Hava Durumu

#Otomotiv

TOURISMJOURNAL - Otomotiv haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ford Otosan’dan Elektrikli Araç Hamlesi Haber

Ford Otosan’dan Elektrikli Araç Hamlesi

İSTANBUL (İHA) - Avrupa'nın en büyük ticari araç üreticilerinden biri olan Ford Otosan, elektrikli araç dönüşümünü hızlandırarak Ford E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Ford Puma Gen-E modellerini piyasaya sunuyor. Bu araçların üretimi, Ford’un Avrupa’daki ticari araç üssü olan Ford Otosan tarafından Romanya’nın Craiova fabrikasında gerçekleştiriliyor. Elektrifikasyon stratejisini güçlendiren şirket, sıfır emisyonlu mobiliteye geçiş sürecinde önemli bir aşamayı tamamladı. Craiova’da düzenlenen tanıtım etkinliğine Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Y. Koç, Koç Holding CEO’su Levent Çakıroğlu, Koç Holding Otomotiv Grubu Başkanı Haydar Yenigün, Ford Motor Company Ticari Araç Direktörü John Davis, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ve Ford Otosan Genel Müdür Baş Yardımcısı Josephine Payne ev sahipliği yaptı. Törene Romanya Başbakanı Marcel Ciolacu’nun yanı sıra devlet yetkilileri, sektör temsilcileri ve iş dünyasının önemli isimleri katıldı. FORD OTOSAN’DAN KÜRESEL OTOMOTİV SEKTÖRÜNE GÜÇLÜ KATKI Ali Y. Koç, Koç Topluluğu’nun otomotiv sektörüne uzun yıllardır yaptığı yatırımlarla küresel rekabet gücünü artırdığını belirtti. Koç, Ford Otosan’ın yalnızca ticari bir iş birliği değil, Türkiye otomotiv sektörünün büyümesine öncülük eden bir girişim olduğunu vurguladı. Craiova fabrikasının devralınmasıyla Türkiye-Romanya ticari ilişkilerinin güçlendiğini ve Ford Otosan’ın Romanya’nın ikinci büyük ihracatçısı konumuna ulaştığını ifade etti. Koç, "Bugün, Romanya'da üretilen araçlar için Türkiye'den 60'tan fazla tedarikçiyle yürütülen iş birliği, uluslararası çapta değer üretme gücümüzün bir göstergesi. Bu tesisimizden yola çıkacak olan E-Transit Courier, E-Tourneo Courier ve Avrupa'nın en çok satan yolcu aracı olan Ford Puma Gen-E'nin tamamen elektrikli versiyonları Avrupa pazarındaki konumumuzu daha da sağlamlaştıracak" diye ekledi. Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ise şirketin 60 yılı aşkın mühendislik ve üretim tecrübesiyle sektöre yön verdiğini belirtti. 2024 yılında 330 binin üzerinde araç ihraç ettiklerini açıklayan Özyurt, Ford’un elektrifikasyon stratejisinin Türkiye’nin teknolojik kabiliyetlerini güçlendirdiğini ve Avrupa pazarındaki konumlarını sağlamlaştırdığını ifade etti. Özyurt, "Craiova Fabrikası, Ford Otosan'ın ticari araç tasarımı, geliştirme ve üretim konusundaki kapsamlı uzmanlığıyla mükemmel bir uyum içinde. 2022'den bu yana Kocaeli ve Craiova fabrikalarımız arasında güçlü bir bilgi ve deneyim paylaşımı sağladık. Bugün, Türkiye ve Romanya'da çalışma arkadaşlarımız aynı tutkuyla yan yana çalışarak, geleceğin otomotiv dünyasını şekillendiren dünya standartlarında araçlar üretiyorlar" dedi. CRAIOVA FABRİKASI: ESNEK VE VERİMLİ ÜRETİM MERKEZİ Özyurt, Craiova fabrikasının Avrupa’nın en verimli üretim tesislerinden biri olduğunu belirterek, fabrikanın aynı üretim hattında binek, ticari, içten yanmalı ve tam elektrikli araç üretimi gerçekleştirebilme yeteneğine sahip tek tesis olduğunu dile getirdi. Ford’un ikonik modellerini elektrikli hale getirme vizyonu kapsamında üretilen tüm araçların elektrikli versiyonlarını geliştirdiklerini ve Ford Avrupa’nın elektrifikasyon yol haritasında kritik bir rol üstlendiklerini vurguladı. ELEKTRİFİKASYON YATIRIMLARI SÜRÜYOR Ford Otosan, 2014 yılında Yeniköy Fabrikası’nda üretimine başladığı Courier serisinin dünyadaki tek üreticisi olmaya devam ediyor. Courier üretimi, Ford Transit Custom ailesinin üretiminin artmasıyla Gölcük’ten Yeniköy Fabrikası’na kaydırıldı. Volkswagen ile yapılan stratejik iş birliği kapsamında 1 tonluk ticari araç üretimi de devreye alındı ve Courier üretimi Craiova’ya taşındı. Fabrika aynı zamanda Avrupa’nın en çok satan binek araçlarından biri olan Ford Puma’nın üretim üssü konumunda bulunuyor. Ford Otosan, 2 milyar Euro’luk yatırım planının 1,9 milyar Euro’luk kısmını tamamladı. Kocaeli fabrikaları, içten yanmalı, hibrit ve tam elektrikli araç üretim üssüne dönüştü. Avrupa’nın en büyük ticari araç üreticisi olarak Ford Otosan, elektrifikasyon dönüşümüne öncülük etmeye devam ediyor.

MAIS, Business Honors Awards’tan 4 Ödülle Döndü Haber

MAIS, Business Honors Awards’tan 4 Ödülle Döndü

İSTANBUL (İHA) - MAİS, İstanbul’da düzenlenen Business Honors Awards gecesinde dört farklı ödül kazanarak büyük bir başarıya imza attı. Alpine Marka Lansmanı, Renault Rafale Lansmanı, Renault X Haydarpaşa 3D Mapping Gösterisi ve Re-Generation Genç Yetenek Programı ile ödüllere layık görülen şirket, 2025 yılının ilk aylarında başarısına başarı kattı. Türkiye’nin en başarılı şirketlerinin ödüllendirildiği törende, MAİS "Otomotiv" ana kategorisinde Alpine marka lansmanı ile "En İyi Lüks Pazarlama Etkinliği", Renault Rafale lansmanı ile "En İyi Etkinlik Yönetimi", Renault X Haydarpaşa 3D Mapping Gösterisi ile "En İyi Pazarlama İnovasyonu" ve Re-Generation Genç Yetenek Programı ile "En İyi İşe Alım Stratejisi" ödüllerine layık görüldü. ÖDÜLLÜ LANSMAN VE PROJELER Mart ayında gerçekleşen Alpine Marka Lansmanı, Uludağ’ın zirvesinde Alpine A110 modellerinin tanıtımıyla büyük ses getirdi. Eylül ayında Renault Rafale Lansmanı’nda akrobasi uçağıyla yapılan gösteri ve Kenan Doğulu’nun paraşüt atlayışı etkinliğe damga vurdu. Aralık ayında Haydarpaşa Garı’nda gerçekleştirilen 3D Mapping Gösterisi, Renault’nun yeni "Renaulution" stratejisini yansıtan çarpıcı bir görsel deneyim sundu. Ayrıca, Re-Generation Genç Yetenek Programı, otomotiv sektörüne genç yetenekler kazandırarak şirketin insan kaynakları alanındaki yenilikçi yaklaşımını ortaya koydu. MAİS A.Ş. Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, "2025 yılının daha ilk aylarında bunca ödüle layık görülmekten dolayı gerçekten çok gururluyuz. Şirket olarak tüm markalarımızla, modellerimizle, lansmanlarımızla ve projelerimizle otomotiv sektörüne dinamizm katmaktan mutluluk duyuyoruz. Sektörde alışılagelmişin dışına çıkmak, yapılmamış olanı yapmak ve her adımımızda daha fazla ne yapabiliriz sorusunu düşünerek hareket etmek bizim temel motivasyonumuzu oluşturuyor. Bu istek ve heyecanla hareket ederek daha da iyilerini başarmak için elimizden geleni yapmaya hevesle devam edeceğiz. Başarılı çalışmaları sayesinde kazandığımız bu ödüllerden dolayı İletişim Direktörlüğümüze ve İnsan Kaynakları Direktörlüğümüze teşekkür ediyorum" açıklamasında bulundu.

Otomotivde Üretim Azaldı, İhracat Yükseldi Haber

Otomotivde Üretim Azaldı, İhracat Yükseldi

Türkiye otomotiv sektörüne dair Ocak ayı verilerini paylaşan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), üretim, ihracat ve pazar hareketlerini gözler önüne serdi. Ocakta toplam otomotiv üretimi, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3 azalarak 105 bin 397 adet olarak kaydedildi. Otomobil üretimi yüzde 1 artışla 67 bin 795'e ulaşırken, traktör dâhil toplam üretim 108 bin 21 oldu. Ticari araç üretimi yüzde 9 gerilerken, ağır ticari araç üretimi yüzde 51, hafif ticari araç üretimi ise yüzde 3 düştü. Sanayinin genel kapasite kullanım oranı yüzde 58 olarak hesaplandı. Hafif araçlarda bu oran yüzde 60, kamyon grubunda yüzde 23, otobüs-midibüs grubunda yüzde 43 ve traktörde yüzde 42 olarak kaydedildi. İHRACATTA YÜKSELİŞ DEVAM EDİYOR Otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 4 artarak 78 bin 191'e çıktı. Otomobil ihracatı yüzde 7 büyürken, ticari araç ihracatı yüzde 1 düşüş gösterdi. Traktör ihracatı ise yüzde 54 azalarak 739 adet oldu. Sektör, yüzde 16'lık payla Türkiye ihracatında lider konumunu korudu. Toplam ihracat, 2,95 milyar dolara yükselirken, euro bazında yüzde 5 artışla 2,7 milyar euro olarak kaydedildi. Ana sanayi ihracatı yüzde 2,8, tedarik sanayi ihracatı ise yüzde 7,4 artış gösterdi. SATIŞLARDA DÜŞÜŞ SÜRÜYOR Ocakta otomotiv pazarı yüzde 15 daralarak 70 bin 412 adede geriledi. Otomobil satışları yüzde 13 düşüşle 55 bin 944'e indi. Ticari araç pazarı genelinde yüzde 22'lik bir küçülme yaşanırken, ağır ticari araç satışları yüzde 38, hafif ticari araç satışları ise yüzde 19 azaldı. Yerli otomobil satışlarının toplam pazar payı yüzde 33 olurken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 25 seviyesinde görüldü.

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı Haber

Trafiğe Kaydedilen Taşıt Sayısı Yüzde 13,5 Arttı

İSTANBUL (İHA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, 2024'te trafiğe kaydedilen taşıt sayısı önceki yıla kıyasla yüzde 13,5 artarak 2 milyon 598 bin 816’ya ulaştı. Aynı dönemde, trafikten kaydı silinen taşıt sayısı ise yüzde 15,6 artışla 36 bin 657 olarak kaydedildi. Böylelikle Ocak-Aralık döneminde trafikteki taşıt sayısı 2 milyon 562 bin 159 arttı. ARALIK AYINDA 239 BİN TAŞIT TRAFİĞE KAYDEDİLDİ 2024 Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıtların yüzde 45,5’i otomobil, yüzde 39,6’sı motosiklet, yüzde 9’u kamyonet, yüzde 3’ü traktör, yüzde 1,7’si kamyon, yüzde 0,8’i minibüs, yüzde 0,3’ü otobüs ve yüzde 0,1’i özel amaçlı taşıtlar olarak kayıtlara geçti. TRAFİK KAYITLARINDA AYLIK VE YILLIK ARTIŞ Aralık ayında trafiğe kaydedilen taşıt sayısı bir önceki aya göre yüzde 26,5, geçen yılın aynı ayına göre ise yüzde 19,9 arttı. Yıllık artış oranları minibüs için yüzde 101,9, kamyon için yüzde 69 ve motosiklet için yüzde 23,9 olarak hesaplandı. Buna karşın traktör ve özel amaçlı taşıt kayıtlarında düşüş yaşandı. TRAFİKTEKİ TAŞIT SAYISI 31 MİLYONU AŞTI Aralık sonu itibarıyla Türkiye genelinde trafikte kayıtlı taşıt sayısı 31 milyon 301 bin 389’a ulaştı. Bu taşıtların yüzde 51,9’u otomobil, yüzde 20’si motosiklet, yüzde 15’i kamyonet, yüzde 7,2’si traktör ve geri kalanı diğer taşıtlardan oluşuyor. DEVİR İŞLEMLERİNDE OTOMOBİLLER İLK SIRADA Aralık ayında toplam 985 bin 633 taşıt el değiştirdi. Devir işlemlerinin yüzde 68,4’ü otomobil, yüzde 15,5’i kamyonet ve yüzde 7,3’ü motosiklet olarak gerçekleşti. BENZİNLİ ARAÇLAR TERCİH EDİLDİ Ocak-Aralık döneminde trafiğe kaydedilen 1 milyon 14 bin 830 otomobilin yüzde 60,8’i benzinli araçlardan oluştu. Aynı dönemde hibrit ve elektrikli otomobiller de yüzde 27’nin üzerinde bir paya sahip oldu. Aralık ayı itibarıyla trafikteki toplam otomobillerin yüzde 34,1’i dizel, yüzde 31,9’u LPG’li ve yüzde 30,2’si benzinli araçlar.

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor Haber

Elektrikli Araç Pazarında Büyüme Hız Kesmeden Devam Ediyor

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gupse Kaplan, markanın yeni 5008 ve tamamen elektrikli E-5008 modellerinin lansmanı sonrası elektrikli araç pazarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Elektrikli araçların pazar payının halen düşük olduğunu ancak hızla arttığını belirten Kaplan, 2024'te toplam araç pazarında 1 milyonun üzerinde satış beklediklerini söyledi. Kaplan, Avrupa’da Peugeot’nun en geniş elektrikli araç ürün gamına sahip marka olduğunu ve Türkiye’de de benzer bir pozisyonu hedeflediklerini ifade ederek, "208 ve 2008 modellerimizin elektrikli versiyonlarıyla B segmentinde lider konumdayız. Bu yıl C ve D segmentlerinde 5 yeni modelin lansmanını gerçekleştirdik ve yine elektrikli hafif ticari araçlar ailemizle de hafif ticari araçlarda elektrikli kategorisinde de lider konumdayız. Şüphesiz, Türkiye'nin de dahil olduğu global ülkelerde hibrit teknolojisi bu elektrikli dönüşümünde çok önemli rol oynayacak. Hem verimlilikle hem konforuyla hem sürüş keyfiyle hibrit teknolojisinin satış performansımızı artıracağına yürekten inanıyoruz" dedi. Gupse Kaplan, "Bu sene ülkemizdeki satışlarımızın yaklaşık yüzde 8'i elektrikli araçlardan gelecek, bunu planlıyoruz. Baktığınızda yüzde 8 belki düşük bir oran gibi geliyor ama geçtiğimiz yıl oranın yüzde 1 olduğunu düşünürsek, bunun Peugeot markası için ne kadar hızlı bir ivmelenme olduğunu çok daha iyi görmek mümkün olacaktır" ifadelerini kullandı. "ELEKTRİKLİ ARAÇ PAZARI HIZLA BÜYÜYOR" Kaplan, bu yıl Türkiye’de 100-110 bin adet elektrikli araç satışı beklendiğini ve toplam pazarın yüzde 10’unu oluşturacağını öngördüklerini paylaştı. Özellikle binek araç segmentinde yüzde 10’u aşan bir büyüme trendinin 2023’ün son aylarında görüldüğünü ve bu trendin bu yıl içinde de devam edeceğine inandıklarını belirtti. Peugeot’nun filo ve perakende dengesine değinen Kaplan, satışlarının yüzde 85’inin perakende, yüzde 15’inin ise filo satışlarından oluştuğunu ifade etti. Kasım ayında ise 100 binin üzerinde bir pazar beklendiğini söyledi. Peugeot satışlarının büyük çoğunluğunun nakit alımlarla yapıldığına da dikkat çekti. ÇİNLİ MARKALARLA REKABET Kaplan, Çinli markalara verilen sübvansiyonların pazar dinamiklerini etkileyebileceğini belirtti. Rekabeti olumlu karşıladıklarını ifade eden Kaplan, Peugeot’nun fiyat rekabetinden çok otomobillerinin özellikleriyle müşteri beklentilerini karşılamayı önceliklendirdiğini vurguladı. Markanın, ana akım markalar arasında üst sınıfa konumlanmış bir pozisyon aldığını belirtti. Son olarak, Türkiye’de pazarın artık 1 milyon bandına oturduğunu ve bu seviyenin normalleştiğini düşündüklerini ifade eden Kaplan, 2025 için hedeflerini şekillendirmek için henüz erken olduğunu belirtti.

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor Haber

Chery Arrizo 8 Türkiye Pazarına Giriyor

Çinli otomobil üreticisi Chery, bugün gerçekleştirdiği çevrimiçi toplantıda, D segmentteki sedan modeli Arrizo 8’i 2025’in ilk çeyreğinde Türkiye’de piyasaya sürmeyi planladığını duyurdu. Chery, SUV segmentindeki başarısını şimdi de sedan pazarına taşımak istiyor. Chery, Türkiye pazarına Mart 2023’te 3 farklı SUV modeliyle giriş yaptı. Bu modellerle 2023’te 8 ayda 40 bin, 2024’te ise ilk 10 ayda 50 bin adet satış gerçekleştirdi. Sedan segmenti Türkiye pazarının dörtte birini oluştururken, Chery, bu alandaki payını artırmak için amiral gemisi Arrizo 8’i getiriyor. Aracın, Şubat ya da Mart 2025’te tanıtılması bekleniyor. İKİ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİ Arrizo 8, Chery’nin NEV araçlar için geliştirdiği M1X platformu üzerine inşa edildi. Model, iki farklı motor seçeneğiyle Türkiye’ye geliyor. 1.6 TGDI Benzinli Motor Güç: 143 HP Maksimum Tork: 215 Nm Ortalama Tüketim: 5,3 lt/100 km PHEV (Şarj Edilebilir Hibrit) Motor Benzinli Motor: 155 HP Elektrikli Motor: 204 HP Toplam Güç: 300 HP+ Toplam Tork: 530 Nm Yakıt Tüketimi: 4,2 lt/100 km (NEDC) MENZİL VE ŞARJ ÖZELLİKLERİ Arrizo 8’in PHEV versiyonu, dışarıdan şarj edilerek 1.200 km toplam menzil sunuyor. Sadece elektrik motoruyla ise 105 km yol almak mümkün. Hızlı şarj desteği sayesinde bataryalar, 19 dakikada yüzde 30’dan yüzde 80 seviyesine kadar doluyor. SEDAN SINIFTA AMİRAL GEMİSİ D segmentte yer alan Arrizo 8, iş dünyasına hitap eden bir “Business Sedan” olarak tanıtılıyor. Aracın uzunluğu 4,75 metre, dingil mesafesi ise 2,77 metre. Geniş bir sunroof, önde ve arkada LED aydınlatmalar, aerodinamik tasarım ve 24,6 inç uzunlamasına ekran gibi özellikler dikkat çekiyor. Ayrıca Sony ses sistemi ve bolca krom detay iç mekanı tamamlıyor. Arrizo 8, içten yanmalı versiyonda iki, PHEV’de ise tek donanım paketiyle satışa sunulacak. Güvenlik ekipmanları arasında 10 hava yastığı, Bosch IPB akıllı fren sistemi ve 18 farklı Adas fonksiyonu bulunuyor. SEKTÖREL REKABETTEKİ KONUMU Chery, Arrizo 8’i Toyota Corolla Sedan ve Honda Civic Sedan gibi modellerle rekabet edecek şekilde konumlandırıyor. Ancak Arrizo 8’in D segmentte yer alması, onu rakiplerinden daha geniş ve donanımlı bir seçenek haline getiriyor. Chery, Arrizo serisinin daha uygun fiyatlı modellerini ilerleyen yıllarda Türkiye’ye getirmeyi planlıyor.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.