Hava Durumu

#Otel Zinciri

TOURISMJOURNAL - Otel Zinciri haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otel Zinciri haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Martı Otel İşletmeleri 2024'te Rekor Büyüme Sağladı Haber

Martı Otel İşletmeleri 2024'te Rekor Büyüme Sağladı

Martı Otel İşletmeleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emre Narin, 2024 ve 2025 turizm sezonuna ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu. 2024’ün şirket için başarılı geçtiğini vurgulayan Narin, özellikle ciro, kârlılık ve müşteri konaklamalarında büyük artışlar kaydettiklerini söyledi. Emre Narin, "Sektör iyi bir yılı geçirdi. Martı Otel İşletmeleri özelinde ise bu dönem ciromuz Euro bazında yüzde 35 artış gösterdi. Gecelemelerde ise geçtiğimiz yıla göre yüzde 22 artış kaydettik. Bu artışları da turizm hareketlerinin yükselmesine, tesislerimizde yaptığımız yenileme yatırımlarına ve dış pazarlarda yaptığımız pazarlama çalışmalarına bağlıyoruz" açıklamasında bulundu. 2024’TE ZORLUKLAR: MALİYET ARTIŞI VE KÂRLILIK DARALMASI 2024 yılı, yüksek hacimli bir turizm sezonu olmasına rağmen sektör genelinde kârlılıkta daralma, kritik bir sorun olarak öne çıktı. Narin, bu sorunun kökeninde artan maliyetlerin olduğunu belirtti. Narin'e göre maliyetler, 2022 Haziran’dan bu yana euro cinsinden yüzde 70 arttı, fakat artan maliyetleri yabancı müşteriye yansıtmak zorlaştı. Narin, bu sorunun çözümü için enflasyonun düşmesini umut ettiklerini ve Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in TIF 2024 konferansında belirttiği enflasyon düşüş trendinin sektöre olumlu yansıyacağını ifade etti. YENİLEME VE FİNANSMAN DESTEĞİ İHTİYACI Emre Narin, turizm sektörünün sürdürülebilir büyümesi için yenileme yatırımlarının şart olduğunu dile getirdi. Otellerin, 10 yılda bir yenilenmesi gerektiğini ve bu yenileme sürecinin maliyetlerinin yüksek olduğunu belirten Narin, sektördeki özkaynak sıkıntısına dikkat çekti. Pandemi sonrası özkaynak sıkıntısı yaşayan sektörün, devlet destekli finansman modellerine ihtiyaç duyduğunu ifade eden Narin, "Dünyada özellikle de Orta Doğu’da ve Suudi Arabistan özelinde çok ciddi turizm yatırımı yapılıyor. Yeni ürünler ve destinasyonlar piyasaya giriyor. Bizim de bu yeni yatırımlarla rekabet edebilmemiz için yenileme çalışmaları yapmamız gerekiyor ki, hem elimizdeki müşterileri muhafaza edebilelim hem de yenileri için çekici olalım" dedi. 2025, DAHA İYİ BİR YIL OLACAK 2025 yılı için olumlu beklentilerini dile getiren Narin, jeopolitik bir sorun yaşanmazsa 2025’in 2024’ten daha iyi geçeceğini tahmin ediyor. Bu kapsamda, enflasyonun düşmesini ve daha stabil bir finansal ortamını, turizm sektörünün performansını artırabilecek unsurlar arasında görüyor. Narin, erken satın alma stratejisi ile maliyetleri kontrol altına almayı planladıklarını ve önceden yapılan planlamalarla maliyet baskısının etkisini azaltacaklarını ifade etti. Bu adımlar, 2025'te kârlılık açısından daha güçlü bir yıl geçirilmesini sağlayabilir. DOĞRUDAN SATIŞ ARTACAK, DİNAMİK SATIŞ MODELİ ÖNE ÇIKACAK Martı Otel İşletmeleri, 2024'te doğrudan satışlarının toplam satış içindeki oranını artırmayı başardı. Dinamik satış modeli ile doğrudan satışların daha fazla önem kazandığını belirten Narin, Rusya, İngiltere ve Almanya'nın ana kaynak pazarları olmaya devam ettiğini söyledi. Narin, "Otelciler ve tur operatörleri her zaman aynı gemideyiz. Sektörün bu hale gelmesinde tur operatörlerinin katkısı çok büyük. Fakat gelinen noktada dünyadaki dijitalleşme alanındaki gelişmelerle 'dinamik satış' olgusu çok öne çıktı. Artık müşteriler çevrim içi olarak hem otelini hem ulaşımını satın almak istiyor" dedi. Bu değişen müşteri alışkanlıkları, otellerin dijital dönüşümlerini hızlandırmasını gerektiriyor. HER ŞEY DAHİL SİSTEMİ KALDIRILAMAZ, AMA "HER ŞEY DAHİL 2.0" GEREKİYOR Emre Narin, Her Şey Dahil sisteminin Türkiye turizmi için vazgeçilmez olduğunu vurguladı. Bu sistemin, Türkiye'nin dünyada lider ülkeler arasında yer almasını sağladığını belirten Narin, "Bu sistemi uygulamaya başlayalı 30 sene oldu. Bu geçen zamanda dünyada müşteri algısı da çok değişti. Günümüzde kendimiz ve gelecek nesiller için sürdürülebilirlik kavramı en önemli konu. Bilindiği gibi "Her Şey Dahil"de çok fazla israf olabiliyor. Bunu artık müşteri de görüyor ve değişmesini istiyor" diyerek sisteme "Her Şey Dahil 2.0" adıyla adeta format atılması gerektiğini belirtti. Daha az yemek çeşidi, daha sade menüler ve sürdürülebilir bir hizmet anlayışı ile bu sistemin yenilenmesini önerdi. HER ŞEY DAHİL İLE TÜRK MARKALARI YURTDIŞINA AÇILMALI Emre Narin, Türk otel zincirlerinin dünyada büyüme stratejisini de ele aldı. Narin'e göre, Türkiye'nin "Her Şey Dahil" modeli, yurt dışında otel zincirleri tarafından işletme modeli olarak yaygınlaştırılabilir. Narin, "Dünyadaki en büyük 5 otel zincirinin geldikleri büyüklüğün arkasında, işletme alarak ve franchise vererek büyümek yatıyor. Bu zincirler, otellerin bina ve arsalarına sahip olarak büyümediler. Başka ülkelere gidip başkasının malını işleterek ya da son dönemde artan bir şekilde franchise vererek büyüdüler" diye ekledi. Bu kapsamda, özellikle Suudi Arabistan’ın 800 milyar dolarlık turizm yatırımı planladığı bölgeye dikkat çeken Narin, Türk otel zincirlerinin bu bölgeye hizmet ihraç etmesinin büyük bir fırsat olduğunu söyledi.

14 Otel Açan Alman Otel Zinciri, İflas Başvurusunda Bulundu Haber

14 Otel Açan Alman Otel Zinciri, İflas Başvurusunda Bulundu

Bir yılda 14 otel açarak büyüme rekoru kıran Almanya merkezli otel zinciri Achat Hotels, sürpriz bir şekilde iflas başvurusunda bulundu. Şirket, Almanya’da toplam 50 otel ve Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de bir otel ile toplamda 5.800’den fazla odaya sahip. Turizm sektörü için beklenmedik bir gelişme olan bu iflas, şirketin piyasa koşulları karşısında zorlanmasıyla ilişkilendirildi. YENİDEN YAPILANMA SÜRECİ Şirketin ana hissedarı GBK Beteiligungen AG, ekonomik zorlukların şirketin yükümlülüklerini yerine getirmesini imkânsız hale getirdiğini açıkladı. 2023 mali raporlarına göre, şirket sıfır değerle kaydedildi ve mahkeme tarafından atanacak bir yöneticinin denetiminde yeniden yapılandırma sürecine girmesi bekleniyor. Ancak şu ana kadar somut bir yeniden yapılandırma planı açıklanmadı. BÜYÜME PLANLARINDAN BELİRSİZLİĞE 2023’te Almanya’nın en hızlı büyüyen otel zincirlerinden biri olan Achat Hotels, Loginn Hotels markasıyla genç konuklara yönelik stratejisini güçlendirmişti. Yeni projeler arasında Mönchengladbach’ta bir otelin açılması da bulunuyordu, ancak bu planların geleceği şimdilik belirsiz durumda. 1.000 ÇALIŞANIN DURUMU NE OLACAK? Şirketin hızlı büyüme süreci 1.000 kişiye istihdam sağlamıştı. Ancak iflas başvurusu, hem çalışanlar hem de otellerin geleceği için belirsizlik yaratıyor. Şirketin geleceği, önümüzdeki dönemde alınacak kararlarla netleşecek.

Otel zinciri, 2023’ün turizm karnesini açıkladı Haber

Otel zinciri, 2023’ün turizm karnesini açıkladı

Yaz mevsiminin kapanmasıyla birlikte tatil sezonu da geride kaldı. Geçtiğimiz günlerde 13. tesisini İstanbul Ataşehir’de açan otel zinciri ise 2023 karnesini açıkladı. Selectum Hotels & Resort İcra Kurulu Üyesi Tayfun Turanlıoğlu, “Bu yıl da pandeminin etkilerini azaltmaya çalıştığımız bir sezon geçirdik. Sağlık ve güvenlik önlemlerimizi en üst seviyede tutarak misafirlerimize keyifli ve huzurlu bir tatil deneyimi sunduk. Türkiye’de Side, Belek, Kemer, Bodrum ve İstanbul’da; yurt dışında ise Küba, Vietnam ve Dominik Cumhuriyeti’ndeki otellerimizde 40’tan fazla ülkeden 350 bini aşkın misafir ağırladık. Bu yıl en çok artış gösteren pazarlarımız Almanya ve Polonya oldu. İngiltere, Romanya, Türkiye ve Rusya ise ana pazarlarımız olarak kaldı” dedi. “Yeni yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz” Tayfun Turanlıoğlu, “Toplantı ve organizasyon alanında da iddialıyız. Özellikle spor gruplarına yönelik hizmetlerimizle öne çıkıyoruz. Futbol ve sporun branşlardan pek çok takım otellerimizi tercih etti. Ayrıca kültür, sanat, eğitim gibi alanlarda da çeşitli etkinliklere ev sahipliği yaptık” diyerek sözlerine şunları ekledi: “Geçtiğimiz günlerde son tesisimiz olan Selectum City Ataşehir’i hizmete açtık. Bu otelimizle İstanbul’un iş ve finans merkezinde konaklama alternatifi sunuyoruz. 2024’te de yeni yatırımlara devam edeceğiz. Hem yeni destinasyonlara açılacak hem de mevcut tesislerimizi renovasyonla daha da iyileştireceğiz. Böylece turizme katkıda bulunurken yeni istihdam alanları açmayı hedefliyoruz.” “Hem deniz hem de kara turizmindeki payımızı artıracağız” Selectum Hotels & Resort İcra Kurulu Üyesi Tayfun Turanlıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı son veriler, bu yılın ilk 6 ayında geçen yıla kıyasla turizm gelirlerinde %27 oranında artış yaşandığını gösteriyor. Bu başarının ivme kazanarak yükselmesi için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gelecek dönemde hem deniz hem de kara turizminde fark yaratmaya devam edeceğiz.”

Otel zinciri, 2023’ün turizm karnesini açıkladı Haber

Otel zinciri, 2023’ün turizm karnesini açıkladı

Yaz mevsiminin kapanmasıyla birlikte tatil sezonu da geride kaldı. Geçtiğimiz günlerde 13. tesisini İstanbul Ataşehir’de açan otel zinciri ise 2023 karnesini açıkladı. Selectum Hotels & Resort İcra Kurulu Üyesi Tayfun Turanlıoğlu, “Bu yıl da pandeminin etkilerini azaltmaya çalıştığımız bir sezon geçirdik. Sağlık ve güvenlik önlemlerimizi en üst seviyede tutarak misafirlerimize keyifli ve huzurlu bir tatil deneyimi sunduk. Türkiye’de Side, Belek, Kemer, Bodrum ve İstanbul’da; yurt dışında ise Küba, Vietnam ve Dominik Cumhuriyeti’ndeki otellerimizde 40’tan fazla ülkeden 350 bini aşkın misafir ağırladık. Bu yıl en çok artış gösteren pazarlarımız Almanya ve Polonya oldu. İngiltere, Romanya, Türkiye ve Rusya ise ana pazarlarımız olarak kaldı” dedi. “YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜMEYE DEVAM EDECEĞIZ” Tayfun Turanlıoğlu, “Toplantı ve organizasyon alanında da iddialıyız. Özellikle spor gruplarına yönelik hizmetlerimizle öne çıkıyoruz. Futbol ve sporun branşlardan pek çok takım otellerimizi tercih etti. Ayrıca kültür, sanat, eğitim gibi alanlarda da çeşitli etkinliklere ev sahipliği yaptık” diyerek sözlerine şunları ekledi: “Geçtiğimiz günlerde son tesisimiz olan Selectum City Ataşehir’i hizmete açtık. Bu otelimizle İstanbul’un iş ve finans merkezinde konaklama alternatifi sunuyoruz. 2024’te de yeni yatırımlara devam edeceğiz. Hem yeni destinasyonlara açılacak hem de mevcut tesislerimizi renovasyonla daha da iyileştireceğiz. Böylece turizme katkıda bulunurken yeni istihdam alanları açmayı hedefliyoruz.” “HEM DENİZ HEM DE KARA TURİZMİNDEKİ PAYIMIZI ARTIRACAĞIZ” Selectum Hotels & Resort İcra Kurulu Üyesi Tayfun Turanlıoğlu, sözlerini şöyle sonlandırdı: “Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı son veriler, bu yılın ilk 6 ayında geçen yıla kıyasla turizm gelirlerinde %27 oranında artış yaşandığını gösteriyor. Bu başarının ivme kazanarak yükselmesi için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Gelecek dönemde hem deniz hem de kara turizminde fark yaratmaya devam edeceğiz.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.