Hava Durumu

#Rötar

TOURISMJOURNAL - Rötar haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Rötar haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Ajet Genel Müdürü Sarp; "Rötarla anılmanın önüne geçmeye çalışacağız" Haber

Ajet Genel Müdürü Sarp; "Rötarla anılmanın önüne geçmeye çalışacağız"

Türk Hava Yolları'na ait bölgesel havayolu şirketi Ajet, sık rötar yapması nedeniyle tepkilerin odağında. Ajet Genel Müdürü Kerem Sarp, "Biz bir saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz ve artık AJet'in rötarla anılmasının önüne geçmeye çalışacağız" dedi. AJet, Kuzey Makedonya’nın başkenti Üsküp’e kendi uçuş koduyla ilk uçuşunu yaparken, Genel Müdür Kerem Sarp, rötarlara dair açıklama yaptı. Rötarların önüne geçmek için tedbirler aldıklarını söyleyen Sarp, "AJet olarak Ankara'da 5, Sabiha'da 7 tane yedeğimiz var. 12 tane uçağı yerde bırakmanızın hava yolu olarak size maliyeti maalesef çok fazla ama biz şu anda onu düşünmüyoruz. Kesinlikle biz bir saatin üzerinde rötar yapmamak için elimizden gelen gayreti göstereceğiz ve bunu da oturttuğumuz zaman tamamen artık AJet'in rötarla anılmasının önüne geçmeye çalışacağız" dedi. 'AMSTERDAM'DAN GELEN SLOT 390 DAKİKA' Bayram dönemindeki yoğunluğa dikkati çeken Sarp, planda olmayan, teknik arızadan, bakımdan dolayı hizmet veremeyen uçakların yoğunlukta dengeyi bozduğunu söyledi. Sarp şöyle konuştu: "Operasyona başlıyorsunuz, kapıyı kapatacaksınız. Amsterdam'dan gelen slot 390 dakika. Yani sana 'uçakta yolcuyu 390 dakika beklet' diyor. Bu da 'seferi yapma' anlamına geliyor. Başka bir noktadan 230 dakika geldi. 200 dakika geliyor. Bu sefer uçakları kaldıramıyorsunuz. Sektördeki oyuncuların yaşadığı bütün sorunların bir benzerini yaşayarak o dönemde biz, basında ya da yazılı, görsel medyada biraz daha öne çıkartıldık. İnsanlar da haklı. Tatil planları var. Ona göre arabasını ayarlamış, otelini ayarlamış. Geç kalınca doğal olarak reaksiyon gösterdiler. Başlangıçta marka algısını, hep Türk Hava Yolları'yla yan yana gittiği için, aradaki ayrımı tam yapamadık. Bu sefer beklentiler farklı oldu. Beklentiler farklı olunca da düşük maliyetli hava yolu standardında hizmet verdiğinizde bu sefer beklentileri karşılamamış olduk. Bundan dolayı da biraz daha fazla bizle ilgili şikayetler gündemde olmaya başladı." Kerem Sarp Kahire’ye de AJet’in uçuşlarının başlayacağını da açıkladı.

Acil durumlarda havalimanlarında kalanlar için 6 uyarı! Haber

Acil durumlarda havalimanlarında kalanlar için 6 uyarı!

Habertürk'ten Güntay Şimşek havalimanlarda artacak yoğunluklar için yolculara tavsiyelerde bulundu. Şimşek'in yazısı: "COVİD-19 sonrası havalimanlarında yaşanan kaos ciddi sıkıntılara sebep oldu. Geçen yıl yapılamayan seferler sebebiyle havalimanında gecelemek zorunda kalan çok sayıda yolcu oldu. Benzer durum havacılık sektöründe deprem ve sair gibi acil durum hallerinde de karşımıza çıkıyor. Eğer tedbirli olunursa acil durumlar daha az sorunla atlatılabilir. Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) bu yıl yolcu talebinin 2019’dan yaklaşık yüzde 3 daha yüksek olacağını söylüyor. Ancak bu olumlu havaya sektörün tüm paydaşlarının ne kadar hazır olduğu tam kestirilemiyor. Personel, ekipman ve uçak sorunu devam eder, üzerine bir de deprem veya Rusya-Ukrayna savaşı gibi yeni acil durum vakaları eklenirse yolcular için problemler katlanır. Kısacası yolcu sayısının artacağını dair beklentilerin sektöre nasıl yansıyacağı bilinmezliğini koruyor. Artan yolcu talebi, geçen yaz sezonu gibi sıkıntıları da beraberinde getirebilir. Daha fazla uçuş iptal olabilir, rötarlar artabilir, güvenlik kuyrukları uzayabilir hatta havalimanlarında daha çok yolcu sabahlamak zorunda kalabilir. Böyle bir risk var. Eğer herhangi bir sorun sebebiyle havalimanlarında mahsur kalırsanız en önemli meseleniz uyumak olacaktır. Bunun için hangi formülleri deneyebileceğinizi araştırdım. 1) Rahat kıyafetlerle yola çıkın Kuşkusuz uçuşun her evresinde rahat kıyafetler seçmeniz daha konforlu seyahat yapmanızı sağlayacaktır. Ancak sıkıntılı dönemlerde bu husus daha önemli hale gelir. Özellikle kat kat giyinmeye dikkat etmenizi tavsiye ederim. Uçuşunuz iptal olduğu, rötar yaptığı veya genel olarak uzun süre havalimanında geçirmeniz gerektiğinde önleminizi almış olursunuz. Her havalimanın sıcaklık veya soğukluk dereceleri aynı olmadığı için kat kat giyinerek ortamın sıcaklığına göre üstünüzü çıkarabilir ya da giyebilirsiniz. Gece terminalde uyumak zorunda kaldığınızda terminalin hangi bölgesinde yer bulacağınızı bilemediğiniz için rahat kıyafetler tercih etmek kurtarıcı olacaktır. 2) Doğru yeri bulmaya çalışın Havalimanında uzun süre vakit geçireceğinizi fark ettiğinizde kendinize havalimanının en rahat koltuklarını bulmaya çalışın. Rahat uyuyabileceğiniz koltukları keşfe çıkın. Havalimanlarında hiç bilinmeyen yerlerde dinlenmek için rahat koltuklar olabileceğini unutmayın. Mesela İstanbul Havalimanı’nda bu tarz alanlar oluşturuldu. Yoğunluğun az olduğu alanlara yönelin böylece daha iyi dinlenme imkânınız olabilir. 3) Aklınız eşyalarınızda kalmasın Dinleneceğiniz alanda eşyalarınızı koruyacak tedbir alın. Elinize, kolunuza bağlayın veya imkân varsa koltuğa kilitleyin. Aklınız ne kadar az eşyalarınızla meşgul olursa o kadar iyi dinlenirsiniz. Bunun için tedbiri önden alın, çok sessiz yer ararken kuytu mekanların cazibesine kapılmayın. Kameraların gördüğü, personelin bulunduğu yerlerde dinlenin. Yan yana üç koltuk var ve uzanarak uyuyabileceğiniz bir alan bulduysanız eşyalarınız bir arada, elle uzanacak seviyede ve başınıza yakın olsun. 4) Lounge seçeneklerini değerlendirin Uçuşların iptal olduğu zamanlarda özel yolcu salonları da (lounge) kalabalık olur. Ancak daha uzakta farklı lounge olabilir. Mutlaka araştırın. Havalimanlarında farklı lounge konseptleri olabiliyor, şansınızı mutlaka deneyin. Ayrıca imkanlarınız dahilinde havalimanı oteli veya uyku kabinleri de imdadınıza yetişebilir. İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bu imkanlar olduğu gibi çeşitli meydanlarda da bulunuyor. 5) Uyku için tedbirli olun Uçak seyahatlerinde her duruma karşı hazırlıklı olarak havalimanlarında uzun süre kalacakmış gibi seyahatinize başlarsanız daha az sorun yaşarsınız. Seyahatlerde kullanabileceğiniz seyahat boyun yastığı, göz bandı, kulak tıkacı ve küçük bir battaniye almanız iyi olur. 6) Havayolunuzla irtibata geçin Herhangi bir sebepten uçuşunuz aksadığında havayolunuz bulunduğunuz şehirde otel ücretinizi karşılayamasa bile en azından size yönlendirebilir veya önemli bir bilgi verebilir. Belki size anlaşmalı bir oteline uygun fiyatla yönlendirebilir ya da eşyalarınızı daha güvenli olarak saklayabileceğiniz bir yer gösterebilir. Ayrıca havayolları gecikme süresine göre yiyecek/içecek için destek olmak durumundalar. Bunun için havalimanındaki anlaşmalı yerlerden size avantaj sağlayacak ödeme kuponları verebilirler. Önce havayolunuzla görüşün sonra diğer planlarınıza geçin. Kaynak Habertürk 

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.