Hava Durumu

#Şanlıurfa

TOURISMJOURNAL - Şanlıurfa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Şanlıurfa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Halfeti’de Teknecilerden Tepki: Kiralar Turizmi Tehdit Ediyor Haber

Halfeti’de Teknecilerden Tepki: Kiralar Turizmi Tehdit Ediyor

Şanlıurfa’nın gözde turizm noktası Halfeti’de tekne turu yapan işletmeciler, artan kira bedelleri nedeniyle zor durumda kaldı. Hat kiralama bedelinin 800 liradan 300 bin liraya çıkması üzerine işletmeciler iş bırakma kararı aldı ve turizmin durma noktasına geldiğini vurguladı. Birecik Baraj Gölü sayesinde "sahil kenti" görünümü kazanan Halfeti, tekne turlarıyla her yıl binlerce turisti ağırlıyor. Ancak baraj gölünde faaliyet gösteren 50 tekne, Büyükşehir Belediyesi’nin uyguladığı yüksek kira bedelleri nedeniyle turlarını durdurdu. 2020 yılında yapılan 10 yıllık hat kiralama anlaşmasında ücretlerin enflasyon nedeniyle astronomik seviyelere çıkması, tekne sahiplerini çıkmaza soktu. SAKİN ŞEHRİN TURİZMİ DURMA NOKTASINDA Sınırlı Sorumlu Turizmi Geliştirme Kooperatifi Başkanı Mehmet Karaman, 2020’de yapılan ihaleyle başlayan sürecin esnafı ağır mali yüklerle karşı karşıya bıraktığını ifade etti. Kira bedellerinin yıllık 250 bin ile 300 bin lira arasında olduğunu belirten Karaman, yüksek gecikme zamları ve faizlerin de işletmecileri etkilediğini söyledi. Tekne sahipleri, Türkiye’nin diğer turizm bölgelerinde benzer uygulamalar olmadığını belirtti. Örneğin Antalya’da gezi tekneleri için yıllık 30 bin lira ödenirken, Halfeti’de bu miktarın 10 katı seviyesine ulaştığını dile getirdi. İşletmeciler, turizmin yeniden canlanması için yetkililerden çözüm bekliyor. Cittaslow unvanına sahip Halfeti, tarihi taş evleri, doğal güzellikleri ve "batık kent" Savaşan Köyü ile turistlerin ilgisini çeken bir destinasyon. Ancak tur düzenleyen teknelerin durması, ziyaretçilerin tarihi ve doğal güzellikleri görememesi anlamına geliyor. Tekne kaptanları, Halfeti’de artık tek bir teknenin çalışmadığını, turizmin tamamen durma noktasına geldiğini söyleyerek durumun ciddiyetini ifade etti. Yetkililerden artan maliyetler konusunda adım atılmasını isteyen tekne sahipleri, aksi halde Halfeti’nin turizm potansiyelini kaybetme riskiyle karşı karşıya olduğunu söyledi.

Diyarbakır’ın Hedefi: 2025’te 3 Milyon Turist Haber

Diyarbakır’ın Hedefi: 2025’te 3 Milyon Turist

DİYARBAKIR (İHA) - Diyarbakır Valisi Murat Zorluoğlu, yeni yıl vesilesiyle jandarma ve polis kontrol noktalarını ziyaret etti. Ziyaret sırasında güvenlik güçlerine teşekkür eden Zorluoğlu, Diyarbakır’ın turizmdeki hedeflerini de açıkladı. Vali Zorluoğlu'nun Diyarbakır-Şanlıurfa yolundaki ziyaretine İl Jandarma Komutan Tümgeneral Selçuk Yıldırım, İl Emniyet Müdür Fatih Kaya, kurum müdürleri ve amirleri de eşlik etti. "Diyarbakır'ın, 2024 yılında misafir ettiği 1.1 milyon turisti var. Bu sayının önümüzdeki yıllarda 2-3 milyona ulaşacağını da hep birlikte göreceğiz" diyen Zorluoğlu, "Diyarbakır'ımız için tamamıyla bir huzur yılı oldu. Uzunca yıllar terör olaylarıyla anılan Diyarbakır'ımız, güvenlik kuvvetlerimizin son dönemlerdeki etkin mücadelesi neticesinde artık terörle değil, yatırımla, üretimle, turizm, istihdamla anılır hale geldi. Turizm, Diyarbakır için vazgeçilmez, Diyarbakır'ın geleceğinde çok önemli bir yer tutacak. Bilhassa kültür turizm, inanç turizmi noktasında çok zengin bir imkana sahibiz" dedi. Vali, 2025 sonunda hizmete girecek şehir hastanesinin de önemli bir gelişme olduğunu ekledi. Yeni yıl dolayısıyla jandarma ve polis noktalarında yapılan denetimlerde, durdurulan araçların sürücülerine iyi dileklerde bulunuldu. Vali Zorluoğlu, "Diyarbakır'da sağlanan bu huzur ortamının, bu uygun zeminin üzerine kamu hizmetleri yoğun bir şekilde 2024'te devam etti. 2025 yılında daha büyük bir gayretle şehrimizi daha yaşanabilir hale getireceğiz" diyerek sözlerini tamamladı.

Afyon Kaymağı ve Bal, THY ile Güney Kore Sofralarında Haber

Afyon Kaymağı ve Bal, THY ile Güney Kore Sofralarında

İSTANBUL (İHA) - Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Afyon kaymağını Güney Koreli ünlü şef Paik Jong-won’a göndererek Türk mutfağını tanıttı. Koreli şefin televizyon programlarında Afyon kaymağı ve Türk balını övgüyle anlatmasının ardından Türkiye’den bu ürünlerin Güney Kore’ye ihracatı başladı. Dünyanın en geniş uçuş ağına sahip olan Türk Hava Yolları, Türk lezzetlerinin uluslararası tanıtımında da öncü rol oynuyor. Güney Koreli şefin İstanbul ziyaretinde yediği bal ve kaymak, memleketine döndükten sonra şovlarında sıkça yer buldu ve bu lezzetlerin Güney Kore sofralarına taşınmasını sağladı. "BU KAYMAĞA HAYRAN KALDIM" Prof. Dr. Ahmet Bolat, sosyal medya paylaşımında Güney Kore ziyaretinde bu ünlü şefi tanıdığını belirterek, "Çok kaymak seven biri olmamama karşın bir keresinde Afyonkarahisar'a yaptığımız ziyarette öğle yemeği sonrası yediğimiz ekmek kadayıfının üstüne gelen Afyon kaymağının tadına bakarak hayran kalmıştım. Bunun üzerine aklıma Güney Kore'deki şef geldi ve bu kadar lezzetli bir kaymağa onun yorumunun ne olacağını düşündüm" dedi. Bolat’ın bu fikri, Afyonkarahisar’dan özenle toplanan kaymağın en uygun koşullarda Güney Kore’ye ulaştırılmasıyla hayata geçti. ŞEF TÜRKİYE’YE DAVET EDİLDİ Bolat, bu başarı hikayesinin ardından Güney Koreli şefi Türkiye’ye davet etti. Bolat, "Daha önceleri ülkemizi sık ziyaret etmiş olan ve birçok lezzetimizi de denemiş olan Şef Jong-won'u önümüzdeki yaz Mezopotamya turizm rotamız üzerinde olan Diyarbakır, Elazığ, Malatya, Adıyaman ve Şanlıurfa şehirlerimizde ağırlayacağız ve buradaki bize has lezzetleri yöresel şeflerimizle beraber deneyimleyeceğiz" açıklamasını yaptı. Türk mutfağının sembollerinden biri olan Afyon kaymağı ve Türk balı, şimdiden Güney Kore sofralarında yer bulmaya başladı. Bu lezzetler, aynı zamanda Güney Koreli turistlerin Türkiye’ye ilgisini artırmayı hedefliyor.

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider Haber

İstanbul, 2023 Yılında Yüzde 30,4'lük Payla GSYH'de Lider

İSTANBUL (İHA) - 2023 yılı için Türkiye'nin Gayrisafi Yurt İçi Hasıla (GSYH) verileri açıklandı. TÜİK verilerine göre, İstanbul 8 trilyon 60 milyar 358 milyon TL ile en yüksek GSYH'ye ulaştı. Metropol, toplam GSYH'den yüzde 30,4 pay aldı. Bu gelişme, Türkiye ekonomisinde İstanbul'un önemini bir kez daha gözler önüne serdi. İSTANBUL, ANKARA VE İZMİR İLK ÜÇTE YER ALDI İstanbul'un ardından 2 trilyon 538 milyar 686 milyon TL ile Ankara ve 1 trilyon 614 milyar 161 milyon TL ile İzmir en yüksek GSYH'ye sahip iller oldu. Ankara GSYH'den yüzde 9,6, İzmir ise yüzde 6,1 pay aldı. İl düzeyinde GSYH sıralamasının son üç sırasında ise Tunceli (22 milyar 13 milyon TL), Ardahan (19 milyar 407 milyon TL) ve Bayburt (13 milyar 214 milyon TL) yer aldı. 2023 yılında en yüksek GSYH payına sahip ilk beş il, Türkiye'nin toplam GSYH'sinin yüzde 54,02'sini oluşturdu. KİŞİ BAŞINA GSYH’DE KOCAELİ ZİRVEDE 2023 yılı kişi başına GSYH verilerinde Kocaeli 516 bin 460 TL ile ilk sırada yer aldı. Onu 510 bin 733 TL ile İstanbul ve 438 bin 242 TL ile Ankara takip etti. Şanlıurfa, Ağrı ve Van ise kişi başına GSYH'de son üç sırada yer aldı. Bu illerde kişi başına düşen GSYH sırasıyla 116 bin 767 TL, 110 bin 553 TL ve 108 bin 21 TL olarak belirlendi. Türkiye genelinde 13 ilde kişi başına düşen GSYH değerinin, ülke ortalamasının üzerinde olduğu kaydedildi. İSTANBUL, EKONOMİK FAALİYETLERDE LİDERLİĞİ SÜRDÜRÜYOR GSYH'yi oluşturan ekonomik faaliyetler incelendiğinde İstanbul, tarım, ormancılık, balıkçılık ve diğer hizmet faaliyetleri dışındaki alanlarda ilk sırayı kaptırmadı. İstanbul’un bilgi ve iletişim faaliyetlerindeki payı yüzde 64,8, finans ve sigorta faaliyetlerinde yüzde 62,5, mesleki, idari ve destek hizmetlerinde yüzde 45,9, hizmetler sektöründe yüzde 40,4 ve inşaat sektöründe yüzde 28,9 olarak kaydedildi. Konya, tarım, ormancılık ve balıkçılık sektöründe yüzde 6,2'lik payla ilk sırada yer alırken, Ankara yüzde 45,4'lük pay ile diğer hizmet faaliyetlerinde lider oldu. İSTANBUL'UN GSYH'SİNDE EN BÜYÜK PAY HİZMET SEKTÖRÜNDE 2023 yılında İstanbul’un GSYH'si içinde hizmet sektörü yüzde 35,7 ile en büyük payı aldı. Onu yüzde 17,2 ile sanayi sektörü ve yüzde 7,8 ile mesleki, idari ve destek hizmet faaliyetleri izledi. Bu durum, İstanbul'un hizmet sektörü odaklı bir ekonomik yapıya sahip olduğunu ortaya koydu. 2023 yılında Türkiye'nin yıllık GSYH'si zincirlenmiş hacim endeksiyle bir önceki yıla göre yüzde 5,1 arttı. Bu büyümeye en fazla katkıyı yüzde 1,65 ile İstanbul sağladı. Ankara yüzde 0,96'lık katkı ile ikinci sırada yer alırken, Kocaeli yüzde 0,27 ile üçüncü sırada bulundu. Artvin, Zonguldak ve Gaziantep ise GSYH büyümesine negatif katkı veren iller olarak dikkat çekti. GSYH ARTIŞINDA ŞIRNAK VE SİİRT ÖNE ÇIKTI Zincirlenmiş hacim endeksiyle yapılan hesaplamalara göre, 2023 yılında bir önceki yıla göre GSYH artışı 44 ilde Türkiye ortalamasının üzerinde gerçekleşti. En yüksek artış yüzde 18,9 ile Şırnak, yüzde 18,2 ile Siirt ve yüzde 15,8 ile Samsun'da kaydedildi. Öte yandan, en büyük düşüşler yüzde 6,9 ile Zonguldak, yüzde 10,4 ile Bayburt ve yüzde 16 ile Artvin'de görüldü.

Depremzede Şehirler Turizmde Eski Günlerini Arıyor Haber

Depremzede Şehirler Turizmde Eski Günlerini Arıyor

Normal hayata dönmeye başlayan deprem illerinde, "bacasız sanayi" olarak adlandırılan turizmin yeniden canlanması için kapsamlı çalışmalar gerçekleştiriliyor. Depremden etkilenen şehirlerin turizm temsilcileri, İzmir’deki Uluslararası Turizm Ticaret Fuar ve Kongresi’nde (TTI İzmir) şehirlerinin kültürel ve tarihi değerlerini tanıtma fırsatı buldu. KÜLTÜREL DEĞERLER FUARLA TANITILIYOR Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi, Adıyaman Belediyesi ve Şanlıurfa’dan katılan turizm şirketleri, yöresel lezzetlerden tarihi yapılara kadar birçok unsuru TTI İzmir’de sergiledi. Deprem bölgesinden gelen temsilciler, turizmin bölgede normalleşme sürecine katkı sağlayacağını vurguladı. TURİZM, DAYANIŞMAYI ARTIRMANIN BİR YOLU Adıyaman Belediye Başkan Yardımcısı Ceyhan Kayhan, deprem sonrası Adıyaman’ın toparlanmaya başladığını ve şehrin turizm potansiyelini canlandırmayı hedeflediklerini belirtti. Ceyhan Kayhan, "Bir yandan vatandaşlarımızın yaşamlarını düzene sokuyoruz, bir yandan da kentin tarihi ve kültürünü ön plana çıkarmayı istiyoruz. Çünkü Türkiye ve dünyadaki insanların Adıyaman'ı görmesini istiyoruz. Depremin ardından yeni dönemde bununla ilgili çalışmalarımız var. TTI İzmir de bunlardan biridir. Depremin etkisiyle kent turizminde eksilme vardı. Hayatın normalleşmesiyle turizmdeki hareketliliği yavaş yavaş görebiliyoruz" dedi. Nemrut, Cendere Köprüsü ve Perre Antik Kenti gibi önemli turistik alanlara turistler gelmeye başladığı söyleyen Kayhan, "Adıyaman turizm anlamında kısa sürede ayağa kalkıp toparlanacak. Devletimizin destekleri oluyor ama herkesin gelip Adıyaman'ı görmesi lazım. Adıyaman barış ve huzurun kenti, çok eski medeniyetlerin yaşadığı kent. Çiğ köftemizi de tatmalarını isteriz. Turizm aynı zamanda bir dayanışmadır. Adıyamanlıların yaşadıklarını ve nasıl hissettiklerini gelip paylaşmaları gerekiyor" diye ekledi. "KALDIĞIMIZ YERDEN DEVAM EDİYORUZ" Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Kültür, Spor ve Turizm Dairesi’nden Harun Karasakız, deprem sonrası ilk kez bir turizm fuarına katıldıklarını belirterek, "Kahramanmaraş'ın yöresel ürünlerini, bakır ve ahşap işlemeciliği gibi değerlerini İzmir'deki fuara gelen turizmcilere tanıtarak ayakta olduğumuzu, kaldığımız yerden devam ettiğimizi göstermek istedik. Turizm bacasız sanayi. Bunu etkin hale getirmek için fuarlara katılarak kenti eski haline döndürmek için elimizde gelen çalışmaları yapıyoruz" dedi. ŞANLIURFA'DAN SEYAHATSEVERLERE ÇAĞRI Şanlıurfa’da turizm acentesi sahibi Sefa Taşhan ise, bölgeye düzenledikleri turların tekrar canlanmaya başladığını ve seyahatseverlerden destek beklediklerini ifade etti. Taşhan, "Bölgemizde her türlü imkan var, herkesin yöresel yemekler, doğa harikaları ve tarihi yapıları görmesini istiyoruz. Bu desteğe ihtiyacımız var. Depremin verdiği algı nedeniyle bölgede eskisi gibi yoğunluk yaşamıyoruz. Kendi ülkemizin turistinin desteğini bekliyoruz" çağrısında bulundu.

Göbeklitepe, Kültür Turizminin Yükselen Yıldızı Haber

Göbeklitepe, Kültür Turizminin Yükselen Yıldızı

Göbeklitepe, her geçen yıl artan bir ilgiyle tarih severlerin ve turistlerin ilgisini çekmeye devam ediyor. 2024 yılı, bu antik alan için oldukça verimli bir yıl oldu. Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, Göbeklitepe’nin 2024 yılının Ocak-Ekim döneminde büyük bir ziyaretçi artışı yaşadığını açıkladı. Yazgı, 2024 yılında 600 bin kişinin bu tarihi alanı ziyaret ettiğini belirterek, bu sayının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50 daha fazla olduğunu vurguladı. Yazgı, Türkiye’nin kültür turizminin en önemli destinasyonlarından biri olarak Göbeklitepe’nin giderek daha fazla turist çekmesinde, kültür turizminin bir parçası olarak yapılan tanıtım çalışmalarının önemli bir katkısının olduğunu belirtti. Bakanlık olarak her yıl bu alanda özel çalışmalar yapıldığını ve bunun sonucunda Göbeklitepe'nin ulusal ve uluslararası çapta tanıtımının güçlendiğini belirten Yazgı, özellikle son yıllarda tarihi mekana olan ilginin büyük bir hızla arttığını ifade etti.   Yazgı, Göbeklitepe’yi ziyaret eden bilim insanlarının da büyük bir hayranlıkla bu alanı keşfettiğini dile getirdi. Birçok bilim insanının, Göbeklitepe'yi fotoğraflarda gördüklerinden çok daha etkileyici bulduklarını belirterek, orada geçirdikleri zamanı unutulmaz bir deneyim olarak tanımladığını aktardı. Yazgı, Göbeklitepe'nin tanıtımıyla ilgili olarak 2025’te ziyaretçi sayısının çok daha fazla olacağını ve bu ilginin devam edeceğini öngördüklerini ifade etti.   ULUSLARARASI SERGİLER VE TANITIM ÇALIŞMALARI Göbeklitepe’nin tanıtımındaki başarılar sadece Türkiye’deki ziyaretçi artışıyla sınırlı kalmıyor. Bölge, uluslararası alanda da büyük yankı uyandırmaya devam ediyor. Yazgı, bu bağlamda özellikle İtalya’nın başkenti Roma’da açılan "Göbeklitepe: Kutsal Bir Mekanın Gizemi" sergisine dikkat çekerek, "Sergimiz 6 ay açık kalacak, yaklaşık 6 milyon kişinin ziyaret etmesini bekliyoruz. Göbeklitepe’nin tanıtımı dünyada çok yankı uyandırdı. Biz hem tanıtım filmlerimizde hem dizi film sektörümüzde Göbeklitepe’yi ayrı işliyoruz. Dünyaya dizi film ihraç ederken Göbeklitepe görüntüleriyle de farklı bir hava yakaladık. Dünya genelinde ilgi hayli artmış durumda" dedi.  Yazgı, Türkiye’nin Göbeklitepe’yi sadece turistik bir alan olarak değil, aynı zamanda kültürel bir miras olarak da tanıttığını ve bunun sonucunda bölgenin dünya çapında daha fazla turistin ilgisini çekmeye devam ettiğini söyledi.  GELECEKTEN BEKLENTİ BÜYÜK Bakan Yardımcısı Gökhan Yazgı, Göbeklitepe’nin tanıtımı konusunda büyük bir vizyon geliştirdiklerini belirtti. Gelecek yıllarda da bu alanda yapılacak çalışmalarla Göbeklitepe’nin dünya çapındaki tanınırlığının artacağına olan inancını yineledi. Yazgı, Göbeklitepe’nin ziyaretçi sayısı arttıkça, bölgedeki ekonomik ve sosyal kalkınmanın da hızlanacağını ifade etti.

2024/2025 Kış Sezonunda Avrupa Turizm Eğilimleri ve Beklentileri Haber

2024/2025 Kış Sezonunda Avrupa Turizm Eğilimleri ve Beklentileri

Avrupa Seyahat Komisyonu’nun (ETC) "Avrupa Turizm Eğilimleri ve Beklentileri" raporuna göre, pandemi sonrası turizmde en büyük geri dönüşü gerçekleştiren ülke Türkiye oldu. Rapor, Avrupa genelinde 2019’daki turizm talebine hızlı bir dönüş yaşandığını vurgularken, Türkiye’nin bu süreçte yüzde 61’lik bir artışla en güçlü toparlanmayı kaydettiğini belirtiyor. Türkiye’nin ardından Portekiz, Litvanya, Karadağ ve Polonya gibi ülkeler de sırasıyla artış gösterdi. 2024 ve 2025 sonbahar-kış dönemine yönelik seyahat beklentilerine baktığımızda, Avrupalıların yüzde 73’ünün Ekim 2024 ile Mart 2025 arasında seyahat etmeyi planladığı görülüyor. Bu oran, bir önceki yıla göre yüzde 6'lık bir artışa işaret ediyor. Özellikle 35-44 yaş aralığındaki genç nesil, seyahat etmeye en istekli olan grubu oluştururken toplam seyahat edenlerin yüzde 78'ini gençler oluşturuyor. İspanya, Fransa ve İtalya gibi popüler destinasyonlar bu dönemde odak noktası olmaya devam ederken, gezginler bu ülkelerdeki daha az bilinen yerleri keşfetmeye ilgi gösteriyor. ETC'nin yeni araştırması, yaklaşan sezonlar için Avrupalıların seyahat duygusunun arttığını ortaya koyuyor. Özellikle Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa'dan gelen katılımcılar, seyahat etme isteğini ifade ediyor. Birleşik Krallık’ta bu oran yüzde 84, Almanya’da yüzde 79 ve Fransa’da yüzde 78 olarak kaydedilmiş durumda. Türkiye, genç nesillerin gizli hazineleri keşfetmeye olan ilgisiyle avantajlı bir konumda. Yerel ekonomilerin desteklenmesi ve kültürel mirasın korunması açısından bu durum önemli fırsatlar sunuyor. Özellikle önümüzdeki günlerde Şanlıurfa’da gerçekleştirilecek Uluslararası Neolitik Kongre, ülkemizin dünya turizmcilerinin dikkatini çekmesi açısından büyük bir fırsat olabilir. Genç gezginler arasında seyahat etme isteği de artıyor; 18-24 yaş grubundaki gençlerin yüzde 64’ü seyahat planları yaparken, bu oran 35-44 yaş grubunda yüzde 78’e çıkıyor. 55 yaş ve üzeri gezginler arasında da seyahat etme isteği yüksek, yüzde 75’lik bir artışla dikkat çekiyor. Kaplan Soyuarslan'ın köşe yazısına göre, katılımcıların yüzde 51'i aşırı kalabalık olan popüler yerlerden kaçınmayı tercih ediyor. Bunun yanı sıra, seyahat masrafları konusunda da endişeler azalıyor; katılımcıların yalnızca yüzde 19’u bu konuda endişeli olduklarını ifade ediyor. Öte yandan, devam eden Rusya-Ukrayna savaşı ve Orta Doğu’daki gerginlikler, katılımcılar arasında endişe yaratan diğer faktörler arasında yer alıyor.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.