Hava Durumu

#Personel

TOURISMJOURNAL - Personel haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Personel haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bodrum turizm sektörü 30 bin kişiyi istihdam ediyor Haber

Bodrum turizm sektörü 30 bin kişiyi istihdam ediyor

Bodrum Otelciler Derneği Başkan Yardımcısı Alişir Şahin, Bodrum'da Ramazan Bayramı itibariyle turizm sezonunun başladığına dikkati çekip, ilçede 30 bin kişinin istihdam edildiğini söyledi. Turizm sektöründe yüzde10'luk bir kesimin dışındaki çalışanların asgari ücretin üzerinde maaş aldığını belirten Şahin, kalifiye eleman bulmakta zorlandıklarını kaydetti. Dünyanın en önemli turizm destinasyonlarından biri olan Bodrum’da Ramazan Bayramı itibariyle turizm sezonu başladı. Bu kapsamda birçok otel kapılarını yerli ve yabancı turistlere açtı. Sezonla birlikte Türkiye’nin birçok noktasından Bodrum’a başta otellerde olmak üzere restoran, eğlence mekanları ve acentelerde çalışmak için personel istihdamı sağlandı. Sezon boyunca yarımada genelinde turizm sektöründe çalışmak üzere 30 bin personel iş başı yaptı. 'BODRUM'DA TURİZM SEKTÖRÜNDE 30 BİN KİŞİ İSTİHDAM EDİLİYOR' Bodrum’da turizmde istihdam edilen personellerin yüzde 90’ının asgari ücretin üzerinde ücret aldığını söyleyen Bodrum Otelciler Derneği Başkan Yardımcısı Alişir Şahin, "Turizm başkenti ne kadar Antalya diyorsak aslında Bodrum'da ilçe anlamında o şekilde başkent diyoruz. Ramazan Bayramı’yla birlikte sezon Bodrum’da erken başladı. Bodrum'da şu an da oteller, restoranlar, eğlence mekanları acenteler olmak üzere turizm başlığı altında 30 bin kişi istihdam ediyor. 30 bin istihdam sağlamamız iyi bir turizmci olduğumuzu da göstermiş oluyor" dedi. 'NİTELİKLİ VE İYİ PERSONEL BULMAKTAN SIKINTI YAŞIYORUZ' Turizmde yüzde 10 geçmeyecek oranda asgari ücretle çalışan olduğunu belirten Şahin, "Geri kalanı asgari ücretin üstünde maaşla çalışıyor. Bodrum'a Türkiye’nin her yerinden çalışmak için gelenler var. Bu kapsamda, oteller ve diğer turizm paydaşları çalışanlara konaklama ve yeme-içme imkanı sağlıyor. Genel olarak bu istihdam oranı esnafa da katkı sağlıyor. Personel sıkıntısı her sektörde olduğu gibi turizmde de var. Nitelikli ve iyi personel bulmaktan sıkıntı yaşıyoruz. Turizmin 12 ay olmaması durumu negatif anlamda etkiliyor. Yakın zamanda üniversitelerde tatile girince nitelikli personel gelecektir. Turizm bölümü çerçevesinde eğitim gören liselerle yeni anlaşmalar yapıldı. Anlaşma neticesinde yeni bir istihdam yaratılıp eğitim verildikten sonra liselerden gelenler oluyor. Belli oteller pilot otel olarak seçildi Antalya, Bodrum ve Çeşme’de bu çalışmalar devam ediyor. Meslek liseleriyle iyi yetişmiş turizm personellerinin bu işi severek yapması çok önemli. İyi tesisler yapabilirsiniz ama nitelikli personel olmadıktan sonra turizmin bir anlamı olmaz. Turizm bakanımız bu konuda iyi çalışmalar yaptı umarım gelecek yıllarda daha iyi bir şekilde planlanacağını ön görüyorum" diye konuştu. 'TURİST SAYISINDA VE DOLULUKTA GEÇEN YILA GÖRE YÜZDE 15 ORANINDA ARTIŞ VAR' Geçen yıla göre bu dönem için yüzde 15 oranında turist sayılarında ve doluluk oranlarında artış olduğuna dikkati çeken Şahin, şöyle devam etti: "Olumsuz bir durum turizmi etkiliyor ama şu ana kadar böyle bir şeyle karşılaşmadık ve her şey çok güzel görünüyor. Bodrum'da havalarda çok güzel. Tüm misafirlerimizi de Bodrum’a bekliyoruz. Anadolu yani iç pazar Bodrum’u çok seviyor. Dış pazar içinde her tesis çeşitliliğe önem vermeli. Burada pazarın yıllardan beri lideri İngiltere. Onu Almanya, Polonya, Rusya ve diğer Avrupa ülkeleri izliyor. Mevcut pazarları koruyarak yeni pazarları eklememiz gerekiyor. Bu çeşitlilikte olan oteller sıkıntı yaşamıyor. Ancak iç pazarla çalışan oteller şu an dolulukla ilgili sıkıntı yaşıyor. Çünkü iç pazar okullar kapanınca hareketleniyor ve bu da 3 ay oluyor."

Turizm Sektörü: Otel Maliyetleri, Personel ve Daha Fazlası Haber

Turizm Sektörü: Otel Maliyetleri, Personel ve Daha Fazlası

Yeni bir tatil planlıyorsanız, beş yıldızlı, her şey dahil oteller ilk akla gelen seçenek oluyor genellikle. Ancak, otel maliyetlerinin enflasyonla birlikte arttığı bir dönemde, tatil planları için alternatifler düşünmek gerekiyor. Turizm sektörü uzmanı Şebnem Akman Balta, Türkiye'nin enflasyon oranlarının dünya ortalamasının %70-%80 üzerinde olduğuna dikkat çekiyor. Yeni bir tatil planlıyorsanız, beş yıldızlı, her şey dahil oteller ilk akla gelen seçenek oluyor genellikle. Ancak, otel maliyetlerinin enflasyonla birlikte arttığı bir dönemde, tatil planları için alternatifler düşünmek gerekiyor. Turizm sektörü uzmanı Şebnem Akman Balta, Türkiye'nin enflasyon oranlarının dünya ortalamasının %70-%80 üzerinde olduğuna dikkat çekiyor. Özellikle otellerin gıda ve tarım ürünlerinden dolayı yüksek maliyetlerle karşı karşıya kaldığı bu dönemde, değişiklik yapmaktan başka çözüm yok. Turizm Sektörü ve Etkileşimli Faktörler: Tarım, Yakıt ve İş Gücü Turizm sektörü, tarım, enerji ve personel gibi birçok alandaki değişikliklerden doğrudan etkileniyor. Şebnem Akman Balta, otelcilik ve turizm sektörünün bu etkileşimlerle başa çıkabilmesi için öncelikli olarak tarım sektöründeki maliyetlerin düşürülmesi gerektiğini vurguluyor. Ayrıca, "her şey dahil" sisteminden vazgeçilerek, sabah kahvaltısı veya sadece yemek servisinin yapıldığı modellere geçilmesi gerektiğini belirtiyor. Personel Konusunda Öneriler Personel istihdamı ve iş güvencesi konusunda da ciddi adımlar atılmalı. Otellerin yıl boyu personel istihdam etmesi ve turizm sektörünün 12 ay sürdürülebilir olabilmesi için çeşitlendirilmiş turizm modelleri geliştirilmeli. Kredi Erişimi ve Yatırımlar Otel işletmecileri ve turizm sektörü genelinde, özellikle kredi erişiminde yaşanan sıkıntılar inovasyonu ve yatırımları engelliyor. Bankaların kredi verirken büyüme oranlarını göz önünde bulundurması, düşük büyüme oranına sahip işletmeler için bir engel teşkil ediyor. Günlük Kiralık Evler ve Vergilendirme Tatilcilere günlük kiralık evler de cazip geliyor. Özellikle Akdeniz ve Ege bölgelerinde, Airbnb gibi platformlar üzerinden yapılan kiralamalarda vergilendirme oranının yükseltilmesi gerektiğini belirtiyor Şebnem Akman Balta. Erken Rezervasyonun Önemi 2024 tatil planları için erken rezervasyon fırsatlarından faydalanmak büyük önem taşıyor. Özellikle yüksek maliyetler yüzünden Türk tatilcilerin yabancı ülkelere yönelmesi, bu eğilimi tersine çevirebilir. Türkiye Turizminin Geleceği: Karlılık Sorunları Şebnem Akman Balta, Türkiye'nin 2023 turizm hedeflerine ulaşabileceğini, ancak karlılık anlamında sıkıntılar yaşanabileceğini belirtiyor. Mevsim değişikliklerinin ve enflasyonun yarattığı baskıların turizm sektörünü ciddi anlamda olumsuz etkilediği bu dönemde, sektörün sürdürülebilir ve karlı bir yapıya kavuşabilmesi için stratejik adımlar atılması şart. Sonuç olarak, Türkiye'nin turizm sektörü birçok faktörden etkileniyor ve bu etkileşimlerin yönetilmesi için kapsamlı stratejiler ve yenilikler gerekiyor. Maliyetler, personel, kredi erişimi ve vergilendirme gibi konular üzerinde durularak, daha sürdürülebilir ve karlı bir turizm sektörü oluşturulabilir.

En çok şikayet Haber

En çok şikayet "posta"da personelden, "cep"te faturadan

AA muhabirinin, BTK "Türkiye Posta Sektörü Pazar Verileri" ile "Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri" raporlarından yaptığı derlemeye göre, 2020'de etkili olan Kovid-19 salgınıyla e-ticaret gönderilerindeki hızlı büyümeden kaynaklı şikayet sayılarında artış görüldü ancak zaman içinde sayıların geçmiş verilerle uyumlu hale geldiği görüldü. BTK'ye CİMER ve bireysel dilekçe yoluyla geçen yıl posta sektörüne ilişkin yapılan şikayetlerin sayısı 13,3 bin oldu. Söz konusu şikayetlerin dağılımı incelendiğinde, Kuruma ulaşan başvurulardan şube/acente/ personel şikayetleri 6 bin 150 ile ilk sırada yer alırken, geç teslime ilişkin şikayetler 2 bin 229 ile ikinci sırada yer aldı. Posta sektörüne ilişkin şikayetlerin yüzdelik dağılımına bakıldığında, şube/acente/ personel şikayetleri yüzde 46,4, geç teslim yüzde 16,8, kayıp-çalıntı yüzde 13,4, hasarlı teslim yüzde 4,8, yanlış adrese-kişiye teslim yüzde 3,4, yanlış-eksik bilgilendirme yüzde 2,1, ücretlendirme yüzde 1,9, veri gizliliği yüzde 0,6 ve diğer kategorisi yüzde 10,6 oldu. Bilişim teknolojilerinde en fazla şikayet İSS hizmetinden geldi Bilişim teknolojileri alanında ise BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi üzerinden bu yılın birinci çeyreğinde toplam 52 bin 919 şikayet alındı. Hizmet bazında en fazla şikayet yüzde 51,4 ile İnternet Servis Sağlayıcıları (İSS) hizmetleriyle ilgili yapıldı. Söz konusu dönemde, bir milyon abone başına ortalama olarak İSS hizmetine yönelik 1531, uydu platform hizmetlerine yönelik 994, Kablo TV hizmetlerine yönelik 213, sabit telefon hizmetlerine yönelik 212 ve mobil hizmetlere yönelik 210 tüketici şikayette bulundu. Mobil sektörde en fazla şikayete konu olan husus faturalandırmada, İSS hizmetinde en fazla şikayet bağlantı/ hizmet kalitesinde, Uydu Platform Hizmeti'nde en fazla şikayet abonelik işlemlerinde, Sabit Telefon Hizmeti'nde ise en fazla şikayet abonelik işlemlerine ilişkin olarak yapıldı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.