Hava Durumu

#Sezgin Lüle

TOURISMJOURNAL - Sezgin Lüle haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sezgin Lüle haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

İş Bankası, şirketler için uzaktan müşteri olma dönemini başlatıyor Haber

İş Bankası, şirketler için uzaktan müşteri olma dönemini başlatıyor

Türkiye İş Bankası, görüntülü görüşmeyle müşteri olma kolaylığını bireysel ve gerçek kişi tacirlerden sonra ticari şirketler için de sunmaya başladı. İş Bankası'ndan yapılan açıklamaya göre, banka, güçlü dijital bankacılık altyapısı ile 15 milyona yaklaşan dijital müşterisinin finansal ihtiyaçlarını oluştuğu anda karşılamak üzere, görüntülü görüşmeyle müşteri olma hizmetini genişletiyor. Uzaktan müşteri olma başvurularını ve bu yolla edinilen müşteri sayısını, bu yılın ilk yarısında 2022’nin ilk yarısına kıyasla 2 kat artıran banka, bireysel ve gerçek kişi tacirlerin ardından ticari şirketler için de İşCep’ten görüntülü görüşme ile banka müşterisi olma hizmetini sunmaya başladı. İşCep’te yer alan “Müşteri Olmak İstiyorum” özelliği ile tek ortaklı Limited Şirketler bankaya herhangi bir evrak, ıslak imzalı belge sunmadan müşteri olabilecek. Ayrıca 1 yıl boyunca İşCep ve İnternet Şubesi’nden havale ve EFT işlemlerini ücretsiz yapabilecek ve hisse senedi komisyon avantajından faydalanabilecek. İşCep, teknolojinin sağladığı faydalarla müşterilerini buluşturmaya ve ticari hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor. Şirketler zengin işlem menüsü ile birçok ticari işlemi cep telefonlarından yapabiliyor. Ticari müşteriler, İşCep üzerinden ticari kredi kartı ve POS başvurularını gerçekleştirip FAST ile IBAN kullanmadan 7/24 para transferi yapabiliyor. Çoklu para transferi ve maaş dosyalarını kolayca onaylayabiliyor. Borçlu Cari Hesap Kredisi olan müşteriler, kullanılabilir limitleri içerisinden günlük ek kullandırım işlemlerini şubelere gitmeksizin, dijital kanallardan gerçekleştirebiliyor. Açık bankacılık ile birden çok banka ile çalışan firmalar nakit akışlarını tek bir yerden yönetebiliyor, uygulamalar arası geçiş yapmaya gerek kalmadan İşCep üzerinden farklı banka hesaplarını görüntüleyebiliyor, ödemelerini istediği hesaptan yapabiliyor, Açık Bankacılık sistemine dahil diğer banka hesaplarından para getirip ödemeleri için kullanabiliyor. Ayrıca, İş Bankası’nın sektörde öncü uygulama olarak devreye aldığı Dijital Teminat Mektubu ile teminat mektupları İşCep’te uçtan uca, kanala özel fiyatlarla, dakikalar içinde düzenlenerek dijital ortamda doğrudan muhataba iletilebiliyor. - 'Dijital kanallarımızda uçtan uca, pürüzsüz bir deneyim yaşatıyoruz' Açıklamada görüşlerine yer verilen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, dijital dünyada hızla harekete geçmenin, inovatif çözümlerle müşterilere hayatlarını kolaylaştıran hizmetler sunmanın öncelikleri olduğunu belirtti. Dijital kanallardan müşterilerine sundukları ürün ve hizmetlerde uçtan uca pürüzsüz bir deneyim yaşatmak için sürekli geliştirmeler yaptıklarını aktaran Lüle, şunları kaydetti: 'Aktif müşterilerimizin yüzde 82’si dijital bankacılığı kullanıyor. Mobil bankacılık uygulamamız İşCep, 650’yi aşkın fonksiyonu ile kullanıcılarımızın her birine özel tasarlanan finansal çözümler ve hizmetler sunarken, bugün her 4 işlemden 3’ü İşCep’ten gerçekleştiriliyor. Yılın ikinci çeyreği itibarıyla geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre İşCep müşteri sayımız yüzde 23, dijital müşteri sayımız yüzde 32 artış gösterdi.' Her 2 müşteriden birini dijitalden kazanır hale geldiklerini bildiren Lüle, 'Artık tek ortaklı limited şirketler de İşCep’in görüntülü görüşme özelliği ile İş Bankası müşterisi olma kolaylığından ve Bankamızın geniş hizmet yelpazesinden yararlanabilecek, yalın ve kesintisiz bir bankacılık deneyimi yaşayacak. Servis bankacılığına yönelik hazırlıklarımızı bütün hızıyla sürdürüyor, bu anlamda dijitalden müşteri kazanımımızı 3. parti platformlara taşıyacak teknolojileri geliştiriyoruz.' ifadelerini kullandı.

Tüm banka hesaplarını tek hesaptan yönetme devri başlattılar Haber

Tüm banka hesaplarını tek hesaptan yönetme devri başlattılar

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) Açık Bankacılık Veri Paylaşım Sistemi’nin devreye girmesi ile artık farklı bankalardaki tüm vadesiz hesaplar, Akbank Mobil üzerinden görüntülenebilecek, bu sayede bankacılık işlemleri tek noktadan kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebilecek. Akbank'tan yapılan açıklamaya göre, yenilikleri ve öncü hizmetleriyle müşterilerinin hayatını kolaylaştıran, uluslararası alanda pek çok ödüle sahip Akbank, yenilikçi hizmetlerle zenginleştirdiği Akbank Mobil deneyimi ile fark yaratmaya devam ediyor. Türkiye’deki bankacılık ve finans alanında önemli bir dönüşüm yaratacak TCMB’nin Veri Paylaşım Sistemi’nin devreye girmesi ile artık farklı bankalardaki tüm vadesiz hesaplar, Akbank Mobil üzerinden görüntülenebilecek. Açıklamada görüşlerine yer verilen Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, 'açık bankacılığın', müşterilerin hesaplarını tek bir uygulama üzerinden en etkin ve zahmetsiz şekilde yönetebilmesine olanak sağladığını ve Akbank Mobil’in kullanıcı dostu ara yüzü ile müşterilerine zaman tasarrufu sağlayacağını belirtti. Tüketici alışkanlıklarının hızla değiştiğini ifade eden Yüce, şunları kaydetti: 'Artan mobilite ile birlikte bankacılık sektöründen de beklenti ve talepler çeşitleniyor. Rekabeti ve çeşitliliği destekleyen yasal düzenlemeler de dijitalleşmeye öncelik vererek, gelişmiş pek çok piyasadaki bankacılık sistemine kıyasla zaten çok ileride olan ülkemiz bankacılık sisteminin daha da hızlı yenilenmesini mümkün kılıyor. Açık Bankacılık da dünyada farklı ülke örneklerinde görüldüğü gibi ülkemiz bankacılık ve finans sektöründe de devrim niteliğinde önemli bir adım olma özelliği taşıyor. Akbank Mobil’de müşterilerimize sunduğumuz bu yenilik ile müşterilerimizin Akbank Mobil’e farklı bankalarda bulunan hesaplarını ekleyip hesap bakiye ve detaylarını görüntüleyebilmelerini ve para transferi işlemlerini yapabilmelerini sağlıyoruz. Böylelikle müşterilerimiz tüm vadesiz hesaplarını Akbank Mobil’in sade ara yüzüyle tek uygulamada kolayca yönetebilecekler. Müşterilerimiz farklı banka uygulamalarında vakit kaybetmeden, alışkın olduğu ve kolaylıkla kullandıkları Akbank Mobil’de daha etkin bir hesap yönetimi yaparak zaman tasarrufu elde edecekler ve varlıklarını bütüncül olarak izleyebilecekler. Bu sayede kendilerine ve sevdiklerine daha çok vakit ayırabilecekler.' - 'İş birliklerimiz ve ekosistemimiz ile birlikte çalışmalarımıza durmaksızın devam edeceğiz' Burcu Civelek Yüce, mevcut piyasa koşullarında müşterilerin harcama alışkanlıkları ve mali durumları hakkında kendilerine daha iyi bakış açısı sunan, daha akıllı bankacılık servislerinin beklentisi içerisinde olduğunu aktardı. Kendilerinin halihazırda Akbank Mobil uygulamasıyla müşterilerinin verilerini analiz ederek, onlara kişiselleştirilmiş akıllı ipuçları sağladıklarını vurgulayan Yüce, uygulamalarında müşterilerin verilerini yapay zeka tabanlı servisler ile birlikte kullanarak, onların günlük ihtiyaçlarına göre öngörülerde de bulunduklarını belirtti. Yüce, Akbank olarak müşterilerinin ihtiyaç duydukları her noktada yanlarında olabilmek için dijital kanallarına yatırım yaptıklarını belirterek, şöyle devam etti: 'Akbank Mobil’in kullanıcı dostu ara yüzü ile temel ürünleri yalın ve anlaşılır şekilde müşterilerimizle buluşturuyor, onların ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Akbank Mobil’de, müşterilerimizin hesap ve kartları gibi, yatırımlarını da bütünsel olarak görüntüleyebilmelerini ve akıllı gösterimler ile kolaylıkla yönetebilmelerini sağlıyoruz. Bizler, müşterilerimize aralıksız ve akışkan deneyimler sağlama hedefimizi gerçekleştirme konusunda açık bankacılığın büyük bir fırsat olduğuna inanıyoruz. İş birliklerimiz ve ekosistemimiz ile birlikte çalışmalarımıza bu kapsamda durmaksızın devam edeceğiz.' - 'Açık bankacılık çalışmalarına 2015 yılında başladık' Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Yüce, açık bankacılık çalışmalarına 2015 yılında başladıklarını ve Akbank API Portal’ın 2016’da Türkiye’deki bankalar arasında bir 'ilk' olarak kullanıma açıldığını kaydetti. Açık bankacılığın ve servis modeli bankacılığın özellikle de finansın geleceğinde büyük bir sıçrama yapacağı, farklı iş modellerini yaratacağını şimdiden gördüklerini aktaran Yüce, kendilerinin bu öngörüyle adımlarını çok önceden atmaya başladıklarını ifade etti. Yüce, bundan sonra müşterilerine ihtiyaç duydukları yerde ve zamanda yeni ve özelleştirilmiş fırsatlar sunmayı ve müşteri memnuniyetini daha da artırmayı hedeflediklerini belirterek, şunları kaydetti: 'Sayısı yüzlerle ifade edilebilecek API’lerimizin yanı sıra, geçtiğimiz aylarda yeni servis bankacılığı yönetmeliği ve kullanıcı deneyimi odağıyla yenilediğimiz API Portal’ımızda kolaylıkla üye olunarak incelenebilecek servis bankacılığı ile uyumlu kullanıma hazır 36 API’mızdan yararlanmakta olan 1.000’i aşkın kullanıcı ve 800’ün üzerinde firma bulunuyor. Önümüzdeki dönemde de iyileştirip zenginleştirdiğimiz açık bankacılık ve API yetkinliklerimizle sınırlı kalmayacak ve gerek müşterilerimiz gerekse de iş ortaklarımıza sunduğumuz uçtan uca hizmetlerle, finansal alanda ihtiyaç duydukları tüm noktalarda en hızlı ve en uygun çözümlerimizle yanlarında olmaya devam edeceğiz.' İş Bankası, Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın (TCMB) kararının ardından bireysel müşterilerinin diğer bankalardaki hesaplarını takip edebilme hizmetini de başlattı. Bankadan yapılan açıklamaya göre, Türkiye İş Bankası’nın ticari müşterilerinin yanı sıra bireysel müşterileri de açık bankacılık düzenlemesi doğrultusunda İşCep ve İnternet Şubesi üzerinden farklı bankalardaki hesaplarını görüntüleyebiliyor. TCMB'nin açık bankacılık düzenlemeleri doğrultusunda, farklı bankalarda hesabı olan bireysel ve ticari müşteriler, banka hesaplarını başka banka veya lisans almış ödeme hizmeti sağlayıcıların uygulamaları/internet siteleri üzerinden takip edebiliyor, hesaplarından para aktarma işlemlerini yönetebiliyor. İş Bankası, TekCep ile Türkiye’de açık bankacılık örneğini 2019'da kullanıma sunmuştu. Bankanın ticari müşterileri, TekCep üzerinden diğer bankalardaki hesaplarını tek uygulama içinde görebiliyor ve bankacılık işlemlerini kolaylıkla takip edebiliyor. Ticari bankacılıkta yine bir ilk olarak 2020'de hayata geçirilen TekPOS özelliği ile de diğer bankalardaki POS hareketlerinin günlük olarak izlenmesi imkanı sağlandı. İş Bankası’nın bireysel bankacılıkta da kullanıma açtığı yeni açık bankacılık hizmetiyle müşteriler, İşCep ve İş Bankası İnternet Şubesi üzerinden farklı bankalardaki vadesiz hesaplarını ve kredili mevduat hesaplarını takip edebiliyor, para aktarma işlemlerini yönetebiliyor. - 'Açık bankacılık uygulamalarıyla sektör daha rekabetçi ve yenilikçi hale geldi' Açıklamada görüşlerine yer verilen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, açık bankacılık uygulamaları sayesinde finans sektörünün daha rekabetçi ve yenilikçi hale geldiğini, tüketicilerin finansal hizmetlere daha iyi ve kişiselleştirilmiş deneyimle ulaşabildiğini bildirdi. Müşteri ihtiyaçlarını öngörerek en yeni ve ilk olanı sunma vizyonumuz kapsamında, 2019'da Türkiye’de bankacılık sektöründe ilk açık bankacılık hizmetini başlattıklarını belirten Lüle, 'TekCep ile ticari müşterilerimizin banka hesaplarını takip etmek için farklı platformları kullanma zorunluluğunu ortadan kaldırırken, hesapların tek uygulamadan kontrol edilmesini sağladık. TCMB'nin açık bankacılık düzenlemesi sayesinde bireysel müşterilerimize de bu hizmeti sunma olanağını elde ettik. Artık hem ticari hem bireysel müşterilerimiz farklı bankalardaki hesaplarını İşCep’ten ve İnternet Şubesi’nden takip edebilecek ve para transferi yapma imkânına sahip olacak.' ifadelerini kullandı.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.