Hava Durumu

#Renault

TOURISMJOURNAL - Renault haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Renault haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka Haber

AB'de elektrikli otomobilin pazar payı dizeli geçti... Satışlarda öne çıkan 3 marka

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) verilerine göre, AB otomobil pazarı, 2022 yılına kıyasla geçen yıl yüzde 13,9'luk büyüme kaydederek yılı 10,5 milyon satışla tamamladı. Geçen yıl Macaristan hariç tüm AB pazarları genişlerken birçok ülkede çift haneli büyüme rakamları kaydedildi. AA muhabirinin ACEA'dan derlediği bilgilere göre, AB'de benzinli otomobiller 2023 yılında yüzde 35,3'lük pazar payıyla liderliğini korumasına rağmen 2022'deki yüzde 36,4'lük pazar payına kıyasla hafif bir düşüş yaşadı. 2023 yılında dizel otomobil satışları ise 1,4 milyon adede ulaştı ve pazar payı 2022'deki yüzde 16,4'ten yüzde 13,6'ya geriledi. AB'de hibrit otomobil satışları ise 2022'ye kıyasla yüzde 29,5 artışla 2,7 milyon adede ulaştı. Böylece hibrit otomobiller toplam otomobil pazarının dörtte birini oluşturdu. Elektrikli otomobiller üçüncü en popüler seçenek oldu Tam elektrikli otomobil satışlarına bakıldığında ise elektrikli otomobiller, 2023'te üçüncü en popüler seçenek haline geldi. Elektrikli otomobil satışları 2022'ye kıyasla yüzde 37 artarak, 1,5 milyon satışa ulaştı. Tam elektrikli otomobillerin payı da yüzde 14,6 ile yüzde 13,6 seviyesinde sabit kalan dizeli geride bıraktı. Benzinli otomobiller yüzde 35,3 ile liderliğini korurken, hibrit otomobiller yüzde 25,8 pazar payı ile ikinci sırayı aldı. AB'de 2024 yılında otomobil satışlarının yüzde 2,5 artışla, 10,7 milyon adede ulaşacağı ön görülüyor. Toplam satışların yaklaşık yüzde 20'sinin, yani iki milyondan fazlasının, elektrikli olması bekleniyor. En çok satılan markalar AB ülkelerinde 2023 yılındaki otomobil satışlarında Volkswagen Grubu 3 milyon 324 bin 705 adetle ilk sırayı aldı. Şirketin piyasadaki toplam payı yüzde 25,9'u buldu. Onu en yakın 2 milyon 128 bin 625 adetle Stellantis Grubu izledi. Bu grubun pazar payı yüzde 18,2 seviyesinde kaydedildi. Renault Grubu ise 1 milyon 242 bin 293 adet otomobil satışıyla yüzde 9,7 paya ulaştı. Marka bazlı ele alındığında geçen yıl AB'de satış lideri marka 1 milyon 357 bin 139 adetle Alman otomobil üreticisi Volkswagen oldu. Toyota, 828 bin 484 satışla ikinci, 733 bin 176 satışla Audi üçüncü oldu. Ardından 728 bin 991 satışla BMW ve 682 bin 498 adetle de Mercedes sıralandı. Geçen yıl Tesla'nın AB'deki satışları ise 366 bin 326 seviyesinde kayıtlara geçti. Elektrikli otomobil satışlarında Tesla, Volkswagen ve Renault markaları en önemli markalar olarak öne çıkıyor. AB'den küresel rekabet konusunda adımlarını güçlendirmesi bekleniyor AB'de elektrikli otomobillerin geleceği konusuna tartışmalar yaşanıyor. ACEA tarafından paylaşılan rapor, Çin ve ABD'den farklı olarak AB'nin elektrikli araç üretimini destekleyecek sağlam bir endüstriyel stratejiye sahip olmadığına işaret ediyor. ACEA'nın raporuna göre, Çin'in elektrikli araç tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD hükümetinin yerli otomobil üreticilerine yönelik teşvikleri, AB'nin Avrupa elektrikli araç üretimini destekleme çabalarını gölgede bırakıyor. Raporda, Çin'in elektrikli araç yaşam döngüsünün tamamı boyunca madencilik, rafinaj, üretim, şarj ağları, ucuz enerji, satın alma teşvikleri ve geri dönüşümü kapsayan stratejik ve bütünsel politikasının, rekabet gücünü önemli ölçüde artırdığı belirtiliyor. AB ise değer zincirinin belirli adımlarını düzenleyen sanayi politikasına yönelik parça parça düzenleyici bir yaklaşım benimsiyor. Rapor aynı zamanda ABD'de elektrikli otomobil değer zinciri için bir üretim merkezi kurma yönündeki artan ivmeye de işaret ediyor.

MAİS, 2023 yılında yeni modelleri ile öne çıktı Haber

MAİS, 2023 yılında yeni modelleri ile öne çıktı

Renault ve Dacia markaları yeni model hamleleri ve satış performansıyla 2023 yılında da müşterilerin öncelikli tercihlerinden oldu. MAİS, otomotiv pazarında 2023 yılında önemli bir performans sergiledi. Renault, 2023 Aralık ayını binek otomobil pazarının liderlerinden biri olarak tamamladı. Şirketten yapılan açıklamada, ''Clio, 2023 yılında B-HB ve B segmentlerinde liderlik koltuğuna oturarak en çok tercih edilen otomobil olmayı başardı. Ayrıca Renault, B segmentinde en çok otomobil satan marka olarak da sektördeki iddiasını taçlandırdı.Clio ve Megane Sedan ile binek otomobil pazarında en çok otomatik şanzımanlı model satan marka olarak da öne çıkan Renault, konforlu ve keyifli sürüş deneyimi için kullanıcıların ilk tercihi oldu'' denildi. Şirket 2023 yılı satış rakamları ile şu bilgileri paylaştı: ''Bu yıl satışa sunularak kısa sürede büyük ilgiyle karşılanan Megane E-Tech yüzde 100 Elektrikli, segmentinin en çok satan elektrikli modeli oldu. Renault, 2023 yılında olduğu gibi 2024 yılında da E-tech teknolojisi ile yeni model atağını sürdürerek başarılarını katlamaya devam edecek. Dacia Türkiye uluslararası alanda gücünü kanıtladı Dacia Türkiye, 2023 yılında 41 bin 339 adetlik satış rakamıyla dünya genelinde 6. sırada yer aldı. Uluslararası alanda gücünü kanıtlayan marka, satışlarıyla global pazarda iddialı bir performans gösterdi. Dacia Duster, 2023 yılında Türkiye pazarında en çok satan ithal model oldu ve SUV kategorisinde ikinci sırada yer aldı. Model, güçlü ve çok yönlü bir araç olarak kullanıcıların gözdesi oldu. Türkiye binek otomobil pazarında en çok tercih edilen altıncı model olan Dacia Duster, 4x4 segmentinde de dördüncü oldu. Dacia Jogger, Türkiye'de MPV segmentinin açık ara lideri oldu. Geniş iç hacmi ve pratik kullanım özellikleriyle geniş ailelerin vazgeçilmez tercihi haline geldi. Dacia Sandero Stepway ise Türkiye'de B SUV kategorisinde en çok tercih edilen beşinci model oldu. Marka, satış adetlerine göre Türkiye pazarında en çok satan beşinci ithal marka olarak gücünü kanıtladı. Marka 2024 yılında da kullanıcıların gerçek ihtiyaçlarına cevap veren uygun seçenekli modellerini sunmaya devam edecek. “Müşterilerimizin gösterdiği güveni ve tercihleri, başarımızın temelini oluşturuyor” Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan MAİS Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş, “Şirket olarak yeni model atağına kalktığımız 2023 yılını başarıyla tamamladık. Yeni Megane E- Tech yüzde 100 Elektrikli, Yeni Austral E-Tech Full Hybrid ve Clio E-Tech Full Hybrld lle Renault’daki E-Tech atılımımız Türkiye’de büyük ilgiyle karşılandı. Spring ile Dacia’nın elektrikli araçları herkes için ulaşılabilir yapma hedefini Türkiye’ye taşıdık. Yıl sonunda açıkladığımız Renault Uluslararası Oyun Planı ile OYAK ve Renault Group iş birliğiyle 400 milyon euronun üzerinde yatırımla Türkiye'de yeni model ve motor üretimine başlanması planlanıyor. Türkiye bu planın kalbi niteliğinde. 2024’te en önemli hedeflerimizden biri elektrikli araç pazarında öncü olmak. Önümüzdeki dönemde 4 yeni SUV modelimizi müşterilerimizle buluşturmayı hedefliyoruz ve bu modellerin tamamı E-Tech hibrit olacak. Giderek hacim kazanan ve talebi günden güne artan bu pazarda, yeni modellerimizle devam eden yükselişimizi hızla sürdüreceğiz” dedi.

Renault’a 'Yılın Basın Lansmanı' ödülü Haber

Renault’a 'Yılın Basın Lansmanı' ödülü

Renault, basın mensuplarının 2023 yılında katıldıkları marka ve modellerin test sürüşü ya da tanıtım organizasyonlarını oyladığı “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü, Yeni Austral Lansmanı ile kazandı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) tarafından düzenlenen 2023 Satış ve İletişim Ödülleri’nin verildiği törende ‘Yılın Basın Lansmanı’ ödülünün sahibi Renault oldu. Törende ayrıca Renault Clio, ‘B Segmentinde En Çok İlgi Gören 2. El Araç’, Renault Megane ise ‘C Segmentinde En Çok İlgi Gören 2. El Araç’ olarak, ‘sahibinden.com Özel Ödülü’ne sahip oldu. Türkiye’nin en batı ucu Gökçeada’da gerçekleştirilen Yeni Renault Austral Lansmanı için öncelikle etkinlik konsepti ve etkinliğin tamamen üzerine kurgulanacağı fikir için bir manifesto ve hashtag oluşturuldu. Önemli olanın bir yerden bir yere varmamın değil, bu yolculukta yaşanılanlar olduğunu hatırlamak için her anı yeni ve unutulmaz deneyimlerle dolu bir lansman planlandı. #HerAnıFarket sloganından ilham alınan lansmanda “bugüne kadarki en iyi Renault” deneyiminin sunulması hedeflendi. Özel jetler ile Gökçeada’ya getirilen davetlilere, yolculuğa çıkana kadar lansmanın gerçekleştirileceği lokasyon söylenmedi. Her bir davetli için kişiselleştirilmiş bir lansman deneyimi sunuldu. Havalimanına inen davetlilere, yalnızca Hollywood’da görülebilecek özel bolt çekimler gerçekleştirildi ve her bir davetlinin kendisini yıldız gibi hissetmesi sağlandı. Lansman sunumunun gerçekleştirildiği Gökçeada Havalimanı’na ait hangar, her davetlinin adına özel olarak hazırlanmış olan yönetmen sandalyeleri ile tamamlanarak adeta bir film setine dönüştürüldü. Lansmanın yıldızı yalnızca Yeni Renault Austral değil, aynı zamanda onunla her anı fark edecek olan davetlilerdi. Gökçeada’nın keşfedilmemiş yollarında gerçekleşen sürüş deneyiminde Austral’in sürüş özelliklerinin tamamının test edilme şansı yakalandı. Adanın tarihi dokusu eşliğinde, zeytin ağaçları ile denizin buluştuğu keşif noktasında, Gökçeada’nın en meşhur yerel lezzetleri adalı şefler tarafından bizzat hazırlanarak davetlilere sunuldu. Türkiye’nin en batı ucundan gün batımını izleme fırsatı yakalayan davetliler, “Her Anı Fark Et” konsepti doğrultusunda Yeni Renault Austral ile gün boyunca en özel deneyimleri yaşadılar.

Renault'dan uluslararası pazarlarda karlı büyüme için 8 yeni model Haber

Renault'dan uluslararası pazarlarda karlı büyüme için 8 yeni model

Renault, 2027 yılına kadar markayı en fazla değer yaratan segmentlerde konumlandırmak için C ve D segmentlerinden 5 araçla birlikte, uluslararası pazarda 8 yeni modeli piyasaya sürmek için 3 milyar avro yatırım yapacak. Şirket açıklamasına göre, Renault, satışlarının yüzde 43'ü uluslararası pazarlarda gerçekleşen ve 2022'de toplam 634 bin 124 adetle dünya çapında en çok araç satan Fransız otomotiv markası konumunda. Markanın ilk 10 pazar sıralamasında Brezilya (2.), Türkiye (4.), Hindistan (5.), Güney Kore (8.) ve Kolombiya (9.) yer alıyor. Uzun zaman önce dünyanın birçok bölgesinde yüksek düzeyde entegrasyonla otomobil üretmeye başlayan Renault, 1950'lerden itibaren otomobillerini yerel olarak müşterilerine yakın yerlerde üretmeye özen gösterdi. Bu kapsamda Arjantin Cordoba'da bulunan Santa Isabel fabrikası, 1955'ten bu yana çoğunlukla diğer Güney Amerika pazarlarına yönelik araçlar üretiyor. Avrupa dışında 4 binden fazla bayilik ağıyla tarihi ilişkilere sahip marka, ayrıca 3 mühendislik merkezi ve biri Brezilya merkezli olmak üzere 4 tasarım merkeziyle uluslararası ayak izini de artırdı. Bu çerçevede günümüzde 35 bin yetenek, Avrupa dışında Renault çatısı altında çalışıyor. Renault Group uluslararası tarihinde, 2027 yılına kadar piyasalara süreceği 8 yeni modelle yeni bir sayfadan fazlasını açıyor. 3 milyar avroluk bir yatırımla desteklenen bu atak, markanın kilit bölgelerdeki performansını artıracak. Bu bağlamda Renault, 2027'de, 2019'a kıyasla Avrupa pazarı dışında uluslararası pazarlarda yapacağı satışlarda, araç başına iki kat net gelir hedefliyor. Marka, Avrupa pazarında yaptığı gibi 5 yeni C ve D segmenti ürün atağı sayesinde uluslararası segment karmasını da dengeleyecek. Aynı zamanda gelecek yıl Latin Amerika ve Fas pazarına girecek olan Kardian ile B segmentindeki konumunu da güçlendirecek. Yeni çıkacak araçlar için karbon emisyonlarının azaltılması da 'Renault markası uluslararası 2027 stratejisi'nin ana hedefleri arasında yer alıyor. Halihazırda Brezilya ve Türkiye'de mevcut olan Megane E-Tech yüzde 100 elektrikli modeli gibi, E-Tech elektrikli modellerini başka birçok ülkede piyasa sürmesiyle bu hedefini gerçekleştirecek. Marka, böylece 2027 yılına kadar Avrupa pazarı dışında uluslararası pazarlarda da elektrikli veya hibrit versiyonu olan her 3 araçtan birini satmayı hedefliyor. Açıklamada görüşlerine yer verilen Renault Markası Üst Yöneticisi (CEO) Fabrice Cambolive, 'Ürün yenileme stratejimiz Avrupa'da meyvelerini verirken, markayı daha global ve daha karlı hale getireceğiz. Renault, bölgeler arasında paylaşılan daha az sayıda üretim platformuna dayanan ve böylece sinerjimizi artıran 8 yeni araç lansmanıyla şu andan itibaren 2027'ye kadar tüm uluslararası pazarlarda da atağa kalktı.' ifadesini kullandı. - Uluslararası kapsama sahip yeni bir Renault Group modüler platformu Rekabetçiliğini ve küresel bölgelerdeki sinerjisini en üst düzeye çıkarmayı hedefleyen Renault, uluslararası kapsama sahip yeni bir Renault Group modüler platformuyla ürün kataloğunu uyarlayacak. Bu platform; Latin Amerika, Türkiye, Fas ve Hindistan olmak üzere dört endüstriyel bölgede kurulacak. Söz konusu platform, 4 ila 5 metre arasında araç uzunluğu, 2,6 ila 3 metre arasında 4 seçenekli dingil mesafeleri ve 3 metre uzunluğa sahip arka ünitelerle geniş bir çeşitliliğe olanak tanıyor. Önden çekişli ve dört çekişli modeller için ICE, esnek yakıt (E85), LPG, gelişmiş hafif hibrit (48V) ve tam hibrit seçeneklerini de bünyesinde bulunduran platform, tüketim ve karbon emisyonları açısından daha fazla verimliliği hedefliyor. Renault Markası Ürün Performansı Başkan Yardımcısı Bruno Vanel ise bu yeni platformun mevcut ve gelecek tüm düzenlemelerle uyumlu olan en yeni nesil elektrik ve elektronik mimarilerden yararlanacağını akratarak, 'Bu yeni Renault Group modüler platformunun mimarisi son derece esnek ve rekabetçi bir yapıda. Böylece dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize yüksek değer, verimlilik ve ilgili teknolojiler sağlayan araçlar sunmamızı sağlayacak. Aynı zamanda rakiplerimizden farklılaşmamız ve geniş bir araç yelpazesiyle dünya çapında bir atağa kalkmamız için avantaj sağlayacağız. Bu araçlar, yeni Renault marka kimliğine sahip olacak ve müşterilerin daha az enerji tüketmesine olanak tanırken herkesin ihtiyaçlarına uygun güç aktarım teknolojileri, üstün sürüş zevki, konfor ve markamızın DNA'sında yer alan araç içi yaşam özellikleri sunacak.' değerlendirmesinde bulundu. CMA, yani Kompakt Modüler Mimari platformu, Renault Group ve Geely Holding Grubu'nun 2022'de imzaladığı bir ortaklığa dayanıyor. Platform, iki ve dört çekişli üst düzey D ve E segmenti modeller için kullanılacak ve çoğu durumda hibrit güç aktarma organlarıyla birlikte satışa sunulacak. Bu araçlar Seul’deki mühendislik merkezi tarafından tasarlanacak ve Busan'daki fabrikada üretilecek. Bu platformda geliştirilen ilk Renault Korea Motors aracı, 2024 yılının ilk dönemi sonunda tanıtılacak. - Niagara Konsept uluslararası atağı kendi bünyesinde barındırıyor Renault Group, Niagara Konsept ile yeni bir soluk ve modernlik getirerek uluslararası tarihinde yeni bir kapı açıyor. Bu konsept, yeni Renault Group modüler platformu üzerine inşa edilecek olan gelecekteki Renault serisinin tarzına bir bakış sunuyor. Niagara Konsept, sağlam ve güçlü olmasının yanı sıra, bünyesinde sofistikeliği ve yeni teknolojileri de barındırıyor. Keskin detaylarıyla, Renault değerlerinin yeni tasarım dilini yansıtıyor. Tasarımda Renault adını oluşturan harfler, büyük ölçüde popüler kültürden ilham alan 'Pixel art' görünümüne sahip. Yerden ekstra yüksekliği, uzun hareket mesafeli süspansiyon ve geniş karın açılarıyla Niagara Konsept, en zorlu koşullarda kullanılmak için tasarlandı. Renault Tasarım Başkan Yardımcısı Gilles Vidal ise Niagara Konsept'in tavan çizgisi eğimi ve dik kelebek camı direğiyle enerjik ve sportif bir his sunduğunu belirterek, 'Niagara Konsept, Renault markasının gelecekteki uluslararası serisinin tarzını bünyesinde barındırıyor. Büyük ve coşkulu hatlarıyla sağlam ve güçlü olan bu keşif konsepti, aynı zamanda sofistike ve teknolojilerle dolu. Bu araç, adeta sınırsız bir yolculuğun vaadi gibi.' ifadesini kullandı. Renault Group'un yeni ultra esnek platformu üzerine inşa edilen Niagara Konsept, olağanüstü bir sürüş konforuna sahip. Önde hafif hibrit gelişmiş (48V) güç ünitesi ve arkada ek bir elektrik motoru bulunan yeni tasarım, ideal arazi performansına sahip bir 4WD modeli. Günlük kullanımının yarısının tam elektrikli modda karbon emisyonlarını önemli ölçüde azaltıyor. Niagara Konsept, aynı zamanda Renault'nun 2027 yılına kadar piyasaya süreceği bir sonraki uluslararası modellerin habercisi niteliğinde.

Renault Austral, 200 hp E-Tech Türkiye'de yollara çıkıyor Haber

Renault Austral, 200 hp E-Tech Türkiye'de yollara çıkıyor

Yeni Renault Austral, 200 hp E-Tech full hybrid motoruyla ağustos ayında Türkiye’de yollara çıkıyor. Renault'tan yapılan açıklamaya göre, Techno Esprit Alpine versiyonla satışa çıkacak Austral E-Tech full hybrid, kendi kendini şarj eden ve yüzde 40'a varan yakıt tasarrufu sağlayan E-Tech full hybrid motor seçeneğiyle yeni bir deneyim sunuyor. Yeni Renault Austral E-Tech full hybrid, şehir içinde yüzde 80'e varan elektrikli sürüş, 20 sürüş destek sistemi (ADAS), MULTI-SENSE ayarları ve Renault'nun en yeni dört tekerlekten yönlendirme sistemi “gelişmiş 4Control” ile ileri bir teknoloji seviyesi sağlıyor. Uygun koşullarda 130 km/s hıza kadar elektrikli modda sürüş, tek depoyla 1100 km’ye varan sürüş menzili ve şehir içi sürüşte benzinli motora kıyasla sürüş şeklini değiştirmeden yüzde 40 yakıt tasarrufu sağlayabiliyor. Bir içten yanmalı motor; iki elektromotor (çekiş için bir 'e-motor' ve içten yanmalı motoru çalıştırmak, vites değiştirmek ve bataryayı şarj etmek için bir yüksek voltajlı marş jeneratörü), bir merkezi batarya ve bir akıllı çok modlu şanzımandan oluşuyor. Austral E-Tech full hybrid’de 96 kW güç ve 205 Nm tork üreten yeni 1,2 litre 3 silindirli turbo beslemeli benzinli motor kullanılıyor. Yüksek güç ve tork üretimine sahip elektromotor (50 kW ve 205 Nm), yüksek kapasiteli bir lityum iyon batarya (1,7 kWh / 400 V) ve ikisi elektrik, beşi hibrit mod olmak üzere 7 vitesli bir şanzıman sistemi ile tamamlanıyor. Bu sayede E-Tech full hybrid teknolojisi 146kW/200 hp toplam güç üretebiliyor. Üstün sürüş keyfi ile yüksek verimlilik için optimize edilen sistem ilk hareket anından itibaren yüksek çekiş gücü, sarsıntısız vites değişimleri, canlı ve istekli hızlanma performansı sunuyor. Austral E-Tech full hybrid, 80-120km/s hızlanmasını sadece 5,9 saniyede gerçekleştiriyor. Yavaşlama ve fren anında otomatik olarak tetiklenen rejeneratif fren işlevi, yüksek kapasiteli lityum iyon bataryaları şarj ediyor ve E-Tech sisteminin verimliliği ile birleştiğinde optimum yakıt ekonomisi sunuyor. E-Tech full hybrid motorda, sürücü gaz pedalından ayağını çektiğinde veya frene bastığında ne kadar enerji geri kazandığını gösterge paneli ekrandan görebiliyor. -Gelişmiş 4Control ile daha fazla güvenlik Austral E-Tech full hybrid, Renault'nun üçüncü nesil dört tekerlekten yönlendirme sistemi Gelişmiş 4Control ile donatılıyor. Segmentindeki diğer modellerden farklı olarak, Austral yeni bir konfor düzeyi, artırılmış çeviklik ve benzersiz performans seviyesi sunuyor. Gelişmiş 4Control ve çok kollu arka aks ile donatılan Austral, tekerleklerin dikey hareketini daha iyi yöneten sistem sayesinde tüm yol koşullarında yol tutuş ve konfor arasında benzersiz bir denge sunuyor. Çok kollu arka akstaki yönlendirme sistemi ile arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi yönünde maksimum 5° dönüyor. Diğer modellerden (önceden 3.5°) daha iyi olan bu değer sayesinde Austral 10,1 metre dönüş çapı ile rakipsiz bir değere ulaşıyor. Şehir içinde üstün manevra kabiliyeti ve çeviklik sunan Austral, yüksek hızlı yollarda üstün yol tutuş ve konfor sağlıyor. Viraj alırken (seçilen MULTI-SENSE ayarlarına bağlı olarak 50 km/s'den başlayarak), arka tekerlekler ön tekerleklerle aynı yönde 1°'ye kadar dönerek ekstra denge ve sakin bir sürüş deneyimi yaratıyor. Gelişmiş 4Control, Multi-sense ayarlarındaki ek kişiselleştirme seçenekleriyle optimum yol tutuş sağlıyor. Sürücüler, sürüş tercihlerine göre ince ayar yapmak için 3 yerine artık 13 seviye arasından seçim yapabiliyor. Multi-sense daha keyifli ve gelişmiş bir sürüş deneyimi için Austral'ın araç içi deneyimini kişiselleştirmeye yardımcı oluyor. Multi-Sense teknolojisi; Eco, Comfort ve Sport olmak üzere üç sürüş moduna sahip. Dördüncü mod Perso (Kişisel) ise her ayarın kontrolünü sürücüye bırakıyor. Austral ayrıca, yakıt tüketimini azaltmaya yardımcı olmak üzere otomatik olarak Eco moduna geçilmesini öneren yeni bir proaktif işleve de sahip bulunuyor. -Gelişmiş kalite algısına sahip iç ve dış tasarım Yeni Renault Austral, duyguları harekete geçiren silüeti ve özenle şekillendirilen güçlü çizgileriyle yüksek kalite algısı sunuyor. 3D derinlik efektli yüksek teknoloji arka farları ve ön farlarda elmas şeklinde desenler gibi detaylarla da Renault’nun yeni 'duygusal teknoloji' tasarım ilkeleriyle birleşiyor. Dikkat çekici, atletik ve aynı zamanda zarif bir dış tasarıma sahip yeni Renault Austral, dışarıdan bakıldığında ideal gövde orantısı ile ferahlık hissi veriyor. Esprit Alpine versiyonuna özel atletik görünümü vurgulayan Saten Mineral Gri renk seçeneği bulunan yeni Renault Austral; Sedef Beyaz, Alev Kırmızı, Demir Mavi, Yıldız Siyah ve Mineral Gri gövde renkleriyle de satışa sunuluyor. Daha özgün bir görünüm için isteğe bağlı olarak çift renk de uygulanabiliyor. Çift renk uygulamasında tavan Yıldız Siyah renge dönüşürken, bu renk aynı zamanda köpekbalığı anten, ayna kapakları, ön tampondaki hava girişleri ve eşik panelinde kullanılabiliyor. Yeni Renault Austral Techno Esprit Alpine versiyonunda elmas kesimli Daytona Siyahı 20” alaşım jantlar sunulurken, tüm jant modellerinin merkezinde yeni Renault logosu yer alıyor.

İlk yarıda en çok satılan otomotiv markaları belli oldu Haber

İlk yarıda en çok satılan otomotiv markaları belli oldu

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında bu yılın ilk yarısında en fazla satışı gerçekleştirilen markalar sırasıyla Fiat, Renault ve Ford oldu. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam satışları, Ocak-Haziran 2023 döneminde yüzde 55,3 artarak 555 bin 867 adede yükseldi. Bu rakam, tüm zamanların en yüksek satış adedi olarak kayıtlara geçti. Söz konusu dönemde otomobil satışları yüzde 54,5 artarak 429 bin 870 adet, hafif ticari araç satışları da yüzde 58,2 yükselişle 125 bin 997 adet oldu. Otomotiv satışları 10 yıllık haziran ayı ortalama satışlara göre ise yüzde 53,8, otomobil satışları yüzde 57,2 ve hafif ticari satışları da yüzde 40,8 artış gösterdi. Toplam pazarda ilk 5 AA muhabirinin ODMD raporundan derlediği bilgilere göre, yılın ilk yarısında binek ve hafif ticari olmak üzere toplam satışlarda 101 bin 167 adetle Fiat ilk sırayı aldı. Fiat'ı, 58 bin 705 adetle Renault ve 50 bin 803 satışla Ford takip etti. Peugeot, 40 bin 892 satışla dördüncü ve Volkswagen 39 bin 718 satışla beşinci sırada yer aldı. Otomobil satışları Ocak-haziran döneminde en fazla otomobil satışı gerçekleştiren marka 70 bin 160 ile Fiat oldu. Fiat'ı, 51 bin 905 satışla Renault ve 31 bin 999 satışla Opel izledi. Volkswagen, 31 bin 321 satışla dördüncü sırada konumlanırken, Peugeot, 30 bin 726 otomobil satışıyla beşinci sırada yer aldı. Lüks otomobil satışları ODMD marka listesine Togg ve Leapmotor'un da dahil olmasıyla marka sayısı 48'e çıktı. İlk yarıda Smart hariç tüm markalardan satış yapıldı. Togg'un satışları, "haziran ayı satışlarının daha sonra bildirileceği" notuyla 306 adet olarak kayıtlara geçti. Lüks otomobil grubunda yılın ilk yarısında 625 Porsche, 307 Maserati, 259 Lexus, 68 Jaguar, 16 Bentley, 14 Aston Martin, 12 Ferrari ve 8 Lamborghini satışı gerçekleştirildi. Hafif ticarinin ilk 5'i Hafif ticari araç segmentine bakıldığında, söz konusu dönemde 36 bin 928 satışla Ford, listenin ilk sırasında yer aldı. Ford'u, 31 bin 7 satışla Fiat ve 10 bin 166 satışla Peugeot izledi. Citroen, 10 bin 71 satışla dördüncü ve Volkswagen 8 bin 397 satışla beşinci oldu.

Renault, автомобильная марка, которая чаще всего переходила из рук в руки в 2022 году Haber

Renault, автомобильная марка, которая чаще всего переходила из рук в руки в 2022 году

В отчете, подготовленном Quick Finans SmartIQ с использованием данных, полученных из точек продажи подержанных автомобилей, действующих по всей Турции, Renault был автомобильным брендом, который чаще всего переходил из рук в руки в 2022 году. Quick Finans поделился наиболее предпочтительными брендами и моделями 2022 года, которые держат руку на пульсе рынка подержанных автомобилей, а также основными тенденциями первого квартала 2023 года. Потребительские предпочтения были проанализированы в отчете, который был создан SmartIQ с данными, полученными от точек продажи подержанных автомобилей, действующих по всей Турции. Модель, которая чаще всего переходила из рук в руки, — это Clio. Согласно отчету, всего в 2022 году сменилось 3 миллиона 348 тысяч автомобилей. Renault заняла первое место в списке брендов, которые чаще всего переходили из рук в руки, с 542 тысячами автомобилей. За Renault следует Volkswagen с 457 тыс. автомобилей, Fiat с 321 тыс. автомобилей, Opel с 249 тыс. автомобилей и Ford с 231 тыс. автомобилей. Доля первых 5 марок в общем количестве автомобилей, перешедших в другие руки, составила 54,1%. Renault Clio занял первое место в рейтинге моделей с тиражом 178 000 единиц. За ним следуют Fiat Egea с 171 тыс. шт., VW Passat с 153 тыс. шт., Ford Focus с 138 тыс. шт. и Renault Megane с 137 тыс. шт. Доля первых пяти моделей в сумме составила 23,3%. В 2023 году темпы продаж автомобилей замедлились во всех сегментах В первом квартале 2023 года по сравнению с аналогичным периодом 2022 года темпы продаж автомобилей в дневном исчислении снизились во всех сегментах. Если в первом квартале 2022 года любой автомобиль продавался в среднем за 23,7 дня, то в первом квартале 2023 года этот период увеличился на 63% до 38,7 дня. На основе сегмента самый высокий ежедневный прирост был в сегменте E. В то время как автомобиль сегмента E был продан за 26 дней в первом квартале 2022 года, в 2023 году этот период увеличился до 56,5 дней. Это изменение с 24,3 дня до 38 дней в сегменте А; От 22,6 сут до 34,4 сут в сегменте В; От 24 сут до 38,2 сут в сегменте С; В сегменте D он увеличился с 24,2 до 43,6 дня. Цены на подержанные автомобили продолжают расти При анализе роста продажных цен на автомобили в 2022 году наблюдалось увеличение в среднем на 42,3% на основе турецких лир во всех сегментах. Такое же увеличение составило 3,3 в евро. По состоянию на конец марта 2023 года темпы роста достигнут 80% на основе турецких лир; В евро она выросла до 36%.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.