#Poyd

TOURISMJOURNAL - Poyd haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Poyd haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist Video Galeri

Antalya Turizminde Yeni Hedef: 18 Milyon Turist

Antalya'da düzenlenen AKTOB toplantısında, turizmde büyüme hedefleri ve sektörün karşılaştığı zorluklar ele alındı. İngiltere ve Polonya pazarlarındaki artışa dikkat çekilerek, yeni pazarlara odaklanılması gerektiğini vurgulandı. Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği’nin (AKTOB) şubat ayı toplantısı, Kemer Göynük’teki bir otelde gerçekleşti. Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, Kemer Kaymakamı Ahmet Solmaz, Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, TÜROFED Başkanı Erkan Yağcı, AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu ve sektör temsilcileri toplantıya katıldı. TURİZMİN GETİRDİĞİ RİSKLER GÖZ ARDI EDİLMEMELİ Antalya’nın turizmde lokomotif şehirlerden biri olduğunu belirten Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, 2024 yılında Türkiye’nin 61 milyar 103 milyon dolar turizm geliri elde ettiğini, bunun 25 milyar dolarının Antalya kaynaklı olduğunu söyledi. Böcek, turizmin sağladığı avantajların yanında nüfus artışı ve şehirleşme gibi risklerin de göz ardı edilmemesi gerektiğini vurguladı. NÜFUS ARTIŞI VE TRAFİK SORUNU BÜYÜYOR Başkan Böcek, turizmin avantajlarının yanında risklerine de değinerek, "Nüfusumuz 2 milyon 722 bine yükselmiş, sadece 07 plakalı motorlu araç sayısı 1 milyon 571 bine çıkmıştır. 2019 yılından bugüne nüfus 210 bin 403 artarken, araç sayısı bunun 2 katı oranında 501 bin 94 artmıştır" dedi. TURİZM MASTER PLANI İHTİYACI Turizmin hızlı büyümesinin Antalya başta olmak üzere birçok turistik bölgeyi göç ve yoğun talep baskısıyla karşı karşıya bıraktığını belirten Böcek, "Tüm dünyanın aşırı turizmi konuştuğu bu dönemde, turizmde yeni bir bakış açısı ve vizyonuyla hareket edilmesi gerekmektedir. İklim değişikliğinin turizme etkileri, doğal kaynakların azalması, artan enerji ihtiyacı ve maliyetler turizm için en kritik konulardır. O nedenle, Antalya için ihtiyaç duyulan Turizm Master Planı doğrultusunda bütüncül bir yaklaşımla hareket edilmesi gerekmektedir" ifadelerini kullandı. KENTSEL ULAŞIM MASTER PLANI 2026’DA TAMAMLANACAK Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin altyapısını geliştirmeye devam ettiklerini belirten Böcek, "Şehrimizin kültürel hayatını zenginleştirme adına festivaller ve kültürel etkinlikler düzenliyor ve sayılarını arttırarak çeşitlendiriyoruz. 2040 yılı için Kentsel Ulaşım Master Planı’nın ihalesi 155 milyon TL bütçe ile yapılmış olup 24 Şubat 2026 tarihinde tamamlanacaktır" dedi. AFETLER İÇİN SORUMLULUK ÇAĞRISI Başkan Böcek, konaklama vergisinden belediyelere pay ayrılması gerektiğini vurgulayarak, "2021 yılında yapılan yasa değişikliğiyle belediyeler tarafından verilen konaklama belgesi verme yetkileri kaldırılmış ve bu yetki tamamen bakanlığa devredilmiştir. Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak sadece işyeri açma ruhsatı talebinde bulunan iş yerlerinin yangın güvenlik önlemleri açısından inceleme ve denetimleri yapılarak itfaiye raporları verilmektedir. 2024 yılında bu talepte bulunan 8591 işletme bu kapsamda denetlenmiştir. Sonuç olarak afetlerden, yaşanan felaketlerden her kurum üzerine düşen sorumluluğu gözden geçirmeli. Aynı felaketlerin yaşanmaması için gereken ne varsa yapılmalı. Biz Antalya Büyükşehir Belediyesi olarak her kurum kuruluşla işbirliği içerisinde siyaset üstü çalışmalarımıza devam ediyoruz" diye ekledi. "TURİZM ÇOK DİRAYETLİ BİR SEKTÖR" AKTOB Başkanı Kaan Kavaloğlu, turizmin tüm krizleri başarıyla atlattığını belirterek, 2024 yılına yönelik büyüme hedeflerini açıkladı. Turizmin milli bir sektör olduğunu vurgulayan Kavaloğlu, tüm paydaşların iş birliği içinde hareket etmesi gerektiğini söyledi. "Dolayısıyla 2024'ü başarıyla atlatmamızın sebeplerinden biri turizmi kolektif ve doğru bir şekilde organize etmemizdir. Turizm, çok dirayetli bir sektör; yaşamış olduğu bütün krizleri çok büyük bir dirayetle, olgunlukla atlatıyor" dedi. 18 MİLYON TURİST HEDEFİ İngiltere ve Polonya pazarlarında önemli artışlar olduğunu söyleyen Kavaloğlu, "Kazakistan, Romanya ve Hollanda da ivme kazanabileceğimiz pazarlar. İstediğimiz rakamları henüz yakalayabilmiş değiliz ama yakalamak için çaba göstermemiz gerekiyor" dedi. 2023’te 17 milyon turisti ağırlayan Antalya’nın, 2024’te 18 milyon turist hedeflediğini duyurdu. KEMER SPOR TURİZMİ İLE ÖNE ÇIKIYOR Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, "Tek geçim kaynağı turizm olan Kemer'de özellikle spor turizmi ön plana çıkmaya devam ediyor. Spor organizasyonlarına katkımız artarak devam ediyor. Nisan ayında Kemer Spor Günleri projesi kapsamında çok sayıda ulusal ve uluslararası organizasyona Kemer olarak ev sahipliği yapacağız. Ayrıca ilçemizin tanıtımı adına yaptığımız çalışmaları ara vermeden sürdürüyoruz" ifadelerini kullandı. AKTOB toplantısının verimli geçtiğini belirten Topaloğlu, turizmin çeşitlendirilmesi ve 12 aya yayılması konularında fikir alışverişinde bulunulduğunu ifade etti.

Haber

"Turist Sayısından Çok Turizmdeki Kalite ve Nitelik Artmalı"

Turizm sezonunun kalite ve niceliğinin dengeli bir şekilde ele alınması gerektiğini dile getiren Girgin, turist sayısının yanı sıra; turistlerin ekonomiye katkılarının da göz önünde bulundurulmasının önemine dikkat çekti. Turizmin sadece gelen turistin adedine göre şekillenecek bir sektör olmadığını hatırlatan Yiğit Girgin, şu bilgileri verdi: "Gelenlerin ekonomik olarak dağılımı, konaklama ve yeme-içme harcamaları, aynı zamanda yerel ekonomiye sağladıkları değer de büyük önem taşıyor. Ayrıca, turizmin sürdürülebilir olması ve bölgemizin doğal ve kültürel mirasını korumak da en az rakamlar kadar birleştiren bir faktör. Turist sayısına bağlı olarak genellikle 'rekorlar kırıldı' gibi söylemler üretiyoruz. Bu işin niteliği ve niceliği de aslında çok önemli. Turist sayısı olarak 1 milyon hedefimiz vardı ve buna ulaşıldı. Fakat bu sayının ne kadarı Bodrum'da kaldı bunu bilmiyoruz. Bu sonuçtan mutlu olan mutlu, mutsuz olan da konuşmuyor. Çünkü Didim'e giden çok sayıda bir turist sayısı da var. Buraya gelen turistlerin yüzde 40 ila 50’sinin Didim'e gittiğini biliyoruz. Bu iki destinasyonun bir yarışı değil tabii ki. Ancak, burada toptan pazarlama sürecine bakılmalı. Bodrum'da bütünlüklü bir turizm bakış açısı yok. Bir turizm politikamız oluşmalı. Biraz toparlanmamız ve birleşmemiz gerekli diye düşünüyorum". KIŞ SEZONU BEKLENTİLERİN ALTINDA KALDI Bodrum'da kış sezonunun beklentilerin altında seyrettiğini kaydeden Yiğit Girgin, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bodrum bile isteye sürekli bir pahalılık algısı içine sokuldu. Bodrum'dan çok ülkenin genel ekonomik durumuna bakmalıyız. Bu rakamları sanki Bodrum işletmeleri yapıyor gibi bir algı yaratılmaya çalışıldı. Bunun doğru olmadığını, hepimiz yaşayarak görüyoruz. Ülkedeki tüm ticari faaliyet veren şirketler kar amacı güden yapıdalar. İşletmeleri hizmet politikaları noktasında tercih edene de saygı duyuyoruz etmeyene de. Bir turizm şehri doğal güzelliklerle anılır, tarihle, gastronomiyle, yürüyüş yollarıyla anılır. Bizim bunları ön plana çıkarmamız gerekirken; fiyat konusunun magazin malzemesi yapılması kimseye fayda sağlamaz. Kış dönemi olarak da beklentimizin altında ilerleyen bir süreç yaşıyoruz. Bunun nedeni ise ülkedeki ekonomik gelişmeler ve insanların biraz daha temkinli davranıyor olması. Ayrıca işletmeler maalesef sezonu geç açıp erken kapatıyor. Bu da yüksek sezonda fiyatlarda aşağı yukarı oynamalara neden oluyor". YILIN 12 AYI SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM HEDEFLEMELİYİZ Bodrum'daki işletmelerin yılın 12 ayı hizmet vermesinin önemini vurgulayan Girgin, "Sürdürülebilir turizm dediğimizde sadece çevreye duyarlı tesis yapmamız gerekiyormuş gibi bir algı var. Aslında 360 derece düşünmek zorundayız. İşletmeler maalesef sezonluk düşünebiliyor. Bir diğer deyişle kış sezonu inşaat planlanıyor, yaz sezonu ve turizm geçiş sezonlarında da ne yapsak diye düşünüyoruz. Nasıl bir şehir olmamız gerektiğine karar vermeliyiz, turizm odaklı mı olacağız? Yoksa başka bir odak noktası mı bulacağız? Yatak kapasitemiz belli, buraya gelmesi gereken turist sayısı belli. Sezon başı ve sonundaki yapmamız gereken hamleleri doğru yaptığımızda sezonların giriş ve çıkışı uzayacaktır" ifadelerini kullandı.

Turist sayısına rağmen otellerin kârı turizm sektörünü üzdü Haber

Turist sayısına rağmen otellerin kârı turizm sektörünü üzdü

Bu yılın sekiz ayında 40 milyondan fazla turist sayısıyla rekor kıran Türkiye’de, oteller kâr edememekten şikayetçi. Bu yaz yüksek fiyatlarla eleştiri odağı olan turizmci, maliyet-kur dengesizliğinden kârların yüzde 50’ye varan oranda düştüğünü belirtti. Sektör temsilcileri, bu yıl birçok pazarda dolulukların ay bazında yüzde 10-15 arttığı ancak sorunun doluluklardan ziyade karlılık olduğunu kaydetti. Sezonun kasıma kadar uzadığını belirten turizmciler, FTI’ın iflası nedeniyle yazın gelemeyen Alman turistin sayısının eylül ve ekimde 1 milyonu aşacağını kaydetti. Turist sayısının geçen yıla göre yüzde 10-15 daha fazla olduğunu belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, “Kur politikası ve maliyetlerle ilgili sorunumuz devam ediyor. Kurların maliyetlerimiz kadar artmaması kârlılığı minimalize ediyor. Bölgesel olarak değişse de otelde karlar yüzde 50’ye varan oranda düştü” dedi. “SEZON ARALIK AYINA UZADI” Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’da 24 eylül itibarıyla gelen turist sayısının 13 milyon 500 bini aştığını, geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 8’lik artışa denk geldiğine dikkati çekti. Kavaloğlu, “Zor başlayan bir dönemi yine iyi bir şekilde atlatıyoruz diyebiliriz. Yine Ruslar birinci, Almanlar ikinci, İngilizler üçüncü, Polonya dördüncü sırada. Almanların özellikle FTI’ın iflasıyla birlikte ve Avrupa Futbol Şampiyonası’nın Almanya’da yapılması sebebiyle haziranın ikinci yarısı, temmuzun ikinci yarısı arasındaki bir dönemde Almanların gelişlerinde azalma oldu. Sigorta şirketi ödemeleri yaptıktan sonra eylül, ekim aylarında rezervasyon artışı gözlemledik. Dolayısıyla özellikle eylül ve ekim sonuna kadar toplamında Antalya’ya 1 milyonun üzerinde Alman gelecek. Ekim ayında hem iklim şartlarının iyi gidiyor olması, hem Almanya’nın güz tatili dediğimiz dönem, sonrasındaki Hollanda ve Belçika’nın tatil programının tamamen ekimde peş peşe gelmesi sebebiyle ekim ayında da güzel sezon kapanışı yapacağız. Sezon kasım aralığa uzuyor” diye konuştu. Ekonomim'den Selenay Yağcı'nın haberine göre, Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı ve NBK Tour Genel Müdürü Recep Yavuz, Antalya’nın yılı 17 milyona yakın bir sayıyla kapatacağı öngörüsünü paylaştı. Yavuz, “Özellikle son dakika rezervasyonlarında ciddi hareketlilik oldu. Kenti yaklaşık 40 ülkeden turist ziyaret etti. Turist sayısı konusunda sorun yaşamadık. Hatta son yılların en iyisi olan 2019 yılındaki verilere yaklaşıyoruz. Ancak verimlilik beklediğimiz seviyede değil. Hem otellerde hem de esnafta turist sayısı oranında kazanç beklentisi, gerçekleşenden daha yüksekti.” “EYLÜLDE DOLULUK %95’E ULAŞTI” Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu da Antalya’da eylülde otel doluluklarının yüzde 90-95 seviyesinde olduğuna dikkati çekerek, “Rezervasyonlara göre doluluklar ekim ayında da bu şekilde devam edecek gözüküyor. Ancak bu sezon turizmciyi en çok düşündüren sorun döviz kurların baskılanması ve enflasyonun olması gereken seviyede olmaması. Karlar giderek eriyor. Uluslararası gelişmeler de gelecek aylar için önümüzü görmemizi zorlaştırıyor” dedi. patronlardunyasi.com

Улкай Атмаджа: «Очень хороший поток бронирований» Haber

Улкай Атмаджа: «Очень хороший поток бронирований»

Ассоциация профессиональных менеджеров отелей (POYD) организовала кампанию по предоставлению стипендий пострадавшим от землетрясения студентам, обучающимся на факультете туризма. Встреча за обедом, традиционно проводимая POYD каждый месяц, состоялась в отеле в туристическом центре Кунду. На собрании, на котором присутствовали заинтересованные стороны сектора, плата за питание была определена в размере 100 TL для жертв землетрясения. Президент POYD Улкай Атмаджа в своем выступлении на встрече сказал, что Турция потерпела большое бедствие, и все были мобилизованы, чтобы залечить раны. Заявив, что они были с жертвами землетрясения с первого момента землетрясения, Атмаджа отметил, что менеджеры отеля открыли свои двери для жертв землетрясения, которые потеряли свои дома, и они приветствовали их наилучшим образом. Заявив, что как POYD они организуют традиционную обеденную программу каждый месяц, Атмаджа сказал: «Раньше мы не получали никакой платы за эту еду, но, как руководство, мы будем получать вступительный взнос в размере 100 лир от наших членов за программы питания. мы будем организовывать с этого момента. Это стипендия для 300 студентов-туристов, которые прямо или косвенно пострадали от стихийных бедствий. Наши члены также искренне поддержали эту кампанию». Атмаджа заявил, что они продолжат оставаться с жертвами землетрясения. Акции раннего бронирования продолжаются. Делая заявление журналистам относительно сезона 2022 года и ожиданий на 2023 год, Атмаджа отметил, что как отрасль они с большим успехом попрощались с прошлым годом и очень хорошо начали 2023 год. Отметив, что как конгрессный, так и спортивный и выставочный туризм в Анталии продолжаются полным ходом, Атмаджа сказал: «Это отличный показатель того, что 2023 год будет очень хорошим. Я думаю, что сезон 2023 года превзойдет все ожидания. Кампании раннего бронирования продолжаются. рынок и "Существует очень хороший поток бронирований с основных рынков" «Цена будет расти» Улкай Атмаджа подчеркнул, что разнообразие рынка продолжает увеличиваться и что Агентство по развитию туризма проводит важное исследование в этом отношении, и обратил внимание на тот факт, что в прошлом году увеличились как страна, отправляющая туристов, так и количество гостей. «В 2022 году произошел рост цен, который был намного выше ожидаемого. Я думаю, что в 2023 году он продолжит расти. Потому что сервис и качество продукции у нас не похожи ни на что в мире. доход на душу населения превысит уровень 2019 года». Атмаджа добавил, что они ожидают увеличения числа футбольных команд, приезжающих в Анталию в рамках спортивного туризма.

Ülkay Atmaca: Haber

Ülkay Atmaca: "Gayet iyi bir rezervasyon akışı var"

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD), turizm bölümünde öğrenim gören depremzede öğrencilere burs sağlamak için yardım kampanyası düzenledi. POYD tarafından her ay geleneksel olarak yapılan öğle yemeği toplantısı, Kundu Turizm Merkezi'ndeki bir otelde gerçekleştirildi. Sektör paydaşlarının katıldığı toplantıda yemek ücreti, depremzede öğrencilere verilmek üzere 100 lira olarak belirlendi. POYD Başkanı Ülkay Atmaca, toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin büyük bir afet yaşadığını ve yaraların sarılması için herkesin seferber olduğunu söyledi. Depremin ilk anından itibaren depremzedelerin yanında olduklarını dile getiren Atmaca, otel yöneticilerinin, evini kaybeden depremzedelere kapılarını açtığını ve en iyi şekilde ağırladıklarını kaydetti. POYD olarak her ay geleneksel öğle yemeği programı düzenlediklerini belirten Atmaca, "Daha önce bu yemekten herhangi bir ücret almıyorduk ama yönetim olarak bundan sonra düzenleyeceğimiz yemek programlarında üyelerimizden 100 lira giriş ücreti alacağız. Bunu da doğal afetten direkt ya da dolaylı etkilenen 300 turizm öğrencisine burs olarak vereceğiz. Üyelerimiz de bu kampanyaya gönülden destek oldular." diye konuştu.Atmaca, depremzedelerin yanında olmaya devam edeceklerini bildirdi. Erken rezervasyon kampanyaları devam ediyor. 2022 sezonu ve 2023 beklentilerine ilişkin gazetecilere açıklama yapan Atmaca, sektör olarak geçen yılı büyük başarılarla uğurladıklarını, 2023'e de çok iyi başladıklarını kaydetti. Antalya'da hem kongre, hem de spor ve fuar turizminin tüm hızıyla devam ettiğini aktaran Atmaca, "Bu da 2023'ün çok iyi olacağına dair büyük bir gösterge. Beklentinin üzerinde bir 2023 sezonu geçireceğimizi düşünüyorum. Erken rezervasyon kampanyaları devam ediyor. İç piyasa ve ana pazarlardan gayet iyi bir rezervasyon akışı var" diye konuştu. "Fiyat artışı devam edecek" Ülkay Atmaca, pazar çeşitliliğinin artmaya devam ettiğini ve bu konuda Turizm Geliştirme Ajansı'nın önemli bir çalışma yürüttüğünü vurgulayarak, geçen yıl hem turist gönderen ülke hem de misafir sayısının çoğaldığına dikkati çekti. "2022'de beklenenin çok üzerinde fiyat artışı gerçekleşti. Bunun 2023'te de artarak devam edeceğini düşünüyorum. Çünkü bizdeki hizmet ve ürün kalitesi dünyanın hiçbir yerinde yok. Bu yıl turist sayısı ve kişi başına gelirin, 2019'un çok üzerine çıkacağını inanıyorum" diyen Atmaca, spor turizmi kapsamında Antalya'ya gelen futbol takımı sayısında da artış beklediklerini sözlerine ekledi.

POYD'un gala gecesinde Cumhuriyet'in 100. yılı kutlandı Haber

POYD'un gala gecesinde Cumhuriyet'in 100. yılı kutlandı

 Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği geleneksel galası, turizm sektöründen yoğun bir katılımla gerçekleşti. 16 Aralık Cuma akşamı Kundu Nirvana Cosmopolitan otelindeki galaya turizm dünyasından ilgi büyüktü. Her yıl bir konseptle gerçekleşen geleneksel galanın bu yıl ki konusu erken cumhuriyet kutlaması oldu. Cumhuriyetimizin 100. Yılını ilk kutlayanlardan biri olan POYD yönetim kurulunun, Atatürk'ün zeybeğini oynaması geceye damga vurdu. POYD Başkanı Ülkay Atmaca'nın ev sahipliği yaptığı geceye; Kaan Kavaloğlu, Bülent Eczacıbaşı, Erkan Yağcı, Derya Billur, İlker Balbay, Hakan Duran, Salih Çene, Ali Kızıldağ gibi birçok turizmci katıldı. POYD yönetim kurulu üyelerinin de bulunduğu galaya birçok otelin yöneticileri de katılım gösterdi. POYD Başkanı Ülkay Atmaca gala gecesinde yaptığı konuşmada:"Cumhuriyetimizin 100. Yılını kutlamak amacıyla ; Sektörün öncüleri ve profesyonelleri olarak bizler Geleneksel Sezon Galamızın bu yılki temasını “ Türkiye Cumhuriyeti 100. Yaşında” olarak belirledik." dedi. "2022 yılı Covıd 19 ve Ukrayna – Rusya arasında yaşanan savaşının olumsuz etkilerine rağmen Sektörümüz açısından son yılların en verimli yıllarından oldu Kültür ve Turizm Bakanlığı’mızın öncülüğünde sektörümüzün tüm sivil toplum kuruluşları ile birlikte ortak hareket ederek ve krizleri fırsata çevirerek alternatif turizm pazarlara yöneldik ve Güvenli Turizm Sertifika programı ile tüm dünyaya örnek olduk" ifadeleriyle konuşmasını sürdürdü. Atmaca: "Türkiye’ de “Profesyonel Otel Yöneticiliği” konusunda kurulmuş ilk Sivil Toplum Kuruluşu olarak ; Kurucularımız AVNİ AKER, SALİH ÇENE, YUSUF HACISÜLEYMAN ve FERİDUN TABUR başta olmak üzere tüm meslektaşlarıma teşekkür ederim" dedi. 07 Orkestrası'nın konser verdiği gecenin sunuculuğunu Merve Akıncı gerçekleştirdi. Turizmcilerin doyasıya eğlendiği gala gecesinde Ülkay Atmaca; POYD'un 13 yıldır ana sponsorluğunu yapan Eczacıbaşı Profesyonel'e teşekkür ederek Bülent Eczacıbaşı’ya plaketi verdi. Ülkay Atmaca gecede yaptığı konuşmada "Derneğimizin faaliyetlerini sürdürmesinde büyük katkı ve destekleri olan Ana sponsorumuz Eczacıbaşı Profesyonel, sponsorlarımız Ereng. Event, İnka, Flexi gruba Miray sebze meyveye ve bu yıl sponsorlarımız arasına katılan Kaave, Holimax, Akyıldız Yangın, Fazla, Netlog Lojistik, Cleopatra Ink.’ e son olarak  İletişim Sponsorumuz Graphx Ajansa ve Medya Sponsorumuz Holiday Medyaya teşekkür ederiz" diyerek misafirlerin erken 100. Cumhuriyet kutlamalarını yaptı.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
TOURISMJOURNAL En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.