Hava Durumu

#Pamukkale

TOURISMJOURNAL - Pamukkale haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pamukkale haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Gece Müzeciliği Projesiyle 350 Bin Ziyaretçi Ağırlandı Haber

Gece Müzeciliği Projesiyle 350 Bin Ziyaretçi Ağırlandı

SICPA Türkiye'nin, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı himayesinde hayata geçirdiği "Gece Müzeciliği" projesi, Hierapolis ve Efes Ören Yerlerinin gece ziyarete açılmasını sağladı. Bu proje sayesinde, sıcak gündüz saatlerinde ziyareti zor bulan yerli ve yabancı turistler, ören yerlerini gece saat 00.00'a kadar gezme fırsatı yakaladı. Bu yenilik, Nisan-Eylül arasındaki dönemde 350 binden fazla ziyaretçinin ağırlanmasını sağladı. EFES VE PAMUKKALE GECE PARILDIYOR SICPA Türkiye CEO'su Sami Çebi, 930 bin metrekarelik Efes Örenyeri'nin 90 bin metrekaresini, Denizli Pamukkale Ören Yeri'nin ise 360 bin metrekaresini aydınlatıp gece ziyarete açtıklarını belirtti. Çebi, 2024 yılı Nisan-Eylül döneminde Efes'i 260 binden fazla, Hierapolis'i ise 76 binden fazla kişinin gece ziyaret ettiğini belirtti. DİJİTAL MÜZEKART KULLANIMI ARTIŞ GÖSTERDİ Gece müzeciliği projesinin ziyaretçi sayısını artırdığını belirten Çebi, 2024 yılında SICPA Türkiye'nin hizmet verdiği 84 müzede 8 milyondan fazla ziyaretçi ağırlandığını ve bu ziyaretlerin yüzde 87'sinin dijital müzekart ile yapıldığını açıkladı. Bu durum, dijital dönüşümün ziyaretçiler üzerindeki etkisini de gözler önüne serdi. SESLİ REHBERLİK HİZMETİ 17 DİLDE SUNULUYOR Çebi, dijital dönüşüm kapsamında Topkapı Sarayı'ndan Göbeklitepe'ye, Nemrut Dağı'ndan Kız Kulesi'ne kadar 42 müzede sesli rehberlik hizmetinin dijital ortama taşındığını ifade etti. Ziyaretçiler, "Türkiye’nin Müzeleri" uygulamasını indirerek bulundukları ören yerine dair bilgileri kendi dillerinde dinleyebiliyorlar. TURİZMDE GELECEĞE YÖN VEREN YENİLİKLER SICPA Türkiye, Türkiye’nin eşsiz tarihi ve kültürel mirasını tanıtmak amacıyla yeni projeler geliştirmeyi sürdürüyor. Çebi, turizmin geleceğine ilham verecek projelerle Türkiye'yi dünya turizm liginde daha yukarı taşıyacaklarına inandıklarını ekledi.

Cappadocia Marriott: 60 Milyon Dolarlık Japon-Türk Turizm Yatırımı Haber

Cappadocia Marriott: 60 Milyon Dolarlık Japon-Türk Turizm Yatırımı

Kapadokya, Japon HIS Hotel Holdings (H.H.H) ve Dorak Holding iş birliğiyle 60 milyon dolarlık yatırım sonucunda 5 yıldızlı Cappadocia Marriott oteline kavuştu. 298 odalı, 467 yatak kapasiteli otel, bölgede nitelikli konaklama ihtiyacını karşılamak için yıl sonu gelmeden hizmete açıldı.   JAPONYA’DAN İLK DOĞRUDAN TURİZM YATIRIMI Dorak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Serdar Körükçü, bu ortaklıkla Türkiye’ye Japonya’dan ilk doğrudan turizm yatırımının yapıldığını belirtti. Körükçü, "Bu yıl 1 milyar dolar ciro bekliyoruz. 8 otelimizde yıl sonuna kadar 350 bin turist ağırlayacağız. 2018 yılında ortaklığı kurduk ve ‘Türkiye’ye yatırım yapar mısınız?’ dedik. 5 dakika düşündükten sonra ‘Evet yaparız’ cevabını verdiler. 15 dakikada el sıkıştık. 30 milyon dolar Japonlar, 30 milyon dolar da biz yatırdık ve Kapadokya 298 odalı ve 467 yataklı nitelikli konaklama açığını kapaktacak bir otele kavuştu. 2025 yılında dünyadan 400 bin turisti ağırlamayı bekliyoruz" dedi. Pamukkale’de de 60 milyon dolarlık yeni bir otel yatırımı planladıklarını duyurdu.   Dorak Holding, 2025’te dünya genelinden 400 bin turist ağırlamayı ve Japon turist sayısını yüzde 50 artırarak 200-250 bine çıkarmayı hedefliyor. Japon hava yolu şirketleri ANA ve JAL’ın da 2025’te Türkiye uçuşlarına başlayacak olması, bu hedefi destekleyecek.   "KAPADOKYA'NIN TURİZM POTANSİYELİNE GÜVENDİK" HIS CEO’su Tatsuya Nakamori, yatırımın hızla hayata geçmesinden duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "6 yıl önce bu bölgeye geldim. O zaman böyle bir otelin açılabileceğini bile hayal edemezdim. Şimdi ise gerçek oldu. Bizim yaptığımız yatırım, Japonya’dan direkt olarak gelen ilk turizm yatırımı" dedi. Nakamori, "Japonya’da bir atasözü var: ‘Vadi ne kadar derinse dağ o kadar büyük görünür’. Son 6 yılda bizim sektör etkilendi ama 2025 yılından umutluyum. İstanbul’a robot teknolojili bir otel açmayı planlıyoruz. Şu anda 47 otel işletiyoruz, Marriot 48’inci otelimiz oldu. Türkiye’ye ciddi bir turizm potansiyeli olduğu için yatırım yaptık. Yatırımımızın kârlılığını 12 yıl içinde almayı umuyoruz. Bu yıl 2.5 milyar dolar ciro yaptık. Yatırım yaparken Dorak firmasına, Kapadokya’nın turizm potansiyeline güvendik ve çok hızlı karar verdik" sözleriyle yatırımdan beklentilerini de paylaştı.  

Pamukkale Turizm ile Denizli-İzmir Arası 2,5 Saate İniyor Haber

Pamukkale Turizm ile Denizli-İzmir Arası 2,5 Saate İniyor

DENİZLİ (İHA) - Türkiye'nin önde gelen seyahat şirketlerinden Pamukkale Turizm, açılan Aydın-Denizli Otoyolu üzerinden gerçekleştirdiği ekspres seferleriyle Denizli-İzmir arasındaki seyahat süresini 2 saat 30 dakikaya düşürdü. Kısa süre önce Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından açılan 163 kilometrelik Aydın-Denizli Otoyolu, Ege bölgesindeki seyahatleri hızlandırarak yolculuklarda güvenli ve hızlı bir alternatif sunmaya başladı. Yeni otoyol, 40 noktada yer alan trafik ışıklarında beklemeleri ortadan kaldırarak kesintisiz ulaşım sağlıyor. Bu sayede hem zaman hem de yakıt tasarrufu elde ediliyor. Pamukkale Turizm, otoyol açılışı ile sefer planlamalarını güncelledi ve İzmir-Denizli arasındaki yolculuklarını hızlandırarak yeni bir seyahat deneyimi sundu. Pamukkale Turizm Operasyon Müdürü Ahmet Dombaz, Aydın ve Nazilli ara duraklarına uğramayan ekspres seferlerin başladığını duyururken, "Bu yeni düzenlediğimiz ekspres seferlerimizle birlikte sadece kısa mesafeler değil, daha uzun mesafeli seyahatlerde de yolculuk sürelerini önemli ölçüde kısaltıyoruz" dedi. Dombaz ayrıca Antalya-İzmir arasındaki yolculuk süresinin de yeni ekspres seferlerle 6 saate düştüğünü belirterek, "62 yıldır Türkiye’nin öncü seyahat markası Pamukkale Turizm olarak bizler de yapılan ulaşım ve altyapı yatırımlarından büyük mutluluk duyuyor ve bu gelişmelerle birlikte yolculukların keyfine keyif katmaya devam ediyoruz" diye ekledi.

Aydın-Denizli Otoyolunda Yeni Dönem Başlıyor Haber

Aydın-Denizli Otoyolunda Yeni Dönem Başlıyor

İZMİR (İHA) - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu tarafından açılan 163 kilometre uzunluğundaki Aydın-Denizli Otoyolu, Ege Bölgesi'nde seyahat sürelerini kısaltarak kara yolunda hızlı ve güvenli bir ulaşım seçeneği sunmaya başladı. Otoyol, özellikle İzmir ile Denizli arasındaki trafiği rahatlatırken yolculuk sürelerini önemli ölçüde azaltıyor ve kesintisiz ulaşım imkanı sağlıyor. Yeni yolun trafiğe açılmasıyla birlikte, güzergah üzerinde yer alan 40 trafik ışığında durmak zorunda kalan araçlar artık beklemeden yolculuk yapabiliyor, bu sayede hem zamandan hem de akaryakıt tüketiminden tasarruf sağlanıyor. Otoyolun hizmete girmesiyle birlikte İzmir-Denizli arasındaki otobüs seferleri de bu avantajlardan yararlanmaya başladı. İlk olarak Pamukkale Turizm, güzergahını yeni otoyola uyarlayarak yolculuk süresini kısalttı. Pamukkale Turizm Operasyon Müdürü Ahmet Dombaz, yaptığı açıklamada, "Aydın-Denizli Otoyolu'nun açılmasıyla birlikte, bu yeni güzergahın sunduğu avantajlardan yararlanarak sefer planlamalarımızı gözden geçirdik. Yeni otoyolu kullanarak İzmir-Denizli arasındaki seferlerimize Aydın ve Nazilli ara duraklarına uğramayan ekpres seferler ekleyerek yolculuk süresini 2,5 saate düşürdük. Ekspres seferlerimiz ile yolcularımıza daha hızlı bir seyahat imkânı sunarken, aynı zamanda konfor ve zaman tasarrufu sağladık" dedi. Pamukkale Turizm’in yeni ekspres seferleri, İzmir ile Denizli arasındaki kısa mesafeli seyahatlerin yanı sıra daha uzun mesafelerde de zaman tasarrufu sağlıyor. Antalya-İzmir arasındaki yolculuk süresi ise 6 saate düşüyor. Ahmet Dombaz, Pamukkale Turizm olarak yeni yapılan ulaşım ve altyapı yatırımlarından büyük memnuniyet duyduklarını belirterek, "62 yıldır Türkiye'nin öncü seyahat markası Pamukkale Turizm olarak bizler de yapılan ulaşım ve altyapı yatırımlarından büyük mutluluk duyuyor ve bu gelişmelerle birlikte yolculukların keyfine keyif katmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek Haber

2025'te Her 5 Kişiden 3'ü Sağlıklı Yaşam İçin Seyahat Edecek

Günümüzde tatil anlayışında önemli bir değişim gözlemleniyor. Tatil artık sadece deniz, kum ve güneşle sınırlı değil. İnsanlar, doğayla iç içe, sakin ve huzurlu alanlarda dinlenmeyi, sağlıklarını korumayı ve ruhsal arınmayı hedefliyor. 2024 yaz seyahat raporları, dijital detoks ve wellness uygulamalarına yönelik artan ilginin altını çiziyor. Tatil planı yapanların yüzde 67’si zihinsel rahatlama ve yenilenme, yüzde 49’u ise sağlık kazanma amacıyla tatile çıkmayı planladıklarını belirtiyor. İyi yaşam tatili, sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürme amacını güden bir tatil türü. Türkiye, zengin doğal şifa kaynaklarıyla bu tatil konseptinin önemli merkezlerinden biri haline geliyor. Son yıllarda, wellness tesislerine yapılan yatırımlar hızla artarken; bu tesisler sadece bedeni değil, ruhu ve zihni de iyileştiren hizmetler sunuyor. Spiritüel terapiler, yüz ve vücut bakımları, yoga, detoks, medikal terapiler ve kişiselleştirilmiş tedaviler gibi çeşitli seçenekler, tatilcilerin wellness deneyimlerini zenginleştiriyor. 2025 yılı itibarıyla wellness (iyi yaşam) tatilinin, talebin önemli bir kısmını karşılamasının beklendiği belirtiliyor. Wellness seyahatlerinde öne çıkan destinasyonlar arasında Türkiye'nin doğal zenginlikleri yer alıyor. Özellikle Pamukkale, Afyon ve Bursa gibi bölgeler, termal su kaynaklarıyla dikkat çekiyor. Pamukkale, UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alan travertenleri ve şifalı su kaynakları ile hem yerli hem de yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Afyon, kaplıca turizminin kalbi olarak biliniyor. Özellikle Sandıklı bölgesindeki yüksek kükürt oranına sahip termal sular, birçok sağlık sorununa çözüm sunuyor. Modern tesislerde, uzman fizyoterapistlerin ve masörlerin hizmet verdiği 4 ve 5 yıldızlı oteller bulunuyor. İstanbul’a en yakın wellness adresleri ise Yalova, Bolu ve Gönen gibi şehirler. Bu bölgelerdeki termal işletmeler, tarihi kökleriyle birlikte modern yatırımlarla hizmet vermeye devam ediyor. Ayrıca, Bursa Çekirge bölgesi de wellness tatili için önemli bir destinasyon olarak öne çıkıyor. Sonbaharın ilk uzun hafta sonu olan 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, doğanın renk değiştirmesiyle birlikte hem termal sularda ruhsal dinlence hem de doğanın sunduğu eşsiz manzaraların keyfini çıkarma fırsatı sunuyor. Bu nedenle, doğa ile iç içe, sağlık odaklı bir tatil planlamak isteyenler için Türkiye, yerli ve yabancı turistler için ideal bir seçim olarak görünüyor.

Bu sene balon turizminde rekor bekleniyor Haber

Bu sene balon turizminde rekor bekleniyor

Bakan Uraloğlu, “Türkiye, sıcak hava balon turizminde rekora koştuğu bir yıl geçiriyor. 2024 yılı Eylül ayı itibariyle 9 ayda 32 bin 445 balon havalandı, toplam 700 bin yerli-yabancı balon yolcusu uçuruldu. Henüz sezonun tam anlamıyla başlamadığı süreçte ulaşılan bu yolcu sayısı bize 2024 yılının sıcak hava balonu yolcu sayısında 2022 yılında 750 bin olarak gerçekleşen yolcu sayısı aşılarak tüm zamanların rekorunun kırılabileceğini gösteriyor” diye konuştu. 439 SICAK HAVA BALONU VE 712 BALON PİLOTUYLA HİZMET VERİYOR Türkiye’nin gerek trafik hacmi gerekse uçulan gün sayısı bakımından dünyanın en büyük ticari sıcak hava balonu operasyonunu yürüten ülke olduğunun altını çizen Uraloğlu, Türkiye’de hali hazırda ruhsatlandırılmış 70 sıcak hava balon işletmesi 6 onaylı eğitim organizasyonu ve bir üretim organizasyonu bulunduğunu ifade etti. Kapadokya, Pamukkale, Soğanlı, Çat, Ihlara, Afyonkarahisar ve Antalya olmak üzere 7 bölgede sıcak hava balonu faaliyetlerinin yürütüldüğünü kaydeden Bakan Uraloğlu, “Söz konusu işletmeler filolarında bulunan 439 sıcak hava balonu ve 712 balon pilotuyla hizmet veriyor” şeklinde konuştu. UÇUŞLARIN YÜZDE 80’İ KAPADOKYA’DAN YAPILIYOR Gerçekleştirilen balon uçuşlarının yüzde 80’inden fazlasının Kapadokya bölgesinde yapıldığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, “Kapadokya, iklim ve rüzgâr yapısı, yılda ortalama 250 güne kadar uçuş yapılmasına imkân tanıyan coğrafyasıyla zirvedeki yerini koruyor. Kapadokya’da sadece bir günde gerçekleştirilen uçuş sayısına dünyanın diğer uçuş yapılabilen bölgelerinde sadece festivallerde ulaşılabiliyor” ifadelerini kullandı.

Denizli took action to become a tourism city Haber

Denizli took action to become a tourism city

Hayati ARIGAN Denizli Metropolitan Municipality held a search conference (a participatory planning methodology aiming to create a common mind) under the name of ‘Denizli Designs Its Future’ on 10-11 September. Professional teams of experts in their fields came together with sector representatives and business people of the city and discussed the tourism sector. A top policy document was developed for Denizli to become a tourism and brand city. In the search conference, the prioritised targets are planned to be projected and implemented respectively. 250 million extra income target from 2.5 million tourists Mayor of Denizli Metropolitan Municipality said, ‘We have nearly 30 ancient cities such as Hierapolis, Laodikeia, Tripolis, Herakleia, Attuda and Colossae, 21 ruins, more than 20 mounds and 4 museums. We are almost the only city in Türkiye with this richness. We aim for this historical richness to contribute more to the city. With the steps we will take in tourism, we want to increase the number of tourists coming to the city and the tourism income generated by the city. If we can ensure that the 2.5 million tourists coming to our city annually stay 1 extra night, we can generate extra tourism income from 100 euro per person to 250 million euro.’ We will bring Pamukkale to Denizli Stating that Pamukkale, which is the biggest value of Türkiye and the world, does not belong to Denizli, Çavuşoğlu said, ‘There is a situation that one of the most important values of Denizli does not belong to Denizli. Pamukkale travertines are under the Ministry of Culture and Tourism and only 5 per cent of its income comes to Denizli. We are talking about Pamukkale, whose archaeological sites are also rented out on a lease basis. You will make every effort to bring Pamukkale back to Denizli. In 2025, the Pamukkale archaeological site rental period ends. We will do our best to get it. If Pamukkale becomes our city, our road map will progress faster in this journey.’ Most tourists are from the Far East Mayor Bülent Nuri Çavuşoğlu said, ‘The number of foreign tourists is higher. The countries that visit the city the most are South Korea, China, Italy, Malaysia, Indonesia, Russia, USA, Brazil, Spain and Japan. Our main target in terms of foreign tourists is the Far East and European countries.’ Stating that the most preferred regions in the city are the ancient cities of Hierapolis and Laodikeia, Çavuşoğlu said, ‘In 2023, 2 million 190 thousand 218 people visited Hierapolis, 117 thousand 586 people visited Laodikeia, and 28 thousand 11 people visited Atatürk House and Ethnography Museum. By the end of 2024, we foresee that these numbers will increase.’ Women are in the first place in the work rate In the sectoral distribution of Denizli’s industrial enterprises, 6 sectors are at the forefront. These are textile and apparel, electrolytic copper wire and cable, iron-steel and metal goods, natural stone, machinery manufacturing, food-beverage and winemaking. Denizli produces 2 out of every 3 towels and bathrobes and 1 out of every 2 sheets and duvet covers that Türkiye exports. Cable and copper wire manufacturers realise one third of Denizli's exports. The share of iron and steel products in exports is 14 per cent. The second largest natural stone basin of our country is in Denizli. The natural stone sector, which has a share of 6 per cent in Denizli's exports, exports approximately 280 million dollars every year and ranks first in the country in the export of processed natural stone with its production and export capacity. Tourism will be an additional wagon for industry Stating that there are 8 5-star, 8 4-star, 4 3-star, 4 3-star and 6 boutique hotels in the city, Çavuşoğlu said that investments will increase as the number of tourists increases. Çavuşoğlu continued his words as follows: ‘Denizli Metropolitan Municipality provides and will continue to provide all kinds of support to investors in terms of zoning. With the tourism workshop after the search conference, project studies with the prominent cities of the Aegean and Mediterranean Region in tourism are aimed. Stakeholder meetings will also be held for the VisitDenizli project, which constitutes the theme of the search conference. A road map will be drawn with the infrastructure and promotional activities that will increase the brand value of the city and the outputs of the search conference. National and international festivals, activities to ensure the city's tourism diversity and sustainability, congresses, alternative tourism routes are some of the targeted activities. We will do our best to highlight the beauties of other districts, especially Çal and Buldan.’

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.