Hava Durumu

#Rıza Perçin

TOURISMJOURNAL - Rıza Perçin haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Rıza Perçin haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Toplu gayrimenkul alan yabancıların denetlenmesi isteniyor Haber

Toplu gayrimenkul alan yabancıların denetlenmesi isteniyor

Kavaloğlu, AA muhabirine, turizm sezonunun iyi gittiğini, kente gelen turist sayısının 11 milyon 500 bini geçtiğini söyledi. Yabancılara gayrimenkul satışlarına değinen Kavaloğlu, "Kentte 108 bine yakın gayrimenkul satışı yapılmış. Yabancıların özellikle turistlerin gayrimenkul alması bizim için çok mutluluk verici. Fakat bir, iki tane değil sayılar çok yukarıda. Onların, ellilerin üzerinde satış yapılıyor. Bunun denetlenebilir olmasını çok arzu ediyoruz. Dolayısıyla bunun bir turizm şekli haline gelmesini tercih ediyorsak da hem denetlenebilir hem vergilendirilebilir olmasını arzu ediyoruz." ifadelerini kullandı. Portekiz, İtalya hatta Amerika'nın, tüm dünyanın böyle bir problemi olduğuna dikkati çeken Kavaloğlu, "Onlar bir çözüm noktası kurmuşlar. Ama dünyanın hiçbir yerinde topluca bir alıma izin verilmiyor. Dolayısıyla biz de artık bu dakikadan sonra topluca bir alıma izin vermemeliyiz. Bunun gayrimenkul yatırımı amaçlı olarak satın alınmasına izin verilmesini ancak kontrol edilebilir ve denetlenebilir bir hale gelmesini istiyoruz." dedi. Günübirlik kiralamalardan küçük ve orta ölçekli otellerin daha çok mağdur olduğunu dile getiren Kavaloğlu, onların da yabancıların gayrimenkul satın alarak kiralama yapmalarını takip edip, kontrol ettiklerini vurguladı. "Ekime kadar bir kanun çıkmasını bekliyoruz" AKTOB olarak en küçük pansiyondan dört, beş yıldızlı otellere kadar hepsinin temsilcisi olduklarını bildiren Kavaloğlu, şöyle devam etti: "Yabancıların kendi aralarında günübirlik kiralamalar söz konusu. Biz deniz, kum, güneşin yanına güvenliği, güvenilirliği eklemiştik. Biz kısa süre içinde güvenlikle ilgili bir zafiyet oluşabileceğini düşünüyoruz. Valilik, kaymakamlıkların ve emniyetimizin bu konuda çalışmaları var. Bunun bir an önce kontrol altına alınması gerekiyor. 80'e yakın gayrimenkul alımı yapanlar var. 50'nin üzerinde gayrimenkul alımı yapan onlarca kişi var. Dolayısıyla bunların takip edilmesi, hangi amaçla satın aldıklarının tespit edilmesi gerekiyor. Yüzde 30'un üzerinde Ruslar satın almış. İkinci sırada Almanlar, üçüncü sırada Ukraynalılar geliyor. Bu satın almayı yapan ülke vatandaşlarının bunun hangi amaçla satın aldıklarının ve bunların kontrollerinin yapılmasını arzu ediyoruz." Antalya'nın özellikle Alanya ve Konyaaltı'ndan konut alınmasının turizm amaçlı olabileceği yönünde şüphe uyandırdığını belirten Kavaloğlu, "Bakanlığımız bu konuyla ilgili ciddi anlamda bir çalışma yapıyor. Bununla ilgili sivil toplum kuruluşlarından bütün bu işin paydaşlarından bilgi aldı. Tüm dünyadaki örneklerini inceledi. Ekime kadar bununla ilgili bir kanun çıkmasını bekliyoruz." dedi. "İyi analiz edilip, hepsi kayıt altına alınmalı" Belek Turizm Merkezi'ndeki Calista Luxury Resort Hotelin Genel Müdürü Ali Kızıldağ ise dünyada konutu, oda ya da evin bir bölümünü kiralama üzerine hizmet veren platformların olduğunu söyledi. Türkiye'de özellikle son yıllarda bunun çok geliştiğini anlatan Kızıldağ, şunları kaydetti: "Antalya'da özellikle Rusya-Ukrayna savaşı ve salgından sonra yabancılara çok sayıda konut ve emlak satıldı veya kiralandı. Böyle olunca bu kaçınılmazdı. Şikayet ederek bir yere gidemeyiz. Bunun yasalarla çerçevesinin belirlenip, vergisinin harcının, belgelendirilmesinin tam olarak yapılıp ülke ekonomisine kaçak olmadan kazandırılması gerekiyor. Çok iyi analiz yapılarak, tüm bunların kayıt altına alınması gerekiyor." "Kiraladıkları dairelerde de turisti konaklattırıyorlar" Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin ise günübirlik tesislerin pazarlaması için TÜRSAB üyelerinin yetkilendirilmesi gerektiğini söyledi. Yabancının satın aldığı daireyi kendi milliyetinden insanlara kiraya vermesinin doğru olmadığını anlatan Perçin, "Antalya'da daire satın almanın yanı sıra farklı milliyetlerden yabancılar, 5-6 daireyi kiralayıp oralarda kendi milliyetlerinden turisti konaklattırıyor. Bunların önüne geçilmesi elzemdir." dedi.

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti Haber

TÜRSAB Sağlık Turizmi Toplantısı Antalya'da gerçekleşti

Antalya, 04/08/2023 Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) tarafından düzenlenen Sağlık Turizmi Bilgilendirme Toplantısı'nın ilk etabı, güzel Antalya'da büyük bir katılımla gerçekleştirildi. Toplantıda, sağlık turizmi alanındaki gelişmeler, devlet teşvikleri, süreçler, yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri masaya yatırıldı. TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyeleri Elif Ural ve Erol Türk, Antalya Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, Orta Karadeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Yılmaz Uzunlar, Sağlık Turizmi İhtisas Başkanı Hatice Öz ve İhtisas Başkan Yardımcıları Barış Yiğit ve Serhat Kaygısız'ın yanı sıra Ticaret Bakanlığı Uluslararası Hizmet Ticareti Genel Müdür Yardımcısı Alperen Kaçar, Antalya İl Sağlık Müdürlüğü Sağlık Turizmi Daire Başkanı Reha Sermed Aygören, Hizmet İhracatçılar Birliği Genel Sekreteri Fatih Özer ve Muratpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Sarı da toplantıya katılan önemli isimler arasında yer aldı. Yoğun katılımın gerçekleştiği toplantının devamında, katlımcılar sağlık turizmi süreçlerinin geliştirilmesi ve kolaylaştırılması için yapılabilecek çalışmaları masaya yatırdı. Devlet teşviklerinin etkin kullanımı, sağlık turizmi seyahat acentalarının desteklenmesi ve yaşanan sorunlara çözüm önerileri üzerine yoğun bir tartışma gerçekleştirildi. Sağlık turizmi alanında faaliyet gösteren seyahat acentaları ve diğer katılımcılar da toplantının verimli geçtiğini ve sektörün gelişimi için önemli adımlar atıldığını ifade ebler. Sağlık turizmi, Türkiye'nin sunduğu kaliteli sağlık hizmetleri, turistik güzellikleri ve tarihi zenginlikleri ile uluslararası arenada önemli bir tercih haline gelmeye devam ediyor. TÜRSAB'ın düzenlediği bu tür etkinlikler sayesinde sektörün daha da gelişmesi ve Türkiye'nin sağlık turizmindeki lider konumunun pekiştirilmesi hedefleniyor.

Rıza Perçin: Haksız rekabete izin vermemek için çalışıyoruz Haber

Rıza Perçin: Haksız rekabete izin vermemek için çalışıyoruz

Heyet, ziyaret sırasında 40 aşkın işletmeye giderek seyahat acentelerinin karşılaştığı zorlukları ve beklentilerini dinledi. TÜRSAB Akdeniz Bölge Başkanı Rıza Perçin, ziyaretin ardından yaptığı açıklamada; “Seyahat endüstrisi ülkemizin turizm potansiyeli açısından büyük öneme sahip. Bölgemiz ise dünyaca ünlü bir turizm merkezi. Bu nedenle sektör temsilcilerimizle sık sık bir araya geliyoruz. Bugün de Kaleiçi'ndeki seyahat acentelerini ve çevredeki turizm işletmelerini ziyaret ederek sektör temsilcilerimizle buluşup yoğun geçen sezonu değerlendirdik” dedi. İşi ve faaliyet alanı turizm acentesi olanlar bizim işimizi yapabilir. Perçin; “Sektör temsilcileriyle yakın iş birliği içinde olmak büyük önem taşıyor. Seyahat acentelerinin sektördeki rolü ve sorumlulukları çok büyük. Çözüm odaklı çalışmalar sektörün geleceği için çok önemli. Bu ziyaret, TÜRSAB'ın bölge turizmi üzerindeki etkisini ve sektörün gelişimi için attığı adımları gösteren bir örnek. TÜRSAB olarak Türkiye'nin turizm sektörünün büyümesini desteklemek ve seyahat acentelerinin faaliyetlerini desteklemek amacıyla yoğun çaba gösteriyoruz. İşi ve faaliyet alanı turizm acentesi olanlar bizim işimizi yapabilir. Belgesi olmayanları, kaçak faaliyet gösterenleri ilgili kurumlara bildirip gerekeni yapıyoruz. Haksız rekabete izin vermemek adına kaçak çalışan, belgesi olmayan kişi ve kuruluşların takipçisi olarak, haksız rekabete izin vermeyeceğiz” dedi.

Tourism activity continues with the Haber

Tourism activity continues with the "foreign market"

In Antalya, which hosted more than 5.5 million tourists in 6 months of the year, tourism activity reached its peak during the Eid al-Adha holiday. According to the data of the General Directorate of State Airports Authority (DHMI), 10 thousand 291 aircraft traffic took place at Antalya Airport in the last 10 days. Over 1.7 million guests, including inbound and outbound, were hosted at the domestic and international terminals. On July 1, the highest number of passengers of all time was reached with 1188 flights and 199 thousand 419 passengers at Antalya Airport. Antalya, which hosts guests from all continents, received the most tourists from Russia, Germany, Poland, England, Romania, Kazakhstan, Czechia, Israel, Moldova and Austria in 6 months of the year. Despite the end of the holiday, tourism activity in the city continues with foreign tourists. The facilities in the city with a bed capacity of approximately 650 thousand welcome tourists. The intensity in tourism has also increased the expectations of the sector representatives. "The British closed the lack of the Ukrainian market" Mediterranean Touristic Hoteliers and Operators Association (AKTOB) President Kaan Kavaloğlu told Anadolu Agency (AA) that during the Eid al-Adha holiday, when domestic tourist activity also increased, the facilities in the entire region reached 100 percent occupancy in Antalya. Reminding that more than 5.5 million tourists came to the city in 6 months of the year, Kavaloğlu noted that they started July with a record in terms of the number of tourists entering the city. Stating that there is a serious density in the city, Kavaloğlu stated that this activity will continue especially in July and August. Pointing out that they received serious demands from countries such as Germany, Poland and England this year, Kavaloğlu said: "In the ranking of the countries sending the most tourists, Russia is again number one and Germany is number two. We did not think that we could easily reach 2019 figures due to the war between Ukraine and Russia, one of our important markets, but I think that we will exceed 15 million tourists by the end of the year, with the increase in Russia, Germany's higher than 2019 figures, and the demands in markets such as Poland and England. The British market is also of great importance to us. For the first time last year, the number of people who came from England exceeded 1 million, this year we expect more than 1.5 million Britons. Creating more than 1 million source markets for Antalya is very valuable because there is a loss of nearly 90 percent in Ukraine, which is an important market. The British market made up for the lack of the Ukrainian market." Noting that they expect an increase from Romania, Moldova and Balkan countries this year, Kavaloğlu emphasized that new records can be broken with the approach of 1 million people in source markets such as Poland, Netherlands, Kazakhstan and Israel. Stating that the season in Antalya may extend until the end of the year, Kavaloğlu said, "Reservations from Germany, Russia and England continue, and we expect September and October to be good." Pointing out that the most important competitors in tourism are Spain, France, Italy and Greece, Kavaloğlu continued his words as follows: "European Union countries could not give a very good test during the pandemic period. They support Greece, Spain, France and Italy very seriously in order to return the tourism movement and trade within themselves after the pandemic. But Turkey and Antalya, which are 4 hours' flight distance to European countries, are always indispensable for world and Mediterranean tourism. There's no way they can ignore us. Especially when we look at the package programs of tour operators, Antalya and Turkey seem to be a very important destination." "There are people from countries we have never heard of" Rıza Perçin, Chairman of the Mediterranean Region Representative Board of the Association of Turkish Travel Agencies (TÜRSAB), stated that the facilities in almost all districts of Antalya spent the holiday completely full. Reminding that not only the hotels but all parts of the city are full of tents and caravans, Perçin said that they had a fruitful holiday. Pointing out that the activity in the city with foreign tourists continues despite the passing of the holiday, Perçin said, "As tour operators, we are the bees of tourism, our work is very important. We predict that we will find the figure of 17 million in Antalya unless there is a major setback." Stating that Antalya has sufficient facilities, Perçin stated that it had hosted 15.5 million people before and that it could host 17 million very comfortably. Emphasizing that tourists from many different countries other than the main markets have started to come to the city, Perçin said, "There are a few guests coming from countries we have never heard of and whose capitals we do not even know. We receive guests from all the well-known countries in the world. Tourism in the Century of Turkey is very important for the country's economy." Stating that they are doing important work for the tourists to come to the city safely and leave satisfied, Perçin stated that they carry out frequent inspections at the airport against illegal tour operators.

Antalya moves towards its 16 million tourist target Haber

Antalya moves towards its 16 million tourist target

Standing out with its healthy and safe tourism, sea, sand, sun, natural beauties and facilities, Antalya offers holiday opportunities to domestic and foreign guests. Tourists from different countries of the world have the opportunity to see the historical and cultural values of the city closely, to swim in the deep blue sea, and to sunbathe on its beaches. According to the information compiled by the AA correspondent from the data of the Antalya Culture and Tourism Directorate, 4 million 761 thousand 451 tourists came to the city, which hosted 3 million 602 thousand 173 people using the airline between January 1 and June 20 last year, in the same period this year. With a 32 percent increase in the number of tourists compared to the same period of the previous year, Antalya is expected to host 16 million tourists by the end of the year. "Last minute bookings are in demand" Rıza Perçin, Chairman of the Mediterranean Regional Representative Board of the Association of Turkish Travel Agencies (TÜRSAB), told Anadolu Agency (AA) that the most tourists came to Antalya this year from Germany. Explaining that the weather also affects the tourist's holiday preference, Perçin stated that the tourist density has increased with the warming weather. Noting that the input costs are reflected in the packages, Perçin said, "Our target in tourism was 16 million. The season has changed a bit, our season will continue until the end of November. We hope that we will reach 16 million." Noting that there has been a change in reservation habits after the epidemic, Perçin stated that "last minute" reservations are now more popular. Emphasizing that Russians spend most of their holidays in Antalya, Perçin said: "Hotels in the city were filled with guests from Germany until the end of May. Visitors from the UK, Poland, Netherlands and Germany markets were plus. The pandemic taught something. Our travel agency friends also entered other markets. Let alone the capitals, we do not know the countries, we hear very little from places where visitors come here, albeit very few. Tourism, travel agencies are the bees of tourism. We work like bees, I hope we will bring 16 million. Tourism has diversified a lot." "There is an increase in almost every market" Hakan Saatçioğlu, Vice President of Professional Hotel Managers Association (POYD), said that tourism activity started to increase significantly in June. Stating that the occupancy rates are pleasing and that there are also surprise markets this year, Saatçioğlu said, “There are significant increases in the Polish and British markets. Right now our number one market is Germany, then the Russians. Next comes the British. These markets will develop further. There is a target of 16 million tourists for Antalya, but we think we can exceed this number." Kemer Region Promotion Foundation President Volkan Yorulmaz stated that there has been a serious increase in the domestic market, especially with the increase of the holiday holiday to 9 days and the holidays in schools. Stating that they had a difficult April and May, Yorulmaz stated that as of June, the figures that will make you smile have begun to be reached. Stating that both international and domestic reservations continue to increase, Yorulmaz said: "Germany and Russia are our two main markets. The domestic market and England are our important markets right behind them. It reaches a serious number in Poland. Apart from this, there are serious demands in the European market, especially in Belgium and the Netherlands. In Eastern Europe, there are also arrivals from countries such as Serbia, Czechia, Moldova and Albania. Market and tourism diversity is very important. Our goal this year is to surpass the 2019 figures, which is an achievable target. We can close the year with a figure in the range of 16-17 million."

Germans will define tourism this summer Haber

Germans will define tourism this summer

Although the inflationary environment, especially in Europe, and the price increases due to high costs in our country, put pressure on tourism, growth expectations regarding the season continue. This season, the most demand for the coastal areas of Turkey comes from German tourists. The Germans will determine the course of the tourist season. On the other hand, the British support this demand. In addition, the reservations made by Eastern European countries draw attention. Hotel occupancy has started to rise in Antalya, which is the clear leader of summer holidays. The demand, which has slowed down due to the earthquake disaster and elections, is expected to continue with full performance in June. A country with no alternative Explaining that they expect the Germans to have a high demand for Turkey, Bentour Germany General Manager Songül Göktaş Rosati said that Turkey is "without alternatives" for the Germans. Rosati, emphasizing that they plan to bring more holidaymakers to Turkey with an increase of 30 percent, said, “This may be 20 percent in the worst case. In fact, January started with a tremendous increase in bookings. Afterwards, the earthquake and the election process in Turkey slowed it down. On the other hand, rising inflation in Europe led people to act cautiously in this unfamiliar region, and the slowdown in pre-bookings became visible. Short-term reservations are currently taking place. However, Turkey is the second most visited and booked country by Germany. Turkey has no alternative, we always say this. Again, compared to other countries, the number of people who come here does not decrease. Our predictions are still high, we will pass 2022 anyway, but we want to show growth against 2019." Rıza Perçin, Chairman of the Mediterranean Regional Representative Board of the Association of Turkish Travel Agencies (TÜRSAB), stated that they expect a recovery in June in terms of Russian tourists, who were in the first place in the region before. Explaining that the Germans took the place of the Russians, Perçin said, “We see that the Germans took the place of the Russians, who previously covered this region by including the majority. But in June, there may be more head-to-head competition. England will be in third place. There is a normal course in the domestic market. It will increase with the closure of schools and the conclusion of the election." 'The numbers and income will rise' Burhan Sili, President of Alanya Touristic Operators Association (ALTID), stated that the occupancy rate of the facilities started to increase as of May, despite the earthquake disaster and the subsequent election process slowing down the market. And he said the season will be high this summer with the effect of source markets. While pointing to a much higher season in terms of numbers than 2022, Sili said: “The most important issue here is the cost issue. The fact that the exchange rates did not differ much compared to the previous year reduces our profitability in tourism, which is also defined as exports in a way. If there are certain improvements in the economy, we will complete the year positively in terms of numbers and income. According to the apparent reservation and demand, Germany will stand out in the regions. Russia's situation is still not clear, but it is important for us. Eastern Europe and Scandinavian countries are also in high demand. The serious attack of England continues.” 'Income remained low while prices increased' Romania is one of the countries that has increased the number of holidays in Turkey in recent years. Turkey, which is not far from Romania's target of 1 million tourists, is affected by rising domestic prices and the decrease in income in Romania this season. Şaban Atalar, General Manager of ITS Travel Services, the company of Christian Tour in Antalya, one of the largest tour operators in Romania, said that there was a certain decrease from the country to which they conveyed high demand throughout January. Atalar said, “When we look at the season in general, prices in euro terms seem to have increased considerably for people in Romania. In contrast, people's incomes did not increase in Eastern and Western Europe. There has been a new increase in demand for the last month, but it is not at the desired level. This is why Tunisia and Egypt stand out with their more affordable prices. We manage our plans for Turkey with our own three planes. No changes here. We brought 42 thousand tourists in 2022, the target in 2023 is 71 thousand. If we take 2019 as a basis, we brought 64 thousand tourists that year.”

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek Haber

Turizmde Almanlar sezonu belirleyecek

Avrupa başta olmak üzere enflasyonist ortam, yurt içinde ise yüksek maliyetlere bağlı fiyat artışları turizmde baskı oluştursa da yaz sezonuna ilişkin büyüme beklentileri korunuyor. Türkiye’nin kıyı bölgelerine bu yaz sezonunda en çok talep Alman turistlerden geliyor. Almanlar turizm sezonunun gidişatında da belirleyici olacak. Bu talebi diğer yandan İngilizler destekliyor. Ayrıca Doğu Avrupa ülkelerinin de oluşturdukları rezervasyonlar dikkat çekiyor. Yaz sezonunun açık ara lideri olan Antalya’da otel dolulukları yükselmeye başladı. Deprem afeti ve seçimler dolayısıyla yavaşlayan talebin haziranda tam performansla devam etmesi öngörülüyor.   Alternatifsiz ülke  Almanya tarafından Türkiye talebinin yüksek olmasını beklediklerini anlatan Bentour Almanya Genel Müdürü Songül Göktaş Rosati, Almanlar için Türkiye’nin ‘alternatifsiz’ olduğunu söyledi. Rosati, şirketleri açısından Türkiye’ye yüzde 30 artışla daha fazla tatilci getirmeyi planladıklarını vurgularken, “Bu en kötü ihtimalle yüzde 20 olabilir. Aslında ocak ayı müthiş bir rezervasyon artışı ile başladı. Sonrasında Türkiye’de deprem ve seçim süreci bunu yavaşlattı. Diğer taraftan ise Avrupa’da yükselen enflasyon, alışık olmayan bu bölgede insanları tedbirli davranmaya yönlendirdi ve ön rezervasyonlardaki yavaşlama hissedilir oldu. Daha kısa vadeli şekilde rezervasyon gerçekleşiyor şu an. Ancak Türkiye, Almanya’nın en çok rezervasyon yaptırdığı ve talep oluşturduğu ikinci sıradaki ülke konumunda bulunuyor. Türkiye alternatiffsiz, biz bunu hep söylüyoruz. Yine diğer ülkelere nazaran buraya gelenlerin sayısı düşmüyor. Öngörülerimiz halen yüksek, 2022’yi zaten geçeceğiz ancak 2019’a karşı da büyüme göstermek istiyoruz” diye konuştu.  İlk sırayı aldılar  Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Akdeniz Bölge Temsil Kurulu Başkanı Rıza Perçin, bölge özelinde daha önce ilk sırada olan Rus turistler açısından toparlanmayı haziranda beklediklerini dile getirdi. Rusların yerini ise Almanların alarak öne geçtiğini anlatan Perçin, “Daha önce bu bölgede lokomotif olan Rusların yerini Almanların aldığını görüyoruz. Ancak haziranda daha başa baş bir rekabet olabilir. İngiltere ise üçüncü sırada bulunacak. Yerli pazarda ise normal bir seyir var. Okulların kapanması ve seçimin sonuçlanmasıyla bir artıya geçecektir” dedi.  ‘Sayı ve gelir yükselir’  Deprem afeti ve ardından seçim sürecinin piyasayı yavaşlatmasına rağmen mayıs itibarıyla tesis doluluklarının yükselmeye başladığını belirten Alanya Turistik İşletmeciler Derneği (ALTİD) Başkanı Burhan Sili, kaynak pazarların etkisiyle yaz sezonunun yüksek geçeceğini ifade etti. Sili, 2022’den sayı olarak çok daha yüksek bir sezona işaret ederken, şunları söyledi:  “Burada en önemli sorun maliyet sorunu. Döviz kurlarının geçen seneye göre çok fark etmemiş olması yerinde ihracat olarak tanımlanan turizmde bizim kârlılıklarımızı düşürüyor. Ekonomide belirli düzelmeler de olur ise seneyi sayı ve gelir anlamında olumlu şekilde tamamlarız. Görünen rezervasyon ve talebe göre Almanya bölgelerde öne çıkacak. Rusya’nın durumu hala net değil ama bizim için önemli. Doğu Avrupa, İskandinav ülkeleri de yoğun talep iletiyor. İngiltere ciddi atağı ise sürüyor.”  ‘Fiyatlar artarken gelir düşük kaldı’ Romanya, son yıllarda Türkiye tatilini artıran ülkelerin başında geliyor. Romanya’dan 1 milyon turist hedefine uzak olmayan Türkiye, bu sezon yurt içinde yükselen fiyatlar ve Romanya’daki gelir düşüşünden etkileniyor. Romanya’nın büyük tur operatörlerinden Christian Tour’un Antalya’daki kendisine ait şirketi ITS Travel Services’in Genel Müdürü Şaban Atalar, ocak boyunca yüksek talep ilettikleri ülkeden belli bir düşüş trendi olduğunu söyledi. Atalar, “Sezonun geneline baktığımızda euro bazında fiyatlar Romanya’daki insanlar için oldukça artmış görünüyor. Buna karşılık Doğu ve Batı Avrupa’da insanların geliri artmadı. Son bir aydır yeni talep artışı var ama istenen seviyede değil. Daha uygun fiyatıyla Tunus ve Mısır bu nedenle öne çıkıyor. Biz kendi üç uçağımızla Türkiye planlarımızı yönetiyoruz. Burada bir değişiklik yok. 2022 yılında 42 bin turist getirmiştik, 2023’te hedef 71 bin. 2019’u baz alırsak ise o yıl 64 bin turist getirmiştik” dedi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.