Hava Durumu

#Otelcilik

TOURISMJOURNAL - Otelcilik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otelcilik haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Beste Küçük: Haber

Beste Küçük: "İskandinav Pazarını Yeniden Kazanmalıyız"

Bodrum Otelciler Derneği Yönetim Kurulu Üyesi ve Rammos Managed by Dedeman Genel Müdürü Beste Küçük, Bodrum’un turizm stratejilerini değerlendirdi. Küçük, İngiltere’nin son 10 yılda turizm pazarındaki payını koruduğunu, ancak İskandinav ülkelerinde gerileme yaşandığını vurguladı. "İngiltere, Rusya, Polonya , Almanya, Hollanda en çok turist gelen ülkeler. Geçtiğimiz 10 yıla baktığımızda İngiltere pazarı pazar payını korurken, Danimarka, İsveç gibi İskandinav pazarlarında azalmalar göze çarpmakta. Kaliteli turizm için değerli olan Batı Avrupa ve İskandinav pazarını tekrar kazanmalıyız. Bölgemiz için Polonya ve Rusya pazarlarındaki büyümeyi korumalıyız" dedi. 12 AY HİZMET VE SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM VURGUSU Sürdürülebilir turizm için yıl boyunca aktif bir destinasyon olmanın önemine dikkat çeken Küçük, "Hedefimiz sadece deniz kum güneş ile değil, Bodrum'un kültürel değerlerini tanıtarak desteklemek ve korumak. Her mevsimin Bodrum'unu keşfetmek isteyenler için otelimizde 12 ay hizmeti ve istihdamı sürdürmekteyiz" ifadelerini kullandı. ERKEN REZERVASYONA YÜZDE 30 İNDİRİM FIRSATI Turizmde sürdürülebilir başarıyı yakalamanın eğitimden geçtiğini belirten Beste Küçük, turizm sektöründe çalışanların eğitimine yatırım yapmanın hizmet kalitesini artırmanın anahtarı olduğunu söyledi. Öncelikle çalışanlara değer vererek misafirlere sunulan hizmet kalitesinin artırılabileceğini vurguladı. Ayrıca, Bodrum’da erken rezervasyon fırsatlarının yüzde 30 indirimle başladığını duyurdu. 2025’E NİTELİKLİ EĞİTİM PROGRAMLARIYLA HAZIRLIK Beste Küçük, Bodrum Otelciler Derneği’nin 2025 yaz sezonu öncesinde üst ve orta düzey yöneticilere yönelik özel eğitim programları düzenlediğini açıkladı. Bu eğitimlerin turizmde hizmet kalitesini artırmak ve sürdürülebilir başarıyı sağlamada önemli bir rol oynadığını ifade etti.

Anadolu Turizminde Yeni Hikâye, Büyük Potansiyel Haber

Anadolu Turizminde Yeni Hikâye, Büyük Potansiyel

Bu yıl dördüncü kez düzenlenen Turizm Yatırım Forumu, sektöre yön veren 1000 katılımcıyı ve 26 paneli bir araya getirdi. Turizmin paydaşları, forum sayesinde B2B görüşmeler ve uygulamalar üzerinden iş yapma fırsatı yakaladı. YENİ BİR TURİZM HİKÂYESİ Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD) Başkanı Oya Narin, forumun sonuçlarını değerlendirerek Türkiye’nin yeni bir turizm hikâyesine ihtiyaç duyduğunu belirtti. "Dünya yatırımcısı ile dünya finans piyasalarında Türk paydaşlarını bir araya getirmek, rutin olarak bilgi alışverişi yapmak, iş birlikleri yapmak bizi başka bir yere taşıyacak. Çünkü dünyadaki turizmin boyutu çok büyük" dedi. Turizm yatırımcılarının, sektörde yeni bir plan oluşturulması talebi olduğunu vurgulayan Narin, "Önümüzdeki 20-30 senelik dönemi yeniden planlamalıyız. En azından 2050’ye kadar turizm planları yapmalıyız. Birinci turizm planı 1980 ile 2000 arasında yapılmıştı. Ayrıca tanıtımda Turizm Geliştirme Ajansı’nın başlaması ile atak yapılarak turizm başka bir yere geldi. Şimdi üçüncü bir döneme geçiyoruz. Küresel turizm, hacmini 9,5 trilyon dolardan 15 trilyon dolara çıkaracak ve 423 milyon insanı istihdam edecek. Bizim payımız şuan 60 milyar dolar. Bizim o döneme kadar ligin üst kısmında kalma mecburiyetimiz var" açıklamasında bulundu. Kamu ve özel sektörün iş birliğiyle İkinci Turizm Şurası’nın rehber alınması gerektiğini ekledi. ANADOLU’NUN ZENGİN POTANSİYELİ Anadolu’nun turizm açısından büyük bir potansiyel taşıdığını ifade eden Narin, bu bölgedeki yatak kapasitesinin artırılması ve turizm koridorlarının oluşturulması gerektiğini belirtti. Ayrıca sermaye piyasalarının turizme sıcak baktığını ve sektörün yüksek verimlilik sunduğunu söyledi. Narin, "İç turizm geçen sene 8.8 milyar dolara ulaştı. Bu yıl yüzde 50’lere yakın bir büyüme gösterdi. Anadolu’yu adım adım herkes geziyor. Kars treni gibi önemli ürünlerimiz var" dedi. TÜRK TURİZM MARKALARININ YÜKSELME ZAMANI TTYD Başkanı Narin, Türk turizm markalarının yurt dışında Türkiye’yi temsil etmesinin önemine dikkat çekerek, "Artık bayrağımızı başka ülkelerde dalgalandırma zamanı geldi. THY bizi dünyanın her yerine taşıyor. ABD otelciliği, Pan America ile dünyaya yayıldı. Neden bizim de dünya genelinde otellerimiz olmasın. Üçüncü turizm planı bir an önce devreye girmeli" ifadelerini kullandı.

JW Marriott Istanbul Bosphorus: Haber

JW Marriott Istanbul Bosphorus: "Türkiye’nin Birer Gönüllü Tanıtım Elçisiyiz"

JW Marriott Istanbul Bosphorus Genel Müdürü C. Ediz Tuncer, Türkiye'nin turizm potansiyelini tanıtma misyonuyla hareket ederken, yalnızca lüks konaklama deneyimi sunmakla kalmayıp aynı zamanda Karaköy'ün tarihi dokusunu da koruduklarını belirtti. Sürdürülebilir turizm anlayışı ile 200 yıllık tarihi bir binada hizmet veren otel, Karaköy'ün ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmaya devam ediyor. Tuncer, otelcilik sektörüne olan ilgisinin 1972 yılında Ankara'da doğmasıyla başladığını, ardından Marmara Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünde eğitim aldığını ifade ediyor. İstanbul’a taşındıktan sonra sektörde önemli isimlerle tanışma fırsatı bulduğunu ve bu sayede hem mesleki hem de kişisel anlamda geniş bir çevre edindiğini vurguluyor.  KARAKÖY'ÜN KÜLTÜREL DOKUSUNU YAŞATMAK JW Marriott Istanbul Bosphorus’un bulunduğu Karaköy bölgesinin turizm potansiyeline dikkat çeken Tuncer, otel çalışanlarının Türkiye’nin gönüllü tanıtım elçileri gibi görev yaptığını belirtti. Misafir memnuniyeti, gastronomi yenilikleri ve teknolojik gelişmelerin önemine vurgu yapan Tuncer, Türk turizminin dünya çapında değerli bir konumda olduğunu ve bu katkının sürdürülebilir olması için her alanda mükemmelliği hedeflemek gerektiğini dile getirdi. Karaköy’ün tarihi dokusuna uygun, modern ve lüks bir deneyim sunduklarını söyleyen Tuncer, otelin tarihi binasının kültürel bir değer taşıdığını ve bölgeye uluslararası standart getirdiğini ifade etti. Nitelikli turizmin ekonomik, sosyal ve kültürel açıdan önemli katkılar sağladığını belirten Tuncer, JW Marriott Istanbul Bosphorus’un bu alandaki rolünü üstlendiğini vurguladı. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE SOSYAL SORUMLULUK Sürdürülebilirlik, JW Marriott Istanbul Bosphorus için büyük bir öneme sahip. Tuncer, Marriott International’ın temel ilkelerinden biri olan sürdürülebilirlik anlayışı doğrultusunda, çevreyi koruma adına plastik kullanımını azaltma, enerji verimliliğini artırma ve atık yönetiminde ileri düzey uygulamalar geliştirme gibi adımlar attıklarını aktardı. Ayrıca, menülerinde sürdürülebilir ürünler kullanarak çevreye ve topluma olan sorumluluklarını yerine getirdiklerini sözlerine ekledi. KÜLTÜREL ZENGİNLİK VE DİJİTAL PAZARLAMA Otelin lobisinde sergilenen Şeyh Faisal Bin Qassim Al-Thani Halı Müzesi’nden armağan aldıkları eserlerin de değerini vurgulayan Tuncer, 18. yüzyıla ait parçaların otelin prestijine katkı sağladığını ve misafirlere tarih ve sanatla iç içe bir deneyim sunduğunu ifade etti.  Dijital pazarlamanın turizm ve otelcilik sektöründeki rolüne de değinen Tuncer, sosyal medya ajansları ile otelin her detayını en iyi şekilde yansıttıklarını, misafirlerin kolayca rezervasyon yapabildiğini belirtti. Lüks konaklama anlayışlarının, misafirlerin her anını özel kılmak üzerine kurulu olduğunu vurguladı. Rezervasyondan itibaren tüm süreç boyunca kişiselleştirilmiş çözümler sunarak, konforlu ve unutulmaz bir deneyim yaratmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Bahreyn Büyükelçisi Marzooq: Haber

Bahreyn Büyükelçisi Marzooq: "Türkiye ile Dış Ticaret Hacmini 1 Milyar Dolara Ulaştırmayı Amaçlıyoruz"

ANKARA (İHA) - Bahreyn Krallığı’nın Ankara Büyükelçisi Bassam Ahmed Ali Marzooq, Türkiye ile Bahreyn arasındaki dış ticaret hacmini 1 milyar dolara ulaştırmayı amaçladıklarını açıkladı. Marzooq, bu hedef doğrultusunda iş birliklerinin artırılması gerektiğini vurguladı. Bahreyn’in, Körfez ülkeleri arasında en küçük ülke olmasına rağmen uygun iş ortamıyla Türk firmaları için cazip bir pazar haline geldiğini belirten Marzooq, Türk müteahhitlerin Bahreyn’de yürüttüğü projelerin önemine dikkat çekti. Büyükelçi Marzooq, Ankara Ticaret Odası (ATO) Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran ile gerçekleştirdiği görüşmede, Türk firmalarının Bahreyn’deki yatırımlarının sayısını artırmasını teşvik etti. Baran, Dünyada 2.sırada olan Türk inşaat sektörünün Bahreyn'de önemli projelere imza attığını, Manama Havalimanı inşaatı gibi büyük projelerin Türk firmaları tarafından gerçekleştirildiğini ifade etti. Ayrıca, Türk müteahhitlerinin Bahreyn’de üstlendiği projelerin toplam tutarının 1,5 milyar dolara ulaştığını kaydetti. Marzooq, Türkiye’nin inşaat sektöründeki başarısının yanı sıra, turizm ve otelcilik alanındaki tecrübelerinin de Bahreyn için büyük önem taşıdığını belirtti. Türkiye’nin dünya çapında turizmde beşinci sırada yer aldığını vurgulayan Büyükelçi, “Turizm konusunda Türkiye’den öğreneceğimiz çok şey var. Deneyimlerinizi paylaşmanız için bir etkinlik düzenleyebiliriz” dedi. Büyükelçi, ayrıca demir çelik, alüminyum, finans ve iletişim teknolojileri gibi çeşitli sektörlerde iş birliğini artırarak, iki ülke arasındaki ticaret hacmini 1 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini belirtti. Görüşmelerin sonunda, ATO heyetini Bahreyn’e davet eden Marzooq, ülkeler arasındaki ekonomik ilişkilerin daha da güçlenmesini sağlamak için iş birliğinin artırılması gerektiğini vurguladı.

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi Haber

Otel doluluklarında Türkiye yükseldi

Dolulukların yaz döneminde aylık bazda gerileme kaydettiğini belirten Eresin, “Yıllık bazda ise Türkiye genelinde 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise aynı düzeydeyiz. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz. Turizmin en büyük yatırımcıları olarak, maliyet artışları ve kurlar bizi zorluyor” dedi. Konaklama sektörünün Ocak-Ağustos 2024 dönemini kapsayan ilk 8 aylık dönemdeki dolululuk performansı belli oldu. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Müberra Eresin, 8 aylık dönemde Türkiye genelinde otel doluluklarının yüzde 61, İstanbul’da ise yüzde 64 olarak gerçekleştiğini açıkladı. Ocak-Ağustos 2023’te Türkiye genelinde otel dolulukları yüzde 58, İstanbul’da yüzde 64 olmuştu. Fiyatlardaki düşüş önemli Konaklama sektörünün ilk 8 aylık sonuçlarını değerlendiren TÜROB Başkanı Eresin, “Türkiye’ye yabancı ülkelerden gelişlerde herhangi bir sorun görünmüyor, düşüş yok, aksine yükselme var. Otel doluluklarında ve fiyatlarda ise özellikle yüksek sezon olarak adlandırdığımız yaz döneminde düşüş söz konusu. Yıllık bazda 8 aylık dönem itibariyle doluluklarda 2023’ün yüzde 5 üzerindeyiz. İstanbul’da ise 2023 ile aynı orandayız. İşler elbette beklediğimiz düzeyde değil. Fiyatlarımızda Euro bazında yüzde 15 civarında gerileme söz konusu. Ancak ‘diplerdeyiz’ şeklinde yaklaşımları da çok doğru bulmuyoruz” dedi. Yüksek sezondaki gerilemenin çeşitli nedenleri olduğunu dile getiren Eresin, şunları söyledi: “Savaşların konuşulduğu bir ortamda turizm hareketliliğinden bahsetmek çok zor. Ukrayna-Rusya ile İsrail-Filistin savaşının bir an önce sonlanması ve barışla sonlanmasını diliyoruz. Dünyadaki savaşların sona ermesi turizm hareketlerini ve bizim doluluklarımızı olumlu yönde etkileyecektir. Dolayısıyla en büyük beklentimiz dünyada barışın sağlanması. Öte yandan UEFA Avrupa Futbol Şampiyonası ve Paris Olimpiyat Oyunları kaynaklı olarak, sadece Türkiye değil, dünya genelinde rezervasyon akışında bir yavaşlama olduğunu da biliyoruz. Tabii ki bu nedenler, yaz döneminde, tüm dünyayı olduğu gibi bizi de olumsuz etkiledi.” Turizmin en güçlü yatırımcısı otelciler Konaklama sektöründe yatırımların devam ettiğine işaret eden Eresin, şu ifadeleri kullandı: “Konaklama olarak, turizm sektörünün en önemli yatırım ayağını temsil ediyoruz. Yatırımlar pandemi döneminde bile kesintiye uğramadı. Yerli ve yabancı yatırımcılar ülkenin turizm potansiyeline inanıyor. Sürekli kötümser söylemlerle sektörü demoralize etmek ve yabancı rakiplerimize avantaj sağlamak bize dogru gelmiyor açıkcası. Türk turizmi yıllar öncesinden her türlü zorluğu test ederek bugünlere geldi. Her sektörde iniş ve çıkışlar olması normaldir. Sıkıntılar halının altına süpürülmemeli elbette, ama geçici bazı sıkıntıların kalıcıymış gibi dile getirilmesinin, çok karamsar yaklaşımların hem içeride hem dışarıda sektöre zarar verdiğini düşünüyoruz. Çok sayıda otelin konkordato ilan ettiği ve iflas ettiği yönündeki söylentilerin de teyid edilmemiş verilerle ortaya atılmış, tamamen hayal mahsulü ve spekülatif amaçlı olduğunu düşünüyoruz zira bize ulaşan bu konuya dair hiçbir bilgi yok.”   Maliyet artışı ve kur zorluyor “Hizmet ihracatcısı olarak, döviz cinsi kazancımız var ve döviz kurunun çok uzun zamandır sabit kalması, TL cinsinden artan maliyetlerin önüne geçilememesi büyük bir sorun olarak karşımıza çıkıyor” diyen Eresin, “Maalesef otellerin maliyetleri artarken kazançları artmıyor ve önceden imzalanmış sözleşmeler nedeniyle eski fiyatların kullanımına devam ediliyor. Düşen oda fiyatlarının nedenlerini anlattım, ama fiyatlar düşmese de bugün döviz cinsinden verilen fiyatların geçen yıl ile aynı TL rakamlar olduğu gayet net izleniyor” diye konuştu. 90 milyar dolarlık sektör Eresin, şu görüşleri dile getirdi: “Sektör olarak yıllık belirlediğimiz hedefimizi yakalamaya odaklandık. Bu hedefe ulaşmak ve turizm sektörünün sürdürülebilirliğini sağlamak üzere başta Kültür ve Turizm Bakanlığımız olmak üzere kamu ve özel sektörden tüm paydaşlarımızla uyum içerisinde, sektörün sorunlarına kalıcı çözümler bulmak üzere çalışmalarımızı durmaksızın sürdürüyoruz. Her yıl hedefimiz, bir önceki yılı geçebilmek. Bu yıl, Kültür ve Turizm Bakanlığımızla aynı doğrultuda 60 milyar dolar turizm geliri, 60 milyon ziyaretçi sayısına ulaşmak öncelikli hedefimiz. Turizm sektörünün hedeflerine ulaşarak cari açığın kapatılmasına, ülke ekonomisi, istihdamı ve kalkınmasına güçlü desteğini vermeye devam edeceğine inanıyoruz. Bir defa daha altını çizmek isterim ki, Türk turizmi toplam 2 milyon turist sayısından 50 milyona, 85 bin yatak kapasitesinden 1.5 milyon yatak kapasitesine ulaştı. Konaklama sektöründe yatırımların günümüzde toplam maliyeti yaklaşık 90 milyar dolara, istihdamdaki kişi sayısı da tarihi rekora ulaşarak yaklaşık 1.5 milyona çıktı. Turizmde her üç çalışandan biri konaklamada istihdam ediliyor. İşletme başına 8.36 çalışan ile diğer sektörlere göre turizmin açık ara önde olmasının yanında ülke genelindeki toplam istihdamın yüzde 9’una ulaşılmıştır. Direkt olarak 54 sektörü etkileyen turizm bu özelliğiyle, ülkemizdeki her haneden en az bir kişiye doğrudan gelir yaratmaktadır. Turizm sektörümüz yılda yaklaşık 30 milyar doların üzerinde yaptığı satın almanın yüzde 95’ini Türkiye’den yapan, ekonominin lokomotif sektörleri arasındadır. Turizm vekonaklama ile ilgili yorumlar ve çalışmalar yapılırken tüm bu verilerin de göz ardı edilmemesi önemlidir.”

Ultra Her Şey Dahil Tatil Konsepti Huzur ve Konfor ile Buluştu Haber

Ultra Her Şey Dahil Tatil Konsepti Huzur ve Konfor ile Buluştu

Çam ağaçlarıyla bezeli Toros dağlarına yaslanan, kendine özel plajıyla Akdeniz’i selamlayan Juju Premier Palace, 90 bin metrekarelik tesiste büyük yaşam alanlarından, huzurlu ve oldukça geniş odalara kadar keyifli bir konaklama yelpazesi sunuyor. Misafirlerine hayal ettiklerinin de bir adım ötesinde tatil deneyimi yaşatmayı ilke edinen Juju Premier Palace, her biri özenle tasarlanmış farklı oda kategorileri ile misafirlerini ağırlıyor. “Yoga, meditasyon ve nefes terapisi aktiviteleriyle fark yarattık” Juju Premier Palace Genel Müdürü Sedat Çapar, konfor ve şıklığı bir araya getiren modern mimarisiyle Kemer’in marka değerini artıran tesisin yoga, meditasyon ve nefes terapisi aktiviteleriyle fark yarattığını belirtti. Otelin isminin Batı Afrika inancına göre “şifalandırmak, bereketlendirmek” anlamı taşıdığını vurgulayan Sedat Çapar, “Deniz, kum, güneş her yerde var ama biz misafirlerimizin ruhlarına dokunmak istedik. Onların burada kendilerini özel hissetmelerini sağlayacak bir konsept geliştirdik.” diyerek Juju Premier Palace’nin misyonunu özetledi. “İnsan ruhuna dokunan hizmetlerimiz hem fiziksel hem de zihinsel iyileştirme sağlıyor” Otelin sunduğu çeşitli yoga, meditasyon ve nefes terapisi gibi aktivitelerle misafirlerin sadece tatil yapmadığını, aynı zamanda kendilerini keşfetme imkânı bulduğunu vurgulayan Yoga Eğitmeni Sema Gökırmak ise insan ruhuna dokunan hizmetlerin hem fiziksel hem de zihinsel iyileştirmeye yönelik pek çok fayda sağladığını belirtti. Sema Gökırmak, “Misafirlerimiz burayı sadece bir tatil yeri olarak değil, aynı zamanda farkındalık kazandıkları bir merkez olarak görüyor. Günlük yaşamın stresinden uzaklaşarak kendi iç dünyalarına dönüyorlar." diye konuştu. “Toprağı adeta şifa dolu ve doğal bir frekansa sahip” Çakra Theta Healing Uzmanı Selin Özdemir de Juju Premier Palace’nin enerjisinin benzersiz olduğunun altını çizdi. Tesisin dağlar, orman ve deniz ile iç içe konumunun huzurlu bir ortam bulmak için büyük şans olduğunu belirten Selin Özdemir, “Toprağı adeta şifa dolu ve doğal bir frekansa sahip. Doğanın bir parçası olduğumuzda ve buradaki doğanın enerjisiyle birleştiğimizde şifa kanallarımız açılıyor. Otelin isminin taşıdığı zenginlik ve şifa enerjisi misafirlerimize de yansıyor." dedi. Aynı zamanda ünlü bir numeroloji uzmanı olan Selin Özdemir Juju ismini ve markanın yaratılış tarihini kendi alanının bilgileri ile değerlendirdiğinde Juju kelimesinin de doğumunun da 8 enerjisinde yani şifalanma enerjisinde buluştuğunu söyleyerek tüm bunların çok anlamlı ve etkileyici olduğunu vurgulamıştır. “Farkındalık kazandıran, ruhsal ve bedensel yenilenme sağlayan deneyim sunuyoruz” Juju Premier Palace Avrupa Pazarı Satış Pazarlama Müdürü Ayşe Söğütlüyayla ise sadece bir tatil değil, aynı zamanda farkındalık kazandıran, ruhsal ve bedensel yenilenme sağlayan bir deneyim sunan otelin turizm sektöründe fiziksel sağlığı iyileştirmek, zihinsel rahatlama sağlamak ve ruhsal dengeyi korumak amacıyla düzenlenen tatil ve seyahat programlarının gelişmesine çok önemli katkılar sağladığını söyledi. Röportaj videosu: https://www.tourismjournal.com.tr/videolar/video-galeri-arsivi-84/juju-premier-palace-huzuru-ve-konforu-bir-arada-sunarak-tatil-anlayisini-yeniden-tanimladi-232

Turizm sektörü pandemiden sonra  kan kaybetmeye başladı Haber

Turizm sektörü pandemiden sonra kan kaybetmeye başladı

Turizm sektörü pandemi sürecinden sonra  kan kaybetmeye başladı. Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.  Emrah bey merhaba sizi biraz tanıyabilirmiyiz? Turizme daha gençlik yollarımda bir ilgim vardı bu nedenle lisede Turizm lisesine gitmeye karar verdim.  Turizm okuduğum için  16lı yaşlarimdan itibaren  stajyer olarak başladığım bu sektörün içindeyim. Bu anlamda kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü Türkiye’de otelciliğe farklı bir bakış açısı ve kalite getiren  Papillon Hotels bünyesinde  headbartender olarak gorev yapmaktayım.Papillon  benim için adeta ikinci bir okul olmuştur.  Koronavirüs (Covid-19) pandemisi, başta turizm ve etkinlik sektörü olmak üzere, birçok sektörü olumsuz etkilemeye devam ederken, diğer yandan denetimlerdeki yetersizlikler ve halkın fiziksel mesafe kuralları başta olmak üzere, hijyen kurallarına uymayışı işletmelerin daha da zor günler geçirmesine neden oluyor. Bu süreci nasıl geçirdiniz? Pandemi süreci tum dünya ve tum sektörler açısından zorlu bir süreçti. Olması  gerektiği gibi hijyen kurallarına bağlı kalarak hizmet veren otellerde bu geçiş sureci daha kolay olurken bazi isletmeler içinse zorlayıcıydı. Ben hem bu anlamda hemde maddi anlamda mağduriyet yaşamayan şanslı kesimdeydim. Turizm otelcilik mezunu bir turizm çalışanı olarak avantajlarından bize bahsedebilir misiniz? Otelciliğin  bir bütün olduğunu düşünüyorum. Her departmandaki işleyişten  bilgi sahibi olmanın  yaptığımız işe şüphesiz  katkısı oluyor.Bu bağlamda turizm otelcilik mezunu olan çalışanlar otelcilik kültürüne hakim olarak işe başladıkları için adaptasyon anlamında işleri daha kolay ve tabiki bu durum otelcilik backroundundan gelmeyenlere kıyasla  onlar için bir avantaj saglamakta. Bir otelci olarak tatilde otel tercih ederken meslekî gözle bakıyor musun? Gözüne takılanlar oluyor mu? Bu mesleğin dışındakiler kadar rahat edebiliyor musun? Evet ,mutlaka ister istemez değerlendiriyorum Öncelikle Hijyen benim için  çok önemli ve bir de çalışanların birbiriyle uyumu ve güler yüzlü olup olmadıkları.Sadece  otelde değil gittiğim herhangi bir  restoran yada cafede servis ,sunum şekli malesef gözüme batıyor.  olmuş olmamış diye kendimce  yorum yapmadan geçemiyorum tabi içimden  Bu başarınızın arkasında yatan etkenler nelerdir? Öncelikle işimi severek yapıyorum.  işlerine dört elle sarılan herkesin başarılı olacağınainanıyorum. Öğrenmeye çok açığım. Mesleğe yeni başladığım yıllarda da çok iyi gözlem yapardım ve yaptığım işin en iyisini yapmak için elimden gelen gayreti gösterirdim.Kendimi geliştirmek için çok çalıştım.  Hala yeni şeyler Öğrenmeye çok açığım. Diğer yandan başarıyı yakalamanın bir takım ruhu gerektirdiğini düşünüyorum. Başarı ekip işidir.  Böyle olunca sorunları birlikte daha kolay aşabiliyorsunuz. O yüzden ekibimin hepsi benim için ayrı ayrı çok önemli . Turizm sektörüne yeni başlayacak gençler için önerileriniz nelerdir? Günümüz gençliği tabi bizlerden daha farklı  Bazen yeni mezunları iş başvurusu yaptıklarında Departman ayrımı yapıyorlar. Ama  hepsinin ortak isteği ileride müdür olmak . Farklı  bölümlerde çalışmadan, ne iş yapıldığını bilmeden başarı sağlamak zor Görevin ne kadar küçük ya da büyük olduğu önemli değil; beklenenden daha iyi yapmanız halinde, zaten fark edilir ve ödüllendirilirsiniz. Sektörümüze güvenelim...

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.