıl sonunda hedeflediğimiz 60 milyon turist, 55 milyar dolar girdiyi yakalayacağız gibi gözüküyor. Hepinizin bildiği gibi geçen sene 55 milyon turist 45 milyar dolar girdi elde eden Türkiye, bu yıl 2023 turizm stratejisi olarak belirlenen 60 milyon turist, 55 milyar dolar hedefini yakalayacak. Bu Türk turizm tarihinin tüm zamanların en iyi yılı olarak tarihteki yerini alacaktır” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.