Hava Durumu

#Otomotiv Haberi

TOURISMJOURNAL - Otomotiv Haberi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Otomotiv Haberi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Elektronik İlan ve Güvenli Ödeme Sistemiyle İkinci El Araç Satışı Haber

Elektronik İlan ve Güvenli Ödeme Sistemiyle İkinci El Araç Satışı

Ticaret Bakanlığı, ilan sitelerinde bulunan konut ilanlarını daha iyi denetleyebilmek ve vatandaşları sahte ilanlardan koruyabilmek için 15 Eylül tarihinde başlanan ancak 1 Ocak 2025 itibarıyla zorunlu olacak Elektronik İlan Doğrulama Sistemine (EİDS) geçiş yapmıştı. Bakanlık, ikinci el araç satışında da vatandaşı korumak için yeni bir adım atarak bu sisteme Güvenli Ödeme Sistemi ismini verdi. Peki bu sistem nasıl işleyecek? İşte detaylar... Milliyet.com.tr'ye konu ile ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, "Güvenli Ödeme Sistemi'nin otomobil ticareti yapanlar için 27 Ağustos'ta yürürlüğe girdiğini" ifade ederek "27 Eylül tarihinde herkes için zorunlu olacağını" söyledi. Ertemel, "Alınan karar otomobil satışı esnasında zaman zaman yaşanabilen dolandırıcılık teşebbüslerini tamamen ortadan kaldırmayı hedefliyor. Daha önce alıcı ve satıcı arasında anlık yapılan havale/EFT işlemlerinden farklı olarak ödenen tutar önce bankanın teminatı altında devir yapılana kadar bekletilecek" sözlerini sarf etti. Birçok bankanın entegre olduğunu söyleyen Ertemel, "Bu noktada henüz devir işlemi gerçekleştirilmeden satıcı, kullandığı bankaya ait mobil ya da internet şubesinde bulunan güvenli ödeme menüsünden araç plakası, tutarı ve alıcının telefon numarasını yazarak işlemi başlatıyor. Alıcı ve satıcının telefonuna gelen eş zamanlı referans numarasını alıcı kişi, kendisine ait hesaptan güvenli ödeme başlığı altındaki referans numarası alanına girdiği takdirde ödeyeceği tutar ve araç bilgilerini görebiliyor. Akabinde alıcı işleme onay veriyor ve araç bedeli bankaya ait havuz hesabında teminat altında bekletiliyor" diye belirtti. Yaklaşık 10-15 dakika içinde her iki tarafa ödemenin teminat altına alındığına dair bir onay mesajı geldikten sonra satıcı araç devrini tamamen güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyor. Devir işlemini engelleyen herhangi bir durum olduğunda havuzda bekleyen paranın 24 saat içinde alıcıya aktarıldığını belirten Ertemel, "Tüm bu süreçte en önemli husus, alıcı ve satıcıların güvenli ödeme sistemi ile gönderdikleri tutarın teminat altına alındığına dair mesajı beklemeleri ve noterlikte mutlaka kontrol ettirmeleri olacaktır" dedi. Dolandırıcılık teşebbüslerinin tamamen ortadan kalkacağını ifade eden Ertemel, bankalardan dolayı kısa süreli eksikliklerin olabileceğini de dile getirdi. Ertemel, "Neredeyse bankaların tamamı sisteme entegre olmuş olsa da sık kullanılan büyük ölçekli bazı bankaların hala sisteme entegre olmadığını görüyoruz. Öte yandan, bankaların konuya dair gerek şube gerekse çağrı merkezi personellerine bilgilendirme ya da kullanımına dair eğitim vermedikleri ve bu sebeple müşterilerin bankalara danıştığında bilgi alamama kaynaklı zorluklar yaşandığı bizlere gelen bilgiler arasında. Zira sistem araç devirlerinde zorunlu hale getirildiğinden sistemin dışında bir işlem yapmak mümkün değil" şeklinde konuştu. Noterlerde yoğunluk yaşanmaması için önerilerde bulunan Ertemel, "Bu noktada bankaların personellerini ve kullanıcıları yönlendirme amaçlı bir çalışmada bulunması noterliklerde yoğunluk yaşanmaması için önemli olacaktır. Sistem ticarette sık kullanılan çek, senet, kredi gibi diğer argümanları da kapsıyor. Farklı ödeme metotlarıyla alınan otomobiller için noterlikte bu ödeme metotlarını belirterek kalan tutar güvenli ödeme sistemi ile gönderilebiliyor. Eğer araç tutarının tamamı farklı bir metot ile ödendiyse de noterlikte beyan edilerek devir gerçekleştirilebiliyor" dedi. İkinci el otomobil piyasası için tahminlerini de aktaran Ertemel, "Döviz kurunda yaşanan hareketlilik Eylül ayı sıfır otomobil fiyatlarına bir miktar yansıdı. Sıfırda yaşanan fiyat artışı ile birlikte son iki haftada ikinci el otomobil talebinde de bir miktar hareketlilik gözlemliyoruz. Söz ettiğimiz talep dönemsel ve beklenen seviyelerde olmadığından ikinci el fiyatlarına önemli bir ölçüde etki etmediğini söyleyebiliriz. Bu noktada ikinci el fiyat artışı bir önceki aya göre %1 civarında. Dolayısıyla sabit seyrini koruduğunu söylemek mümkün. Ancak 3 yaşa kadar olan ikinci el otomobiller sıfır fiyatlarından çok daha hızlı etkilendiğinden, bu yaş aralığında olan otomobillerde bir miktar daha fazla fiyat artışı söz konusu" diye belirtti. Gelecek dönemde ikinci el ve sıfır araçlarda fiyat artışlarının görülebileceğini ifade eden Ertemel, "Özellikle döviz kuru ve faiz seviyeleri belirleyici etken. Bizler yıl sonuna kadar fiyatların belirli oranlarda seyredeceği, 2025 yılı ilk çeyreği itibarıyla artış kaydedebileceği kanaatindeyiz. Ancak yaşanabilecek artışlar hızla ya da olağan dışı değil, kabul edilebilir ve öngörülebilir oranlarda olacaktır" dedi. Ertemel, "otomobil almak için en uygun zaman ne zaman?" sorusunun çok sık sorulduğunu belirterek şu şekilde cevap verdi: "Bizler sektör temsilcisi olarak otomobilin tekrar bir yatırım aracı pozisyonunda olmasından ziyade ihtiyaç olarak kalmasını benimsiyoruz. Dolayısıyla bu soru sorulduğunda her daim verdiğimiz cevap otomobil almak için en doğru zaman içinde bulunduğumuz zaman oluyor. Fiyatlar anlamında yorum yapmak gerekirse, gelecek dönemde beklentimiz olan fiyat artışı düşünüldüğünde hem ikinci el hem de sıfır otomobilde bugünün rakamları daha avantajlı pozisyonda olabilir. Otomobil almayı düşünen vatandaşlarımız bütçe ve ihtiyaçları doğrultusunda mevcut ikinci el ve sıfır otomobil fiyatlarından faydalanabilirler.”

Türkiye’nin ikinci yerli otomobili 2025’te seri üretime başlayacak. Haber

Türkiye’nin ikinci yerli otomobili 2025’te seri üretime başlayacak.

HABAŞ Otomotiv Genel Müdürü Hüseyin Urkun, “HABAŞ’ın satın aldığı Honda’nın üretim tesisini binek otomobil üretimi amacıyla kullanacağız. Binek araçlarda sedan ve crossover olmak üzere iki farklı model üretmeyi planlıyoruz. Ayrıca, binek araçlarımız hibrit, plug-in hibrit ve benzinli olmak üzere üç versiyona sahip olacak,” dedi. Urkun, ticari ve binek araç üretiminde yaklaşık 1 milyar avroluk bir yatırım yapılacağını belirterek, “HABAŞ’ın satın aldığı Honda’nın üretim tesisini binek otomobil üretimi için kullanacağız. Binek araçlar için sedan ve crossover modelleri üretmeyi düşünüyoruz. Ayrıca, hibrit, plug-in hibrit ve benzinli olmak üzere üç versiyon sunacağız,” ifadelerini kullandı. IAA Transportation Fuarı’nda markanın hedefleri ve yatırım planları hakkında bilgi veren Urkun, HABAŞ’ın 2021’in başında İzmir Çiğli’de AR-GE faaliyetlerine başladığını ve Manisa’da 100 bin metrekarelik bir alanda seri üretim fabrikası kurduklarını belrtti. Urkun, bu fabrikanın 2025’in başında seri üretime geçeceğini ve “Fuarda tanıttığımız araçların ön üretimlerini Çiğli Organize Sanayi Bölgesi’ndeki iki fabrikada gerçekleştiriyoruz. Sonrasında tüm araçları Manisa’daki organize sanayi bölgesine taşıyacağız. Honda fabrikasını da kullanarak, kataforez hatları gibi işlemleri orada yapıyoruz. Boya alt işlemlerini tamamlayıp, İzmir’deki organize sanayi bölgesinde montajı yapıyoruz,” diye ekledi. “BİNEKTE ‘HİBRİT, PLUG-İN HİBRİT VE BENZİNLİ’ OLMAK ÜZERE ÜÇ VERSİYON VAR” Urkun, binek otomobil üretme planlarını şu şekilde özetledi: “HABAŞ’ın satın aldığı Honda’nın Şekerpınar’daki üretim tesisini binek otomobil üretiminde kullanacağız. Sedan ve crossover olmak üzere iki model üretmeyi hedefliyoruz. 2025’in sonuna doğru binek otomobili tanıtacağız. Hibrit, plug-in hibrit ve benzinli olmak üzere üç versiyon sunacağız. Tasarımları kendi bünyemizde geliştirdik. Şu anda binek araçlarda Volvo motoru kullanıyoruz, hafif ticari araçlarda ise Renault motorları kullanılacak.” Üretilecek araçlarda kullanılacak bataryaların Uzak Doğu’dan temin edildiğini belirten Urkun, “HABAŞ markalı bataryalar kullanıyoruz. Tüm araçlarda HABAŞ bataryası mevcut. Bataryaların belgesi, tipi ve onayı bize ait. Bataryaları orada üretip getiriyoruz, burada paketleme ve diğer montaj işlemlerini yapıyoruz,” şeklinde konuştu. “YATIRIM TUTARI TİCARİ ARAÇLARLA BİRLİKTE 1 MİLYAR AVROYU BULABİLİR” Otomobil üretimi için yatırımların devam ettiğini belirten Urkun, “Şu ana kadar otomobil yatırımları 250-300 milyon avroyu buldu. Toplam yatırım tutarının ticari araçlarla birlikte 1 milyar avroya ulaşabileceğini düşünüyoruz,” dedi. Honda fabrikasının üretim kapasitesini 75 bin adede çıkaracaklarını belirten Urkun, “Honda’dan aldığımızda kapasite 50 bindi. Şimdi 75-100 bin arasında artırıyoruz. Tüm bantları yeniliyoruz. Manisa’da hafif ticari araçlar dahil 20 bin adet üretim kapasitesine ulaşacağız,” diye ekledi. Bayi ağı oluşturma çalışmalarına başladıklarını belirten Hüseyin Urkun, “Uygun fiyatlı araçlarla piyasaya çıkmayı hedefliyoruz ve rakiplerimizin fiyatlarının altında kalmayı planlıyoruz,” diye sözlerini tamamladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.