Hava Durumu

#Riyad

TOURISMJOURNAL - Riyad haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Riyad haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da Haber

Uzakrota Global 2024 Başlıyor: Seyahat ve Turizm Dünyası İstanbul’da

İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu başta olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli, 15 Kasım’da İstanbul’da bir araya geliyor. Dünyanın önde gelen turizm teknoloji şirketleri ve bölge pazarlarının güçlü operatörleri, bugün Uzakrota Global’de buluşacak. WOW Convention Center İstanbul’daki zirvede, 60 oturum ve dünya çapından 200 etkileyici konuşmacı, sektördeki yenilikçi gelişmeleri tartışacak. Turizm ve seyahat endüstrisinin en büyük etkinliklerinden biri olan Uzakrota, 2024 yılı itibarıyla düzenleyeceği 5 zirveden en büyüğünü 15 Kasım’da (bugün) İstanbul'da gerçekleştirecek. Türk Hava Yolları, Malezya Turizm, Amadeus, Paximum, Tourmania ve Tour to America'nın desteğiyle Uzakrota, geniş çaplı bir katılıma ev sahipliği yapacak. 110 ülkeden en etkili turizm ve seyahat markalarının yanı sıra, 15 binden fazla turizm profesyonelinin katılması beklenen zirve, sektördeki en önemli buluşmalardan biri olacak. Küresel turizm pazarının en büyük seyahat şirketleri tarafından "Dünyanın En Etkili 10 Turizm Etkinliği" arasında gösterilen Uzakrota Seyahat Zirvesi, geçmiş yıllarda olduğu gibi sektörün en önemli aktörlerini bir araya getirecek. Seyahat acenteleri, turizm teknoloji şirketleri, havayolları, denizcilik ve otelcilik markalarının katılacağı zirvede, turizmin farklı alt sektörlerinden yaklaşık 250 şirket, kendilerini tanıtma, potansiyel iş ortaklarını keşfetme ve yeni bağlantılar kurma fırsatı bulacak. Ayrıca, 5 tematik sahnede düzenlenecek 60 oturumda, 200 etkileyici konuşmacı, turizm ve seyahat endüstrisinin geleceğine dair yenilikçi vizyonlarını paylaşacak. "DÜNYA ÇAPINDA BİR SEYAHAT KÖPRÜSÜ KURUYORUZ" Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, bugüne kadar 5 kıtada, 10 farklı ülkede 30 zirve düzenleyerek 100 binden fazla turizm profesyonelini bir araya getirdiklerini ve lokal markaları küresel çapta birbirine bağlayarak seyahat dünyasında bir köprü kurduklarını söyledi. İstanbul’daki zirvenin önemini vurgulayan Erdoğan, “Uzakrota network’ünü çeşitli destinasyonlara taşıyarak hem destinasyonların pazarlanmasına yardımcı oluyor hem de mavi okyanus dediğimiz keşfedilmemiş pazarları network’ü ile buluşturuyor. İstanbul bu yılki zirvelerin içinde en büyüğü olacak. İngiltere, BDT, Balkanlar, Avrupa ve Orta Doğu olmak üzere 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyoneli İstanbul’a geliyor. Dünyanın en önemli turizm teknoloji şirketleri, bölge pazarlarının en güçlü operatörleri burada olacak. Türkiye pazarına henüz girmeyen, ilk kez Uzakrota ile ülkemizde kendini anlatacak olan global büyük markalar var. Dijital turizm hızla büyüyor. Uzakrota Global’in bu yıl odaklanacağı konular arasında yapay zeka yine öne çıkacak; turizm ve seyahat endüstrisindeki rolü ve sektörün geleceğini konuşacağız” dedi. Havacılık teknolojileri, seyahat trafikleri, akıllı turizm uygulamaları gibi birçok konunun ele alınacağını söyleyen Erdoğan, “Yaratıcı fikirlerin çarpıştığı, her marka ve paydaş için verimli bir zirve olacak, çok heyecanlıyız” diye ekledi. ZİRVENİN GÜNDEMİNDEKİ KONULAR 5 tematik sahnede, küresel turizm ve seyahat endüstrisinin önde gelen 200 lider ismi, sektördeki yeni gelişmeleri ve trendleri ele alacak. İşte dikkat çeken oturum başlıkları: Zengin tüketici için lüksü yeniden tanımlamak   Avrupa ve BDT ülkelerine yakın bakış  Turizm Liderlerinin 2025 öngörüleri  Amerika'da kişiye özel seyahat imkanları  İntikam turizmi sona erdi, şimdi de enflasyon turizmi mi başladı?    Helal turizm altyapısı ve müşterilerin beklentileri   Otelcilikte sürdürülebilirlik stratejileri ve yenilikçi uygulamalar  Kruvaziyer turizminin Yükselişi ve B2B pazarı  Pandemiden bu yana 100 bin turizm çalışanı sektörden ayrıldı. Peki ya şimdi ne yapmalıyız?  Dijital reklamlarla küresel büyümeye uzun vadeli bakış     Çevrimiçi seyahat dağıtımının gücünü ortaya çıkarma    Araç kiralama sektöründeki güncel eğilimler ve tüketici davranışları  Havayollarının dijital dönüşümdeki rolü ve hedefleri  Spor organizasyonlarının turizme etkileri  İstanbul 2024 talep, fiyat, doluluk verileri  Doğru içerik dağıtımının otelinizin cirosuna etkisi  MICE endüstrisi ve 2025  Seyahat gazeteciliği  Seyahat sektöründe yeni gelir yaratma stratejiler  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar  Influencer’ların satın almaya etkileri    Konsolidatorler ve B2B Pazarı  Kazakistan ve Türkiye Arasında Turizm: İşbirliği ve Fırsatlar   Türkiye pazarında destinasyon tanıtımı  Program hakkında daha detaylı bilgi için https://www.uzakrota.com/summit24/ adresi ziyaret edilebilir. 2024’ÜN 5 ZİRVESİ: KUALA LUMPUR, BAKÜ, CAPE TOWN, İSTANBUL, RİYAD Uzakrota, 2024 yılı boyunca turizm ve seyahat endüstrisini buluşturan kapsamlı etkinlikleriyle kıtalar ve bölgeler arasında köprü kuruyor. 2024’ün ilk zirvesi Malezya’nın Kuala Lumpur şehrinde gerçekleşti ve BDT, Balkanlar, Asya ile Orta Doğu'dan 500 turizm profesyoneli bir araya geldi. İkinci zirve ise Azerbaycan’ın Bakü şehrinde yapıldı; İngiltere, Avrupa ve Asya pazarlarının önde gelen isimlerinin katıldığı bu etkinlikte Türkiye turizmine yön veren sektör profesyonelleri de konuşmalar gerçekleştirdi. Üçüncü zirve, Güney Afrika'nın Cape Town şehrinde gerçekleşti; bu etkinlik, Orta Doğu, Namibya, Zambiya ve Zimbabve’den önemli sektör markalarını bir araya getirdi. İstanbul'daki ana zirvenin ardından, yılın beşinci ve son zirvesi, Riyad’da düzenlenecek. Bu zirve, Arap Yarımadası, İngiltere, BDT, Avrupa, Balkanlar ve Orta Doğu bölge pazarlarının katılımıyla yapılacak.

Malatya Kayısısı Kitabı, Riyad’da en iyilerle yarışacak Haber

Malatya Kayısısı Kitabı, Riyad’da en iyilerle yarışacak

Malatya Kayısısı kitabı 27-29 Kasım 2023 tarihleri arasında Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’da düzenlenecek etkinlikte son 25 yılın birincisi olan kitaplarla yarışacak. Malatya Kayısısı bu kez de Ortadoğu’nun en büyük mutfak etkinliği olduğu belirtilen Riyad’daki organizasyonda ödül almayı hedefliyor. Avrupa Birliği tarafından 2017 yılında coğrafi tescili yapılan dünyaca ünlü Malatya kayısısını tarımsal üretim sürecinin yanı sıra tarih, sağlık, kültür, edebiyat, sosyal yönleriyle inceleyen, kayısıdan yapılan yemek ve tatlıları anlatan kitap dört yıl süren titiz çalışmalar sonucunda hazırlanmıştı. Çok sayıda sanatsal ve görsel öğelerin yer aldığı Malatya Kayısısı kitabının Türkçesi 2021 yılında Malatya Valiliğince, İngilizcesi ise 2022’de Malatya Ticaret Borsasınca yayınlanmıştı. Riyad’da Turkiye Best Books 2023-For the 29th Gourmand Awards (2023 Türkiye’nin En İyi Kitapları-29. Gourmand Ödülleri Adına) başlığı altında yarışacak olan Malatya Kayısısı kitabı ve yarışma konusunda Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan bir açıklama yaptı. Türkçesi 2021 yılında Malatya Valiliği tarafından İngilizcesi ise Malatya Ticaret Borsası tarafından yayınlanan ‘Malatya Kayısısı’ kitabının İsveç’te birincilik ödülü aldığını hatırlatan Özcan, “Yarışmayı düzenleyen kurumun borsamıza gönderdiği yazıda, yarışmanın Ortadoğu’nun en büyük mutfak etkinliği olarak kabul edilen Suudi Bayramı'nda Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'da 27-29 Kasım 2023 tarihleri arasında gerçekleştirileceği bildirilmiştir” dedi. Yemek ve tatlı alanında yazılmış kitapların da sergileneceği ve yarışacağı etkinlikte çok sayıda, toplantı, konferans ve çalıştayın gerçekleştirileceğini belirten Özcan, “Etkinliğe 50’den fazla ülkeden katılımın olacağı tahmin edilmektedir. Türkiye’den 16 kitabın katılacağı yarışmada ‘2023’de basılan kitaplar’ ve ‘son 25 yılın en iyileri’ olmak üzere iki ayrı ödül töreni düzenlenecek. Malatya Kayısı Kitabı ‘E02 Single Subject’ (Tek Dal) ve ‘E11 Fruits’ (Meyveler) olmak üzere iki farklı kategoride yarışacak. Malatya Kayısı Kitabının iki farklı kategoride birincilik için yarışacak olması Malatya Kayısısı ve bizler için oldukça gurur verici. Bu süreçte emeği geçenlere teşekkür ediyorum” ifadelerine yer verdi. Malatya Turgut Özal Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Bayram Murat Asma tarafından yazılan kitap dönemin Malatya Kültür ve Turizm Müdürü Çetin Şişman’ın başkanlığında Yahya Karakaya, Hasan Demirbağ, Şeref Çakar, Faruk Korkmaz, Bülent Korkmaz ve Doç. Dr. Şahin Anıl’ın yer aldığı Editör Kurulu tarafından yayına hazırlanmıştı.

Kaspersky, ilk şeffaflık merkezinin açılışını gerçekleştirdi Haber

Kaspersky, ilk şeffaflık merkezinin açılışını gerçekleştirdi

Kaspersky, Suudi Arabistan'da yer alan yeni tesisiyle Orta Doğu'daki ilk şeffaflık merkezinin kapılarını açtı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Kaspersky'nin çözümlerinin ve süreçlerinin bütünlüğü konusunda güven oluşturmak ve güvence vermek amacıyla şirketin imzasını taşıyan Global Şeffaflık Girişimi çerçevesinde açılan merkez, ziyaretçilere şirketin şeffaflık uygulamalarına genel bir bakış sunmaktan şirketin kaynak kodlarının incelemesine kadar çeşitli hizmetler sunacak. Kaspersky, Orta Doğu'daki ilk Şeffaflık Merkezi için Riyad'ı seçerek 2030 Suudi Vizyonu hedefleriyle yakından uyum sağlamayı hedefledi. Dijital dönüşüme öncelik veren ve Suudi Arabistan'ın teknoloji ve inovasyonda bölgesel merkez olma konumunu desteklemeyi amaçlayan bu vizyon, ülkeyi uluslararası şirketlerin Riyad'da yerel merkezlerini kurmaları için cazip bir konuma dönüştürdü. Suudi Arabistan'daki yeni tesisin açılmasıyla Kaspersky, Avrupa, APAC, Kuzey ve Latin Amerika ve Orta Doğu'da bulunan 10 Şeffaflık Merkezi'nden oluşan bir ağa sahip oldu. Riyad'daki Şeffaflık Merkezini ziyaret edenler, tüm Kaspersky şirket içi çözümlerinin kaynak kodlarını inceleyebiliyor. İnceleme seçenekleri, mavi, kırmızı ve siyah renklerdeki kayak pisti sınıflandırmalarını takip eden karmaşa seviyeleriyle belirleniyor. Mavi pist, Kaspersky ürün ve hizmetlerinin güvenlik geliştirme süreçlerinin yanı sıra veri yönetimi prosedürlerine genel bir bakış sunuyor. Kırmızı pist, kaynak kodların en kritik yönlerinin gözden geçirilmesine olanak tanıyor ve belirli işlevlerin hedefe yönelik analizini sağlıyor. Siyah pist, ziyaretçilerin Kaspersky uzmanlarının yardımları eşliğinde en kapsamlı kaynak kodu incelemesini gerçekleştirmesine yardımcı oluyor. Kaspersky, bu yılın başlarında Küresel Şeffaflık Girişimini daha da geliştirme planının bir parçası olarak 2024 ortasına kadar Orta Doğu, Afrika ve Asya-Pasifik bölgesinde ek yeni tesisler açarak, Şeffaflık Merkezleri ağını daha da büyütmeyi planladığını duyurdu. 2017 yılında başlatılan girişim, paydaşları Kaspersky ürünleri hakkında eğiterek teknolojinin kara kutusunu açmayı ve aynı zamanda Kaspersky ürünlerinin, iç süreçlerinin ve operasyonlarının güvenilirliğini doğrulamak ve onaylamak için daha geniş topluluklarla etkileşim kurmayı amaçlıyor. GTI geliştirme sürecinin bir parçası olarak Kaspersky, kaynak kodunu dış incelemeye açan ilk siber güvenlik tedarikçisi oldu. Açıklamada görüşlerine yer verilen Kaspersky'nin Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Eugene Kaspersky, dijital güvenin geliştirilmesinin gerçek öncüleri olarak, bu yıl Küresel Şeffaflık Girişiminin 5. yıl dönümünü kutladıklarını belirterek, şunları kaydetti: 'Bugün, bu girişimin şu anda hızlı ve kapsamlı bir dijital dönüşümden geçen Orta Doğu'ya gelişini kutluyoruz. Ürünlerimize yönelik güveni arttırmak için, paydaşlarımızı Riyad'da yeni açılan Şeffaflık Merkezimizde ağırlamaktan ve şirketimiz ve çözümleri hakkında her türlü soruyu yanıtlamaktan mutluluk duyuyoruz. Suudi Arabistan bölgenin önde gelen teknoloji merkezlerinden biri olarak adını duyurmaya çalışırken, şeffaflığı evrensel bir standart haline getirme yolundaki dijital yolculuğunda onu desteklemeyi heyecanla bekliyoruz.'

Suudi Arabistan'da Haber

Suudi Arabistan'da "Moda Haftası" düzenlendi

Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’daki Al-Faisaliah Otel'de 3 gün süren uluslararası tasarımcıların katıldığı Mütevazı Moda Haftası’nda dünyanın dört bir yanından moda tutkunları bir araya geldi. Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’daki Al-Faisaliah Otel’de dünyanın dört bir yanından tasarımcıların katıldığı moda defilesi düzenlendi. Mütevazi Moda Haftası çerçevesinde 17 Aralık’ta başlayan ve 3 gün süren defileye birçok moda tutkunu ve sosyal medya fenomeni katıldı. “Geleceğe Ait Kökler” temalı moda haftasında 32 farklı defilenin yanı sıra markaların kendi kültürlerini yansıttıkları özel gösteriler de düzenlendi. Türkiye, Fas, Çekya, Nijerya, İtalya ve Birleşik Krallık'tan tasarımcıların katıldığı defilede Suudi Arabistan moda markası The String öne çıktı. Mütevazi Moda Haftası CEO’su Türk moda tasarımcı Özlem Şahin Ertaş, “Riyad'ın modanın bir sonraki başkenti olacağına inanıyoruz. Mütevazi olmanın tam zamanı ve tüm lüks markaların bunu hedeflediğini görüyoruz. Bence hepimiz dünyanın dört bir yanından gelen tüm bu güzel tasarımcılarla beraber gerçek mütevaziliğe değer kazandırma sorumluluğunu almalıyız. Bir araya gelip işbirlikleri kurabileceğimiz ve yeteneklerimizi öne çıkarabileceğimiz bir platform yoktu. Modayı demokratikleştirmenin zamanı gelmişti” dedi. Mütevazı Moda Haftası ilk kez 2015’te İstanbul’da yapılmıştı. Londra, Dubai, Amsterdam, Jakarta'da da gerçekleştirilen etkinlik, ilk kez Riyad’da gerçekleştirilmiş oldu. Birçok marka modadaki mütevaziliğe değer kazandırdı Podyumda göz kamaştıran Suudi Arabistan markası Foulard, defiledeki ilk koleksiyonunda gece kıyafetlerini sergiledi. Emevi hanedanlığının nötr renklerinden, desenlerinden ve mimarisinden ilham aldığı görülen giysiler beğeni topladı. Foulard'ın kurucusu Sara Rayess, "Mütevazi modanın bir yaşam tarzı olduğunu düşünüyorum ve her tesettürlü kadın kendi tarzında zarif ve tarz görünüyor. Burada tasarımları sergilemek ve tasarımcıları desteklemek bir gün uluslararası standart sağlayacak” dedi. Markanın direktörü olan ve yenilikçi tasarımlar yaparak mühendislik geçmişini kullanan Sawsan Mahmoud ise, "Bir şey inşa etmek için bir temel olmalı. Tarihimizi, kültürümüzü, değerlerimizi, mirasımızı, yani tüm bunları yeni nesillerin kabul edeceği ve beğeneceği modern bir şekilde canlandırmak çok güzel” şeklinde konuştu. İngiliz moda markası Daska'nın CEO'su ve Müslüman tasarımcı Maryam Khan ise modadaki mütevazi teriminin birçok anlama geldiğini belirterek, vücudun belirli bölgelerini örtmek veya tamamen örtmek anlamına gelebileceğini söyledi. Khan defileye ilişkin, "Kadınlara bir seçenek sunmak çok önemli. Böylece farklı markalara ve çevrimiçi platformlara bakmak zorunda kalmazlar. Burası tam onlar için” ifadelerini kullandı. Khan markasının büyük bedenlere hitap ettiğini, renk, tasarım ve çok yönlülüğü içerdiğini vurguladı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.