Hava Durumu

#Pegasus Hava Yolları Ceo’su Güliz Öztürk

TOURISMJOURNAL - Pegasus Hava Yolları Ceo’su Güliz Öztürk haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Pegasus Hava Yolları Ceo’su Güliz Öztürk haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Pegasus, 100. uçağı ‘Cumhuriyet’i teslim aldı Haber

Pegasus, 100. uçağı ‘Cumhuriyet’i teslim aldı

Pegasus Hava Yolları’nın Cumhuriyet’in 100. yılında filosuna kattığı ‘Cumhuriyet’ isimli 100. uçağı İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na iniş yaptı. Kuyruğunda Mustafa Kemal Atatürk’ün silüeti ve imzası yer alan Airbus A321neo tipi yeni uçak, Cumhuriyet’in 100. yılına özel olarak tasarlandı. Yeni nesil motorlara sahip uçaklarla filosunu her geçen gün genişletmeye devam eden Pegasus Hava Yolları, Cumhuriyet’in 100. yılında filosuna kattığı ‘Cumhuriyet’ isimli 100. uçağını teslim aldı. Almanya’nın Hamburg şehrinden hareket eden TC-RDP kuyruk tescilli Airbus A321neo tipi yeni uçak, 30 Eylül 2023 Cumartesi saat 16:36’da İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na iniş yaptı. Pegasus Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet T. Nane ve Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk’ün Airbus’ın Hamburg’daki tesislerine giderek teslim aldığı uçak, kuyruğunda yer alan Mustafa Kemal Atatürk silüeti ve imzasıyla Cumhuriyet’in 100. yılına özel olarak tasarlandı. 2023’te Pegasus filosuna katılacak 16 yeni uçaktan 9’uncusu olan ‘Cumhuriyet’, Pegasus’un 2012’de imzalanan ve yıllar içerisindeki tadillerle toplam 150 adet uçağa ulaşan Airbus siparişi kapsamında teslim aldığı 75. ve filonun 100. uçağı olma özelliğini taşıyor. Konuyla ilgili açıklama yapan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, Cumhuriyet’in 100. yılında 100. uçaklarını teslim almaktan büyük bir gurur duyduklarını dile getirerek, “Filomuza kattığımız yeni A321neo tipi uçağımız ‘Cumhuriyet’ ile birlikte 100 uçak eşiğini aşıyoruz. Avrupa'nın yanı sıra Ortadoğu, Afrika, Kafkaslar ve Türkiye'nin kuzeyinden doğusuna, güneyinden batısına yayılmış geniş bir yurt dışı uçuş ağıyla yolumuzda sağlam adımlarla ilerliyoruz. Yenilikçi, akılcı, ilkeli ve sorumlu yaklaşımımızla, uygun ücretler sunarken seyahati kolaylaştıran, sektör genelinde öncü bir düşük maliyetli hava yolu olma hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.” şeklinde konuştu. “18 yıl önce Türkiye’de havacılık alanında başlattığımız değişimi sürdüreceğiz” 2021’den sonra tüm teslimatlarının A321neo tipindeki uçaklardan oluşacağını vurgulayan Güliz Öztürk, “A321’ler standart kısa-orta menzil ticari uçaklara göre farklı konfigürasyona sahip, sektör tarafından oyun kurallarını değiştiren (game-changer) uçaklar olarak tanımlanıyor. Daha uzun gövdede daha fazla kapasite sunmayı sağlayan ancak mevcut yapımızdan çok farklı olmayan bir operasyon sürecine sahip uçaklar. Diğer bir deyişle, operasyonel yapımızı karmaşık hale getirmeden daha yüksek kapasiteyle hizmet verebiliyoruz. Bu açıdan yüksek verimlilik katkısı elde ediyoruz.” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “18 yıl önce Türkiye’de havacılık alanında başlattığımız değişimi, her zaman en iyisini başarma azmiyle sürdürmeye; Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip filomuzla ülkemiz, sektörümüz, paydaşlarımız ve misafirlerimiz için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.” Yapılan açıklamaya göre, Pegasus’un 4,5 yaş ortalamasıyla Türkiye’nin en yeni uçaklarına sahip olan filosunda; 25 Eylül 2023 tarihi itibarıyla 15 adedi Boeing B737-800, 6 adedi Airbus A320ceo, 46 adedi Airbus A320neo ve 33 adedi Airbus A321neo olmak üzere toplam 100 adet uçak bulunuyor.

Pegasus’tan sürdürülebilirlik kapsamında yeni uygulama Haber

Pegasus’tan sürdürülebilirlik kapsamında yeni uygulama

"Rotamız Birlikte Daha İyi Bir Gelecek" diyen Pegasus Hava Yolları; iklim teknolojisi şirketi CHOOOSE ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, misafirlerine uçuşlarından kaynaklanan karbondioksit (CO2) emisyonlarını dengeleme imkânı sunduğunu duyurdu. Pegasus Hava Yolları; Norveç merkezli iklim teknolojisi şirketi CHOOOSE ile gerçekleştirdiği iş birliği kapsamında, misafirlerine uçuşlarından kaynaklanan karbon emisyonlarını dengeleme imkânı sunduğu yeni iklim programını başlattı. Yapılan açıklamaya göre, havayolu şirketinin internet sitesinden bilet alan yolcular; biletleme teyit sayfası üzerinden verilen bağlantıyla, CHOOOSE tarafından geliştirilen bir hesaplayıcı desteğiyle, uçuşlarının karbondioksit (CO2) emisyonu etkisini hesaplayabiliyor ve doğrulanmış iklim çözümlerini destekleyerek uçuşlarından kaynaklanan emisyonlarını dengeleyebiliyor. Böylelikle kendi uçuşlarından kaynaklanan karbon ayak izi hakkında harekete geçerek, sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) dahil olmak üzere dünya çapında iklim eylemini ilerleten projelere katkıda bulunabiliyorlar. Havacılığın sürdürülebilirlik hedeflerini içtenlikle destekleyen çalışmalar gerçekleştirdiklerini dile getiren Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “Şirket olarak, sürdürülebilirlik adına önemli bir adım daha atmış olmaktan son derece mutluyuz. İklim eylemi konusunda, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı taahhüt ettik. Birim yolcu kilometre başına düşen uçuş kaynaklı karbon emisyonlarını 2030’a kadar 2019’a kıyasla yüzde 20 azaltmayı amaçlayan emisyon yoğunluğu hedefimiz aracılığıyla bu taahhüdümüzü daha da güçlendirdik. Hedeflerimiz, operasyonlarımızda ve kullandığımız altyapıda önemli azaltma eylemleri gerektirecek. Bunlarla ilgili farklı başlıkta çalışmalarımızı yürütüyoruz. Hava yoluyla seyahat eden misafirlerimizin kendi seyahatleri açısından eyleme geçebilmek için farklı fırsatlardan yararlanmaya yönelik beklentisi olduğunu biliyoruz. Biz de sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda, tüm ekosistemin birlikte hareket etmesi gerektiğine, dolayısıyla iş birlikçi eyleme yürekten inanıyoruz. Bu nedenle, misafirlerimizi seyahat ederken iklim eylemine katkıda bulunmaya teşvik etmek amacıyla ek bir platform oluşturmak istedik. Bu yeniliği CHOOOSE ile iş birliği içerisinde hayata geçirmekten dolayı memnunuz. Bu programın, sürdürülebilirlik çabalarımızla ilgili olarak misafirlerimizle daha çok etkileşim kurmamız için bize daha fazla fırsat sağlayacağını umuyoruz” dedi. CHOOOSE CEO'su Andreas Slettvoll ise “Pegasus Hava Yolları ile iş birliği yapmaktan ve yolcularının iklim eylemine katkı sağlamalarına yardımcı olmaktan gurur duyuyoruz. Giderek daha fazla insan, emisyonlarını anlamak ve bunların iklim etkisine yönelik çözümler bulmak istiyor. Şirket olarak iklim eylemini Türkiye ve ötesindeki gezginler için daha erişilebilir hale getirmekten heyecan duyuyoruz.” dedi. Sürdürülebilirliği şirket kültürünün önemli bir parçası haline getirmeyi stratejik bir öncelik olarak belirleyen hava yolu şirketi, “Rotamız Sürdürülebilir bir Gelecek” sloganıyla birçok anlamlı girişimi ve çalışmayı hayata geçiriyor. Çevresel hedefler kapsamında yol haritasının temel kilometre taşlarını Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) ile birlikte verdiği “2050’ye kadar Net Sıfır Karbon Emisyonu” taahhüdü ve bu taahhüdü pekiştirmek amacıyla belirlediği 2030 ara dönem karbon emisyon azaltım hedefi oluşturan şirket; filonun gençleştirilmesi, yakıt tasarrufu sağlayan düşük emisyonlu uçak modellerine yatırım yapılması, uçaklarda ağırlık azaltma çalışmaları, rota optimizasyonu gibi operasyonel tedbirlerle sürecin kaynağında emisyon azaltma çalışmaları da gerçekleştiriyor. Özellikle Türkiye’de sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) üretimi için paydaşlarla çalışmalarını sürdürürken, operasyonlarında SAF kullanımını artırmaya devam ediyor.

“Operasyonel kârlılığı en yüksek hava yolu şirketi olduk” Haber

“Operasyonel kârlılığı en yüksek hava yolu şirketi olduk”

Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “2022’ye hem operasyonel hem de finansal açıdan hazırlıklı başladık ve 2022 yılı performansımızla dünyanın operasyonel kârlılığı en yüksek hava yolu şirketi olduk” dedi. Pegasus Hava Yolları, ev sahibi hava yolu olduğu 79. IATA Yıllık Genel Kurulu ve Dünya Hava Taşımacılığı Zirvesi kapsamında basın toplantısı düzenledi. Toplantıda Pegasus’taki son gelişmeler, 2023 yılı planları ve gelecek dönem hedeflerini paylaşan Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “2022’ye hem operasyonel hem de finansal açıdan hazırlıklı başladık ve 2022 yılı performansımızla dünyanın operasyonel kârlılığı en yüksek hava yolu şirketi olduk. 2023 yılının ilk çeyreğinde Türkiye olarak yaşadığımız zorluklara rağmen güçlü performansımızı sürdürdük. Bu başarılı performans, kredi derecelendirme notumuzda da artış getirdi” dedi. Zorlu koşullar altında başlayan ve devam eden 2022 yılını değerlendiren Pegasus Hava Yolları CEO’su Güliz Öztürk, “2022, özellikle yaz sezonunda seyahat talebinde görülen hızlı yükseliş sayesinde önemli başarılara imza attığımız bir yıl oldu. Kısıtlamalar gevşetildiğinde seyahat talebinin kuvvetli bir ivmeyle hareketlenebileceğine dair beklentilerimiz doğrultusunda, potansiyel talebi karşılamak adına operasyonel yapımızı ve tüm iş birimlerimizdeki çalışma arkadaşlarımızı hazır tuttuk, talepteki artışı karşılamak üzere kapasitemizi artırdık” ifadelerini kullandı. Öztürk, “2022’de toplam misafir sayımızı yüzde 34 artırarak 26,9 milyona yükselttik. Bir önceki yıla göre dış hatlarda misafir sayımız yüzde 96 oranında büyüdü, burada pazarın toplamına göre çok daha iyi bir performans sergiledik. Satış gelirlerimizi yüzde 139 yükselterek 2,45 milyar euroya çıkardık. Gelirlerimiz son normal yıl olan 2019’a göre, yüzde 41 arttı. 2019'a göre ASK olarak toplam kapasitemiz yüzde 8, dış hat kapasitemiz yüzde 23 artış gösterdi. FAVÖK marjı olarak yıl sonunda yüzde 34,1 seviyesine ulaşarak bu metrikte dünyadaki en yüksek performansı gerçekleştirdik. 2022 yılı net dönem kârımız 431 milyon euro olarak gerçekleşti” dedi. “Yüksek yaz sezonu öncesinde elde ettiğimiz ivmeden memnunuz” 2023 yılının ilk aylarını da değerlendiren Güliz Öztürk, “2023 yılına da global makroekonomik endişeler nedeniyle zorlu şartlar altında başladık ve sonra ülkemiz ne yazık ki büyük bir deprem felaketiyle karşı karşıya kaldı. Global enflasyonist baskıların da planlama yapmayı zorlaştırdığı bir dönemden geçiyoruz. Şirket olarak, yılın ilk 4 ayı itibarıyla kapasitemizi geçen yıla göre yüzde 32, misafir sayımızı ise yüzde 31 büyüttük. Dış hat misafir sayımızda yüzde 43 büyüme kaydettik. Yüksek yaz sezonu öncesinde elde ettiğimiz bu ivmeden memnunuz. Kilit operasyonel ve finansal performans sonuçlarımızı 2023 yılında da geliştirmeyi ve iyileştirmeyi hedefliyoruz” açıklamasında bulundu. Cumhuriyetin 100. yılında 100. uçak Şirketten yapılan açıklamaya göre, 2023’te toplam kapasitesini yaklaşık yüzde 20 oranında artırmayı hedefleyen hava yolu şirketi, filo büyüklüğünün Cumhuriyetin 100. yılında 100 uçak eşiğini aşmasını ve büyümeye devam etmesini planlıyor. 2023’ün geri kalanında 10 adet, 2024’te 21 adet ve 2025’te 11 adet A321neo uçağın teslim alınması öngörülüyor. Dijital dönüşüm, sürdürülebilirlik, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık odaklarını sürdürecek olan hava yolu şirketi, “Rotamız sürdürülebilir bir gelecek” diyerek havacılığın sürdürülebilirlik hedeflerini içtenlikle destekliyor. Pegasus’un dijital dönüşüm çalışmaları, yeni nesil uçaklarla gerçekleştirdiği filo dönüşümü, her geçen gün genişlettiği uçuş ağı, teknoloji ve insana yaptığı yatırım, sürdürülebilir havacılığa yönelik girişimleri, çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık konusundaki kararlılığı; sürdürülebilir başarısının mimarları olacak. “Rotamız sürdürülebilir bir gelecek” Güçlü ekonomik performansının yanı sıra çevre ve sosyal konulardaki hedeflerine doğru emin adımlarla ilerlediklerini dile getiren Öztürk, “Bu konuda üzerimize düşeni yapmak için kararlıyız. 2021’de hedefimizi 2050’de net sıfır karbon emisyonu olarak belirledik, bunu 2030 yılı için emisyon yoğunluğu azaltımı hedefimizle pekiştirdik. Net sıfıra giden yolda; yeni nesil filo yatırımı ve alternatif enerji kaynaklarının kullanımı yoluyla sadece doğrudan karbon emisyon azaltımı değil, atık yönetimi ve iş süreçlerimizin dönüşümü gibi bu hedefe dolaylı katkı sağlayan pek çok girişimin yarattığı ivmeyle ilerliyoruz. Geçen yıl filomuza katılan 17 Airbus A321neo uçağın 10 adedinin finansmanı için emisyon yoğunluğu azaltımı ve cinsiyet eşitliğine dair taahhütler verdiğimiz ihracat kredi kurumu destekli uçak finansman modeli kendi kategorisinde türünün ilk örneğiydi. Özellikle Türkiye’de sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) üretimi için paydaşlarla çalışmalarımızı sürdürürken, operasyonlarımızda SAF kullanımımızı artırarak sürdürüyoruz. Çevreye yönelik 2050 ve 2030 hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz” diye konuştu. Öztürk, sözlerini şöyle devam etti: “Çeşitlilik, eşitlik ve kapsayıcılık konusuna da önem veriyoruz. Özellikle toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda etkin çalışmalar yürütüyoruz. ‘Harmoni’ adını verdiğimiz girişimimizle, cinsiyet eşitliği odağımızda olacak şekilde, kapsayıcı kültürün yaygınlaştırılması çerçevesinde farklı projeler yürüterek daha eşit ve çok sesli bir gelecek için hedeflerimizi belirliyoruz. Mayıs 2023 itibarıyla şirketimizde çalışan arkadaşlarımızın yüzde 35’i kadın. IATA ‘2025te25’ hedefleri doğrultusunda özellikle kadın pilot, mühendis ve teknisyen oranlarımızı artırmayı, kadın yönetici oranımızı en az yüzde 32'ye çıkarmayı hedefliyoruz.” Öztürk, 79. IATA Yıllık Genel Kurulu’nu havayolu işletmelerinin çevreye etki anlamında olumlu adım atabildiklerini gösterebilmeleri için önemli bir fırsat olarak gördüklerini belirterek, “Katıldığımız sektör etkinliklerinin tamamında 2050 net sıfır hedefi doğrultusunda amaçlarımızdan bahsediyoruz ancak hedeflerimizi gerçekleştirebileceğimizi gösteren eylemlere de ihtiyaç var. Bu bilinçle, eyleme geçerek örnek olmak istedik ve bu toplantı için Pegasus Hava Yolları uçuşlarıyla seyahat eden tüm katılımcıların ve taşınan kargonun uçuş kaynaklı sera gazı emisyonlarını sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) kullanımıyla azaltacağız. Bu girişimimizle, sektörümüze ve kamuoyuna iki güçlü mesaj vermek istiyoruz. Bir yandan etkin SAF kullanımının havacılığın net sıfır hedefi için önemi ve etkisini vurguluyoruz. Aynı zamanda bu girişimimiz bundan sonraki sektör etkinlikleri için de net sıfır hedefine bağlılık açısından önemli bir örnek oluşturuyor” şeklinde konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.