Hava Durumu

#Otomobil

TOURISMJOURNAL - Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Otomotivde Üretim Azaldı, İhracat Yükseldi Haber

Otomotivde Üretim Azaldı, İhracat Yükseldi

Türkiye otomotiv sektörüne dair Ocak ayı verilerini paylaşan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), üretim, ihracat ve pazar hareketlerini gözler önüne serdi. Ocakta toplam otomotiv üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 azalarak 105 bin 397 adet olarak kaydedildi. Otomobil üretimi yüzde 1 artışla 67 bin 795'e ulaşırken, traktör dâhil toplam üretim 108 bin 21 oldu. Ticari araç üretimi yüzde 9 gerilerken, ağır ticari araç üretimi yüzde 51, hafif ticari araç üretimi ise yüzde 3 düştü. Sanayinin genel kapasite kullanım oranı yüzde 58 olarak hesaplandı. Hafif araçlarda bu oran yüzde 60, kamyon grubunda yüzde 23, otobüs-midibüs grubunda yüzde 43 ve traktörde yüzde 42 olarak kaydedildi. İHRACATTA YÜKSELİŞ DEVAM EDİYOR Otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 4 artarak 78 bin 191'e çıktı. Otomobil ihracatı yüzde 7 büyürken, ticari araç ihracatı yüzde 1 düşüş gösterdi. Traktör ihracatı ise yüzde 54 azalarak 739 adet oldu. Sektör, yüzde 16'lık payla Türkiye ihracatında lider konumunu korudu. Toplam ihracat, 2,95 milyar dolara yükselirken, euro bazında yüzde 5 artışla 2,7 milyar euro olarak kaydedildi. Ana sanayi ihracatı yüzde 2,8, tedarik sanayi ihracatı ise yüzde 7,4 artış gösterdi. SATIŞLARDA DÜŞÜŞ SÜRÜYOR Ocakta otomotiv pazarı yüzde 15 daralarak 70 bin 412 adede geriledi. Otomobil satışları yüzde 13 düşüşle 55 bin 944'e indi. Ticari araç pazarı genelinde yüzde 22'lik bir küçülme yaşanırken, ağır ticari araç satışları yüzde 38, hafif ticari araç satışları ise yüzde 19 azaldı. Yerli otomobil satışlarının toplam pazar payı yüzde 33 olurken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 25 seviyesinde görüldü.

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı Haber

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı

İSTANBUL (İHA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2024'te trafiğe kaydedilen taşıt sayısı önceki yıla kıyasla yüzde 13,5 artarak 2 milyon 598 bin 816’ya ulaştı. Aynı dönemde, trafikten kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 15,6 artışla 36 bin 657 olarak kaydedildi. Böylelikle Ocak-Aralık döneminde trafikteki taşıt sayısı 2 milyon 562 bin 159 arttı. ARALIK AYINDA 239 BİN TAŞIT TRAFİĞE KAYDEDİLDİ 2024 Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıtların yüzde 45,5’i otomobil, yüzde 39,6’sı motosiklet, yüzde 9’u kamyonet, yüzde 3’ü traktör, yüzde 1,7’si kamyon, yüzde 0,8’i minibüs, yüzde 0,3’ü otobüs ve yüzde 0,1’i özel amaçlı taşıtlar olarak kayıtlara geçti. TRAFİK KAYITLARINDA AYLIK VE YILLIK ARTIŞ Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıt sayısı bir önceki aya göre yüzde 26,5, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 19,9 arttı. Yıllık artış oranları minibüs için yüzde 101,9, kamyon için yüzde 69 ve motosiklet için yüzde 23,9 olarak hesaplandı. Buna karşın traktör ve özel amaçlı taşıt kayıtlarında düşüş yaşandı. TRAFİKTEKİ TAŞIT SAYISI 31 MİLYONU AŞTI Aralık sonu itibarıyla Türkiye genelinde trafikte kayıtlı taşıt sayısı 31 milyon 301 bin 389’a ulaştı. Bu taşıtların yüzde 51,9’u otomobil, yüzde 20’si motosiklet, yüzde 15’i kamyonet, yüzde 7,2’si traktör ve geri kalanı diğer taşıtlardan oluşuyor. DEVİR İŞLEMLERİNDE OTOMOBİLLER İLK SIRADA Aralık ayında toplam 985 bin 633 taşıt el değiştirdi. Devir işlemlerinin yüzde 68,4’ü otomobil, yüzde 15,5’i kamyonet ve yüzde 7,3’ü motosiklet olarak gerçekleşti. BENZİNLİ ARAÇLAR TERCİH EDİLDİ Ocak-Aralık döneminde trafiğe kaydedilen 1 milyon 14 bin 830 otomobilin yüzde 60,8’i benzinli araçlardan oluştu. Aynı dönemde hibrit ve elektrikli otomobiller de yüzde 27’nin üzerinde bir paya sahip oldu. Aralık ayı itibarıyla trafikteki toplam otomobillerin yüzde 34,1’i dizel, yüzde 31,9’u LPG’li ve yüzde 30,2’si benzinli araçlar.

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor Haber

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi. Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi. Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı. "ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR" Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti. Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti. ÇİNLİ MARKALARLA REKABET Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti. Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede Haber

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede

Indicata'nın raporuna göre, Türkiye'nin ikinci el çevrim içi araç pazarında Ekim ayında 441 bin 572 kurumsal ilan yayımlandı. İlan adetlerinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14, eylül ayına göre ise yüzde 24 artış görüldü. Ekim ayında yayımlanan ilanların yüzde 42’si olan 186 bin 583 aracın satışı gerçekleşti. Satışlarda Eylül ayına göre yüzde 7, Ekim 2023’e göre ise yüzde 39'luk bir artış yaşandı. VOLKSWAGEN, İKİNCİ ELDE LİDER Ekim ayında ikinci el çevrim içi araç pazarında 23 bin 259 satışla en çok tercih edilen marka Volkswagen oldu. Volkswagen, yılın ocak haricindeki aylarında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. 22 bin 275 satışla Renault ve 22 bin 215 satışla Fiat, lider Volkswagen'i takip etti. Satış sayısında Ford 16 bin 409 ile dördüncü, BMW ise 11 bin 187 ile beşinci sırada yer aldı. Opel, Peugeot, Mercedes-Benz, Hyundai ve Audi de ilk 10 marka arasında yer aldı. 10 markadan oluşan grup, geçen ay gerçekleşen 186 bin 583 ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç satışının yüzde 75’ini oluşturdu. BİNEKTE TERCİH FIAT EGEA İkinci el binek otomobil pazarında Ekim ayında 154 bin 697 araç satıldı. Fiat Egea, 8 bin 651 satışla en çok tercih edilen binek model oldu ve liderliğini sürdürdü. Egea'yı 6 bin 948 satışla Passat, 6 bin 929 satışla Clio ve 6 bin 828 satışla Megane takip etti. Yılın başından beri Egea, en çok tercih edilen binek araçlar arasında liderliğini korudu. Toplam binek araç satışlarının yüzde 34’ünü ise ilk 10 model oluşturdu. HAFİF TİCARİ ARAÇTA DOBLO ZİRVEDE Ekim ayında hafif ticari araç pazarında 31 bin 886 satış gerçekleşti. Fiat Doblo, 4 bin 411 satışla en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Ford Tourneo Courier ve Fiat Fiorino sırasıyla 4 bin 73 ve 4 bin 33 satışla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 72’sini ilk 10 model sağladı. Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Raporda yer alan satış verileri, Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web sitelerinden alınan verilere dayanıyor.

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı Haber

Mercedes-Benz, 2024 Ocak–Ekim Döneminde Satışlarını Yüzde 22 Artırdı

İstanbul (İHA) – Mercedes-Benz, 2024 yılı Ocak-Ekim dönemi itibarıyla otomobil satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 22 oranında artırarak 22 bin 715 adetlik satış gerçekleştirdi. Şirket, böylece premium segmentteki liderliğini sürdürdü. En çok tercih edilen model olarak C-Serisi öne çıktı. Şirket, hafif ticari araç segmentinde de yüzde 13'lük bir büyüme elde ederek 7 bin 607 adetlik satış yaptı. Mercedes-Benz'in 2024’ün ilk 10 ayında Sprinter ve Vito modelleriyle tarihindeki en yüksek satış rakamlarına ulaşıldı. BEKDİKHAN: "2025 YILI, OTOMOBİL SATIŞLARI ADINA DAHA ZORLU GEÇECEK" Mercedes-Benz Otomotiv İcra Kurulu ve Otomobil Grubu Başkanı Şükrü Bekdikhan, 2024 yılındaki performanslarını değerlendirirken, satışların 2023 yılı düzeyine paralel gerçekleştiğini belirtti. Yıl sonuna kadar, belirlenen öngörülerin ötesinde bir satış rakamı hedeflediklerini ifade etti. 2025 yılı için ise küresel daralma etkisiyle daha zorlu bir dönem öngördü. Bekdikhan, elektrikli modellerin artan satışlarının 2025’te otomotiv sektöründeki dönüşümü hızlandıracağını da sözlerine ekledi. BEKDİKHAN: "AMBITION 2039 İLE HEDEFİMİZ NET KARBON NÖTR BİR FİLO OLUŞTURMAK" Mercedes-Benz, elektrikli araç segmentinde büyümeyi sürdürdüklerini ve 2024'te Türkiye’de yenilenen modelleriyle sektördeki liderliğini pekiştirdiğini duyurdu. Bekdikhan, "Ambition 2039 ile hedefimiz net karbon nötr bir otomobil filosu oluşturmak ve bunun için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu yıl Türkiye'de yenilenen EQA ve EQB, güncellenmiş EQS ve EQE 280'i satışa sunduk. Son olarak elektrikli G-Serisi'ni de ürün portföyümüze ekledik. 45 yıldan bu yana sahip olduğu ikonik köşeli tasarımını koruyarak kendi DNA'sına sadık kalmaya devam eden G-Serisi, şimdi tamamen elektriklendi. Yeni elektrikli G-Serisi, sahip olduğu 116 kWsa kapasiteli batarya ile 450 kilometreye ulaşan menzil sunuyor” dedi. Ayrıca, Türkiye’de her 6 araçtan 1’inin elektrikli olduğu belirtildi. EQB modeli, Türkiye'deki en çok satan elektrikli araç olarak öne çıkıyor. AKDENİZ: "HAFİF TİCARİ ARAÇLAR TARİHİMİZİN EN YÜKSEK ADETLERİNE ULAŞTIK" Mercedes-Benz, hafif ticari araç segmentinde de büyümesini sürdürüyor. Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufak Akdeniz, "Geçtiğimiz yılın aynı döneminin yaklaşık yüzde 13 üstüne çıkarak 7 bin 607 adet araç sattık. Yılın ilk 10 ayında Sprinter ve Vito satışlarımızda hafif ticari araçlar tarihimizin en yüksek adetlerine ulaştık" açıklamasını yaptı. Bunun yanında şirket, elektrikli hafif ticari araçlara olan talebin hızla artacağını öngörüyor. Elektrikli Sprinter ve EQV'nin Türkiye’ye sunulmasıyla birlikte, çevre dostu taşımacılık çözümleri konusunda önemli bir adım daha atılacak.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.