Hava Durumu

#Otomobil

TOURISMJOURNAL - Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede Haber

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede

Indicata'nın raporuna göre, Türkiye'nin ikinci el çevrim içi araç pazarında Ekim ayında 441 bin 572 kurumsal ilan yayımlandı. İlan adetlerinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14, eylül ayına göre ise yüzde 24 artış görüldü. Ekim ayında yayımlanan ilanların yüzde 42’si olan 186 bin 583 aracın satışı gerçekleşti. Satışlarda Eylül ayına göre yüzde 7, Ekim 2023’e göre ise yüzde 39'luk bir artış yaşandı. VOLKSWAGEN, İKİNCİ ELDE LİDER Ekim ayında ikinci el çevrim içi araç pazarında 23 bin 259 satışla en çok tercih edilen marka Volkswagen oldu. Volkswagen, yılın ocak haricindeki aylarında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. 22 bin 275 satışla Renault ve 22 bin 215 satışla Fiat, lider Volkswagen'i takip etti. Satış sayısında Ford 16 bin 409 ile dördüncü, BMW ise 11 bin 187 ile beşinci sırada yer aldı. Opel, Peugeot, Mercedes-Benz, Hyundai ve Audi de ilk 10 marka arasında yer aldı. 10 markadan oluşan grup, geçen ay gerçekleşen 186 bin 583 ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç satışının yüzde 75’ini oluşturdu. BİNEKTE TERCİH FIAT EGEA İkinci el binek otomobil pazarında Ekim ayında 154 bin 697 araç satıldı. Fiat Egea, 8 bin 651 satışla en çok tercih edilen binek model oldu ve liderliğini sürdürdü. Egea'yı 6 bin 948 satışla Passat, 6 bin 929 satışla Clio ve 6 bin 828 satışla Megane takip etti. Yılın başından beri Egea, en çok tercih edilen binek araçlar arasında liderliğini korudu. Toplam binek araç satışlarının yüzde 34’ünü ise ilk 10 model oluşturdu. HAFİF TİCARİ ARAÇTA DOBLO ZİRVEDE Ekim ayında hafif ticari araç pazarında 31 bin 886 satış gerçekleşti. Fiat Doblo, 4 bin 411 satışla en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Ford Tourneo Courier ve Fiat Fiorino sırasıyla 4 bin 73 ve 4 bin 33 satışla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 72’sini ilk 10 model sağladı. Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Raporda yer alan satış verileri, Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web sitelerinden alınan verilere dayanıyor.

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı Haber

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı

İstanbul (İHA) – Mercedes-Benz, 2024 yılı Ocak-Ekim dönemi itibarıyla otomobil satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 oranında artırarak 22 bin 715 adetlik satış gerçekleştirdi. Şirket, böylece premium segmentteki liderliğini sürdürdü. En çok tercih edilen model olarak C-Serisi öne çıktı. Şirket, hafif ticari araç segmentinde de yüzde 13'lük bir büyüme elde ederek 7 bin 607 adetlik satış yaptı. Mercedes-Benz'in 2024’ün ilk 10 ayında Sprinter ve Vito modelleriyle tarihindeki en yüksek satış rakamlarına ulaşıldı. BEKDİKHAN: "2025 YILI, OTOMOBİL SATIŞLARI ADINA DAHA ZORLU GEÇECEK" Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, 2024 yılındaki performanslarını değerlendirirken, satışların 2023 yılı düzeyine paralel gerçekleştiğini belirtti. Yıl sonuna kadar, belirlenen öngörülerin ötesinde bir satış rakamı hedeflediklerini ifade etti. 2025 yılı için ise küresel daralma etkisiyle daha zorlu bir dönem öngördü. Bekdikhan, elektrikli modellerin artan satışlarının 2025’te otomotiv sektöründeki dönüşümü hızlandıracağını da sözlerine ekledi. BEKDİKHAN: "AMBITION 2039 İLE HEDEFİMİZ NET KARBON NÖTR BİR FİLO OLUŞTURMAK" Mercedes-Benz, elektrikli araç segmentinde büyümeyi sürdürdüklerini ve 2024'te Türkiye’de yenilenen modelleriyle sektördeki liderliğini pekiştirdiğini duyurdu. Bekdikhan, "Ambition 2039 ile hedefimiz net karbon nötr bir otomobil filosu oluşturmak ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl Türkiye'de yenilenen EQA ve EQB, güncellenmiş EQS ve EQE 280'i satışa sunduk. Son olarak elektrikli G-Serisi'ni de ürün portföyümüze ekledik. 45 yıldan bu yana sahip olduğu ikonik köşeli tasarımını koruyarak kendi DNA'sına sadık kalmaya devam eden G-Serisi, şimdi tamamen elektriklendi. Yeni elektrikli G-Serisi, sahip olduğu 116 kWsa kapasiteli batarya ile 450 kilometreye ulaşan menzil sunuyor” dedi. Ayrıca, Türkiye’de her 6 araçtan 1’inin elektrikli olduğu belirtildi. EQB modeli, Türkiye'deki en çok satan elektrikli araç olarak öne çıkıyor. AKDENİZ: "HAFİF TİCARİ ARAÇLAR TARİHİMİZİN EN YÜKSEK ADETLERİNE ULAŞTIK" Mercedes-Benz, hafif ticari araç segmentinde de büyümesini sürdürüyor. Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufak Akdeniz, "Geçtiğimiz yılın aynı döneminin yaklaşık yüzde 13 üstüne çıkarak 7 bin 607 adet araç sattık. Yılın ilk 10 ayında Sprinter ve Vito satışlarımızda hafif ticari araçlar tarihimizin en yüksek adetlerine ulaştık" açıklamasını yaptı. Bunun yanında şirket, elektrikli hafif ticari araçlara olan talebin hızla artacağını öngörüyor. Elektrikli Sprinter ve EQV'nin Türkiye’ye sunulmasıyla birlikte, çevre dostu taşımacılık çözümleri konusunda önemli bir adım daha atılacak.

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı Haber

AB'den Çin Üretimi Elektrikli Otomobillere Ek Vergi Kararı

Avrupa Birliği (AB), Çin'de üretilen elektrikli otomobillere yönelik olarak yüzde 35,3'e kadar çıkan ek gümrük vergileri uygulamaya koydu. AB Komisyonu, bu kararı, Çin'den gelen elektrikli otomobillerin haksız sübvansiyonlardan faydalandığını belirten sübvansiyon karşıtı soruşturmanın sonuçlanmasının ardından açıkladı.  Açıklamada, bu sübvansiyonların AB'deki üreticilere ekonomik zarar verdiği vurgulandı. Ek vergiler, AB Resmi Gazetesinde yayımlandıktan bir gün sonra yürürlüğe girecek. Bu süreçte Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) kurallarıyla uyumlu çözümler aranmaya devam edileceği ifade edildi. Vergi oranları, Tesla'nın Çin'de üretilen modellerine yüzde 7,8, BYD'ye yüzde 17, Geely’ye yüzde 18,8 ve işbirliği yapan diğer üreticilere yüzde 20,7 olarak belirlendi. SAIC ve işbirliği yapmayan diğer şirketler için ise yüzde 35,3 oranında ek vergi uygulanacak. Önceden yürürlükte olan yüzde 10’luk vergi oranı üzerine eklenen bu vergiler, toplamda yüzde 45,3’e ulaşacak.  Son yıllarda, Avrupa'da satışları artan Çinli elektrikli otomobiller, düşük fiyatları ve sübvansiyonlarıyla rakiplerini geride bırakmıştı. AB, temmuz ayında, bu araçların ithalatında geçici ek vergi uygulamaya başladığını duyurmuştu. Yeni vergilerin 30 Ekim'de Resmi Gazete'de yayımlanması ve 31 Ekim'den itibaren tahsil edilmeye başlanması bekleniyor.

Eylül Ayı Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı Raporu Haber

Eylül Ayı Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazarı Raporu

Eylül ayında otomobil ve hafif ticari araç pazarı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 11,6 azalarak 85 bin 540 adet oldu. Otomobil satışları yüzde 14,61 azalarak 67 bin 434’e düşerken, hafif ticari araç pazarı yüzde 1,6 artarak 18 bin 106’ya yükseldi. Pazar, 10 yıllık eylül ayı ortalama satışlara göre yüzde 33,4 arttı. Otomobil pazarı yüzde 37, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 21,7 artış gösterdi. Pazarın yüzde 86,6’sını vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller yüzde 55,3, B segmenti otomobiller yüzde 30,7 pay aldı. Gövde tiplerine göre en çok tercih edilen yüzde 55,8 pay ile SUV otomobiller oldu. SUV’ları yüzde 26 pay ile sedan, yüzde 17,1 pay ile H/B otomobiller takip etti. Benzinli otomobil satışları yüzde 63,6, hibrit otomobil satışları yüzde 16,4, dizel otomobil satışları yüzde 10,6, elektrikli otomobil satışları yüzde 8,7 ve otogazlı otomobil satışları yüzde 0,7 pay aldı. 160 kW altındaki elektrikli otomobil satışları yüzde 97,1 artarak yüzde 7 paya, 160 kW üstü elektrikli otomobil satışları yüzde 23,1 azalarak yüzde 1,7 paya sahip oldu. 1600cc altındaki otomobil satışları yüzde 9,4 azalarak yüzde 74,1 pay, 1600-2000cc aralığındaki otomobil satışları yüzde 2,2 düşüşle yüzde 0,6 pay, 2000cc üstü otomobil satışları yüzde 19,3 azalışla yüzde 0,2 pay aldı. Otomatik şanzımanlı otomobiller yüzde 90,7, manuel şanzımanlı otomobiller yüzde 9,3 pay aldı. Van gövde tipi yüzde 73,1 pay ile en çok tercih edilen gövde tipi olurken, kamyonet gövde tipi yüzde 13,8 pay ile ikinci sırada yer aldı. HANGİ MARKA, KAÇ ADET SATTI? 

İkinci el çevrim içi oto pazarında mayıs lideri: Volkswagen Haber

İkinci el çevrim içi oto pazarında mayıs lideri: Volkswagen

İkinci el çevrim içi pazarda geçen ay en çok tercih edilen otomotiv markası (binek ve hafif ticari) 20 bin 678 satışla Volkswagen oldu. Volkswagen, ocak hariç son 4 aydır yılın en çok tercih edilen markası olmayı sürdürdü. Bu markayı 18 bin 794 ile Fiat, 18 bin 767 satışla Renault takip etti. Satış sayısında Ford 16 bin 25 ile dördüncü, BMW 9 bin 216 ile beşinci oldu. Opel 8 bin 900, Mercedes-Benz 7 bin 966, Peugeot 7 bin 688, Hyundai 7 bin 646 ve Toyota 5 bin 997 satışla ilk 10'da yer aldı. Geçen ay ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 160 bin 811 aracın yüzde 75,7’si bu 10 markadan oluştu. 6 bin 568 adet Fiat Egea, Mayıs'ta yeni sahibini buldu İkinci el çevrim içi binek otomobil pazarında geçen ay 130 bin 62 satış gerçekleşti. Fiat Egea, mayısta 6 bin 568 adetle yine en çok tercih edilen binek araç modeli oldu. Böylece yılın başından beri en çok tercih edilen binek araçlar arasında Fiat Egea, liderliğini korumayı sürdürdü. Satışlarda Egea'yı 5 bin 846 ile Clio, 5 bin 758 ile Passat, 5 bin 371 ile Megane, 3 bin 877'le Focus, 3 bin 823'le Corolla, 3 bin 462 ile Astra takip etti. Geçen ay BMW 3 Serisi 3 bin 244, BMW 5 Serisi 3 bin 56 ve Golf 2 bin 859 satış sayısıyla ilk 10 model arasında yer aldı. Toplam binek araç satışlarının yüzde 33,7'sini söz konusu 10 model oluşturdu. Hafif ticari araç kategorisinde Doblo birinci sırada Çevrim içi pazarda geçen ay 30 bin 749 hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Fiat Doblo, mayısta 3 bin 893 adetle yine en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Böylece yılbaşından beri en çok tercih edilen hafif ticari araçlar arasında Fiat Doblo liderliğini korumayı sürdürdü. Ford Tourneo Courier 3 bin 548 satışla ikinci, Fiat Fiorino 3 bin 420 satışla üçüncü sırada yer aldı. Satış sayısında bu modelleri, 2 bin 347 ile Ford Transit, 1841'le Ford Tourneo Connect, 1820 adetle VW Caddy, 1668 adetle VW Transporter, 1238 ile Renault Kangoo, 972 adetle Citroen Berlingo ve 966 adetle Peugeot Partner izledi. En çok satılan ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 71'ini oluşturdu. Adı geçen raporda yer alan veriler, ikinci el araç ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bunların arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web siteleri Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurum ve platformlar yer alıyor.

Otomobil satışları nisanda sert geriledi: İşte en çok satan markalar Haber

Otomobil satışları nisanda sert geriledi: İşte en çok satan markalar

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın nisan ayında en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve Volkswagen olarak sıralandı. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, 2024 Nisan'da otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 azalarak 75 bin 919 adet oldu. Nisanda otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20,61 azalarak 61 bin 448 olurken hafif ticari araç satışları yüzde 28,6 azalışla 14 bin 471 olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık nisan ayı ortalama satışlarına göre ise yüzde 16,2 büyüme gösterdi. Nisan ayında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 9 bin 403 adetle Fiat ilk sırayı alırken onu 6 bin 795 satışla Renault ve 6 bin 787 adetle Volkswagen takip etti. Ford, 6 bin 512 satışla dördüncü, Chery 5 bin 315 adetle beşinci sırada yer aldı. Otomobil satışlarında lider Fiat Otomobil satışları ele alındığında nisanda en fazla satılan marka 6 bin 83 adetle Fiat olurken onu 5 bin 550 satışla Renault, 5 bin 315 ile Chery izledi. Volkswagen, 5 bin 272 otomobil satışıyla dördüncü sırada konumlanırken Hyundai, 4 bin 151 adetle beşinci oldu. Lüks otomobil satışları Renault'nun yeni markası Alpine'in de eklenmesiyle toplam 54 markanın yer aldığı ODMD listesinde nisan ayında Smart, Seres ve Neta hariç tüm markaların satış yaptığı görüldü. Togg'un teslimatları nisanda 3 bin 3 adet olarak gerçekleşirken Tesla'nın satışları 27'de kaldı. Lüks otomobil grubunda nisanda 85 Lexus, 78 DS, 63 Porsche, 21 Maserati, 6 Jaguar, 3 Ferrari, 2'şer adet Bentley ile Aston Martin ve 1 Lamborghini satıldı. Hafif ticari satışlarında ilk 5 marka Hafif ticari araç segmentine bakıldığında Ford, nisanda 4 bin 640 adet satışla listenin ilk sırasında yer alırken, onu 3 bin 320 ile Fiat, 1515 ile Volkswagen izledi. Renault, 1245 satışla dördüncü, Hyundai, 655 adetle beşinci oldu.

Otomobil piyasası raporu: Fiyatlar 7 aydır geriliyor Haber

Otomobil piyasası raporu: Fiyatlar 7 aydır geriliyor

Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi (BETAM) tarafından sahibinden.com'da yayınlanan ilanlardan hareketle hazırlanan "Otomobil Piyasası Görünümü" raporunda son dönemde otomobil piyasasında yaşanan değişimler incelendi. Ocak ayında yayınlanan rapora göre satılık otomobil reel fiyatı 2023 yılının ocak ayına göre yüzde 8,5 bir önceki aya göre ise (Aralık 2023) yüzde 6 düştü. Otomobil cari fiyatı geçen yılın ocak ayına göre yüzde 50,9 artarken aralık ayına (2023) kıyasla değişmedi. Ocak ayında ortalama otomobil fiyatı 860 bin 443 lira oldu. Otomobil talep endeksi aralık ayına kıyasla yüzde 5,6 arttı. Otomobil piyasasındaki canlılık göstergesi olarak satılan otomobil sayısının satılık ilan sayısına oranı 0,8 puan artarak yüzde 17,7 oldu. Bu gösterge detayları incelendiğinde, ilan sayısı azalırken satılan otomobil sayısının arttığı görüldü. Enflasyondan arındırıldığında otomobil ortalama reel fiyatının 7 aydır düştüğü görülüyor. Reel fiyat endeksi aralık ayına kıyasla yüzde 6 azalarak 198 olurken reel fiyatlardaki yıllık artış oranı da düştü. Mayısta yüzde 47,9'a ulaşan artış oranı takip eden aylarda sürekli azalarak ocakta yüzde -8,5'e geriledi. Otomobil arzı azalırken satılan otomobil sayısı arttı Otomobil fiyatları ve fiyatlardaki yıllık artış oranı düştü. Ortalama otomobil fiyatı önceki üç aydaki düşüşün ardından ocakta neredeyse değişmemiştir. Aralık'ta 860 bin 480 lira olan ortalama otomobil fiyatı ocakta 860 bin 443 liraya geriledi. Benzer şekilde otomobil fiyatlarındaki yıllık artış oranı da düştü. Aralıkta yüzde 65,9 olan yıllık artış oranı ocakta yüzde 50,9'a geriledi. Otomobil talep endeksi kasım ve aralıkta olduğu gibi ocakta da yükseldi. Ocak 2024'te talep endeksi önceki aya kıyasla yüzde 5,6 artarak 98,3 oldu. Ancak, talep endeksi bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 13,6 düşük olduğu ortaya çıktı. Satılan otomobil sayısının satılık ilan sayısına oranı bir önceki aya kıyasla 0,8 puan artarak yüze 17,7 olarak gerçekleşti. Bu artışın arka planı incelendiğinde satılık otomobil ilan sayısı yüzde 1 azalırken, satılan otomobil sayısı ise yüzde 3,5 arttı. Otomobil piyasasının bir diğer canlılık göstergesi olan kapatılan ilan yaşı diğer göstergelerin ima ettiğinin aksine yedinci ayda da yükseldi. 2024 ocak ayının verilerine göre kapatılan ilan yaşı bir önceki aya kıyasla 0,3 gün artarak 25,1 gün oldu.

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka Haber

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek yılı 10,5 milyon satışla tamamladı. Geçen yıl Macaristan hariç tüm AB pazarları genişlerken birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları kaydedildi. AA muhabirinin ACEA'dan derlediği bilgilere göre, AB'de benzinli otomobiller 2023 yılında yüzde 35,3'lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022'deki yüzde 36,4'lük pazar payına kıyasla hafif bir düşüş yaşadı. 2023 yılında dizel otomobil satışları ise 1,4 milyon adede ulaştı ve pazar payı 2022'deki yüzde 16,4'ten yüzde 13,6'ya geriledi. AB'de hibrit otomobil satışları ise 2022'ye kıyasla yüzde 29,5 artışla 2,7 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller toplam otomobil pazarının dörtte birini oluşturdu. Elektrikli otomobiller üçüncü en popüler seçenek oldu Tam elektrikli otomobil satışlarına bakıldığında ise elektrikli otomobiller, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Elektrikli otomobil satışları 2022'ye kıyasla yüzde 37 artarak, 1,5 milyon satışa ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı da yüzde 14,6 ile yüzde 13,6 seviyesinde sabit kalan dizeli geride bıraktı. Benzinli otomobiller yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit otomobiller yüzde 25,8 pazar payı ile ikinci sırayı aldı. AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artışla, 10,7 milyon adede ulaşacağı ön görülüyor. Toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin, yani iki milyondan fazlasının, elektrikli olması bekleniyor. En çok satılan markalar AB ülkelerinde 2023 yılındaki otomobil satışlarında Volkswagen Grubu 3 milyon 324 bin 705 adetle ilk sırayı aldı. Şirketin piyasadaki toplam payı yüzde 25,9'u buldu. Onu en yakın 2 milyon 128 bin 625 adetle Stellantis Grubu izledi. Bu grubun pazar payı yüzde 18,2 seviyesinde kaydedildi. Renault Grubu ise 1 milyon 242 bin 293 adet otomobil satışıyla yüzde 9,7 paya ulaştı. Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB'de satış lideri marka 1 milyon 357 bin 139 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 828 bin 484 satışla ikinci, 733 bin 176 satışla Audi üçüncü oldu. Ardından 728 bin 991 satışla BMW ve 682 bin 498 adetle de Mercedes sıralandı. Geçen yıl Tesla'nın AB'deki satışları ise 366 bin 326 seviyesinde kayıtlara geçti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları en önemli markalar olarak öne çıkıyor. AB'den küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor. ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor. Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor. Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.