Hava Durumu

#Otomotiv

TOURISMJOURNAL - Otomotiv haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor Haber

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi. Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi. Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı. "ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR" Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti. Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti. ÇİNLİ MARKALARLA REKABET Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti. Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor Haber

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor

Çinli otomobil üreticisi Chery, bugün gerçekleştirdiği çevrimiçi toplantıda, D segmentteki sedan modeli Arrizo 8’i 2025’in ilk çeyreğinde Türkiye’de piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. Chery, SUV segmentindeki başarısını şimdi de sedan pazarına taşımak istiyor. Chery, Türkiye pazarına Mart 2023’te 3 farklı SUV modeliyle giriş yaptı. Bu modellerle 2023’te 8 ayda 40 bin, 2024’te ise ilk 10 ayda 50 bin adet satış gerçekleştirdi. Sedan segmenti Türkiye pazarının dörtte birini oluştururken, Chery, bu alandaki payını artırmak için amiral gemisi Arrizo 8’i getiriyor. Aracın, Şubat ya da Mart 2025’te tanıtılması bekleniyor. İKİ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ Arrizo 8, Chery’nin NEV araçlar için geliştirdiği M1X platformu üzerine inşa edildi. Model, iki farklı motor seçeneğiyle Türkiye’ye geliyor. 1.6 TGDI Benzinli Motor Güç: 143 HP Maksimum Tork: 215 Nm Ortalama Tüketim: 5,3 lt/100 km PHEV (Şarj Edilebilir Hibrit) Motor Benzinli Motor: 155 HP Elektrikli Motor: 204 HP Toplam Güç: 300 HP+ Toplam Tork: 530 Nm Yakıt Tüketimi: 4,2 lt/100 km (NEDC) MENZİL VE ŞARJ ÖZELLİKLERİ Arrizo 8’in PHEV versiyonu, dışarıdan şarj edilerek 1.200 km toplam menzil sunuyor. Sadece elektrik motoruyla ise 105 km yol almak mümkün. Hızlı şarj desteği sayesinde bataryalar, 19 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80 seviyesine kadar doluyor. SEDAN SINIFTA AMİRAL GEMİSİ D segmentte yer alan Arrizo 8, iş dünyasına hitap eden bir “Business Sedan” olarak tanıtılıyor. Aracın uzunluğu 4,75 metre, dingil mesafesi ise 2,77 metre. Geniş bir sunroof, önde ve arkada LED aydınlatmalar, aerodinamik tasarım ve 24,6 inç uzunlamasına ekran gibi özellikler dikkat çekiyor. Ayrıca Sony ses sistemi ve bolca krom detay iç mekanı tamamlıyor. Arrizo 8, içten yanmalı versiyonda iki, PHEV’de ise tek donanım paketiyle satışa sunulacak. Güvenlik ekipmanları arasında 10 hava yastığı, Bosch IPB akıllı fren sistemi ve 18 farklı Adas fonksiyonu bulunuyor. SEKTÖREL REKABETTEKİ KONUMU Chery, Arrizo 8’i Toyota Corolla Sedan ve Honda Civic Sedan gibi modellerle rekabet edecek şekilde konumlandırıyor. Ancak Arrizo 8’in D segmentte yer alması, onu rakiplerinden daha geniş ve donanımlı bir seçenek haline getiriyor. Chery, Arrizo serisinin daha uygun fiyatlı modellerini ilerleyen yıllarda Türkiye’ye getirmeyi planlıyor.

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi Haber

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi

Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR), Sizing Block teknolojisi yatırımı ile otomotiv sektörü başta olmak üzere çeşitli alanlarda katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünü artırmayı planladığını açıkladı. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, 4 Ekim’de Çubuk ve Kangal Haddehanesi’nde gerçekleştirilen planlı duruş, katma değeri yüksek mamul üretim kapasitesinin artırılması ve rekabet gücünün yükseltilmesi adına önemli bir adım olarak değerlendirildi. Açıklamada, "Türkiye Yüzyılı" hedefleri doğrultusunda, yerli ve milli yeteneklerin geliştirilmesi amacıyla sanayi yatırımlarının önemine vurgu yapıldı. Sizing Block yatırımı ile dışa bağımlılığın azaltılmasının hedeflendiği ifade edilirken, bu teknoloji ile özellikle otomotiv sektörü için katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünün artırılmasının amaçlandığı belirtildi. "DAHA HASSAS VE YÜKSEK KALİTE STANDARTLARINA SAHİP ÜRÜNLER ÜRETME İMKANI SUNACAK" 2016 yılında yıllık 700 bin ton kapasiteyle faaliyete geçen Çubuk ve Kangal Haddehanesi'nin, KARDEMİR’in katma değerli ürün üretme vizyonunun kritik parçaları olduğuna dikkat çekildi. "Bu tesiste, imalat sanayisinin temel girdisi olarak ince kangal (5,5-25 milimetre), kalın kangal (20-56 milimetre), yüksek kaliteli yuvarlak çubuk (20-100 milimetre) ve nervürlü inşaat çeliği gibi geniş bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. Yeni Sizing Block teknolojisi ise haddeleme sürecinde ürünlerin boyut doğruluğunu önemli ölçüde artırarak, daha hassas ve yüksek kalite standartlarına sahip ürünler üretme imkanı sunacaktır" açıklaması yapıldı. "İTHAL İKAME ÜRÜNLERLE DIŞA BAĞIMLILIĞIN AZALTILMASI HEDEFLENMEKTEDİR" KARDEMİR'in yeni yatırımıyla sektördeki önemli boşlukların doldurulmasının hedeflendiği belirtildi. Açıklamada, bu yatırımla ihracatın artırılması ve ülkenin dış ticaret konumunun güçlendirilmesi amaçlandığı vurgulanırken, ithal ikame ürünlerle dışa bağımlılığın azaltılacağı belirtildi. "Katma değerli ürün üretimi, dış pazarlarda rekabet gücünü artırmanın yanı sıra enerji tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından da önemli faydalar sağlayacaktır" denildi. Kalite ve müşteri memnuniyetini etkileyen sorunların giderilmesi, üretim kesintilerinin minimize edilmesi ve kalite sürekliliğinin sağlanmasının hedeflendiği Sizing Block yatırımıyla yapılacak iyileştirmeler sayesinde, KARDEMİR’in hem iç hem de dış pazardaki rekabet gücünü artıracağı ve pazar payını genişleteceği vurgulandı.

Otomotiv üretiminde dikkat çeken düşüş Haber

Otomotiv üretiminde dikkat çeken düşüş

Otomotiv pazarında sıkılaşmanın etkisiyle talep soğuması gerçekleşirken, arz tarafında da ivmenin aşağı yönlü olduğu görülüyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, Ağustos ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26,7 düşüşle 53 bin 502 oldu. Otomobil üretiminde ise daha hızlı bir düşüş yaşandı. Ağustos'ta otomobil üretimi yıllık yüzde 40,4 düşüşle 29 bin 398 oldu. Üretimde düşüşle birlikte ihracatta da adet bazında daralma dikkat çekti. OSD verilerine göre Ağustos ayında otomobil ihracatı yüzde 37,3 düşüşle 31 bin 522 oldu. Tutar bazında bakıldığında otomobil ihracatı yüzde 32,4 düşüşle 630,7 milyon dolar olarak kaydedildi. Aynı dönemde otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 17,3 azaldı. Tutar olarak ise otomotiv ihracatında daha sınırlı bir gerileme görüldü. Verilere göre Türkiye'nin Ağustos ayında otomotiv ihracatı yüzde 5,1 düşüşle 2,7 milyar dolar oldu. 2024'te toplam üretim 877 bine ulaştı 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7, otomobil üretimi ise yüzde 5 oranında azaldı. Bu dönemde, toplam üretim 877 bin 152 adet, otomobil üretimi ise 571 bin 575 adet düzeyinde gerçekleşti. 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 3 oranında, otomobil ihracatı da yüzde 3 oranında azaldı. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı 639 bin 721 adet, otomobil ihracatı ise 411 bin 905 adet düzeyinde gerçekleşti. 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre, toplam otomotiv ihracatı Dolar bazında ve euro bazında paralel seviyede gerçekleşti. Bu dönemde toplam otomotiv ihracatı 23,3 milyar dolar olarak gerçekleşirken, otomobil ihracatı yüzde 5 azalarak 6,8 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Euro bazında otomobil ihracatı ise yüzde 5 azalarak 6,2 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu Haber

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu

Çoğunluk hissesi Çinli otomobil devi Geely'e ait olan Volvo, yeni plana göre 2030 yılına kadar üretiminin en az yüzde 90'ının hem elektrikli hem de plug-in hibrit otomobillerden oluşmasını hedefliyor. CNN'nin haberine göre elektrikli araçlara (EA) yönelik bazı büyük pazarlardaki talebin yavaşlaması ve Çin'de üretilen elektrikli araçlara uygulanan ticaret tarifelerinden kaynaklı belirsizlikler bu kararda etken. Volvo'nun kararı EV hedeflerinden geri adım atan diğer büyük otomobil üreticileri General Motors ve Ford'u hatırlattı. Volvo CEO'su Jim Rowan "Geleceğimizin elektrikli olduğuna inanıyoruz" görüşünü paylaştı "Ancak, elektrifikasyona geçişin doğrusal olmayacağı, müşterilerle pazarların farklı hızlarda hareket ettiği açık" diye ekledi. Şirket ayrıca, şarj altyapısının yavaş yaygınlaşması ve tüketici teşviklerinin geri çekilmesi gibi faktörler nedeniyle elektrikli araçlara yönelik iş ortamının değiştiği görüşünde.CNN'in analizine göre özellikle Avrupa'da elektrikli araçlara olan talebin yavaşlaması, Almanya gibi ülkelerde satın alımlarda uygulanan sübvansiyonların sona ermesinden kaynaklanıyor. Volvo, çoğunluk hissesinin Geely'e ait olması ve şirketin Çin'deki fabrikaları kullanması nedeniyle Avrupa ve Kuzey Amerika'da Çin yapımı elektrikli araç ithalatına uygulanacak gümrük vergilerinden de etkilenecek.

Çinli dev batarya üreticisi CATL, ABD’nin kara listesine alınabilir Haber

Çinli dev batarya üreticisi CATL, ABD’nin kara listesine alınabilir

ABD'nin iki önde gelen Cumhuriyetçi milletvekili, dünyanın önde gelen Çinli batarya üreticisi CATL'nin ABD Savunma Bakanlığı tarafından yasaklı şirketler listesine eklenmesini talep etti. Bu talep, CATL'nin Çin Komünist Partisi ve Pekin’in askeri yapıları ile bağlantıları olduğu iddiasına dayanıyor. CATL tehlikede Senatör Marco Rubio ve Temsilci John Moolenaar, CATL'nin ABD'nin enerji altyapısına bağımlılığı artırarak ulusal güvenliği tehlikeye attığını belirtti. İkilinin mektubunda, CATL'nin yasaklı şirketler listesine eklenmesinin, CATL ile iş birliği yapmayı düşünen ABD'li şirketlere güçlü bir mesaj göndereceği vurgulandı. CATL ise iddiaları reddederek, ürünlerinin ABD'deki elektrik kesintileri sırasında milyonlarca insana yardımcı olduğunu ve bu ürünlerin ulusal güvenliğe tehdit oluşturmadığını savundu. Şirket, kendilerinin Çin hükümeti tarafından kontrol edilmediğini belirterek, milletvekillerinin iddialarını "temelsiz ve gerçek dışı" olarak nitelendirdi. CATL, BMW, Daimler, Hyundai, Honda, Tesla, Toyota ve Volkswagen gibi şirketlere batarya sağlıyor. Geçtiğimiz aylarda ABD kamu hizmeti şirketi Duke Energy, ülkenin en büyük Deniz Piyadeleri üslerinden birinde CATL tarafından üretilen enerji depolama sistemlerini kullanımdan kaldırmayı planladığını ve sivil projelerinde CATL ürünlerini aşamalı olarak devre dışı bırakacağını söylemişti. Bununla birlikte Ford, ABD’de inşa ettiği batarya fabrikasında düşük maliyetli lityum demir bataryalar üretmek için CATL teknolojisini lisanslamayı planladığını açıklamıştı. Milletvekilleri bu durumdan derin endişe duyuyor. ABD Savunma Bakanlığı'ndan ise henüz resmi bir yanıt gelmedi. Bununla birlikte bu yılın başında Savunma Bakanlığı, Amerikan teknolojisinin Çin'e fayda sağlamasını engellemek amacıyla bir düzineden fazla Çinli şirketi yasaklı listeye eklemişti. Listeye eklenen şirketler arasında bellek çipi üreticisi YMTC, yapay zeka şirketi Megvii, lidar üreticisi Hesai Technology ve teknoloji şirketi NetPosa bulunuyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.