Hava Durumu

#Plaj

TOURISMJOURNAL - Plaj haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Plaj haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Hatay, Orta Doğu’nun Turizm Merkezi Olmaya Hazırlanıyor Haber

Hatay, Orta Doğu’nun Turizm Merkezi Olmaya Hazırlanıyor

HATAY (İHA) - Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından büyük hasar gören Hatay’da yaralar sarılmaya devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, kentin turizm merkezi haline gelmesi ve şehre mavi bayraklı plajlar kazandırılması için çalıştıklarını söyledi. 2024-2025 İÇİN YOĞUN PLANLAMA Hatay Büyükşehir Belediyesi, 2024 Nisan-Aralık dönemini kapsayan projeleri değerlendirmek ve 2025 yılı hedeflerini belirlemek üzere Koordinasyon Toplantısı düzenledi. Büyükşehir’e bağlı daire başkanları, ilgili müdürler ve bürokratların katıldığı toplantıda projelerin ilerleme durumu değerlendirildi. Başkan Öntürk, bürokratik işlemlerin dijitalleşmesi ve halkın doğru bilgilendirilmesinin önemine dikkat çekerken, bazı projelerin hızlandırılması için talimatlar verdi. "HATAY, TURİZMİN YENİ YILDIZI OLACAK" Başkan Öntürk, Hatay’ı Orta Doğu’nun turizm merkezi yapma hedeflerini şu sözlerle vurguladı: "Belediye başkanlığı kum saati gibidir. Tıkanan sorunları çözmek bizim işimiz. HBB'ye ait hiçbir araç yatmayacak. Milleti çamurda yürütmeyeceğiz" dedi. Hatay'ın Orta Doğu'nun turizm merkezi olacağını söyleyen Öntürk, "Kendi imkanlarımızla şehrimizi en güzel şekilde yapacağız. Vatandaşlardan talepler gelmeden eksikleri tespit edip hizmet yapacağız" diye ekledi. ÇOCUKLARA VE GENÇLERE ÖZEL PROJELER Toplantıda, projelerde çocuklar ve gençlere yönelik çalışmaların öncelik alacağı ifade edildi. Başkan Öntürk, şehrin temizliği, düzeni ve mezarlıkların bakımı konusundaki hassasiyetlerini dile getirdi. 2025 yılında Hatay Büyükşehir Belediyesi’nin daha düzenli ve etkin bir yapıya kavuşacağını belirten Öntürk, "2025 yılından sonra tıkır tıkır işleyen bir mekanizma kurulmuş olacak" dedi. 6 yeni plajın yapımına başlanması ve mevcut sahillerin temizliği ile modernizasyonuna hız verilmesi talimatını veren Başkan Öntürk, mavi bayrak alınması için gerekli adımların atılacağını duyurdu. Ayrıca prestij caddelerinin inşası ve diğer önemli altyapı projeleri için çalışmaların sürdüğü bilgisi verildi.

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı Haber

Türkiye, Otel Yatırımlarıyla Avrupa'nın Parlayan Yıldızı

İngiltere merkezli oteller zinciri InterContinental Hotels Group (IHG), Türkiye'deki genişlemesini hızlandırmaya kararlı. Halihazırda ülkede 32 otel işleten grup, yeni markalar ve destinasyonlarla portföyünü güçlendiriyor. IHG, orta segmentte konumlanan Garner markasını 2025 yılında İstanbul'daki ilk oteliyle tanıtacak. 126 odalı bu otel, İstanbul Havalimanı'na yakın stratejik bir noktada hizmet verecek. ANADOLU’DA GENİŞLEME: YENİ DESTİNASYONLAR YOLDA IHG, sadece büyük şehirlerle sınırlı kalmayarak Anadolu’daki varlığını da güçlendiriyor. Grup, Kayseri ve Yalova’da Crowne Plaza, Mersin’de Holiday Inn ve Sakarya’da Holiday Inn Express markalarıyla yatırımlarını genişletiyor. Yakın zamanda açılan Crowne Plaza Yalova'nın ardından Kayseri’deki otel de faaliyete geçirilecek. IHG Güney Avrupa, BDT ve Gürcistan Yönetici Direktörü Eric Viale, Türkiye'nin turizm başarısını değerlendirerek, "Güzel plajları, mutfağı, kültürü ve havasıyla Türkiye hem yerli hem de uluslararası turistler için popülaritesini artırma­ya devam ediyor. Bu artan ta­lep, Türkiye’yi otel yatırımla­rı için de son derece cazip bir destinasyon haline getiriyor" dedi. Türkiye'nin Avrupa’da en hızlı büyüyen pazarlarından biri olduğunu belirten Viale, 2024’ün üçüncü çeyreğinde oda başına gelirde (RevPAR) pozitif bir büyüme kaydedildiğini aktardı. TÜRKİYE’NİN TURİZM PERFORMANSI YATIRIMCILARI ÇEKİYOR Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 hedeflerini değerlendiren Viale, Türkiye’nin 61 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir hedefinin yatırımcılar için etkileyici olduğunu belirtti. Ülkedeki turizm sektörünün 2023'te 3,2 milyon kişiye istihdam sağladığını vurgulayan Viale, bu sayının önümüzdeki 10 yıl içinde artacağını öngördüklerini söyledi. IHG’NİN TÜRKİYE’YE UZUN VADELİ BAKIŞI IHG, İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi turistik merkezlerin yanı sıra ülkenin diğer bölgelerinde de büyüme fırsatları arıyor. "Yabancı yatırım ve turizm çeken İstanbul, Antalya ve Bodrum gibi köklü turistik merkezleri hâlâ öncelikli ilgi alanlarımız arasında. Bunun­la birlikte, her zaman yeni fır­satları değerlendiriyoruz ve gelecekte Türkiye’ye daha fazla marka kazandırmak istiyoruz" diyen Viale, lüks ve yaşam tarzı otellerinin Avrupa genelindeki projelerde önemli bir yer tuttuğunu, Türkiye’nin ise Akdeniz havzasındaki güçlü performansıyla öne çıktığını belirtti. IHG’nin öncelikli hedefleri arasında, turistik destinasyonların yanı sıra farklı segmentlerde kaliteli ve uygun fiyatlı konaklama sunmak yer alıyor. Grubun Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki doluluk oranı, 2024’ün ilk yarısında yüzde 66,7’ye çıkarak bir önceki yıla göre yüzde 2,7 büyüme kaydetti. Bu tablo, Türkiye’nin turizmdeki stratejik önemini bir kez daha gözler önüne seriyor.

Bodrum’da Turizm Sezonu Tüm Yıla Yayılacak Haber

Bodrum’da Turizm Sezonu Tüm Yıla Yayılacak

MUĞLA (İHA) - Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Ömer Faruk Dengiz, ilçenin turizm potansiyelini artırmak için çeşitli projelerin hayata geçirildiğini açıkladı. Turizm sezonunun uzatılması, nitelikli personel eksikliği ve gıda enflasyonunun etkileri gibi konulara değinen Dengiz, 2025 yılı için çalışmaların hız kazandığını belirtti. 2024 YILI HAREKETLİ GEÇTİ Bodrum, 2024 yazında yoğun ilgi görerek otel doluluk oranlarını yüzde 90 seviyelerine çıkardı. Yılbaşında da benzer hareketlilik bekleniyor. Hazırlıkların başladığını belirten Dengiz, gala yemekleri ve konserlerin planlandığını söyleyerek, "Otellerde kapasite sınırlı olduğu için rezervasyon yaptırmak çok önemli. Son dakikaya bırakmamak gerekiyor. Bu tür organizasyonlar, kış aylarında turizmi canlı tutmak adına büyük önem taşıyor" dedi. DİREKT UÇUŞLAR ARTIYOR İngiltere ve İrlanda’dan başlayan direkt uçuşların büyük talep gördüğünü belirten Dengiz, Almanya’dan da kış sezonu uçuşları için çalışmalar yapıldığını açıkladı. Ancak sadece uçuşların yetmeyeceğini vurgulayarak, "Bodrum'da yaşamın 12 ay canlı kalması gerekiyor. Dükkanlar, barlar ve publar açık olmalı. Bu şekilde, Bodrum her mevsim cazibesini koruyabilir" ifadelerini kullandı. SARIYAZ PROJESİ BAŞARILI OLDU 15 Eylül-15 Ekim arasında uygulanan "Sarıyaz" projesinin turizm sezonunu uzatarak doluluk oranlarını artırdığını aktaran Dengiz, bu tür projelerin turizmin yıl geneline yayılması için kritik olduğunu belirtti. NİTELİKLİ PERSONEL VE GIDA ENFLASYONU Turizm sektöründe personel eksikliğine dikkat çeken Dengiz, "Bodrum'da birçok otel, personel bulmakta zorlanıyor. Sektörde çalışanların eğitimine daha fazla önem verilmesi ve yerel yönetimlerin destek sağlaması gerekiyor. Ayrıca, kamu kurumlarının turizme yönelik bakış açısında da iyileştirmeler yapılmalı" yorumunda bulundu. Gıda maliyetlerindeki artış hakkında da konuşan Dengiz, "Bu yıl gıda enflasyonu yüzde 70'in üzerindeydi. Oteller olarak aldığımız maliyetleri fiyatlara yansıtmamak için çabaladık, ancak sabit döviz kuru hesaplamaları oldukça zorlaştırdı. Bu durum turizm sektörüne ciddi bir baskı oluşturuyor" dedi. OTEL KAPASİTESİ KONTROL EDİLMELİ Dengiz, otel sayısındaki kontrolsüz artışın altyapıyı zorlayacağını ve "otel enflasyonu" riski doğuracağını belirtti. 1 milyondan fazla turist ağırlayan bölgede, turizm zabıta biriminin daha etkin çalışması gerektiğini vurguladı. TANITIM FUARLARI KRİTİK ÖNEM TAŞIYOR Bodrum’un turizm fuarlarında tanıtımının sürdüğünü aktaran Dengiz, İzmir Turizm Fuarı’nda önemli çalışmalar yapıldığını belirterek, 2025 yılı için projeleriyle Bodrum’u daha ileriye taşıyacaklarını söyledi. "Bodrum'un turizmde hak ettiği yeri alması için elimizden geleni yapıyoruz. Hem yerel yönetimlerle hem de sektör temsilcileriyle iş birliği içinde çalışarak Bodrum'u daha iyi bir noktaya taşıyacağız" diyerek konuşmasını tamamladı.

2025'te Resmi Tatillerle 45 Günlük Tatil Yapmak Mümkün Haber

2025'te Resmi Tatillerle 45 Günlük Tatil Yapmak Mümkün

Çevrim içi seyahat platformu Turna.com’un açıkladığı verilere göre, 2025 yılında toplamda 15 gün resmi tatil bulunuyor. Etkili bir planlamayla bu tatiller, yalnızca 14 gün izin kullanılarak 45 güne kadar uzatılabiliyor. Tatilciler için ayrıca hazırlanan rehberde kışın kayak merkezlerinden yazın Akdeniz kıyılarına kadar birçok öneri sunuluyor. Yılbaşı Tatili: Çarşamba gününe denk gelen 1 Ocak günü, 30-31 Aralık günlerinde izin alınarak 5 günlük bir tatil olarak birleştirilebiliyor. Ramazan Bayramı: 30 Mart Pazar’dan 1 Nisan Salı’ya kadar süren bayrama, 28 Mart Cuma izin eklenerek 5 güne çıkarılabilir. Daha uzun bir tatil için hafta ortasına kadar ek izin alarak toplam 9 gün tatil yapılabilir. 23 Nisan Tatili: Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Çarşamba günü. Başına ya da sonuna ek izin alarak 5 günlük tatil elde edilebiliyor. 1 Mayıs Tatili: Emek ve Dayanışma Günü Perşembe günü. Cuma günü izinle birleşerek 4 günlük bir tatil planı oluşturulabiliyor. 19 Mayıs Tatili: Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı Pazartesi günü. Hafta sonu ile birleşerek 3 günlük bir tatil fırsatı doğuruyor. Kurban Bayramı: 5-9 Haziran arasında kutlanan bayram, 3,5 günlük izinle 10 güne kadar uzatılabiliyor. 15 Temmuz Tatili: Demokrasi ve Milli Birlik Günü Salı gününe denk geliyor. Pazartesi izinle 4 günlük bir tatil yapılabiliyor. 30 Ağustos Tatili: Zafer Bayramı Cumartesi günü, hafta sonu kaçamağı için ideal bir tarih oluyor. 29 Ekim Tatili: Cumhuriyet Bayramı 2025'te Çarşamba günü kutlanacak. Hafta başına veya sonuna ek izinle 5 günlük tatil fırsatı yakalanabiliyor.

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak Haber

2025’te İstanbul’un Turizmde Yıldızı Parlayacak

Seyahat firması Titan Travel, Instagram, TikTok ve Google arama trendlerini analiz ederek yaptığı araştırmada, İstanbul’un 2025’te turist akınına uğrayabileceğini öngörüyor. Şirketin sosyal seyahat endeksinde İstanbul, 10 üzerinden 7,96 puan alarak dikkate değer bir başarı elde etti. İstanbul’un bu yüksek puanı, kentin ziyaretçi sayısında ciddi bir artış yaşanabileceğine işaret ediyor. Ancak ağustos ayında Türkiye’de Instagram’a getirilen geçici erişim engelinin, tatil paylaşımları ve hashtag kullanımı açısından belirsizlik yarattığı ifade ediliyor. Titan Travel’ın 2025’te en çok etiketlenmesi beklenen şehirler listesinde Avrupa şehirleri öne çıkıyor. İlk sırada Fransa’nın Nice şehri yer alırken, Londra ikinci, Paris ise üçüncü sırayı aldı. Londra ayrıca Instagram’da en fazla paylaşılan destinasyon unvanını elinde tutuyor. Listede Birleşik Arap Emirlikleri (BAE), Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve Japonya’dan ikişer şehir yer alırken, Avrupa’dan toplam dört şehir dikkat çekiyor. İspanya’nın Palma de Mallorca kenti, 2024 yılında Instagram’da üç milyondan fazla kez etiketlenerek ilk üçe girdi. Ancak bu popülerlik, yerel halkın artan turist yoğunluğundan şikayet etmesine neden oldu. Yunanistan’ın Rodos Adası, son bir yılda Instagram paylaşımlarında yüzde 8’lik bir artış gösterdi. Orman yangınlarına rağmen ada, turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Atina’nın ünlü Akropolis’i ise 1,69 milyondan fazla sosyal medya gönderisiyle dünyada en çok etiketlenen 10 tarihi simge arasında bulunuyor. Eyfel Kulesi ve Roma’daki Kolezyum gibi Avrupa’nın diğer ikonik yapıları da sosyal medyada popülerliğini koruyor. Diğer yandan, Google’da tatil aramaları son üç yılda yüzde 427 artış gösteren, Gotik mimari ve çikolatasıyla ünlü Belçika’nın başkenti Brüksel de dikkate değer bir sıçrama yaptı. Ayrıca, Hollanda sosyal seyahat endeksinde geçen yıla kıyasla 13 sıra birden yükseldi.

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: Haber

ÇEŞTOB Başkanı Orhan Belge: "Çeşme’nin Tek Eksiği Tanıtım"

İZMİR (İHA) – Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Başkanı ve Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkan Yardımcısı Orhan Belge, Çeşme'nin turizm potansiyelini vurguladı. Belge, "Çeşme'nin sahip olduğu değerlere bakalım: Termal turizm, var. Deniz, kum, güneş, var. Gastronomi, Türkiye'nin en iyisi burada. Uluslararası organizasyonlara bakılırsa dünya çapında tanınan etkinlikler düzenleniyor. Festivaller konusunda, örneğin, Ot Festivali çok popüler. Ancak eksik olan şey tanıtım" dedi. Bu eksikliği gidermek için termal turizme yatırım yapıldığını ve yabancı turist ilgisinin artırılması gerektiğini belirtti. "TERMAL TURİZMLE TANITIM AÇIĞINI KAPATACAĞIZ" TTİ İzmir Uluslararası Turizm Fuarı'ndaki Çeşme standında konuşan Orhan Belge, "Yakında açılacak olan termal turizm merkezi, bu açığı kapatmada önemli bir rol oynayacak. Termal turizme özellikle önem veren ülkeler, örneğin Hollanda, Çeşme'yi daha yakından tanımalı" ifadelerini kullandı. Çeşme’nin tüm turistik değerlerini tanıtmayı hedeflediklerini vurgulayan Belge, ocak ayında katılacakları uluslararası bir fuarda, dijital materyaller, broşürler ve barkodlu tanıtımlar ile Çeşme'nin tüm turizm değerlerini sergileyeceklerini açıkladı. "YÜZDE 70 YABANCI TURİSTİN OLDUĞU GÜNLERE DÖNMEMEK İÇİN SEBEP YOK" Belge, Çeşme'nin bir dönem yüzde 70 yabancı turist, yüzde 30 yerli turist oranını yakaladığını hatırlatarak, "Bu döneme yeniden dönmemek için hiçbir sebep yok. Hatta bu konuda ilerleme olduğunu düşünüyorum. Sadece fuarlarla değil, ikili görüşmelerle de bu süreci desteklemek gerekiyor. Belediyemiz ve kaymakamlığımızla çok iyi bir uyum yakaladık" dedi. "HER BÜTÇEYE UYGUN TATİL SEÇENEKLERİ SUNUYORUZ" Belge, Çeşme’nin pahalı bir tatil beldesi olduğu algısının değişmesi gerektiğini vurgulayarak, "Çeşme'nin 'her keseye uygun tatil' imkânları sunduğunu anlatmamız gerekiyor. Geçmişte oluşan bazı algılar yıkılıyor. Çeşme, her bütçeye uygun tatil seçenekleri ve restoranlarıyla herkesin keyifle vakit geçirebileceği bir destinasyon olduğunu kanıtlıyor. İlgi her geçen gün artıyor" ifadelerini kullandı. ERKEN REZERVASYONLARDA ARTIŞ VAR Turizm hedeflerinin, 2019 yılındaki seviyelere ulaşmak olduğunu belirten Belge, "Şu anda erken rezervasyonların gidişatı bu hedefe doğru ilerlediğimizi gösteriyor. Geçen yıla göre artış var. Ayrıca oda başına gelirlerde de olumlu bir ivme var" dedi. "SÖZLEŞMELER VE KONTRATLAR DEVAM EDİYOR" Fuarların, turizmcilerin iş bağlantıları kurduğu önemli bir platform olduğunu belirten Belge, "Sözleşmelerimizi ve kontratlarımızı ekim ayında yapmaya başladık, hâlâ devam ediyoruz. Bu fuarda da birkaç yeni anlaşma yapacağız. Standımıza ilgi büyük ve bu bizi mutlu ediyor" diye konuştu.

Turizmde Hedef 61 Milyon Turist ve 60 Milyar Dolar Gelir Haber

Turizmde Hedef 61 Milyon Turist ve 60 Milyar Dolar Gelir

TEKİRDAĞ (İHA) - Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, 2024 yılı için turizmde hedefin 61 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir olduğunu açıkladı. Tekirdağ’daki temaslarında önemli açıklamalarda bulunan Bakan Ersoy, Türkiye'nin turizmdeki büyük dönüşümüne dikkat çekti. Tekirdağ Valisi Recep Soytürk ve AK Parti Tekirdağ İl Başkanlığı’nı ziyaret eden Ersoy, Türkiye'nin son yıllarda kültür ve turizm alanında elde ettiği başarıları değerlendirerek, "Ülkemiz son yıllarda kültür ve turizm alanında üst üste rekorlar kırarak büyük başarılar elde etti" dedi. TURİZMDE PARLAYAN YILDIZ: TÜRKİYE Türkiye’nin, turizmdeki potansiyelini geç fark ettiğini belirten Bakan Ersoy, geçmişte turizmin "deniz, kum, plaj" anlayışına sıkıştığını ifade etti. Bu anlayışın değişmesiyle Türkiye'nin küresel turizmde parlayan bir yıldız haline geldiğini vurgulayan Ersoy, "Peki bu rekorlar nasıl kırıldı? Turizm alanında bugün Türkiye nasıl dünyada parlayan bir yıldız haline geldi? Biliyorsunuz ülkemiz ciddi bir turizm potansiyeline sahip. Peki bu potansiyel geçmiş dönemlerde doğru bir şekilde kullanıldı mı? Hayır. Türkiye’de turizm dendiğinde, eskiden ne anlaşılıyordu; sadece deniz, kum, plaj. Peki bu doğal kaynaklar etkin bir şekilde kullanıldı mı? Maalesef hayır. Ülkemiz bu konuda çok zaman kaybetti. Sadece zaman kaybetmedik, bunun aynı zamanda ülkemize ve milletimize çok ciddi ekonomik kayıpları da oldu" şeklinde konuştu. 2002’DEN 2024’E: 12 MİLYONDAN 61 MİLYONA Bakan Ersoy, 2002 yılında Türkiye’ye gelen turist sayısının 12 milyon olduğunu, o dönemde turizm gelirinin ise 13 milyar dolar seviyesinde kaldığını hatırlattı. Bugün ise 2024 hedeflerinin 61 milyon turist ve 60 milyar dolar gelir olduğunu belirten Ersoy, bu büyük başarının arkasındaki süreci, "Bu başarıları elde etmek için gece gündüz demeden çalıştık, doğru politikalar geliştirdik ve bu politikaları etkin bir şekilde uyguladık. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde Türkiye’de turizm alanında büyük dönüşümler gerçekleştirdik" sözleriyle özetledi. 200'DEN FAZLA ÜLKEDE TANITIM YAPILDI Türkiye’nin turizm tanıtımı için dünya genelinde kapsamlı bir strateji yürütüldüğünü vurgulayan Bakan Ersoy, 200’den fazla ülkede Türkiye'nin ve turizm bölgelerinin tanıtıldığını aktardı. Bu tanıtımların, Türkiye'yi deniz-kum-güneş üçgeninin ötesine taşıyan kültürel ve doğa turizmiyle ilgili olduğunu belirten Ersoy, bu kapsamda Tekirdağ’ın turizmde önemli bir yere sahip olacağını ifade etti. TEKİRDAĞ TURİZMİ İÇİN YOL HARİTASI HAZIRLANIYOR Bakan Ersoy, Tekirdağ’ın doğal ve tarihi güzelliklerini de öne çıkaran açıklamalar yaptı. Tekirdağ’daki Antik Ganos Dağları’ndan Uçmakdere Kanyonu'na kadar pek çok önemli noktanın tanıtım projelerine dahil edildiğini ifade eden Ersoy, "Antik Ganos Dağları üzerindeki yürüyüş yolları ve üzerinde bulunan antik yerleşimler, doğal güzellikler, Uçmakdere Kanyonu ve benzeri aktivite noktaları, rotalar halinde tanıtımlarımızda yer alıyor" dedi. Tekirdağ’ın turizm potansiyelini daha etkin kullanmak için önemli bir adım atıldığını açıklayan Bakan Ersoy, 2024 yılı içinde Kapadokya Üniversitesi tarafından "Tekirdağ Turizm Geliştirme ve Yol Haritası" raporunun hazırlanacağını belirtti. Bu raporun, Tekirdağ’ın turizmde hak ettiği payı alması için yol gösterici bir belge olması bekleniyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.