Hava Durumu

#Otel Fiyatları

TOURISMJOURNAL - Otel Fiyatları haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otel Fiyatları haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ne Ruslar ne Almanlar.. Erken rezervasyonda öne çıkan ülke Haber

Ne Ruslar ne Almanlar.. Erken rezervasyonda öne çıkan ülke

Kavaloğlu, turizmde sezonun iyi geçtiğini ve farklı ülkelerden gelen misafirlerin tatillerine devam ettiğini söyledi. Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansının dünyanın her bölgesinde tanıtım faaliyetleri gerçekleştirdiğini anlatan Kavaloğlu, bu yıl sezonun uzayacağını vurguladı. Kavaloğlu, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması için önemli çalışmaların yürütüldüğüne işaret ederek, yeni yıl için de rezervasyon hazırlıklarının tamamlandığını dile getirdi. Turizmde 2025'in çok iyi bir yıl olmasını beklediklerini ifade eden Kavaloğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "2025 yılı rezervasyonları için ilk kontratları yaptık. Özellikle İngilizler rezervasyonlarını yapmaya başladı. Öncü rakamlar belli oldu ancak yüzdelik oranlar ekimde belli olacak. 2025'i 'en iyi yıl' olarak geçirebilmek için tüm ön hazırlıklarımızı yaptık. Hem kamu hem özel sektör 2025'in iyi geçirilebilmesi için elinden geleni yapıyor. Yeni yıl sezonu için ciddi rezervasyon alacağımızı düşünüyorum." "Erken rezervasyonlar 30 Kasım'da sona erecek" Kavaloğlu, erken rezervasyonun 30 Kasım'da sona ereceğine dikkati çekerek, bu tarih geldiğinde 2025'in nasıl geçeceğine dair ciddi verilere ulaşacaklarını kaydetti. İç pazarın da erken rezervasyon sistemine dahil olduğunu aktaran Kavaloğlu, "Ülkemizde yaşayanlar erken rezervasyon yaparak çok ciddi fiyat avantajlarından yararlanabiliyor. Oteller 2025 fiyatlarıyla ilgili kampanyalarını ekim ayı itibarıyla açıklamaya başlayacak. Vatandaşlarımızın bu kampanyaları takip etmelerini öneriyorum çünkü gerçekten avantajlı fiyatlar sadece erken rezervasyonlarda oluyor." diye konuştu. Kavaloğlu, ekim ve kasımda iç pazardan da ciddi rezervasyon akışı beklediklerini söyledi. Otellerin fiyatlarının, turizmdeki geçiş dönemlerinde daha uygun olduğuna değinen Kavaloğlu, "Özellikle yerli turistler Antalya'da nisan-mayıs-haziran veya eylül-ekim-kasım dönemine rezervasyon yaptırabilirlerse en indirimli fiyatlardan yararlanabilir. Oteller, bu dönemde yüksek doluluk olan temmuz-ağustosa göre daha uygun fiyat veriyor." dedi.

Ağustos sonu Türkiye: 'Her şey dahil' tur paketi kaç ruble? Haber

Ağustos sonu Türkiye: 'Her şey dahil' tur paketi kaç ruble?

Ağustosun son günleri yaşanırken, turizm sektöründe "Türkiye'ye gitmek için uygun fiyatlı tatil fırsatlarıyla ideal dönem" reklamları yoğunlaştı. Okulların açılmasına yakın birçok aile, çocuklarıyla birlikte tatilden dönerken, oteller de bu durumu fiyat politikasında dikkate alıyor. Moskova'dan çıkışlı 6-7 gecelik Türkiye tatilleri, iki kişi için 100 bin rubleye kadar olan fiyatlarla satışta. Ancak uzmanlara göre, gerçek anlamda "son dakika" fırsatları az sayıda ve indirimler genellikle küçük oranlarda. Ator'un sitesindeki derlemeye göre tatillerin maliyetine ilişkin bilgiler, "Turvizor" arama ve karşılaştırma sistemi üzerinden elde edildi. Sistem, Moskova çıkışlı ve Ağustos sonu için birçok uygun fiyatlı tatil paketi sunuyor, ancak bu teklifler genellikle Kemer ve Alanya gibi bölgelerdeki şehir otellerinde geçerli. Haberde örnek verilen bazı tatil paketleri ve fiyatları şöyle Kemer: Ares Dream 4*: Anex Tour'dan, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece "her şey dahil" konaklamalı paket, iki kişi için 73 bin 915 ruble. Club Herakles (Ex. Stone House) 3*: FUN&SUN'dan, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece "her şey dahil" konaklamalı paket, iki kişi için 71 bin 940 ruble. Alanya: Sun Fire Beach Hotel 4*: Anex Tour'dan, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece "her şey dahil" konaklamalı paket, iki kişi için 75 bin 213 ruble. Kleopatra Sun Light Hotel 3*: Anex Tour'dan, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece "her şey dahil" konaklamalı paket, iki kişi için 77 bin 702 ruble. Side: Aroma Butik Hotel 3*: FUN&SUN'dan, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece kahvaltı dahil konaklamalı paket, iki kişi için 74 bin 265 ruble. Diğer Örnekler: Britannia Hotel & Villas 3*: PEGAS Touristik'ten, Kemer'de kahvaltı dahil paket, iki kişi için 66 bin 473 ruble. Rios Latte Beach Hotel 4*: Coral Travel'den, 28 Ağustos çıkışlı, 6 gece "her şey dahil" paket, iki kişi için 92 bin 091 ruble.

Turizm sektörü: ‘2 ay iş yapıp 1 yıllık kira ödemeye çalışıyoruz’ Haber

Turizm sektörü: ‘2 ay iş yapıp 1 yıllık kira ödemeye çalışıyoruz’

Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Duman Bodrum’daki akla ziyan fiyatlara açıklama getirdi. Duman, “Turizm sezonu iyice daraldı, artık otelci ve bölge esnafı neredeyse 2 ay iş yapıp 1 yıllık kira ve işletme masraflarını çıkarmaya çalışıyor. Bu baskı ile bazen kantarın topuzu kaçıyor, haberlere ve sosyal medyanın diline düşen adisyonlar fişler ortalıkta dolaşıyor” dedi. Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Duman sezon ortasında yaptığı turizm değerlendirmesinde “Turizm sezonu iyice daraldı, artık otelci ve bölge esnafı neredeyse 2 ay iş yapıp 1 yıllık kira ve işletme masraflarını çıkarmaya çalışıyor. Bu baskı ile bazen kantarın topuzu kaçıyor, haberlere ve sosyal medyanın diline düşen adisyonlar fişler ortalıkta dolaşıyor” dedi. Duman Bodrum’daki akla ziyan fiyatlara açıklama getirdi. Muğla’nın Bodrum ilçesindeki Bodrum Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sabahattin Duman sezon ortasında yaptığı turizm değerlendirmesi yaptı. Duman açıklamasında “Turizm sezonu iyice daraldı, artık otelci ve bölge esnafı neredeyse 2 ay iş yapıp 1 yıllık kira ve işletme masraflarını çıkarmaya çalışıyor. Bu baskı ile bazen kantarın topuzu kaçıyor, haberlere ve sosyal medyanın diline düşen adisyonlar fişler ortalıkta dolaşıyor” dedi. Duman ayrıca, “İşleri bir türlü açılmayan esnaf kısacık sezonda batmamak için resmi otoriteye bile direnerek plajı, kaldırımı işgal ediyor, izinsiz iskelelerle denizi işgal ediyor, ruhsatsız koyduğu bungalov benzeri eğreti yapılarla, kaçak katlar yaparak maliyetini azaltıp kendince batışını geciktiriyor” ifadelerini kullandı. Duman açıklamasının devamında ise “Bu akla aykırı fiyatların geneli ifade etmediğini söyleyelim ama gerçek olduğunu da kabul edelim. Neden kaynaklanıyor bu garip fiyatla, sıralayalım” dedi ve ekledi: “Sezon çok kısa fakat buna karşılık kiralar zıt oranda çok yüksek. Kısacık sezonda o devasa kirayı çıkarmak zorundaki kiracı işletmeci fiyatlarda basıyor gaza… Maliyetler stabilize olamıyor. İşletmeci sattığı ürünün yerine hammaddeyi kaç liradan alacağını bilmiyor. Öyle olunca da kafadan atma bir satış rakamı belirliyor Dövizin baskılanması yabancılar için ürünleri çok pahalı hale getiriyor. 2023 yılı temmuz başında örneğin 1 bardak meşrubat 60.-TL = 2,10 Euro idi. Fakat Bu yıl Temmuz başında yüzde 70 enflasyona göre 1 meşrubat Bodrum’da kafelerde 100.-TL yani 2,85 Euro. Turist için bile yüzde 35 artış oluşmuş. Eskiden bozdurduğu dövizle daha çok ürün tüketen turist parası değersizleştiği için başka bölgeleri tercih ediyor. Yabancı para cinsinden kontrat yapan otelcilerin döviz bazında geliri yüzde 24 artarken maliyetleri TUİK’e göre yüzde 70 ENAG’e göre iki misli arttı. Buna rağmen Otel fiyatlarında genel beklenti dışında hareketler olmamakla birlikte istikrarın sağlanmasının sezonun uzamasına bağlı olarak görüyorum. Devlete ödenen KDV, ÖTV diğer ödemeler ile Enerji ve su maliyetleri çok arttı. Muski 2023 İşyeri Su bedeli 31,62 TL (1,11 EURO) iken 2024 Temmuz 90,07 TL(2,55 EURO). Lojman kiraları çok yükseldi. Asgari ücret 2023 Temmuz ayında 400 Euro iken 2024 Temmuz ayında 480 Euroya yükseldi. Bunlar hep maliyetlere olumsuz etkiler oluşturuyor. Bu buna benzer nedenlerin hepsinin ahenkli bir şekilde dengeye gelmesi kısa zamanda zor görünüyor. Kimse beklentiye girmesin.” Duman açıklamasının sonunda ise çözüm önerilerini dile getirdi: “Sezonu öncelikle 5-6 aya çıkarmak ilk önceliğimiz olmalı. Bunun için iyi bir planlamayla otelciler, yerel esnaf, yerel acenteler, taşıma şirketleri, havaalanı işletmesi Tur operatörlerine gereken desteği verip uçuş maliyetlerinin düşürülüp rakip bölgelerden avantajlı duruma gelmeliyiz. Bunun için Milas ve Didim bölgesi turizm bileşenleriyle iş birliği sağlanmalıdır. 3 bölgeli talep çekilirse daha çok uçuş bize yönlenir.  Ayrıca 3 ilçenin birlikte Turistlere daha çok seyahat nedeni sunacağını düşünüyorum. Havaalanı yolcu ücretleri, acenteci ve taşımacıların otopark ücretleri düşürülmelidir. Bütün bu ücretler sonuçta seyahat paketinin fiyatını etkilemektedir. Öncelikle işyeri ve konut kiralarının mantıklı bir yere gelmesi başlangıçta olmazsa olmazımız Orta ve Yüksek sezon dışında bölge otellerine belirli vergi vb istisnalar sağlayabilir. Örneğin Dengeler oturana kadar ilk 2 yıl 1 Ekim-30 Nisan arası daha sonra 1 Kasım ve 31 Mart arası yazlık bölgelerden Konaklama vergisi istisnası getirilebilir. Ciddi bir yeniden yapılanma ile tanıtım atağına geçmeliyiz. Ama sürekliliği olan ve Bodrum imajını yükselten çalışmalar yapmalıyız. BOYTAV ayağa kalkmalı Profesyonel bir ekibin desteğiyle Profesyonel ve Gönüllülerden oluşan Bodrum Lobisini oluşturmalı ve sürekliliği sağlanmalıdır. Lobi deyince karanlık kapılar ardında iş bitiren ekiplerden bahsetmiyorum. Bodrum’a gönül vermiş Resmi ve Özel üst düzey yöneticilerimiz (Kaymakamlar, Valiler, Belediye Başkanları, Resmi üst düzey bürokratlar vb,), Gazeteciler, Sporcular, İşadamları, Fenomen ve Influencerlar, Turizmcilerden oluşan bir ekipten bahsediyorum. Tur operatörlerine talep yaratmak için yoğun turis getiren ülkelerin Ünlü seyahat ve turizm yazarları, gazetecileri, Fenomen ve Influencerları rutin bir şekilde Bodrum’a getirip ağırlamalıyız. Bölgede faaliyetine ara vermeyen firmalara sezon dışı için Personel sigorta desteği sağlana bilir. Aksi durumda sezon daha da kısalacak ve Tur operatörleri uçakların burnunu başka bölgelere çevirecektir. Bu durumda Bodrum Turistik destinasyon olmaktan çıkacaktır.”

Cep yakan otel fiyatları vatandaşları çadır turizmine yöneltti Haber

Cep yakan otel fiyatları vatandaşları çadır turizmine yöneltti

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte vatandaşlar tatil için plan yapmaya başladı. Ancak oteller bu yaz fiyatlarında çok büyük artışlara gidince vatandaşlar otel yerine çadır alarak kamp yerlerine gitmeye başladı. Bu sayede hem tatil ucuza gelirken hem de çeşitli yerlerde konaklama imkanına sahip olunuyor. Yaz aylarının gelmesiyle beraber tatil planları yapılmaya başlandı. Ancak bu sene özellikle Ege ve Akdeniz'de faaliyet gösteren oteller fiyatlarda geçen seneye oranla büyük bir artışa gitti. Ortalama bir otel de 4 kişilik bir ailenin sadece konaklama masrafının 100 bin TL'ye kadar çıkması üzerine vatandaşlar, rotayı alternatif konaklama seçeneklerine çevirdi. Özellikle çadır turizminde bu sene büyük bir artış görülüyor. Bu artış nedeniyle çadır turizmindeki üretici firmalar taleplere yetişmekte büyük zorluk yaşıyor. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan sektörün önde gelen üreticilerinden olan Özarı Branda sahibi Mehmet Balarısı, "Türkiye şartlarında şöyle bir problem var. İnsanlar artık otellere 100 ile 150 bin TL arasında değişen rakamları vermek istemiyor. 4 kişilik bir aile Türkiye'nin neresine giderse gitsin bu rakamlar ortaya çıkıyor. Ama alternatif olan çadırla tatil yapmak isterse bir aile bu rakam 10 bin TL'ye kadar düşüyor. Bu şekilde olduğu zaman daha kaliteli bir yaşam ortaya çıkıyor. Ayrıca istediğiniz yere kurabiliyorsunuz. Bir manzara derdiniz bulunmuyor. Sadece ekstra kamp yerlerine ücret ödüyorsunuz. Hem de bir seferlik bu parayı vermiş oluyorsunuz. Çünkü bu çadırlar bir kere alınıp kullanıldıktan sonra atılmıyor. Türkiye'de her zaman bir evde depremde kullanabileceği bir çadır olmalı” dedi. Çadırlar su geçirmediği için yaz kış kullanılabiliyor Çadırların su geçirmez malzemeden yapıldığını ve bu nedenle yaz ve kış rahatlıkla kullanılabileceğini belirten Balarısı, “Bizim artımız hem brandanın kendi kumaşları bizde olduğu için hem de kendimiz branda ürettiğimiz için çadırların hiç birinde alttan böcek, sinek ve haşerelerin girmesi söz konusu değil. Ürünlerde sineklik bulunuyor. Ürünlerimiz aynı zamanda su da geçirmediği için yaz kış kullanılabilecek ürünler. Türkiye'de çadır çok fazla rağbet görüyor. Kamp ülkemizde şu anda çok revaçta olan bir aktivite bu yüzden çok fazla talep var. Çünkü sadece kampa giderken değil bir sahil kenarında bile kahve içerken bu çadırların yan kitlerini çıkartarak vatandaşlar kullanabiliyor. Yaz ayında gelen büyük talebe yetişmekte çok zorlanıyoruz. Çadır isteyen müşterilerimize 2 ay sonrasına tarih veriyoruz. Daha önceden sipariş veren müşterilerimizin ürünlerini tedarik ediyoruz” diye konuştu

Bodrum’da “sarı yaz” yoğunluğu Haber

Bodrum’da “sarı yaz” yoğunluğu

Muğla’nın turizm ilçelerinden Bodrum’da “sarı yaz” olarak adlandırılan ekim ayında, otellerdeki doluluk oranı yüzde 70’e ulaştı. Sektör temsilcileri, sezonun kasım ayına kadar sürmesini bekliyor. Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum’da, yoğun geçen yaz sezonu yerini “sarı yaz” dönemine bıraktı. Sıcak ve güneşli havanın etkisi kentte sürerken, okulların açılmasıyla yerli turist hareketliliği azaldı. “Sarı yaz” adlandırılan ekim ayı döneminde yerli turist yoğunluğu yerini yabancı turistlere bıraktı. Ekim ayında gelen yabancı turistlerle otellerde doluluk oranlarının yüzde 70’lerin üzerine çıktığı bildirildi. 40-50 yaş arası turistlerin yoğun olduğu “sarı yaz” döneminde, başta Gümbet olmak üzere Kumbahçe, Bitez, Ortakent’teki plajlarda yoğunluk yaşandı. “Sarı yaz” döneminde uygun tatil avantajlarının olduğunu söyleyen Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Ömer Faruk Dengiz, yıl sonuna kadar 1 milyon turist hedefini yakalamayı hedeflediklerini söyledi. “Deniz ve hava yoluyla gelen turist sayısında geçen seneye göre, kısmen bir artış yaşandı.” diyen Dengiz, Bodrum’a bu yıl en çok Polonya, Almanya ve İngiltere’den turist geldiğini söyledi. Rus turistlerin de ilgisinin sürdüğünü anlatan Dengiz, “Kruvaziyerler, bu sezona çok büyük destek oldu. Sezon halen devam ediyor. Kentte belli oranda oteller ekim ayı sonuna kadar açık olacak. Yurt dışı uçuşların 3 Kasım'a kadar devam edeceğini tahmin ediyoruz. Açık olan otellerde yüzde 70'in üzerinde bir doluluk var.” ifadelerini kullandı. Bodrum’un en uygun bütçeli dönemi yaşadığını anlatan Dengiz, “Ekim ayı diğer adıyla 'sarı yaz' döneminde talepler devam ediyor. Yurt dışından bu dönemde hava yoluyla oldukça güzel talep var. İç pazarda ise okullar tatil olmasına rağmen hafta sonları yüksek bir talep oluyor. Bu süreçte iç hatlarda uçakta bileti bulmakta zorluk çekiyoruz. Bu dönemde özellikle 40 ve 50 yaş üzeri misafirlerimiz Bodrum’u tercih ediyor.” şeklide konuştu. “Oda, kahvaltı şeklinde hizmet veren otellerde fiyatlar kişi başı günlük 700 liradan her şey dahil oteller ise kişi başı 1500 liradan başlıyor.” diyen Dengiz, “Önümüzdeki yıl için bizim daha önceden de mottomuz vardı. ‘Biz bitti demeden bitmeyecek’ dediğimiz bir motto ile çalışıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Tatilci, ekonomik tercihlere yöneldi Haber

Tatilci, ekonomik tercihlere yöneldi

Havaların ısınması ve ardından gelen 9 günlük bayram tatili, tatil lokasyonlarına ve otel aramalarında rekor artışa neden oldu. Ancak geçen yıla göre bu yıl oda fiyatları yüzde 87 daha yüksek seyrediyor. Oda fiyatlarının artmasıyla birlikte, tatilciler de daha ekonomik tercihlere yöneldi. En çok aranan temalar ise bungalovlar, pansiyonlar, apart oteller oldu. Türkiye’nin otel ve villa arama platformu Neredekal. com’un verilerine göre, uzatılan bayram tatili süreci ile tatil lokasyonlarında ve otel aramalarında büyük artış oldu. Tatil planı yapmamışlar için 9 günlük bayram tatili, iyi bir fırsat olurken geçen yılın aynı dönemine göre oda fiyatları yüzde 87 daha yüksek seyretti. Haziranın ilk yarısında, Türkiye’nin her bölgesinden 24 binden fazla tesisin listelendiği Neredekal.com platformu üzerinden yaklaşık 1 milyon kullanıcı otel araması gerçekleştirdi. 2022 ve 2023 Haziran ayı aynı döneminde fiyat listeleyen tesislerin aynı tip odaları baz alınarak yapılan analizinde, oda fiyatlarının önceki yıla göre artmasıyla, incelemeye konu olan tesislerin ortalama gecelik oda fiyatları da bir yılda bin 445 TL’den 2 bin 691 TL’ye yükseldi. Bunda da enflasyonla birlikte bayramın etkisi olduğu düşünülüyor. Antalya’da yüzde 89 artış Tatilcinin gözdesi Bodrum’un da içinde yer aldığı popüler tatil destinasyonu Muğla’da ortalama gecelik konaklama fiyatları geçen yıla kıyasla yüzde 86 artarak bin 445 TL’den 2 bin 691 TL’ye çıktı. İzmir’deki fiyat artış oranı yüzde 87, Antalya’da ise yüzde 89 olurken, en az fiyat artışı ise yüzde 42 ile Nevşehir’de görüldü. Otel arama trendinin haftalık bazda geçen yılın üzerine çıktığını söyleyen Neredekal.com Genel Müdürü Gökhan Sivrikaya, internet üzerinden otel arama trendinin bu yıl içerisindeki seyrinde en yüksek seviyeye haziranın ikinci haftasında ulaştığını söyledi. Sivrikaya, “Geçtiğimiz yıl haziran ayının 1. ve 2. haftasında trendin seyri yatay iken, bu yıl bayram tatilinin 9 güne uzatılması ile otel arama trendinde haftalık olarak yüzde 30’luk bir atış gözlemledik. En gözde yaz tatili lokasyonlarımız için yapılan arama trendlerinin detaylarını incelediğimizde; en çok aranan bölgelerin Antalya, Alanya, Bodrum, Marmaris ve Fethiye oldu” dedi. Gökhan Sivrikaya, en çok aranan temaların bungalovlar, pansiyonlar, apart oteller, her şey dahil oteller ve denize sıfır oteller olduğunu söyledi. En gözde yaz tatili lokasyonları için yapılan arama trendlerinde en çok aranan bölgelerin Antalya, Alanya, Bodrum, Marmaris ve Fethiye olduğunu söyleyen Sivrikaya, İstanbulluların ilk tercihinin Bodrum olduğunu ve Bodrum’u Antalya’nın takip ettiğini ifade etti. Ankaralılar Antalya ve Alanya’dan yana tercih yaparken, İzmirliler ise Bodrum ve Antalya’yı seçtiler. Kapadokya popülaritesini kaybetmiyor Türkiye’nin turizm merkezlerinden biri olan Kapadokya’nın, alternatif bir destinasyon arayan tatilseverler tarafından, yaz sezonu süresince de arama listelerinin üst sıralarından inmediğini belirten Gökhan Sivrikaya, “Haziran ayında da Kapadokya tatil aramalarının popülaritesini kaybetmediğini görüyoruz” diye konuştu. Tatil arayanların çoğunluğu 18-34 yaş arası gençler Bu süreçte tatil arayanların büyük bir çoğunluğunu yüzde 45 oranında 18-34 yaş aralığındaki genç yetişkinlerin oluşturduğunu söyleyen Gökhan Sivrikaya, 35-44 yaş aralığındaki yetişkinlerin ise arama yapanların yüzde 23’ünü oluşturduğunu ifade etti. Kaynak : Dünya

Otel fiyatları, yerli tatilcileri karavanlara yöneltti Haber

Otel fiyatları, yerli tatilcileri karavanlara yöneltti

Kurban Bayramı tatilini Antalya’da geçirmek isteyip yüksek otel fiyatlarına gücü yetmeyen vatandaşlar, denize sıfır noktalara karavanlarla gelerek bedava tatilin keyfini sürüyor. Bir tarafında 5 yıldızlı oteller, bir taraflarında da dünyaca ünlü sahil yer alan karavancılar, "Sıfır maliyet, bunun zevki bambaşka" diyerek tatilin tadını çıkardıklarını dile getirdi. Turizmin başkenti Antalya’da 9 günlük Kurban Bayramı tatili nedeniyle yoğunluk yaşanıyor. Bölgedeki oteller bayramdan günler öncesinde doluluğunu ilan ederken, fiyatları da cep yakıyor. Özellikle denize sıfır 5 yıldızlı otellerde 4 kişilik bir aile için her şey dahil fiyatlar 100 bin liraya kadar çıkarken, karavanı olan tatilciler ise bu tatili sadece yakıt parasıyla atlatıyor. Elektriği güneş panellerinden, suyu da depolarına dolduran karavan tatilcileri, dünyaca ünlü Konyaaltı Sahili’ne sıfır 5 yıldızlı otellerin arasında bedava tatilin keyfini sürüyor. Sahil kısmındaki caddelerde kıyı şeridine park eden karavancılar, turistlerin yanı sıra otelleri tercih eden yerli tatilcileri de adeta kıskandırıyor. “Sıfır maliyet” Ankara’dan Antalya’ya tatile gelen Rafet Çetin her yaz kente gelerek tatil yaptığını anlattı. Otel fiyatlarının oldukça pahalı olduğundan bahseden Çetin, emekli olduğunu ve gücünün otellere yetmeyeceğini ifade etti. Çetin, karavanın maddi yönden avantajlarına işaret ederek şunları söyledi: “Bu hem binek arabamız hem evimiz oluyor. Suyumuz, elektriğimiz her şeyimiz var. 43 senede karavanla gezmediğim yer kalmadı. Sadece yakıta para veriyorum. Yeme içme konusunda evinde olsan da zaten para gidiyor. Konaklamaya para yok burada. 7 bin 500 lira maaş alıyorum, otelde tatil nasıl yapacağım? 5 yıldızlı otelde kalmam bunda kalırım. Sıfır maliyet, bunun zevki bambaşka.”

Turizmcilerin hedefi kişi başı gelirde 1.000 doları aşmak Haber

Turizmcilerin hedefi kişi başı gelirde 1.000 doları aşmak

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Yönetim Kurulu üyesi ve Cornelia Diamond Genel Müdürü Zafer Alkaya yaptığı açıklamada: "Hedef, kişi başı gelirde 1.000 doları aşmak. Maliyet artışları yüzde 100'ü buldu hak ettiğimiz, doğru fiyatlarla pazarlama yapmak. Doğru kişi başı gelir Türk turizminin geleceğidir.  Rakibimiz İspanya. Rakibimiz kişi başı gelirde 1.500 doları zorlarken bizim de en azından 1.000 dolan aşmamız gerekiyor" dedi.  Büyük oynayacaksak Akdeniz çanağında işi kuralına göre oynamak zorundayız. Burada Türkiye'nin İspanya üe rekabet ettiğini ancak gelirin oldukça düşük kaldığını kaydeden Alkaya, şöyle devam etti: "Kişi başı gelire odaklanmamız gerekiyor. Doluluk bizi istediğimiz yere götürmeyecektir. Artık Türk turizmi olarak Antalya turizmi olarak TÜİK verilerine göre, üçüncü çeyrekte kişi başı gelir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 17.5'lik düşüş üe 1.036 dolardan 855 dolara inmişti.  Maliyetler 0 arttı Zafer Alkaya, maliyetlerin de kendilerini çok zorladığını ve otel fiyatlarının 2023'te yüzde 25-50 arasında değişeceğini aktardı. Tesislerin zorlandığını ve fiyat artışlarının kaçınılmaz noktaya geldiğini söyleyen Alkaya, zaman zaman yüzde 100'ü aşan oranlarda işletme maliyetlerin artışları ile karşı karşıya kaldıklarını dile getirdi. 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.