Hava Durumu

#Samsun

TOURISMJOURNAL - Samsun haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Samsun haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Covid-19 Sonrası Spor Yaparken Hayati Risklere Dikkat Haber

Covid-19 Sonrası Spor Yaparken Hayati Risklere Dikkat

SAMSUN (İHA) - Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Şevket Özkaya, Covid-19 pandemisi sonrası gençlerde ani ölümlerin artışına dikkat çekti. Prof. Dr. Özkaya, "Salgın sonrası özellikle acil servislerde genç hastalarda artan sayıda akciğer ve kalp/damar hastalıkları başvuruları gözlüyoruz. Özellikle profesyonel veya amatör sporcuların halı saha maçlarında ani ölümlerin arttığını görüyoruz" dedi. Soğuk havanın ve ağır egzersizin Covid-19 sonrası riskleri artırdığını ifade eden Özkaya, virüsün insan vücudunda kalıcı hasarlar bırakabildiğini belirtti. "Maalesef virüsün milyonlarca insanı etkilediğini biliyoruz. Teknolojik gelişmelerin ışığındaki ilk ölümcül salgın Covid-19 virüsü oldu ve yaptığı etkileri gelişmiş tanı yöntemleri ile görebiliyoruz. 'Sitokin' fırtınası dediğimiz klinik tablo ile Covid-19 virüsünün mekanik kılcal damarlarda bıraktığı hasar kişiden kişiye değişmekle birlikte, nerdeyse tüm bu virüsü alan insanlarda pandemi öncesi ve sonrasında belirgin fizyolojik, metabolik ve psikolojik farklılıklar gözleniyor" açıklamasını yaptı. COVID-19 SONRASI AĞIR EGZERSİZ RİSKLERİ Virüs sonrası ağır fiziksel aktivitelerin özellikle kalp ve akciğerlerde ciddi sorunlara yol açtığını vurgulayan Özkaya, "Covid-19 sonrası başta akciğer ve kalp kılcal damarlardaki kalıcı hasar, ağır egzersiz sonrası kanın yeterli oksijen sunumunu sağlayamaması sonucu ani ölümle kadar gidebilen ciddi şikayetlere neden oluyor" dedi. Halı sahada oynayan amatör sporculardan profesyonel sporculara kadar bu tür vakalarda artış olduğunu vurguladı. Prof. Dr. Özkaya, kapalı ve havasız alanlarda spor yapan gençlerde zatürre vakalarının ciddi bir artış gösterdiğini ifade ederek, "Kapalı, havalandırması bozuk, kalabalık spor salonları ve toplu seyahatlerden sonra gençler kolayca zatürre oluyorlar. Özellikle Covid-19 pandemisinden etkilenen vatandaşlarımızın, kış mevsiminde ağır egzersiz, soğuk hava ve hala aramızda olan başta virüs olmak üzere diğer solunum yolları patojenlerine dikkat etmeleri gerekiyor" uyarısında bulundu.

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider Haber

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider

İSTANBUL (İHA) - 2023 yılı için Türkiye'nin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) verileri açıklandı. TÜİK verilerine göre, İstanbul 8 trilyon 60 milyar 358 milyon TL ile en yüksek GSYH'ye ulaştı. Metropol, toplam GSYH'den yüzde 30,4 pay aldı. Bu gelişme, Türkiye ekonomisinde İstanbul'un önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İSTANBUL, ANKARA VE İZMİR İLK ÜÇTE YER ALDI İstanbul'un ardından 2 trilyon 538 milyar 686 milyon TL ile Ankara ve 1 trilyon 614 milyar 161 milyon TL ile İzmir en yüksek GSYH'ye sahip iller oldu. Ankara GSYH'den yüzde 9,6, İzmir ise yüzde 6,1 pay aldı. İl düzeyinde GSYH sıralamasının son üç sırasında ise Tunceli (22 milyar 13 milyon TL), Ardahan (19 milyar 407 milyon TL) ve Bayburt (13 milyar 214 milyon TL) yer aldı. 2023 yılında en yüksek GSYH payına sahip ilk beş il, Türkiye'nin toplam GSYH'sinin yüzde 54,02'sini oluşturdu. KİŞİ BAŞINA GSYH’DE KOCAELİ ZİRVEDE 2023 yılı kişi başına GSYH verilerinde Kocaeli 516 bin 460 TL ile ilk sırada yer aldı. Onu 510 bin 733 TL ile İstanbul ve 438 bin 242 TL ile Ankara takip etti. Şanlıurfa, Ağrı ve Van ise kişi başına GSYH'de son üç sırada yer aldı. Bu illerde kişi başına düşen GSYH sırasıyla 116 bin 767 TL, 110 bin 553 TL ve 108 bin 21 TL olarak belirlendi. Türkiye genelinde 13 ilde kişi başına düşen GSYH değerinin, ülke ortalamasının üzerinde olduğu kaydedildi. İSTANBUL, EKONOMİK FAALİYETLERDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYOR GSYH'yi oluşturan ekonomik faaliyetler incelendiğinde İstanbul, tarım, ormancılık, balıkçılık ve diğer hizmet faaliyetleri dışındaki alanlarda ilk sırayı kaptırmadı. İstanbul’un bilgi ve iletişim faaliyetlerindeki payı yüzde 64,8, finans ve sigorta faaliyetlerinde yüzde 62,5, mesleki, idari ve destek hizmetlerinde yüzde 45,9, hizmetler sektöründe yüzde 40,4 ve inşaat sektöründe yüzde 28,9 olarak kaydedildi. Konya, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektöründe yüzde 6,2'lik payla ilk sırada yer alırken, Ankara yüzde 45,4'lük pay ile diğer hizmet faaliyetlerinde lider oldu. İSTANBUL'UN GSYH'SİNDE EN BÜYÜK PAY HİZMET SEKTÖRÜNDE 2023 yılında İstanbul’un GSYH'si içinde hizmet sektörü yüzde 35,7 ile en büyük payı aldı. Onu yüzde 17,2 ile sanayi sektörü ve yüzde 7,8 ile mesleki, idari ve destek hizmet faaliyetleri izledi. Bu durum, İstanbul'un hizmet sektörü odaklı bir ekonomik yapıya sahip olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında Türkiye'nin yıllık GSYH'si zincirlenmiş hacim endeksiyle bir önceki yıla göre yüzde 5,1 arttı. Bu büyümeye en fazla katkıyı yüzde 1,65 ile İstanbul sağladı. Ankara yüzde 0,96'lık katkı ile ikinci sırada yer alırken, Kocaeli yüzde 0,27 ile üçüncü sırada bulundu. Artvin, Zonguldak ve Gaziantep ise GSYH büyümesine negatif katkı veren iller olarak dikkat çekti. GSYH ARTIŞINDA ŞIRNAK VE SİİRT ÖNE ÇIKTI Zincirlenmiş hacim endeksiyle yapılan hesaplamalara göre, 2023 yılında bir önceki yıla göre GSYH artışı 44 ilde Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. En yüksek artış yüzde 18,9 ile Şırnak, yüzde 18,2 ile Siirt ve yüzde 15,8 ile Samsun'da kaydedildi. Öte yandan, en büyük düşüşler yüzde 6,9 ile Zonguldak, yüzde 10,4 ile Bayburt ve yüzde 16 ile Artvin'de görüldü.

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor Haber

Yeşil Yol Projesi ile Karadeniz’de Doğa Turizmi Canlanıyor

GİRESUN (İHA) - Doğu Karadeniz Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı (DOKAP) tarafından yürütülen Yeşil Yol Projesi, Karadeniz'in önemli yaylalarını ve turizm merkezlerini birbirine bağlamaya devam ediyor. Turizm Master Planı kapsamında hazırlanan projeyle, doğa turizminin potansiyeli artırılarak bölgenin sürdürülebilir kalkınmasına katkı sağlanması hedefleniyor. PROJEYE BÜYÜK BÜTÇE AYRILDI 2013-2023 yılları arasında projeye 1 milyar 21 milyon TL’den fazla bütçe ayrılırken, 2024 yılı için 260 milyon TL’lik yeni bir yatırım planlandı. Samsun’dan Hopa’ya kadar uzanan Yeşil Yol, bölgedeki 9 ilin turizm merkezlerini birbirine bağlıyor ve çevreyle uyumlu bir ulaşım hattı sunuyor. Toplamda 4 bin 622 kilometre olarak planlanan güzergâhın, 2 bin 864 kilometresi İl Özel İdareleri ve Büyükşehir Belediyelerinin sorumluluğunda. Bu yolların bin 541 kilometrelik kısmı iyileştirilirken, kalan bin 397 kilometrelik güzergâhın üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor. BÜYÜK YATIRIMLAR VE GELİŞTİRMELER Proje kapsamında bugüne kadar 631 kilometre yol bakımı, 400 kilometre asfalt kaplama ve 15 köprü inşası tamamlandı. DOKAP tarafından yapılan açıklamada, "Yeşil Yol Projesi, bugüne kadar büyük bir mali yatırımla desteklendi. 2013 yılından itibaren projeye yapılan ödenek tahsisi, toplamda 1 milyar 21 milyon 2 bin 676 TL'yi buldu. 2024 yılı için ayrılan bütçe ise 260 milyon 458 bin 300 TL olarak belirlenmiş durumda. Bugüne kadar yapılan çalışmalarla, 2 bin 864 kilometre uzunluğunda olan güzergahın bin 541 kilometresi iyileştirilmiş durumda. Bu çalışmalar kapsamında 631,31 kilometre yol bakımı ve onarımı, 400,17 kilometre asfalt kaplama ve 15 adet köprü inşaatı tamamlanmışken, hala bin 397 kilometrelik bir yol güzergahının üst yapıya dönüştürülmesi bekleniyor" ifadelerine yer verildi. BÖLGE EKONOMİSİNE KATKI SAĞLIYOR Yeşil Yol Projesi’nin, yalnızca turizmi değil, bölgedeki ekonomik aktiviteleri de canlandıracağı vurgulandı. Projenin tamamlanmasıyla yerli ve yabancı turistlerin bölgeye ilgisinin artacağı, bu durumun yerel halkın ekonomik durumuna olumlu yansıyacağı ifade edildi. Yeşil Yol Projesi’nin, doğa turizmi ve sürdürülebilir kalkınma adına önemli bir adım olduğu ve Karadeniz’in doğal güzelliklerine olan talebi artırarak bölgeyi uluslararası bir turizm merkezi haline getireceği belirtildi.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.