Hava Durumu

#Pegasus Ceo’su Güliz Öztürk

TOURISMJOURNAL - Pegasus Ceo’su Güliz Öztürk haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pegasus Ceo’su Güliz Öztürk haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus CEO’su Güliz Öztürk’ten önemli açıklamalar Haber

Pegasus CEO’su Güliz Öztürk’ten önemli açıklamalar

Pegasus Havayollar’nın 10 Kasım’a özel uçuşunda Pegasus CEO’su Güliz Öztürk basın mensuplarıyla bir araya gelerek önemli açıklamalarda bulundu. Pegasus Havayolları’nın 2024 yılında büyümeye devam edeceğini ifade eden Öztürk; ‘17 adet Airbus A321NEO tipi uçak alacağız. Filodan çıkacak uçakları da hesaba kattığımızda yüzde 12’lik bir büyüme kaydedeceğiz. Uçaklarımızın menzilinde 67 ülke var. Şu anki filomuzun yüzde 80'i yeni nesil uçaklardan oluşuyor. Bu durum ekonomik olarak büyük önem taşıyor.  Haliz hazırda 96 dış hat noktamız var. Dış hat uçuşlarımız toplam uçuşumuzun yüzde 80'ini oluşturuyor. Ancak bunu daha da artıracağız. Sabiha Gökçen’deki ikinci pistin yapımı bitti. Ancak açılışı bir süre daha ertelendi. Pistin açılmasıyla büyüme hızımız da artacak. Bu da turizm gelirlerinin artması anlamına geliyor. Yurt dışında Kişinev, Lizbon, İskenderiye ve Sofya ilk uçmayı planladığımız rotalar arasında. Bu yıl her konuda çok iyi gidiyoruz. 2024’te daha da iyi olacağız. 9 ayda yolcu sayımızda yüzde 20 artırdık. Mevcut durumda Avrupa 2019 rakamlarını hala yakalayamadı. 2024 yılı pandemi öncesi dönemdeki rakamlara ulaşmak için hedef görünüyor.  ‘’ADİL OLDUĞU SÜRECE AJET REKABETE HAZIRIZ’ Türk Hava Yolları’ndan ayırılarak ayrı şirket olarak hizmet verecek Ajet’e yönelik açıklamalarda bulunan Öztürk; ‘Biz zaten rekabet halindeydik. Şimdi de adil olduğu sürece rekabete hazırız. Biz işimizi biliyoruz. Bu işi yapan ilk ve tek şirketiz. Bu işin bir başarı hikayesi var. Bu açıdan rekabet konusunda herhangi bir sorunumuz yok dedi. ‘YOLCULARIMIZ UZUN MENZİL UÇUŞ YAPABİLİYOR’ Pegasus’un uzun menzil uçmak gibi bir planı olmadığının altını çizen Öztürk; ‘Bizim yaptığımız iş modeli başarılı oldu. Biz Pegasus olarak uzun menzil uçmayacağız. Bunun için ayrı bir filo planlaması gerekiyor. Böyle bir planımız yok. Ancak code share ( kod paylaşımı ) yaptığımız anlaşmalarımız var. Mesela KLM ile yaptığımız anlaşmayla bizim yolcularımız uzun menzil uçuşlarını yapabiliyor. Yurt dışında eğer fırsat olursa bu fırsatları değerlendirerek şirket kurabiliriz’ dedi. ‘KONTROLÖRLERİN EYLEMİ BİZİ ZORLUYOR’ Hava trafik kontrolörlerinin inisiyatif almadan çalışmaları hakkında önemli değerlendirmelerde bulunan Güliz Öztürk; ‘Bu durum bizi zorluyor. Çünkü bekliyorsunuz. Operasyonumuzu etkiliyor. Rakamsal olarak maliyetini bir rapor hazırlayıp paylaşacağız. Ekiplerin mesai süreleri doluyor, yakıt tüketimi malum. Kontrolör talepleriyle ilgili sorunun çözümünün bu olmadığını düşünüyoruz. TÖSHİD’in de girişimleri var. Bu durumun sonlandırılmasını bekliyoruz’ dedi. İsrail uçuşlarının kapasitelerinin yüzde 2’si olduğunu ifade eden Öztürk; ‘Eğer bu durum devam ederse başka hatlarla telafi etmeye çalışacağız’ ifadelerini kullandı. ‘İSRAİL MENŞEİ ÜRÜNLER BİZDE ZATEN SATILIK İKRAM DEĞİL’ Öztürk, Türk Hava Yolları’nın İsrail menşei içecekleri yolcu salonlarından kaldırması sonrası benzer bir uygulamanın yapılıp yapılmayacağı ile ilgili olarak da şu ifadeleri kullandı: Bizde ürünler ikram değil. Biz satıyoruz. Dolayısıya istemeyen almıyor zaten’ dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.