Hava Durumu

#Şampiyonlar Ligi Finali

TOURISMJOURNAL - Şampiyonlar Ligi Finali haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Şampiyonlar Ligi Finali haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Tarihi Kapalıçarşı’nın günlük giriş sayısı 200 bini buluyor Haber

Tarihi Kapalıçarşı’nın günlük giriş sayısı 200 bini buluyor

Turizm sezonun açılması ve UEFA’nın Şampiyonlar Ligi finalinin aynı döneme denk gelmesi ile birlikte tarihi Kapalıçarşı’ya turist akın ediyor. Tarihi çarşının günlük giriş sayıları 200 binleri buldu. Sayının sene sonu 70 milyon olması bekleniyor. Dünyanın en eski çarşısı olma özelliğine sahip Kapalıçarşı turist akınına uğruyor. Turizm sezonun açılması ve UEFA’nın şampiyonlar ligi finalinin aynı döneme denk gelmesi ile birlikte Kapalıçarşı’nın giriş sayıları 200 bini buldu. Bu sayının sene sonu 70 milyon olması bekleniyor. Tarihi çarşıya gelen turistler burada mücevherden giyime, halıdan çantaya birçok ürün bulabiliyor. Öte yandan, tarihi çarşı Brezilya, Arjantin, Balkan ülkeleri, uzak doğu ülkeleri gibi birçok ülkeden turist ağırlıyor. “Sene sonu ziyaret sayısının 70 milyon olmasını bekliyoruz” Kapalıçarşı’nın Türkiye’de en çok ziyaret edilen tarihi yerlerinden biri olduğunu belirten Kapalıçarşı Genel Sekreteri Cem Özboyacı, “Günlük ortalama 150 bin ile 200 bin kişi günlük giriş oluyor. Turizm sezonu açıldı. UEFA Şampiyonlar Ligi finalinin ülkemizde olması turizm açısından canlılık oluşturdu. Bunun haricinde dünyanın birçok ülkesinden Kapalıçarşı’ya ziyaret etmeye gelenler oluyor. Genelde uzak doğu ülkeleri, Arjantin, Brezilya, Güney Amerika ve Balkan ülkeleri gibi birçok ülkeden turist geliyor. İstanbul alışveriş konusunda çok cazip bir yer. Burada her türlü eşya bulabiliyorlar. Şu anda ziyaretçi sayısı olarak 25 milyonu bulduk. Sene sonu bu rakamın 70 milyon olmasını bekliyoruz. İstanbul’da otel doluluk oranları oldukça yüksek ve kurvaziyer gemilerinin gelmesi ile birlikte bu sayıları göreceğimizi düşünüyorum. Buraya ziyarete gelenlerin çoğu turistten oluşuyor” şeklinde konuştu.

THY'den, Şampiyonlar Ligi finali için iletişim çalışmaları Haber

THY'den, Şampiyonlar Ligi finali için iletişim çalışmaları

THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre, dünyanın en fazla ülkesine uçan THY, ana sponsoru olduğu turnuvanın finalinde gerçekleştirdiği birçok iletişim faaliyetiyle Türkiye'nin tanıtım misyonuna katkı sunuyor. İlk kez 3D animasyon videosunu LED ekranlarda kullanan THY'nin bu çalışması her gün İstanbul Havalimanı'nda yolcuların geçiş noktası olan Dış Hatlar Giden Yolcu alanında bulunuyor. Karaköy ve Kadıköy gibi kentin tarihi yerlerinde yerel sanatçıların resmettiği dev duvar resimleri de futbolseverlerin beğenisine sunuluyor. Beş videodan oluşan "Epic Challenges" serisi de geçtiğimiz günlerde Ronaldinho'nun Boğaz'daki şutuyla sona erdi. THY, dünyanın önemli spor mecralarından Bleacher Report Football ile hazırladığı animasyon filmini de sosyal medya hesaplarında paylaştı. Twitter hesabından takipçileri ile finale dair bir anket de gerçekleştiren THY, ankette daha yüksek oy alan Manchester City'nin renkleriyle İstanbul'un iki kıtasını birbirine bağlayan üç köprüsünü ışıklandırdı. Futbol mecrası "433" ile THY, maçtan canlı yayın yapacak Bu arada, tüm hesaplarında 80 milyonun üzerinde takipçisi bulunan futbol mecrası "433" ile THY, final günü boyunca maçtan canlı yayın yapacak. Birçok uluslararası sosyal medya fenomeni ve ünlü isim de final maçı kapsamında THY ile İstanbul'da işbirliği gerçekleştirecek. Manchester City ile Inter Milan arasında yarın oynanacak final maçında kullanılacak forma, krampon, şort, top gibi hatıra eşyalar, Turkish Airlines Lounge Business'taki UEFA Şampiyonlar Ligi Finalleri sergisinde yerini alacak. Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, 7 kıtadan milyonlarca futbolseveri İstanbul'da, bayrak taşıyıcı şirketin resmi sponsorluğunda buluşturmanın mutluluğunu yaşadıklarını belirtti. Bolat, "Dünyanın en önemli spor organizasyonlarından UEFA Şampiyonlar Ligi'nin finali İstanbul'da gerçekleşecek. Sponsorluğumuz kapsamında sene boyu birbirinden ünlü birçok isim ve marka ile iletişim faaliyeti gerçekleştirdik. Ülkemizin bayrak taşıyıcısı olmanın getirdiği sorumlulukla markamızın sesini duyurmaya gururla devam edeceğiz." ifadelerini kullandı

Turizmde seçim bereketi Haber

Turizmde seçim bereketi

Geçen yılki rekorun ardından 2023’e güçlü bir yükselişle başlayan turizm sektörü, sezona güçlü bir taleple başlıyor. Yılın ilk dört ayında yüzde 27.5’lik bir artışın yaşandığı sektörde, seçimin ardından yüzler iyice gülmeye başladı. 14 Mayıs’ta sandıktan çıkan sonuçlar, cumhurbaşkanlığı ikinci turunun sonucuna ilişkin güçlü işaretler verse de, tatil rezervasyonlarında beklemeyi tercih eden önemli bir kitle vardı. 28 Mayıs’taki ikinci turda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yeniden seçilmesinin ardından rezervasyonlar peş peşe gelmeye başladı. Turizm acentaları ve otellerin telefonları bu hafta boyunca hiç susmadı. Sezonun yaklaşması nedeniyle yurt dışından gelen yoğun talebin yanı sıra, yurt içinde de fiyat artışlarından korunmak isteyenlerin oluşturduğu bir yoğunluk var bu aralar. TÜRKİYE’YE YÖNELİK POZİTİF BİR HAVA VAR Seçim sonrası haftada turizm sektöründeki hareketliliği ve yeni sezona ilişkin öngörülerini Yeni Şafak’a anlatan Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, seçimlerin demokratik bir olgunluk ve huzur ortamında gerçekleşmiş olmasının ülkemizin imajına olumlu yansıdığını söyledi. Seçimlerin yurt dışından Türkiye’ye yönelik turizm hareketlerine de katkı sağladığını söyledi. Bağlıkaya, “Haziran’dan itibaren tekrar toparlanma sürecine gireceğimizi düşünüyoruz. Döviz kurundaki dengelenme süreci ile birlikte Türkiye’ye yönelik talebin beklentilerimiz doğrultusunda pozitif olarak şekilleneceğini öngörüyoruz” dedi. İKİNCİ TURUN DA SONUCU BEKLENDİ Türkiye iç pazarında ise vatandaşların tatile çıkmak için seçimlerin her iki turunun da sonuçlanmasını beklediğine dikkat çeken Firuz Bağlıkaya, şu bilgileri verdi: “Şu an iç pazarda hareketlilik yavaş yavaş başladı. Ancak geleneksel olarak iç pazar hareketliliğinin okulların kapanması ile birlikte hız kazanmasını bekliyoruz. Seçim öncesinde rezervasyon yaptırmamış olan vatandaşlarımızın, olası fiyat artışlarından korunmak amacıyla seçimin ardından pazartesi günü itibariyle tatillerini satın almaya başladıklarını gözlemledik. Seçim sürecinde yavaşlayan rezervasyon akışları ile kıyaslandığında yüzde 50’leri bulan bir talep artışı söz konusu.” Devler Ligi finali için son dakika rezervasyonları var Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB ) Başkanı Müberra Eresin, yılın ilk 4 ayında yüzde 27,5 artış kaydeden sektörün daha da canlanmasını beklediklerini söyledi. Özellikle Ortadoğu’da okul tatilinin ve Avrupa’nın yeniden seyahate başlamasının etkili olacağını belirten Eresin, 9-10 Haziran tarihlerinde UEFA Şampiyonlar Ligi final maçı dolayısıyla İstanbul’da doluluk artışı olacağını vurguladı. Talepleri almaya devam ettiklerini aktaran Eresin, şöyle devam etti: “Maçı izlemek için yurt dışından yaklaşık 50 bin kişi bekliyoruz. Şimdi yeniden son dakika rezervasyonlarının hızlanıp İstanbul’daki dolulukları ve ortalama oda fiyatlarını yukarı çekeceğini izliyoruz. UEFA tarihlerinde İstanbul’un dolu olması sürpriz değil. Asıl önemli olan sezonun devamı için inanılmaz pozitif reklam sağlamış olacak ve yılın geri kalanına da pozitif etki yapacak.” Kaynak: Yeni Şafak

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.