Hava Durumu

#Rixos

TOURISMJOURNAL - Rixos haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Rixos haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Türk Turizm Yatırımcıları Kızıldeniz Kıyılarına Yöneliyor Haber

Türk Turizm Yatırımcıları Kızıldeniz Kıyılarına Yöneliyor

Türkiye’den tekstil ve sanayi sektörlerinin ardından turizm yatırımcıları da Mısır’da yatırım yapmaya başladı. Antalya’da düzenlenen “ATF24 Türkiye-Antalya Turizm Fuarı”nda basın mensuplarıyla bir araya gelen Mısır Turizm Otoritesi Uluslararası Turizm Genel Müdürü Dr. Mohamed El Sherbeiny, pandemi sonrası değişen turizm ve seyahat kavramlarına değinerek, rekabetin iş birliğine dönüştüğünü vurguladı. Mısır’ın Afrika’ya açılan kapı konumunda olduğunu belirten Sherbeiny, Türkiye’den gelen yatırımların bölgeye olan yoğun ilgisinden bahsetti. RIXOS’UN YATIRIM PLANLARI Sherbeiny, Rixos’un kuzey kıyılarında yatırım fırsatlarına bakarken otel sayısını 7'ye çıkardığını, yakın zamanda bölgeye 13 yeni otel eklemeyi planladığını belirtti. Türkiye’den birçok turizm yatırımcısının Mısır’a ilgi gösterdiğini söyleyen Sherbeiny, Kızıldeniz'deki Sharm el Sheikh bölgesine olan ilginin yoğun olduğunu ifade etti. Mısır'daki yatırım geri dönüş sürelerinin hızlı olduğunu ve vergisel teşviklerin yatırımcı çektiğini sözlerine ekledi. REKABET YOK, MEVSİMSELLİK GERÇEĞİ VAR Türkiye ile Mısır arasındaki turizm ilişkilerine de değinen Sherbeiny, iki ülkenin rakip değil, tamamlayıcı olduğunu söyledi. Türkiye’de deniz-kum sezonu dışında Mısır’ın tercih edilebileceğini vurgulayan Sherbeiny, Türk Hava Yolları’nın Mısır’daki uçuş noktalarını genişlettiğini ve Kahire’ye karşılıklı günlük sefer sayısının 4’e çıktığını belirtti.  MISIR'A GİDEN TÜRK TURİST SAYISI 3'E KATLANDI Türkiye’den Mısır’a gelen turist sayısının geçen yıl üç katına çıkarak 63 binden 180 bine yükseldiğini ifade eden Sherbeiny, Mısır’ın geçen yıl toplamda 1,7 milyon turist ağırladığını ve bu yıl bu sayının 2 milyona ulaşmasını beklediklerini açıkladı. Mısır’dan turizm acenta sahiplerinin önümüzdeki hafta İstanbul’a gelerek keşif yapacağını da duyurdu.

Fettah Tamince’den Suudi Arabistan’da İki Yeni Rixos Resort Projesi Haber

Fettah Tamince’den Suudi Arabistan’da İki Yeni Rixos Resort Projesi

Rixos Yönetim Kurulu Başkanı Fettah Tamince, sosyal medya hesabından Rixos'un yöneteceği yeni projelerden birini paylaştı. Cidde’ye bir saat uzaklıkta, Kızıldeniz kıyısında yer alan Kral Abdullah Ekonomi Şehri'ndeki (KEAC) otelin yapım sürecini gösteren Tamince, projeyi yakından takip etmek amacıyla bizzat Suudi Arabistan’ın Cidde kentine gitti. Konuyla ilgili Patronlar Dünyası’na açıklamalarda bulunan Tamince, Suudi Arabistan'da Rixos adı altında iki büyük otel açacaklarını duyurdu. Her iki otelin de resort tarzında olacağını belirten Tamince, “Bunlardan biri Dur Hospitality ile birlikte. Diğeri ise Rixos Emarald projesi. Hem yatırım ortağı hem de işletmecisiyiz. Önümüzdeki birkaç ay içinde ikisini de açmış olacağız inşallah” dedi. Tamince'nin bahsettiği, Dur Hospitality ile işbirliği yapılan otelin adı Rixos Obhur Jeddah. Otel 247 konuk odası ve özel havuzlu 73 villadan oluşuyor. Bu projenin ayrıca iki restoranı ve bir Club Prive Lounge’ı bulunacak. Proje, Suudi Prens Selman'ın Vizyon 2030 hedeflerinin bir parçası. Tamince'nin bahsettiği ikinci resort oteli ise Rixos Premium Emerald Shores. Bu proje de 270 bin metrekarelik bir arazi üzerine kurulu olup, Cidde’ye bir saat uzaklıkta yer alıyor. Hicazi mimarisiyle tasarlanan otelde 540 oda ve 36 villa bulunuyor. Otel, 1200 misafir kapasiteli özel bir Temalı Su Parkı, çeşitli mutfaklara sahip 9 restoran ve 5 lounge ile hizmet verecek.

'5 bin kişiye her gün 30 ton lezzetli yiyecek üretiyoruz' Haber

'5 bin kişiye her gün 30 ton lezzetli yiyecek üretiyoruz'

Chef Recep Yüksel, Büyük bir tesiste çalışıyoruz 24 saat boyunca 3 bin 500 turist ve bin 500 çalışana yani toplam 5 bin kişiye her gün 30 ton yiyecek üretiyoruz. Alakart restoranlar ve açık büfeler gibi yerlerde misafirlerimiz zengin menülerimizi beğenerek tercih ediyor. Artık inovasyona da ihtiyaç var çünkü tüketiciler artık çok bilinçli. Ne yiyeceğini ne içeceğini yani ne istediğini çok iyi biliyor” dedi. YENİ BİR RESTORAN KONSEPTİ Otel bünyesinde yeni ve farklı konseptli bir restoranı yaşama geçirdiklerini dile getiren Chef Recep Yüksel: “Biz de yeni bir restoran konsepti yaratmaya karar verdik Bloom isminde bir restoranı yaşama geçirdik. Surf and Turf konseptine sahip. Yani dağ ve deniz ürünlerini bir araya getirebilecek, farklı lezzet deneyimleri yaşatabilecek bir konsept. Mutfaklarda artık herşey hazır veya donuk olarak kullanılma eğiliminde. Biz burada mevsimsel olarak ürünleri taze taze satın alıyoruz . Deneyimli şeflere ve mevsime uygun ürünleri kullanarak menülerimizi beğeniye sunuyoruz. İnsanların artık beklentileri değişti. Resort otelde tatil yapan insanlar her yerde benzer açık büfeleri bulabiliyor. Çünkü oteller aynı yerlerden benzer ürünlerini satın alıyor. Burada uzmanlık ve deneyim devreye giriyor. Ürün tercihi çok önemli. Satın alma, teslim alma, depolama üretim ve servis çok önemli 5 kalem. Biz de bu konularda deneyimli ekibimizle birlikte hizmet vermeye devam ediyoruz” YENİLİKLERİ TAKİP EDİYORUZ Her yıl birkaç ülkeyi ziyaret ederek yeni trendleri ve lezzetleri deneyimlediğini kaydeden Yüksel sözlerine şöyle devam etti: “Biz bir ticaret yapıyoruz ve bu aslında arz talep meselesi. Yeniliklere her zaman açık olmalı, trendleri ve sektörü takip etmeliyiz. Menü planlarken bir kamp dönemi geçiriyoruz. Otele 80 ülkeden insan geliyor. Misafir profili önemli gluten hastası var mı vegan var mı? Dikkat ediyoruz. Planlamaları da bu şekilde yapıyoruz. Benimle birlikte mutfakta 250 kişi çalışıyor. Şef kadrolarına baktığım zaman inanılmaz çeşitlilik var. Ben de mutfakta doğdum baba mesleğimiz. Antalya'da tarım var, toprak var, deniz var, balık var baharat var. Zaten bir gastronomi şehriyiz. Bunu daha çok insana tanıtmak ve anlatmak lazım” 

'Tourism is stuck in 6 months in Turkey, there is 12 Months of Tourism in Egypt' Haber

'Tourism is stuck in 6 months in Turkey, there is 12 Months of Tourism in Egypt'

Berlin International Tourism Exchange (ITB), one of the largest and most important tourism fairs in the world, which could not be held face-to-face for the last three years, opened its doors to visitors for the 54th time. Rixos Hotels Chain, one of the important global brands of our country in the tourism sector, took its place at the ITB Berlin Fair. Erkan Yıldırım, CEO of Rixos Egypt Hotels, answered the questions of Tourism Journal founding partner and Editor-in-Chief Aşkın Koç about the fair. Aşkın Koç: As a global brand, we are proud of you. My dear brother Erkan, you have given life to Rixos for years, you have given life to them. Recently, your investments in Egypt have been frequently publicized and you are there too. If you compare Egypt and Turkey, what would you say? Erkan Yıldırım: First of all, I follow your news site, which brings a new breath to the tourism sector, and I wish you good luck. We are also happy to welcome you as a team at the ITB Berlin Fair. As you know, Rixos is a brand that has been flying our Turkish Flag in the international arena for 23 years. We serve with more than 30 hotels from 15 countries. I was at the headquarters before, I have been in Egypt for the last 5 years. Some of the biggest and most important investments of our group take place in Egypt. In a 2-year future, we will expand to 10 thousand rooms in the region. Rixos continues to grow not only in Egypt, but we also have very serious projects in the Gulf countries in Doha, Qatar and the UAE. Soon we will see Rixos as a huge international chain of 50 hotels. Aşkın Koç: As you know, the Berlin International Tourism Exchange (ITB), one of the largest and most important tourism fairs in the world, which could not be held face-to-face for the last three years due to the pandemic, opened its doors to visitors for the 54th time. You are here with a beautiful booth. What kind of expectations do you have from the fair from Germany to Egypt? Erkan Yıldırım: As you know, ITB Berlin is the world's largest tourism show arena together with London. After 3 years, this year it was opened with an intense participation. Even though it was the first day of the fair, we encountered a huge crowd. ITB Berlin is a huge tourism exchange. Not only the German market, but the whole world converges here. So far, senior managers of many customers from England to Italy have come. It is very successful and busy. It is even busier than before the pandemic. Because people are hungry to do business, to produce, to work. Aşkın Koç: How did the visa convenience affect Egypt? Erkan Yıldırım: Of course, it was very positive. We have seen the positive reflection of this since last year. It got so easy. It is enough to show the hotel reservation when entering the country. Transportation is also very easy, the hotels are 10 minutes away from the airport. Turks are among the top five in the portfolio of foreign tourists visiting Egypt. It continues to increase day by day. While Turkey has a tourism that is stuck in 6-7 months, the most important feature of Egypt is that it is doing tourism for 12 months. The fact that it is a 2-hour destination close to Turkey is also an important factor. There are direct and frequent flights. The fact that hotels are Rixos, a concept known to Turkish people, makes us more attractive. The same all-inclusive system in Turkey is also applied in Egypt. Aşkın Koç: From which countries do tourists come to Egypt the most? Erkan Yıldırım: The British are in the first place among the tourists coming to Egypt, especially to Sharm El Sheikh. After that, there is an intense demand from the Gulf countries, especially the Saudis. Many tourists also come from the Baltic countries. There is a serious demand especially from Romania and the Balkans. There is a demand from the Germans for the destination of Hurghada. Although the Russians are in the top five, there is also demand from the Baltic countries. In other words, we can list the countries that prefer to have a holiday in Egypt as the British, Germans, Russians, the Balkans and the Baltic States. In addition, Turks show high demand for Egypt. Aşkın Koç: Thank you for sharing your valuable information.

'Türkiye'de turizm 6 aya sıkıştı, Mısır'da 12 ay turizm var' Haber

'Türkiye'de turizm 6 aya sıkıştı, Mısır'da 12 ay turizm var'

Son üç yıldır yüz yüze yapılamayan dünyanın en büyük ve en önemli turizm fuarlarından biri olan Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) 54'üncü kez kapılarını ziyaretçilere açtı. Turizm sektöründe ülkemizin önemli global markalarından Rixos Oteller Zinciri ITB Berlin Fuarı’nda yerini aldı. Tourism Journal kurucu ortağı ve Genel Yayın Yönetmeni Aşkın Koç’un fuarla ilgili sorularını Rixos Mısır Otelleri CEO’su Erkan Yıldırım cevapladı. Aşkın Koç: Global bir markamız olarak sizlerle gurur duyuyoruz. Değerli Erkan abim, yıllardır Rixos’lara can verdin, hayat verdin. Son zamanlarda Mısır’daki yatırımlarınız kamuoyunda sıkça yer alıyor ve sen de oradasın. Mısır ve Türkiye’yi karşılaştırırsan neler söylersin? Erkan Yıldırım: Öncelikle turizm sektörüne yeni bir soluk getiren haber sitenizi yakından takip ediyorum ve hayırlı olmasını diliyorum. Sizleri ekip olarak ITB Berlin Fuarı’ndan ağırlamaktan da mutluluk duyuyoruz. Rixos bildiğiniz gibi 23 senedir uluslararası arenada Türk Bayrağımızı dalgalandıran bir marka.15 Ülkeden 30’dan fazla otelle hizmet veriyoruz. Daha önce genel merkezdeydim, son 5 yıldır Mısır’dayım. Grubumuzun en büyük ve en önemli yatırımlarından bir bölümü Mısır’da gerçekleşiyor. 2 Yıllık bir gelecekte bölgede 10 bin odaya çıkacağız. Rixos sadece Mısır’da büyümeye devam etmiyor aynı zamanda Körfez ülkelerinde Doha’da, Katar’da, BAE’de de çok ciddi projelerimiz var. En kısa zamanda Rixos’u 50 otellik devasa bir uluslararası zincir halinde göreceğiz. Aşkın Koç: Bildiğiniz gibi pandemi nedeniyle son üç yıldır yüz yüze yapılamayan dünyanın en büyük ve en önemli turizm fuarlarından biri olan Berlin Uluslararası Turizm Borsası (ITB) 54'üncü kez kapılarını ziyaretçilere açtı. Siz de güzel bir stantla buradasınız. Almanya’dan Mısır’a fuardan nasıl bir beklentiniz var? Erkan Yıldırım: Bildiğiniz gibi ITB Berlin Londra ile beraber dünyanın en büyük turizm show arenası. 3 Yılın ardından bu sene yoğun bir katılımla açıldı. Daha fuarın ilk günü olmasına rağmen çok büyük bir yoğunlukla karşılaştık. ITB Berlin çok büyük bir turizm borsası. Sadece Alman pazarı değil tüm dünya burada birleşiyor. Şu ana kadar İngiltere’den İtalya’ya kadar birçok müşterilerin üst düzey yöneticileri geldi. Çok başarılı ve yoğun geçiyor. Pandemi öncesinden bile daha yoğun geçiyor. Çünkü insanlar iş yapamaya, üretmeye, çalışmaya aç. Aşkın Koç: Mısır’a vize kolaylığının yansıması nasıl oldu? Erkan Yıldırım: Çok olumlu oldu tabi. Geçen seneden itibaren bunun olumlu yansımasını görüyoruz. Çok kolaylaştı. Ülkeye girerken otel rezervasyonunu göstermeniz yeterli oluyor. Ulaşım da çok kolay, oteller havalimanına 10 dakika mesafede. Mısır’a gelen yabancı turist portföyü içerisinde Türkler ilk beşin içinde. Her geçen gün de bu ciddi manada artmaya devam ediyor. Türkiye 6-7 aya sıkışmış bir turizm yaparken Mısır’ın en önemli özelliği 12 ay turizmi yapıyor olması. Türkiye’ye 2 saatlik yakın bir destinasyon olması da önemli bir etken. Direk ve sık seferler mevcut. Otellerin Rixos olması, Türk insanının bildiği bir konsept olması bizi daha cazip hale getiriyor. Türkiye’deki herşey dahil sistemin aynısı Mısır'da da uygulanıyor. Aşkın Koç: Mısır’a en çok hangi ülkelerden turist geliyor? Erkan Yıldırım: Mısır’a özellikle Şarm El Şeyh’e gelen turistler arasında İngilizler birinci sırada. Ondan sonra Suudiler başta olmak üzere körfez ülkelerinden yoğun bir talep var. Baltık ülkelerinden de çok turist geliyor. Özellikle Romanya ve balkanlardan ciddi bir talep var. Hurghada destinasyonuna Almanlar’dan talep var. Ruslar da ilk beşin içinde olmakla birlikte Baltık ülkelerinden de talep var. Yani  Mısır'da tatil yapmayı tercih eden ülkeleri İngilizler, Almanlar, Ruslar, Balkanlar ve Baltık Ülkeleri şeklinde sıralayabiliriz. Ayrıca Türkler de Mısır'a yoğun talep gösteriyor. Aşkın Koç: Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederiz.    

Rixos Hotels, en başarılı acentelere ödül verdi Haber

Rixos Hotels, en başarılı acentelere ödül verdi

RİXOS Hotels, geleneksel hale gelen 'Happy Days' etkinliğini bu sene Rixos Premium Belek'te gerçekleştirdi. Gerçekleştirilen etkinliğe 35 ülkeden 750'den fazla acente sahibi ve yöneticileri katıldı. Organizasyonda 2022 yılının en başarıları acentelerine ödülleri takdim edildi. 9-13 Aralık tarihleri arasında gerçekleştirilen etkinlik boyunca misafirler, a la carte restoranları ile iştahları kabartan bir gastronomi kültürünü, Exclusive Sports Club ile motive edici spor aktivitelerini, Anjana SPA ile iyi hissettiren bir tazelenme kültürünü, The Land of Legends ile macera dolu efsanevi ve insanın modunu değiştiren eğlence kültürünü deneyimledi. Rixos Premium Belek ev sahipliğinde gerçekleşen organizasyon boyunca Rusya, Ukrayna, Kazakistan, Özbekistan, Kırgızistan, Azerbaycan, Belarus, Gürcistan, Almanya, Romanya, Macaristan, Litvanya, Moldova, Kuveyt, Lübnan, İran, Türki Cumhuriyetleri ve Türkiye'den gelen misafirler hem dinlenme hem de eğlenme fırsatı buldu. Organizasyonun son gününde ise Rixos Happy Days Gala Gecesi gerçekleştirildi. Rixos Hotels, Rixos Happy Days Ödül Töreni ile de 2022'nin en başarılı partnerlerini ödüllendirdi. Ödül töreni sonrasında misafirler, ünlü DJ Burak Yeter'in performansı ile doyasıya eğlendi. Gecede açılış konuşmasını yapan Rixos Hotels Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Murat Alpman, şöyle dedi: "2022 yılında göstermiş olduğunuz performans için hepinize teşekkür ederiz. 2023 sezonunun da aynı şekilde geçeceğini tahmin ediyoruz. Türk misafirperverliği, kültürü ve unutulmaz Rixos anları ile Rixos Premium Belek'te sizleri ağırlamaktan mutluluk duyuyoruz. Rixos ailesi, misafirlerinin hayallerini gerçekleştirmeye kendisini adamış kişilerden oluşuyor. Bu doğrultuda misafirlerimiz için güvenli ve sürdürülebilir tatil anlayışımız ile unutulmaz deneyimler sunuyoruz. Lüks ve butik villa deneyimi sunan Rixos Club Prive ve her yaş için efsanevi eğlenceler sunan The Land of Legends bunun en iyi örnekleridir. Rixos Hotels olarak yeni projeler ve yatırımlar ile büyümeye devam ediyoruz. Önümüzdeki günlerde yeniliklerimizi sizler ile paylaşacağız. Sürprizlerimiz asla bitmez, bu yüzden dinamik, güçlü ve şanslı bir takımız. Rixos Premium Belek'te mutlu, eğlenceli ve harika deneyimler ile birlikte 2023 yılının sağlık, mutluluk ve keyifle geçmesini dileriz. Mutlu yıllar. Rixos Hotels Yönetim Kurulu'na, Rixos Premium Belek Genel Müdürü Sayın Barış Müsellim'e ve bu harika etkinliği gerçekleştiren tüm ekip üyelerimize sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.