Hava Durumu

#Sanitas

TOURISMJOURNAL - Sanitas haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sanitas haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Dr. Şebnem Akman Balta: Haber

Dr. Şebnem Akman Balta: "There are no foreign investors"

Şebnem Balta, who stated that they provide service with 17 branches in total, said that the annual spa & Wellness turnover in Turkey is approximately 400 million dollars and this figure increases every year. WE HAVE A GREAT POTENTIAL Balta stated that although Spa and Wellness service is a new type of service in Turkish tourism, its number has increased rapidly in a short time and said, “We have been in the wellness sector for 20 years. After 1995, the value of this sector in our country became more known. Medical-based applications have now been added to many applications such as supportive care, massages that prevent sports injuries. We have an experienced human resource in this regard. Atatürk did not say 'Entrust me to Turkish physicians' for nothing. We can think of Antalya as the capital of Turkish tourism. First of all, Istanbul and Antalya became the center of attraction in medical tourism. We do personalized tourism. We have provided solution partnership and consultancy services abroad as well. We have a value like a Turkish bath. We do this job better than abroad. To solve the branding problem, we can create the best brand cities in the world, if the Ministries give support. THERE ARE NO FOREIGN INVESTORS Sanitas SPA Founder Şebnem Balta continued her words as follows: “We have hardworking people, we live in an inflationary environment. When we look at the import and export rate, we are at a point where we cannot make a profit. Now we have to keep up with the changing conditions and make variable plans every day. We are in a place where we are constantly living in the moment and have to organize according to daily changes. That's why we're having trouble with branding. We cannot bring foreign investment and capital into the country. As we lost confidence in the international market, we started to lose large investments and experienced personnel to Dubai and Qatar. Let me tell you as an academic, 11.7 percent of the $439 billion revenue comes from wellness."

Dr Şebnem Akman Balta: Haber

Dr Şebnem Akman Balta: "Yurtdışı yatırımcısı gelmiyor"

Toplamda 17 şubeyle hizmet verdiklerini belirten Şebnem Balta, Türkiye’de yıllık spa & Wellness cirosunun tahmini olarak 400 milyon dolar civarında olduğunu bu rakamın her yıl artış gösterdiğini söyledi BÜYÜK POTANSİYELE SAHİBİZ Spa ve Wellness hizmetinin Türk turizminde yeni bir hizmet türü olmasına rağmen, sayısının kısa sürede hızla arttığını dile getiren Balta, “Wellness sektöründe 20 yıldır varız. Ülkemizde 95'ten sonra bu sektörün kıymeti daha çok bilinir oldu. Tedaviyi destekleyici bakımlar, spor yaralanmalarının önüne geçen masajlarımız gibi pek çok uygulamaya artık medikal bazı uygulamalar da eklendi. Bu konuda deneyimli bir isan kaynağına sahibiz. Atatürk 'Beni Türk hekimlerine emanet edin' diye boşuna dememişti. Antalya'yı türk turizminin başkenti oLarak düşünebiliriz. Medikal turizmde öncelikle İstanbul ve Antalya cazibe merkezi oldu. Kişiye özel turizmin bir alanını biz yapıyoruz. Yurtdışında da çözüm ortaklığı ve danışmanlık hizmeti verdik.  Elimizde Türk hamamı gibi bir değer var. Bu işi yurtdışına göre daha iyi yapıyoruz. Markalaşma sıkıntısını çözmek için Bakanlıklar eğer destek verirse dünyanın en iyi marka şehirlerini yaratabiliriz” diye konuştu. YURTDIŞI YATIRIMCISI GELMİYOR Sanitas SPA Kurucusu Şebnem Balta sözlerine şöyle devam etti: “Çalışkan insanlara sahibiz, enflasyonist bir ortamda yaşıyoruz. İthalat ve ihracat oranına baktığımız da kar edemeyeceğimiz bir noktadayız. Artık her gün değişen koşullara ayak uydurmak ve değişken planlamalar yapmak durumundayız. Sürekli anı yaşayan, günlük değişimlere göre organize olduğumuz bir yerdeyiz.  Markalaşmada bu nedenle sıkıntı yaşıyoruz. Yabancı yatırım ve sermayeyi ülkeye getiremiyoruz. Uluslararası pazarda güven kaybettiğimiz için büyük yatırımları ve deneyimli personelimizi Dubai ve Katar'a doğru kaybetmeye başladık.  Bir akademisyen olarak söyleyeyim, 439 milyar dolarlık gelirin yüzde yüzde 11.7si wellnestan geliyor."

Abdurrahman Balta welness turizminin hacmine dikkat çekti Haber

Abdurrahman Balta welness turizminin hacmine dikkat çekti

Spa ve Wellness Sektöründe Nitelikli Personelin Önemi Vurgulandı Turizm sektörüne bir yol haritası çıkarmak için gerçekleştirilen 'Burada Turizm Çok' isimli panelde konuşan Sanitas Spa Ltd. Şirket Kurucusu Abdurrahman Balta, Spa ve Wellness sektörüne ilişkin önemli bilgiler paylaştı. Abdurrahman Balta, Sherwood Exlusive Kemer Otelde gerçekleşen panelde 'Turizm Sektöründe Eğitim' ve 'Turizm Sektöründe İnsan Kaynakları' başlığında iki sunum gerçekleştirdi. Sanitas firması hakkında bilgi veren Balta, “Üst düzeyde SPA ve Türk Hamamı hizmeti sunan  Sanitas SPA, Türkiye Kempinski oteller zincirinde 20 yıldır, Türkiye Robinson TUI  otellerinde ise 30 yıldır kesintisiz hizmet vermektedir. Sektörün en seçkin ulusal ve  uluslararası platformlarından her sene ödüller alan kurum, aynı zamanda yurtiçi ve  yurtdışındaki seçkin birçok lokasyona da danışmanlık hizmetleri vermektedir. Sanitas SPA & Wellness merkezlerinde  kişiye özel sağlık hizmetleri ve terapilerle hizmet vermeyi amaçlıyoruz. Dünya wellness sektöründeki inovasyonlara öncü firma olarak Türk  misafirperverliğinin farkını sektörde hissettirmek için çalışıyoruz” dedi. SEKTÖR YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜYOR Spa ve Wellness hizmetinin Türk turizminde yeni bir hizmet türü olmasına rağmen, sayısının kısa sürede hızla arttığını dile getiren Abdurrahman Balta, “Bu hızlı artış henüz çözüme kavuşamamış sorunları da beraberinde getirdi. Temel olarak bu sorunlar, yönetim, yasal mevzuat, pazarlama ve bunlar içinde daha fazla öne çıkan insan kaynakları başlıklarında gruplanabilir. İnsan kaynakları başlığında özellikle nitelikli personel bulma zorluğu ve bu zorluğu aşmak için uygulanan yöntemler sektörde oldukça yoğun tartışılmaktadır. Günümüzde Türkiye’de faaliyet gösteren konaklama işletmelerinin 385’inde Spa & Wellness hizmeti sunulmaktadır. Bu otellerin 214’ü beş yıldızlı otel ve birinci sınıf tatil köylerinden oluşmaktadır. Yani büyük ölçekli oteller önemli düzeyde spa & Wellness yatırımı yapmaktadır” diye konuştu. NİTELİKLİ PERSONEL AÇIĞI BULUNUYOR Sunumunda Global Spa Summit tarafından Endonezya’nın Bali Adası’nda yapılan ‘spa endüstrisinin geleceğine yönelik insan kaynaklarının önemi’ konulu bir araştırmaya ilişkin verileri de paylaşan Balta, şu bilgileri verdi: “Spa endüstrisinin günümüzde karşı karşıya olduğu en önemli sorun ‘profesyonel insan kaynakları eksikliği’ olarak tespit edilmiştir.  Katılımcıların % 80’i bayan, % 20’si ise erkektir. Çoğunluğu (% 72) 26-45 ya arasındadır. % 20’si 46-55 ya arasında, % 5’i 56-65 ya arasında ve sadece % 1’i 25 ya ve altındadır. 4 ve 5 yıldızlı otellerdeki SPA çalışanlarının iş doyum algılarını tespit etmek amacıyla ölçeğe ait tanımlayıcı istatistikler incelenmiştir. Buna göre, 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan Spa personelinin iş doyumuna yönelik algıları olumludur. Bu sonuç, 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan Spa personelinin iş yaşamından haz aldığını, mutlu olduğunu ve işinden hoşnut olduğunu göstermektedir. Özellikle yönetim düzeyindeki pozisyonlarda gerekli becerilere sahip yeterli sayıda işgören bulmakta zorlanıldığı ifade edilmektedir. Yine aynı araştırmada, bu sorunların ya aynı kalacağı ya da önümüzdeki 10 yıl boyunca daha da kötüleşeceği öne sürülmektedir” YILLIK 400 MİLYON DOLARLIK CİRO ÖNGÖRÜSÜ Türkiye’de yıllık spa & Wellness cirosunun tahmini olarak 400 milyon dolar civarında olduğuna dikkat çeken Abdurrahman Balta, “ Yeni konaklama yatırımlarının ise neredeyse tamamında Spa & Wellness birimi olduğundan bahsediliyor.  Öte yandan Spa & Wellness sektörünün günümüzde en önemli sorunlarından biri eğitilmiş işgücü eksikliğidir.  Bugün dünya genelinde spa yönetimi alanında eğitim veren ve bu alanda kariyer yapmaya ilgi duyan öğrenciler yetiştiren üniversite sayısı yalnızca 64’tür. Bu okulların 25’i Kuzey Amerika’da, 24’ü Avrupa’da, 14’ü Asya-Pasifik’te ve 1’i Latin Amerika’da faaliyet göstermektedir. Bunlardan 22’si 3 veya 4 yıllık lisans düzeyinde eğitim vermektedir Spa yönetimi ile ilgili bu lisans programlarına kayıtlı olan öğrenci sayısının yaklaşık 8000 olduğu belirtilmektedir.  Dünya genelinde spa iletmelerinde çalışan yöneticilerin ise 150 bin ile 200 bin arasında olduğu tahmin edilmekte ve bu rakamın büyümeye devam ettiği ifade edilmektedir” ifadelerini kullandı.

Türkiye sağlık turizminden yıllık 4 milyar dolar gelir elde ediyor Haber

Türkiye sağlık turizminden yıllık 4 milyar dolar gelir elde ediyor

Aynı zamanda bir turizmci olan TÜGİAD Başkan Yardımcısı Dr. Şebnem Akman Balta, depremin 2023 yılı rakamlarına önemli bir negatif etki yapmayacağı hatta 2023 yılının turizmin altın çağını yaşayacağı bir yıl olacağı görüşünde.  Turizm rakamlarının yıl başında hedeflenen rakamlardan çok fazla uzaklaşmayacağını söyleyen Şebnem Akman Balta sözlerine şöyle devam etti; “Herhangi bir kötü spekülasyon yapılmaz ise turizm altın çağını yaşar. 75 milyar dolar gelir hedefleniyordu ancak yaşanan deprem felaketi sonrası bu rakam en fazla 60 milyar dolara düşebilir aşağısına düşmesini beklemiyorum. "55-60 milyon turist bekliyoruz" Turist sayısında da 55-60 milyon turist bekliyoruz. Turizm sektöründe çalışacak personel anlamında zorluk yaşanıyor deprem korkusu çalışacak personeli etkiledi. Ancak rezervasyonlar açısından büyük bir sıkıntı olmayacak. Deprem korkusu yaşayan yüzde 5’lik bir kitle turizmde rotayı Antalya ‘ya Bodrum ‘a çevirebilir. Ayrıca Nevşehir Kapadokya’da deprem konusunda sıkıntı yaşatmayacak noktalar bulunmaktadır.” 2022 yılında 46 milyar dolar gelir elde edildi. 2022 yılında Türkiye’nin yüzde 71 artışla 51 milyon ziyaretçi ağırladığına dikkat çekilen haberde, “Bu durum doğrudan gelirlere de yansıdı. 2022’de bir önceki yıla kıyasla yüzde 53’lük bir artışla 46 milyar dolar turizm geliri elde edildi Deprem sağlık turizmini de etkiledi. Sağlık turizmi ve kongre turizminin depremle birlikte büyük darbe aldı, özellikle İstanbul otellerinde dolulukların yüzde 30 geriledi. Türkiye sağlık turizminden yıllık 4 milyar dolar gelir elde ediyor. Depremden dolayı yaklaşık 250 milyon dolarlık kayıp yaşandığı tahmin ediliyor. Sağlık turizmi son iki ayda yüzde 40 düştü. Özellikle estetik amaçlı ya da acil olmayan sağlık sorunu yaşayanlar gelişlerini iptal ettiği belirtiliyor.  Sağlık turizminin %80’i İstanbul’da Sağlık turizmi açısından bölgede çok değişiklik olmayacağına dikkat çeken Şebnem Akman Balta, sağlık turizmi için tercih edilen şehirlerin öncelikli olarak Antalya ve İstanbul olduğunun altını çizdi. Balta, “Deprem ülkesi olarak algıyı düzeltmemiz lazım ayrıca güvenli alan güvenli ülke ana tema olmalı. Önce sağlık önce güvenlik vizyonuyla Dünyaya açılmalıyız” diye konuştu. Türkiye’ye gelen sağlık turisti sayısının yüzde 80’i İstanbul’a geliyor. Sağlık Bakanlığı güvencesiz olan kamu ve üniversite hastanelerini boşaltıyor. Bakanlık, şimdi özel hastanelerden de depreme dayanıklılık raporlarını istemeye başladı. Özel hastanelerde de taşınmalar olacak. Turizme verdiği hasar 2,2 milyar dolar Kahramanmaraş ve Hatay merkezli depremlerin bölgedeki turizm tesislerine hasarının yaklaşık 2,2 milyar lira olduğu tespit edildi. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığınca hazırlanan raporda bu tesislerin yeniden inşası için ihtiyaç duyulan finansmana erişimin kolaylaştırılması önerildi. Rapora göre depremlerin etkilediği bölge illerde Kültür ve Turizm Bakanlığından işletme belgeli toplam 74 bin 352 yatak kapasiteli 1030 tesis ile yapım aşamasında olan toplam 10 bin 686 yatak kapasiteli 39 tesisin bulunduğu tespit edildi. Söz konusu 11 ilde konaklama tesislerinde 2022'de 7 milyon 185 bin 814 geceleme yapıldığı, bunun ülkeye gelen ziyaretçilerin yaptığı gecelemenin yüzde 3,9'una denk geldiği görüldü. 2022'de ülkeye gelen yabancıların yüzde 1,1'inin depremden etkilenen illerde gecelediği belirlendi. Bölgede, 63 turizm işletme belgeli, 179 basit konaklama turizm işletme belgeli olmak üzere toplam 242 tesise ilişkin hasar tespit çalışması devam ediyor. Mart ayı başına kadar yapılan hasar tespitlerine göre, yıkılan ve ağır hasarlı turizm tesislerinin tahmini toplam maliyetinin 1 milyar 413 milyon 285 bin 418 lira, orta hasarlı turizm tesislerinin toplam maliyetinin 199 milyon 82 bin 617 lira ve az hasarlı turizm tesislerinin toplam maliyetinin ise 544 milyon 622 bin 448 lira olmak üzere turizm tesislerine ilişkin toplam maliyetin 2 milyar 156 milyon 990 bin 483 lira olduğu hesaplandı. Kaynak Dünya 

Dr. Şebnem Balta: DÜNYA WELLNESS PAZARI 439 MİLYAR DOLAR Haber

Dr. Şebnem Balta: DÜNYA WELLNESS PAZARI 439 MİLYAR DOLAR

Sanitas SPA & Wellness markası bugün Türkiye’nin en geniş ağına dönüşmüş durumda. Özellikle sağlık turizmindeki uygulamalarıyla birçok başarıya imza atan ve uluslararası ödüller kazanan Sanitas; bu sayede dünyanın birçok yerine de danışmanlıklar yapmaya başladı. 2022 yılında Medulux Health Tourism Agency’i sayesinde de sağlık turizminde öne çıkmaya başlayan grup yurtdışından hasta getirmeye de başladı SPA ve Wellness hizmetlerinin iyi verildiği bütün merkezlerde turizm 12 aya yayılıyor. Dr. Şebnem Akman Balta; “Türkiye’nin sahip olduğu maliyet avantajı, ülkemizin tüm dünyada tercih edilen bir turizm destinasyonu olmasını sağlıyor. Güçlendirmemiz gereken yönlerimizin başında, tedavilerin katma değerini yükseltmek olmalı. Türkiye sağlık turizmi sektöründe dünyada ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Amacımız ilk 5’e girebilmek olmalı. Türkiye’nin hak ettiği konumu elde edebilmesi için sektördeki tüm paydaşların doğru bir sıralama ile yer aldığı bir strateji geliştirilmeliyiz. Biz işte buna talibiz. Doğru adımlar atarsak Türkiye turizmde ve sağlıkta parlayan yıldız olur” diye konuşuyor. DÜNYA WELLNESS PAZARI, 439 MİLYAR DOLAR Global SPA & Wellness Summit- SRI International tarafından hazırlanan “Dünya Wellness Pazarı” raporuna göre dünya Wellness pazarı 439 milyar dolara çıktı. Aynı raporda dünya turizm endüstrisi 3.2 trilyon olarak belirtiliyor. Dolayısıyla Wellness pazarı dünya turizm endüstrisinin yüzde 13.71’ini oluşturuyor. 438.6 milyar dolara ulaşan Wellness endüstrisinde konaklama tesisleri 93.4 milyar dolarla ilk sırayı alırken, sıralamada 64.8 milyar Dolar ile Wellness alışverişleri yer alıyor. Wellness endüstrisi içinde önemli bir paya sahip SPA da büyümesini sürdürüyor. SPA, Wellness turizminin yüzde 41’ini oluşturuyor. SPA turizmi yıllık ortalama yüzde 11.1 büyürken, SPA gezi sayısı ise yılda ortalama yüzde 9.6 oranında büyüme kaydediyor. Ülkelerin iç turizmine bakıldığında SPA pazarı yüzde 25 oranla 108.1 milyar dolara ulaşıyor. 2020 yılında, tüm dünya ile birlikte yaşadığımız pandemiye rağmen Türkiye’ye gelen sağlık turistlerinin sayısı 726 bin civarında oldu. Türkiye, sağlık sektöründeki sermayesi ve güçlü altyapısı ile pandemide, sağlık kuruluşlarının kapasite ve niteliklerinin iyi durumda olduğunu kanıtlanmış oldu. TÜRK HAMAMI İLE MARKALAŞABİLİRİZ Dünyadaki SPA konseptleri içerisinde sadece bize özgü olan Türk hamamı… Dr. Şebnem Akman Balta da; bizim coğrafyamıza, kültürümüze özel bir SPA konseptini işledi. Ve diyor ki… “SPA ve Wellness sektöründe Türk hamamıyla markalaşıp dünyadaki eşsiz deneyimlerden biri haline dönüştürebiliriz. Özellikle beş yıldızlı otellerimizde bulunan ve sadece bize özgü olan Türk hamamını öne çıkarmalıyız. İtalya’da veya Türkiye’de denize girilebilirsiniz. Ama İtalya’da Türk hamamı bakımı alamazsınız. Ortak olmayan noktalardan yola çıkarsak markalaşmanın daha hızlı olacağına eminim. Türk hamamını modernize edip günümüz koşullarına uyarlayan tek SPA işletmesi Kendi sektöründe öncü, kalite standartlarını ve hamam ritüellerini zenginleştirerek yolumuza devam ediyoruz. Özellikle 19. yüzyılın sonlarında Papa Kneipp’ın veremi yenmesinde etkili, bağışıklık sistemini güçlendirici su ritüelini de hamam bakımlarımıza ekledik. Hamam yapımında en çok tercih edilen Marmara mermeridir çünkü bakteri ve mikrop barındırmaz. Yani hamam alanları, doğru operasyon yapılırsa hijyenik alanlardır. SPA (Sanus Per Aqua) yani sudan gelen sağlıktır.”

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.