Hava Durumu

#Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (Poyd) Başkanı Hakan Saatçioğlu

TOURISMJOURNAL - Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (Poyd) Başkanı Hakan Saatçioğlu haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (Poyd) Başkanı Hakan Saatçioğlu haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

“Antalya'ya 30 Haziran itibariyle 6 milyon 200 bin kişi geldi” Haber

“Antalya'ya 30 Haziran itibariyle 6 milyon 200 bin kişi geldi”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya'ya 30 Haziran tarihi itibariyle 6 milyon 200 bin kişinin geldiğini söyledi. Başkan Saatçioğlu, 30 Haziran 2024 tarihi itibarı ile 6 Milyon 200 bin kişinin Antalya'ya geldiğini ancak bu sayının otellerdeki doluluklara yansımadığını söyledi. Bunun sebeplerini araştırdıklarını belirten Saatçioğlu, Antalya için oldukça önemi olan, düşük sezonların dostu olarak nitelendikleri FTI'nin iflası sonrası bu tur operatörünün yerini kimin alacağını bilemediklerini ve bunun da kendileri için büyük bir soru işaret olduğunu söyledi. Antalya Havalimanındaki gecikmeleri ve yoğun trafiği de değerlendiren Saatçioğlu, bu durumun turizmciyi zor durumda bıraktığını ve bir an önce de çözüme kavuşturulması gerektiğini ifade etti. “Antalya'ya 30 Haziran itibariyle 6 milyon 200 bin kişi giriş yaptı” Saatçioğlu, “Biliyorsunuz sezon başında, ciddi bir erken rezervasyon aldık. Bu dönem, otellerin dolulukları sezonun çok daha yoğun geçecek umudu doğmuştu. Özellikle ITB Berlin Fuarı'nda ciddi bir beklenti içine girdik. Rezervasyonlarda çok güzel bir akış oldu ama bu dönem, Avrupa Futbol Şampiyonası'nın da bize eksi göstereceği bir rezervasyon bekliyorduk zaten. Şu anda Antalya'ya 30 Haziran itibariyle 6 Milyon 200 bin kişi girişi olmuş. Tabi bunların hepsinin turist olduğunu düşünmüyorum. Çünkü aynı oranda doluluklarımıza yansımadı. Şunu unutmamız lazım ki, özellikle pandemiden sonra Antalya bölgesinde yaklaşık 108 bin konut satıldı. Bu konutları alanların birçoğu vatandaşlık için de başvurdu. Bu yüzden tatil amaçlı buralara geliyorlar. Onları da bir turist olarak görebiliyoruz. O yüzden bu sayılara muhtemelen yansımadı diyebiliriz. Geçen seneye göre baktığımızda yüzde 13'lük bir artış var, buda 700 bin yolcu yapar. 700 bin yolcu 350 bin oda yapıyor. Birçoğu muhtemelen hu sebepten dolayı otellerimize yansımadı diye düşünüyorum.” Saatçioğlu sözlerine şöyle devam etti: “FTI'nın son dakika sezon öncesi böyle bir durum yaşaması bizim için çok üzücü oldu. Çünkü FTI bizim için kötü gün dostu diyebiliriz. Özellikle kış aylarında çok ciddi bir şekilde Antalya bölgesine rezervasyon yağdıran bir acenteydi. Yıl içinde yaklaşık 1 milyon rezervasyondan bahsediyoruz. Tabi bu rezervasyonların başka tur operatörlerine kaydığını düşünürsek, o insanların bir kısmı Antalya'ya gelecektir. Ama bizi esas düşündüren olay, kış aylarında FTI'nin yerini kim alacak? O bizim için şu anda en büyük soru işareti. Biliyorsunuz, Thomas Cook'ta zamanında battı. Ama Thomas Cook sezon sonunda batmış olması birçok insanı çok çok zor durumda bıraktı. Bu durum otelleri hatta iflas derecesine kadar götürmüştü. FTI'nin sezon öncesi bu durumu yaşamış olması bir taraftan bizim için sevindirici, bir taraftan çok da üzücü. Çünkü olmaması gereken, Türkiye'yi seven , konsantre olmuş olan bir tur operatörü olduğu için şu anda böyle bir sıkıntı ile kaşı karşıyayız.” “Gecikmeler, yoğun trafiğin yaşanıyor olması turizmciyi çok zor durumda bırakıyor” Satç,oğlu, Antalya Havalimanı'nında yaşanan son günlerdeki bu gecikmeler, yoğun trafiğin yaşanıyor olmasının turizmciyi çok zor durumda bıraktığını kaydederek, “Dört saatlik uçuştan sonra, misafirlerin Antalya havaalanından geçtikten sonra otellerimize gelmesi çok ciddi sıkıntı ile beraberinde getiriyor. Çünkü otele gelen misafir hemen odasını çok hızlı bir şekilde istiyor. Tahammül dereceleri çok azaldı. Bu sebepten dolayı sıkıntılı saatler yaşıyoruz. Bu tabi yurt dışındaki basında da yer alıyor. Bu da çok üzücü bir olay. Geçmişten gelen sorunun yetkililer tarafından erteleyerek çözmemeleri, bugüne kadar beklemeleri ve sezon ortasında patlak vermesi, yetkililerin yeterince konuya duyarlı olmadıklarını göstermektedir. Umarım en kısa zamanda kuledeki çalışan arkadaşların özlük haklarının olması gereken şekilde bir seviye getirilmesi çok önemli. Aksi takdirde bu şekilde devam ederse, büyük sıkıntılar yaşayabiliriz” ifadelerini kullandı.

Turizmciler FTI iflas başvurusunu değerlendirdi Haber

Turizmciler FTI iflas başvurusunu değerlendirdi

Almanya’nın en büyük tur operatörlerinden FTI, yaptığı bir açıklama ile iflas başvurusunda bulunduğunu duyurdu. Şirketin tepe yönetimi ile Alman otoriteleri, şirketin borçlarının bir kısmının silinmesi ile ilgili tüm hafta sonu görüşmüş ancak görüşmelerden bir sonuç çıkmamıştı. En büyük operasyonlarını Türkiye ve Mısır’la yapan FTI’ın iflasının ülkeye etkisini değerlendiren turizmciler firmanın yerinin kolay dolmayacağına vurgu yaparak, şirketin ayakta kalması için sektör temsilcilerinin organize hareket etmesi gerektiğini dile getirdi. FTI tarafından yapılan açıklamada, FTI Touristik GmbH bünyesinde olmayan Sonnenklar TV, Alman Seyahat acente zinciri TVG haricindeki tüm şirketler için 3 Haziran itibariyle Münih Yerel Mahkemesine iflas başvurusunda bulunulduğu belirtildi. Türkiye’de birçok otele turist gönderen ve işbirliklerinin yapıldığı FTI şirketinin uzun zamandır ciddi bir mali krizde olduğuna değinen Hamit Kuk, “Almanya'nın en büyük ilk 4 operatöründen bir tanesi, daha önceki süreçlerde ciddi bir mali krizde olduğunu biliyorduk. Dolayısıyla bu açıdan üzgünüz, çünkü FTI Türkiye spesiyalisti bir tür operatörü. Almanya’nın en büyük dördüncü tur operatörü, Türkiye ve Mısır’a ağırlıklı yolcu gönderen bir tur operatörüydü. Bu açıdan Türk turizmcisi olarak üzgünüm, tabii bu iş nedeniyle uzun vadede başka sorunlar da ortaya çıkacak. Çünkü buradaki Antalya’daki veya Ege bölgesindeki otellere olan borçlar diğer tedarik şirketlerine olan borçları var. Sadece bu borçlar sorun değil, bu borçların yanında Türkiye spesiyalisti olması vesilesi bir boşluk da ortaya çıkacak. Bugüne kadar ki tecrübelerimiz de hep şunu gördük, yurt dışında Türkiye’ye yolcu gönderen tur operatörleri iflas ettiği zaman o firmaların boşlukları hemen doldurulamıyor, en az beş yıl on yıl uğraşılıyor. Dolayısıyla FTI’ın iflas etmiş olmasının iki türlü zararı var, bir buradaki tedarikçi firmalarına olan borçları, iki bu firma Türkiye’ye yaklaşık 1 milyonun üzerinde yolcu gönderen bir firma. 1 milyon yolcuyu bir şekilde tekrar önümüzdeki yıllarda başka firmalar üzerinden Türkiye’ye getirmek kolay olmayacak” dedi. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, geçtiğimiz Mart ayında katıldıkları turizm fuarı ITB Berlin’de FTI’ın yaşadığı krizin gündeme geldiğini dile getirdi. FTI’ın Türkiye açısından çok önemli bir tur operatörü olduğuna işaret eden Saatçioğlu, sakin bir şekilde konuyu ele almanın doğru bir yaklaşım şekli olacağını ifade etti. Saatçioğlu, “Uzun zamandan beri FTI ile ilgili sıkıntılar konuşuluyordu, en son ITB Fuarı’nda da ana konulardan biri FTI finansal durumunun belirsizliği olmuştu. Türkiye açısından çok önemli bir tur operatörü olan FTI ve Meeting Point konusunda turizmcilerin aklıselim ve sakın panik yapmadan konuyu ele alması çok önemli. Otellere borcu ne kadar olursa olsun, rasyonel bir şekilde konuyu ele alması gerekmektedir. Biz otelciler olarak FTI’ın ve Meeting Point’in ayakta kalması için sektör temsilcileri ile organize olarak hareket etmemiz gerektiğini düşünüyorum. Hali hazırda FTI üzerinden yapılmış 1 milyon rezervasyon tüm dünyada yapılmış. Birçok turist mağdur olmadan, şu an otellerimizde bulunan ve gelecek olan FTI ve Meetıng Point misafirleri konusunda paniğe kapılmadan, akıllıca hareket etmemiz çok önemlidir. Bundan sonra gelecek rezervasyonlarda ne şekilde işlem yapacağımızı Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın ve AKTOB’un belirlemesi önemli. Hatırlarsanız daha önce de Thomas Cook da yaşadığımız olumsuz süreçte yasadıklarımızdan ders almalıyız. Şu an FTI’ı satın alan Carters grubunun konuya nasıl yaklaşacağını, Alman hükümetinin resmi olarak nasıl bir yol izleyeceğini de bilmiyoruz. FTI şirketine kayyum atanması ihtimalini olumlu bir yaklaşım olarak görebiliriz”.

Turizmciler Poyd'un Toplantısında Buluştu Haber

Turizmciler Poyd'un Toplantısında Buluştu

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, bu yıl otellerde 15 bin stajyerin başlayacağını belirterek, "Turizmciler olarak özellikle eğitim konusunda atılımda bulmamız gerekiyor. Otellerimizin genel müdürleri, satış pazarlaması ne kadar önemliyse eğitim de bundan sonra o kadar önemli olacak." dedi. POYD tarafından her ay düzenlenen geleneksel toplantı, Antalya'nın Serik ilçesindeki Belek Turizm Merkezi'nde gerçekleştirildi. Saatçioğlu, burada yaptığı konuşmada, turizm sektörünün sezona iyi başladığını ve geçen yıla göre rekorlarla devam ettiğini söyledi. Toplantılarının konusunun nitelikli personel olduğuna dikkati çeken Saatçioğlu, "Turizmde nitelikle personel için neler yapılması gerekiyor bunu ele alıyoruz. Otellerin yapması gerekenler, arzu edilen maaşın ödenmesi, barınma konusu esas ana maddelerden biri." diye konuştu. Saatçioğlu, turizmcilerin, otellerin, genel müdürlerin, işletmelerin, turizm patronlarının eğitim alanında yapması gereken önemli maddeler olduğuna değinerek, şunları kaydetti: "Bu yıl ülke genelinde otellerimize 15 bin stajyer başlıyor. Özellikle eğitim konusunda atılımda bulmamız gerekiyor. Otellerimizin genel müdürleri, satış pazarlaması ne kadar önemliyse eğitim de bundan sonra o kadar önemli olacak. Stajyerlerin turizm alanında düzgün şekilde eğitilmeleri önemli. Turizm sektörü olarak yaptığımızı derinlemesine çok iyi anlatmamız lazım. Bunun için POYD olarak çalışma başlatıyoruz. Milli Eğitim Bakanlığı artık stajyer gönderdiklerinde otellerde mutlaka eğitim departmanının kurulması ön koşul olmalı. Çünkü artık yeni nesil inanılmaz şekilde sorguluyor. Otelciler buna bazen yetersiz kalabiliyor. Eğitim departmanının bunu ele alması gerekiyor." Otellere staj için gelenlerin yüzde 40'ının bu mesleği yapmak istediğini aktaran Saatçioğlu, derinlemesine çalışma yaparak turizmin çok iyi anlatılması gerektiğini sözlerine ekledi. Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Mehmet Bahar da "Turizmde Personel Eğitimi, İstihdamı ve Sorunları" konulu sunum yaptı. İl Kültür ve Turizm Müdürü Candemir Zoroğlu'nun da katıldığı programda, konuşmacılara plaket verildi.

Antalya'da Ramazan Bayramı bereketi Haber

Antalya'da Ramazan Bayramı bereketi

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, Ramazan Bayramı'nda Antalya'da erken rezervasyon oranlarında doluluk oranının yüzde 95'e ulaşacağını bildirdi. Bu yıl 6-15 Nisan tarihleri arasında 9 gün kutlanacak Ramazan Bayramı, turizm sektörünü de hareketlendirmeye devam ediyor. Bugünlerde yüzde 70'i aşan iç piyasadaki rezervasyon oranının bayramda yüzde 95'lere ulaşması bekleniyor. Yerli tatilci fiyatlardan dolayı 7-8-9 günlük tatil yerine 4 ya da 5 günlük tatilleri tercih ediyor. Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, 2023 yılında her şeye rağmen güzel bir sezon geçirdiklerini, hedefledikleri rakamlara ulaştıklarını hatırlattı. Antalya’da 2023 yılında yaklaşık 15 milyon 700 bine yakın misafir ağırladıklarını aktaran Saatçioğlu, “2024’de yaklaşık 17 milyon üzerine çıkma umudumuz var. İlk 4 ay gayet güzel gidiyor, 900 bin turist giriş yaptı. Bunu geçen senenin aynı dönemiyle karşılaştırdığımızda yüzde 24’lük bir artış olması bizleri sevindiriyor. Herhangi bir olumsuzluk karşılaşmadığımız sürece, güzel bir beklenti içindeyiz” diye konuştu. "Ruslar öne geçecektir" Geçmiş yıllarda Antalya’ya gelen turistlerde ilk sırayı her zaman Rusların aldığını hatırlatan Saatçioğlu, “Çok az farkla ardından Almanlar, İngilizler, Hollandalılar olarak sıralanırdı. Ama şu an Rusya’da yavaş ilerleme var ama Almanya’da ciddi bir erken rezervasyon var. Almanlar şu an Rusların önünde görünüyor ama mayıs ayı gibi Ruslar yine o açığı kapatacaktır” ifadelerine yer verdi. "Yüzde 95'e ulaşacak" Ocak, şubat ve mart aylarında güzel doluluk rakamları yakaladıklarını kaydeden Saatçioğlu, “Nevruz ve içinde bulunduğumuz Paskalya dönemiyle güzel bir rezervasyon alıyoruz. Bayram rezervasyonlarımız devam ediyor. Seçimlerden önce bir duraklama vardı. Ramazan Bayramının yaklaşmasıyla birlikte son 4 gündür iç piyasadan ciddi rezervasyon akışı var. Bayrama yakın doluluk oranımız yüzde 70-80 civarındaydı. Bayramda yüzde 90-95’i bulacağız, çünkü rezervasyonlarda ciddi bir hareketlenme başladı” ifadelerine yer verdi. "3-4 günü tercih ediyor" Antalya’da otel portföyünün ağırlıklı olarak 4 ve 5 yıldızlı olduğunu aktaran Saatçioğlu, ”Müşterilerimizin tatil alışkanlıkları ekonomik nedenlerden dolayı değişiklik gösteriyor.7-8-9 gün gelen misafirlerimiz şimdi 3-4 günü tercih ediyorlar. Doluluk tüm segmentlerde aynı, 4-5 yıldızda olduğu gibi 3 yıldızlı ve diğer tesislerimizde de doluluk aynı diyebiliriz. Bizi insanımız tatilden vazgeçmeyecek gibi görünüyor. Geçen seneyle iç piyasadaki erken rezervasyon oranımızda yüzde 70’e varan bir artı söz konusu buda izi ciddi şekilde umutlandırıyor” dedi. Özellikle kış döneminde golf turizminin ağırlıkta olduğunu ifade eden Saatçioğlu, “Spor turizminde de ciddi bir rezervasyon almış durumdayız. Gelecek sene daha da iyi olacak. Futbol gruplarımızda artış öngörüyoruz” diye konuştu. "Yüzde 15-20 fiyat arttı" Avrupa’daki enflasyonun Türkiye’dekinden düşük olduğunu kaydeden Saatçioğlu, “Bizim bir şekilde fiyatları artırmak zorundayız. Geçen sene ile bu sene arasında yüzde 15 ile 20 arasında bir zam söz konusu. Giderlerimiz Türk lirası. İç pazarda insanımız uzun değil kısa süreli tatil tercihe diyor ya da 4- 3 yıldızı tercih ediyorlar. Herkesin bütçesine göre tatil çeşidi var. Yıldız ve bölge fiyatta önemli ama kişi başı 2, 6 ile 10 bin lira arasında fiyat yelpazesi var" ifadelerini kullandı.

"Turizm personelinin ulaşımı her geçen gün daha da zorlaşıyor" Haber

"Turizm personelinin ulaşımı her geçen gün daha da zorlaşıyor"

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Hakan Saatçioğlu, Antalya’da ulaşımda yaşanan sıkıntılar nedeniyle turizm personelinin ulaşımının her geçen gün daha da zorlaştığını belirterek, ulaşım sıkıntısı ile kentteki yaşam kalitesinin hızla düştüğünü söyledi. POYD Başkanı Hakan Saatçioğlu, özellikle sabah ve akşam saatlerinde Antalya’da trafiğin neredeyse durma noktasına geldiğini belirterek, turizm personelinin akşamüstü evlerine varmalarının iki, iki buçuk saate kadar çıktığını, bunun da yaşam kalitelerini olumsuz etkilediğini söyledi. Personelin sabah 06.00’da evinden çıktığını ve aksam 19.00–19.30’da evine döndüğünü kaydeden Saatçioğlu, "Kadın istihdamının her platformda artmasını istiyoruz. Peki bu çalışma saatleri ile nasıl olacak. Ev halkı saat kaçta evine dönecek, kaçta ev işlerini yapacak ve çocukları ile zaman geçirecek? Antalya’da turizm sadece güzel doğa, sahil ve lüks oteller değil, Antalya’da turizmin en önemli sermayesi emek veren çalışanlardır. Turizm çalışanının yaşam standardını öldürüyoruz. Güler yüzlü ve motivasyonu yüksek olan personel bizim en büyük sermayemizdir. Fakat yaşam kalitesi düştükçe personel de ne güleryüz ne de motivasyon kalıyor” dedi. "Neden trafik lambaları senkronize olup trafik akışını yönetmiyor" Antalya’da nüfusun diğer şehirlere göre çok daha hızlı arttığını ifade eden Saatçioğlu, bunun da rasyonel planlama ve küçük yatırımlar ile az da olsa iyileştirilebileceğini söyledi. Saatçioğlu, “Bu konuda birkaç örnek vermek istiyorum. Trafiği yoğun kavşaklarda akıllı trafik lambalarına yatırım yapılmalı. Yapıldıysa da az yapıldı. Google haritada yoğun kavşakları kırmızı renk olarak görmekteyiz. Neden trafik lambaları senkronize olup, trafik akışını yönetmiyor? Ve neden trafik kavşaklarında yeterince yönlendirme ve trafik akış şeması oluşturulmadı? Yapıldıysa da maalesef çok yetersiz. Birçok insan kavşağa yaklaştığında şerit değiştirmek zorunda kalıyor. AVM’lerin önleri en büyük sorun. Trafik akışının kilitleneceğini yetkililer hiç mi görmedi veya hayal edemedi? AVM’lerin artık şehir dışında olması, taşınması gerektiği inancındayım. Geçmişte yapılan şehir içi battı çıktılar az da olsa trafiği rahatlattı ama artık çok yetersiz kalıyor. Otellerin ve şirketlerin aynı anda yola koyulan servisleri trafiği göz ardı edemeyecek kadar olumsuz etkiliyor” dedi. Sadece Lara bölgesinde 26 otelin yer aldığını ve her otelden ortalama 10 otobüs kalktığını, 260 otobüsün aynı anda yola koyulduğunu ifade eden Saatçioğlu, her bir otobüsün şehir içinde mantıksız yerlerde indi bindi yapmasının da ciddi sorunlar oluşturduğunu söyledi. Saatçioğlu, “Lara bölgesi özellikle turistler tarafından Çok rağbet gören bir bölge. Online rezervasyon alan en yoğun bölgemiz. Havaalanı ve şehir merkezine yakın olması ciddi avantaj sağlıyor. 26 otelde ortalama bin 250 kişi konaklıyor, 32 bin 500 misafirin sadece yüzde 20’si tramvay kullansa günde beş ile altı bin kişi kendi imkanları ile şehir merkezine gider ve Antalya esnafına da katkısı olur. Lara bölgesinde yaklaşık 12 bin çalışanı unutmayalım, onların da bir bölümü kullanacaktır. Tramvay, toplu ulaşımda medeniyettir. Oteller olarak personele ulaşım ücreti verip daha esnek çalışma saatleri sağlayabiliriz. Şu anki hali ile tüm oteller aynı saatte personelini işe başlatıyor ve aynı saatte işi bırakıyor servis saatlerine bağlı oldukları için. Hâlbuki biz personelimize esnek çalışma saatleri sağlayabiliriz. Böylece kısmi de olsa özellikle kadın istihdamını artırma şansımız olacaktır” diye konuştu.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.