Hava Durumu

#Pegasus

TOURISMJOURNAL - Pegasus haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pegasus haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor Haber

Pegasus, 200 Uçak Siparişi ile Filosunu Genişletiyor

İSTANBUL (İHA) - Pegasus Hava Yolları, büyüme stratejisi doğrultusunda önemli bir adım atarak Boeing ile 200 uçaklık bir sipariş anlaşmasına imza attı. Bu sipariş, şirketin bugüne kadar verdiği en büyük uçak siparişi olarak dikkat çekiyor. Yeni uçaklar, 2028’den itibaren Pegasus filosuna dahil olacak. Anlaşma kapsamında ilk etapta 100 uçak için kesin sipariş verilirken, 100 uçak için de satın alma opsiyonu tanındı. Boeing 737-10 model uçaklardan oluşan bu sipariş, şirketin hem ulusal hem de uluslararası arenada hedeflerine ulaşmasına katkı sağlayacak. Pegasus’un bu dev yatırımı, toplamda 36 milyar ABD doları değerinde olup, 2050 sürdürülebilirlik hedeflerini destekleyen bir adım olarak öne çıkıyor. Yapılan açıklamaya göre, bu anlaşma, Pegasus’un havacılık sektöründe yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar yaratma vizyonunu da güçlendirecek. Pegasus CEO’su Güliz Öztürk, anlaşmayla ilgili yaptığı değerlendirmede, "Ülkemize net nakit ve en büyük katma değer oluşturan, pandemi sonrası rekorlar kırarak büyüyen turizm sektörümüzün önde gelen bir paydaşı olarak yeni rekorlar kırmak, turizmde 100 milyon misafir ve 100 milyar dolar gelir hedefimize ulaşmak için kendi kulvarımızda var gücümüzle çalışıyoruz. Türkiye'de ve yurt dışında büyüme, yeni rotalar açarak uçuş ağımızı genişletme hedeflerimiz doğrultusunda, filomuza yatırım yapmaya devam ediyoruz. 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye'nin en genç filosuna sahibiz. Dünyada en genç filo sahibi hava yolları arasında ilk sıralardayız. Boeing firmasıyla imzaladığımız anlaşmayla toplam 200 adet Boeing 737-10 model uçak için siparişimizi verdik. İlk etapta kesin siparişini verdiğimiz 100 adet uçak, 2028 yılından itibaren filomuza katılmaya başlayacak. Geri kalan 100 uçak için opsiyonumuzu kesin siparişe dönüştürmeyi, piyasa koşulları ve filomuzun ihtiyaçları doğrultusunda önümüzdeki yıllarda değerlendireceğiz" sözleriyle anlaşma detayları hakkında bilgi verdi. Açıklamasının devamında, "Boeing uçakları, Pegasus'un 1990 yılında havacılık sektörüne giriş yaptığı günden bu yana operasyonlarımızın ayrılmaz bir parçası oldu; filomuzu yeni Boeing 737-10 model uçaklarla büyüteceğimiz için heyecanlıyız. İş birliğimizin ülkemizin havacılık sanayisinde yerel üretim, teknoloji transferi, AR-GE, eğitim ve istihdam alanlarında yeni fırsatlar oluşturacağına olan inancımız tam. Bu sipariş, Boeing'in 2017 yılında devletimiz ile başlattığı MHİ-Milli Havacılık İnisiyatifi (NAI-National Aerospace Initiative) kapsamında değerlendirildiğinde gerek Türk üreticilerine ve gerekse de havacılık endüstrimize yeni kapılar ve üretim ile ihracat imkânı sağlayacaktır" ifadelerini kullandı. Boeing 737-10, CFM International LEAP-1B motorları sayesinde önceki nesillere kıyasla yüzde 20 daha az yakıt tüketimi sağlıyor. Kısa ve orta mesafeli uçuşlar için tasarlanan bu model, 230 yolcu kapasitesi ve geniş bagaj alanlarıyla yolcu deneyimini artırmayı hedefliyor.

Sivas-İzmir Uçuşları İçin Haber

Sivas-İzmir Uçuşları İçin "Birlikte Hareket Edelim" Çağrısı

SİVAS (İHA) - Sivas Ticaret ve Sanayi Odası (STSO) Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Özdemir, İzmir uçuşlarının sürekliliği ve artırılması konusunda önemli açıklamalarda bulundu. Özdemir, uçuşların sürekli ve Sivas’a fayda sağlayacak şekilde devam etmesi için tüm kesimlerin ortak hareket etmesi gerektiğini vurguladı. Başkan Özdemir, Sivas-İzmir uçuşlarının yalnızca iki şehir arasındaki bir bağlantı olarak görülmemesi gerektiğini, İzmir’in aynı zamanda Avrupa’ya daha ekonomik ulaşım sağlayan bir aktarma merkezi olduğunu belirtti. Özdemir, bu imkân kullanıldığında, uçuşların düzenli olarak devam edeceğinden emin olduğunu dile getirdi. "UÇAĞIMIZA VE HAVALİMANIMIZA SAHİP ÇIKALIM" Sivas-İzmir uçak seferlerinin başlatılması sürecinde yoğun çaba harcadıklarını ifade eden Özdemir, Pegasus Hava Yolları başta olmak üzere diğer firmaların İzmir’den Avrupa’nın 70 farklı noktasına aktarmalı uçuş imkânı sunduğunu hatırlattı. Sivaslıların, İstanbul aktarması yerine İzmir üzerinden Avrupa'ya ulaşabileceklerini vurgulayan Özdemir, bu güzergâhın Sivaslı yolcular için önemli bir fırsat sunduğunu ifade etti. Özdemir, "İzmir'de yaşayan hemşehrilerimizi, Sivas ile bağlarını güçlendirmek ve memleket hasretlerini gidermeleri için Sivas'a davet ediyoruz. Bunu gündemde tutarsak, talebin artacağını ve talep arttıkça İzmir uçuşlarının daha sıklaşacağını umuyor, bu sayede uçak seferlerinin kalıcı hale geleceğini düşünüyorum" dedi. Başkan Özdemir, "Uçuşların sürekli ve kente yarar sağlayacak şekilde olması için hep birlikte hareket etmeliyiz. Uçağımıza ve havalimanımıza sahip çıkmalıyız" çağrısında bulundu. Sivas Nuri Demirağ Havalimanı'nın sadece Sivas’a değil, çevre illere de hizmet verdiğini belirten Özdemir, bu potansiyelin en iyi şekilde değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi. Başkan Özdemir, uçuşların kalıcı olabilmesi için herkesin elini taşın altına koyması gerektiğini ifade etti.

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji Haber

Corendon Airlines’tan 2025 Yazına Özel Yeni Strateji

Corendon Airlines, 2025 yaz sezonu için Almanya operasyonlarını yeniden şekillendirecek. Şirket, kârlılığı artırmak adına Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilecek, Frankfurt ve Paderborn’daki uçuşlarını da azaltacak. Buna karşılık Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg gibi merkezlerde uçuş kapasitesini artırmayı hedefliyor. BREMEN VE KASSEL’DEN ÇEKİLME KARARI Bremen ve Kassel havaalanlarından çekilme kararları, Almanya genelinde dikkat çekti. Kassel Havalimanı’nın finansal sürdürülebilirlik sorunlarına dikkat çeken Corendon Airlines Satış ve Pazarlama Müdürü Christian Hein, "Kârlı rotalar işletmek istiyoruz. Kassel’de yalnızca iki haftalık uçuş bağlantısı bulunuyordu ve bu rotalar finansal açıdan sürdürülebilir değildi" dedi. Benzer bir şekilde, Bremen’den de uçuşların durdurulacağı belirtildi. DAHA GÜÇLÜ MERKEZLERE ODAKLANILIYOR 2025 yazında Antalya başta olmak üzere Türkiye destinasyonlarına yönelik uçuş kapasitesini artırmayı planlayan Corendon Airlines, Almanya’nın 18 farklı havaalanına uçuş düzenleyecek. Bu stratejiyle Corendon, Almanya’daki en geniş uçuş ağına sahip havayolu şirketlerinden biri olmayı hedefliyor. Christian Hein, Düsseldorf, Hannover, Köln/Bonn ve Nürnberg havaalanlarının operasyonlarda temel merkezler olarak belirlendiğini vurguladı. Artan maliyetler ve rekabet koşullarına rağmen çalışma ortamlarının başarısına değinen Hein, "Türkiye’de personel bulmak zorlaşıyor. Pegasus ve Ajet ile aynı yetenekler için rekabet ediyoruz. Ancak bağımsız bir havayolu olmamız ve aile ortamını korumamız, çalışanlarımız için cazip bir seçenek sunuyor" ifadelerini kullandı. Corendon Airlines, operasyonlarını daha verimli hale getirerek ve kapasitesini artırarak Almanya pazarındaki gücünü pekiştirmeyi hedefliyor.

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor Haber

Avrupa’dan Türkiye’ye Uçuşlarda Rekabet Kızışıyor

Avrupa merkezli havayolu şirketleri, Türkiye’ye yönelik uçuş planlarını genişletiyor. Bu yeni seferler, özellikle gurbetçilere daha fazla seçenek sunarken, bilet fiyatlarında rekabet kaynaklı düşüşlere neden olabilir. SUNEXPRESS EK SEFERLER EKLİYOR   Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak girişimi SunExpress, yıl sonunda Manchester ve Gatwick’ten Dalaman’a ek seferler düzenleyeceğini açıkladı. Bu uçuşlar, 20 Aralık 2024 ile 7 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleşecek. WIZZ AIR UÇUŞ FREKANSINI ARTIRIYOR   Wizz Air, Gatwick-Dalaman hattındaki uçuş sayısını kış sezonunda haftada dörde çıkaracağını duyurdu. Bu ek seferlerin 2025’in Mart ayına kadar devam etmesi ve rekabeti artırarak fiyatların düşmesine katkı sağlaması bekleniyor. EASYJET’İN İSTANBUL UÇUŞLARI   EasyJet, Manchester-İstanbul hattındaki uçuş sayısını Haziran-Kasım döneminde haftada 4’e yükseltti. Kasım ayından itibaren bu sayı haftada 2 sefer olarak devam edecek. Özellikle İstanbul’a seyahat edenler için daha fazla seçenek sunulacak. CROATIA AIRLINES TÜRKİYE’YE GERİ DÖNÜYOR   Croatia Airlines, 11 yılın ardından Split-İstanbul hattında yeniden uçuşlara başlayacak. Haftada dört uçuş düzenleyecek şirketin bu yeni hattı, bölgesel rekabeti artırarak yolculara avantaj sağlayacak. FREEBIRD ALMANYA-TÜRKİYE UÇUŞLARI BAŞLATIYOR   Freebird, Almanya’dan Türkiye’ye iki yeni rota açacağını duyurdu. Dusseldorf-Dalaman uçuşları temmuzdan eylüle kadar haftada bir yapılacak. Ayrıca, Köln-Bodrum hattında mayıstan ekime kadar haftada iki uçuş gerçekleşecek. REKABET BİLET FİYATLARINI DÜŞÜREBİLİR   Bu yeni uçuşlar, Türkiye’ye Avrupa’dan seyahat edenler için hem daha uygun fiyatlı hem de esnek seçenekler sunacak. Rekabet artışının, tatil planlayanlar ve gurbetçiler için büyük bir fırsat yaratması bekleniyor.

Çakır: Haber

Çakır: "Mersin'den Avrupa’ya Direkt Uçuşlar Başlatılmalı"

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hakan Sefa Çakır ve Başkan Yardımcısı Cem Bucuge, Tarsus Ticaret ve Sanayi Odası'nın 145. yılı kutlamalarında yer alan "Yeni Yüzyılda Ekonomi" paneline katıldı. H. Ruhi Koçak ev sahipliğindeki gerçekleşen panelde, Ekonomi Gazetesi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Güldağ, Genel Koordinatörü Vahap Munyar ve Pegasus Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane konuşma yaptı. Panelde, bölge turizmini canlandırmak için yapılması gerekenler tartışılırken, 2025 yılına dair öngörüler de paylaşıldı. Mersin'in turizm ve ekonomi potansiyelini artırmak için Çukurova Havalimanı’ndan Avrupa’ya direkt uçuşların başlaması talep edildi. NANE: "HER TÜRLÜ İŞ BİRLİĞİNE HAZIRIZ" Pegasus Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, bölgenin turizm potansiyeli hakkında konuştu. "Seferler konulması böyle bir çalışmada son nokta olabilir. Önce hepimiz bir araya gelip bölgenin hedef pazarlarda tanıtımı için ne yapabiliriz, hangi paket programları hazırlarsak bu bölge turizmde tercih edilebilir onu planlamalıyız. Talep oluşur ve bölgeye gelen kişi sayısı artarsa seferlerin konulması kaçınılmaz olur" diyen Nane, tanıtım çalışmaları sonucu talep arttığında her türlü iş birliğine hazır olduklarını ekledi. Nane, turizmin 7 başlığı olarak nitelendirdiği; tarih, doğa, alışveriş, sağlık, eğitim, eğlence ve gastronomi alanlarında güçlü olan Çukurova’nın turizmde hedefe ulaşmak için avantajlı bir konumda olduğunu dile getirdi. GÜLDAĞ: "2025’TE KURLARDA ANORMAL HAREKET BEKLENMİYOR" Ekonomi Gazetesi Başkanı Hakan Güldağ, 2025’in ilk yarısında kurlarda büyük değişiklik beklenmediğini, faiz indirimlerinin ise Şubat ayında olabileceğini ifade etti. Enflasyon konusunda yüzde 30'un altına düşüş beklenmediğini de açıkladı. Güldağ, çevresel ürün ihracatının önemini vurgulayarak, "İhracatın kurlar nedeniyle patinaj yaptığı dönemde Türkiye çevresel ürün ihracatını geçen yıl 2 milyar dolar artırdı. Bu yıl da 26-27 milyar dolara koşuyor. OECD’nin kategorize ettiği 247 çevresel ürün kaleminde hem Avrupa’ya ihracatını miktar olarak ciddi oranda artırdı hem de katma değerini artırmaya başladı. Zamanın ruhunu okuyan Tarsus bu konuda ne yapabilir konuşulması lazım" dedi. Tarsus'un geleneksel sektörlerdeki üretimini teknolojik gelişmelerle birleştirilmesi gerektiğini belirtti. MUNYAR: "AYAKTA KALMAK İÇİN DENGE KURULMALI" Ekonomi Gazetesi Genel Koordinatörü Vahap Munyar, iş dünyasının pazarlarda ve üretim noktalarında denge kurmasının kritik olduğunu belirtti. Burada başarıyı sağlamak için üretim yerleri ve pazarların çeşitlendirilmesi gerektiğini hatırlattı.

Çelebi'nin 2025 Hedefi: Yurt Dışında Büyüme ve 123 Bin Uçuş Haber

Çelebi'nin 2025 Hedefi: Yurt Dışında Büyüme ve 123 Bin Uçuş

Çelebi Hava Servisi Genel Müdürü Osman Yılmaz, 2024 yılı sonunda yaklaşık 115 bin 500 uçuş hedeflediklerini ve 2025’te bu sayıyı 123 bine çıkararak büyümeye devam etmeyi planladıklarını belirtti. Yılmaz, Türkiye'nin yanı sıra Hindistan, Macaristan, Tanzanya, Endonezya ve Almanya gibi farklı ülkelerdeki operasyonlarıyla genişlemeye devam ettiklerini vurguladı. Çelebi’nin kurulduğu dönemde yer hizmetleri kavramının yaygın olmadığını belirten Yılmaz, Türkiye'deki iç hat pazarının 2003 yılında liberalleşmesinin ardından halkın bu hizmetlere ilgisinin arttığını ve bu süreçle birlikte Çelebi markasının bilinirliğinin hızla arttığını ifade etti. Çelebi’nin yurt dışı yatırımlarıyla sektördeki konumunun güçlendiğini söyleyen Yılmaz, özellikle Türkiye pazarı doygunluğa ulaşırken büyümelerinin büyük ölçüde yurt dışında devam edeceğini belirtti. Çelebi’nin Türkiye’deki güçlü varlığını vurgulayan Yılmaz, firmanın 31 havalimanında faaliyet gösterdiğini, Türkiye pazarında yer hizmetleri konusunda %95’lik bir paya sahip olduklarını söyledi. Ancak, Türkiye’deki pazar doygunluğa ulaşırken, büyüme stratejisinin ağırlıklı olarak yurt dışında devam edeceğini öngördüklerini belirtti. Çelebi, Endonezya’da PTN adlı yerel bir firmayı satın alarak 26 havalimanında hizmet vermeye başladı. Tanzanya’da da büyümeye devam eden Çelebi ile ilgili konuşan Yılmaz, "Coğrafyaya göre değil, projelere göre yatırım yapıyoruz ve büyüme odaklarımız arasında Asya Pasifik ve Afrika bulunuyor" dedi. 2024 yılı sonunda Çelebi'nin Türkiye’deki uçuş sayısı yaklaşık 115 bin 500 olacak. Bu büyümedeki en büyük katkıyı Pegasus ile yapılan yeni anlaşmalar sağlıyor. Çelebi, Çukurova, Dalaman ve Antalya havalimanlarında hizmet vermeye başlayarak uçuş sayılarını artırmayı hedefliyor. 2025’te Antalya'da Pegasus uçak sayısının artmasıyla toplam uçuş sayısının 123 bine ulaşması bekleniyor. Çelebi’nin yıllık uçuş sayısı şu anda yaklaşık 116 bin ve şirket, bu büyüklükle sektörde orta sınıf bir oyuncu olarak konumlanıyor. ÇELEBİ'NİN 1958'DE BAŞLAYAN HİKAYESİ Çelebi’nin uluslararası pazarda büyümesi, sadece büyüklükle değil, kurumsal kültürüyle de destekleniyor. Yılmaz, şirketin çevik ve cesur bir firma olarak hızla karar alabilme yeteneği sayesinde büyük bir avantaj sağladığını belirtti. Yatırım kararlarında hesaplanmış riskler alarak daha esnek ve büyümeye elverişli bir organizasyon yapısına kavuştuklarını söyledi. Sürdürülebilirlik Çelebi’nin vizyonunun önemli bir parçası olarak görülüyor. Yılmaz, elektrikli ekipmanlara ve güneş panellerine yatırım yaparak gelecekte çevresel düzenlemelere hazırlık yaptıklarını söyledi. Çelebi, sektörde henüz zorunlu olmasa da bu yatırımlarla gelecekteki değişimlere hızlıca adapte olmayı planlıyor. Yılmaz, çalışanlarının yalnızca Türkiye’de değil, Hindistan, Macaristan, Almanya, Tanzanya gibi ülkelerde de kariyer fırsatları bulabileceğini belirterek, bu çeşitliliğin yetenek havuzunu zenginleştirdiğini ifade etti. Çelebi, ayrıca lounge işletmeciliği sektörüne de adım atmış durumda. 2006 yılında Macaristan’da lounge işletmeciliğine başlayan şirket, bugün üç lounge işletiyor. Türkiye’de ise Diyarbakır ve Çukurova havalimanlarında lounge açtı. Çelebi, Anadolu’da benzer projelerle büyümeyi hedefliyor ve Çukurova Havalimanı’nda büyük bir fırsat görüyor. Yılmaz, bu havalimanının 10 yıl içinde Adana ve çevresine hitap eden büyük bir merkez olacağını öngörüyor. Çelebi’nin lounge işletmeciliği, havayolu şirketleriyle yapılan anlaşmalarla sınırlı kalmayıp daha geniş bir büyüme stratejisiyle sürdürülecek.  

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.