Hava Durumu

#Pandemi

TOURISMJOURNAL - Pandemi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pandemi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türkiye Sağlık Turizminde Yükseliş: Gelir ve Ziyaretçi Sayıları Artıyor Haber

Türkiye Sağlık Turizminde Yükseliş: Gelir ve Ziyaretçi Sayıları Artıyor

Son yıllarda Türkiye, sağlık turizmi alanında önemli bir yükseliş yaşıyor. Ülkeye gelen sağlık turistleri, turizm gelirlerine önemli katkılarda bulunarak ekonomik büyümeyi destekliyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından yayınlanan 2024 II. Çeyrek verileri, sağlık turizminin turizm gelirleri arasından giderek daha fazla pay aldığını ortaya koyuyor. Veriler, 2020 yılında pandemi nedeniyle uçuşların durma noktasına gelmesi nedeniyle o döneme ait istatistikleri içermiyor. Ancak son yıllarda sağlık turizmi, sosyal medyada sıkça gündeme gelen bir konu haline geldi ve gelirlerinin arttığı gözlemleniyor. ZİYARETÇİ SAYISINDA ARTIŞ, TURİZM GELİRLERİNDE YÜKSELİŞ 2021 yılında döviz kurundaki artışlarla birlikte Türkiye’deki sağlık hizmetleri, Avrupa ve Orta Doğu’dan gelen turistler için daha cazip hale geldi. Yaz aylarında eğlence ve turizm amaçlı ziyaretlerin artmasına rağmen, sağlık turizmi ilk çeyreklerde daha yüksek bir pay alıyor. 2020’de büyük bir düşüş yaşayan turizm gelirleri, sağlık turizmi sayesinde tekrar yükselmeye başladı. Özellikle 2021 yılında yaşanan döviz artışları, sağlık turizmi gelirlerini zirveye taşıdı ve bu trend devam ediyor. KİŞİ BAŞINA HARCAMA ORTALAMASI Sağlık turizminde kişi başına harcama, 2020'nin ikinci yarısından 2024'ün ilk yarısına kadar ortalama 2.262 dolar olurken, genel turizm gelirlerinde bu rakam 971 dolar olarak kaydedildi. Yaz döneminde sağlık turizmi harcamaları artarken, 2012-2013 yıllarında ortalama 3.000 dolar kişi başı harcama seviyesine ulaşılmasına rağmen, mevcut harcama miktarları toplam turizm harcamalarının üzerinde seyrediyor.

Kıbrıs’ta yabancı turist 6 gün, Türk turist 2.2 gün konaklıyor Haber

Kıbrıs’ta yabancı turist 6 gün, Türk turist 2.2 gün konaklıyor

Kıbrıs Türk Seyahat Acenteleri Birliği Başkanı (KITSAB) Orhan Tolun, turizm sektöründe pandemi öncesinin halen yakalanamadığını kaydederek, turizm gelirlerindeki düşüşe dikkat çekti. Tolun, 2019’da turizm gelirlerinin ülkenin dış ticaret açığının yüzde 60’ını karşılarken 2023’te bu rakamın yüzde 35’e gerilediğine dikkat çekti. Orhan Tolun bunun nedeninin yabancı turist sayısındaki azalma olduğunu belirterek, yabancı turistin 6 gece konaklarken, Türk turistlerin 2.2 gece konakladıklarını söyledi. Pahalılığın rekabet sorunu yaşattığını vurgulayan Tolun, turizmde kan kaybedildiğini söyledi. KITSAB Başkanı Tolun, KIBRIS TV’de yayınlanan Elif Şen Çatal’ın hazırlayıp sunduğu Gün Ortası programına konuk oldu. “Pandemi öncesi aranıyor” Turizmde gelinen aşamayı değerlendiren Tolun, dünyayı kasıp kavuran pandemi öncesi ile geride bıraktığımız 2023 yılını karşılaştırdı, turizmde henüz istenilen noktaya gelinemediğini rakamlarla ortaya koydu. “2019 öncesini bir türlü yakalayamadık.” diyen Tolun, turizmin ülkenin dış ticaret açığını kapatmadaki payının incelenmesi gerektiğine dikkat çekti. Turist sayısının artışta göründüğünü söyleyen Tolun sadece bu sayıya bakarak sektörü değerlendirmenin doğru olmayacağını kaydetti. Rakamlarla konuşan Tolun şunları söyledi: “Pandemi öncesinde 2019 yılında ülkenin ithalat hacmi yaklaşık olarak 1 milyar 700 milyon dolardı. İhracat ise 125 milyon dolar civarındaydı. 2019’da turizm gelirlerimiz 960 milyondu. Rakamlara baktığınız zaman ülkenin dış ticaret açığının yüzde 60’a yakınını turizmdeki gelirler karşılıyordu. Şimdi bir de 2023’e bakalım. 2023’te ithalatımız 2 milyar 850 milyon dolara yükseldi. İhracatımız da 175 milyon dolar civarına çıktı. Ancak turizm gelirleri hala 2019’daki seviyesinde yani 960 milyon dolar civarında. İşte bu pencereden baktığınız zaman turizm gelirinin ülkenin dış ticaret açığının ancak yüzde 35’ini kapatacak orana gerilediğini görebilirsiniz. Oysa 2019’da bu rakam yüzde 60’lardaydı. Büyük bir düşüş söz konusu." “Yabancı turist 6 gün, Türk turist 2.2 gün konaklıyor” KITSAB Başkanı Tolun, turizm gelirlerindeki düşüşün nedenlerini de yine 2019 yılı ile 2023 yılı arasındaki turist sayısı ve konaklama günlerine bakarak açıkladı. Pandemiden sonra Türkiye dışından gelen turist sayısında ciddi bir düşüş, Türkiye’den gelen turist sayısında ise artış olduğunu söyleyen Tolun, “2019’a göre 2023’te yüzde 4-5 oranında turist sayısında artış görünüyor. Ancak bu artışa rağmen geceleme oranında yüzde 6’lık bir gerileme var. 2019’da bir turisti Kuzey Kıbrıs’ta 3.6 gece kalıyordu, şimdi 3.2 gece kalıyor. Türkiye’de, Güney Kıbrıs’ta 8 gece kalıyor turist. Yabancı turist geldiğinde 6 gece konaklıyordu ama sayısı azaldı. Türk turist arttı ama Türk turistler ortalama 2.2 gece kalıyor ve geceleme sayısı düşmüş oluyor.” dedi. “Pahalılık rekabet gücünü düşürüyor” Pahalılığın sektöre yarattığı olumsuzluklara da değinen Orhan Tolun, pahalılık nedeniyle yabancı turistlerin Kuzey Kıbrıs’ı tercih etmediğini anlattı. “2019’da bizim bir otelden 100 Euro’ya aldığımız bir oda, şimdi 250-300 Euro oldu. 2019’a göre yüzde 200-300 arttı hem de yabancı para birimi bazına arttı. Ama Türkiye’de ya da Güney Kıbrıs’ta fiyatlar yüzde 15 artışı geçmedi. 2019’da 1000 Euro ile 10 gece burada kalabilen bir turist şimdi 5 gece kalabiliyor.” diyen Tolun,  bir otelin girdilerinin en büyük miktarının personel gideri, ikinci olarak enerji masrafları ve üçüncü de yiyecek içecek olduğunu belirtti. Tolun, ülkedeki pahalılık nedeniyle otellerin de fiyatlarını artırdığını ve bunun da rekabet gücünü zayıflattığını kaydetti.

Pandemi Sonrası Seyahat ve Turizmde Kadınlar ve Gençlerin İstihdamı Haber

Pandemi Sonrası Seyahat ve Turizmde Kadınlar ve Gençlerin İstihdamı

Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi, Suudi Arabistan Krallığı Turizm Bakanlığı iş birliğiyle, pandemi döneminin küresel Seyahat ve Turizm sektöründeki kadın ve genç istihdamı üzerindeki etkisini ortaya koyan yeni bir rapor yayımladı. Pandemi sırasında, Seyahat ve Turizm alanında çalışan yaklaşık 70 milyon kişi işini kaybetti. Ancak kadınlar ve gençler, rollerinin büyük ölçüde konaklama ve gıda hizmetleri gibi en çok etkilenen alanlarda olması nedeniyle orantısız bir şekilde etkilendi. Sektör genel olarak güçlü bir toparlanma yaşarken, “Seyahat ve Turizm İstihdamında Sosyal Eğilimler” raporu, 2022’de sektörde 42 milyon kadının ve 16 milyon genç çalışanın istihdam edildiğini buldu. Bu rakamlar, 2019’da sektörde desteklenen 48,4 milyon kadının ( azalma) ve neredeyse 19 milyon genç çalışanın ( azalma) oldukça altındadır. Sektör, temsili azınlık gruplar için önemli bir istihdam kaynağı olmaya devam etse de, rapor, kapsayıcı ve adil bir toparlanmayı sağlamak için daha fazla çaba gösterilmesi gerektiğini vurguluyor. 2019’dan 2022’ye kadar 185 ekonomi arasında istihdam eğilimlerini inceleyen rapor, sektörün kapsayıcı ekonomik büyüme ve sosyal ilerlemenin anahtar sürücüsü olma potansiyelini vurguluyor. Bu zorluklardan ders çıkarmamız ve bu grupların gelecekteki krizlerde orantısız bir şekilde etkilenmelerini önlemek için önlemler almamız kritik öneme sahiptir. Son veriler doğrultusunda, 2023’te Seyahat ve Turizm sektörünün GSYİH’ya katkısı, pandemiden önceki seviyelerin %29,1 üzerine çıktı ve bu, küresel ortalamanın %4,1 altında kaldığı gözlemlendi. Ancak bu ekonomik toparlanmaya rağmen, sosyal iyileşme özellikle kadınlar ve gençler için geride kalmaya devam ediyor. Bu gruplar, güvenlik veya büyüme potansiyeli olmadan daha çok gayri resmi, yarı zamanlı veya düşük ücretli işlerde kalma olasılığı daha yüksek olan gruplar arasında yer alıyor. WTTC Başkanı ve CEO’su Julia Simpson, “Bu rapor, Seyahat ve Turizm’in kapsayıcı büyümeyi sağlama potansiyelini vurgularken, aynı zamanda harekete geçme aciliyetini de ortaya koyuyor,” dedi. “Kadınlar ve gençler, sektörümüzün belkemiğidir, ancak hala önemli engellerle karşı karşıya kalıyorlar. “Yeteneklere yatırım yaparak, kapsayıcı politikalar teşvik ederek ve girişimciliği destekleyerek, bu grupların tam potansiyelini açığa çıkarabilir ve sektörümüzün anlamlı ve sürdürülebilir istihdam fırsatları yaratma yolunda liderlik etmesini sağlayabiliriz.” Rapor ayrıca, kadınların yüksek ücretli ve liderlik rollerinde temsilinin düşük olduğunu, Seyahat ve Turizm istihdamındaki cinsiyet dengesinin genel ekonomideki durumu büyük ölçüde yansıttığını vurgulamaktadır. Genç işçiler, Seyahat ve Turizm iş gücünün genel ekonomiden daha büyük bir payını oluştururken, istikrarlı istihdama erişimde özel zorluklarla karşılaşmaktadır. Suudi Arabistan Turizm Bakanı Sayın Ahmed Al Khateeb, ortak raporun bulgularını memnuniyetle karşıladı ve Krallığın Seyahat ve Turizm sektöründe gençler ve kadın istihdamını destekleme konusundaki kararlılığını vurguladı. “Suudi Arabistan’ın 2030 Vizyonu, Seyahat ve Turizm’in sosyal değişimin anahtarı olma konusundaki taahhüdünü vurgulamaktadır,” dedi. “2024 yılı için yapacağımız önemli yatırımlar, yerel rehberleri eğitmek amacıyla 375 milyon riyal içeriyor. Bu rehberler, ulusumuzun zengin tarihi ve doğal güzellikleri hakkında derin bilgi sahibi olacaklar. Diğerleri ise yaratıcılık, liderlik ve dijital becerilere odaklanarak girişimciler oluyor. “2022’de Suudi kadınların turizmdeki istihdamı G20 ülkeleri arasında en hızlı büyüyen beşinci sektör oldu. AlUla ve Diriyah gibi yerlerde hizmetlerin yerelleştirilmesine odaklanmak, kadınlar için miras turizm işlerinde yeni fırsatlar yarattı. Daha güçlü ortaklıklar yoluyla, turizm kapsayıcı gelişim için bir araç haline gelebilir ve herkes için daha adil ve refah dolu bir gelecek yaratabilir.” Bu ortak rapor, bu eşitsizlikleri gidermek ve sektörün kapsayıcı büyümeyi sağlama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak için acil eylem çağrısında bulunuyor. Hükümetlerin ve Seyahat & Turizm sektörünün odaklanması gereken başlıca alanlar şunlardır: Yetenek eğitimi ve cinsiyet eşitliği politikaları geliştirmek Eğitim ve liderlik programlarına yatırım yapmak Kapsayıcı istihdam uygulamaları ve eşit ücret uygulamak Esnek çalışma düzenlemeleri ve çocuk bakımı desteklemek Girişimciliği desteklemek amacıyla yeni işletmelere ve küçük işletmelere destek sağlamak “Seyahat ve Turizmde Sosyal Eğilimler” raporu, dünya genelindeki hükümetlere ve işletmelere bir çağrıda bulunuyor: kadınların ve gençlerin iş gücüne dahil edilmesini öncelikli hale getirin, onların yeteneklerine ve geleceğine yatırım yapın ve Seyahat ve Turizmden elde edilen faydaların herkesle paylaşılmasını sağlayın.

Turizmin büyümeye katkısı pandemi öncesini yakalayamadı Haber

Turizmin büyümeye katkısı pandemi öncesini yakalayamadı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) turizm uydu hesabı hesabı, 2019-2022 verilerini yayımladı. Buna göre, turizme konu ürünler; ziyaretçilere yönelik konuklama hizmetleri, gıda ve içecek servis hizmetleri, yolcu taşımacağılı hizmetleri 2022 yılında, bir önceki yıla göre artsa da pahdemi öncesine dönemedi. Söz konusu veriler 2019 yılının yani pandemi öncesinin gerisinde kaldı. İç turizm tüketiminin yurt içi arz içindeki payı 2019 yılında yüzde 3,9 olarak kaydedilmişken 2022 yılında yüzde 3,3'de kaldı. Doğrudan turizmin gayrisafi katma değer içindeki payı da 2019 yılında yüzde 4,6 olarak izlenmişken 2022 yılında 4,4 olarak kaydedildi. Türkiye'de turizm amaçlı toplam tüketim değeri 2022'de 1 trilyon 311 milyar 367 milyon 401 bin lira olarak belirlendi. İlk defa açıklanan istatistiklerle, ulusal hesaplarla uyumlu şekilde turizmin ekonomik etkilerinin arz ve talep yaklaşımıyla ölçülmesi amaçlandı. İstatistikler, uluslararası düzeyde detaylı ve analitik bilgi sağlayan bütünleşik bir yöntemle hesaplandı. Buna göre, ülkede turizm amaçlı toplam tüketim değeri 2022'de 1 trilyon 311 milyar 367 milyon 401 bin lira oldu. Turizm amaçlı toplam tüketim değerinin toplam yurt içi arzdaki payı yüzde 3,3 olarak hesaplandı. İstihdam edilen kişi sayısı bir önceki yıla göre arttı, pandemi öncesine dönemedi Türkiye'de doğrudan turizm amaçlı gayrisafi katma değer 2022'de 586 milyar 764 milyon 260 bin lira olarak gerçekleşti. Doğrudan turizm amaçlı gayrisafi katma değerin toplam gayrisafi katma değer içindeki payı ise yüzde 4,4 oldu. Turizm sektörlerinde doğrudan turizm amaçlı istihdam edilen kişi sayısı 2022'de bir önceki yıla göre yüzde 27 artarak 885 bin kişiye çıktı. Söz konusu dönemde turizm sektöründeki istihdamın toplam istihdam içindeki payı yüzde 2,9 olarak belirlendi. Turizmde istihdam edilen kişi sayısı 2019 yılında 935 bin kişi olarak kaydedilmişken 2020 yılında 627 ben, 2021 yılında 697 bin ve 2022 yılında da 885 bine çıktı. Seyahat acenteleri ve diğer rezervasyon hizmetlerinin tamamı turizm amaçlı yapıldı. Bu dönemde konaklama hizmetlerinin yüzde 97,4'ü, yolcu taşımacılığının yüzde 64,6'sı ve kültürel hizmetlerin yüzde 45,4'ü turizm amaçlı gerçekleştirildi.

Aydın’ın sıcak havası Karadeniz’e yaradı Haber

Aydın’ın sıcak havası Karadeniz’e yaradı

Son yılların en sıcak yaz mevsiminin yaşandığı Aydın’daki çöl sıcakları Karadeniz’e yaradı. Bu yıl Haziran ayından itibaren serinlemek amacıyla Aydın’dan Karadeniz’e yaklaşık 10 bin kişinin gittiği belirtilirken Aydın’ın sıcak havası serin yaylaları ve doğal güzellikleri ile ünlü Karadeniz bölgesindeki illere yaradı. Ege Bölgesi’nde tur denilince ilk akla gelen firmaların başında gelen Fibar Tur’un Karadeniz Yaylaları’na yönelik turlarının 15 Eylül’e kadar devam edeceği belirtildi. Türkiye’de tatil ve turizm kültürünün son yıllarda oldukça geliştiğini ve artık gezmenin lüks olmaktan çıkıp ihtiyaç haline geldiğini belirten Fibar Tur Yönetim Kurulu Başkanı Fırat Barışık, Aydın’da son yılların en yoğun turizm hareketinin 2023 yılında yaşandığını kaydetti. “Pandemiden sonra insanların hayata bakış açısı değişti” Türkiye’de 2020 yılında yaşanan Korona Virüs pandemisi ve akabinde uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması ile insanların hayata bakış açısının değiştiğini belirten Fibar Tur Yönetim Kurulu Başkanı Barışık, “Eskiden sadece durumu iyi olan ve kendine zaman ayırması gerektiğini düşünün kişiler gezerdi. Zorunlu olmadıkça insanlarımız bir yerden bir yere gitmezdi. Ancak pandemi ve sonrasıında uygulanan sokağa çıkma kısıtlaması ile en büyük zenginliğin sağlık olduğu anlaşılınca sağlığı yerinde olanlar kendilerine vakit ayırıp gezmeye başladı. Çünkü belli bir yaştan sonra inşalar ekonomisi ve zamanı müsait olsa bile sağlığı elvermediği için gezemeyeceklerini fark etti” diyerek Aydın’da gezen kişi sayısının her geçen gün arttığını belirtti. “Kimi doktor tavsiyesi ile kimi merakından geziyor” Aydın’da yaşayan pek çok kişinin yılın yorgunluğunu ve stresini gezilerle atmaya başladığını belirten Fırat Barışık, yıllar sonra ‘Tebdili mekanda ferahlık vardır’ (İnsanlar aynı yerde kalmak yerine farklı yerlere gittiği zaman, bir ferahlık ve rahatlık hissederek sıkıntılarından kurtulur) anlamı taşıyan atasözü Aydın’da tam manasıyla uygulanmaya başladı. Pek çok kişi farklı bölgelerin güzelliklerini yaşamak için gezerken doktor tavsiyesi ile gezenler de azımsanmayacak kadar fazla oluyor. Gerçekten gezi ile sıkıntı ve stresinden kurtulan çok sayıda insan oluyor” diyerek Aydın’dan sadece Karadeniz bu yaz her hafta 3 ayrı programda tur düzenlediklerini söyledi. “Aydın’ın ılıman iklimi kışın değer kazanacak” Fibar Tur olarak ülkenin dört bir yanına tur düzenlediklerini yazın 3 ay dezavantaj olarak görülen Aydın sıcağının kışın fırsata dönüşeceğini belirten Fırat Barışık, “Aydın’da yaşayanlar için Ağustos ayında Karadeniz yaylasında kaban giyip odun ateşinde ısınmak nasıl keyifli geliyorsa, kış aylarında Aydın’da yazlık kıyafetle dolaşmak Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu illerinde yaşayan vatandaşlarımıza aynı keyfi yaşatıyor. Bu nedenle Kış ayları için tersine turizm planlarımız var. Hedefimiz Aydın’ın ılıman iklimini kışın fırsata çevirmek” dedi.

Turizm sektörü pandemiden sonra  kan kaybetmeye başladı Haber

Turizm sektörü pandemiden sonra kan kaybetmeye başladı

Turizm sektörü pandemi sürecinden sonra  kan kaybetmeye başladı. Pek çok Turizm çalışanı sektör değiştirirken, sektöre yıllardır emek veren isimlere sayfamızda yer vermeye başlıyoruz.  Emrah bey merhaba sizi biraz tanıyabilirmiyiz? Turizme daha gençlik yollarımda bir ilgim vardı bu nedenle lisede Turizm lisesine gitmeye karar verdim.  Turizm okuduğum için  16lı yaşlarimdan itibaren  stajyer olarak başladığım bu sektörün içindeyim. Bu anlamda kendimi çok şanslı hissediyorum çünkü Türkiye’de otelciliğe farklı bir bakış açısı ve kalite getiren  Papillon Hotels bünyesinde  headbartender olarak gorev yapmaktayım.Papillon  benim için adeta ikinci bir okul olmuştur.  Koronavirüs (Covid-19) pandemisi, başta turizm ve etkinlik sektörü olmak üzere, birçok sektörü olumsuz etkilemeye devam ederken, diğer yandan denetimlerdeki yetersizlikler ve halkın fiziksel mesafe kuralları başta olmak üzere, hijyen kurallarına uymayışı işletmelerin daha da zor günler geçirmesine neden oluyor. Bu süreci nasıl geçirdiniz? Pandemi süreci tum dünya ve tum sektörler açısından zorlu bir süreçti. Olması  gerektiği gibi hijyen kurallarına bağlı kalarak hizmet veren otellerde bu geçiş sureci daha kolay olurken bazi isletmeler içinse zorlayıcıydı. Ben hem bu anlamda hemde maddi anlamda mağduriyet yaşamayan şanslı kesimdeydim. Turizm otelcilik mezunu bir turizm çalışanı olarak avantajlarından bize bahsedebilir misiniz? Otelciliğin  bir bütün olduğunu düşünüyorum. Her departmandaki işleyişten  bilgi sahibi olmanın  yaptığımız işe şüphesiz  katkısı oluyor.Bu bağlamda turizm otelcilik mezunu olan çalışanlar otelcilik kültürüne hakim olarak işe başladıkları için adaptasyon anlamında işleri daha kolay ve tabiki bu durum otelcilik backroundundan gelmeyenlere kıyasla  onlar için bir avantaj saglamakta. Bir otelci olarak tatilde otel tercih ederken meslekî gözle bakıyor musun? Gözüne takılanlar oluyor mu? Bu mesleğin dışındakiler kadar rahat edebiliyor musun? Evet ,mutlaka ister istemez değerlendiriyorum Öncelikle Hijyen benim için  çok önemli ve bir de çalışanların birbiriyle uyumu ve güler yüzlü olup olmadıkları.Sadece  otelde değil gittiğim herhangi bir  restoran yada cafede servis ,sunum şekli malesef gözüme batıyor.  olmuş olmamış diye kendimce  yorum yapmadan geçemiyorum tabi içimden  Bu başarınızın arkasında yatan etkenler nelerdir? Öncelikle işimi severek yapıyorum.  işlerine dört elle sarılan herkesin başarılı olacağınainanıyorum. Öğrenmeye çok açığım. Mesleğe yeni başladığım yıllarda da çok iyi gözlem yapardım ve yaptığım işin en iyisini yapmak için elimden gelen gayreti gösterirdim.Kendimi geliştirmek için çok çalıştım.  Hala yeni şeyler Öğrenmeye çok açığım. Diğer yandan başarıyı yakalamanın bir takım ruhu gerektirdiğini düşünüyorum. Başarı ekip işidir.  Böyle olunca sorunları birlikte daha kolay aşabiliyorsunuz. O yüzden ekibimin hepsi benim için ayrı ayrı çok önemli . Turizm sektörüne yeni başlayacak gençler için önerileriniz nelerdir? Günümüz gençliği tabi bizlerden daha farklı  Bazen yeni mezunları iş başvurusu yaptıklarında Departman ayrımı yapıyorlar. Ama  hepsinin ortak isteği ileride müdür olmak . Farklı  bölümlerde çalışmadan, ne iş yapıldığını bilmeden başarı sağlamak zor Görevin ne kadar küçük ya da büyük olduğu önemli değil; beklenenden daha iyi yapmanız halinde, zaten fark edilir ve ödüllendirilirsiniz. Sektörümüze güvenelim...

Oteller eski günlerine geri dönüyor, pandemi kuralları kaldırıldı Haber

Oteller eski günlerine geri dönüyor, pandemi kuralları kaldırıldı

Kovid-19 nedeniyle turizm tesislerine getirilen güvenli turizm sertifikasyonu son bulurken, turizm tesisleri eski günlerine geri dönmeye başladı. Kovid-19 virüsünün Türkiye’de yaygınlaşmasının ardından Kültür ve Turizm Bakanlığı 2020 yılında güvenli turizm sertifikasyonunu otellere zorunlu kılmıştı. Oteller yerli ve yabancı turistler için maske, mesafe ve hijyen kuralları çerçevesinde getirilen bazı kriterlere uyma zorunluluğu getirmişti. Açık büfeler kapalı büfe haline getirilmiş, masa ve sandalye mesafeleri, hijyen spreyleri ve buna benzer bir çok kural yürürlüğe girmişti. Önceki gün, Kültür ve Turizm Bakanlığı güvenli turizm sertifikasyon programının sona erdiğini turizmcilere bildirdi. Turizm tesisleri eski günlerine geri dönmeye başladı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Yönetim Kurulu Üyesi Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, güvenli turizm sertifikasyonunun kaldırıldığını turizmcilere müjdeleyerek, “Pandemi sürecinde Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından 'güvenli turizm' sertifikasyon programını uygulamaya koymuştu. Bu programda neticesinde turizm çalışanları ve turizm tesislerine gelen misafirlerin sağlığı için çıkarılan bir programdı. Uzun bir aradan sonra pandemi sürecinde yeni normalleşmeye geçilmesiyle birlikte Kültür ve Turizm Bakanlığı 'güvenli turizm' sertifikasyonunu kapatmış durumdadır. Güvenli turizm programında maske takma zorunluluğu, kapalı alanlarda kapasitenin üzerine çıkmama, yaklaşma mesafesi, masa, sandalye mesafesi, açık büfe kuralları gibi bazı kurallara uyulması gerekiyordu. Artık normalleşme sürecine girildiğinden ötürü program kapanmış durumda. Tesislerimiz güvenli turizm sertifikasına tabi olmayacaktır” şekilde konuştu. Sürdürülebilir turizm sertifikasyonuna dikkat Sürdürülebilir turizm sertifikasyonunun yürürlüğe girdiğini ifade eden Başkan Dengiz, “Bundan sonra sürdürülebilir turizm adı altında bir program var. 2030 yılına kadar bütün otellerde uygulama zorunluluğu bulunmaktadır. Dünyada bilinen bir programdır. Sürdürülebilir dediğimiz bu program, bulunduğu bölgeye uyarlı çevreci bir tesis olması yönünde yapılan bir sertifika programı. Sürdürülebilir turizm sertifikasyonu programında belli bir oda kapasitesinin üzerindekilerin bu programa dahil olmasını umut ediyoruz. Yani 30 ya da 50 oda üzerindeki oteller sürdürülebilir otel sertifikasına tabi tutulabilir” ifadelerini kullandı. Yan yana bulunan plajlı tesislerde cankurtaran kuralına değinen Başkan Dengiz, “Bakanlığa bağlı plaj tesislerinde cankurtaran bulundurması zorunludur. Kıyıdaki 10 tane tesis her biri cankurtaran tutma zorunluluğu var. Ayrıca da cankurtaran kulübesinin de olma zorunluluğu vardır. 10 tane yan yana cankurtaran kulübesi olması gerekiyor. Biz bu durumun daha kolay bir hale getirilmesini söylüyoruz. Umarım yetkililerin bu konuda bizlere hak vereceğini düşünüyoruz” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.