Hava Durumu

#Otomobil

TOURISMJOURNAL - Otomobil haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomobil haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İkinci el çevrim içi oto pazarında mayıs lideri: Volkswagen Haber

İkinci el çevrim içi oto pazarında mayıs lideri: Volkswagen

İkinci el çevrim içi pazarda geçen ay en çok tercih edilen otomotiv markası (binek ve hafif ticari) 20 bin 678 satışla Volkswagen oldu. Volkswagen, ocak hariç son 4 aydır yılın en çok tercih edilen markası olmayı sürdürdü. Bu markayı 18 bin 794 ile Fiat, 18 bin 767 satışla Renault takip etti. Satış sayısında Ford 16 bin 25 ile dördüncü, BMW 9 bin 216 ile beşinci oldu. Opel 8 bin 900, Mercedes-Benz 7 bin 966, Peugeot 7 bin 688, Hyundai 7 bin 646 ve Toyota 5 bin 997 satışla ilk 10'da yer aldı. Geçen ay ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç pazarında satılan 160 bin 811 aracın yüzde 75,7’si bu 10 markadan oluştu. 6 bin 568 adet Fiat Egea, Mayıs'ta yeni sahibini buldu İkinci el çevrim içi binek otomobil pazarında geçen ay 130 bin 62 satış gerçekleşti. Fiat Egea, mayısta 6 bin 568 adetle yine en çok tercih edilen binek araç modeli oldu. Böylece yılın başından beri en çok tercih edilen binek araçlar arasında Fiat Egea, liderliğini korumayı sürdürdü. Satışlarda Egea'yı 5 bin 846 ile Clio, 5 bin 758 ile Passat, 5 bin 371 ile Megane, 3 bin 877'le Focus, 3 bin 823'le Corolla, 3 bin 462 ile Astra takip etti. Geçen ay BMW 3 Serisi 3 bin 244, BMW 5 Serisi 3 bin 56 ve Golf 2 bin 859 satış sayısıyla ilk 10 model arasında yer aldı. Toplam binek araç satışlarının yüzde 33,7'sini söz konusu 10 model oluşturdu. Hafif ticari araç kategorisinde Doblo birinci sırada Çevrim içi pazarda geçen ay 30 bin 749 hafif ticari araç satışı gerçekleşti. Fiat Doblo, mayısta 3 bin 893 adetle yine en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Böylece yılbaşından beri en çok tercih edilen hafif ticari araçlar arasında Fiat Doblo liderliğini korumayı sürdürdü. Ford Tourneo Courier 3 bin 548 satışla ikinci, Fiat Fiorino 3 bin 420 satışla üçüncü sırada yer aldı. Satış sayısında bu modelleri, 2 bin 347 ile Ford Transit, 1841'le Ford Tourneo Connect, 1820 adetle VW Caddy, 1668 adetle VW Transporter, 1238 ile Renault Kangoo, 972 adetle Citroen Berlingo ve 966 adetle Peugeot Partner izledi. En çok satılan ilk 10 model, toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 71'ini oluşturdu. Adı geçen raporda yer alan veriler, ikinci el araç ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun çevrim içi pazardaki ilanlarına dayanıyor. Bunların arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web siteleri Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi kurum ve platformlar yer alıyor.

Otomobil satışları nisanda sert geriledi: İşte en çok satan markalar Haber

Otomobil satışları nisanda sert geriledi: İşte en çok satan markalar

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın nisan ayında en fazla satışı yapılan markalar Fiat, Renault ve Volkswagen olarak sıralandı. AA muhabirinin Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerinden derlediği bilgilere göre, 2024 Nisan'da otomobil ve hafif ticari araç satışları, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 azalarak 75 bin 919 adet oldu. Nisanda otomobil satışları geçen yılın aynı ayına göre yüzde 20,61 azalarak 61 bin 448 olurken hafif ticari araç satışları yüzde 28,6 azalışla 14 bin 471 olarak gerçekleşti. Söz konusu dönemde otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık nisan ayı ortalama satışlarına göre ise yüzde 16,2 büyüme gösterdi. Nisan ayında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 9 bin 403 adetle Fiat ilk sırayı alırken onu 6 bin 795 satışla Renault ve 6 bin 787 adetle Volkswagen takip etti. Ford, 6 bin 512 satışla dördüncü, Chery 5 bin 315 adetle beşinci sırada yer aldı. Otomobil satışlarında lider Fiat Otomobil satışları ele alındığında nisanda en fazla satılan marka 6 bin 83 adetle Fiat olurken onu 5 bin 550 satışla Renault, 5 bin 315 ile Chery izledi. Volkswagen, 5 bin 272 otomobil satışıyla dördüncü sırada konumlanırken Hyundai, 4 bin 151 adetle beşinci oldu. Lüks otomobil satışları Renault'nun yeni markası Alpine'in de eklenmesiyle toplam 54 markanın yer aldığı ODMD listesinde nisan ayında Smart, Seres ve Neta hariç tüm markaların satış yaptığı görüldü. Togg'un teslimatları nisanda 3 bin 3 adet olarak gerçekleşirken Tesla'nın satışları 27'de kaldı. Lüks otomobil grubunda nisanda 85 Lexus, 78 DS, 63 Porsche, 21 Maserati, 6 Jaguar, 3 Ferrari, 2'şer adet Bentley ile Aston Martin ve 1 Lamborghini satıldı. Hafif ticari satışlarında ilk 5 marka Hafif ticari araç segmentine bakıldığında Ford, nisanda 4 bin 640 adet satışla listenin ilk sırasında yer alırken, onu 3 bin 320 ile Fiat, 1515 ile Volkswagen izledi. Renault, 1245 satışla dördüncü, Hyundai, 655 adetle beşinci oldu.

Otomobil piyasası raporu: Fiyatlar 7 aydır geriliyor Haber

Otomobil piyasası raporu: Fiyatlar 7 aydır geriliyor

Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi (BETAM) tarafından sahibinden.com'da yayınlanan ilanlardan hareketle hazırlanan "Otomobil Piyasası Görünümü" raporunda son dönemde otomobil piyasasında yaşanan değişimler incelendi. Ocak ayında yayınlanan rapora göre satılık otomobil reel fiyatı 2023 yılının ocak ayına göre yüzde 8,5 bir önceki aya göre ise (Aralık 2023) yüzde 6 düştü. Otomobil cari fiyatı geçen yılın ocak ayına göre yüzde 50,9 artarken aralık ayına (2023) kıyasla değişmedi. Ocak ayında ortalama otomobil fiyatı 860 bin 443 lira oldu. Otomobil talep endeksi aralık ayına kıyasla yüzde 5,6 arttı. Otomobil piyasasındaki canlılık göstergesi olarak satılan otomobil sayısının satılık ilan sayısına oranı 0,8 puan artarak yüzde 17,7 oldu. Bu gösterge detayları incelendiğinde, ilan sayısı azalırken satılan otomobil sayısının arttığı görüldü. Enflasyondan arındırıldığında otomobil ortalama reel fiyatının 7 aydır düştüğü görülüyor. Reel fiyat endeksi aralık ayına kıyasla yüzde 6 azalarak 198 olurken reel fiyatlardaki yıllık artış oranı da düştü. Mayısta yüzde 47,9'a ulaşan artış oranı takip eden aylarda sürekli azalarak ocakta yüzde -8,5'e geriledi. Otomobil arzı azalırken satılan otomobil sayısı arttı Otomobil fiyatları ve fiyatlardaki yıllık artış oranı düştü. Ortalama otomobil fiyatı önceki üç aydaki düşüşün ardından ocakta neredeyse değişmemiştir. Aralık'ta 860 bin 480 lira olan ortalama otomobil fiyatı ocakta 860 bin 443 liraya geriledi. Benzer şekilde otomobil fiyatlarındaki yıllık artış oranı da düştü. Aralıkta yüzde 65,9 olan yıllık artış oranı ocakta yüzde 50,9'a geriledi. Otomobil talep endeksi kasım ve aralıkta olduğu gibi ocakta da yükseldi. Ocak 2024'te talep endeksi önceki aya kıyasla yüzde 5,6 artarak 98,3 oldu. Ancak, talep endeksi bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 13,6 düşük olduğu ortaya çıktı. Satılan otomobil sayısının satılık ilan sayısına oranı bir önceki aya kıyasla 0,8 puan artarak yüze 17,7 olarak gerçekleşti. Bu artışın arka planı incelendiğinde satılık otomobil ilan sayısı yüzde 1 azalırken, satılan otomobil sayısı ise yüzde 3,5 arttı. Otomobil piyasasının bir diğer canlılık göstergesi olan kapatılan ilan yaşı diğer göstergelerin ima ettiğinin aksine yedinci ayda da yükseldi. 2024 ocak ayının verilerine göre kapatılan ilan yaşı bir önceki aya kıyasla 0,3 gün artarak 25,1 gün oldu.

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka Haber

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek yılı 10,5 milyon satışla tamamladı. Geçen yıl Macaristan hariç tüm AB pazarları genişlerken birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları kaydedildi. AA muhabirinin ACEA'dan derlediği bilgilere göre, AB'de benzinli otomobiller 2023 yılında yüzde 35,3'lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022'deki yüzde 36,4'lük pazar payına kıyasla hafif bir düşüş yaşadı. 2023 yılında dizel otomobil satışları ise 1,4 milyon adede ulaştı ve pazar payı 2022'deki yüzde 16,4'ten yüzde 13,6'ya geriledi. AB'de hibrit otomobil satışları ise 2022'ye kıyasla yüzde 29,5 artışla 2,7 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller toplam otomobil pazarının dörtte birini oluşturdu. Elektrikli otomobiller üçüncü en popüler seçenek oldu Tam elektrikli otomobil satışlarına bakıldığında ise elektrikli otomobiller, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Elektrikli otomobil satışları 2022'ye kıyasla yüzde 37 artarak, 1,5 milyon satışa ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı da yüzde 14,6 ile yüzde 13,6 seviyesinde sabit kalan dizeli geride bıraktı. Benzinli otomobiller yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit otomobiller yüzde 25,8 pazar payı ile ikinci sırayı aldı. AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artışla, 10,7 milyon adede ulaşacağı ön görülüyor. Toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin, yani iki milyondan fazlasının, elektrikli olması bekleniyor. En çok satılan markalar AB ülkelerinde 2023 yılındaki otomobil satışlarında Volkswagen Grubu 3 milyon 324 bin 705 adetle ilk sırayı aldı. Şirketin piyasadaki toplam payı yüzde 25,9'u buldu. Onu en yakın 2 milyon 128 bin 625 adetle Stellantis Grubu izledi. Bu grubun pazar payı yüzde 18,2 seviyesinde kaydedildi. Renault Grubu ise 1 milyon 242 bin 293 adet otomobil satışıyla yüzde 9,7 paya ulaştı. Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB'de satış lideri marka 1 milyon 357 bin 139 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 828 bin 484 satışla ikinci, 733 bin 176 satışla Audi üçüncü oldu. Ardından 728 bin 991 satışla BMW ve 682 bin 498 adetle de Mercedes sıralandı. Geçen yıl Tesla'nın AB'deki satışları ise 366 bin 326 seviyesinde kayıtlara geçti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları en önemli markalar olarak öne çıkıyor. AB'den küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor. ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor. Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor. Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

Citroen, 2 CV, 75 yaşında Haber

Citroen, 2 CV, 75 yaşında

Citroen’in en ikonik modeli 2 CV, 2023 itibarıyla 75. yaş gününü kutluyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Citroën’in Paris’teki Rue du Théâtre tasarım ofisinde tasarlanan ve Eure-et-Loir bölgesindeki La Ferté-Vidame test merkezinde ince ayarları yapılan 2 CV, 7 Ekim 1948’de Paris Otomobil Fuarı’nda ilk olarak tanıtıldı. Üretildiği 1948 ile 1990 yılları arasında 2 CV, olağanüstü bir başarı yakaladı. 1 milyon 246 bin 335 adet 2 CV Van da dahil olmak üzere toplam 5 milyon 114 bin 969 adet üretildi. Pazara sunulduktan 42 yıl sonra, 27 Temmuz 1990 saat 16.00’da Portekiz’deki Mangualde fabrikasında üretilen son 2 CV ile bir dönem kapandı. - 2 CV’nin kökeni TPV projesine dayanıyor Türkçesi “Küçük Otomobil”, “TPV” (Toute Petite Voiture) projesi, 1936’da doğdu. Bu projenin amacı, herkesin ulaşabileceği ekonomik ve çok yönlü bir otomobil sağlamaktı. 1937 yılında, TPV projesinin yola çıkmaya hazır ilk prototipi, sadece 370 kg ağırlık ve sadece tek far (o zamanki mevzuatta iki far zorunlu değildi) ile gün ışığına çıktı. Son derece konforlu bu araç, 4 kişilikti, 50 kg’lık bagaj kapasitesine sahipti ve 50 km/s maksimum hıza çıkabiliyordu. 1939 Paris Otomobil Fuarı’nda 250 adet ön üretim aracın tanıtılması planlanıyordu. Ancak II. Dünya Savaşı’nın patlak vermesi buna engel oldu ve üretilen modeller imha edildi. O dönemde sadece La Ferté-Vidame’deki Citroën Test Merkezi’nde gizlice saklanan dört adet araç kurtulabildi. - Otomobil dünyasının simgelerinden biri haline gelen efsanevi model 2 CV, Temmuz 1949’da üretime girdiğinde 9 beygir gücünde, 375 cc hacimli, hava soğutmalı, düz ikiz motorlu, 50 km/s maksimum hıza çıkabilen küçük bir otomobildi. Citroën, ekonomik ve çok yönlü kullanılabilen bu araçla otomobil endüstrisinde devrim yarattı. Benzersiz gövde tasarımı ve çekiciliği ile hızla kabul gördü ve yoğun bir ilgiyle karşı karşıya kaldı. Haliyle bu büyük başarıda çok yönlü kullanım özelliklerine ek olarak çıkarılabilir arka koltuklar, hafiflik, çeviklik ve konforda önemli bir paya sahipti. Elbette son derece düşük kullanım maliyeti ile ekonomik olması da çok etkili oldu. Takvimler 1950’yi gösterdiğinde siparişler iyice yoğunlaştı. Öyle ki teslimat süreleri 6 yıla kadar uzadı. 2 CV, o döneme ait üstün teknolojilerle birlikte avangart ruhu sayesinde uzun yıllar otomobil sahnesinin bir parçası olarak varlığını sürdürdü. 2 CV, dünyanın her yerinden koleksiyoncuların ilgisini çeken, gerçek bir sosyal medya fenomeni haline gelen, ölümsüz bir otomobil oldu ve hala onu yollarda görmek de mümkün. 2 CV, dünyanın farklı noktalarında, farklı şekilde kullanılıyor ve birçok lakaba sahip bulunuyor. En çok bilinenlerden bazıları 'Deuche', 'Deudeuche' ve pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de 'Çirkin Ördek Yavrusu' olarak dile getiriliyor. Tüm bu lakaplar da bu tarihi ve ikonik modelin ne kadar popüler olduğunu gösteriyor. - Dünya yollarında birçok farklı versiyon ve tasarım Fransa’da ve diğer bazı Avrupa ülkelerinde tanıtılan 10 farklı özel 2 CV versiyonu bulunuyor. Bunlara; Spot, Charleston ve Cocorico da dahil. Elbette her otomobil gibi 2 CV’de de zaman içinde bazı değişiklikler yapıldı. 1951’de '2 CV Van' (2 CV AU olarak biliniyor) pazara sunuldu. Daha sonra 1954’te 12 beygirlik bir motor ve ünlü santrifüj kavramayla donatılan 2 CV AZ pazara sunuldu. 2 CV, farklı zorlu rallilerle, dünyanın farklı yollarında sürüş yapma olanağı da buldu. 1970’teki 16.500 km’lik Paris-Kabil-Paris Rallisi, 1971’deki 13.500 km’lik Paris-Persépolis Rallisi ve 1973’te Abidjan’dan Tunus’a 8 bin km’lik Afrika Rallisi gibi zorlu etkinlikleri Citroën organize etmişti. Üretim başlangıcının 75. yıl dönümü şerefine, Citroën Konservatuarı’nda düzenlenen etkinlikte 8 farklı ikonik 2 CV, sanatsal bir yaklaşımla fotoğraflandı. Açıklamaya göre, bu 8 model ve özellikleri şu şekilde belirlendi: '2 CV A: 1939 yılında otomobil fuarlarında sergilenmek için üretilen ancak II. Dünya Savaşı nedeniyle imha edilen 250 prototipten biri olan 2 CV A, Citroën Konservatuarı’nda kalan dört araçtan biri. 2 CV A Berline (1950): Pierre Boulanger tarafından 1948’de Paris Otomobil Fuarı’nın açılışında tanıtılan aracın aynısı. Sağdan direksiyonlu 2 CV A: 1953’ten itibaren Slough’da (İngiltere) üretildi. Metal bir bagaja ve açılan arka camlara sahipti. Bugüne kadar Avrupa’daki en eski İngiliz 2 CV’si olarak kabul görüyor. 2 CV AZU: 1954’ten Mart 1978’e kadar üretilen 2 CV Van versiyonu olarak 2 CV AZU, büyük bir yükleme kapasitesine ek olarak yükleme kolaylığı sağlayan, dolap şeklinde kapılara sahip. 2 CV Spot: Citroën 2 CV’nin ilk özel versiyonu olan ve 1.800 adet üretilen 2 CV Spot, stilist Serge Gevin’in tasarımıyla iki renkli döşeme ve gövde ile üretildi. 2 CV 4x4 Sahara: Dört tekerlekten çekişli ve iki motorlu 2 CV 4x4 Sahara, kumda yüzde 40’ın üzerindeki eğimleri çıkabiliyordu. 2 CV 6 Special: 1988’de Levallois Fabrikası’nda üretilen son 2 CV’lerden biriydi. 2 CV 6 by Hermès: İçi ve dışı Hermès tarafından giydirilen 2 CV 6 by Hermès, 2 CV’nin 60. doğum günü vesilesiyle 2008 Paris Otomobil Fuarı’nda gösterildi.'

Otomotiv satışlarında rekor ağustos ayında da devam etti Haber

Otomotiv satışlarında rekor ağustos ayında da devam etti

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nden (ODMD) yapılan açıklamada, ocak-ağustos dönemini kapsayan otomobil ve hafif ticari araç pazarına ilişkin veriler paylaşıldı. Buna göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı ocak-ağustos döneminde 755 bin 282 adede yükseldi. Söz konusu dönemde otomobil satışları yüzde 64,3 artışla 582 bin 419, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 66,4 yükselişle 172 bin 863 adet olarak gerçekleşti. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı ağustosta geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 78,9 artarak 86 bin 454 adet oldu. Otomobil satışları yüzde 87,7 artarak 66 bin 131 adede, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 55,1 yükselerek 20 bin 323 adede ulaştı. Otomobil ve hafif ticari araç pazarı 10 yıllık ağustos ayı ortalama satışlara göre yüzde 48,8, otomobil pazarı yüzde 50,2, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 44,6 artış gösterdi. C segmenti ve SUV otomobiller öne çıktı Ocak-Ağustos 2023 döneminde otomobil pazarı segmentlere göre değerlendirildiğinde, pazarın yüzde 88,9'unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 316 bin 521 adetle yüzde 54,3, B segmenti otomobiller 196 bin 114 adetle yüzde 33,7 pay aldı. Gövde tiplerine göre değerlendirilme yapıldığında en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 49,3 payla SUV otomobiller olurken, onu yüzde 27,3 payla sedan, yüzde 21,1 ile hatchback otomobiller takip etti. En çok otomatik ve benzinli otomobiller satıldı Söz konusu dönemde satışların yüzde 68,9'unu benzinli, yüzde 15,7'sini dizel, yüzde 10,4'ünü hibrit araçlar oluşturdu. Elektrikli otomobiller yüzde 3,9 payla 22 bin 891 adetlik satış rakamına ulaşırken, otogazlı otomobillerin toplam satıştan aldığı pay yüzde 1,1 oldu. Ülke genelindeki otomobil satışlarının yüzde 84,8'i 1600cc altındaki otomobillerden oluştu. Otomatik şanzımanlı otomobiller 466 bin 770 adet ve yüzde 80,1, manuel şanzımanlı otomobiller ise 115 bin 649 adetle yüzde 19,9 pay aldı. Toplam pazarda ilk 5 Rapora göre, yılın ilk 8 ayında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda ilk sırayı 126 bin 650 adetle Fiat aldı. Onu sırasıyla 77 bin 48 ile Renault, 70 bin 763 ile Ford, 57 bin 924 ile Volkswagen, 54 bin 42 ile Peugeot izledi. Fiat, otomobil satışlarında da birinciliği kaptırmadı. Söz konusu dönemde Fiat 85 bin 334, Renault 65 bin 865, Volkswagen 47 bin 7, Opel 42 bin 241, Peugeot ise 40 bin 738 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. ODMD'nin verilerine göre ağustos ayı itibarıyla bu yıl satılan Togg sayısı 3 bin 400'e ulaştı.

Otomobil üretimi yüzde 27 arttı Haber

Otomobil üretimi yüzde 27 arttı

Yılın ilk 7 aylık döneminde toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 870 bin 600 adede ulaştı. Otomobil üretimi ise yüzde 27 artarak 550 bin 615 adet olarak gerçekleşti. Ocak-Temmuz dönemine ilişkin otomotiv verileri açıklandı. Buna göre, yılın ilk 7 aylık döneminde otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 870 bin 600 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın ilk 7 aylık dönemine göre yüzde 27 artış sağlayan otomobil üretimi ise 550 bin 615 adede ulaştı. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 905 bin 666 adede yükseldi. Ticari araç grubunda, yılın ilk 7 ayında üretim yüzde 4, ağır ticari araç grubunda yüzde 28, hafif ticari araç grubunda ise yüzde 2 artış yaşandı. 2022 yılının ilk 7 aylık dönemine göre ticari araç pazarı 62, ağır ticari araç pazarı yüzde 38, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 68 artış sağladı. Yılın ilk 7 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 11 oranında artarken, otomobil ihracatındaki artış yüzde 26 olarak gerçekleşti. Bu dönemde, toplam ihracat 586 bin 795 adet, otomobil ihracatı ise 375 bin 670 adet düzeyinde gerçekleşti. 2023’ün 7 aylık döneminde toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 62 artarak 697 bin 726 adetten kapandı. Bu dönemde, otomobil pazarı da yüzde 62’lik artış sağladı ve 516 bin 288 adede ulaştı. Otomotiv Sanayii Derneği'nin (OSD) 2023 yılının ilk 7 aylık dönemine ilişkin açıkladığı verilere göre; yılın ilk 7 aylık döneminde toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 18 artarak 870 bin 600 adede ulaştı. Otomobil üretimi ise yüzde 27 artarak 550 bin 615 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 905 bin 666 adedi buldu. Yılın ilk yedi aylık döneminde ticari araç üretimi ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4 oranında artış gösterdi. Bu dönemde, ağır ticari araç grubunda üretim yüzde 28, hafif ticari araç grubunda üretim yüzde 2 arttı. Bu dönemde, otomotiv sanayisinin kapasite kullanım oranı yüzde 75 olarak gerçekleşti. Araç grubu bazında kapasite kullanım oranları ise hafif araçlarda (otomobil + hafif ticari araç) yüzde 75, kamyon grubunda yüzde 91, otobüs-midibüs grubunda yüzde 49 ve traktörde yüzde 79 seviyesinde gerçekleşti. İhracat yüzde 17 artarak 20,5 milyar dolara ulaştı Yılın ilk yedi aylık döneminde otomotiv ihracatı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre adet bazında yüzde 11 artarak 586 bin 795 adet olarak gerçekleşti. Bu dönemde otomobil ihracatı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 26 artarken, ticari araç ihracatı ise yüzde 8 oranında azaldı. Traktör ihracatı ise 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 17 artarak 11 bin 872 adet olarak gerçekleşti. Toplam otomotiv sanayi ihracatı, 2023’ün ilk yedi aylık döneminde yüzde 16 ile sektörel ihracat sıralamasında zirvedeki yerini korudu. İlk yedi aylık dönemde toplam otomotiv ihracatı, 2022 yılının aynı dönemine göre yüzde 17 artarak 20,5 milyar dolar oldu. Euro bazında ise yüzde 17 artarak 18,9 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu dönemde, dolar bazında ana sanayi ihracatı yüzde 20 oranında, tedarik sanayi ihracatı da yüzde 12 oranında arttı. Pazardaki yedi ayda 697 bin araç satıldı 2023’ün ilk yedi ayında toplam pazar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 62 artarak 697 bin 726 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde, otomobil pazarı da yüzde 62 oranında artış sağladı ve 516 bin 288 adet oldu. Ticari araç pazarına bakıldığında ise yılın ilk yedi ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla toplam ticari araç pazarında yüzde 62, ağır ticari araç pazarında yüzde 38, hafif ticari araç pazarında ise yüzde 68 büyüme sağlandı. 2023 yılı ocak-temmuz döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre otomobil satışlarındaki yerli araç payı yüzde 33, hafif ticari araç pazarında yerli araç payı ise yüzde 52 olarak gerçekleşti.

Otomotiv satışlarında rekor temmuz ayında da devam etti Haber

Otomotiv satışlarında rekor temmuz ayında da devam etti

Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nden (ODMD) yapılan açıklamada, ocak-temmuz dönemi ve temmuz ayını kapsayan otomobil ve hafif ticari araç pazarına ilişkin bilgiler paylaşıldı. Buna göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı ocak-temmuz döneminde 668 bin 828 adede yükseldi. Söz konusu dönemde otomobil satışları yüzde 61,7 artışla 516 bin 288 adet, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 68 yükselişle 152 bin 540 adet olarak gerçekleşti. Temmuzda satış adetlerindeki artış yüzde 115'i geçti Verilere göre, otomobil ve hafif ticari araç pazarı temmuzda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 115,4 artarak 112 bin 459 adede yükseldi. Otomobil satışları yüzde 109,4 artarak 85 bin 916 adede, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 137,5 yükselerek 26 bin 543 adede ulaştı. Satış adetleri son 10 yılın temmuz ayı ortalamaları dikkate alındığında otomotivde yüzde 83,1, otomobilde yüzde 79,5, hafif ticari araçta yüzde 95,7 yukarıda gerçekleşti. C segmenti ve SUV otomobiller öne çıktı Ocak-Temmuz 2023 döneminde otomobil pazarı segmentlere göre değerlendirildiğinde, pazarın yüzde 89,5'ini vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerindeki araçlar oluşturdu. C segmenti otomobiller 281 bin 127 adetle yüzde 54,5 pay, B segmenti otomobiller 176 bin 694 adetle yüzde 34,2 pay aldı. Gövde tiplerine göre değerlendirilme yapıldığında en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 48,5 payla SUV otomobiller oldu. Onu yüzde 27,9 payla sedan, yüzde 21,5 ile hatchback otomobiller takip etti. En çok otomatik ve benzinli otomobiller satıldı Söz konusu dönemde satışların yüzde 68,9'unu benzinli otomobiller, yüzde 16,3'ünü dizeller, yüzde 10,3'ünü hibritler oluşturdu. Elektrikli otomobiller yüzde 3,4 payla 17 bin 307 adetlik satış rakamına ulaşırken, otogazlı otomobillerin toplam satıştan aldığı pay yüzde 1,1 oldu. Ülke genelindeki otomobil satışlarının yüzde 85,6'sı 1600cc altındaki otomobillerden oluştu. Otomatik şanzımanlı otomobiller 408 bin 366 adet ve yüzde 79,1; manuel şanzımanlı otomobiller ise 107 bin 922 adet ve yüzde 20,9 pay aldı. Toplam pazarda ilk 5 Rapora göre, yılın ilk yarısında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda ilk sırayı 119 bin 645 adetle Fiat aldı. Onu 66 bin 225 ile Renault, 62 bin 459 ile Ford, 51 bin 610 ile Volkswagen, 49 bin 40 adetle Peugeot izledi. Fiat, otomobil satışlarında da birinciliği kaptırmadı. Söz konusu dönemde Fiat 81 bin 775 adet, Renault 57 bin 91 adet, Volkswagen 41 bin 821 adet, Opel 38 bin 255 adet, Peugeot ise 37 bin 385 adet otomobil satışı gerçekleştirdi. ODMD'nin verilerine göre temmuz ayı itibarıyla bu yıl satılan Togg sayısı 1.435'e ulaştı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.