Hava Durumu

#Otomotiv

TOURISMJOURNAL - Otomotiv haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi Haber

Kardemir'den Yeni Yatırım Hamlesi

Karabük Demir ve Çelik Fabrikaları (KARDEMİR), Sizing Block teknolojisi yatırımı ile otomotiv sektörü başta olmak üzere çeşitli alanlarda katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünü artırmayı planladığını açıkladı. Şirketin yaptığı açıklamaya göre, 4 Ekim’de Çubuk ve Kangal Haddehanesi’nde gerçekleştirilen planlı duruş, katma değeri yüksek mamul üretim kapasitesinin artırılması ve rekabet gücünün yükseltilmesi adına önemli bir adım olarak değerlendirildi. Açıklamada, "Türkiye Yüzyılı" hedefleri doğrultusunda, yerli ve milli yeteneklerin geliştirilmesi amacıyla sanayi yatırımlarının önemine vurgu yapıldı. Sizing Block yatırımı ile dışa bağımlılığın azaltılmasının hedeflendiği ifade edilirken, bu teknoloji ile özellikle otomotiv sektörü için katma değerli çelik üretiminde rekabet gücünün artırılmasının amaçlandığı belirtildi. "DAHA HASSAS VE YÜKSEK KALİTE STANDARTLARINA SAHİP ÜRÜNLER ÜRETME İMKANI SUNACAK" 2016 yılında yıllık 700 bin ton kapasiteyle faaliyete geçen Çubuk ve Kangal Haddehanesi'nin, KARDEMİR’in katma değerli ürün üretme vizyonunun kritik parçaları olduğuna dikkat çekildi. "Bu tesiste, imalat sanayisinin temel girdisi olarak ince kangal (5,5-25 milimetre), kalın kangal (20-56 milimetre), yüksek kaliteli yuvarlak çubuk (20-100 milimetre) ve nervürlü inşaat çeliği gibi geniş bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. Yeni Sizing Block teknolojisi ise haddeleme sürecinde ürünlerin boyut doğruluğunu önemli ölçüde artırarak, daha hassas ve yüksek kalite standartlarına sahip ürünler üretme imkanı sunacaktır" açıklaması yapıldı. "İTHAL İKAME ÜRÜNLERLE DIŞA BAĞIMLILIĞIN AZALTILMASI HEDEFLENMEKTEDİR" KARDEMİR'in yeni yatırımıyla sektördeki önemli boşlukların doldurulmasının hedeflendiği belirtildi. Açıklamada, bu yatırımla ihracatın artırılması ve ülkenin dış ticaret konumunun güçlendirilmesi amaçlandığı vurgulanırken, ithal ikame ürünlerle dışa bağımlılığın azaltılacağı belirtildi. "Katma değerli ürün üretimi, dış pazarlarda rekabet gücünü artırmanın yanı sıra enerji tasarrufu ve çevresel sürdürülebilirlik açısından da önemli faydalar sağlayacaktır" denildi. Kalite ve müşteri memnuniyetini etkileyen sorunların giderilmesi, üretim kesintilerinin minimize edilmesi ve kalite sürekliliğinin sağlanmasının hedeflendiği Sizing Block yatırımıyla yapılacak iyileştirmeler sayesinde, KARDEMİR’in hem iç hem de dış pazardaki rekabet gücünü artıracağı ve pazar payını genişleteceği vurgulandı.

Otomotiv üretiminde dikkat çeken düşüş Haber

Otomotiv üretiminde dikkat çeken düşüş

Otomotiv pazarında sıkılaşmanın etkisiyle talep soğuması gerçekleşirken, arz tarafında da ivmenin aşağı yönlü olduğu görülüyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) verilerine göre, Ağustos ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 26,7 düşüşle 53 bin 502 oldu. Otomobil üretiminde ise daha hızlı bir düşüş yaşandı. Ağustos'ta otomobil üretimi yıllık yüzde 40,4 düşüşle 29 bin 398 oldu. Üretimde düşüşle birlikte ihracatta da adet bazında daralma dikkat çekti. OSD verilerine göre Ağustos ayında otomobil ihracatı yüzde 37,3 düşüşle 31 bin 522 oldu. Tutar bazında bakıldığında otomobil ihracatı yüzde 32,4 düşüşle 630,7 milyon dolar olarak kaydedildi. Aynı dönemde otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 17,3 azaldı. Tutar olarak ise otomotiv ihracatında daha sınırlı bir gerileme görüldü. Verilere göre Türkiye'nin Ağustos ayında otomotiv ihracatı yüzde 5,1 düşüşle 2,7 milyar dolar oldu. 2024'te toplam üretim 877 bine ulaştı 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde toplam otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7, otomobil üretimi ise yüzde 5 oranında azaldı. Bu dönemde, toplam üretim 877 bin 152 adet, otomobil üretimi ise 571 bin 575 adet düzeyinde gerçekleşti. 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre, toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 3 oranında, otomobil ihracatı da yüzde 3 oranında azaldı. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı 639 bin 721 adet, otomobil ihracatı ise 411 bin 905 adet düzeyinde gerçekleşti. 2024 yılı Ocak-Ağustos döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre, toplam otomotiv ihracatı Dolar bazında ve euro bazında paralel seviyede gerçekleşti. Bu dönemde toplam otomotiv ihracatı 23,3 milyar dolar olarak gerçekleşirken, otomobil ihracatı yüzde 5 azalarak 6,8 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Euro bazında otomobil ihracatı ise yüzde 5 azalarak 6,2 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti.

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu Haber

Volvo, 'elektrikli' 2030 planından vazgeçtiğini duyurdu

Çoğunluk hissesi Çinli otomobil devi Geely'e ait olan Volvo, yeni plana göre 2030 yılına kadar üretiminin en az yüzde 90'ının hem elektrikli hem de plug-in hibrit otomobillerden oluşmasını hedefliyor. CNN'nin haberine göre elektrikli araçlara (EA) yönelik bazı büyük pazarlardaki talebin yavaşlaması ve Çin'de üretilen elektrikli araçlara uygulanan ticaret tarifelerinden kaynaklı belirsizlikler bu kararda etken. Volvo'nun kararı EV hedeflerinden geri adım atan diğer büyük otomobil üreticileri General Motors ve Ford'u hatırlattı. Volvo CEO'su Jim Rowan "Geleceğimizin elektrikli olduğuna inanıyoruz" görüşünü paylaştı "Ancak, elektrifikasyona geçişin doğrusal olmayacağı, müşterilerle pazarların farklı hızlarda hareket ettiği açık" diye ekledi. Şirket ayrıca, şarj altyapısının yavaş yaygınlaşması ve tüketici teşviklerinin geri çekilmesi gibi faktörler nedeniyle elektrikli araçlara yönelik iş ortamının değiştiği görüşünde.CNN'in analizine göre özellikle Avrupa'da elektrikli araçlara olan talebin yavaşlaması, Almanya gibi ülkelerde satın alımlarda uygulanan sübvansiyonların sona ermesinden kaynaklanıyor. Volvo, çoğunluk hissesinin Geely'e ait olması ve şirketin Çin'deki fabrikaları kullanması nedeniyle Avrupa ve Kuzey Amerika'da Çin yapımı elektrikli araç ithalatına uygulanacak gümrük vergilerinden de etkilenecek.

Çinli dev batarya üreticisi CATL, ABD’nin kara listesine alınabilir Haber

Çinli dev batarya üreticisi CATL, ABD’nin kara listesine alınabilir

ABD'nin iki önde gelen Cumhuriyetçi milletvekili, dünyanın önde gelen Çinli batarya üreticisi CATL'nin ABD Savunma Bakanlığı tarafından yasaklı şirketler listesine eklenmesini talep etti. Bu talep, CATL'nin Çin Komünist Partisi ve Pekin’in askeri yapıları ile bağlantıları olduğu iddiasına dayanıyor. CATL tehlikede Senatör Marco Rubio ve Temsilci John Moolenaar, CATL'nin ABD'nin enerji altyapısına bağımlılığı artırarak ulusal güvenliği tehlikeye attığını belirtti. İkilinin mektubunda, CATL'nin yasaklı şirketler listesine eklenmesinin, CATL ile iş birliği yapmayı düşünen ABD'li şirketlere güçlü bir mesaj göndereceği vurgulandı. CATL ise iddiaları reddederek, ürünlerinin ABD'deki elektrik kesintileri sırasında milyonlarca insana yardımcı olduğunu ve bu ürünlerin ulusal güvenliğe tehdit oluşturmadığını savundu. Şirket, kendilerinin Çin hükümeti tarafından kontrol edilmediğini belirterek, milletvekillerinin iddialarını "temelsiz ve gerçek dışı" olarak nitelendirdi. CATL, BMW, Daimler, Hyundai, Honda, Tesla, Toyota ve Volkswagen gibi şirketlere batarya sağlıyor. Geçtiğimiz aylarda ABD kamu hizmeti şirketi Duke Energy, ülkenin en büyük Deniz Piyadeleri üslerinden birinde CATL tarafından üretilen enerji depolama sistemlerini kullanımdan kaldırmayı planladığını ve sivil projelerinde CATL ürünlerini aşamalı olarak devre dışı bırakacağını söylemişti. Bununla birlikte Ford, ABD’de inşa ettiği batarya fabrikasında düşük maliyetli lityum demir bataryalar üretmek için CATL teknolojisini lisanslamayı planladığını açıklamıştı. Milletvekilleri bu durumdan derin endişe duyuyor. ABD Savunma Bakanlığı'ndan ise henüz resmi bir yanıt gelmedi. Bununla birlikte bu yılın başında Savunma Bakanlığı, Amerikan teknolojisinin Çin'e fayda sağlamasını engellemek amacıyla bir düzineden fazla Çinli şirketi yasaklı listeye eklemişti. Listeye eklenen şirketler arasında bellek çipi üreticisi YMTC, yapay zeka şirketi Megvii, lidar üreticisi Hesai Technology ve teknoloji şirketi NetPosa bulunuyor.

Araç satışında yeni düzenleme Resmi Gazete'de: Yetki belgesi olmayanlar satış yapamayacak Haber

Araç satışında yeni düzenleme Resmi Gazete'de: Yetki belgesi olmayanlar satış yapamayacak

Yönetmeliğe göre, ikinci el motorlu kara taşıtı ticaretiyle iştigal edenler, motosiklet, otomobil ve arazi taşıtları satışında, 6 ay ve 6,000 kilometre sınırı ile bu araçların üretici veya distribütör tarafından tavsiye edilen güncel satış fiyatının üzerinde bir fiyattan ilan yoluyla pazarlaması 1 Ocak 2025 tarihine kadar yapılamayacak. İkinci el motorlu kara taşıtı satışına yönelik ilan verilmesine aracılık eden gerçek veya tüzel kişiler, bu hükme aykırı ilan girişi yapanları ilan yayımlanmadan önce uyarmakla ve ilanlar ile ilan sahiplerine ilişkin tüm bilgileri Ticaret Bakanlığı'na iletmekle yükümlü olacak. Ticaret Bakanlığı ikinci el motorlu kara taşıtlarının sınıfını, markasını, ticari adını, tipini, cinsini, model yılını ve aksesuar veya donanım eklenmesi halinde, üretici veya distribütör tarafından tavsiye edilen güncel satış fiyatının üzerine eklenebilecek azami tutar veya oranı belirlemeye yetkili olacak. YETKİ BELGESİZ SATIŞ YAPILAMAYACAK Düzenlemeye göre, ticaret il müdürlüğü tarafından verilen yetki belgesi olmadan ticari faaliyet kapsamında ikinci el motorlu kara taşıtı pazarlama veya satışı yapılamayacak. Bir takvim yılı içinde 3'ten fazla ikinci el motorlu kara taşıtı satışı ticari faaliyet kabul edilecek. Yetki belgesi başvurusu, yetki belgesi verilmesinde aranan şartların taşındığını gösteren belgelerle birlikte Ticaret Bakanlığınca oluşturulacak Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden yapılacak. SIFIR ARAÇTA TESLİM SÜRESİ 45 GÜNDEN FAZLA OLMAYACAK Alıcının tescilsiz (sıfır) araçların satış bedelinin bir kısmını önceden ödemeyi, satıcının da bedelin kısmen veya tamamen ödenmesinden sonra taşıtı alıcıya devir ve teslim etmeyi üstlendiği sipariş usulü satışlarda yazılı olarak veya elektronik ortamda sipariş formu düzenlenecek. Sipariş edilen taşıtın, 45 günden fazla olmayacak şekilde formda belirtilen süre içinde alıcıya teslimi zorunlu olacak. Taşıt 7 gün içinde alıcıya teslim edilebilir duruma gelinceye kadar alıcıdan en fazla nihai satış fiyatının 'u oranında kısmi ödeme veya alıcıyı borç altına sokan belge alınabilecek. Alıcı, sipariş formunun düzenlendiği tarihten itibaren 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin siparişi iptal edebilecek. Yetkili satıcılar, sıfır araçlara ilişkin vergilerin alıcı tarafından ödendiği andan itibaren taşıtın satış fiyatını arttırmamak ve alıcıya taşıt fiyatını sabitleme hakkını bildirmek zorunda olacak. Bu satıcılar, alıcının vergileri ödediği tarihten itibaren 15 gün içinde taşıtı alıcıya teslim etmek zorunda olacak. Motorlu kara taşıtı ticareti yapılan iş yerlerinde sigorta, finansman, aksesuar, yedek parça satışı, servis ve satış sonrası hizmetler gibi faaliyetler dışında ticari faaliyette bulunulamayacak. YETKİLİ SATICILAR ARAÇ ALMAYA ZORLANAMAYACAK Yönetmelik kapsamında araç distribütörlerinin haksız ticari uygulamaları konusunda düzenlemeye gidildi. Buna göre, distribütörlerin; yetkili satıcıyı 1 ay içinde son 3 yıllık satışlarının aylık ortalamasından fazla taşıt almaya zorlaması, fatura tarihinden sonra taşıt fiyatında artış yapması veya taşıtı 15 gün içinde yetkili satıcıya teslim etmesi, taşıt satışını, kendisinin veya bir başkasının mal veya hizmetini alma şartına bağlaması haksız ticari uygulama olarak kabul edilecek. Araç distribütörlerinin yetkili satıcının taşıt satışlarına ilişkin kampanyalardan faydalanmasını diğer ürün ve hizmetlerin satışı, fiyat indirimi, yetkili satıcının kâr marjının kısıtlanması ve taşıt satış kotası gibi şartlara bağlaması da bu kapsamda yer alıyor. 8 YAŞ ÜZERİ ARAÇTA EKSPERTİZ ZORUNLU DEĞİL Yönetmeliğe göre, ikinci el satışlarda 8 yaşın veya 160,000 kilometrenin üzerindeki taşıtlar için ekspertiz raporu alınması zorunlu olmayacak. Bu yaş ve kilometrenin altında olan M1, M1G, N1 ve N1G araç sınıfındaki taşıtların motor ve şanzımanı ile elektrik ve elektronik sistemleri, satış tarihinden itibaren 3 ay veya 5,000 kilometre ikinci el araç galerilerinin garantisi altında olacak. Bu parçalarda garanti süresi veya kilometresi içinde meydana gelen arızalar azami 45 iş günü içinde giderilecek. Arızanın giderilmesine ilişkin masraflar satışı yapan galeriye ait olacak. Üretici tarafından yenilenmiş ikinci el motorlu kara taşıtı satışlarında garanti, satış tarihinden itibaren 1 yıl veya 20,000 kilometre olarak belirlendi. Model yılına göre 8 yaşın veya 160,000 kilometrenin üzerindeki taşıtlar, satış sırasında alıcı tarafından bilindiği işletme tarafından belgelendirilen arıza ve hasarlar ile ekspertiz raporunda belirtilen arıza ve hasarlar garanti kapsamı dışında olacak. Elektronik ortamda ikinci el motorlu kara taşıtı ön değerlemesi yapan gerçek veya tüzel kişiler, fiziksel incelemesi tamamlanan taşıtlara aynı gün nihai teklif verecek. Model yılına göre 8 yaşın ve 160,000 kilometrenin altındaki taşıtlar için ön değerleme sonucunda verilen fiyat teklifi ile nihai teklif arasındaki fark %5'ten fazla olamayacak. Ön değerleme sonucunda verilen fiyat teklifi, asgari 24 saat geçerli olacak. İKİNCİ EL ARAÇ TİCARETİNDE ÖDEME SİSTEMİ Yönetmeliğe göre, ikinci el motorlu kara taşıtı satışlarında taşıt satış bedeli, Ticaret Bakanlığınca yetkilendirilen kuruluş tarafından taşıt mülkiyeti ile satış bedelinin eş anlı el değiştirmesini sağlayacak şekilde oluşturulan elektronik sistem üzerinden ödenecek. Taşıt satış bedelinin kredilendirilmesi halinde kredi tutarı haricindeki ödemeler için bu sistem kullanılacak. Elektronik sistemin kullanılmasına ilişkin masraflar satıcıya aktarılan taşıt satış bedelinden mahsup edilecek. İHALE KURALLARI GETİRİLDİ Elektronik ortamda yapılan ihalelerin güvenli ve şeffaf şekilde gerçekleştirilmesinin sağlanması amacıyla, ihale şartlarının ve satışa sunulan taşıtlara ilişkin detaylı bilgilerin ihale platformunda ilan edilmesi, ihale fiyatının adil rekabet kurallarına uygun olarak belirlenmesi, ihale platformu işleticisinin ve satıcının doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamaması gibi asgari kurallar belirlendiği kaydedildi. Açıklamada, "Taşıtını satmak isteyen vatandaşlarımızı yanıltacak fiyat tekliflerinin önüne geçmek ve ön değerleme yapan işletmeler arasında rekabeti bozucu uygulamaları engellemek amacıyla, elektronik ortamda yapılan ön değerlemelerde taşıt sahibine sunulan ilk fiyat teklifi ile nihai teklif arasındaki farkın yüzde 5'ten fazla olmaması, verilen teklifin asgari 24 saat geçerli olması ve fiziksel incelemesi yapılan taşıta aynı gün içinde nihai teklif verilmesine yönelik düzenleme yapıldı" ifadesine yer verildi.

Hyundai'nin 900 kilometreyi aşan yeni hedefi Haber

Hyundai'nin 900 kilometreyi aşan yeni hedefi

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Hyundai etkinlikte, elektrikli ve hibrit araçlardaki rekabet gücünü artırmak için adımlarını sıklaştıracağını vurguladı. Marka, aynı zamanda batarya ve otonom araç teknolojilerini daha dinamik bir şekilde kullanacak. Açıklamada etkinlikteki görüşlerine yer verilen Hyundai Motor Company Başkanı ve Üst Yöneticisi (CEO) Jaehoon Chang, markanın satış hacmini 2023 yılına göre yüzde 30 artırmayı planladıklarını kaydetti. 2030 yılına kadar küresel olarak yılda 5,55 milyonluk bir satış hedefleyen Hyundai, aynı zamanda bu rakamın 2 milyonunun Elektrikli Araç (EV) modeli olmasını planlıyor. TEK ŞARJLA 900 KM'DEN FAZLA Yatırımlarını ve tüm çalışmalarını bu yöne doğru yoğunlaştıran Hyundai, öncelikli olarak Kuzey Amerika ve Çin pazarı için tek bir şarjla 900 km'den fazla menzile sahip yeni bir EV türü olan yeni Uzun Menzilli Elektrili Araç (EREV) modellerini tanıtmayı hedefliyor. Hyundai ayrıca, 2030 yılına kadar uygun fiyatlı modelden lüks ve yüksek performansa kadar çeşitlilik gösteren 21 yeni EV modeli de tanıtmış olacak. Ana odak noktasını elektrifikasyona veren Hyundai, iyileştirilmiş performans ve yakıt verimliliğine sahip gelişmiş yeni nesil hibrit sistemini de tanıtacak. Hibrid Elektirikli Araç (HEV) ürün yelpazesini mevcut 7 modelden 14'e çıkarmayı planlayan Hyundai, lüks markası Genesis'te de yeni hibrit modeller sunacak.Pil teknolojisini de gündeminde olan Hyundai, uygun fiyatlı nikel-kobalt-manganez pilleri (NCM) ve güvenlik donanımlarını da güçlendiriyor.Aynı şekilde otonom sürüşlü araçları ticarileştirmeyi planlayan Hyundai, küresel otonom sürüş yazılım şirketlerine yeni modelleri tedarik edecek.Hyundai, elektrifikasyondaki öncü rol modelini hidrojen teknolojisindeki yetenekleriyle birleştirerek yepyeni bir değer zinciri oluşturacak. Bu sayede hidrojen alanında da en üst düzey enerji liderliğini güvence altına almayı hedefliyor. "Hyundai Way" stratejisini desteklemek için 2033'e kadar 90 milyar dolar tutarında önemli bir yatırım yapmayı planlayan ve yüzde 35'in üzerinde yeni hedef hissedar getirisi kullanacak olan Hyundai, 2025'ten 2027'ye kadar da 3 milyar dolarlık bir hisse geri alım planını devreye alacak. Hyundai Way'in ikinci bölümünde, Mobility Game Changer stratejisine yer veren Hyundai, SW ve AI'ya dayalı ürün ve hizmetlerini sürekli olarak geliştirirken aynı zamanda SDV Pace Car ve mobilite ekosistemindeki dönüşüme de öncülük edecek. Hyundai, hidrojen değer zinciri iş markası HTWO aracılığıyla, yakıt hücresi sistemi serisini tramvaylar/trenler, gelişmiş hava hareketliliği, ağır ekipman, deniz taşıtları ve daha fazlası gibi daha geniş uygulamaları kapsayacak şekilde genişletmeyi planlıyor. Marka, üretim ve operasyonun tüm aşamalarında karbon nötr hale gelerek 2045 yılına kadar net sıfıra ulaşmayı hedefliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.