Hava Durumu

#Sahibinden

TOURISMJOURNAL - Sahibinden haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sahibinden haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Körfez Turizmi Bitince Trabzon'da Oteller Satışa Çıkarıldı Haber

Körfez Turizmi Bitince Trabzon'da Oteller Satışa Çıkarıldı

Trabzon'da 2010'lu yıllarda Körfez ülkelerinden gelen turistlerle başlayan "Arap turizmi" yükselişi, pandemi sonrası yerini hayal kırıklığına bıraktı. 2022'de turizmin zirve yaptığı kentte, bu yaz sezonunda kayıt dışı işletmelerin kontrolsüz artışı ve enflasyonun etkisiyle oteller birer birer satışa çıkarıldı. Sahibinden.com'da 12 otelin satışta olduğu görülürken, otel sahipleri talepleri değerlendirmeye hazır olduklarını belirtti. KAYIT DIŞI TESİSLER RESMİ OTELLERİ VURDU 2010'lu yıllarda Körfez ülkelerinden gelen turistlerle başlayan turizm hareketliliği, pandemi sonrası 2022’de zirve yapmıştı. Bu yoğunluk yatırımcıları daha fazla otel açmaya teşvik ederken, kayıt dışı konaklama tesisleri de hızla arttı. Arzın talebi geçmesiyle birlikte sektör krize sürüklendi. Trabzon İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü'nün verilerine göre, ocak-eylül döneminde Trabzon’a gelen yabancı turist sayısı 648 bin 510 oldu. Bu, geçen yılki turist sayısına oranla sadece yüzde 0,64’lük bir düşüşe işaret etse de, kayıt dışı tesislerin artışı, otel işletmecilerini olumsuz etkiledi. Bu durumu yorumlayan Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Aksu, sektördeki kayıt dışı işletmelerin artışına dikkat çekerek, birçok otelin satışa hazır durumda olduğunu belirtti. Aksu, "Marka sayılabilecek oteller satış için fiyat vermeye başladı. İşletmeciler sorunların çözülmemesinden dolayı bıktı. Trabzon'da turizm sektörünü el birliğiyle bitirdiler. Şu anda halinden memnun olan otel yok. Sadece gayri resmi olanlar memnun. Çünkü giderleri olmadığı için kar oranları yüksek. Yazın işletmelerini doldurup ekim ayında kapatıyorlar" ifadelerini kullandı. "YAZ SEZONU 1 AYA SIKIŞTI" Yatak kapasitesinin, kayıt dışı işletmelerle birlikte kontrolsüz şekilde artması, turizm sezonunun daralmasına neden oldu. Aksu, bu durumu, "Kapasite bölge standardında kalsaydı temmuz ve ağustos aylarında yer bulamayan eylül, ekim aylarını tercih edecekti. Bu şekilde turizm sezonu daha geniş bir süreyi kapsayacaktı ve esnaf da bundan fayda sağlayacaktı. Fakat böyle bir durum olmadığı için herkes temmuz ve ağustos arasındaki 2 haftalık dönemde bölgemizi tercih ediyor. Şu anda turizm Trabzon'da en geniş haliyle 1 aya sıkıştı. Yıllık doluluk oranı yüzde 25'lerden yüzde 17'lere geriledi. Yaz ortalamamız yüzde 100'e yakınken bu yazı yüzde 65'le kapattık" sözleriyle özetledi. Resmi yatak kapasitesinin 30 bin civarında olduğu Trabzon’da, kayıt dışı tesislerin bu kapasitenin iki katına ulaştığı belirtiliyor. Bu durum, turizmin sadece yaz dönemine sıkışmasına ve otellerin büyük kısmının kışın kapanma planları yapmasına neden oldu. Aksu, derneklerine kayıtlı 70 otelin yarısının kış döneminde kapatılacağını bildirdi. "TRABZON’DA TALİPLİSİ OLAN HER OTEL SATIŞA HAZIR" Trabzon Oteller Birliği Başkanı Mustafa Aksu, "Trabzon’da taliplisi olan her otel satışa hazır" diyerek, 20 yıldır hizmet veren otellerin bile satılık olduğunu vurguladı. "5 yıldızlı oteller de satmaya hazır. Talibi çıkarsa hiçbir otel sahibi ‘Hayır’ demez" ifadelerini kullandı. "EGE’DE, AKDENİZ’DE UYGULANAN KANUN TRABZON’DA UYGULANMIYOR" Aksu, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın çıkardığı kanunların Trabzon'da yeterince uygulanmadığını savunarak, "Ege'de, Akdeniz'de uygulanan kanun Trabzon'da uygulanmıyor. Bölgemizde siyasi baskı maalesef fazla. Arabayı ruhsatsız kullansan polis sizi çevirdiğinde 'Ben bu arabaya yatırım yaptım, iki ay müsaade et' diyemiyorsunuz. Ama koca ruhsatsız otel yapılıp işletiliyor, onlara izin veriliyor" dedi. Aksu, denetimlerin yetersiz olmasından dolayı şehirdeki otel işletmecilerinin Trabzon’dan kaçtığını ve kış aylarında birçok otelin kapılarına kilit vuracağını söyledi. TURİZMCİ ERASLAN: "TURİST SAYISI DEĞİL, HARCAMASI DÜŞTÜ" 2016 yılından bu yana Trabzon’da hizmet veren Kuhla Otel’in sahibi Muhammed Eraslan ise, enflasyon nedeniyle turistlerin harcama gücünün düştüğünü belirtti. Eraslan, oda fiyatlarının düşük kalması ve alışveriş harcamalarının artmasıyla bölgedeki kârlılığın azaldığını ifade etti. Eraslan, "Konaklama dışındaki tüm harcamalar bizim rakibimiz olan destinasyonlara göre çok daha pahalı hale geldi. Alışveriş bölgemizdeki turizm için çok önemli bir dinamikti fakat enflasyonla birlikte o da değişti. Boş valizle gelen Arap turistlere bölgemizde alışveriş yapmak artık pahalı hale geldi" diye ekledi. Eraslan, bu durumun turizm gelirlerinin düşmesine neden olduğunu belirterek, resmi işletmelerin zor durumda olduğunu ifade etti. "PASTANIN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ KAYIT DIŞI TESİSLER ALIYOR" Eraslan, kayıt dışı tesislerin hızla artmasıyla birlikte pastanın büyük bölümünün bu işletmelere gittiğini söyledi. Bu durumun bölgedeki yasal otellerin doluluk oranlarına doğrudan etki ettiğini belirten Eraslan, 3 yıl öncesine kadar yaz aylarında 75 günlük bir hareketlilik yaşanırken, bu sürenin 2023 yazında 1 aya düştüğünü ifade etti. "Gelen turist sayısı resmi kurumların verilerine göre çok düşmedi ama kayıt dışı işletmelerin resmi işletme kapasitesinin üstüne çıkması pastanın dilimlerini oldukça küçülttü. Trabzon'da kaçak işletme sayısı ülke genelinin oldukça üzerinde. Pastanın büyük bölümü kaçak işletmelere gidiyor" dedi. BALKANLAR VE GÜRCİSTAN’A KAYIŞ VAR Eraslan, Trabzon'un turizm tanıtımı konusunda da rakipleriyle yarışamadığını belirtti. Ege ve Akdeniz'de uygulanan turizm teşviklerinin Trabzon’da uygulanmadığını vurgulayan Eraslan, Trabzon’un tanıtımı için fuarlara katılımın azalmasının da turistlerin alternatif destinasyonlara yönelmesine neden olduğunu söyledi. Balkanlara ve Gürcistan’a doğru bir kayış yaşandığını söyleyen Eraslan, yurt dışı fuarlarında rakip destinasyonlar büyük tanıtımlar yaparken, Trabzon'un artık bu etkinliklere katılmadığını belirtti. 

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede Haber

İkinci El Otomobil Pazarında Volkswagen ve Egea Zirvede

Indicata'nın raporuna göre, Türkiye'nin ikinci el çevrim içi araç pazarında Ekim ayında 441 bin 572 kurumsal ilan yayımlandı. İlan adetlerinde geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14, eylül ayına göre ise yüzde 24 artış görüldü. Ekim ayında yayımlanan ilanların yüzde 42’si olan 186 bin 583 aracın satışı gerçekleşti. Satışlarda Eylül ayına göre yüzde 7, Ekim 2023’e göre ise yüzde 39'luk bir artış yaşandı. VOLKSWAGEN, İKİNCİ ELDE LİDER Ekim ayında ikinci el çevrim içi araç pazarında 23 bin 259 satışla en çok tercih edilen marka Volkswagen oldu. Volkswagen, yılın ocak haricindeki aylarında en çok tercih edilen marka olmayı sürdürdü. 22 bin 275 satışla Renault ve 22 bin 215 satışla Fiat, lider Volkswagen'i takip etti. Satış sayısında Ford 16 bin 409 ile dördüncü, BMW ise 11 bin 187 ile beşinci sırada yer aldı. Opel, Peugeot, Mercedes-Benz, Hyundai ve Audi de ilk 10 marka arasında yer aldı. 10 markadan oluşan grup, geçen ay gerçekleşen 186 bin 583 ikinci el çevrim içi binek ve hafif ticari araç satışının yüzde 75’ini oluşturdu. BİNEKTE TERCİH FIAT EGEA İkinci el binek otomobil pazarında Ekim ayında 154 bin 697 araç satıldı. Fiat Egea, 8 bin 651 satışla en çok tercih edilen binek model oldu ve liderliğini sürdürdü. Egea'yı 6 bin 948 satışla Passat, 6 bin 929 satışla Clio ve 6 bin 828 satışla Megane takip etti. Yılın başından beri Egea, en çok tercih edilen binek araçlar arasında liderliğini korudu. Toplam binek araç satışlarının yüzde 34’ünü ise ilk 10 model oluşturdu. HAFİF TİCARİ ARAÇTA DOBLO ZİRVEDE Ekim ayında hafif ticari araç pazarında 31 bin 886 satış gerçekleşti. Fiat Doblo, 4 bin 411 satışla en çok tercih edilen hafif ticari araç modeli oldu. Ford Tourneo Courier ve Fiat Fiorino sırasıyla 4 bin 73 ve 4 bin 33 satışla ikinci ve üçüncü sırada yer aldı. Toplam hafif ticari araç satışlarının yüzde 72’sini ilk 10 model sağladı. Indicata, Türkiye ikinci el çevrim içi araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Raporda yer alan satış verileri, Sahibinden, Arabam, Letgo, VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra kurumsal ikinci el web sitelerinden alınan verilere dayanıyor.

1 миллион на онлайн-рынке подержанных автомобилей Haber

1 миллион на онлайн-рынке подержанных автомобилей

Согласно данным, собранным корреспондентом AA из отчета Indicata по вторичному онлайн-рынку, в июне в онлайн-каналах было опубликовано 298,4 корпоративной рекламы. 61 процент объявлений, которые показали снижение на 15 процентов по сравнению с аналогичным периодом прошлого года, были проданы 180 тысяч 748. Если посмотреть на период с января по июнь 2023 года, количество рекламных объявлений увеличилось на 5 процентов, а количество продаж - на 9 процентов по сравнению с тем же периодом предыдущего года. Если в январе-июне прошлого года количество проданных автомобилей составило 919 тысяч 814 единиц, то за аналогичный период текущего года этот показатель достиг 1 миллиона 4 тысяч 721 единиц. Согласно анализу, проведенному путем изучения ценовых изменений 104 тыс. 40 объявлений в 2010-2022 модельных годах 2 тыс. 23 вариантов 253 моделей первых 32 брендов с наибольшими продажами на вторичном онлайн-рынке, розничных продаж в онлайн-рынка подержанных легковых и легких коммерческих автомобилей в июне 2023 года. Было замечено, что цены выросли на 6 процентов по сравнению с предыдущим месяцем. В целом за первые 6 месяцев цены на автомобили на рынке подержанных автомобилей выросли в среднем на 43 процента. Продажи подержанных электромобилей достигли 1077 единиц. Когда рынок подержанных легковых и легких коммерческих автомобилей в Турции оценивается в зависимости от типа двигателя, дизельные автомобили имели наибольшую долю на рынке в июне 2023 года с продажами 104 тысячи 111 единиц. За дизельными автомобилями последовали бензиновые автомобили с 66 504 продажами и гибридные автомобили с 4 785 единицами. Продажи газовых автомобилей составили 4 271 единиц, а подержанных электромобилей - 1 077 единиц. В июне 2022 года было продано 329 подержанных электромобилей. Кроме того, 37 процентов легковых автомобилей, проданных в прошлом месяце, были автомобилями С-сегмента. По сравнению с аналогичным периодом прошлого года было отмечено, что доля продаж автомобилей сегмента А в общем объеме легковых автомобилей увеличилась на 33 процента, доля автомобилей сегмента внедорожников – на 25 процентов, а доля автомобилей спортивного сегмента – на 123 процента. процентов в июне. Ежедневно анализируется более 450 тысяч данных о подержанных транспортных средствах. Indicata, комплект бизнес-аналитики, который сочетает в себе машинное обучение, искусственный интеллект и большие данные, ежедневно анализирует более 450 тысяч данных о подержанных автомобилях, сканируя онлайн-рынок подержанных автомобилей в Турции. Данные о продажах в отчете основаны на данных объявлений более 40 тысяч учреждений и организаций, занимающихся торговлей секонд-хендом на онлайн-рынке. К ним относятся сайты со списками, такие как sahibinden, Arabam, Letgo и VavaCars, а также корпоративные подержанные веб-сайты OEM-производителей, учреждений и платформ, на которых осуществляются крупные продажи, такие как Leaseplan, Intercity и Otokoç. Цифры не включают данные по рекламе отдельных автомобилей. Учреждения, торгующие подержанными автомобилями на онлайн-платформе, снимают рекламу автомобилей, которые они предлагают, по двум причинам. Во-первых, он пересматривает цены на автомобили в рекламе в соответствии с меняющимися рыночными условиями и повторно публикует рекламу. Indicata также отслеживает повторную публикацию вышеупомянутых рекламных объявлений. Во-вторых, торговая организация снимает его с объявления, потому что продала своего брокера и публикует объявление о брокере, которого будет перепродавать. Эта вторая группа объявлений о транспортных средствах, то есть автомобили, которые полностью удалены из списка, считаются «выставленными на продажу».

İkinci el online oto pazarında satışlar 1 milyonu aştı Haber

İkinci el online oto pazarında satışlar 1 milyonu aştı

AA muhabirinin Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre, haziran ayında online mecralarda 298 bin 4 kurumsal ilan yayınlandı. Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15 düşüş görülen ilanların yüzde 61’i yani 180 bin 748 adedi satıldı. Ocak-Haziran 2023 dönemine bakıldığında ise geçen yılın aynı dönemine göre ilan adedinde yüzde 5, satış adetlerinde yüzde 9'luk artış gerçekleşti. Geçen yılın ocak-haziran döneminde satılan araç sayısı 919 bin 814 iken, bu yılın aynı döneminde bu rakam 1 milyon 4 bin 721'e ulaştı. 2. el online pazarında en çok satışı gerçekleşen ilk 32 markanın 253 modeline ait 2 bin 23 varyantının 2010-2022 model yıllarındaki 104 bin 40 adet ilanın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, 2023 haziran ayı 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatların bir önceki aya göre yüzde 6 arttığı gözlendi. İlk 6 ay toplamına bakıldığında, 2. el araç pazarında araç fiyatları ortalama yüzde 43 yükseldi. İkinci el elektrikli otomobil satışları 1.077 oldu Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, pazarda Haziran 2023'te en yüksek payı 104 bin 111 adetlik satışla dizel otomobiller aldı. Dizel otomobilleri, 66 bin 504 satışla benzinli ve 4 bin 785 adetle hibrit otomobiller takip etti. Otogazlı otomobillerin satış adedi 4 bin 271, ikinci el elektrikli otomobil satışları da 1.077 oldu. Haziran 2022'de 329 adet ikinci el elektrikli otomobil satılmıştı. Ayrıca, geçen ay satılan binek araçların yüzde 37’si C Segmenti araçlardan oluştu. Geçen senenin aynı dönem ile karşılaştırıldığında, haziran ayında A segment araç satışlarının toplam binek araç içindeki payının yüzde 33, SUV segment araçlarının payının yüzde 25, spor segment araçlarının payının yüzde 123 arttığı gözlendi. Günlük 450 binden fazla ikinci el araç datası analiz ediliyor Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bunlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra OEM'lerin kurumsal ikinci el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi yüksek adetli satışların gerçekleştiği kurum ve platformlar yer alıyor. Rakamlar içerisinde bireysel araç ilanlarına ait veriler bulunmuyor. Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek ilanı yeniden yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci grup araç ilanları, yani ilandan tamamen kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul ediliyor.

İstanbul'da konutların en çok değerlendiği ilk 3 ilçe Haber

İstanbul'da konutların en çok değerlendiği ilk 3 ilçe

Raporda depremler sonrası İstanbul ilçelerinde fiyat artışlarındaki farklılaşma ve İzmir satılık konut piyasasında durgunluk sinyalleri dikkat çekiyor. Raporun girişinde şu bilgiler paylaşılıyor: -"Geçen yılın Mayıs ayına göre Türkiye genelinde ortalama satılık konut ilan m2 cari fiyatı yüzde 89,1 artarak 20.596 TL olmuştur. Satılık konut ilan m2 cari fiyatları aynı dönemde İstanbul’da yüzde 76,8, Ankara’da yüzde 112,4 ve İzmir’de yüzde 93,6 artmıştır.  -Ortalama satılık konut m2 fiyatları İstanbul’da 29.114 TL, Ankara’da 14.865 TL ve İzmir’de 23.571 TL olmuştur.  -Türkiye genelinde ve üç büyük ilde Nisan’dan Mayıs’a cari satılık konut fiyatlarındaki artışın aylık enflasyondan daha yüksek olması sonucu enflasyondan arındırılmış (reel) satış fiyatları hem ülke genelinde hem de üç büyük ilde yükselmiştir. KONUT TALEBİ ENDEKSİ MAYIS'TA YÜZDE 3 DÜŞTÜ Konut talebi endeksi Nisan’a kıyasla yüzde 3 düşmüştür. Konut piyasasındaki canlılık göstergesi olarak izlediğimiz satılan konutların satılık ilan sayısına oranı ülke genelinde ve İstanbul’da artarken Ankara’da ve İzmir’de düşmüştür. İzmir’de hem satılık ilan sayısında hem satılan konut sayısında azalma gerçekleşmiştir. Ayrıca, konut piyasasında bir diğer canlılık ölçütü olarak kullandığımız satılık konut ilanlarının ne kadar süre yayında kaldıklarını gösteren “kapatılan ilan yaşı” geçen aya kıyasla ülke genelinde ve üç büyükşehirde artmıştır" İSTANBUL İLÇELERİNDEKİ FARKLILAŞMA Çalışmada İstanbul'un ilçelerinde 6 Şubat depreminin etkisiyle yaşanan fiyat değişimleri de incelenmiş ve şu bilgi paylaşılıyor:  "Analiz, depreme dayanıklı olduğu düşünülen ilçelerdeki fiyatların daha hızlı arttığını göstermektedir. Sonuçlar Çatalca’nın bu dönemde yüzde 33,3 artış oranıyla İstanbul’un depremden sonra konutun en hızlı değerlenen ilçesi olduğunu gösteriyor. Ayrıca, Şile (yüzde 31,7), Arnavutköy (yüzde 28,1), Sultanbeyli (yüzde 24,4), Silivri (yüzde 23,9) ve Sancaktepe (yüzde 23,3) fiyatların en çok arttığı ilçeler olmuştur" Raporda bu konuda yer alan tablo şöyle: İstanbul’un ilçelerindeki 2023 Ocak-Mayıs arasındaki fiyat değişimleri Kaynak: sahibinden.com, Betam Ocak-Mayıs arasındaki değişimlere yer verilen raporda bu dönemde İstanbul genelindeki satılık konut fiyatlarının yüzde 16.5 arttığı belirtiliyor. Bununla birlikte Çatalca yüzde 33,3, Şile yüzde 31,7 artışla ilk iki sıraya yerleşmiş durumda. Rapora göre satılık konut fiyatlarında yüzde 20 ve üzerinde artışların olduğu 11 ilçenin Marmara Denizi'ne ya çok ya da oldukça uzaktadır. Fiyat artışının yüzde 13,7 ve altında kaldığı ilçe sayısı 14. Bu ilçelerin ise büyük çoğunluğu Marmara Denizi’ne çok ya da oldukça yakın konumda. Raporda "Ancak Sarıyer, hatta Şişli gibi istisnaların varlığı da dikkat çekicidir. Dikkat çeken bir diğer gözlem de Haliç’in güney yakasında konumlanan Eyüpsultan’da fiyat artışı yüzde 11,9’da kalırken kuzey yakasında konumlanan Kağıthane’de yüzde 21,9’dur. Bu örnekler fiyat artışlarındaki büyük farklılaşmanın sadece deprem merkezine olan mesafe ile açıklanamayacağını başka etkenlerin de devrede olduğunu gösteriyor. Bununla birlikte fiyat artışlarının ortalama artışın belirgin ölçüde üzerinde olduğu ilçelerin deprem merkezine uzak, artışların ortalamanın belirgin ölçüde altında kaldığı ilçelerin ise yakın mesafede olmasının rastlantı olmadığı ve fiyat artışlarını farklılaştıran önemli bir etken oluşturduğu söylenebilir" yorumu yapılıyor. Kaynak : Ekonomist

İkinci el online oto pazarında nisanda satışlar azaldı, fiyatlar arttı Haber

İkinci el online oto pazarında nisanda satışlar azaldı, fiyatlar arttı

AA muhabirinin Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilere göre, geçen ay online mecralarda 327 bin 273 kurumsal ilan yayınlandı. İlan sayısında geçen yılın nisan ayına göre yüzde 1 artış olurken, ilandaki araçların yüzde 53'ü, yani 172 bin 450 adedi satıldı. Satışlar, geçen yılın nisan ayına kıyasla yaklaşık yüzde 10 geriledi. Satışlarda otomobillerin payı yüzde 82 ve hafif ticari araçların payı yüzde 18 olarak belirlendi. Ocak-Nisan 2023'te ise geçen yılın aynı döneme göre ilan adedinde yüzde 12, satış adetlerinde yüzde 20 artış gerçekleşti. İlk 4 ayda 651 bin 539 adet satış oldu. İkinci el online pazarında en çok satışı gerçekleşen ilk 32 markanın 253 modeline ait 2 bin 23 varyantının 2010-2022 model yıllarındaki 118 bin 815 adet ilanın fiyat değişimleri incelenerek yapılan analize göre, nisanda ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında perakende fiyatlar bir önceki aya göre yüzde 7,7 arttı. İkinci el elektrikli otomobil satışları 719 oldu Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre değerlendirildiğinde, Nisan 2023'te en yüksek payı 103 bin 259 adetlik satışla dizel otomobiller aldı. Dizel otomobilleri, 62 bin 339 satışla benzinli ve 2 bin 247 adetle oto gazlı otomobiller takip etti. Hibrit otomobillerin satış adedi 3 bin 886, ikinci el elektrikli otomobil satışları da 719 oldu. Nisan 2022'de 583 adet ikinci el elektrikli otomobil satılmıştı. Ayrıca, geçen ay satılan binek araçların yüzde 40'ı C segmenti araçlardan oluştu. Geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında, SUV segmenti araç satışlarının toplam binek araç içindeki payı yüzde 25 artış kaydetti. Günlük 450 binden fazla ikinci el araç datası analiz ediliyor Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden oluşan iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 binden fazla ikinci el araç datasını analiz ediyor. Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti yapan 40 binden fazla kurum ve kuruluşun online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanıyor. Bunlar arasında Sahibinden, Arabam, Letgo ve VavaCars gibi listeleme sitelerinin yanı sıra OEM'lerin kurumsal ikinci el web siteleri, Leaseplan, Intercity ve Otokoç gibi yüksek adetli satışların gerçekleştiği kurum ve platformlar yer alıyor. Rakamlar içerisinde bireysel araç ilanlarına ait veriler bulunmuyor. Online platformda ikinci el ticareti yapan kurumlar, iki sebeple satışa sundukları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar koşullarına göre ilandaki araçların fiyatını revize ederek ilanı yeniden yayınlıyor. Söz konusu ilanların yeniden ne zaman yayınlandığı da Indicata tarafından takip ediliyor. İkinci olarak, ticaret yapan kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa sunacağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci grup araç ilanları, yani ilandan tamamen kaldırılan araçlar "satış" olarak kabul ediliyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.