#Özbekistan

TOURISMJOURNAL - Özbekistan haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Özbekistan haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Coca-Cola İçecek 2024’ü 12,5 Milyar TL Yatırımla Tamamladı Haber

Coca-Cola İçecek 2024’ü 12,5 Milyar TL Yatırımla Tamamladı

İSTANBUL (İHA) - Coca-Cola İçecek (CCI), 2024 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, makroekonomik zorluklar, küresel değişimler ve hızla değişen iş dinamiklerinin etkisinde, uzun vadeli stratejilerine sadık kalarak yeni yatırımlara devam etti. 2024 yılı boyunca toplam 12,5 milyar TL yatırım gerçekleştiren şirketin net satış geliri, enflasyon muhasebesi sonrası yüzde 5,6 azalış gösterdi. Ancak, 2024’ün son çeyreğinde yıllık yüzde 7,3 artan satış hacmi, yılın geri kalanındaki performansı dengeledi. Türkiye’de ise net satış gelirlerinde yüzde 7,5’lik bir düşüş yaşanırken, enflasyon muhasebesi hariç satışlar yüzde 48,6 arttı. Türkiye’deki satış hacmi ise yüzde 0,1 oranında arttı. CCI CEO’su Karim Yahi, şirketin finansal sonuçlarıyla ilgili değerlendirmesinde, "2024 yılında, zorlu bir faaliyet ortamında yol aldık. Ekiplerimizin saha yetkinlikleri, kaliteli portföy karmamız ve işletme modelimizin dayanıklılığı sayesinde dayanıklılığımız bir kez daha kanıtlandı. Dünya standartlarındaki günlük operasyonlarımızı sürdürerek, uzun vadeli stratejik hedeflerimiz doğrultusunda, tüm paydaşlarımız için değer oluşturmaya devam ettik" ifadelerini kullandı. 2024’teki büyüme adımlarına, Bangladeş pazarına girerek 600 milyonluk nüfusa hizmet sunmaya başlamaları da eklendi. Ayrıca, Özbekistan'da dördüncü, Kazakistan'da ise üçüncü fabrikalarını devreye alan şirket, 2025’te Azerbaycan’ın İsmayıllı şehri ve Irak’ın Bağdat şehrinde iki yeni fabrika açmayı hedefliyor. Yahi, 2025 yılı beklentilerini, "Geleceğe bakarken iyimserliğimizi koruyor ancak yine de temkinli davranıyoruz. Ekonomik ve jeopolitik zorluklar devam etse de bunları çeviklik, disiplin ve durmaksızın büyüme odağımız ile yönetme yeteneğimize güveniyoruz. Stratejimiz net, temellerimiz güçlü ve geleceğe yönelik vizyonumuz parlak. 2025'te de uzun vadede kaliteli büyüme odağımıza sadık kalacağız. 2024'ten öğrendiklerimizle, hacim büyümesi oluşturmak için kontrol edebildiklerimize odaklanmaya devam edeceğiz. Bu nedenle disiplinli günlük saha uygulamalarına, ürünlerimizin pazarlarımızdaki tüketiciler için satın alınabilir olmasını sağlamaya ve kaliteli portföy karmasına odaklanacağız" sözleriye paylaştı.

ATSO Başkanı Hacısüleyman: Haber

ATSO Başkanı Hacısüleyman: "Ateşkes Turizmi Canlandıracak"

ANTALYA (İHA) - Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Şubat Ayı Olağan Meclis Toplantısı, Meclis Başkanı Ahmet Öztürk’ün yönetiminde gerçekleşti. ATSO Başkanı Yusuf Hacısüleyman, toplantıda yaptığı konuşmada, Rusya-Ukrayna savaşında ateşkesin yakın zamanda sağlanabileceğini belirtti. "Ateşkesin ardından iki ülkeden Antalya’ya gelecek turist sayısında ciddi bir artış bekliyoruz" dedi. ALMANYA SEÇİMLERİNİN TÜRKİYE’YE ETKİSİ Hacısüleyman, Almanya’daki seçimlerin Türkiye'ye olası etkilerine değinerek, yeni yönetimin göç politikalarının yakından takip edilmesi gerektiğini vurguladı. "Seçimlerde göçmenlere mesafeli duran bir siyasi partinin ciddi oy oranına ulaştığını görüyoruz. Almanya'da yaşayan Türk kökenli vatandaşlarımız açısından bu durum yakından takip edilmelidir. Avrupa'daki göçmen politikalarındaki değişimler, ekonomik ve sosyal açıdan çeşitli sonuçlar doğurabilir" ifadelerini kullandı. KADIN İSTİHDAM PROJELERİ HIZ KESMİYOR ATSO’nun kadın istihdamına yönelik projelerine de değinen Hacısüleyman, "Kadın Eli" projeleri kapsamında sanayi ve turizmden sonra tarım sektörüne odaklandıklarını söyledi. "Tarımda Kadın Eli Projesi" ile 120 kadının sertifika aldığını belirtti. GENÇ İŞSİZLİĞE ÇÖZÜM: MESLEK LİSELERİ Genç işsizlik oranlarının yüksekliğine dikkat çeken Hacısüleyman, iş gücüne katılımın artırılması için meslek liseleri ile iş dünyası arasındaki bağın güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti. "Bu kapsamda başlattığımız ATSO Mesleki Eğitim Koçluk/Mentorluk Projemiz ile öğrencilerin sanayi ve ticaret alanındaki gelişmeleri yakından takip etmelerini sağlıyoruz" dedi. ÖZBEKİSTAN İLE TİCARİ İLİŞKİLER BÜYÜYOR ATSO heyetinin Özbekistan ziyaretinde 63 firma ile temas kurarak 750’den fazla iş görüşmesi gerçekleştirdiğini açıklayan Hacısüleyman, inşaat, turizm ve tekstil sektörlerinde yeni iş fırsatlarının doğduğunu belirtti. ARAÇ KİRALAMA TURİZMİ GÜÇLENDİRİYOR ATSO’nun Türkiye’de ilk kez araç kiralama danışmanı mesleki yeterlilik belgesi veren kurum olduğunu söyleyen Hacısüleyman, "Turist, kiraladığı araçla şehrin farklı bölgelerini ziyaret ederek ekonomiye doğrudan katkı sağlıyor. Bu, Antalya için en makbul turist profillerinden biri. Araç kiralama sektörünün turizm ve şehir ekonomisine sağladığı katkıları artırmak adına çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi. KOMİTELERE 75 BİN TL’LİK DESTEK Başkan Hacısüleyman, "Komitelerimizden yönetim kuruluna çeşitli talepler geliyor. Organizasyon yapmak ya da bir konuşmacı davet etmek istediklerinde, konaklama, yol masrafı ve ücret gibi maliyetlerle karşı karşıya kalıyorlar. Bu konuda yönetim kurulu olarak bir karar aldık ve bu yıl için her komitemize, konuk çağırdıklarında masraflarını karşılamak üzere 75 bin TL’lik bir katkı payı ayırmaya karar verdik. Bütçemizde bu imkânı gördük ve bunu komitelerimizin kullanımına açmak istedik" diye konuştu.

Özbekistan’da Turizm Atağı Tarihi Mirası Tehdit Ediyor Haber

Özbekistan’da Turizm Atağı Tarihi Mirası Tehdit Ediyor

Turizmi canlandırmak isteyen Özbekistan, büyük ölçekli projelerle dikkat çekiyor. Buhara başta olmak üzere pek çok şehirde hızla yeni oteller inşa ediliyor. Yazar Catherine Bennett, konakladığı tarihi bir kervansarayın çevresinde üç yeni inşaat gördüğünü ve 16. yüzyıldan kalma bir medresenin yanına konuk evi yapıldığını aktardı. Başkent Taşkent’ten Hive’ye kadar benzer projeler gözlemlenirken, zengin iş insanı Bakhtiyor Fazilov’un Semerkant’ı turizm merkezi haline getirme çabalarına da vurgu yapıldı. 2022’de açılan havaalanı ve "Disneyland'e benzetilen" İpek Yolu Semerkant projesi, şehrin çehresini değiştiriyor. Svetlana Gorshenina, Özbekistan’ın "İpek Yolu" konseptiyle turizmi tek pazarlama stratejisi haline getirdiğini belirterek, bu durumun kültürel değerleri tüketebileceğini söylüyor. UNESCO’nun da Buhara’daki çalışmaları yakından izlediği biliniyor. Ülke, son 5 yılda turizm sıralamasında 16 basamak yükselerek 78. sıraya çıktı. 2023’te 6,6 milyon olan turist sayısının, Cumhurbaşkanı Şevket Mirziyoyev’in 2030 stratejisi kapsamında 15 milyona çıkarılması hedefleniyor. Ancak bazı uzmanlar, bu hızlı dönüşümün olumsuz etkileri olabileceğini dile getiriyor. Kimliğini açıklamak istemeyen bir Özbek mimar, Buhara’nın giderek sadece turistler için düzenlenen bir yapıya dönüştüğünü ve "Çöldeki Venedik" olma riski taşıdığını belirtti.

Antalya, Boşanma İstatistiklerinde Zirvede Haber

Antalya, Boşanma İstatistiklerinde Zirvede

ANTALYA (İHA) - Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılına ait evlenme ve boşanma istatistiklerini açıkladı. Verilere göre, kaba boşanma hızının en yüksek olduğu il binde 3,29 ile Antalya oldu. Evlenme ve boşanma verileri incelendiğinde, 2023 yılında 567 bin 11 olan evlilik sayısı 2024’te 568 bin 395’e yükseldi. Kaba evlenme hızı binde 6,65 olarak gerçekleşirken, boşanma sayısı ise 173 bin 342’den 187 bin 343’e çıktı. 2024 yılı itibarıyla kaba boşanma hızı binde 2,19 oldu. İlk evlenme yaş ortalaması incelendiğinde, hem erkeklerde hem kadınlarda bir artış gözlemlendi. 2024’te erkekler için ortalama ilk evlenme yaşı 28,3, kadınlar için ise 25,8 olarak belirlendi. İki cinsiyet arasındaki yaş farkı ise 2,5 yıl olarak kaydedildi. EVLİLİKTE LİDER ADIYAMAN, BOŞANMADA ANTALYA 2024 yılında en yüksek kaba evlenme hızı binde 7,76 ile Adıyaman’da görüldü. Onu binde 7,68 ile Gaziantep, binde 7,66 ile Kilis takip etti. En düşük evlenme oranına sahip iller ise Tunceli (binde 4,01), Gümüşhane (binde 4,30) ve Bayburt (binde 4,89) oldu. Boşanmada ise en yüksek oran binde 3,29 ile Antalya’da kaydedilirken, İzmir (binde 3,09) ve Karaman (binde 3,04) onu izledi. En düşük boşanma oranı ise Hakkari’de (binde 0,45) görüldü. Şırnak (binde 0,55), Siirt ve Muş (binde 0,60) da boşanma oranı düşük iller arasında yer aldı. YABANCI EVLİLİKLERDE ARTIŞ 2024’te yabancı damatların sayısı 5 bin 923’e, yabancı gelinlerin sayısı ise 29 bin 115’e ulaştı. Toplam damatlar içinde yabancı uyrukluların oranı yüzde 1 olurken, gelinlerde bu oran yüzde 5,1 olarak hesaplandı. Suriyeli damatlar yüzde 20,6 ile ilk sırada yer alırken, onları Alman (%19,5) ve Afgan (%5,7) damatlar takip etti. Yabancı gelinlerde ise Suriyeli ve Özbek gelinler yüzde 12,1 ile zirvede bulunurken, Faslı (%8,3) ve Azerbaycanlı (%7,5) gelinler de en çok evlenilenler arasında yer aldı. 2024 yılında Antalya’da 19 bin 205 çift evlenirken, bu sayı Isparta’da 2 bin 724, Burdur’da ise bin 659 oldu. 

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor Haber

Türkiye Turizmi Küresel Arenada Yükselişini Sürdürüyor

İSTANBUL (İHA) - Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) İcra Kurulu Üyesi ve Avantgarde Collection’un kurucusu İsmet Öztanık, Türkiye'nin turizmde küresel konumunu daha da güçlendirmek için önemli adımlar attığını belirtti. 2024 yılında TGA’nın uluslararası pazardaki tanıtım çalışmaları büyük ilgi görürken, "İstanbul is the new cool", "Cappadocia: Land of Fairytales" ve "Bodrum: Turkish Riviera" sloganlarıyla yürütülen kampanyalar, Türkiye'nin turistik çekiciliğini artırdı. BİLİNÇLİ TURİSTLER TURİZM TRENDLERİNİ DEĞİŞTİRİYOR Turizm sektörünün artık daha bilinçli ve seçici bir misafir kitlesinin talepleri doğrultusunda dönüşüm geçirdiğini vurgulayan Öztanık, "Yeni trendler, seyahat deneyimlerini, lüks anlayışını, gastronomiyi ve çevreye duyarlılığı yeniden şekillendiriyor. Bu değişimin ön saflarında, zarafeti sadelikle buluşturan 'Sessiz Lüks' kavramı yer alıyor. Sessiz lüks; minimalist tasarım, kişiselleştirilmiş ancak göze batmayan hizmet, yerel ve otantik deneyimler ile sürdürülebilirliği bir araya getiriyor. Gösterişli tüketim yerine anlamlı, samimi ve zarif bir yaklaşımı benimseyen bu anlayış, misafirlere unutulmaz ve derin bir deneyim sunuyor. Aynı zamanda günümüz gezginleri çevreye duyarlı seçimleri önemsiyor ve misafirperverlik markalarının kendi değerleriyle uyumlu olmasını bekliyor, bu da sektörü yeniden şekillendiriyor" dedi. GASTRONOMİ SEYAHAT DENEYİMLERİNE YÖN VERİYOR Öztanık, gastronominin turizmde artık bir hikâye anlatım aracı haline geldiğini belirterek, "Konuklar, yerel tatları ve kültürel mirası keşfedecekleri unutulmaz gastronomik deneyimler arıyor. Yerel lezzetleri başarıyla sunan farklı restoranlar ve Michelin yıldızlı şeflerle yapılan partnerlikler, konaklama deneyimini zenginleştiren unsurlar haline geldi" diye ekledi. AVANTGARDE’DAN 3 YENİ YAPILANMA Değişen misafir profiline uyum sağlamak amacıyla markalarını yeniden yapılandırdıklarını söyleyen Öztanık, Avantgarde Urban, Avantgarde Refined ve Avantgarde Culinary Experiences ile misafirlerine özel konaklama ve gastronomi deneyimleri sunduklarını vurguladı. Urban markasının, İstanbul’un merkezi lokasyonlarında modern gezginlere hitap ettiğini, Refined markasının ise Bodrum ve Kapadokya’da ‘Sessiz Lüks’ anlayışını sunduğunu ekledi. Culinary Experiences markasının da yerel ve küresel mutfakları birleştirerek gastronomiye yeni bir soluk getirdiğini belirtti. Lucis Companies’in global yatırımlarına da değinen Öztanık, "Avantgarde Collection'ın çatı şirketi Lucis Companies İngiltere'deki hizmet sektörü yatırımlarına 2025 yılında Özbekistan ve Kıbrıs'ı da ekleyecek" açıklamasında bulundu.

Konya İhracatta Cumhuriyet Tarihi Rekoru Kırdı Haber

Konya İhracatta Cumhuriyet Tarihi Rekoru Kırdı

KONYA (İHA) - Konya, 2024 yılında gerçekleştirdiği 3 milyar 553 milyon dolarlık ihracatla Cumhuriyet tarihindeki en yüksek ihracat seviyesine ulaştı. Konya Sanayi Odası (KSO) Başkanı Mustafa Büyükeğen, bu başarıyı değerlendirdi ve Türkiye ortalamasının üzerinde ihracat artışı sağlayan Konyalı sanayiciler ile çalışanlara teşekkür etti. Başkan Büyükeğen, "Artan risklere ve yüksek maliyetlere rağmen Konyalı sanayicilerimiz, 2024 yılında da ihracatımızı artırmayı başardı. 2024 yılında ülkemiz ihracatını yüzde 2,7 artırırken, Konya’mız bu oranın çok üzerinde yüzde 6,7 artırarak 3 milyar 553 milyon dolar ihracat gerçekleştirdi. Şehrimize bu gururu yaşatan, ay yıldızlı bayrağımızı ve Konya markasını dünyada dalgalandıran tüm sanayicilerimizi, çalışanlarımızı tebrik ediyorum. Konyalı sanayiciler olarak, bu zamana kadar olduğu gibi bundan sonra da ülkemizin üretim ve ihracatla büyümesine katkı vermeye devam edeceğiz" ifadelerini kullandı. OTOMOTİV İHRACATIN LİDERİ Büyükeğen, 2024 yılında Konya’nın en fazla ihracat yaptığı sektörleri de paylaştı. Otomotiv endüstrisi, 887 milyon 859 bin dolarlık ihracatla ilk sırada yer alırken, makine ve aksamları sektörü 855 milyon 409 bin dolar ile ikinci oldu. Hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar 386 milyon 104 bin dolarla üçüncü sırada yer aldı. İklimlendirme sanayi ile demir ve demir dışı metaller sektörleri ise ihracat rakamlarına en çok katkı sağlayan diğer sektörler oldu. YENİ PAZARLAR İÇİN ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR Konya Sanayi Odası olarak ihracatı artırmak ve yeni pazarlar bulmak için çalıştıklarını ifade eden Büyükeğen, "Odamız bünyesindeki İhracat Destek Ofisimiz ile ihracat yapan ya da yapmak isteyen firmalarımızın yanında olmaya, sanayi işletmelerimize rehberlik yapmaya devam ediyoruz. Yurt içi ve yurt dışı fuarlara teknik inceleme gezileri düzenleyerek, ikili iş görüşmeleri organize ediyoruz. Yine yabancı ülke temsilcileriyle bir araya geliyor, hem Konya sanayimizi anlatıyor hem de yapabileceğimiz iş birlikleriyle şehrimizin yeni ihracat pazarlarına açılmasına imkan sağlıyoruz" dedi. Büyükeğen, "Sadece 2024 yılında; Amerika, Rusya, Hindistan, Meksika, Kazakistan, Tataristan, Özbekistan gibi 13 yabancı misyon temsilcisi ile bir araya gelerek sanayimizi ve sektörlerimizi tanıttık, yeni iş birliği geliştirilebilecek alanlar üzerinde çalışmalar yürüttük. Bu faaliyetlerimizin yanı sıra ihracatı artırmaya yönelik çalışmalarımıza bu yıl da devam edeceğiz" diye ekledi.

Türkistan Coğrafyası, Gezginlerin Yeni Favorisi Haber

Türkistan Coğrafyası, Gezginlerin Yeni Favorisi

Wanderlust Gezi Dergisi’nin 23. Okuyucu Seyahat Ödülleri’nde, birçok Türk devleti, gezginlerin en çok tercih ettiği turizm noktaları arasında yer aldı. 23. Wanderlust Okuyucu Seyahat Ödülleri kapsamında "En Çok Arzu Edilen Gelişmekte Olan Turizm Noktası", "Macera İçin En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Sürdürülebilirlik için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Kültür ve Miras için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Yaban Hayatı ve Doğa için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası", "Gastronomi için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası" ve "En Sevilen Havayolu Şirketleri" kategorilerinde gözde rotalar arasından seçim yapıldı. 168 bin kişinin oy kullandığı ödüllerde, Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan ve Kazakistan dikkat çeken ülkeler arasında yer aldı. Türkiye, "Avrupa’da Ziyareti En Çok Arzu Edilen Ülke" ve "Gastronomi için En Çok Arzu Edilen Turizm Noktası" kategorilerinde yedinci sırayı aldı. İstanbul, "Ziyareti En Çok Arzu Edilen Şehir" kategorisinde ikinci olarak gümüş ödülün sahibi oldu. Türk Hava Yolları, "En Sevilen Havayolu Şirketleri" kategorisinde 5. sırada yer aldı. TÜRKİSTAN’IN YILDIZLARI "En Çok Arzu Edilen Gelişmekte Olan Turizm Noktası" kategorisinde Özbekistan birinciliği kazandı. Aynı listede Azerbaycan dördüncü, Kazakistan ise beşinci sırada yer aldı. Wanderlust ödülleri; doğal, kültürel güzellikler, gastronomi ve sürdürülebilir turizm açısından Türk coğrafyasının değerini bir kez daha ortaya koydu.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.